Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Radovan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16938, komentáře < 7 dní: 260, komentářů celkem: 446910, adminů: 60, uživatelů: 5282  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 177 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Laura67
rosmano
Akuzativ

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
124558240
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství
Vloženo Sobota, 07. prosinec 2024 @ 10:44:32 CET Vložil: Tomas

Úvod do křesťanství poslal rosmano


Netrinitární křesťané s ariánskými nebo semiariánskými názory tvrdí, že váha biblických důkazů podporuje subordinacionismus, naprostou podřízenost Syna Otci a Boží otcovskou nadřazenost nad Synem v každém aspektu. Uznávají vysoké postavení Syna po Boží pravici, ale učí, že Otec je ve všem ještě větší než Syn. I když uznávají, že Otec, Syn a Duch jsou nezbytní pro stvoření a spasení, tvrdí, že to samo o sobě nepotvrzuje, že jsou si všichni tři rovni nebo věční. Tvrdí také, že Bůh je v Bibli výslovně identifikován jako "jeden" a že nauka o Trojici, což slovo doslova znamená soubor tří, připisuje bytí nekonečného Boha rovnocennou trojici, která není výslovně biblická.


TRINITARIÁNSTVÍ


ABSENCE PODPORY PÍSMA pro TROJICI

Kritici nauky o Trojici tvrdí, že pro učení, které je popisováno jako základní, postrádá přímou biblickou oporu. Zastánci této doktríny tvrdí, že ačkoli tato doktrína není uvedena přímo v Novém zákoně, jedná se spíše o výklad prvků v něm obsažených, které implikují doktrínu, která byla později formulována ve 4. století.

William Barclay, duchovní Skotské církve, uvedl, že:
Je důležité a užitečné si uvědomit, že slovo Trojice není samo o sobě novozákonním slovem. Je dokonce pravda, alespoň v jednom smyslu, říci, že nauka o Trojici není přímo novozákonní doktrínou. Je to spíše dedukce a výklad myšlenek a jazyka Nového zákona. 
Nová katolická encyklopedie uvádí:
Nauka o Nejsvětější Trojici není [výslovně] vyučována ve [Starém zákoně] [...] Formulace 'jeden Bůh ve třech osobách' nebyla pevně stanovena [koncilem] [...] před koncem 4. století. 
Podobně Encyclopedia Encarta uvádí:
Tato doktrína není výslovně vyučována v Novém zákoně, kde slovo Bůh téměř vždy odkazuje na Otce. [...] Termín trinitas byl poprvé použit ve 2. století latinským teologem Tertullianem, ale tento koncept byl vyvinut v průběhu debat o přirozenosti Krista [...] Ve 4. století byla tato doktrína konečně zformulována. 
Encyclopædia Britannica říká:
Ani slovo Trojice, ani výslovné učení se v Novém zákoně neobjevuje, ani Ježíš a jeho následovníci neměli v úmyslu odporovat Šema ve Starém zákoně: "Slyš, Izraeli, Hospodin, náš Bůh, je jediný Pán" (Deuteronomium 6:4). [...] Tato nauka se vyvíjela postupně během několika staletí a prostřednictvím mnoha sporů. [...] na konci 4. století, pod vedením Basila z CesarejeŘehoře z Nyssy a Řehoře Naziánského (kappadockých Otců), nabyla nauka o Trojici v podstatě podoby, kterou si od té doby udržuje. 
Anchor Bible Dictionary uvádí:
V NZ nenajdeme trojiční paradox koexistence Otce, Syna a Ducha v božské jednotě.

A toto vidím z Písma také tak.


   Netrinitáři vidí Nicejské vyznání víry a výsledky Chalcedonského koncilu v podstatě jako politické dokumenty, které vyplývají z podřízení pravé nauky státním zájmům vůdci katolické církve, takže církev se podle jejich názoru stala prodloužením Římské říše. Netrinitáři (jak modalisté, tak unitáři) tvrdí, že Athanasius a další v Niceji přijali řeckou platónskou filozofii a koncepty a začlenili je do svých názorů na Boha a Krista. 
   Spisovatel H. G. Wells, který se později proslavil svým příspěvkem k vědeckofantastické literatuře, napsal v knize The Outline of History: "Nyní uvidíme, jak bylo později celé křesťanstvo zmítáno spory o Trojici. Neexistuje žádný důkaz, že by Ježíšovi apoštolové kdy slyšeli o Trojici, alespoň ne od něho.
   Otázka, proč by taková ústřední doktrína křesťanské víry nikdy nebyla výslovně uvedena v Písmu nebo podrobně vyučována samotným Ježíšem, byla pro historické postavy 16. století, jako byl Michael Servetus, dostatečně důležitá, aby je vedla k argumentaci o této otázce. Ženevská městská rada, v souladu s rozsudkem kantonů Curych, Bern, Basilej a Schaffhausen, odsoudila Serveta k upálení na hranici za to a za jeho odpor ke křtu nemluvňat.


Mně osobně nejvíce konvenuje s Božím slovem a s mou vírou z uvedených na webu netrinitářských křesťanských skupin  pohled sociniánů (z 16. století), kteří navazovali na Fotina ze 4. století AD. Případně Pavla ze Samosaty.

  • Sociniánství – Fotinus učil, že Ježíš byl bezhříšný Mesiáš a Vykupitel a jediný dokonalý lidský syn Boží, ale že neměl žádnou předlidskou existenci. Vykládají verše jako Jan 1:1 tak, že odkazují na Boží "plán", který existoval v Boží mysli před Kristovým narozením, a že to byl Boží plán, který se "stal tělem", jako dokonalý člověk Ježíš;

Z moderních křesťanských skupin pak asi christadelfiáni

  • Christadelfiáni zastávají unitářskou víru, že ačkoli je Ježíš Synem Božím, jedná se pouze o vztahový titul vůči Otci, který jediný je skutečně Bohem. Kristova osoba je tedy lidská, nikoli božská,[19] (věří, že je to nezbytné pro záchranu lidí z jejich hříchů[20]). Terminologie "Ducha svatého" v Bibli je interpretována jako odkaz na Boží neosobní moc,[21] nebo Boží charakter/mysl[22] (v závislosti na kontextu).


"NONTRINITARIANISM - Netrinitářství" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 21:10:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Wow, pořád dokola přetahovaná mezi pobožnými, co mají postavu Jošuy za jen člověka a těmi, co ho mají za něco více. 

Hm, a taková to byla sláva v devadesátkách. Tak jste v 90. letech evangelizovali bombastickým všemohoucím Ježíšem, zejména tím americkým, abyste se 30 let poté rozhádali, kdo to vlastně ten Jošua byl. 

To je bizar...

Hlavně byste se měli všichni ti, co jste v těch 90 tkách to cpali lidem do hlav, omluvit. Omluvte se všem, které jste zfanatizovali a vysvětlete jim, že se teprve nyní domlouváte na statusu vaší ústřední nadpřirozené postavy...
 

A to se ještě na tom statusu domlouváte tak, že si nadáváte do satanů. Podle mě by granosalis měli číst všichni zájemci o náboženství....




Re: NONTRINITARIANISM - Netrinitářství (Skóre: 1)
Vložil: Akuzativ v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 05:49:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rosmano
To je dobře, že studuješ Písmo svaté a snažíš se chápat, že Bůh je v Nejsvětější Trojici jeden
V Genesis o sobě Bůh v množném čísle
Víš proč?




Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy