 |
Právě je 259 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: martino
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 129764458 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Boháč a Lazar
Vloženo Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 10:30:18 CEST Vložil: Tomas |
poslal demagog Podobenství o Boháčovi a Lazarovi používají křesťanští dualisté jako důkaz, že duše jsou v posmrtné Říši mrtvých ve vědomém stavu. Osobně věřím v opak. Pojďme si tedy příběh rozebrat.
Na počátku jej ocitujme - Lukáš 16.kapitola: 14Toto všechno slyšeli i farizeové, kteří byli lakomí, a vysmívali se mu. 15Řekl jim: „Vy jste ti, kteří se před lidmi dělají spravedlivými, Bůh však zná vaše srdce; neboť co je u lidí vznešené, je před Bohem ohavnost. 16Zákon a Proroci až do Jana; od té chvíle se zvěstuje Boží království a každý je do něho naléhavě zván. 17Je však snadnější, aby pominuly nebe a země, než aby padla jedna čárka Zákona...
19„Byl jeden bohatý člověk, a oblékal se do purpuru a kmentu a den co den skvěle hodoval. 20U jeho vrat lehával nějaký chudák, jménem Lazar, plný vředů, 21a toužil se nasytit aspoň tím, co padalo ze stolu toho boháče; dokonce i psi přicházeli a lízali jeho vředy. 22Stalo se, že ten chudák zemřel a byl anděly odnesen do klína Abrahamova; zemřel pak i boháč a byl pohřben. 23A když v podsvětí v mukách pozdvihl oči, uviděl v dáli Abrahama a Lazara v jeho klíně. 24I zvolal: ‚Otče Abrahame, smiluj se nade mnou a pošli Lazara, aby namočil špičku svého prstu vodou a ochladil můj jazyk, neboť trpím bolestí v tomto plameni.‘ 25Abraham řekl: ‚Synu, vzpomeň si, že sis už vybral své dobré ve svém životě, a Lazar podobně zlé. Nyní je zde potěšován, ty však jsi sužován. 26A k tomu všemu je mezi námi a vámi upevněna veliká propast, aby ti, kdo chtějí, nemohli přejít odtud k vám, ani se přepravit odtamtud k nám.‘ 27Řekl: ‚Prosím tě tedy, otče, abys ho poslal do domu mého otce, 28neboť mám pět bratrů, ať jim svědčí, aby také oni nepřišli do tohoto místa muk.‘ 29Abraham řekl: ‚Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslechnou!‘ 30On řekl: ‚Ne, otče Abrahame, ale kdyby k nim přišel někdo z mrtvých, budou činit pokání.‘ 31Řekl mu: ‚Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.‘“
Nejdůležitější krok ve výkladu spočívá ve stanovením správného žánru: Ano, jedná se o podobenství. Naučný příběh s pointou, čimž se podobá vtipu. Výklad podobenství má svá pravidla. Nejdůležitější je právě správně rozeznat pointu příběhu. I to je stejné jako u vtipu, když u vtipu mineme pointu, tak se prostě nezasmějem, když mineme pointu u podobenství, tak se nepoučíme. Co je pointa příběhu?
Osobně ji vidím v následujících větách: Abraham řekl: ‚Mají Mojžíše a Proroky, ať je poslechnou!‘ 30On řekl: ‚Ne, otče Abrahame, ale kdyby k nim přišel někdo z mrtvých, budou činit pokání.‘ 31Řekl mu: ‚Neposlouchají-li Mojžíše a Proroky, nedají se přesvědčit, ani kdyby někdo vstal z mrtvých.‘“
Dále se musíme podívat po kontextu. Komu je tato pointa určena? Na co Kristus odpovídá?
Kristus tímto příběhem reaguje na výsměch farizeů, kteří byli "lakomí." Úvodem jim Kristus říká několik tvrdých vět, mezi nimi i: Je však snadnější, aby pominuly nebe a země, než aby padla jedna čárka Zákona...
Hm, proč jim říká zrovna tuhle větu?
Než se na toto zaměříme, pojďme si povědět ještě jeden příběh. Zažil jej Apoštol Pavel - vlastně největší teologická kapacita prvotní křesťanské církve. Ten jednou navštívil Atény, díval se kolem, spatřil mnoho model, šel do synagogy a podiskutoval si s židy. O tom, že se ve městě ukázal nějakej hasitej něčeho, co ještě neslyšeli, se dozvěděli atenští filozofově. Jo, ti rádi diskutovali. Kázali smělce předvést do Areopagu, aby si s nim mohli promluvit.
No, a Pavel začal. Jak? Čekali byste, že odsoudí modlářství, kterého byl svědkem a které ho vnitřně rozrušilo. Ne. On je naopak pochválil za horlivost slovy: Muži athénští, pozoruji, že jste v každém ohledu velicí ctitelé božstev. Když jsem totiž procházel a pozorně prohlížel vaše posvátná místa, nalezl jsem i oltář, na kterém je napsáno: ‚Neznámému bohu.‘ Co tedy ctíte, a ještě neznáte, to já vám zvěstuji.
Bumbác. Pavel chválí modlářství! Proč? Protože hovořil jejich jazykem (Atéňanům se stal Atéňanem), aby jim mohl zvěstovat Krista.
Do podobného Areopagu vchází svým příběhem Kristus. Ne Athénského, ale farizejského. Svým příběhem dokonale popíše jejich duchovní stav. A to ne pouze v přezíravém vztahu bezejmenného boháče k Lazarovi, ale i v detajlním popisu posmrtného života. Ten totiž, do čárečky, plně odpovídá představám farizeů té doby. Dokonce ani Kristův příběh jim nebyl neznámý, sami tradovali podobný. To se jim muselo sladce poslouchat (stejně jako Pavlova pochvala řecké horlivosti).
Kde k těmto představám přišli? V jejich soudobé Bibli? Bohužel, kdepak, vůbec ne. V židoských dějinách je období cca 430 let, mezi sepsáním poslední knihy Starého zákona a vystoupením Jana Křtitele, o kterém my, protestanté, povětšinou nic nevíme. Toto období se nazývá INtermezzo, období ticha, nebo Božího mlčení, neboť v té době nebyla sepsána žádná kanonická kniha.
To však neznamená, že by se v tomto obdobínestalo nic duchovně důležitého a klíčověho. Naopak. Kupř byl pořízen překlad židovské bible do řečtiny, tzv Septuaginta, která se posléze stala Písmem křesťanů. Proč? Neboť mnoho židů v té době nerozumělo aramejsky (o hebrejštině si můžeme leda tak zdát), ale řecky. A to hlavně diaspora. Ale taktéž židé pobyvající ve Svaté zemi byli bylingvní. Kupř jméno apoštola Ondřeje bylo - původně řecké!
Co se stalo? Alexandr Makedonský dobyl Persii. Tím se do řeckého podrůčí dostal i Juda. A nastaly tvrdé časy. Židé čelili tvrdé helenizaci - podobně, jako my, češi, jsme v minulosti prožili germanizaci a rekatolizaci. Vrchol helenizačních snad příšel za vlády Antiocha IV Epifana, který vládl 11 let, z toho 3,5 roku se rovnalo duchovnímu peklu. Židé zažili další se svých historických traumat. Doba 3,5 roku se stala symbolická, něco, jako u nás číslo 13. Když se řeklo 3.5, každého žida napadla tyranská vláda Epifana. Tato vláda se stala pro knihu Zjevení předobrazem Antikrista, jeho vlády a působení.
Ač v hlavních rysech helenizace selhala, částečně však úspěšná byla.Řecké mýty se otiskly do (farizejského) judaismu - právě pokroucením učení o Šeolu. Židovské písmo popisuje Šeol totiž jako místo ticha, spánku, čekání. Toto učení Zákona a proroků bylo přepsaáno - působením Antikrista. Ano, farizejské učení má své kořeny v působení Antikrista.
Farizeové si však zde mohli začít myslet, že Kristus jejich představám dává za pravdu. Jenže v tomto příběhu je jejich vlastní teologie odsuzuje, což se jim jistě neposlouchalo lehce. Ale nakonec přišla sprcha přímo ledová. Věta, která je musela zmrazit. Kristus totiž obsahově doslova, jen jinými slovy, zopakoval své úvodní varování: Mají Zákon a proroky, ty ať poslouchají!
Pic ho. Zákon a proroci. Jenom? A kde je tradice otců? Kde řecká filozofie? Jaká je reakce farizeů? Takže neplatí řecká filozofie, antické myšlení, platí Kazatel a jeho věta: Není myšlenky ani díla v říši mrtvých, kam odejdeš? Jejich reakce srdce, kterou Kristus příběhem obnažuje, zní: Ne.
Oni říkají Ne "pouze Bibli", na "pouze" Zákonu a prorokům. Nechť přijde nějakej duch a dokáže jim, že pouze Písmo stačí, že má svým učením o Šeolu pravdu. Pak budeme činit pokání. A co odpoví Kristus? I kdyby někdo vstal z mrtvých (tedy ne jako duch, ale tělesné vzkříšení z mrtvých), neuvěřili byste. To říká ten, který - zanedlouho zemře a vstane z mrtvých. Farizeové, až na jednotlivé čestné vyjímky, stejně neuvěří.
Je snadnější, aby pominuly nebe a země, než čárečka ze Zákona (a proroků). Problémem farizeů není nedostatek důkazů, znamení, ale pocit, že Písmo samo o sobě už je překonané. Proto nepotřebují znamení, že je Písmo pravdivé, potřebují znamení, že je moderní, že se za ně nemusí stydět. Že se nemusí vracet, když už popošli dále. Mají skvělou tradici otců, která to, co je zastaralé, nahrazuje modernou a vznešeností. Pouhé Písmo je bláznovstvím. Pravá moudrost - je tradice otců. Mrtých v šeolu, kteří přes tradicí stále promlouvají. Ale jejich hlas ze záhrobí není usvědčující, ale uspávající. Jako ostatně Šeol sám.
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 11:36:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Byl jeden bohatý člověk,... tak byl nebo nebyl?
všetky podobenstvá začínajú slovami: ,,kráľovstvo nebeské je podobné...,, všetky historické udalosti hovoria o tom že ,,Byl jeden bohatý člověk,... |
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 12:29:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samozřejmě že byl. Tento příběh z tohoto nebyl a není podobenstvím. A porozumět mu lze jedině skrze Ducha moudrosti a zjevení lidským duchem, v němž ten Duch přebývá. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 17:19:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 29On se však chtěl ospravedlnit, a řekl Ježíšovi: „A kdo je můj bližní?“ 30Ježíš se ujal slova a řekl: „Jeden člověk sestupoval z Jeruzaléma do Jericha a padl do rukou lupičům; ti ho svlékli, zbili, nechali ho tam polomrtvého a odešli.
Je to podobenstvi neno neni? Nebo historicka udalost? |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 19:25:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | „Jeden člověk sestupoval z Jeruzaléma do Jericha
sestupoval nebo nesestupoval?... sestupoval.... historická udalosť |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:19:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ???
Copak v pohadkach, bajkach nebo v podobenstvich nikdo nikam nechodi?
Otevrene priznavam, tento argument jsem neoichopil. Zkus mi ho prosim priblizit, jak jsi ho myslel. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2025 @ 08:05:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je zcela irelevantní, zda se příběh doopravdy stal. Pán Ježíš zde sděluje nějaké duchovní pravdy - a sděluje je způsobem vyjadřování východních národů (tak aby posluchači rozuměli) - způsobem východního myšlení - příběhem. My, lidé s kritickým západním způsobem myšlení a uvažování na toto nesmíme zapomínat. Nelze jen tak aplikovat západní myšlení na východní způsob.
Pán však není žádným autorem sci-fi. Jeho příběhy jsou postaveny na skutečném životě, na realitě lidského bytí. I když popisuje poměry , které nastanou po smrti člověka - vždycky je to pravdivá realita, nikoli nějaká jenom fikce. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:17:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto byl muj argumet proti tvrzeni, ze kde neni byslovne napsano "krslivstvi nebeske je podobno", pak se nejedna o podobenstvi, ake o historickou udalost. |
]
|
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 12:14:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Když si člověk sám v sobě umíní si něco konkrétního dokázat, tak vždycky najde nějaké texty na podporu svých názorů.
úplně stačí je vytrhnout z jejich původního kontextu a ocitovat samostatně.
My ale nejsme žádná "dualisté" - jsme křesťané, kteří věří v jednoho Boha (který je paradoxně a nepochopitelně pro nás ve třech různých "osobách". Věříme v nebeského Otce, jeho Syna Ježíše Krista, který se stal člověkem a věříme také v osobu Ducha svatého - Učitele a Utěšitele v církvi.
Ohledně toho, zda duše zemřelých po smrti vnímají reálnou přítomnost či jsou v nevědomí:
Pán Ježíš vypráví příběh o boháči a Lazarovi; on i jeho posluchači nemají žádné pochyby, že po smrti člověk ve svojí duchové duši dále existuje, že dál žije a všechno vnímá - jak také plyne z toho příběhu.
Apoštol Petr zase hovoří o duších zemřelých lidí při potopě - těm Kristus po své smrti přišel do jejich "vězení" kázat jejich vysvobození. Spasitel totiž už svoje dílo dokonal a vyvedl vězně z jejich "vězení".....
(1 Pt 3,18 ...) Vždyť i Kristus jednou provždy trpěl za hříchy, spravedlivý za nespravedlivé, aby vás přivedl k Bohu. V těle byl sice usmrcen, ale v Duchu obživen. V něm také přišel a vyhlásil zvěst duchům ve vězení, kteří kdysi neuposlechli, když Boží trpělivost ve dnech Noemových vyčkávala, zatímco byl stavěn koráb, v němž jen několik, to jest osm duší, bylo zachráněno skrze vodu.
Asi těžko by se Ježíš namáhal kázat duším, které nic z toho nevnímají - že ano? Nehledě na to, že také Ježíšova duše by po jeho smrti musela být také v nevědomí!
"vězení" - (šeol, hádes, peklo), - je místo mrtvých Starého zákona. Ani Adam a Evou, ani jejich potomci, nikdo se nemohl dostat do nebe. Protože celé lidstvo bylo ve svých prarodičích "vyhnáno z ráje" (ráj je místo, kde je Bůh - tedy nebe). Až do Spasitelovy oběti bylo nebe od lidí úplně prázdné - všichni potřebovali Vykupitele na usmíření svých vin. Duše zemřelých byly na "místě mrtvých" a tam čekaly na Mesiáše. Když Mesiáš přišel, vyvedl všechny, kteří byli určeni k věčnému životu - vyvedl je do nebe.
Takže dneska už duše zemřelých neodchází na "místo mrtvých", ale pokud zemřela smířena s Bohem a není u ní žádná vnitřní překážka, tak pro zásluhy Krista odchází přímo do nebe.
Proto apoštol Pavel píše:
(Fp 1,23 ...) Přitahuje mě obojí: Mám touhu odejít a být s Kristem, což je mnohem, mnohem lepší; ale zůstat v těle je nutnější pro vás.
Kazatel sice píše, že "mrtví nic necítí" - ale to popisuje správně z pohledu člověka žijícího dosud svůj pozemský život. Protože smrtí náš pozemský život končí a pak už v něm nemůžeme nic napravit .
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 17:30:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko, totez nuzu napsat o svych oponentech. Je to dvojsecny mec. To, o co se pokoudim, je naopak vratit pribehy kteri mi oponenti vytrhavaji z kontextu, do soravnych souvislosti
Zde kupr kontext diskuze s farizey o jejich zpusobu pouzivani Pisma. O tomto.kontextu svedci sipna veta v uvodu a silna veta v pointe.
Petr pise o zvestivani duchum, ne dusi. Duchove nejsou nositeli osoby, ja, ega. Kristus "kazal" i horecce (tchyne od Petra), duchove zemrelych z potopy odkazuje na trhdy oblibene evangelium podle zidu, kde jsou takto idebtifikovani prave necisti duchove - prave ti, kterym Kristus casto kazal - viz oripad s legii a prasaty
K Pavlovi: clovek, ktery spi, nevnima cas. A prave naopak z pohledu cloveka se vzkriseni z tel odehrava ihned po smrti, byt se mohou odehrat tisice let, protize ty tusiceleti prospi.
Kazatel to formuluje naprosto jinak: jako obecne pravidlo, ne jako subjektivni pocit.
„Všechno, co můžeš udělat, dělej podle svých sil, neboť v podsvětí, kam odejdeš, není konání, ani přemýšlení, poznání ani moudrost.“
Vsimneme si: Ty konej protoze ty odejdes na misto, kde NENI (obecne konstatovani, nicim nepodminene, zadnym uhlem pohledu, nicim) konani, premysleni, poznani, moudrost.
. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 17:39:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto podobenstvi Kristus pouziva jako prilad, jake nesmysly mohou kazat ti, vo neposlouchaji "Zakon a proroy," Ten ag satiricky konec (uknourany bohatec rikajico Be zskonum a prorokum) cely ten pribeh a s nim celou farizejskou teologii o posmrtbem zivote prevzatou od okupantskych antikristovskych reku shazuje. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 17:40:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | *rikajici Ne Zakonu a prorokum
Omlouvam se za preklepy, pisu na mobilu a neni idealni orientace v textu |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 17:42:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Uknourany bohatec, co personifikuje prave farizee, kteri se posmivali Kristu za podobenstvi o nepoctivem spravcu |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2025 @ 07:56:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve skutečnosti nevracíš nic do kontextu, ale šíříš tu svoje zmatky. Ten skutečný kontext zná a uchovává církev ve svém učení už dva tisíce let.
..."Petr pise o zvestivani duchum, ne dusi. Duchove nejsou nositeli osoby, ja, ega. "...
To je nesmysl. Např. andělé jsou duchové bez hmotného těla - každý z nich samostatně je stvořením - osobností, osobou. Také padlí andělé jsou jednotlivými osobami, každý má svoje "Já" - i když je jich pohromadě třeba celý pluk (legie).
Člověk byl Bohem stvořen jako duše (duchová, nesmrtelná) ve hmotném těle, které původně také nemělo poznat smrt, ale po prvním hříchu lidské tělo propadlo stárnutí a smrti.
Lidská duše je také duchem (osobou, nositelem našeho "Já"). Říkáme přece: "Bolí mě celé tělo!" Kdo v nás toto o našem těle říká?
Také Pán Ježíš, když hovoří o konečném osudu člověka, hovoří o lidském těle a lidské duši (kterou je možno zahubit v pekle). Lidská duše je duchem, nesmrtelným duchem. jen proto je možno znovu vzkřísit mrtvého člověka v těle - i když se jeho původní tělo už rozpadlo na prach. Lidská duše je nositelem osobnosti člověka. Proto hovoříme o vzkříšení z mrtvých. Pokud by žádná duchová lidská duše nebyla, hovořili bychom přece správně o novém stvoření celého člověka a nikoli o vzkříšení.
..."K Pavlovi: clovek, ktery spi, nevnima cas."...
To ale u Pavla nedává smysl. Pokud by myslel v intencích tohoto tvého omylu, nebyl by žádný důvod spěchat do smrti, aby se už setkal s Kristem.
Člověk zemřelý nevnímá čas pouze z pohledu člověka dosud žijícího na této zemi. Smrtí pro nás běh našeho času končí a my se stáváme součástí věčnosti, kde je už jenom neustálá přítomnost. Jako u Boha.. Takže poslední soud na konci věků vlastně už u zemřelých jakýmsi způsobem probíhá (protože neleží na přímce našeho času). Ve věčnosti čas nehraje žádnou úlohu. Přesto zemřelí běh našeho času vnímají a jsou s námi stále v živém společenství jednoho jediného tajemného Kristova těla - církve.
To je to jejich "první vzkříšení" (Zj 20,4) - svatí v nebi jsou námi ctěni a vzýváni o přímluvu (podílejí se tedy svým jednáním stále na osudu dnešního světa). V našich myslích po jejich svědectví o Kristu v jejich mučednické smrti už "ožili" a kralují spolu s Kristem. Sdílejí s ním slávu a moc jeho trůnu(Zj 2,26-28; Zj 3,21;).
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:25:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hm. I uceni cirkve je treba kriticky zkoumat. Jinak cirkev, jako vsechno bez zpetne vazby, zdegeneruje do karikatury. I o tom je podobenstvi o bohaci a Lazarovi: Maji Zakon a proroky, ty at poslouchaji!
Tradice je dobry sluha (bez tradice se neobejdeme, cirkve, ci rikaj, ze nemaj tradici, nevi, co to tradice vubec znamena), ale zly pan. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:36:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Andele bez hmotneho tela? Pavel o vzkrisenem Kristu rika, zd se stal "duchrm oxivujicim", pricemz Lukas jasne rika, ze ma madi a kosti, Nari jej objala a Tomas mohl vlozit prsty. Duchovni bytost neznamena bytist bez tela. Viz treva take promeneni na hore.
Priklad s plukem NENI dukazem, ze necisti duchove maji sve ja. Jedna se o charakter, schipnosti, znalosti. Dnes je znamy kupr efekt tzv mnohocetne osobnosti.
Pokud je duch nositelem Ja, ega, pak tu mame reinkarbaci, bo ducha Eliasova sdileli tri muzi! Pri cemz jeden ani NEZEMREL, ale byl vzat do nebe.
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:41:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Necisti duchove jsou taklovym duchovnim virem, energii. Stejne jako fyzicky vur potrebuje bunku ke sve existrnci, tak duch potrebuje dusi, kterou infikuje a ovladne. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:55:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nečistí duchové jsou osoby - žádná neosobní energie. Mají rozum a svobodnou vůli. Jsou to andělé, kteří se vzbouřili proti Boží vůli a byli svrženi na zemi. (Zj 12,7 ...) |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 23:54:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve Zjeveni 12,7 nejde o neciste duchy, ale o vzbourene andely, duchovni bytosti, ktere nasleduji satana - v prve rade antikrist s falesnym prorokem. Docela to nohou byt i "synove bozti", kteri v gebesis pred potopou vstupovaly k dceram lidskym, ktere pak rodily one obry, co se utopily v potope, cinz se staly zdrojem necistych duchu.
Jeste musim opravit odkaz. O obrech hovori 1. kniha Henochova, ne evangelium podke zidu. Z Henocha doslova cituje Juda, jehoz spis je hodne duchovne zpriznen s listy Petra. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 19. duben 2025 @ 09:18:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh opravdu nestvořil žádné nečisté duchy!
Všechno co kdy Bůh stvořil, prohlásil jako dobré, dokonce velmi dobré! Andělé byli Bohem stvořeni jako dobří duchové.
Nečistí duchové nebyli Bohem stvořeni jako nečistí, ale jako čistí andělé. Nečistými se stali z vlastní vůle,když se vzbouřili proti Bohu, proti Božímu úradku.
Nejsou žádné dvě různé kategorie nečistých duchů a vzbouřených andělů - jsou to synonyma pro stejnou skupinu těch duchů, kteří se od Boha odvrátili, na nebi už pro ně nebylo místa a byli svrženi na zem.
(Gn 6,1 ...) Když se lidé začali na zemi množit a rodily se jim dcery, synové Boží viděli, že lidské dcery jsou hezké, a brali si za ženy všechny, které si přáli.
(Bylo totiž zvykem u lidu Hospodina brát si za ženu příbuznou stejné víry, aby se víra v Hospodina v rodině udržela. Tento zvyk uplatnil také Abrahám,když poslal služebníka ke svým příbuzným a ten přivedl Izákovi za manželku Rebeku. Stejně tak i Jakub si vybral ženu Ráchel - dceru svého příbuzného Lábana).
"Boží synové" nebyli andělé, protože z jiných textů Bible vyplývá, že andělé nemohou uzavírat sňatky a rozmnožovat se (Mt 22,30; Mk 12,25;). Tímto obratem jsou míněni Šétovi potomci (Gn 4,26 - tehdy se začalo vzývat jméno Hospodinovo - lid Hospodinův). V té době však někteří z nich již zbožní nebyli. Tyto verše hovoří o sňatcích mezi potomky zbožného Šéta a bezbožnými potomky Kaina.
Následná populační exploze sebou přinesla explozi zla.
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 19. duben 2025 @ 11:08:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty "jine texty" se tykaji "soucasnych" andelu. Nasledovani satana a jehoch uvrhnuti na zem (tj do "hmotneho" sveta) pod vladou smrti muselo mit nejske basledky.
Kde v Pismu jsou necisti duchove ztotoznovani s padlymi andelj? Ja uvadim zdroj: knihu Henochovu. Dobre, neni to plne janonicka kniha, ake apistolove ji prokazatelne znali a citovali z ni.
Uved tedy j ty svuj zdroj ztotozneni padlych andelu s nevistymi duchy? A be, nszory curjevnich otcu pisici staleti po apostolech jsko zdroj neuznavam
Z kukturniho kontextu, ktery dokladam, jasne vypliva, ze kdyz se v dobe a v kulturbim okruhu apostola Petra hovorilo o ducha h zemrelich z doby potopy, odkazovalo se tim vedomne na neciste duchy. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. duben 2025 @ 20:22:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kde v Pismu jsou necisti duchove ztotoznovani s padlymi andelj?"...
Všude. Andělé jsou duchové a nečistí duchové jsou padlými anděly.
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 21. duben 2025 @ 10:35:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zdravim te Oko, Dovol mi prosim tvym prostrednictvim vyjadrit uprimnou soustrast cele katolicje ridine. Modlim se za spasu papeze Frantiska i za noudrost pri vyberu jeho nastupce.
Vecne odpovim nekdy priste. VM. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 16:16:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Cirkev s malym ce zadne takove zaslibeni nema.
Zajimave, ze i nektery z tvych cirkevnich otcu tvrdil, ze "prave je to, co je stare" - tj z doby apostolu.
Ta tvoje prvni veta je prilis zobecnujici.
Andele jsou "duchove". Pavel pracuje i s tzv "duchvoním telem." Vzkriseneho Krista nazval "duchem ozivujicim", byt mel jizvy, kterych se dalo dotykat, jedl jidlo, pil vodu. Tedy je-li neco "duch", neznamena to, ze to nema zadne telo. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 19. duben 2025 @ 11:34:56 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duvod "spechat do smrti?" Ten je prece uplne stejny! Z meho pohledu byt s Kristem co nejdrive! A ne, tisiceti, ktere nevedomne prochrapu, mne "nezdrzi" tak, jako dny, tydny a roky, v tomto svete pod vladou smrti, hrichu, starnuti, bolesti, pronasledovani atd. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 19. duben 2025 @ 11:41:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Re: Člověk zemřelý nevnímá čas pouze z pohledu člověka dosud žijícího na této zemi. Smrtí pro nás běh našeho času končí a my se stáváme součástí věčnosti, kde je už jenom neustálá přítomnost. Jako u Boha.. Takže poslední soud na konci věků vlastně už u zemřelých jakýmsi způsobem probíhá (protože neleží na přímce našeho času).
Tady jsou nase uvazovank vlastne docela blizke.
Henom detail: " Nase" soucasne vnimani casu je iluzorni. Prave ve skutecnosti se nejdena k linku, ale o "Vecne nyni". Cas neni linka, ale bubliny, ktere se "nyni" dnes "vzznaseji" ve univerzu a vzajemne se ovlivnuji
Tva teologie stoji na nasem vnimani casu, ktere je vsak iluzorni. My tvorime jeden zastup, byt zijeme v odlisnych dobach. To je oblak svedku. Skrze kupr. svatosti vzajemne "spolu obcujeme", ted, nyni, byt v odlisnych bublinach. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 19. duben 2025 @ 11:50:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V podstate vsichni zijeme a umirame v "jednom dnes", v jednom "nyni." Jenom v idlisnych cadovych bublinach, kapslich, ktere se nam iluzorne zdaji jako jedna dlouha linka. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 18:14:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spise pomine nebe a zene bez carecka ze Zakona.
Ty, oko, pokud bys chtel demonstrovat tuto vetu, vybrak by sis k jeho ilustrivani pribeh, ve kterem maji farizeove se svym pohledem do puntiku pravdu? Neno bys vybral pribeh, jtery je u farizeu oblibeny, ktery do puntiku idpovida jejich videni trologicke otazky, ve ktere vsak nestoji na Zakonu a proroctvi, ale na reckych mytech a reckeho uceni o posveti? Ano, toho recka, se kterym maji zude podobnku antikristovskou zkusenost jako my s nacistama? A jejoz prijeti s*****i kulturni vlastizradou? Nehlede na duchovni zidpovednost pro sireni antikristovskych mytu?
Jaky pribeh bys na Kristove miste oouzil ty? Hladici, rikajici: Vlastne nejste na tom tak spatne, jenom mirne uoravte lastiraci a bude ok? Nebo pribsh Bloudite jsko ovce bez Zakona a prorky tj bez Pastyre? |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 17:33:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kolisko, na toto Oko neodpovedel, jak odpovis ty? |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 17:47:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Veta "Spise pomine" je veluce silna i drsna. Skutecbe chcete tvrdite po ni nasleduje oribeh, ktery farizee v podstate pokleoe po rameno: jo, jste ok, jenom se trochu zlepsete v pastiraci?
Anebo po drsne vete prinde drsny oribeh, ktery rozmeta predstavy farizeu na oadrt a rekne jim: Jste mimo jsko ovce bez Pastyre, bez Zakona, bez proroku?
Tomu se rika kontext. A pri vykladu je treba jej ctit. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 17:49:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pribeh k Lazarovi a bohacovi totiz NEMA zadnou OPORU v Zakone ani v proricich - a farizeove to dobre vedeli. |
]
|
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 12:34:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Dobrá úvaha pro její základ - tedy že podobenství má nějaký smysl, má vyjádřit určitou myšlenku a obvykle nemusí být založené na realitě. Je to příběh, který něco konkrétního ilustruje. V tomto případě skutečně to, že když lidi neberou - a nechtějí brát - Zákon a proroky, tak je nepřesvědčí ani někdo, kdo vstane z mrtvých.
Vymýšlet na tom podobenství zda mrtví spí nebo nespí - a ještě to vztahovat na dobu po vzkříšení - není ani rozumné, ani to nemá smysl. Stejně jako by nemělo smysl vymýšlet na tom podobenství zda je či není dobře, aby pes lízal rány člověka.
Toník |
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Čtvrtek, 17. duben 2025 @ 15:02:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ,,Stejně jako by nemělo smysl vymýšlet na tom podobenství zda je či není dobře, aby pes lízal rány člověka,,
Prečo si psy olizujú rany? Psy si skrátka olizujú rany, pretože to môže podporovať hojenie a zmierňovať bolesť. Sliny obsahujú niekoľko prospešných látok, ktoré môžu pomôcť podporiť uzdravenie. Obsahuje proteín nazývaný tkanivový faktor (tiež nazývaný tkanivový faktor krvných doštičiek), ktorý môže pomôcť podporiť zrážanie krvi. Psie sliny tiež obsahujú Opiorphin (endogénna chemická zlúčenina), ktorý pôsobí ako liek proti bolesti. |
]
|
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 18. duben 2025 @ 00:22:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Tento článek velice výstižně vysvětluje, že se skutečně jedná o podobenství a upozorňuje na heretický nános, který mnozí přijímají jako Biblický. Je škoda. že se křesťan tak hodně podobá farizeovi. Uvozovky si doplňter sami. Déíky za tento článek. |
|
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Pátek, 18. duben 2025 @ 09:29:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Bůh je Bohem živýchMatouš 22:23-32
Bůh je Bohem živých23 Tentýž den k němu přišli saduceové (kteří tvrdí, že není žádné vzkříšení) a zeptali se ho: 24 „Mistře, Mojžíš řekl, že když ženatý muž zemře bezdětný, má si jeho ženu vzít jeho bratr, aby svému bratru zplodil potomka. [ a] 25 U nás bylo sedm bratrů. První se oženil, ale zemřel bez potomků, a tak zanechal svou ženu svému bratru. 26 Totéž se stalo i s druhým a třetím bratrem až po sedmého. 27 Nakonec pak zemřela i ta žena. 28 Kdo z těch sedmi ji tedy bude mít za manželku, až přijde vzkříšení? Měli ji přece všichni!“29 Ježíš jim řekl: „Mýlíte se, protože neznáte Písma ani Boží moc. 30 Po vzkříšení se lidé nežení ani nevdávají, ale jsou jako andělé v nebi. 31 Ale pokud jde o vzkříšení z mrtvých – copak jste nečetli, jak vám Bůh řekl: 32 ‚Já jsem Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův‘? [ b] On není Bohem mrtvých, ale živých!“
Halelujah
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:56:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, saduceové k Něěmu přišli s tvrzením, že není žádné vzkříšení, ale Pán ježíš vzkříšení sliboval. Dostli se do sporu o vzkříšení. A co je to vzkříšení - je to uvedením nehmotného Ducha z blažené Boží přítomnsti do tělesné schránky, bez níž se u Boha přimlouval z hříchy nás, kteří tomu tak věříme? Já tomu tak nevěřím a Pán ježíš mi dává za pravdu - přijde vzkříšení z mrtvých, vzkříšení proto, abychom byli zase živí. A těch živých je Bůh Bohem, protože ten Bůh je schopen nejen z kamení vzbudit život, ale i vzkřísit z mrtvých. Boháč a Lazar je příběh, jak mu rozuměli Židé naočkovaní Helenosticko -babylonskou herezí v době Pána Ježíše, jak pisatel článku perfektně vysvětlil. Žel, Satan, daleko inteligentnější bytost, než jsme my lidé, přenesl své působení i na nás, křesťany a tak se dopouštíme stejného neporozumění a zneužívání slov Pána Ježíše, jako se ho dopouštěli farizeové z tohoto článku.
Bůh je Bohem Izraele, Bohem, kterého nám předal Abraham, Izák i Jakob. není Molochem a ani bohem Egypta, babylona, Kanánských národů. Je Bohem dávajícím život, je Bohem všeho živého, ale není tím čečeno, že Abraham, Izák a Jakob jsou živi nyní - to by popíralo slova Pána Ježíše a od rozhovoru se Saducei by odcházel stejně"oražený", jako oni.
Žel, hereze se dostala až k popírání Božího Slova, které říká, že jedoně On má nesmrtelnost a hovoří o nesmrtelné duši. Za tuto herezi se po 2000 letech zastírání Biblické pravdy helenisticko pohanským nánosem, staví i mnozí křesťané. Slepý vede slepého a slepým prorokuje zahynutí. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Úterý, 29. duben 2025 @ 00:13:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lojzo, Ty jsi u adventistů? Poprvé Duch Boží křísí - budí naši spící nebo spíš hříchem mrtvou duši tady v tomto těle a tak nás probouzí k životu s Ním. To je to :” musíte se znovu narodit z Ducha”. Bez Jeho probuzení žijeme sice tělem, ale náš duch je mrtvý.On budí svůj lid a osvobozuje svůj lid z moci Satanovy. Druhé vzkříšení je návrat domú, do Jeho Království živých , do Jeho Království Lásky. Jeho lid už nepodléhá soudu, ale spolu s Ním bude soudit bezbožný lid , to jsou ti, kteří nejsou zapsáni v knize života od založení světa .
Čekáme na Jeho příchod Radujeme se Vznášíme se s těmi, kterým Pan dal křídla Zpíváme a tančíme
Maranatha Halelujah
Magdalena |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Úterý, 29. duben 2025 @ 11:23:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lojzo, co řekneš na tato dvě videa
Zdraví MAgdalena |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 23:58:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve vykladu je treba respektovat kontext. To znamena i respektovat otazku, na kterou odpoved odpovida a nevnucovat odpoved otazce, na kterou neodpovida.
Jezis zde odpovidal na popreni vzkriseni z mrtvych, ne na vedomi dusi v seolu a jejich nezavislost na telu. |
]
|
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: kolisko v Úterý, 22. duben 2025 @ 11:11:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Áno, je to podobenstvo, ktoré ale vyjadruje židovskú vieru v osud zomretých po smrti, ktorú Ježiš a následne aj apoštolovia potvrdzujú, teda, že nespravedliví po smrti zostupujú nenávratne do podsvetia a spravodliví do blaženosti spravodlivých, ktorú nazývajú "lono Abrahamovo". To všetko jasne vyjadruje, že duše zomretých sú bdelé a čakajú na posledný súd a vzrkiesenie mŕtvych.
A že človek je duša a telo, je jasne napísané, napríklad vo Skutkoch:
"To předzvěděv, mluvil o vzkříšení Kristovu, že není opuštěna duše (psyché) jeho v pekle (hádés), ani tělo (sarx) jeho vidělo porušení."
- v tom úryvku je jasne povedané o podsvetiu (hádu), duši aj tele, a Ježiš to všetko potvrdil svojou smrťou, zostúpením svojej duše do hádu a vzkriesením tela.
|
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 16:19:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Maji Zakon a prorok, ty at poslouchaji!
Toto podobenstvi nepodporuje predstavy zidu, respektive farizeu, ale naopak, je vyvraci tim, ze je vyziva, aby jej dolozili v Zakone a v prorocich. Tedy ne v tradici otcu, ne v reckych mytech a filozofiich, ale v Zakone a v prorocich. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: kolisko v Středa, 23. duben 2025 @ 16:43:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toto podobenstvo naprosto vyjadruje vieru židov o údele duše po smrti, o podsvetiu (hádu), o súde. Práve preto ho Žid Ježiš hovorí - nie tradíciu otcov, nie grécke mýty, nie filozófiu, ale vieru židov, ako aj slovo Biblie na iných miestach. Tvoja viera odporuje Biblii, Ježišovo slovo je s ňou v súlade a potvrdzuje ju. Neviem, prečo sa staviaš nad Ježišovo slovo. Možno iba aby si si zdôvodnil svoju svojskú vieru, ktorá vychádza z teba a nie z Biblie.
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 17:24:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jezis tyto nazory prave vyvraci. Vyziva farizee, aby sve predstavy dolizily z Pisna a z proroku. Zduraznuje, ze sbaze pomine zeme a nebe nez jedina carecka ze Zakona:
Prach jsi a v prach se obratis Neni myslenka ani dila v risi mrtvych = v Seolu, kam odejdes Vždyť ve smrti na tebe nikdo nevzpomíná. Kdo tě bude chválit v šeólu?
Já vím, že můj Vykupitel je živ a nakonec se postaví nad prachem.
26 A poté, co bude má kůže takto stržena, ze svého těla uzřím Boha.
27 Já ho sám uzřím, mé oči ho spatří, ne jiný – mé ledví po tom touží v mém nitru.
Tvoji mrtví ožijí, jejich mrtvoly vstanou! Probuďte se a zaplesejte, kdo přebýváte v prachu! Neboť tvá rosa je rosou světla a země vydá stíny mrtvých.“
Tyto slova nepominou. Farizeove byli vyzvani, at je poslouchaji (Maji zakon a prorky) |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: kolisko v Středa, 23. duben 2025 @ 17:49:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevyvracia, ale potvrdzuje. Podobne ako neskôr aj jeho apoštolovia. Keďže kladieš Starý zákon na tú istú úroveň ako Nový, pak si nepochopil, čo znamená, že Starý je iba tieňom a náznakom Nového, v ktorom dochádza k naplneniu - Ježiš svojím vzkriesením otvoril bránu podsvetia pre vstup do neba zomretým spravodlivým
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 16:43:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Seol neni nic jineho nez poeticky popis hrobu potvrzujici bezvedomy stav cloveka v "posmrtnem zivote" pred vznriseni, viz knihu Kazatel.
Taktez aby se mohl Mojzis "zjevit" na hore promeneni, musel se napred andel pohadat se satanem o Mojzisovo telo. |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 23. duben 2025 @ 17:00:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jezisovo uceni o Seolu je zhusteno ve vete: Nezemrela, ake spi.
Nezemrela - vzbudi se Spi: nevnima, je v nevedomem stavu.
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: kolisko v Středa, 23. duben 2025 @ 17:29:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježišovo učenie o šeolu je zhustené v jeho zostupu do podsvetia o Bielej sobote, kde kázal duchom zomretých ľudí, ako o tom píše apoštol Peter. A teraz, po Ježišovom vzkriesení, už ľudia nejdú do podsvetia, ale buď do neba alebo do pekla. Aj preto môže apoštol Pavel napísať, že ak odíde z tela, pôjde priam k Pánovi a bude s ním, tak ako to opísal aj apoštol Ján v Zjavení o mučeníkoch, ktorí oslavujú Pána v nebi pred vzrkiesením tiel, lebo prebývajú v jeho prítomnosti. ;-)
Keď si vyberáš iba niečo, chováš sa ako sektár a heretik, lebo sis zaľúbil viac svoju lož ako Božiu právdu, ktorá ti nesedí a preto ju vytesňuješ......
Ak by Ježiš aj židia verili v spánok zomretých, nemohol by v podobenstve hovoriť opak toho a ešte s takou samozrejmosťou, vieš? Pavol to píše jasne:
"túžim zomrieť a byť s Kristom, a to by bolo oveľa lepšie" - nie spať a o ničom nevedieť, ale byť s Kristom, to znamená tešiť sa v jeho prítomnosti a zakúšať ju, podobne ako to zakúsil, keď sa do nej dostal vo vytrženiu ducha:
"Viem o človeku v Kristovi, ktorý bol pred štrnástimi rokmi — či v tele, neviem, či mimo tela, neviem, Boh vie — uchvátený až do tretieho neba. A viem o tom istom človeku — či v tele, či mimo tela, neviem, Boh to vie —, že bol uchvátený do raja a počul nevysloviteľné slová, ktoré človek nesmie vysloviť."
V Biblii je toľko dôkazov o posmrtnom údele duší, že nespia!
|
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Čtvrtek, 24. duben 2025 @ 16:14:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ano, adventisté" vyzobli" z knihy Kazatel 9 větu "Nebo živí vědí, že umříti mají, mrtví pak nevědí nic, aniž více mají odplaty, proto že v zapomenutí přišla památka jejich. " a všem pak tvrdí, že mrtví spí až do vzkříšení, ostatní podobenství a příběhy z Nového zákona je nezajímají
Boží lid ale ví, že "Bůh je Bohem živých"!
Amen |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 24. duben 2025 @ 17:16:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Magdaleno, dost se v pramenech mýlíš. Podstatné je, co říká Pán Ježíš a Pavel a ti hovoří o vzkříšení, nikoli o návratu svobodných nesmrtelných duší, z míst kde by jim byůo lépe, než v restaurovaném těle, ze kterého odešly. Rozhodně nenechávají žádný prostor pro reinkarnaci. Máš li zájem, udej kam Ti toho mám poslat více. Což platí pro každého, kdo zájek projeví. Publikovat to nebudu, autor i překladatel už mi k tomu svolení dát nemohou, protoýe i oni čekají na vzkříšení. Lojza |
]
Re: Boháč a Lazar (Skóre: 1) Vložil: monsek v Sobota, 26. duben 2025 @ 12:55:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo chce, může si napsat na adresu riomonsek na seznamu a práci o tématu muna email zašlu. Jmenuje se "Co Potom" Je to asi 34 sgtran. |
]
|
|
|
|