poslal Nepřihlášený Jeden ze zdejších myšpulínů si odfrknul, že prý "do nebe se nevystupuje ani nesestupuje po žebříku". Čímž nemůže bý dál od pravdy.
Pán Ježíš nám totiž sděluje pravý opak, a to že jeho příchodem se otevřelo nebe a že on je žebříkem z nebe i do nebe, tedy že skrze něj a jím sestupuje Bůh k nám a my skrze něj a díky němu k Bohu do nebe:
""Mistře", řekl mu Natanael, "ty jsi Syn Boží, ty jsi král Izraele."
Ježíš mu odpověděl: "Ty věříš proto, že jsem ti řekl: 'Viděl jsem tě pod fíkem?' Uvidíš věci daleko větší."
A dodal: "Amen, amen, pravím vám, uzříte nebesa otevřená a anděly Boží vystupovat a sestupovat na Syna člověka."" (J 1, 49-51)
Čímž odkazuje na starozákonní událost Jákobova vidění:
"Dorazil na jedno místo a přenocoval tam, neboť slunce již zapadlo. Vzal jeden z kamenů, které na tom místě byly, postavil jej v hlavách a na tom místě ulehl.
Měl sen: Hle, na zemi stojí žebřík, jehož vrchol dosahuje k nebesům, a po něm vystupují a sestupují poslové Boží.
Nad ním stojí Hospodin a praví: "Já jsem Hospodin, Bůh tvého otce Abrahama a Bůh Izákův. Zemi, na níž ležíš, dám tobě a tvému potomstvu.
Tvého potomstva bude jako prachu země. Rozmůžeš se na západ i na východ, na sever i na jih. V tobě a v tvém potomstvu dojdou požehnání všechny čeledi země.
Hle, já jsem s tebou. Budu tě střežit všude, kam půjdeš, a zase tě přivedu do této země. Nikdy tě neopustím, ale učiním, co jsem ti slíbil."
Tu procitl Jákob ze spánku a zvolal: "Jistě je na tomto místě Hospodin, a já jsem to nevěděl!"
Bál se a řekl: "Jakou bázeň vzbuzuje toto místo! Není to nic jiného než dům Boží, je to brána nebeská."
Za časného jitra vzal Jákob kámen, který měl v hlavách, a postavil jej jako posvátný sloup; svrchu jej polil olejem.
Tomu místu dal jméno Bét-el (to je Dům Boží). Původně se to město jmenovalo Lúz.
Jákob se tu zavázal slibem: "Bude-li Bůh se mnou, bude-li mě střežit na cestě, na niž jsem se vydal, dá-li mi chléb k jídlu a šat k odívání
a navrátím-li se v pokoji do domu svého otce, bude mi Hospodin Bohem.
Tento kámen, který jsem postavil jako posvátný sloup, stane se domem Božím. A ze všeho, co mi dáš, odvedu ti poctivě desátky."" (Gen 28,11-22)
A jak je Ježíšově Boží genialitě vlastní, sdělil nám tím skrze svatopisce mnoho podstatných věcí a nebeských pravd:
- s ním a s jeho příchodem se nám otevřelo Boží nebe
- on je prostředníkem mezi Bohem a lidmi, v němž sestupuje Bůh k nám a my vystupujeme skrze něho do nebe
- on je tím, který přichází shůry, abychom my, kteří jsme zdola, mohli vystoupat vzhůru
- on je žebřík, který "dosahuje k nebesům", protože má původ v nebesích: nevyrostl ze země do nebe, ale byl spuštěn z nebe na zem
- a zároveň o sobě jasně říká, kdo v jeho osobě přichází a kdo se tím zjevuje: "Já jsem Hospodin, Bůh tvého otce Abrahama a Bůh Izákův"
- a je také tím, kdo když sestupuje shůry, přináší poznání Boha, protože "Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl", což není nic jiného než: "Kdo přichází z nebe je nade všecky, svědčí o tom, co viděl a slyšel" neboli: "Vy jste zdola, ale já jsem shůry. Vy jste z tohoto světa."
- a také že on, Ježíš, je naplněním zaslíbení daného Jákobovi
- a také že jako Jákob víme, že "Jistě je na tomto místě Hospodin, a já jsem to nevěděl!", a tím "místem" je Ježíšovo lidství: on je archa úmluvy naplněná Šechinou neboli Boží slávou, kterou je Syn Boží, který se stal zároveň i synem lidským, aby tím mohl vystavět žebř pro jeho sestoupení k nám a naše vystoupení k němu. Tedy jak řekl Jákob: "Není to nic jiného než dům Boží, je to brána nebeská" - ano, Ježíš Kristus je dům Boží neboli Bůh, který se zabydlel v našem lidství a který se díky tomu stal dveřmi do ovčince a cestou do Božího království, zpět k Bohu. Proto také Jákob "tomu místu dal jméno Bét-el (to je Dům Boží)", a tím Domem je Ježíš Kristus
- a také že Kristus je kámen úhelný, svrchu politý olejem neboli Pomazaný - Mesiáš
To vše řekl Ježíš, a jistě ještě mnohé další, když sebe označil za "žebř Jákobův" neboli za Boha sestupujícího k nám a nás skrze něj vystupující k němu.
Takže ano, do nebe se vystupuje i sestupuje po žebříku, kterým je Ježíš Kristus - Bůh, který se stal člověkem.