|
Právě je 217 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124556452 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha
Vloženo Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 10:01:12 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Když křesťané věří, že Otec je Bůh, že Syn je Bůh a že i Duch je Bůh, neučí a nevěří, že jsou tři Bohové, ale tři osoby JEDINÉHO BOHA.
V jejich víře, ke které je přivedl jeden ze Tří, Syn, který se stal člověkem Ježíšem Kristem, a kterou si oni nevymysleli sami, je, že jsou tři osoby Boha, které sdílí PLNOST JEDNOHO JEDINÉHO BOŽSTVÍ. A tak plnost Božství má Otec, plnost Božství má i Syn a plnost Božství má i Duch. A nemůže to být jinak, protože je jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové.
Proto také Ježíš může říct: "Já a Otec JEDNO JSME! - mluví o dvou subjektech neboli osobách (JÁ - Syn a ON - Otec) a zároveň používá PLURÁL (JSME), a přesto tito DVA jsou JEDNO ve sdílení stejné činnosti a stejných vlastností:
"Vše, co je Otce, je i mé" "Jako Otec má život sám v sobě, tak má i Syn život sám v sobě" "Syn činí vše, co vidí činit Otec" atd.
A nakonec Ježíš, který je JEDNO s Otcem, nemluví jen o DVOU, ale ještě o DALŠÍM vedle nich dvou: o Duchu neboli DALŠÍM (JINÉM) PARAKLÉTOVI, který uvádí do plnosti pravdy, svědčí o Ježíši a je poslán od Otce i Syna.
A tudíž jsou TŘI, kteří jsou JEDNO.
A proto také Ježíš, jeden ze Tří, přikazuje křtít ve Jméno Tří, kteří jsou JEDNO:
"a křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého"
Protože je jeden jediný Bůh ve třech osobách, které sdílejí jedno jediné Božství. A právě toto jedno jediné Božství se nám zjevilo a darovalo tělesně, když se Bůh, Syn stal člověkem Ježíšem Kristem:
"V něm přece přebývá VŠECHNA PLNOST BOŽSTVÍ tělesně."
Křesťanství není polyteismus A toto jedno jediné Božství je základem a zárukou jejich společenství, protože toto jedno jediné Božství SDÍLÍ tři osoby. V případě polyteismu je tomu ale jinak: jedná se o tři rozdílné bohy, kteří mají každý své vlastní božství, které nesdílí s ostatními Bohy. To je polyteismus. Ale křesťanský monoteismus, zjevený Bohem Synem Ježíšem Kristem, učí o jednom jediném Bohu, jednom jediném Božství sdíleném třemi božskými osobami, kdy každá z nich má PLNOST BOŽSTVÍ, které ale sdílí spolu s dalšími osobami.
Jen díky třem osobám může být jediný Bůh Láska A proto Bůh je láska, protože SDÍLÍ vše, co má, a nedrží si to pouze sám pro sebe. Kdyby Bůh byl jen jednou osobou, jak by mohl být Láska? Snad vůči stvoření, které není věčné a které začalo být a nebylo před svým stvořením? To by pak znamenalo, že Bůh se stal láskou až ve vztahu ke stvoření a do té doby láskou nebyl, protože nemiloval, když neměl koho. Ale je-li Bůh něčím, je tím věčně, pořád, v plnosti. A pokud je láskou v plnosti a věčně, proč by jí byl, když by byl samojediný? Je-li Bůh láska, pak jedině proto, že miluje. Ale koho by miloval, když by byl sám a samojediný a jednoosobní? Ale on je Láska, protože ve svém nejhlubším, nejbytostnějším tajemství je společenstvím tří osob, které z lásky a v sebezapomenutí milují sebe navzájem, v naprosté vydanosti a bezpodmínečnosti, jakou nám zjevil Syn, když se stal člověkem, aby nám zjevil a projevil svoji i Otcovu (ale i Duchovu) lásku k nám, jaká je v Bohu ustavičně. A jaká že je to láska neboli "smýšlení Kristovo"? Je to láska, která zapomíná na sebe, obětuje sebe samu pro druhého, umírá z lásky k druhému pro jeho dobro a pro jeho spásu, nečeká žádnou odměnu za tuto lásku a ztrácí sebe samu, aby byl nalezen ten, koho miluje. Bůh, který se stal člověkem, kdy tuto lásku mohl ve svém lidství zjevit proto, že je takovým věčně ve svém Božství. Přesně takový je Bůh. Proto se stal člověkem, aby nám tuto lásku zjevil a projevil a pozval nás k jejímu věčnému zakoušení a prožívání, pokud i my zatoužíme být takovými, jaký je on:
"V tom jeho láska k nám dosáhla cíle, že máme plnou jistotu pro den soudu – neboť jaký je on, takoví jsme i my v tomto světě."
Proto věříme a víme, že Bůh je láska. Ale jak by mohl být láskou, kdyby nemiloval? A jak by mohl milovat, kdyby před stvořením světa nebylo osoby, kterou by mohl milovat i miloval? Bůh je láska, protože miluje. A miluje, protože je společenstvím tří, jak ukázal i v tom, když si stvořil člověka k obrazu svému: "jako muže a ženu ho učinil". Ne jen jednoho člověka, který by byl sám a neměl by koho milovat a neměl by "pomoc sobě rovnou". Ale člověka jako muže a ženu, aby se milovali navzájem a svoji lásku aby mohli vyjádřit zplozením třetího, nesoucího jejich obraz v sobě samém, v nerozdělitelné jednotě. Tak takový je náš Bůh: Bůh, který je láska, protože miluje, a když miluje, tak díky tomu, že je milující i milovaný, v plnosti svého Božství neboli v plnosti Lásky, jakou je Bůh sám o sobě. A je Láskou v plnosti, když miluje plně, tzn. druhého, sobě rovného, ne nižšího, jakým jsme oproti němu my. A přitom je jen jeden Bůh, který miluje sobě rovného: Otec Syna, v lásce, kterou je Duch. Protože plnost lásky Boha není něco, ale někdo, skrze kterého se miluje, jak víme, a tím je Duch, neboť: "Boží láska je vylita do našich srdcí skrze Ducha Svatého".
A tak kdo říká, že my křesťané jsme polyteisté, protože věříme v Otce i Syna i Ducha Svatého, lže, protože mi věříme ve tři osoby jediného Boha, které v božské plnosti sdílí JEDNO JEDINÉ BOŽSTVÍ. Takže ačkoliv Otec je Bůh a Syn je Bůh i Duch Svatý je Bůh, je stále jen jeden jediný Bůh, ne tři Bohové, protože ti tři JEDNO JSOU neboli sdílí jedno jediné a nedělitelné Božství, které se neumenšuje sdílením třemi osobami, ale naopak je "trojmocné", protože bytující ve třech osobách stejně a plně mocně mocí jednoho Božství Boha, který je třikrát Svatý, ač je jen jeden:
"Svatý, Svatý, Svatý Pán Bůh zástupů"
Takže tajemství tří osob jediného Boha je hlavně tajemstvím lásky, ale ne jen jí. Protože Bůh není jen Láska, ale i Moc i Dobro i Pravda i Život i Moudrost atd. A tím vším je v plnosti ve třech osobách. Proto o sobě i Syn může říct, že je Pravda nebo že je Život, podobně jako Duch, který "dává život" a je "Duchem pravdy" a Životem tryskajícím k životu věčnému v těch, kteří uvěří v Pána Ježíše, a který tak dává život Boží, že dává narodit se z něj neboli narodit se z Boha.
A toto jediné Božství tří Božích osob se nesčítá ani nenásobí třemi, ale sdílí třemi, protože k plnému Božství již nelze nic přidat, proto už nemůže být více, než jaké je ve své Božské plnosti. A právě tuto plnost, která je jediná, sdílí tři osoby: Otec, Syn a Duch Svatý. Proto jsme také byli obdarováni plností Syna, kterou on má jakožto Syn z plnosti Otce a kterou zjevil tělesně jako plnost Božství, a podobně i Duch díky tomu může uvádět do plné Pravdy. Protože každá z osob jediného Božství má plnost tohoto Božství, aniž by jí ubývalo zbylým dvěma osobám nebo aniž by se tato plnost multiplikovala, protože nad ní už není žádná větší plnost než plnost jediného Božství, která je dokonalá.
|
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 11:13:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Na toto lze říci už jenom Amen a Díky!
|
|
|
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 12:07:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Trinitární bláboly. Fabulace a výsměch lidské inteligenci, zesměšnění lidského intelektu. Vycucané z prstu, nic z toho nám ani proroci, ani Ježíš, ani apoštolové nepředali, nezvěstovali.
Jsou 3, ale nejsou 3. JE, A ZÁROVEŇ NENÍ. Vrchol veškerého poznání... :-)
|
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 20:59:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Na Youtube jsem našel zajímavé komentáře židů k Izaiášovi 9.5. pár jsem jich přepsal zřejmě má tento verš dvojí naplnění jednak v té době na králi Ezechiáši a v době konce a věčnosti pak bude mít naplnění v Mesiáši.
Názor 1
Izaiáš 9.6 není proroctví o Ježíši. To se jen křesťané snaží najít Ježíše ve všem. Ve verši 6 zjistíme, že se ve skutečnosti jedná o jméno: Pelech-joez-el-gibbor-abi-od-sar-shalom.
Neni to daleko poté co v předchozích dvou kapitolách najdeme jména dalších tří dětí.
Izaiáš 7.14 máme Immanuela, který se narodil mladé ženě (není tam panně to je špatný překlad) jako znamení králi Achazovi, takže toto znamení nemůže odkazovat na Ježíše, protože Achaz byl dávno mrtvý, když se Ježíš narodil.
Izaiáš 7.3 zde vidíme, že má syna jménem Shear-jashub, což znamená "několik zbývajícich se vrátí".
Izaiáš 8.1-4 máme jméno Maher-Shalol-Hash-Baz, což znamená "rychlost kevkořisti urychluje kořist" nebo "jeden spěchá ke kořisti".
Takže u Izaiáše 9.6. vidíme jiné jméno jehož význam by mohl být Úzasný v radě je Bůh mocný, Otec věčnosti, Vládce (Princ) míru.
Názor 2
Církev chtěla udělat z Ježíše Boha, zatimco důkazy ukazují, že byl lidskou bytostí. Ježíš se modlil a žádal své učedníky, aby se modlili k pravému Bohu. Bůh se nemůže modlit k druhému Bohu. Bůh nemůže zemřít. Pro judaismus a islám je největší hřich pro ty, kteří uctívají člověka jako Boha.
Názor 3
Izaiáš 9.6 popisuje oslavení krále Ezechiáše a božská jména, která mu byla udělena po zázraku kdy byl Jeruzalém před cca 2700 léty zachráněn z asyrského obležení a stačí si tuto pasáž přečist v hebrejštině V Izaiáši 9.6 není psano Bůh, ale Božský - el a není t kníže míru, ale kníže mírumilovného života. Tato pasáž je napsána o synovi krále Achaze o Ezechiáši, který se stane králem. Mocný Bůh je použit i v Izaiáši 10.21 kde neomylně odkazuje na samotného Jahve.
Názor 4
Bůh nazval Ezechiáše knížetem (princem) pokoje, protože pravda a pokoj budou v jeho dnech.
BKR Bible kralická, 1579 Iz 39:8: "Tedy řekl Ezechiáš Izaiášovi: Dobréť jest slovo Hospodinovo, kteréž jsi mluvil. (A doložil): Proto že pokoj a pravda bude za dnů mých." Doplnění: A pokoj nám dává i Ježíš: BKR Bible kralická, 1579 Jan 14:27: "Pokoj zůstavuji vám, pokoj můj dávám vám; ne jako svět dává, já dávám vám. Nermutiž se srdce vaše, ani strachuj."
Nazor 5 Většina překladů Bible se mýlí vvtomto malém detailu. Není to "Úźasný rádce" a hebrejsky je tam pelech, což je podstatné jméno a ne přìdavné. Z tohoto důvodu by měl verš znít Zázrak, Rádce, Mocný Bůh, Otec věčnosti či nadcházejíciho věku, Vládce míru.
Názor 6 Chlapec Immanuel byl znamením pro Judského krále Achaze. Narodil se již v 8. století př.n.l. Nebyla tam panna, ale mkadá žena. Dítě se nám již narodilo, říká se o novorozeném synovi krále Achaze - Ezechiášovi, opět je to v 8 st. př.n.l. Izaiáš 53: CSP Český studijní překlad (2009) Iz 53:2-4,10: "Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili. Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář -- všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili. Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen. ... Hospodin si přál zdeptat ho nemocí: Když položí svou duši jako oběť za vinu, uvidí potomstvo, prodlouží své dny, a Hospodinovo přání se jeho prostřednictvím zdaří."
Myslíte si že Ježíš bez krásy a majestátnosti, který byl lidstvem opovrhován a zavržen, utlačován a sužován uvidí své potomstvo a prodlouží své dny? Kapitoly Izaiáše 41, 43, 49, 52 objasňují, že "služebníkem" je Izrael.
Nazor 7 Dokud není splněn Malachiáš 4.6 tak Ježíš nemůže být Mesiášem. Židovslé Písmo nelze změnit tak, aby identifikivali falešného Mesiáše. BKR Bible kralická, 1579 Mal 4:6: "Aby obrátil srdce otců k synům, a srdce synů k otcům jejich, abych přijda, neranil země prokletím."
Izaiáš napsal v 11.kap. co se stane, až se Mesiáš objeví, ale zatím se dodnes nic tam napsaného nestalo.
Reakce kresťana: "Princ míru" přímo hovoří o Mesiášově vládě a přináší konečný mír. Ezechiáš navzdory svým reformám nepřinesl trvalý mír, protože po jeho vládě následovaly války a vyhnanství. A v Iz.9.7 popisuje budoucí vzrůst vlády a míru u tohoto panovníka jako věčný, navždy sedící na Davidově trůnu něco co se může vyplnit pouze v Mesiáši a ne v konečném pozemském králi jsko byl Ezechiáš.
|
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 27. prosinec 2024 @ 09:24:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ještě přidávám jeden postřeh dle židů ap.Pavel jdyž cituje Starý Zákon tak z 90% ze Septuaginty (LXX) a ta v Isaišovi zní úplně jinak:
6 For a child is born to us, and a son is given to us, whose government is upon his shoulder: and his name is called the Messenger of great counsel: for I will bring peace upon the princes, and health to him.
6 Neboť se nám narodilo dítě a byl nám dán syn, jehož vláda je na jeho rameni, a jeho jméno je Posel velké rady, neboť přivedu pokoj na knížata a zdraví na něj.
https://www.biblestudytools.com/lxx/esias/9.html |
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 27. prosinec 2024 @ 09:27:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proto by ap. Pavla vůbec nenapadlo vyvozovat z Izaiáše 9.6, že Ježíš je Bůh. |
]
|
|
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 13:29:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Křesťanství není polyteismus, ale spíše triteismus. Kdo se modlí správně k jedinému pravému Bohu a kromě něj i k člověku Ježíši Kristu nebo dokonce k Svatému duchu je modlář. |
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 27. prosinec 2024 @ 08:49:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Kdo se modlí správně k jedinému pravému Bohu a kromě něj i k člověku Ježíši Kristu nebo dokonce k Svatému duchu je modlář."...
Ty se , Mikime, k Ježíši Kristu nemodlíš? Pak nežiješ jako křesťan.
Apoštol Jan se k Ježíši modlí přímo (máš to i v Písmu):
(Zj 22,17 ...) A Duch i Nevěsta praví: „Přijď. “ A kdo slyší, ať řekne: „Přijď. “ A kdo žízní, ať přijde, a kdo chce, ať si zdarma vezme vodu života. 18Já dosvědčuji každému, kdo slyší slova proroctví tohoto svitku: kdo by k nim něco přidal, tomu Bůh přidá ran zapsaných v tomto svitku; 19a kdo by ze slov svitku tohoto proroctví něco odejmul, tomu Bůh odejme jeho díl ze stromu života a ze svatého města, které byly popsány v tomto svitku. 20Ten, který o tom svědčí, praví: „Ano, přijdu brzy. “ Amen, přijď, Pane Ježíši!
(Ř 8,13 ...) Jestliže totiž žijete podle těla, zemřete. Ale jestliže pomocí Ducha dáte zemřít skutkům těla, budete žít. Všichni ti, které podněcuje Boží Duch, jsou totiž Božími syny. Přece jste nepřijali ducha otroků, abyste opět propadli strachu; přijali jste ducha osvojených synů, který nám dává volat: Abba! Otče! I Duch sám se připojuje k našemu duchu a dosvědčuje, že jsme Božími dětmi.
(Ef 2,18 ...) ... neboť skrze něho jedni i druzí máme přístup k Otci v jednom Duchu. Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny; byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš, ...
|
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 27. prosinec 2024 @ 09:33:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne k přimo k Ježíši se už nemodlím tuto chybu jsem dělal půlku života a až před pár kéty jsem se poučil jak se mám správně modlit k jedinému Bohu Otci tak hak nás to učil Ježíš.
Zjevení Janovo není žádná modlitba k Ježíši, ale jen zbožné přání dotyčného vyřčené nakonec všeho.
A ani další dva Tebou uvedené verše nemluví nic o modlení k Ježíši. |
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 28. prosinec 2024 @ 09:35:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."není žádná modlitba k Ježíši, ale jen zbožné přání dotyčného vyřčené nakonec všeho."...
Jaký je rozdíl mezi přímou řečí k Ježíši a mezi modlitbou k Ježíši? |
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 28. prosinec 2024 @ 13:16:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Modtlitba vypadá jinak než jen něčí zvolání na konec. Apoštolové se nemodlili k Ježíši ani k Svatému duchu a ani to nikdy nikoho neučili. A to stačí. |
]
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 28. prosinec 2024 @ 17:19:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CEP Ekumenický překlad, 1979 Kol 3:17: "Všechno, cokoli mluvíte nebo děláte, čiňte ve jménu Pána Ježíše a skrze něho děkujte Bohu Otci." |
]
|
|
Re: Křesťané nevěří ve tři bohy, ale ve tři osoby jediného Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 26. prosinec 2024 @ 13:31:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jednoho Boha ve třech osobách Bible nezná a nikde nepopisuje. |
|
|
|
|