|
Právě je 184 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124557654 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe
Vloženo Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:02:13 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený "Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe" (J 3, 13)
- ne, tento verš neodkazuje na Nanebevstoupení Páně, ale na slova SZ o nabytí poznání a moudrosti, konkrétněji:
"Kdo vstoupil na nebesa a přivedl moudrost z nebe?" (Bar 3, 29)
"Moudrosti jsem se neučil ani jsem si neosvojil poznání Svatého. Kdo vystoupil do nebe i sestoupil?" (Př 30, 3-4)
A chce se tím říct, že jediný, kdo tuto moudrost a poznání má a kdo jich dosáhl, je ten, který z této výsosti přichází. Nemusel vystupovat na nebe ve snaze dosáhnout moudrosti a poznání Svatého, protože on odtud sestupuje jako ten, komu je tato moudrost a toto poslání vlastní. A tím veršem vlastně říká to samé, co evangelista výše:
"Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Syn, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl."
- protože Boha nezná nikdo než Syn, který spočívá na výsosti, odkud k nám sestoupil, neboli v lůně Otce, a jen díky tomuto spočívání v lůně Otce má jeho poznání. Je tedy tím, který ne že musí vystoupit, aby dosáhl poznání Svatého a nebeských věcí, ale tím, který toto poznání již má a sestupuje k nám z této výsosti a z tohoto poznání, aby nám toto poznání sdělil neboli aby jako jednorozený Syn zjevil Boha Otce. On totiž "mluví o tom, co zná, a svědčí o tom, co viděl", což může znát jedině ten, který je tam, kde je Svatý, aby mohl mít poznání Svatého, a to může být jedině rovný Otci a v Otci spočívající, kdo pak sestupuje z této výšiny do naší nízkosti, aby nám sdělil to, co přirozeně ví, protože je Bůh Syn znající Boha Otce, neboť je věčně spočívající v lůně Otce. Syn tedy není tím, kdo by musel vystoupit, aby mohl poznat Otce a pak nám o něm řekl. Ale naopak je tím, který je ještě dříve, než byl Abraham učiněn, na výsosti, kde poznává věčně svého Otce, a až se naplnil čas, sestoupil k nám skrze vtělení, aby nám zjevil Otce i Syna a daroval jejich Ducha.
Ježíš Kristus tedy jasně říká, že přichází z nebe, že sestupuje odtud, kde byl před svým sestupením a že je díky tomu jediným, kdo zná "nebeské věci", neboli je Bůh. Protože Boha Otce může znát zase jedině Bůh - Syn:
"Všechno je mi dáno od Otce; a nikdo nezná Syna než Otec, ani Otce nezná nikdo než Syn - a ten, komu by to Syn chtěl zjevit."
Ježíš je tedy Bůh, který sestupuje odtud, kde byl dříve, než k nám sestoupil, a odhaluje nám to, co znal dříve, než k nám sestoupil. Není tedy člověkem, který by musel své poznání nejdříve nabýt a nejdřív vystoupit, ale je Bohem, který své poznání už dávno má a sestupuje, aniž by předtím musel nejpeve vystoupit. ;-)
|
Re: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 12:17:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Jaksi cudně se žáku z 3.B při těch svých zcestných úvahách vyhýbáš uvést, kdo že to sestoupil z nebe
J 3:13: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. Syn člověka sestoupil z nebe. Nikoliv Bůh Syn, jak lživě podsouváš. Takového celá Bible, ani SZ, ani NZ, nezná.
|
|
|
Re: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 12:17:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Jaksi cudně se žáku z 3.B při těch svých zcestných úvahách vyhýbáš uvést, kdo že to sestoupil z nebe
J 3:13: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. Syn člověka sestoupil z nebe. Nikoliv Bůh Syn, jak lživě podsouváš. Takového celá Bible, ani SZ, ani NZ, nezná.
|
|
|
|
|