Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Valérie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 17, článků celkem: 17024, komentáře < 7 dní: 358, komentářů celkem: 449096, adminů: 60, uživatelů: 5304  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 205 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Akuzativ
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
127168052
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: 3. teze: Pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži”
Vloženo Úterý, 15. duben 2025 @ 13:02:56 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal demagog

Člověk i příroda poznávají smrtelnost, bolest, marnost a frustraci „na vlastní kůži“ (Gn 2,17; Gn 3,17–19, Řím 8,20). Fyzická smrt nebyla vládkyní přírody od vzniku života na zemi, ale stala se jí až důsledkem pádu (Řím 5,12). Hřích není položka v duchovním účetnictví, ale konkrétní způsobená bolest (Řím 8,22; Matouš 25,40; Jonáš 4,10). Celé stvoření bylo narušeno – a přesto v něm dál zaznívá ozvěna Boží lásky, která zachycuje a zpomaluje pád, aby i ve světě poznání zlého mohlo přežívat i to dobré (Mt 5,45).

Mytologizace prvních kapitol bible vede k zlehčení Adamová pádu do hříchu, které se ze syrové tělesnosti pozvedá do akademických výšin. Hovoří se o Adamově dospívání, o nabytí schopnosti etického rozlišování mezi dobrem a zlem. Zcela se pomíjí role(fyzické) smrti, která z hlediska evoluční teorie byla v pozemské přírodě vlastně vždy přítomna,  místo ní se sestrojuje konstrukt jakési duchovní smrti. Jako spojené nádoby se hřích z fyzické roviny stává pouhopouhou kolonkou v Božím duchovním účetnictví, které sice nikdo neprožívá, nikdo se jej nemůže dotknout, ale máme z ní činit pokání. Přírody se vlastně pád do hříchu nedotýká, příroda je stále stejná. 

Strhněme však závěs mýtů. A uvidíme, že pád do hříchu je něco, co lidstvo a Adam prožívá intimně. Slovo "poznat" totiž "biblicky" znamená prožívat něco na vlastní kůži tak intimně, jako je tělesný sexuální styk mezi manžely. Nejedná se o akademické poznání  ze školského vzdělávacího procesu, kupř toho, že kobra je jedovatý had. Jedná se o poznání hadího jedu na "vlastní kůži" tehdy, když Vás kobra uštkne. Slyšíme Boží prokletí: Prach jsi a v prach se obrátíš. Definice smrti, o kterou se zde jedná. 

Nejsou to akademické výplody o jakési duchovní smrti, ne, jedná se o smrt tělesnou, fyzickou, a o prožívání smrtelnosti na vlastním těle, a prožívání jevů s ní spojených - nemoce, různá vrozená postižení, nedokonalosti, frustrace, utrpení. 

A tento pád se netýká pouze člověka. Genesis hovoří o celé přírodě. Veškeré tvorstvo zkazilo svou cestu. Bůh již nenazývá své stvoření Velmi dobrým (tj plně odpovídající Jeho charakteru, Svatosti, Záměru), ale jako zcela zkažené a pokažené. A aby to projevil opět "na vlastní kůži", poslal na svět soud potopou. 

Stejně tak ani hřích není nic akademického, nějaká položka v nějakém účetnictví, je to způsobená bolest, kterou někdo někde cítí, kterou někdo někde prožívá, intimně na vlastní kůži, jakoby to byl sexuální styk muže a ženy. A Bůh je BOhem, který vidí (nejenom) lidské konání, který čte v myšlenkách (nejenom) lidských myslí, a který cítí bolesti nejenom lidského srdce. Bůh miluje tento svět a láska znamená sounáležitost, empatii, vcítěni, nošení břemen.

Bible vidí na tělesné, fyzické, úrovní revoluční radikální změny nejenom člověka a jeho těla, ale celé přírody.  Některé druhy zvířat zdegenerovali na dravce, jiné na jejich oběti. Někdo pije krev, a někoho krev je pita. Frustraci, bolest, strach o život, nezažívá pouze člověk, ale ve více méně každý živý tvor. Příroda, která byla před pádem do hříchu označena za velmi dobrou, je po něm charakterizována jako zkažená. Neboť všechno tvorstvo opustilo "svou cestu" - byť jedná na základě instinktů dané od Boha. S přijetím evoluční teorie je tato radikální proměna přírody, a tedy i lidstva, nezpozorovatelná. Smrt, bolest, agresivita, frustrace, boj o život, ve zkamenělinách vždy a všude. Tudíž se pád do hříchu přenáší na akademickou úroveň, na kterou si nelze sáhnout, kterou nelze prožít. A tím i prožívání hříšnosti. Hřích se stává  kolonkou Božího účetnictví má dáti - dal, do kterého nevidíme, kterou intimně neprožíváme, ale z kterého máme činit pokání. 

Avšak i tento pád byl zachycen a zbrzděn Boží láskou. Vznikl svět poznání dobrého a zlého, ne pouze svět poznávání toho zlého. Boží láska je patrná v celém stvoření - třeba už v těch zmíněných instinktech. Bůh uzpůsobil novým podmínkám těla ne pouze obětí k přežití a úniku, ale i dravců k přežití a lovu. Vezměme si 13 kapitolu listi do Korintu Nezažíváme pouze zlo, nelásku, Satana, ale také dobro, agape, život, agape.  

"3. teze: Pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži”" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: 3. teze: Pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži” (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Úterý, 15. duben 2025 @ 14:31:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 Fyzická smrt nebyla vládkyní přírody od vzniku života na zemi, ale stala se jí až důsledkem pádu (Řím 5,12).

Některé druhy zvířat zdegenerovali na dravce, jiné na jejich oběti.

Vložil: demagog

A pak se divíte, že klesá počet pobožných. Jste dospělí lidé a píšete totální nesmysly. Replikace vede k zániku organismu. Nutně. Vždycky. A samotná gravitace, pády, setrvačná síla by dříve nebo později vedla k ukončení života. Co je rozbitné, to se rozbije. Není otázkou, zda se to rozbije, ale kdy se to rozbije. Potravní řetězec je základ přírody. Je to samotná příroda. Nemůže být příroda bez potravního řetězce. Z něčeho musejí být organismy živy. Mají trávicí ústrojí. Co asi tak žrala zvířata kdysi dávno? Bible, ty vole? Každý zvířecí organismus něco žere. Něco, co už je biologického původu. 

Celý článek od demagog je obžalobou pobožných. Jejich zaostalého, zpátečnického, nevědeckého a vylhaného myšlení. Je to fakt bída. Starší bída, strašné žvásty, strašné pohádky. Bez jakékoli logiky. Taky jsem byl kdysi pobožný, ale v takové sračky, co tu sesmolil demagog, jsem nevěřil tedy nikdy. To bych nemohl dělat učitele. 

Jenom se děsím toho, že může existovat nějaký člověk, co je fakt tak fanaticky pobožný, že věří těm srajdám z článku a pak vystupuje za katedrou a říká to před žáky. V tom případě být ředitel, propustím ho okamžitě. 



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy