Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Valérie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 17, článků celkem: 17024, komentáře < 7 dní: 359, komentářů celkem: 449097, adminů: 60, uživatelů: 5304  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 206 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Akuzativ
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
127168542
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Quo vadis Brusle a Magdaleno?
Vloženo Neděle, 06. duben 2025 @ 15:08:05 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.

Marek16,16

Uvěření-přijetí křtu-spása.
Neuvěření-nepřijetí křtu-odsouzení.

Jednoduché a pochopitelné vyjádření našeho Pána Ježíše Krista. Brusle a Magdaleno, vy nerozumíte slovům Krista? Jsou to slova velmi důležitá, týkají se spásy.
Pro vás dvě není podle vašich vyjádření křest pro spásu nutný. Neuvěřily jste slovům Krista. Po jaké cestě tedy jdete? Po cestě spásy určitě ne, když slovům Krista nevěříte! Vaše názory o křtu jsou svévolné a odporují slovům Krista. (Kdo uvěří a přijme křest) To řekl Kristus. Uvěříte tomu, anebo jsou vám vaše svévolné názory přednější než slova Krista? 

Křesťan který Kristu uvěřil a ve víře přijal křest, by se nikdy o křtu nevyjadřoval tak jako vy dvě!

A z toho je patrné, že pokřtěné nejste, že v otázkách křtu nemáte jasno, a zatím jste křest ve víře nepřijaly. Skrýváte tuto neblahou skutečnost tím, že si obě dvě vymýšlíte svévolné výklady křtu a přitom ignorujete jasná slova Krista. 
Začněte pokáním, pak prosbou Boha ve jménu Syna za odpuštění, uvěřením Božímu slovu a přijetím křtu. Po uvěření a přijetí křtu ponořením do vody proste Pána Ježíše Krista o křest Duchem svatým. Amen.







Je pro Naši spásu nutnost se nechat pokřtít ?
Neni , On nás očišťuje svým Duchem lásky a Spásy

Halelujah
_________________
Magdalena


Brusle
Hodně zajímavá otázka...

Podstatné je se potkat s Ježíšem, vnitřně, být s Ním...



Otázka není ničím zajímavá, je to otázka satanská! A odpověď autorky otázky je značně sebe odhalující. K čemu je jí uvěření Kristu, křest a spása ve víře? Spásu již dávno má. Je přece od počátku předurčená, ke spáse vyvolená, a když se něco podělá má v záloze ještě reinkarnaci a v dalším životě to napraví.

Brusle, podstatné je uvěřit a věřit slovům našeho Pána Ježíše Krista. To je podstatné! Bez uvěření bude odsouzení a nebude spása, tedy ani žádné niterné setkání s Kristem! Ten tvůj první svůdce byl a je prodchnutý duchem falešného proroka, ten druhý svůdce je prodchnutý duchem lstivého starého hada. Dávej si velký pozor Brusle! Zj.16,13. Tři nečistí duchové vyšli do celého světa, působí v lidech, ty je přitahuješ jako magnet a ve své naivitě jsi zcela bezbranná. Věř Bohu a ne lidem. Víru dává Bůh, a pokoj Kristův Tě pak bude střežit.

Magdaleno, neprovolávej "hallejujah" na své satanské otázky a rouhavé výroky, přivoláváš tím na sebe Boží trest! Tobě není divné, že ten tvůj bůh "lásky a spásy" odporuje slovům Krista? Pros Boha aby ti ve světlé Boží pravdy ukázal ducha, který tě navádí k tomu co píšeš a čemu věříš. Pokud to uděláš, připrav se na to, že to pro tebe bude strašný pohled. Bůh ti pomáhej.


Přečtěte si nepomíjející slova našeho Pána Ježíše Krista ještě jednou, a zanechte svévolných výkladů o křtu, velmi tím sobě škodíte.

Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Marek16,16

QV





"Quo vadis Brusle a Magdaleno?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 164 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Neděle, 06. duben 2025 @ 19:06:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam kráčíme může , pane Nepřihlášený,  vám  být úplně jedno, není to Vaše věc ani Vaše starost. 
Bohu díky, že nežijeme v době inkvizice, asi bychom byly s Bruslí upáleny na hranici 😄
Nevím. ke které církvi se hlásíte a ani mne to nezajímá, ale nedokázala bych nikomu doporučit , aby se nechal v současné  době někde pokropit nebo ponořit .   
Znám jen jednu Církev a to Kristovu , která  si povolává  svůj lid z těchto lidských organizací do svého Společenství !
 Není to člověk, který rozhoduje o své  spáse ,ale Kristus, který si SVŮJ  lid vybral před založením světa .

Halelujah 




Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 07. duben 2025 @ 05:52:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Kristus je Ta Cesta. Ne Ta Zastavka. Po Te Ceste se jde, nestoji. Je dulezite po Ni jit, neni dukezite, jak dlouho a kam az clovek dojde. Ale nesmi z ni swjit.Ta Cesta vede od uvereni, pres krest, Vecere Pane a podobne. Jestlize clovek zemre po uvereni, kdyz "nestihne" krest, neni to nic, co by ohrozilo Jeho spasu. Kdyz krest z nejakeho neadekvatniho duvodu odmitne, pak z Te Cesty sejde a na problem.

Nejsme spaseni z orientacniho behu, pri kterem musime skutkarit a navstivit kazdy orientacni bod.



Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 07. duben 2025 @ 08:28:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázkou je kde  a kým se nechat pokřtít. Mám pocit, že se křest až moc přeceňuje. Křtí nejen církev ,ale i sekty. Pokřtěných jsou miliony, ale jak žijí??!  
 Zatím jsem se setkal spíše  s tím, že křest je vstupem do společenství věřících. Bohužel i do společenství sekt či církví, kde se musíš pak držet vedení. Pokud se nedržíš jejich  učení, vyloučí tě. Má křest magickou moc anebo je to jen rituál?   Kdo tedy má tu pravomoc mne křtít? Proč existují křty falešné, sektářské atd.?  



Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 07. duben 2025 @ 11:12:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."A z toho je patrné, že pokřtěné nejste, že v otázkách křtu nemáte jasno, a zatím jste křest ve víře nepřijaly."...


Z učení církve vyplývá, že skutečnost křtu je výhradně dílem samotného Boha - bez ohledu na to, zda má křtěnec o křtu jasno, či zda o něm jasno nemá!  Samotné rozumové vzdělání s tou skutečností, zda mě Bůh už přijal ve křtu za svoje dítě (pro zásluhy Krista) nijak nesouvisí.
A tak se může stát křesťanem i docela nerozumné batole - nebo kterýkoli imbecil. Když ho totiž jeho blízcí přivedou ke křtu pro svoji víru.
Jako byl pro víru oněch čtyř, kteří ho s touto vírou spustili k Ježíšovi otvorem ve střeše, uzdraven ochrnutý člověk.  

Takový člověk (který nemá jasno, protože zde jsou přirozené mentální překážky) je také pokřtěn a pak vyučován ve víře  podle míry svých schopností.

(Mt 28,19 ...)
Jděte tedy a čiňte učedníky ze všech národů, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého a učte je zachovávat všechno, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všechny dny až do skonání tohoto věku. Amen. “  


Nechápu, proč Magdalenu a Brusli nenecháte na pokoji. Pokud máte názor, že věří v něčem mylně, v lásce trpělivě vysvětlujte.....



Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pondělí, 07. duben 2025 @ 15:30:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Články posuzující druhé lidi mi nejsou vlastní, tak se nebudu věnovat tématu, ale obsahu článku ano.

Pokud člověk cituje, měl by citace provádět přesně, jinak se nejedená o doložení názoru citací, ale pouhou manipulaci. Manipulaci v tom zlém smyslu.

cituji autora: 
Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Marek16,16
Uvěření-přijetí křtu-spása.
Neuvěření-nepřijetí křtu-odsouzení.

konec citace.

Pokud citaci neuvedu úplnou, tak se lehce mohu dopustit manipulace ve prospěch vlastní myšlenky, jako to učinil autor v tomto případě. 
Skutečná citace je jiná, tedy skutečná citace Marka 16:16
Kdo uvěří a pokřtí se, bude spasen, ale kdo neuvěří, bude odsouzen. 

Pán Ježíš zde sděluje, že kdo neuvěří bude odsouzen. Neříká zde, kdo se nepokřtí bude odsouzen.  Slovní spojení nepřijetí křtu - odsouzení, je tedy spojením autora nikoliv citací z Marka 16:16.

Nutno ovšem doplnit, že je bláhové si myslet, že si člověk může dělat co chce a že křest je nějaká výběrová položka, kterou si člověk volí podle své momentální nálady. Což se netýká samozřejmě jen křtu.








Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 10. duben 2025 @ 17:03:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Podoboně jako Jirka nebudu řešit komentování lidí, jen obsah článku.

Kdo uvěří a přijme křest, bude spasen; kdo však neuvěří, bude odsouzen.
Marek16,16

  Lidé v náboženství to tak mají, podle toho slova.V souladu s tím slovem. "Uvěřit" pro ně obvykle znamená náboženskou víru, "přijmout křest" pro ně znamená přijmout to, že jim pan farář udělil svátosti křtu když byli miminka. 

  Proto je také jen v náboženství používaná formulace "přijme křest", "přijmut křest". Dané slovo splňují sami pro sebe i lidé, kteří se nikdy pokřtít nedali a s tímto slovem budou lidé žijící v náboženství v souladu.


  Co je důležité - nejsou to ani slova Pána Ježíše Krista, ani slova Marek 16, 16, ani slova Bible, Bible nic takového jako "přijme křest" nezná.

  Marek 16, 16 pak je:

Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen. 

  Žádné "přijme" a "přijetí" se na daném místě nenachází. Do češtiny se překládá buď "bude pokřtěn" nebo "dá se pokřtít", "pokřtí se". 

  O přijetí se v Písmu také mluví. Například Skutky 2,41 "Ti, kteří radostně přijali jeho slovo, byli pokřtěni a toho dne bylo přidáno asi tři tisíce duší" nebo Skutky 10,47 "Může někdo odepřít vodu, aby nebyli pokřtěni ti, kteří přijali Ducha Svatého tak jako my?"

  Nejdříve tedy bylo přijetí slova nebo rovnou přijetí Ducha svatého, pak se dávali lidé pokřtít. Dát se pokřtít bez toho prvního je poněkud nesmysl, zbytečnost. Tam je tedy třeba začít, u slova, ne křtem. Na co je křest člověku, který nepřijal radostně slovo? Obvykle na dost nepříjemné a velké rozčarování.


  Spaseni jsme pak nebyli křtem, ale Ježíšem. Dávno před křtem. Křest tedy určitě pro spasení potřeba nebyl, ale pro křest bylo potřeba spasení - kdyby nás Ježíš nezachránil, nidky bychom se pokřtít nedali.

  Opět tedy není potřeba začínat křtem. A bylo by to i zbytečné, kontreproduktivní. Člověk, který nepřijal křest, nezažil spasení, obvykle nerozumí, co je křest a i kdyby rozuměl, stejně by mu křest k ničemu užitečnému nebyl.


  Cizinec





Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Středa, 16. duben 2025 @ 09:19:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Chatgpt:

Ano – v některých kontextech Nového zákona, zejména u apoštola Pavla, lze výrok „Ježíš je Pán“ (řecky Iēsous Kyrios) přeložit jako „Ježíš je Hospodin“, a tím:

> „Ježíš je Hospodin (JHWH).“



Tento překlad není jen jazykový, ale vyjadřuje hluboký teologický záměr: přenesení starozákonního Božího jména JHWH (v řečtině Kyrios) na Ježíše Krista.


---

Proč to dává smysl?

1. Septuaginta (řecký Starý zákon):

Boží jméno JHWH je systematicky překládáno jako Κύριος (Kyrios).

Tedy když Nový zákon používá „Kyrios“ pro Ježíše, a zároveň cituje místa, kde ve SZ bylo „JHWH“, jde o přímou identifikaci.



---

2. Pavlovo použití „Kyrios“:

Filipským 2:11: „A každý jazyk vyzná: Ježíš Kristus je Pán (Kyrios)“
– citace Izajáš 45:23, kde Bůh říká: „Přede mnou se skloní každé koleno…“
– Pavel tím říká: „To, co platí o JHWH, platí o Ježíši.“



---

3. Křesťanská víra:

Vyznání „Ježíš je Pán“ (Řím 10:9) není jen úcta, ale věroučný výrok:
→ „Ježíš je Bůh, Hospodin Izraele, v lidském těle.“



---

4. Možný překlad:


---

Shrnutí:

Ano, „Ježíš je Kyrios“ může být přeloženo jako „Ježíš je Hospodin“, pokud si uvědomíme, že:

„Hospodin“ = překlad JHWH ve Starém zákoně,

a Kyrios = překlad JHWH v řecké Bibli.



Tento překlad zdůrazňuje božství Ježíše – přesně tak, jak to chtěl apoštol Pavel a první církev.




Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 18. duben 2025 @ 10:10:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Pokud se neurazite, shrnuti chatglt vykladu k Zidum 1,3.

Rád – Židům 1,3 je jedním z nejhlubších teologických výroků o Ježíši Kristu v celé Bibli. Tento verš se stal klíčovým jak pro ranou christologii církve, tak pro teologické zápasy o Trojici a vtělení ve 3.–4. století. Pojďme si jej rozebrat podrobně:


---

Znění (Český studijní překlad):

> „On je zář jeho slávy a otisk jeho podstaty a nese všecko slovo své moci; když skrze sebe vykonal očištění od hříchů, posadil se po pravici Velebnosti na výsostech.“




---

1. „Zář jeho slávy“ (ἀπαύγασμα τῆς δόξης)

Řecké ἀπαύγασμα znamená: odlesk, vyzařování, záření ze světla

Kristus není jen zrcadlem Boha, ale je vyzařováním Boží slávy – něco, co z něj vychází přirozeně, z jeho podstaty

Sláva (doxa) je v Písmu výraz Boží přítomnosti a moci – Kristus nenese slávu, on je jejím projevem



---

2. „Otisk jeho podstaty“ (χαρακτὴρ τῆς ὑποστάσεως αὐτοῦ)

χαρακτήρ (charaktér) = rytina, otisk, znak ražený do kovu
→ výraz pro dokonalé zpodobení

ὑπόστασις (hypostasis) = bytostná podstata, reálné bytí

Tento obrat doslova říká:

> „Syn je otiskem samotného bytí Boha.“



Tedy Kristus není menší kopií, ale plným výrazem a účastníkem Boží bytosti



---

3. „Nese všecko slovem své moci“

Kristus je nejen obrazem, ale také nese (φέρων) – udržuje, drží celý svět

A to skrze své slovo – jeho mocné slovo není jen informace, ale tvůrčí a udržující síla



---

4. „Skrze sebe vykonal očištění“

Očištění od hříchů není provedeno vnějším rituálem, ale skrze osobní oběť

Vyjadřuje Kristovu kněžskou funkci – jako velekněz, ale i jako oběť



---

5. „Posadil se po pravici Velebnosti“

Narážka na Žalm 110,1 – „Řekl Hospodin mému Pánu...“

Zde vyjádřena Kristova účast na Boží vládě

„Pravice“ = čestné místo, autorita, vláda



---

Shrnutí významu:

Verš Žd 1,3 tvrdí, že Kristus:

Je věčně spojený s Bohem ve slávě a bytí

Je dokonalým zjevením Boha, nejen jeho obrazem

Má moc stvořit, udržovat i spasit

Je přítomen na trůnu Boha, nikoli mimo něj



---

Pro ranou církev:

Tento verš byl klíčový pro definici vztahu Otce a Syna (např. proti ariánům)

Byl citován na koncilech jako důkaz, že Syn má stejnou podstatu s Otcem (homoousios)



---

Chceš k tomu připojit patristický komentář (např. od Athanasia, Origena nebo Augustina)? Nebo výklad v rámci katecheze či apologetiky?





Re: Quo vadis Brusle a Magdaleno? (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Pátek, 18. duben 2025 @ 12:18:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Holky vedou asketický život



Stránka vygenerována za: 1.02 sekundy