 |
Právě je 212 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: magdalena07 oko rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 127166710 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Nebezpečná učení: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu.
Vloženo Úterý, 08. duben 2025 @ 21:44:20 CEST Vložil: Tomas |
poslal demagog Luther měl tezí více než 90, mne jich postačí 14 + jedna bonusová. Teze liberálního fundamentalismu a fundamentálního liberalismu, ke adventistickému protestantismu a katolizujícího evangelikalismu.
1) Čas jsou bubliny vzájemně se ovlivňující. 2) kniha genesis popisuje historické události, které popisují ti, kteří je prožili a nějak je pochopili. První kapitoly sepsal pozorovatel pozorující Stvoření světa z planety Země 3) pád do hříchu svět včetně přírody zažívá intimně na “vlastní kůži” - fyzická smrtelnost a doprovodné jevy včetně frustrace, nemocí, stárnutí, tělesných nedokonalostí 4) Satana jakožto absolutní Zlo je alternativou ke Stvořiteli - Absolutnímu Dobru, Lásce, Zdroje Života 5) Boží láska je svobodonosná. Dává svobodu člověku z partnerství odejít (strom ovoce poznání dobrého a zlého) a otevírá dveře k návratu (Kristův kříž) 6) spásení je uzdravený vztah Boha k člověku a člověka k Bohu 7) K odpuštění musí být dva: ten, kdo odpouštění z Milosti a Bezpodmínečně vysílá a ten, kdo jej v pokání přijímá. Odpuštění znamená uzdravení vztahu, postavení jej na Nových základech a pravidlech. 8) Smrt je konec existence (není myšlenky ani díla v říši mrtvých, kam odejdeš). Je první smrt (prach jsi a v prach se obrátíš), vzkříšení a druhá smrt v ohnivém jezeře. První smrt není trest, je to důsledek pádu do hříchu, prokletí prach jsi a v prach se obrátíš. Druhá smrt je spojená s příchodem Zákona - osobní zodpovědnosti. Kde není Zákon, není Soud. Kde není hřích osobní zodpovědnosti, tam není Druhá smrt. Prokletí první smrti zlomil Kristus na kříži, kam převzal taktéž zodpovědnost za hřích osobní vinny člověka v pokání vyznaného. 9) Ohnivé jezero není pro každého věčné. Jezero je místo, kde člověk plně nese bolesti, které způsobil a za které nese zodpovědnost. Odtud se vychází zaplacením posledního haléře - života, neboť mzdou hříchu je smrt, konec života. Vyjímkou je rouhání proti Duchu Svatému. Stejně jako spása není v jednom slově,ale ve vztahu, tak ani rouhání proti Duchu Svatému není slovo, ale vědomý (odpust jim, protože nevědí, co činí) boj proti Duchu Svatému (= zosobněnému Charakteru Božímu, Církvi) nebo zneužití Jeho Jména. 10) Spása se projevuje denodenním životem. Neexistuje vakuovaná víra- víra vznášející se na obláčku mimo tento svět.Bůh je Láska,rozhodující je víra jednající Láskou. Kdo miluje, zná Boha. 11) Za vrozenost (vč homosexuality, transgenderu, pocity hladu, žízně, dalších potřeb) neneseme osobní zodpovědnost, hříchem není ani jednání vedoucí k nasycení hladu, jednání plynoucí z vrozenosti. Není hřích mít hlad, není hřích hlad nasytit. Hřích je způsobit bolest. Hřích je nenažranost - kdy se žere, blije a žere znovu. Celibát je určen lidem s obdarováním vrozené asexuality. 12) Manželství se neuzavírá, manžeství se rozpoznává. Snoubence do manželství Jednoho Těla nespojuje Církev, ale Bůh - Láska Agape (ne Eros, ale Agape) Hřích není právní rozvod, ale veškeré jednání, které manželství narušuje a vede k rozvodu. Hřích je rozvod duchovní. Kristova Slova o rozvodu jsou určena k ochraně manželství, ne k odsouzení k dosmrtné samotě. Není dobré, aby byl člověk sám 13) Bůh je dokonale dobrý. Dokonale dobrá mysl nemůže chápat zlo, nečeká jej (byť s ním může plánovat), je zlem zraňována, protože "všemu věří" - očekává dobré. Satan je dokonale zlý - nechápe dobro, nečeká jej, podle sebe soudí druhé, věří, že všechno a každý se dá koupit. 14) Dnešní Izrael vznikl špatným způsobem, ve sporu s Palestinou není v právu, nevede boj proti terorismu, ale za životní prostor. Dejte Izraeli, co je podle mezinárodního soudu Izraelské, Palestině, co je Palestinské. Jednostraná podpora Izraele poškozuje samotný Izrael, tak i křesťanské církve a státy.
|
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 09. duben 2025 @ 14:55:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | 2) kniha genesis popisuje historické události, které popisují ti, kteří je prožili a nějak je pochopili. První kapitoly sepsal pozorovatel pozorující Stvoření světa z planety Země Vložil: demagog
1. Nebylo na zemi ještě žádné polní křovisko ani nevzcházela žádná polní bylina, neboť Hospodin Bůh nezavlažoval zemi deštěm, a nebylo člověka, který by zemi obdělával.
2. I vytvořil Hospodin Bůh člověka (muže), prach ze země, a vdechl mu v chřípí dech života. Tak se stal člověk živým tvorem.
3. Hospodin Bůh dal vyrůst ze země všemu stromoví žádoucímu na pohled, s plody dobrými k jídlu, uprostřed zahrady pak stromu života a stromu poznání dobrého a zlého.
4. I řekl Hospodin Bůh: „Není dobré, aby člověk byl sám. Učiním mu pomoc jemu rovnou.“
5. Když vytvořil Hospodin Bůh ze země všechnu polní zvěř a všechno nebeské ptactvo, přivedl je k člověku, aby viděl, jak je nazve. Každý živý tvor se měl jmenovat podle toho, jak jej nazve. Člověk tedy pojmenoval všechna zvířata a nebeské ptactvo i všechnu polní zvěř. Ale pro člověka se nenašla pomoc jemu rovná.
6. I uvedl Hospodin Bůh na člověka mrákotu, až usnul. Vzal jedno z jeho žeber a uzavřel to místo masem. A Hospodin Bůh utvořil z žebra, které vzal z člověka, ženu a přivedl ji k němu.
---------------------------------------------------------------
Takže jako první byl stvořen židovským bohem Jehovou chlap. Jenže chlap dostal hlad a židovský bůh dostal nápad, že by mu měl něco udělat k jídlu. Tak mu vytvořil vegetaci. Pak židovský bůh pochopil, že chlap se nudí, tak mu vytvořil zábavu, že mu stvořil zvířata, a ty měl pojmenovat a mezi nimi si najít partnera (pomoc sobě rovnou, princip reciprocity). Chlap si zvířata prohlédl, dal jim jména, ale nenašel partnera mezi zvířaty. Tak ho Jehova uspal, z jeho žebra udělal genetického identického klona s vagínou a řekl mu, že to je jeho nový parťák. První muž pak se svým klonem souložili a vyráběli potomky. |
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. duben 2025 @ 17:04:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Nebojte, bod po bodu tu budu, dlP, zcerejnovat clanky, kde se vice rozepisi.
Nikde neni napsano, ze se nutne jednalo o klony. Nevidim duvod, proc by Buh pri stvoreni Evy nesahl do DNA. Zebro je symbolem vzajemne blizkosti (Eva nebyla stvorena z lebky, z paze ani ze stehna, ale ze zebra, ktere chrani srdce.
Druha moznost je, ze prej nejakej koren slova zebro je stejnej jako pro silu. Ale nejsem lingvista a tuto druhou moznost jsem nenasel u duveryhodnyvh vykladacu.
Mate- li zajem o detajlnejsi diskuzi (zminil jste i jine podrobnosti) muzete mi napst mejlika: quokam at seznam.cz |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 09. duben 2025 @ 17:07:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Zebro he symbolem blizkosti - ne nutne zdroj genetického materialu pro klonovani.
Omlouvam se, "vypadla" mi pri fornulaci prvniho prispevku veta. Duvod, proc Buh pouzil zebro, je tedy symbolicko - poucny, a ne geneticky. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Středa, 09. duben 2025 @ 18:43:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně spíše dává smysl, že Bůh inicioval Velký třesk, stanovil základní fyzikální, chemické a biologické parametry vesmíru, které umožnily třeba na mnoha místech vesmíru život. Vy jste pořád zaprdění v té naší Sluneční soustavě. Jenže takových soustav jsou mraky. Nejen v naší galaxii. I v ostatních galaxiích. A že by Bůh běhal po každé galaxii a tam dělal z žebra ženy - je to prostě komické. Kdybyste byli v uvažování poctiví, pochopili byste, že ten, kdo psal Genesis, nemá s Bohem vesmíru nic společného a je to spíše jen nějaká metafora nebo karikatura.
Mnohem větší smysl dává to, co co píšu já. Tedy, že vědci mají pravdu a vesmír je spíše starý miliardy let než jen vašich směšných 6000 let. A to tvoření z žebra je pro děcka z mateřské školy. Není to důstojné dospělých lidí.
Vy vůbec nechápete, jak je vesmír velký, hmotný, že obsahuje stovky miliard galaxií a v každé galaxii stovky miliard hvězd. Jste prostě ignoranti. Nechápete, že ti, co psali Genesis, neměli Hubbleův ani Webbův dalekohled.
Víš, co všechno může být ve vesmíru a ty o tom nemáš ani šajnu? Nebuď tak egocentrický, zahleděný do sebe, samožer. Neprožívej se tak strašně.
Spíše to vypadá, že pokud někdo tvořil vesmír, tak tedy ve velkém, ale mega velkém. Ne že tam něco šmudlal na nějaké planetce z žebra. S tím běžte fakt do háje. Je to tak stupidní, až to bolí. Uráží to lidskou důstojnost. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 10:02:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Velky tresk neni v rozporu se zoravou genesis. Plne se vejde do vety "Na pocatku Buh stvoril nebe a zemi..."
Tyden stvoreni je o stvoreni Zivota na Zemi. O jeji prebudovani z prazdbe a temne planety na kvetoucu raj. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 10:07:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Zpravu o tydnu stvoreni berte jako pozorivani maleho, nevzdelaneho ditete, kolem ktereho se behem 7 dnu dejou velike zazraky a on jej musi popsat vlastnimi slovy. |
]
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 10:48:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Samotná hmota, a to nebereme v úvahu, jestli živá a nebo neživá, je tím větší záhadou, čím víc toho o ní víme a tedy nevíme. berme ji jako černou skříňku, která protě je a nějaak se projevuje a nehádejme se o to, kolik o ní víme - zítra to už třeba bude jinak.Ptejme se spíše na to, proč tu je, jestli byla zformována a nebo se sama dokázala transformovat z dosud poznávaných elementárnoích částic na strukturu, ktefrá je schopna chápat sama sebe, potažmo vesmír nebo život. Mě se ta představa zdá být fantaastická víc, než koncepce Stvořitele, ale nemohu porozumět ani jeho existenci mimo čas a prostor, protože si neumím ani to "mimo" představit. Mám jen víru schopnou pojmout Boží existenci a plán s Jeho stvořením a beru Genesis jako sdělení, že za vším stojí On< nikoli jaako "technologický" postup uskutečňování svých záměrů.
Ateista tuto víru nemá a pohybuje se svou vírou ve všemohoucnost hmoty - resp. přírody, protože i ona je hmotou - , zatímco já věřím ve všemohoucnost Boha Stvořitele. Za tuto představu a víru jsem byl označován za postiženého a zatíženého a unikalo jim, že jsme postiženi a zatíženi všichni, jen každý jinak. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 12:10:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já taky nevím, odkud se vzalo tolik hmoty, kdo způsobil Velký třesk, atd. Proč je až tak moc galaxií ve vesmíru. Co tam všechno je v těch světech. Nebo bylo a už není. Nebo teprve bude. A my nemáme šanci to zjistit, protože vzdálenosti jsou příliš velké a rychlost světla omezující. Nikdy bych se nevysmíval někomu, kdo věří ve Stvořitele, který za tím stojí a stál na počátku. To je docela možné. Dokonce je to 50/50. Pravděpodobnost, že to má iniciátora, je dost velká.
Ale čím více jdeme do nějaké zaprděné ideologie typu hebrejských bajek, nebo arabských bajek, tak tím se to celé kazí. Ničí se tím majestátnost vesmíru. Protože ta světla jsou úchvatná. Ty galaxie jsou úžasné, velkolepé. A když ke mně přijde nějaký pobožný bobek se svým zápisníčkem poznámek o jeho Jehovovi, Alláhovi, který šmíruje lidi, dohaduje se o každém prdu, na každého si vede složku jako nějaký stbáček apod. tak se to se fakt nezlobte, ale to je zcela v rozporu s tím, co ve vesmíru vidíme dalekohledy. Vidíme tam velkolepost, nonšalantnost, ale rozhodně ne zaprděnost, udavačství, hnidopišství. Proto lidi ani tak neodmítají představu Boha jako takového, ale ty směšné, omezené a krysí o Něm. To si prostě hloupí lidi stvořili hloupého boha k obrazu svému. Já bych si takového ťulpasa fakt netvořil. Protože tím to ničíte.
A že kdysi před X tisíci let byli lidé lepší nebo chytřejší a měli lepší představy o bohu než my dneska je málo pravděpodobné. Už jen díky tomu, jak málo lidí žilo tehdy a jak byli omezení. Nás je dneska 100x více než bylo tehdejší populace, takže je 100x větší výskyt geniálních lidí a za druhé se znalosti kumulovaly, fungovaly v synergii, proto my si můžeme vytvořit z pozorování vesmíru lepší představu o Bohu než si mohli udělat tehdy lidi na základě tehdejších poznatků. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 12:27:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A to neustálé obracení se do minulosti je pověrčivost, stereotypy, docela i nevzdělanost, ignorantství.
Podobně to dělají i lidi v muzice. Neustále někde čtu nějakého pověrčivého bobka, co si myslí, že kdysi žili lepší hudební skladatelé než dneska. Že Smetana, Janáček, Bach atd byli lepší skladatelé, lepší muzikanti než dneska. A že klasická hudba, tzv. vážná hudba je lepší než dneska.
Je to podobné jako věřit tomu, že ve starých náboženských knížkách bude nějaká větší moudrost, než máme my dneska.
Ta vážná hudba obsahuje ty samé akordy a melodickou linku jako dneska. Liší se to pouze v aranžmá nebo v délce skladby. Symfonie může mít i desítky minut. Moderní písnička je kratší, 3 - 4 min. Dneska to kapely hrají na kytarách, synťácích, elektrické base. Kdysi to hráli v orchestru.
Pochopte. Nebyla elektřina. Nebyly zesilovače. Nebyly reprobedny. Kdyby vystupoval samotný jeden hráč nebo pár lidí, nikdo by je v sále neslyšel. Proto se všechno dublovalo, trojilo, pětilo, zkrátka násobilo. Jednotlivý part hrálo více lidí. Už to chápete? Takže když každou položku doprovodu i melodické linky znásobíš, dostaneš ten mohutný akustický dojem. Proto orchestr nepotřebuje zesilovače. Ale my dneska máme techniku, zesilovače. Nepotřebujeme tolik lidí. Proto stačí jeden basák v kapele. Už to chápete? Stačí nám každý nástroj jen jeden krát. Moderní kapela má třeba jen čtyři, pět lidí a díky aparatuře udělá ten samý "kravál", sílu zvuku, co kdysi orchestr složený z desítek lidí.
Angelo Michajlov, Karel Svoboda, Vašo Patejdl nejsou o nic horší skladatelé než Bedřich Smetana, Leoš Janáček nebo Antonín Dvořák. Já to vím, protože znám střeva muziky. Akordy, basovou linku, melodickou linku.
To samé je s těmi představami o Bohu. Citovat dokola nějaká staré šmudly, co žili kdysi před stovkami nebo tisíci rokama, že věděli něco více a lépe než my, je úsměvné. I ti Agustinové, Platónové, Sokratové a Pavlové z Tarsu nevěděli více než víme my. Spíše věděli méně. Protože vědění se za stovky let kumuluje, je nás nyní více než bylo tehdy jich působí to v synergii. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: monsek v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 17:04:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nemyslím si, že by všichni lidé dělali z Boha toho dědečka, který šmíruje, jak píšeš, ale vím, že hodně lidí mu dělá "advokáta" který smýšlí, jako oni. Samozřejmě jsem se s takovými lidmi setkal, ale setkal jsem se i s lidmi, kteří odchází zadarmo léčit nebo učit lidi do nebezpečných oblastí - favel, dávají peníze na jejich potraviny a léky. Popravdě řečeno, jsou "solí země". Inspiroval je ten Bůh, který je pro druhé tím dědečkem, který by se měl podobat džínovi z láhve, aby v Něj uvěřili a nebo jsou jím strašeni. Pro mně je Bůh Stvořitelem, který - pokud stvořil vesmír i mně - má semnou nějaký záměr, dal mi svobodu ale i zodpovědnost, z těchtoi vlastností plyne vše dobré i zlé, podle toho, jak se použijí. Neumím si vysvětlit to, jak to vše při stvoření bylo a je jasné, že to nedovedou vysvětlit ani ti nevzdělanější vědci, protože ví, že jsou jen na oktraji všeho možného poznání a když jsou ve svém poznání dál než já, objevují jen to, so Stvořitel ustanovil - přírodní zákony. Tím na jedné straně odhalují Boží velikost v očích těch, kdo věří a důležitost vědy v očích těch, kdo nevěří. Měli bychom je aletaké nazývat věřícími, protože zas věří v jiný výklad, která je časově proměnlivý, nepopisuje ono PROČ, ale přibližuje nás k tomu, jak už to jako celek funguje.
To jistě ale víš, protože i Ty sis musel podobné úvahy prožívat. Došel jsi ale k jinéu závěru, což jen dokazuje, že jsme, jako lidé, každý jiný. Nic víc.
Co se týče hudby, tak staří mistři pstupovali podle určitých pravidel - vedení hlasu, modulace atd. atd. Dnešní hudba tyto konvence bourá a mnohdy je -ta moderní - pro nás, klasiky, neposlouchatelná a nemá onu stavbu, na kterou jsme si zvyklia která nese znaky onoho zlatého pravidla, kříže, který je v akustice zrovna tak, jako ve výtvarném umění a kterému je tato hudba přizpůsobena. Nevíme proč, ale ten zaltý kříž, to pravidlo, funguje. Sučasná hudba konzumnoí, je spíše uměleckým řemeslem, než uměním - čest vfýjimkám - a to asi proto, žese ona pravidla nectí. Z jednoho akordu do druhého se přechází posunutím ruky o několik políček na kytaře, například a chybí ty krásné přechody tvvořené průchonými tóny a mizí příprava ucha na následující akord. Je to hudba spíše k pohybu" než zamyšlení, ale celá doba v pohybu je a z uměné se stala věc denní spotřeby, zatíco dříve bylo výjimkou seztkání s ní. Neodsuzuji ji, ale tepreve čas ukáže, zda se k ní budou lidé vracet a nebo je její poslech spíše dán kvalitou manažerů, za ní v mediích stojících. Stačí se podívat na Eurovizi a je vidět, že se hudba , jako taková vytrácí a nahrazují ji polonahé zpěvačky, světelné efekty a kotrmelce. Hudba, která to nepotřebuje a přece zaujme, to je to umění, které se nevytratilo, ale je třeba ho hledat. Ona mi ta stará přesdstava Boha nepřipadá nijak ušmudlaná, stejně jako stará hudba. V té představě vidím milujícího Stvořitele a nános lidských, právem kritizovaaných představ, které s ním nemají nic společného.
Povídat by se daalo hodně. Snad jento, že se v mnohém neshodneme, a v mnohém zase shodneme. Rozhodně beru podněty, které se k přemýšlení vyskytnou. Zdravím Lojza |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 11. duben 2025 @ 17:12:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stačí se podívat na Eurovizi a je vidět, že se hudba , jako taková vytrácí a nahrazují ji polonahé zpěvačky, světelné efekty a kotrmelce Vložil: monsek
No to radši nesleduju. :-) Kdysi jsem nějaký ročník sledoval, od té doby Politickou píseň progresivismu nepouštím. Viděl jsem to před mnoha lety a stačilo mi. O tom jsem ale nepsal. Vladimir Cosma, náš Karel Svoboda byli rovni skladatelům klasické hudby. Skutečně jde jen o použité aranžmá. Moderní skladba se dá taky udělat v klasické úpravě s orchestrem.
|
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: monsek v Pátek, 11. duben 2025 @ 22:16:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jistě, v tom máš pravdu, ale ono umělecké řemeslo, kterému se také říká hudba, jde za poptávkou a protože je to i způsob obživy, nachází se v branži spousta dobře managovaných nedouků a pak slyšíš z rádia písně, které tahají za uši. nejde mi o formu, které třeba ani nerozumím a očekávám od n písně nějaké jiné provedení. Jde mi o excesy, kde třeba text nectí důrazní, těžké doby, textová mašlenka se nekryje s myšlenkou hudební a ta zas přizpůsobuje dálku hudební myšoenky, potažmo věty, délce textu, což vede k nepravidelnému počtu taktů ve větě atd... Zdá se mi, že dříve, kdy tento trh ovlýdalo pár lidí, byli trochu kompetentmější a do dnešní doby se z těch lidí dostali právě Ti Svobodové a zůstávají rovnocení klasikům.
Jinak čest výjimkám, co nezůstali u změleckých řemesel, ale budou se poslouchat i za pár desetiletí. Příkladů máme i tady dost.
Já teď dávám přednost hudbě , která vyžaduje přesný zápis a minimum improvizace, protože je postavená na mnohoniástrojovém obsazení od smyčců, dechů po klavír, basu a bicí. Nemám rád tu křesťanskou hudbu, kterou tvoří výkřiky haleluja a Ježíš a je vlastně gudbou světskou. To je ale můj vkus a respektuji vkus jiný. Z ekonomických důvodů vznikla kdysi v Americe móda malých skupin, tedy malé obsazení, kde má každý ze čtyř hudebníků - mnohdy to zvládal jeden - určený způsob přehrávání poměrně neměnného partu. Říká se tomu styl - od slova stil - stále. Tak to neměnné stále bez aranže se mi nelíbí. Taky se opakují témata, texty jsou o jednom a tom samém. Je velice těžké text napsat, aby měl myšlenku, neobsahoval klišé, ctil soulad shudbou - těžké a lehké doby, seděl s myšlenkou hudební a neopakoval se s desítkami jiných. Vyžaduje to talent a inteligenci, kterou hudby tolik nepotřebuje, ta jde spíše od srdce a sama. Vím o čem píšu, protože jsem se pokoušel "přeloýit" - ale to nejde do češtiny manželčiny texty z portugalštiny, která má navíc přízvuk na jiné slabice - k čemu je přizpůsobena hudba - a nerozličzje navíc, jestli zpívá muž a nebo žena. Slovo Hospodin, které je v písni nosné, nahraďit slovem Bůh jde také těžko....
Ale to jsem odbočil, to proto, že jsem vysledoval, že o muzice něco víš a že ji umíš, Takže drýme palce, aby těch, co to umí jako klasici" bylo ještě dost a aby se o nich vědělo a nemuseli psát do šuplíku. Vím, že jsou, jak píšeš. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 11. duben 2025 @ 23:28:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Doba se zrychlila. Svět je jiný. Lidi dneska už nevydrží a těkají, přepínají, přeskakují. Vše je v klipech. Někdy už nemůžu sledovat ani nové filmy, protože scény se mění příliš rychle. Neustálý střih a další scéna. Je to psycho. Nevím, kam to půjde ještě dál. Blikací lidi sledují blikací filmy.
S takovým těkavým nastavením psychiky ti už dneska skoro nikdo z mladých poslouchat vážnou hudbu nebude. Symfonii trvající desítky minut... Na to nemají trpělivost. Je s podivem, že se stále vůbec drží písničky v délce 3, 4 minuty. Že to nezkrátili. Možná díky nám, co jsme na to navyklí. Je možné, že až odejdeme z tohoto světa, budou už jen skřeky trvající pár se*****. :-) Našlápnuto na to je. Však co je hip hop, rap, atd.? Je to předzvěst, že už na melodii nezáleží.
Jinak to, co jsi psal o těch křesťanských kapelách, kde se dokola opakují motivy, slova jako Haleluja Ježíš, mně nevadila. Mně kýč nevadí. Stejný kýč jsou koledy na Vánoce. Kýč patří k životu člověka. Já kýč nevyhledávám, ale neuráží mě, nevadí mi.
Dobrým muzikantem, kterého jsem si cenil, je Jan Nedvěd. Písničku si složí, zaranžuje, zahraje na kytaře a ještě zazpívá. |Já si cení lidí, co složili písničky, které se hrají u táboráků. Písničky, co zlidověly. Taky je to kýč, ale moc hezký kýč. A některé ty songy jsou dost bohaté na akordy a melodiku. Takže je to spíše něco lidského, co lidi spojuje. |
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: monsek v Sobota, 12. duben 2025 @ 09:08:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já, ačkoli založením spíše muzikant, považuji text za to hlavní, co v písničce je. U taneční hudby to asi bude melodie a ritmus, ale text potřebuje být oblečen do dobrého kabátu a tím je melodie. To, že melodie je sehraná stextem je ale jen první krok. Pak přijde aranže a ta jí může zabít a nebo povznést. Je ideální, když to dokáže jedna osoba, ale pochybuji, že to tak v praxi je. Udělat meůlodii umí každý, udělat aranži, už dokáže jen pár lidí.
PPrávě ten N Možná právě ti Svobodovéedvěd má písničky, které nepotřebují okázalou róbu, aby chytily za srdce. Je to text, melodie, téma a podvědomá touha člověka po čistotě, kterou skrývají. tyto poísně přežijí bez změny šatníku, protože jsou o tom základním a o tom by měla být i křesťanská píseň. Nesnažit se napodobovat úspěšné sytyly a trendy, ale vyjádřit to, co člověk cítí. Ani mně "kýče" neuráží, já jusem myslel to, že křesťanská píseň by měla žít vlastním žánrem a nelišit se od té - třeba tvrdé rockové muziky nebo punku, třeba jen těmi dvěma či více slovy. Ta dnešní písnička vznikla 3 - 4 minutová, vznikla vlastně z písně lidové a ta zas z písně náboženské a má to, co je schopna obsáhnout většina lidí - jednoduchost, časový limit a dostupnost pro každého - schopem ji zazpívat nebo si ji poslechnout. Neohlížela se nikdy na hudební muzance, proto je na světě tolik tak odlišných formr - Skotsko, Slovganské písně,Izrael,Itálie.... Teprve rozvoj medií jí dal "požadavky" jednotného kabátu anglo-saského nebo třeba Italského stylu. Ta vážná vycházela z církevních forem od aiolské ho církevního chorálu přes protestanstký - Bach -a paralerněmkatolický - Palestrina - a pak na něj navazovali klasici romantismu atd... Je to už hudba umělá, plná pravidel přísně vyžadovaných a zažitých, ale současná moderna už od těch pravidel upouští a tím se dostává do konfliktu s uchem posluchače, které očekává něco v rozsahu toho "zaltého křížžč, či pravidla .
Je to moje chápání, které nemusí být věrné historické zkušenosti, ale tak nějak si vysvětluji, proč člověk potřebuje tu 4 minutovou formu - tou je ta přijatelnost, třema nedvědových písní.
Pamatuji si,jak byly do populární hidby zaváděny syterátory s moderními zvuky, žel, někdy nahrazovaly nápady aranže, a bylo to něco nového a žádaného. Nikdo se bez toho neobešel Dnes jsou ty zvukystraé a nikdo je nechce poslouchat. Jsou dokonaljší, postavené na vzorcích a kopírujíccích akustiku. Je možné v tédobě změn udělat něco nadčasového? Asi to bude vyžadovat znovu ten nápad, myšlenku, jako základ pro ten kabát aranže a zvuků V sedmi tónech se nový nápad - motiv - těžko v dnešní době hledá...
Dík tedy za všechno, do čeho dal tvůrce srdce a čas, i kdyby to mělo pohladit třeba jen jednu dušičku navzdory kritikům a estétům.
|
]
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pátek, 11. duben 2025 @ 08:53:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Syntezator
Pověrčivost, a to čarodějnické mumlání, to není cesta k Bohu My tu cestu hledáme Hledáme ji v hudbě atd. |
]
|
|
Re: 14 tezí fundamentálního liberalismu a liberálního fubdamentalismu. (Skóre: 1) Vložil: martino v Sobota, 12. duben 2025 @ 17:18:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | To jsou jen teze odpadlého kněze a řeholníka, nikoliv učení Církve, pokud jsi to nepochopil. Pokud se hlásíš ke křesťanství pak musíš být v jednotě s Církví. |
|
|
|
|