|
Právě je 209 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: cizinec rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124557078 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Ježíš je Bůh, protože je Život
Vloženo Sobota, 07. prosinec 2024 @ 10:43:24 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený "Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě."
Syn je roven Otci - jako Otec má život sám v sobě, tak i Syn má život sám v sobě. Má ho sice od Otce, protože není Otec ze Syna, ale Syn z Otec, ale má ho sám v sobě, a to tak, jak to může mít jedině Bůh, tedy jako pramen života, z něhož může rozdílet život jiným:
"Voda, kterou mu dám, stane se v něm pramenem, vyvěrajícím k životu věčnému."
- a v tom je rozdíl mezi jím a námi, mezi Hlavou a Tělem:
i my budeme mít v sobě pramen věčného života, ale ne života samého v sobě, jako má Otec a Syn, ale života odvislého od Hlavy. Právě proto on je Hlava a my Tělo, protože on má život sám v sobě, který může udělovat a oživovat jím jako Bůh, ale my máme život v sobě jako obdržený, ne jako samý v sobě, ale jako zcela závislý na druhém. Kdybychom měli život samý v sobě, dokázali bychom ho sami ze sebe udělovat dále, ale to nedokážeme, tento život je nám jen udělen. Kdežto Syn ho má sice od Otce, ale má ho jako Otec sám v sobě na způsob Boha, který je Život a který jej dokáže udílet:
"Já jsem Život" "On je Duchem oživujícím" "Jestliže kdo žízní, ať přijde ke mně a pije! Kdo věří ve mne, 'proud živé vody poplyne z jeho nitra', jak praví Písmo." To řekl o Duchu, jejž měli přijmout ti, kteří v něj uvěřili."
Je rozdíí mezi námi, pouhými zprostředkovateli slova života a Ducha pravdy, a Bohem, pramenem života a dárcem Ducha, a proto mezi Hlavou a Tělem.
I to je jasné vyjádření Písma a Ježíšových slov, že On je Bůh, protože jako Otec je Život a má Život, stejnou měrou i Syn je Život a má Život. A proto tento život udílí jak Otec, tak i Syn, ne kdokoliv z nás. My nemáme život sami v sobě, my máme život od něj, ale on - Otec i Syn, mají život sami v sobě, protože i Otec i Syn jsou Bůh. A kdo má vlastnosti jako Bůh, je Bůh. To nejsme my, to je Otec, to je Syn a spolu s nimi i Duch, který udílí věčný život, když se z něj duchovně rodíme: "Duch dává život".
|
Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:24:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | / Syn je roven Otci /
Hmm,.. Ježíš si o tom myslí něco jiného. A sice že není rovný Otci.
J 14:28: Slyšeli jste, že jsem vám řekl: ‚Odcházím a přijdu k vám.‘ Kdybyste mě milovali, zaradovali byste se, že jdu k Otci, neboť Otec je větší než já. J 10:29: Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. 1K 11:3: Chci, abyste věděli, že hlavou každého muže je Kristus, hlavou ženy její muž a hlavou Krista (je) Bůh.
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. Kdyby Ježíš byl Bůh, museli by apoštolové zcela jinak formulovat svá vyjádření v listech, v kázáních ve Skutcích,..Nepsali by např: 1K 1:3: Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíše Krista. Ale psali by:
1K 1:3: Milost vám a pokoj od Boha, našeho Otce, a od Boha Syna Pána Ježíše Krista, a od Boha Ducha svatého
Nepsali by: Tit 1:4: Titovi, vlastnímu synu v obecné víře: Milost a pokoj od Boha Otce a od Krista Ježíše, našeho Spasitele.
Ale psali by:
Tit 1:4: Titovi, vlastnímu synu v obecné víře: Milost a pokoj od Boha Otce a od Boha Krista Ježíše, našeho Spasitele.
Nepsali by: 2P 1:2: Milost a pokoj kéž se vám rozhojní v poznání Boha a Ježíše Krista, našeho Pána.
Ale psali by:
2P 1:2: Milost a pokoj kéž se vám rozhojní v poznání Boha a Boha Ježíše Krista, našeho Pána.
Jan by ve Zjevení nepsal:
Zj 1:1: Zjevení Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby svým otrokům ukázal, co se má brzy stát. On to prostřednictvím svého anděla naznačil svému otroku Janovi.
Nýbrž by napsal:
Zj 1:1: Zjevení Bohy Syna Ježíše Krista, které mu dal Bůh, aby svým otrokům ukázal, co se má brzy stát. On to prostřednictvím svého anděla naznačil svému otroku Janovi.
atd atd....
|
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:29:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
opr: Nýbrž by napsal:
Zj 1:1: Zjevení Boha Syna Ježíše Krista, ... |
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 21:42:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš je Bůh, z Boha se rodí Bůh tak jak z člověka se rodí člověk. Když je nazván Synem Božím tak musí být Bohem, to i Židé pochopily
Jana 10: 33 [biblenet.cz]Židé mu odpověděli: „Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh |
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 21:53:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak to je v pohanství. V pohanských náboženstvích. V polyteismu.
Víra Židů, jakož i křesťanů je MONOTEISTICKÁ.
Bůh je JEDEN. Ani se nemnoží, ani nedělí, ani neklonuje, ani nezakládá rodinu Bohů
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:30:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo říká že jsou dva? Vy jste taky jeden, stejně tak i já jsem jenom jedná. Každý člověk je jeden, stejně tak i Bůh je jeden, i Ježíš je jeden i každý anděl je jeden. Jenom tak jako lidi je hodně, tak i bohu je hodně. Ale každý je jenom jeden. Všechny kdo mají duchovní tělo jsou bohové, ti kteří mají tělo a krev jsou lidi, ale každý je jeden. |
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:45:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ty říkáš, že jsou dva..
Jsou to tvoje slova, ne ? : " Ježíš je Bůh, z Boha se rodí Bůh.."
Jeden Bůh je Ježíš (podle tebe) Druhý Bůh je ten Bůh, ze kterého se Bůh Ježíš rodí.
To je dohromady dva...
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 23:00:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je hodně lidi? Je. Stejně tak je i hodně bohu, ale Bůh Otec je jeden, Syn Ježíš je taky Bůh i jenom jeden, každý anděl je Bůh a přesto každý je jenom jrpeden.
6 [biblenet.cz]„Ač jsem řekl: ‚Jste bohové, všichni jste synové Nejvyššího
Všechny kdo bude nazván synem Boha Otce , bude Bohem
- 34 [biblenet.cz]Ježíš jim řekl: „Ve vašem zákoně je přece psáno: ‚Řekl jsem: jste bohové.‘
- 35 [biblenet.cz]Jestliže Bůh ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy – a Písmo musí platit –
- 36 [biblenet.cz]jak můžete obviňovat mne, kterého Otec posvětil a poslal do světa, že se rouhám, protože jsem řekl: Jsem Boží Syn?
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 23:15:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No to zas je překlad ! :-)
Ježíš řekl toto:
34 Ježíš odvětil: "Není ve vašem Zákoně psáno: `Řekl jsem: Jste bohové´? 35 Jestliže ty, k nimž přišlo Boží slovo, nazval bohy - a Písmo nemůže být zrušeno - (nikoliv "ty, jichž se týká toto slovo, nazval bohy") 36 proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, obviňujete z rouhání, když jsem řekl: `Jsem Boží Syn´?
Ano, je mnoho bohů. S malým b.
JEDINÝ PRAVÝ BŮH je však jenom JEDEN.
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 08:42:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Pokud už existuji a v určitém čase jsem někam poslán, je tento slovosled přirozený a pochopitelný. Takto třeba Bůh vybíral určité lidi a posílal je jako proroky k vyvolenému národu. Ve světě už byli, ale v jistém časovém okamžiku obdrželi specifický úkol od Boha. Třeba Jonáš byl poslán, aby varoval Ninivské.
Pokud by ale Ježíš před svým početím vůbec neexistoval, logicky nebylo koho posílat na svět! Pak tento slovosled Ježíšovy edává žádný smysl!
Ježíš mohl použít docela jiný výraz, třeba: "Proč mě, kterého Otec stvořil s posláním stát se Meiášem ..."
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 09:19:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
J 1:6: Objevil se člověk poslaný od Boha, jehož jméno bylo Jan.Stando, a když je někdo poslaný od Boha, tak kdyby neexistoval u Boha, než byl poslaný, tak by od Boha nemohl být poslaný. Byl by třeba poslaný Bohem, ale ne poslaný od Boha
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 18:00:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nevím, zda bereš do úvahy, že Jan žil první část svého života nejdříve jako dítě doma, pak na poušti. Docela nenápadně, jako jiní lidé před ním. Veřejně začal působit až v dospělosti - ve 30 letech - teprve tehdy ho Bůh poslal kázat - připravovat lidi na příchod Mesiáše.
Proto o Janovi platí, že byl poslán od Boha, ale neplatí o něm doslova jako o Ježíši, že ho Bůh poslal na svět!
Jan na světě už byl a jako mnozí jiní proroci byl v dospělosti poslán od Boha něco vykonat.
Ježíš ale na světě ještě nebyl a už byl poslán od Boha - už se narodil jako Bohem poslaný Mesiáš.
Chápeš ten rozdíl?
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 20:32:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Nevím, zda bereš do úvahy, že Jan žil první část svého života nejdříve jako dítě doma, pak na poušti. Docela nenápadně, jako jiní lidé před ním. Veřejně začal působit až v dospělosti - ve 30 letech - teprve tehdy ho Bůh poslal kázat /
Stando, úplně stejně jako Ježíše. Ježíš také žil první a největší část svého života docela nenápadně, jako jiní lidé.
Jan Křtitel byl o něco málo starší než Ježíš, asi o půl roku. Ale také začal svou službu dříve než Ježíš.
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2024 @ 08:44:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To ano, ale byl poslán od Boha dříve, než se narodil. To znamená, že existoval dříve nikoli jako člověk a byl poslán do tohoto světa žít jako člověk. Už to jeho zázračné vtělení bylo oním posláním od Boha.
Kdežto Jan křtitel se narodil jako kterýkoli jiný člověk, vyrostl v tomto světě a až v dospělosti byl poslán Bohem vykonávat prorocké poslání. O Janovi tedy neříkáme jako o Ježíši, že byl poslán do tohoto světa.
Janova existence začala plynout až v tomto světě - před svým početím vůbec nebyl.
Kdežto Boží Syn byl podle vlastního svědectví poslán Otcem do tohoto světa! Jeho bytí tedy nezačalo až v tomto světě - byl už předtím v nebi u nebeského Otce a proto o něm může platit, že byl poslán do tohoto světa.
(J 3,17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn.
(J 6,38) Neboť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil svou vůli, ale vůli toho, který mne poslal.
Sestoupit z nebe přece logicky může jenom ten, kdo už předtím v nebi byl! (Mohu se tu odvolávat jen na tvůj zdravý rozum, Josefe!)
(J 10,36) ... proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží Syn‘?
(1 J 4,9) V tom se ukázala Boží láska k nám, že Bůh na svět poslal svého Syna, toho jediného, abychom skrze něho měli život.
(1 J 4,14) A my jsme viděli a dosvědčujeme, že Otec poslal Syna, Zachránce světa. |
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 11:17:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / To ano, ale byl poslán od Boha dříve, než se narodil. To znamená, že existoval dříve nikoli jako člověk a byl poslán do tohoto světa žít jako člověk. Už to jeho zázračné vtělení bylo oním posláním od Boha.
Kdežto Jan křtitel se narodil jako kterýkoli jiný člověk, vyrostl v tomto světě a až v dospělosti byl poslán Bohem vykonávat prorocké poslání. /
Žádné zázračné vtělení nebylo. Bylo zázračné zplození Ježíše. Stando, Jan Křtitel byl poslán od Boha také dříve, než se narodil. Také byl v Božím plánu, v Boží mysli, v Božím Logosu. A to slovo (Logos) se i v případě Jana Křtitele stalo tělem. Uskutečnilo se. Jan se narodil... Anděl o něm zvěstoval: " 14A budeš mít radost a veselí a mnozí se budou radovat z jeho narození. 15Neboť bude veliký před Pánem, vína a opojného nápoje se nenapije a již od lůna své matky bude naplněn Duchem Svatým. 16A mnohé ze synů Izraele obrátí k Pánu, jejich Bohu. 17A sám půjde před ním v duchu a moci Eliášově, aby obrátil srdce otců k dětem a neposlušné k smýšlení spravedlivých a přichystal Pánu připravený lid.“"
A jeho křest, křest Jana Křtitele také už byl v nebi dříve, sestoupil z nebe, protože už předtím v nebi byl... Jak říkáš: / Sestoupit z nebe přece logicky může jenom ten, kdo už předtím v nebi byl! /
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 13:02:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Žádné zázračné vtělení nebylo."...
Pán Ježíš svědčí o tom, že byl dříve, než Abrahám. Že on měl svoji slávu v nebi dříve, než byl svět. Svědčí, že byl poslán na svět, že sestoupil z nebe.
(J 6,38) Neboť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil svou vůli, ale vůli toho, který mne poslal.
(J 6,51) Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Kdo jí z tohoto chleba, bude žít na věčnost. A chléb, který já dám za život světa, je mé tělo.“
(Ef 4,9) Co jiného znamená ‚vystoupil‘, než že nejprve i sestoupil do nejnižších částí země?
Jan Křtitel ale před svým početím neexistoval. Nesestoupil z nebe. Byl počat a narodil se stejně, jako my všichni ostatní.
..."A jeho křest, křest Jana Křtitele také už byl v nebi dříve, sestoupil z nebe, protože už předtím v nebi byl..."...
Toto je přece nesmysl!
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 18:12:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ ..."Žádné zázračné vtělení nebylo."... Pán Ježíš svědčí o tom, že byl dříve, než Abrahám. Že on měl svoji slávu v nebi dříve, než byl svět. /
Ano. V Božím předzvědění. V Božím plánu, v Boží mysli, v Božím Logosu byl Pán Ježíš dříve než Abrahám.
/ Svědčí, že byl poslán na svět, že sestoupil z nebe. /
Ano. Stejně jako křest Janův byl z nebe a sestoupil z nebe.
A ten, který vstupuje do nebe a sestupuje z nebe, je Syn člověka ( NE Bůh Syn), který, i když je na zemi, je v nebi :
J 3:13: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi. / Jan Křtitel ale před svým početím neexistoval. / To ani Pán Ježíš před svým početím neexistoval. Existoval v Božím záměru, plánu, předzvědění, Logosu. O Jeho počátku, genealogii, mluví pisatelé evangelií. A proto uvádějí Jeho rodokmen, aby bylo jasné, kde se vzal. Jak říká ap. Petr : 1P 1:20: on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás, / ... "A jeho křest, křest Jana Křtitele také už byl v nebi dříve, sestoupil z nebe, protože už předtím v nebi byl..."...
Toto je přece nesmysl! /
Proč ?? :-)
Přece když byl z nebe, musel se sem na zem nějak dostat... A v nebi předtím být... :-)
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. prosinec 2024 @ 09:48:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan začal křtít až při svém veřejném působení (po svých 30 letech) Až tehdy zavedl praxi křtu pokání.
Jan tedy jako osoba nebyl z nebe (byl ze země, jako my), ale Janův křest pokání ze hříchů byl z Božího vnuknutí v Janových 30 letech pozemského života.
..."V Božím plánu, v Boží mysli, v Božím Logosu byl Pán Ježíš dříve než Abrahám."...
O Boží mysli neví nikdo z tvorů nic.
Pán Ježíš ale hovoří o svojí reálné slávě, kterou měl dříve, než byl svět.
Také Izraelité na poušti pili ze skály, kterou byl Kristus. Pokud by byl Kristus nereálný ("v plánu"), těžko by z neexistujícího Krista uhasili svoji žízeň!
..."A ten, který vstupuje do nebe a sestupuje z nebe, je Syn člověka..."...
Aby mohl někdo sestoupit z nebe ("sestoupit" znamená, že sestupuje sám, samostatně a aktivně vlastní mocí a z vlastní vůle - že nebyl jenom Bohem trpně seslán), musel logicky nejdříve v tom nebi reálně existovat, být v nebi. A až potom mohl sestoupit!
..." on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,"...
Pán Ježíš jako člověk byl předzvěděn před stvořením světa. Jako "Slovo", které bylo u Boha, jako Slovo, které bylo Bůh (J 1,1) je reálné a existuje bez počátku a bez konce. Skrze něj bylo všechno stvořeno: andělé, mocnosti, hmotný svět ....
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. prosinec 2024 @ 15:18:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Jan začal křtít až při svém veřejném působení (po svých 30 letech) Až tehdy zavedl praxi křtu pokání. Jan tedy jako osoba nebyl z nebe (byl ze země, jako my), ale Janův křest pokání ze hříchů byl z Božího vnuknutí v Janových 30 letech pozemského života. /
To tak stejně Ježíš začal veřejně působit až ve svých 30 letech.
Jan byl v Božím předzvědění, v Božím plánu, Logosu před svým narozením. Zcela jasně to dokládá zvěstování andělem jeho narození. A také jeho naplnění Duchem svatým už v lůně své matky. V tom smyslu byl "z nebe". Stejně jako jeho křest.
/ ..."V Božím plánu, v Boží mysli, v Božím Logosu byl Pán Ježíš dříve než Abrahám."...
O Boží mysli neví nikdo z tvorů nic.
Pán Ježíš ale hovoří o svojí reálné slávě, kterou měl dříve, než byl svět. /
To ti řekl kdo Stando, že o Boží mysli neví nikdo z tvorů nic ? Nějaká dedukce ?
V Duchu svatém člověk je schopen poznávat, co je v Bohu. I Boží hlubiny, jak říká Písmo.
1K 2:11: Vždyť kdo z lidí ví, co je v člověku, než duch člověka, který je v něm? Tak ani Boží věci nezná nikdo, jen Duch Boží. 12 A my jsme nepřijali ducha světa, ale Ducha, který je z Boha, abychom věděli, co nám Bůh daroval. 1K 2:10: Nám to Bůh zjevil skrze svého Ducha; neboť Duch zkoumá všechno, i Boží hlubiny. Tím více Ježíš, který byl pomazán Duchem svatým a mocí jak nikdo jiný ani v SZ, ani v NZ. Pán Ježíš skrze Ducha svatého a známost hebrejských Písem dobře věděl, jaký byl Boží záměr s Mesiášem od založení světa.
/ Také Izraelité na poušti pili ze skály, kterou byl Kristus. Pokud by byl Kristus nereálný ("v plánu"), těžko by z neexistujícího Krista uhasili svoji žízeň! /
O tom jsme také mluvili už několikrát. Pán Ježíš Kristus se nikdy nikde před svým narozením neobjevoval a nikde nevyskytoval. Ani na poušti v dobách Mojžíše ne. Bůh před narozením Ježíše skrze Něho nemluvil, nekonal.
Písmo o tom mluví jasně
List Židům " 1 Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům v prorocích; 2 na konci těchto dnů k nám promluvil v Synu,"
Stejně tak ap. Petr " 20 on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,"
A opět Židům " 26 neboť by musel od založení světa častokrát trpět; nyní však je zjeven jednou při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. 27 A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28 tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, podruhé se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají. "
Smysl Pavlových slov v 1 Kor 10 je následující:
1K 10:1: Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, 3 všichni jedli týž duchovní pokrm 4 a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus. 5 Ale ve většině z nich neměl Bůh zalíbení; vždyť byli pobiti v té pustině. 6 Tyto věci se staly příkladem pro nás, abychom nebyli žádostivi zlých věcí, jako oni byli žádostiví.
Apoštol Pavel zde používá analogii, přirovnání, obraznou řeč, alegorii na putování Izraele z Egypta k nám, k našemu putování, kteří jsme se obrátili k Bohu a vyšli z duchovního Egypta. A používá tu analogii, to přirovnání , tu alegorii, obraznou řeč jako příklad nám pro výstrahu.
A tak popisuje ty věci, které jsou Izraelitům při odchodu z Egypta i nám, křesťanům při opuštění starého hříšného života společné.
1) byli "pokřtěni v Mojžíše" v oblaku a v moři - obdobně jako my jsme byli pokřtěni v Ježíše. 2) jedli všichni stejný "duchovní pokrm" - obdobně jako my máme pro našeho nového člověka, zrozeného z Ducha, duchovní pokrm, Boží slovo 3) pili "duchovní nápoj z duchovní skály" - obdobně jako my pijeme z pramene vody živé, z Krista.
Byli skutečně pokřtěni v Mojžíše ? Věděli něco o tom, že přechod přes moře je jejich křest ? A to ještě v Mojžíše ? Vůbec ne. Ti otcové jedli nějaký duchovní pokrm ? Ne. Jedli manu, padající s ranní rosou. Pokrm pro žaludky. Ti otcové pili nějaký duchovní nápoj ? Z duchovní skály ? Ne. Pili vodu H2O ze skály, do které Mojžíš udeřil svou holí podle Božího rozkazu. Ta skála je doprovázela, šla s nimi ? Ne. Vůbec ne. Stála pevně na svém místě, ani se nepohla.
Apoštol Pavel jejich FYZICKÉ prožitky přirovnává k našim DUCHOVNÍM.
A tak: Jejich přechod přes moře - je náš křest Jejich jezení manny - je naše jezení duchovní stravy, krmení se Božím slovem Jejich pití vody ze skály - je naše pití duchovního nápoje ze skály - z Krista (Jan 4,10 - on by ti dal živou vodu.) (Jan 7,37 - Žízní-li kdo, ať přijde ke mně a pije Jejich skála, ze které pili - je pro nás Kristus, a ten nás skutečně doprovází
/ ..."A ten, který vstupuje do nebe a sestupuje z nebe, je Syn člověka..."...
Aby mohl někdo sestoupit z nebe ("sestoupit" znamená, že sestupuje sám, samostatně a aktivně vlastní mocí a z vlastní vůle - že nebyl jenom Bohem trpně seslán), musel logicky nejdříve v tom nebi reálně existovat, být v nebi. A až potom mohl sestoupit! /
Aby mohl někdo "sestoupit z nebe", musí být jak je psáno Syn člověka (NE Bůh Syn), který je zároveň na zemi i v nebi. A který o sobě říká, že vystoupil , ačkoli ještě fyzicky do nebe nevystoupil. Což je možné jedině v Duchu svatém, jinak je to nesmysl :
J 3:13: Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi.
/ Pán Ježíš jako člověk byl předzvěděn před stvořením světa. Jako "Slovo", které bylo u Boha, jako Slovo, které bylo Bůh (J 1,1) je reálné a existuje bez počátku a bez konce. Skrze něj bylo všechno stvořeno: andělé, mocnosti, hmotný svět .... /
Božím slovem, Logosem, podle Boží mysli, Božího plánu bylo všechno stvořeno. Bůh řekl, vyslovil to, co měl ve své mysli, ve svém úradku, Logosu - a stalo se. Vzniklo. Stalo s e tělem. I Ježíš byl povolán k existenci tím Božím Logosem. Podle Božího plánu, záměru, předzvědění. Jak Bůh zaslíbil skrze proroky.
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 09:19:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš byl ovšem jako Mesiáš už počat a jako Mesiáš se už narodil. Sám o sobě říká, že sestoupil z nebe. Že přišel od Otce, že ho Otec poslal.
Jestliže sestoupil, musel přece už předtím v nebi ve svojí slávě reálně existovat. Tedy žádný "jenom plán" - to je tebou vsugerovaný omyl, kterého se přes veškeré naše dokazování umíněně držíš.
(J 18,36 ...) Ježíš odpověděl: „Mé království není z tohoto světa; kdyby mé království bylo z tohoto světa, moji strážci by bojovali, abych nebyl vydán Židům; ale mé království není odtud.“ Pilát mu řekl: „Jsi tedy král?“ Ježíš odpověděl: „Ty říkáš, že jsem král. Já jsem se proto narodil a proto jsem přišel na svět, abych vydal svědectví pravdě. Každý, kdo je z pravdy, slyší můj hlas.“
Jan Křtitel nic takového o sobě neříkal - že je z nebe. Ani ve snu by ho to nenapadlo tvrdit o sobě cosi takového.
..."Aby mohl někdo "sestoupit z nebe", musí být jak je psáno Syn člověka (NE Bůh Syn), který je zároveň na zemi i v nebi."...
Toto je svědectvím o tom, že identita osoby Božího Syna, který sestoupil z nebe (a stal se člověkem) a identita osoby Ježíše Krista (který byl počat jako člověk ve svojí matce), je pořád jedna a ta samá.
(1 Kor 10,4 ...) a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
"Duchovním nápojem" nazývá Pavel vodu, která pro Izraelity vyprýštila ze skály. "Duchovní" ji nazývá proto, že vyprýštila ze skály na poušti způsobem nadpřirozeným. A také proto je "duchovní", že to byl předobraz Kristovy krve, dané nám za nápoj. "Pili z duchovní skály" - tato slova vysvětlují, v jakém smyslu se říká o tomto nápoji, že byl duchovní. Obyčejná sluncem vyprahlá skála na poušti jim vodu dát nemohla. Když jim ji přesto poskytla, stalo se tak silou "skály duchovní", Krista. On jako Bůh byl s nimi stále v poušti a konal kvůli nim velké zázraky. Tedy Izraelity skutečně nedoprovázela žádná obyčejná skála na poušti, ale doprovázela je "duchovní skála" - Kristus - Bůh. To Bůh je doprovázel....
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 13:08:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Ježíš byl ovšem jako Mesiáš už počat a jako Mesiáš se už narodil. /
To ovšem i Jan Křtitel byl už počat jako ten, který připraví cestu Mesiáši, který půjde před Mesiášem. A jako takový se už narodil, naplněn Duchem svatým už ze života matky. Jasné poslání od Boha, dle Božího předzvědění a plánu, Logosu. I v případě Jana Křtitele lze říct "na počátku bylo slovo /Logos/,.... a to slovo/Logos/ se stalo tělem.. narodil se Jan Křtitel.
/ Jan Křtitel nic takového o sobě neříkal - že je z nebe /
To nevíme, co Jan říkal nebo neříkal. Jeho poslání bylo z nebe, i jeho křest byl z nebe. A on byl poslaný od Boha. Bůh je v nebi - takže z nebe. Byl člověkem poslaným od Boha. Hned od svého početí. A předtím už v Boží mysli, v Božím plánu. " 6 Objevil se člověk poslaný od Boha, jehož jméno bylo Jan. "
25 Mezi některými z Janových učedníků a jedním Židem nastal spor o očišťování. 26 Přišli k Janovi a řekli mu: „Rabbi, ten, který byl s tebou za Jordánem a o němž jsi vydal svědectví, hle, ten křtí a všichni přicházejí k němu.“ 27 Jan odpověděl: „ Člověk si nemůže vzít nic, není-li mu to dáno z nebe. 28 Vy sami jste mi svědky, že jsem řekl: ‚Já nejsem Mesiáš,‘ ale ‚Jsem poslán před ním.‘
Tzn. Jan říká, že člověk Ježíš si nemůže nic vzít, není-li mu to dáno z nebe - Jeho poslání, Jeho křtění. Stejně tak člověk Jan Křtitel si nemůže nic vzít, není-li mu to dáno z nebe - jeho poslání i jeho křtění.
/ ..."Aby mohl někdo "sestoupit z nebe", musí být jak je psáno Syn člověka (NE Bůh Syn), který je zároveň na zemi i v nebi."...
Toto je svědectvím o tom, že identita osoby Božího Syna, který sestoupil z nebe (a stal se člověkem) a identita osoby Ježíše Krista (který byl počat jako člověk ve svojí matce), je pořád jedna a ta samá. /
Ne Stando. Boží Syn se nestal člověkem. Byl pořád člověkem. Synem člověka. Nebylo nikdy, že by Synem člověka nebyl. I když "sestoupil z nebe" dle vašeho pojetí, stále byl Synem člověka. To vaše pojetí také nevysvětluje nijak to záhadné prohlášení Ježíše o Synu člověka, který je v nebi, i když je na zemi.
" 13 Nikdo nevystoupil do nebe kromě toho, který sestoupil z nebe, Syna člověka, který je v nebi."
/ Tedy Izraelity skutečně nedoprovázela žádná obyčejná skála na poušti, ale doprovázela je "duchovní skála" - Kristus - Bůh. /
Toto trinitární (také tvé) tvrzení je v rozporu s Písmem zde:
List Židům " 1 Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům v prorocích; 2 na konci těchto dnů k nám promluvil v Synu,"
Stejně tak ap. Petr " 20 on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,"
A opět Židům " 26 neboť by musel od založení světa častokrát trpět; nyní však je zjeven JEDNOU při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. 27 A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28 tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, PODRUHÉ se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají. "
Pán Ježíš Kristus se nikdy nikde před svým narozením neobjevoval a nikde nevyskytoval. Ani na poušti v dobách Mojžíše ne. Bůh před narozením Ježíše skrze Něho nemluvil, nekonal. Ježíš se doposud zjevil lidem jen JEDNOU
No a také je v rozporu s Písmem, se slovy Ježíše zde:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. ( Tvé tvrzení " Izraelity doprovázela "duchovní skála" - Kristus - Bůh." by bylo pravdivé pouze v případě, že by Kristus byl nepravý Bůh. Protože Jediný Pravý Bůh je někdo jiný než Kristus Ježíš )
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 13:54:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | pokračování
/ Tedy Izraelity skutečně nedoprovázela žádná obyčejná skála na poušti, ale doprovázela je "duchovní skála" - Kristus - Bůh. /
Toto trinitární (také tvé) tvrzení je v rozporu s Písmem zde:
List Židům " 1 Mnohokrát a mnoha způsoby mluvil kdysi Bůh k otcům v prorocích; 2 na konci těchto dnů k nám promluvil v Synu,"
Stejně tak ap. Petr " 20 on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,"
A opět Židům " 26 neboť by musel od založení světa častokrát trpět; nyní však je zjeven JEDNOU při dokonání věků ke zrušení hříchu skrze svou oběť. 27 A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud, 28 tak i Kristus, když byl jednou obětován, aby vynesl hříchy mnohých, PODRUHÉ se bez hříchu ukáže k záchraně těm, kteří ho očekávají. "
Pán Ježíš Kristus se nikdy nikde před svým narozením neobjevoval a nikde nevyskytoval. Ani na poušti v dobách Mojžíše ne. Bůh před narozením Ježíše skrze Něho nemluvil, nekonal. Ježíš se doposud zjevil lidem jen JEDNOU
No a také je v rozporu s Písmem, se slovy Ježíše zde:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. ( Tvé tvrzení " Izraelity doprovázela "duchovní skála" - Kristus - Bůh." by bylo pravdivé pouze v případě, že by Kristus byl nepravý Bůh. Protože Jediný Pravý Bůh je někdo jiný než Kristus Ježíš )
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2024 @ 08:25:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten člověk. když se objevil a začal veřejně působit, byl tehdy už stár 30 let. Byl poslaný od Boha podobně, jako byl třeba Jonáš poslaný k Ninivským.
Jistěže byl Jan již od lůna svojí matky naplňován Duchem svatým k tomuto úkolu! Ale nebyl jako Ježíš počat z Ducha svatého! Narodil se způsobem, jako každý jiný potomek Adamův - ze země, nikoli z nebe. Vždyť pořád platí, že každého z nás Bůh volal jménem dříve, než jsme byli počati v lůně svých matek!
Stejná sláva přísluší Otci, Synu i Duchu svatému.
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 11:27:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Odpovídám novým článkem ...
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:54:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A mimochodem, Ježíš nikdy a nikde netvrdil, že je Bůh. A Ježíš to Židům hned náležitě vysvětlil. Stačí číst následující verše.
Ono také zase ten překlad je zfalšovaný a tendenční.
Správně tam je: J 10:33: Židé mu odpověděli: "Nechceme tě kamenovat za dobrý skutek, ale za rouhání. Jsi člověk, a děláš ze sebe Boha!"
Že Ježíš údajně tvrdil, že je Bůh, anebo že Židé Ho vnímali, že ze sebe dělá Boha, je rozdíl jako nebe a dudy.
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 23:08:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Židi jemu řekli: jsi člověk a děláš ze sebe Boha. Oni jemu ne řekli ze on ze sebe deka Boha Otce ale boha (duchovní tvor) |
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 12:05:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je to možné, že tak tomu rozuměli
|
]
Re: Trinitární lži a spekulace (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 13:16:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel řekl:
1Kor. 8: - 5 [biblenet.cz]I když jsou tak zvaní bohové na nebi či na zemi – jakože je mnoho takových bohů a pánů –
- 6 [biblenet.cz]my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho
Bůh Otec je jediný, stejně tak i Ježíš je jediný, i každý člověk je jediný, dva stejný nejsou. |
]
|
|
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:59:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ...Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synovi, aby měl život sám v sobě."
Udělalo to z Ježíše Boha? Ne, protože Bůh nemůže zemřít a Ježíše zavraždili židé když ho vyfali římským psům a jejich úřadům, kteří ho přibili na kříž. Pomohlo nějak Ježíši, že měl život sám v sobě k tomu aby nezemřel nebo se sám svou mocí vzkřísil? Ne musel ho vzkřísit z mrtvých Bůh Otec. Z toho plyne, že mít život sám v sobě nedělá z nikoho dalšího Boha, který JEDINÝ je nesmrtelný.
CEP Ekumenický překlad, 1979 1Timo 6:14-16: "abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí neviděl a nemůže uvidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen." |
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 18:56:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ježíš před tím než se narodil jako člověk byl Bohem
- Židům1: 8 [biblenet.cz]O Synovi však: ‚Tvůj trůn, Bože, je na věky věků a žezlo práva je žezlem tvého království.
- 9 [biblenet.cz]Miluješ spravedlnost a nenávidíš nepravost, proto pomazal tě, Bože, Bůh tvůj olejem radosti nad všechny tvé druhy.
- Jana1: 1 [biblenet.cz]Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
- 2 [biblenet.cz]To bylo na počátku u Boha
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 19:52:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To Slovo (Logos) na počátku u Boha nebyl Ježíš. To bylo slovo - Logos - Boží plán, Boží záměr.
Díky tomu Slovu byl Ježíš přiveden k existenci. To Slovo Boha (Logos) bylo na začátku existence Ježíše, Jeho narození.
Stejně jako toto Slovu (Logos) je na začátku všeho, co existuje. Bůh Slovem všechno vytvořil. Bůh řekl, vyslovil svůj záměr, vyslovil Slovo - a stalo se. Stalo se tělem. Uskutečnilo se. Začalo existovat.
Žid 1,8 je citace žalmu 45. Žalm je primárně určen králi (Šalamounovi), který je nazván "Bohem". Ovšem Bohem, který má nad sebou Boha. Takže ne Bohem ve smyslu, jak se tomu běžně rozumí.
" 6 Tvé šípy, králi, ostré jsou, národy skolí před tebou, srdce tvých soků zasáhnou! 7 Tvůj trůn, Bože, trvá na věčné věky, žezlo spravedlnosti je žezlo vlády tvé. 8 Miluješ spravedlnost a zlo nenávidíš; to proto tě Bůh, tvůj Bůh, pomazal olejem radosti nad společníky tvé! "
Takže vyvozovat ze slova "Tvůj trůn, Bože, je na věky věků..." závěr, že toto slovo mluví o Bohu Nejvyšším, je zcestné.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 21:35:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V kom je věčný život v Bohu nebo v Ježisi?
1 Jana 5: 11 [biblenet.cz]A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život, a ten život je v jeho Synu. - 12 [biblenet.cz]Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, nemá život.
- 13 [biblenet.cz]Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.
20 [biblenet.cz]Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život
Ježíš je pravý Bůh i v něm je věcný život. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 21:49:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, Ježíš není pravý Bůh.
Ježíš říká zcela jasně, bez nejmenších pochybností, kdo je JEDINÝ PRAVÝ BŮH :
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Vyvozovat z 1 Jana 5,20, že Ježíš je pravý Bůh, je jedno velké nedorozumění a nepochopení smyslu věty.
1J 5:20: Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho PRAVÉHO, a jsme v tom PRAVÉM, v JEHO Synu (v Synu toho PRAVÉHO) Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. Zkrátka a dobře, ten PRAVÝ BŮH je TEN, KTERÝ MÁ SYNA JEŽÍŠE KRISTA. TO JE TEN PRAVÝ BŮH. A pokud vím, Pán Ježíš Kristus nemá Syna, navíc který by se jmenoval Ježíš Kristus.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:21:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak vezmeme z jiného konce
Filipským 2: - 6 [biblenet.cz]Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
- 7 [biblenet.cz]nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
- 8 [biblenet.cz]se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
- 9 [biblenet.cz]Proto ho Bůh vyvýšil nade vše a dal mu jméno nad každé jméno,
- 10 [biblenet.cz]aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi, na zemi i pod zemí –
- 11 [biblenet.cz]a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán
Sám Bůh Ježíše vyvýšil nade vše , proto Ježíš říká:
Jana:3: 35 [biblenet.cz]Otec miluje Syna a všecku moc dal do jeho rukou
3 [biblenet.cz]Ježíš vstal od stolu a vědom si toho, že mu Otec dal všecko do rukou a že od Boha vyšel a k Bohu odchází
Po vzkříšení svým učedníkům řekl:
Matouš 28: 18 [biblenet.cz]Ježíš přistoupil a řekl jim: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi
I Ježíš bude
1 Korintským 15: - 24 [biblenet.cz]Tu nastane konec, až Kristus zruší vládu všech mocností a sil a odevzdá království Bohu a Otci.
- 25 [biblenet.cz]Musí totiž kralovat, ‚dokud Bůh nepodmaní všechny nepřátele pod jeho nohy‘.
- 26 [biblenet.cz]Jako poslední nepřítel bude přemožena smrt,
- 27 [biblenet.cz]vždyť ‚pod nohy jeho podřídil všecko‘. Je-li řečeno, že je mu podřízeno všecko, je jasné, že s výjimkou toho, kdo mu všecko podřídil.
- 28 [biblenet.cz]Až mu bude podřízeno všecko, pak i sám Syn se podřídí tomu, kdo mu všecko podřídil, a tak bude Bůh všecko ve všem
- Až skončí 1000 lete království tehdy se Syn podřídí Bohu.
A teď pro naši záchranu je jenom Bůh Syn, on za nás umřel i on je Spasitel celého světa.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:40:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh Syn neexistuje. Nikde v Písmu svatém se o někom takovém nemluví nic.
Bůh je JEDEN - Otec. JHWH.
1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě. Filipským 2 v ekumenické Bibli je zkreslený, zfalšovaný, tendenční překlad. Daleko lépe to překládají kraličtí: Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu, Ten text neříká nic o tom, že Ježíš je rovný Bohu. To ani sám Ježíš neučil, ani apoštolové, včetně ap. Pavla. A jinak ano, Ježíš je Spasitelem světa. Je Mu je dána všechna moc na nebi i na zemi. Bohem. Bohem, který je nad Ním. Který je Ježíšovým Bohem. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:50:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pro nás pro lidi je jeden Spasitel a tím je Pán Ježíš. Bez Ježíše vám Bůh Otec ne pomůže proto že to by bylo v rozporu s jeho vůli.
- 36 [biblenet.cz]Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.“
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 08. prosinec 2024 @ 22:56:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ano, souhlasím. Tak to je, to je zvěstování Písma. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2024 @ 08:57:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Pro nás pro lidi je jeden Spasitel a tím je Pán Ježíš."...
I pro nás křesťany je jenom jeden Spasitel. A Boží slovo musí platit!
Tím Spasitelem je Ježíš - Bůh i člověk zároveň.
(Žl 40,18 ... Tys má pomoc a spasitel, můj Bože, neotálej.
(Iz 33,22) Vždyť Jahve je náš soudce a Jahve je náš učitel, Jahve je náš král, on je náš spasitel...
(1 Tiom 2,3) Tak je to dobré a líbí se to Bohu, našemu Spasiteli,...
Kristus je Bohem i člověkem zároveň.
Bůh a Kristus jsou stejným Spasitelem.
(TIT 3,4 ...) Ale v den, kdy se ukázala dobrota Boha, našeho Spasitele, a jeho láska k lidem, on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a obnovy v Duchu Svatém. A onoho Ducha na nás v hojnosti vylil skrze Ježíše Krista, našeho Spasitele, ...
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 08:34:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Bůh Syn neexistuje. Nikde v Písmu svatém se o někom takovém nemluví nic.
Bůh je JEDEN - Otec. JHWH. "...
Ale mluví!
Vždyť ti to, Josefe, už bylo vysvětleno,!
(L 1,30 ...) A anděl jí řekl:,,Neboj se, Maria, neboť jsi nalezla milost u Boha. Hle, ve svém lůně počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. On bude veliký a bude nazýván Syn Nejvyššího. Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida; bude kralovat nad Jakubovým domem na věky a jeho království nebude mít konce.`` Ale Maria andělovi řekla:,,Jak to bude, když nepoznávám muže?`` Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch Svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; a proto se to svaté, jež se narodí, bude nazývat Syn Boží.
Bůh je jeden (JHWH) - Otec, Syn a Duch svatý.
Platí podle tebe, že Ježíšovo království nebude mít konce, nebo neplatí?
Pokud platí, jak si potom vysvětlíš, že sám Syn na konci věků předá svou vládu Otci, aby byl Bůh všechno ve všem? (srov. Žd 2,7-10; 1 Kor 15,28)
Pokud by byl Ježíš pouze člověkem, pak si v tomto Boží slovo přímo odporuje. Obojí může platit pouze v tom případě, že je Ježíš i člověkem - i Bohem. Jenom tak může platit, že jeho vláda nebude mít konce a zároveň, že Ježíš ve svém lidství svoji vládu podřídí tomu, kdo mu všechno podřídil..
Stačí použít zdravý rozum.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 09:13:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando :-)
O Bohu Synu se nikde v Písmu nemluví.
Bůh je jeden (JHWH) - Otec. Nikoliv "Bůh je jeden (JHWH) - Otec, Syn a Duch svatý".
JEDEN je jeden. Jeden nejsou tři.
Ježíš bude králem svých spasených bez konce. To se nijak nevylučuje s tím, že předá království Bohu. Ženichem a králem pro svou nevěstu bude bez konce.
1Tm 1:17: Králi věků, nepomíjejícímu, neviditelnému, jedinému moudrému Bohu čest a sláva na věky věků. Amen. Stačí nevymýšlet své teorie tak nějak "za roh".
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 10:11:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kralovat Ježíš bude věcnost, ale země bude jemu podřízena jenom 1000 let
Židům 2: 5 [biblenet.cz]Andělům Bůh také nepodřídil budoucí svět, o němž mluvíme
Až skončí 1000 let Ježíš předá království nad zemi Bohu.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 12:06:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Je to možné, dá se tomu tak rozumět.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 13:08:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak to jsem ráda. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 08:32:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tisícileté království hovoří o vládě Krista v jeho lidství - tato vláda má své omezené trvání. Však vláda Krista v jeho božství je věčná.
Toto jeho království nebude mít konce.
(L 1,31) Hle, ve svém lůně počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. On bude veliký a bude nazýván Syn Nejvyššího. Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida; bude kralovat nad Jakubovým domem na věky a jeho království nebude mít konce.`
A Boží slovo musí platit!
Podle pravidel "regula fidei" - pokud výklad jednoho místa v Písmu odporuje svým smyslem jinému místu v Písmu, je to výklad mylný.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 16:51:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | :-)
Stando, a co když mnohé vaše (i tvoje) výklady odporují Božímu slovu, třeba tady :
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. A nejen tady. A přitom jsou to slova, která ani žádný výklad nepotřebují.
To Boží slovo nemusí platit ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 18:10:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ve skutečnosti neodporují ničemu z toho, v co věřím.
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Jediný pravý Bůh je trojjediný - Otec, Syn a Duch svatý - věčný život.
Syn pak na sebe vzal lidskou přirozenost - stal se člověkem. A v této lidské přirozenosti spasil svět.
Otec, Syn a Duch svatý je tedy onen "věčný život" - Bůh, dárce života.
Ježíš ve svém lidství je neoddělitelně napojen na božství Syna - je tedy také věčný život. Nikoli ze svého lidství, ale svým božstvím.
(1 J 5,20) Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a
jsme v tom pravém, v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.
(J 3,36) Kdo věří v Syna, má věčný život; kdo však Syna odmítá, nespatří život, ale zůstává na něm Boží hněv.“
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 20:03:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. Jediný pravý Bůh je trojjediný - Otec, Syn a Duch svatý - věčný život. /
No právě že není. Ta věta říká zcela něco jiného než píšeš. Jediný pravý Bůh je mimo Ježíše. Pán Ježíš se nezahrnuje pod pojem "Jediný pravý Bůh". Jediný pravý Bůh je pro Pána Ježíše : "TY". Ne "JÁ".
To až tak nechápeš sdělení prosté věty ? :-)
Stejně tak zde. O tom jsme mluvili už vícekrát:
/ (1 J 5,20) Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom PRAVÉM, v JEHO Synu (v Synu toho PRAVÉHO) Ježíši Kristu. ON (TEN PRAVÝ) je ten PRAVÝ Bůh a věčný život./
PRAVÝ Bůh je ten, který má syna. A Ježíš, pokud vím, syna Ježíše Krista nemá. Zájmeno ON se vztahuje k tomu PRAVÉMU popisovanému před vteřinou. Stando, ap. Jan nebyl tak hloupý, aby na začátku verše tvrdil, že PRAVÝM BOHEM je Otec JEŽÍŠE Krista (ten, kterým má Syna), a vzápětí v druhé části toho verše by to popřel a najednou by byl tím PRAVÝM někdo jiný.... :-)
Ten verš 1 Jana 5,20 říká přesně to samé, co říká Ježíš ve své modlitbě k Bohu. K Jedinému PRAVÉMU Bohu.
/ (J 3,36) Kdo věří v Syna, má věčný život; kdo však Syna odmítá, nespatří život, ale zůstává na něm Boží hněv.“ /
Ano, samozřejmě. To je pravda. Jenže máme věřit v Syna, že je kým (nebo že je kdo) ? Že je Bůh ? No to vůbec ne. Nic takového ani Ježíš, ani apoštolové nehlásali. Nikoho k takové víře nenabádali. Toto vůbec není sdělením Bible pro lidi.
Ap. Jan to na konci svého evangelia velmi zřetelně píše, v co že to máme o Pánu Ježíši věřit :
J 20:31: Tato však jsou zapsána, abyste uvěřili, že Ježíš je Mesiáš, Syn Boží, a abyste věříce měli život v jeho jménu.
Toto je opravdu dost jiné, než "abyste věřili, že Ježíš je Bůh".
To jste tak hluší a slepí ? Vy to opravdu nevidíte, zatýkáte uši na sdělení Ježíše i apoštolů ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2024 @ 09:12:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." / (1 J 5,20) Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom PRAVÉM, v JEHO Synu (v Synu toho PRAVÉHO) Ježíši Kristu. ON (TEN PRAVÝ) je ten PRAVÝ Bůh a věčný život./
PRAVÝ Bůh je ten, který má syna. "...
I Boží Syn je pořád pravým Bohem. (Sova přece kanárka neuléhne). Otcovství a synovství je otázkou vnitrobožské vztahovosti (imanentní Trojice). Bůh je duch!
(1 J 4,9) V tom se ukázala Boží láska k nám, že Bůh na svět poslal svého Syna, toho JEDINÉHO, abychom skrze něho měli život.
(J 3,17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn.
Ježíš je jistě Mesiáš - Syn Boží! To Bůh se stal člověkem, aby skrze toto své lidství zachránil celé lidstvo.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 11:01:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / (1 J 5,20) Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost poznávat toho pravého, a jsme v tom PRAVÉM, v JEHO Synu (v Synu toho PRAVÉHO) Ježíši Kristu. ON (TEN PRAVÝ) je ten PRAVÝ Bůh a věčný život./ I Boží Syn je pořád pravým Bohem. (Sova přece kanárka neuléhne). ../
Ne Stando. Není. Pán Ježíš to říká jasně : aby poznali TEBE, JEDINÉHO PRAVÉHO BOHA.
Víš co je TEBE ? TEBE není MNE. A JEDINÝ je JEDINÝ. Není DVOJJEDINÝ ani TROJJEDINÝ...
/ (J 3,17) Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby svět odsoudil, ale aby byl svět skrze něj zachráněn.
Ježíš je jistě Mesiáš - Syn Boží! To Bůh se stal člověkem, aby skrze toto své lidství zachránil celé lidstvo./
Ne Stando. Takto Písmo o Ježíši nemluví. Bůh se nestal člověkem. Bůh v člověku - Ježíši z Nazareta přebýval, bydlel. Skrze Něho konal své skutky, zjevoval sebe jako v obraze a odlesku své slávy.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 12:52:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | I Syn toho Pravého je také stejně tak Pravý! Protože je jednorozený! - jednoho rodu!
Nic nedbal, že je v božství Otci roven, sám sebe zmařil a ponížil - stal se člověkem.....
(Fp 2,6 ...) On, ač jeho údělem bylo božství, nelpěl žárlivě na stavu, jenž ho činil rovným Bohu. Ale sám sebe zmařil tak, že na sebe vzal úděl otroka a stal se podobným lidem. Chovaje se jako člověk ponížil se ještě víc a byl poslušný až k smrti, a to k smrti na kříži!
..."Bůh v člověku - Ježíši z Nazareta přebýval, bydlel."...
To by bylo málo.
Bůh se tímto člověkem Ježíšem sám přímo stal!
Bůh bydlí v srdcích křesťanů, kteří žijí způsobem Ježíšových učedníků - to ano. Ale když takový člověk přesto zhřeší hříchem smrtelným - Bůh z jeho srdce odchází ....
Je jeden Bůh. A k člověku přichází třeni "cestami". Jako nebeský Otec, jako Syn nebeského Otce a jako Duch svatý.
A toto je pro nás neproniknutelným tajemstvím.
Je jeden Bůh, ale Otec není Synem a ani Syn není Otec, není ani Duch svatý. Přesto Duch svatý vychází jak z Otce, tak i ze Syna.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 14:41:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ I Syn toho Pravého je také stejně tak Pravý! Protože je jednorozený! - jednoho rodu! /
Ale ne .
Je J E D I N Ý PRAVÝ Bůh. Nejsou 2 JEDINÍ. 2 JEDINÍ PRAVÍ... To je nesmyl.
/ Nic nedbal, že je v božství Otci roven, /
Ne, není. Bůh je JEDEN. Nikdo není jako Bůh.
Překlady Fp 2,6 "nelpěl na tom, že je roven Bohu" jsou falešné, tendenční. V rozporu se vším Písmem, učením Ježíše i apoštolů.
Tak to není. Význam této části věty je následující : "nelpěl na tom / neusiloval o to jako lup, kořist, aby byl roven Bohu"
Fp 2:6: ačkoli měl Božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist, Žilka Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu, Bible králická
/ .."Bůh v člověku - Ježíši z Nazareta přebýval, bydlel."... ¨ To by bylo málo. Bůh se tímto člověkem Ježíšem sám přímo stal! /
Ne, to by nebylo málo. To je přesně to, co nám Písmo o Ježíši, sám Ježíš o sobě, i Jeho apoštolové o Ježíši, zjevují a hlásají. A to je zcela dostačující. Nevím, kdo přišel na nápad, že by to bylo málo ? :-)) A proč ? Někdo by chtěl opravovat zvěstování Ježíše a apoštolů ?
Bůh se člověkem Ježíšem nestal. O takové variantě nám Písmo neříká nic. To jsou lidské domyšlenky, fabulace a filosofické konstrukce.
Bůh v člověku - Ježíši z Nazareta přebýval, skrze Něho konal..
2K 5:19: Neboť Bůh byl v Kristu (NE: Bůh byl Kristus), když smiřoval svět se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření. Sk 2:22: „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, (Bůh je někdo jiný, než Ježíš, skrze něhož Bůh činil divy a znamení) Sk 10:38: Jak Bůh pomazal Duchem Svatým a mocí Ježíše, toho z Nazareta, jenž procházel zemí, činil dobře a uzdravoval všechny, kteří trpěli pod mocí Ďábla, protože Bůh byl s ním. (Myslíš jako, že Bůh byl s Bohem ? NE. Bůh byl s Ježíšem, s tím z Nazareta. atd atd...
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 10:17:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je jediný pravý Bůh. Že je vnitřně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém je pro nás nepochopitelným tajemstvím. Každá z božských osob je Bohem na 100%!
Tento jediný pravý Bůh má jedno jediné chtění i jedno jediné činění. Má jednu společnou vůli. Žádná z božských "osob" nedělá nic samostatně - všechno konají v jednotě spolu.
Překlady Fp 2,6 nejsou nijak tendenční, jsou přesné.
..."
2K 5:19: Neboť Bůh byl v Kristu (NE: Bůh byl Kristus), když smiřoval svět se sebou a nepočítal lidem jejich provinění, a uložil v nás to slovo smíření "...
Bůh byl v Kristu člověku (lidská přirozenost sama ze sebe nemá božské vlastnosti), přesto když se Bůh stal člověkem, tento člověk se stal Bohem. Má jak svoji lidskou přirozenost, tak i svoji původní božskou přirozenost. Však protože tyto přirozenosti jsou diametrálně odlišné, nelze je nijak směšovat. Rozlišujeme je i u Krista, ale neoddělujeme je od sebe, protože v Kristu se už tyto rozdílné přirozenosti navždycky spojily v jedné osobě.
"Neboť Bůh byl v Kristu , když smiřoval svět se sebou" - Bůh byl v Kristu v jedné osobě člověka i když umíral na kříži. Byl tedy i Bůh takto ukřižován spolu s člověkem Ježíšem a jen proto mohl Bůh smířit svět sám se sebou. Kdyby byl Bůh jen nezainteresovaná "třetí strana", nebyl by vůbec účastníkem vykoupení a spasení lidstva - nebyl by Spasitelem. Byl by jím jen člověk Ježíš.
Ale žádný jen člověk nemá moc smířit hříchy celého světa!
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 21:25:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Je jediný pravý Bůh. Že je vnitřně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém je pro nás nepochopitelným tajemstvím. Každá z božských osob je Bohem na 100%! /
Pro vás je to nepochopitelné tajemství. Pro nás je to nepravda, lidský výmysl.
Kdo je Jediný Pravý Bůh přesně definoval Pán Ježíš. Ne Atanázius ani ne Řehoř z Nyssy či Augustín... A Pán Ježíš Kristus to říkal zcela jinak než vaše učení a teologie. A nemyslím si, že byste v této věci byli "většími odborníky" než sám Pán Ježíš Kristus.
/ Tento jediný pravý Bůh má jedno jediné chtění i jedno jediné činění. Má jednu společnou vůli. Žádná z božských "osob" nedělá nic samostatně - všechno konají v jednotě spolu. /
No, Stando, ani co se týká vašeho jediného pravého Boha tato tvrzení nejsou pravdivá. Ze slov Pána Ježíše jasně vyplývá, že míval jinou, rozdílnou vůli než Bůh, Jediný Pravý Bůh. Ale svou vůli podřizoval té Boží vůli.
/ Překlady Fp 2,6 nejsou nijak tendenční, jsou přesné. /
Ano. Tyto jsou přesné:
Fp 2:6: ačkoli měl Božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist, Žilka Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu, Bible králická
Ježíš prostě nepokládal za žádoucí lup (za něco, co mu nepatří), za loupež, být rovným Bohu. I když žil svatým Božím životem, bez hříchu. V Boží přítomnosti. Nebyl jako Adam s Evou, kterým se naopak zalíbila myšlenka být jako Bůh. Ani jako část padlých andělů s Luciferem, kteří chtěli být jako Bůh.
/ Bůh byl v Kristu člověku (lidská přirozenost sama ze sebe nemá božské vlastnosti), přesto když se Bůh stal člověkem, tento člověk se stal Bohem. /
Ale ne Stando :-) Bůh se nestal člověkem, a ani člověk se nestal Bohem. O takových představách v Písmu nečteme nic. A Bůh nebyl v Kristu člověku. Taková formulace zase implikuje 2 Kristy. Že byl kromě Krista člověka ještě nějaký jiný Kristus. Bůh prostě byl v Kristu. Tak to říká Písmo.
/ Bůh byl v Kristu v jedné osobě člověka i když umíral na kříži. Byl tedy i Bůh takto ukřižován spolu s člověkem Ježíšem a jen proto mohl Bůh smířit svět sám se sebou. Kdyby byl Bůh jen nezainteresovaná "třetí strana", nebyl by vůbec účastníkem vykoupení a spasení lidstva - nebyl by Spasitelem. Byl by jím jen člověk Ježíš.
Ale žádný jen člověk nemá moc smířit hříchy celého světa! /
Ale ne Stando ! :-) To jsou zase fabulace, které nemají v Písmu žádné potvrzení. Nepravdy.
Člověk Mesiáš má moc smířit svou obětí hříchy celého světa. A také to člověk Mesiáš udělal, vykonal, a Bůh Jeho oběť přijal. Ty texty z Písma jsem ti psal už několikrát. O tom, kdo zemřel a kdo nás vykoupil svou smrtí. A kdo byl vzkříšen.
1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK Kristus Ježíš, 6 který (TEN ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ; NE BŮH) dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas.
Ř 5:15: Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho ČLOVĚKA (NE BOHA), JEŽÍŠE KRISTA.
Ř 5:18: A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho ČLOVĚKA (NE BOHA) přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. 1K 15:21: Když tedy přišla skrze člověka smrt, přišlo skrze ČLOVĚKA (NE BOHA) také vzkříšení mrtvých. Za nás, za hříchy lidstva zemřel a složil výkupné ČLOVĚK (NE BŮH). Svatý člověk, bez hříchu, Mesiáš, Kristus. Vzkříšen byl ČLOVĚK (NE BŮH) Do nebe na Boží pravici byl vzat ČLOVĚK (NE BŮH).
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 16. prosinec 2024 @ 09:27:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš má svoji vůli božskou (shodnou s vůlí Otce), má také svoji vůli lidskou (Měl svobodu volby jako má i každý z nás) - Ježíš svoji lidskou vůli vždycky ale podřizoval té vůli božské. Nebyl s ní v rozporu ani v nejtěžší chvíli svého života, kdy se v úzkosti potil krví.
(Mt 26,42) ...Můj Otče, není-li možné, aby mne tento kalich minul, musím-li ho vypít, staň se tvá vůle.“
..."Taková formulace zase implikuje 2 Kristy. Že byl kromě Krista člověka ještě nějaký jiný Kristus."...
Když se Bůh stane člověkem, nejsou to dva - je to pořád jedna a ta samá osoba (se dvěma různými přirozenostmi).
Jen člověk mohl za ostatní lidi vykoupit svět. Platí, že co nebylo přijato Slovem (které se stalo tělem), nemohlo být spaseno.
A zároveň žádný člověk čehosi takového není schopen. Není schopen mít u Boha zásluhy ani na usmíření vlastních hříchů. Natož hříchů celého lidstva.
Proto se musel Bůh stát člověkem - Mesiášem.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Pondělí, 16. prosinec 2024 @ 09:50:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Verš mluví za vše
- Židům 10: 5 [biblenet.cz]Proto Kristus říká, když přichází na svět: ‚Oběti ani dary jsi nechtěl, ale dal jsi mi tělo.
- 6 [biblenet.cz]V zápalné oběti ani v oběti za hřích, Bože, jsi nenašel zalíbení.
- 7 [biblenet.cz]Proto jsem řekl: Zde jsem, abych konal, Bože, tvou vůli, jak je o mně v tvé knize psáno.‘
- 8 [biblenet.cz]Předně říká: ‚Oběti ani dary, oběti zápalné ani oběti za hřích jsi nechtěl a nenašel jsi v nich zalíbení‘ – totiž v takových, jaké se obětují podle zákona.
- 9 [biblenet.cz]Potom však řekne: ‚Zde jsem, abych konal tvou vůli.‘ Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.
- 10 [biblenet.cz]Tou vůlí jsme posvěceni, neboť Ježíš Kristus jednou provždy obětoval své tělo
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 16. prosinec 2024 @ 13:52:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Ježíš má svoji vůli božskou (shodnou s vůlí Otce), má také svoji vůli lidskou (Měl svobodu volby jako má i každý z nás) - Ježíš svoji lidskou vůli vždycky ale podřizoval té vůli božské. Nebyl s ní v rozporu ani v nejtěžší chvíli svého života, kdy se v úzkosti potil krví. /
Ježíš že má 2 vůle ?? No to ne ..
Ten text co k tomu uvádíš, přece nemluví nic o 2 Ježíšových vůlích. Mluví o vůli Ježíše, a o vůli Otce v nebi, ke kterému se Ježíš obrací slov "TY". Ježíš nemluví k samému sobě přes "TY".
(Mt 26,42) ...Můj Otče, není-li možné, aby mne tento kalich minul, musím-li ho vypít, staň se tvá vůle.“
/ Jen člověk mohl za ostatní lidi vykoupit svět. ...... A zároveň žádný člověk čehosi takového není schopen. Není schopen mít u Boha zásluhy ani na usmíření vlastních hříchů. Natož hříchů celého lidstva.
Proto se musel Bůh stát člověkem - Mesiášem./
No to je nepravda. Lež jinými slovy. Lidský výmysl. Bible, Evangelium, nám říká zcela něco jiného. Ty texty k tomu jsem uváděl.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 08:50:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ježíš že má 2 vůle ?? No to ne ."...
A co ty, Josefe, ty snad nemáš dvě vůle?
A kdo to tedy uvnitř tebe svádí vnitřní boje?
Když touhy těla jdou proti touhám ducha a ty se rozhoduješ, jak se zachováš?
..." Jen člověk mohl za ostatní lidi vykoupit svět. ......
A zároveň žádný člověk čehosi takového není schopen. Není
schopen mít u Boha zásluhy ani na usmíření vlastních hříchů. Natož
hříchů celého lidstva.
Proto se musel Bůh stát člověkem - Mesiášem. "...
Hospodin se tedy sám usmiřuje se svým lidem:
(Ez 16,63) ... aby ses rozpomenula a styděla ses a už sis kvůli své ostudě nedovolila otevřít ústa, až se s tebou usmířím za všechno, co jsi spáchala, je výrok Panovníka Hospodina.
(Ř 5,10 ...) Jestliže jsme jako nepřátelé byli usmířeni s Bohem smrtí jeho Syna, tím spíše jako usmíření budeme zachráněni jeho životem. A nejen to, chlubíme se také Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista, skrze něhož jsme nyní přijali usmíření.
(Žd 2,17) A tedy musel být ve všem učiněn podobný bratřím, aby se stal milosrdným a věrným veleknězem v Božích věcech, k usmíření hříchů lidu.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 17. prosinec 2024 @ 12:17:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, takže Ježíš tato slova:
(Mt 26,42) ...Můj Otče, není-li možné, aby mne tento kalich minul, musím-li ho vypít, staň se tvá vůle.“
mluví k sobě ? Ke své druhé vůli ? Opravdu ? :-)
A zároveň žádný člověk čehosi takového není schopen. Není schopen mít u Boha zásluhy ani na usmíření vlastních hříchů. Natož hříchů celého lidstva.
Proto se musel Bůh stát člověkem - Mesiášem. "... /
Ne Stando. Nemusel a nestal se člověkem. Bůh člověka Ježíše z Nazareta předzvěděl, vybral, pomazal za Mesiáše (Mesiáš znamená Pomazaný. Bohem Pomazaný). Učinil Ho Pánem i Mesiášem.
Sk 2:36: Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem. “ |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 18. prosinec 2024 @ 08:13:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."(Mt 26,42)...Můj Otče, není-li možné, aby mne tento kalich minul, musím-li ho vypít, staň se tvá vůle.“ mluví k sobě ? "...
Nemluví k sobě - mluví přece k Otci. Ve svém přijatém lidství mluví Syn k Otci. Bylo důležité, aby stejnou vůli a ochotu se obětovat za jiné vyjádřila i tato lidská stránka osobnosti Božího Syna - i člověk se svojí vůlí připojil k vůli Boží.
Josefe, myslel jsem to dobře. Ale toto je mezi námi nekonečný dialog.
Kde schází ochota porozumět, tam je zbytečné argumentovat.
Kdo totiž chce, ten hledá způsoby - kdo nechce, ten zase hledá důvody.
Stejná sláva ale přísluší Otci, Synu i Duchu svatému ...
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 18. prosinec 2024 @ 22:35:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Stando, ty jsi tady psal:
/ Ježíš má svoji vůli božskou (shodnou s vůlí Otce), má také svoji vůli lidskou (Měl svobodu volby jako má i každý z nás) - Ježíš svoji lidskou vůli vždycky ale podřizoval té vůli božské. .. (Mt 26,42) ...Můj Otče, není-li možné, aby mne tento kalich minul, musím-li ho vypít, staň se tvá vůle.“ /
Čili říkáš, že Ježíš měl 2 rozdílné vůle. Obě dvě byly Jeho podle tebe. A vzápětí uvedeš verš Mat 26,42. Proč ? To jako na dokreslení toho, co tvrdíš ? To přece není o 2 Ježíšových vůlích. To je o 1 Ježíšově vůli, a 1 vůli Otce. O tom, že se Ježíšova vůle někdy lišila od vůle Boha. Což je v rozporu s tvým primárním následujícím tvrzením : // Je jediný pravý Bůh. Že je vnitřně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém je pro nás nepochopitelným tajemstvím. Každá z božských osob je Bohem na 100%!
Tento jediný pravý Bůh má jedno jediné chtění i jedno jediné činění. Má jednu společnou vůli. Žádná z božských "osob" nedělá nic samostatně - všechno konají v jednotě spolu. //
No, nemá, jak jsme si ukázali. Nemá jednu společnou vůli. Další důkaz, že trojiční doktríny jsou falešné.
/ Kde schází ochota porozumět, tam je zbytečné argumentovat. Kdo totiž chce, ten hledá způsoby - kdo nechce, ten zase hledá důvody. /
To bych mohl Stando klidně obrátit směrem na tebe :-) Trinitární učení je falešné. Není to učení, které nám zjevuje Písmo svaté, neučí a nezjevuje ho ani sám Ježíš ani Jeho apoštolové. Já nemám problém tomu porozumět. Ale jsou to lidské konstrukce, v rozporu s Písmem v mnoha ohledech. Ty jsem tu popsal už asi ve 20 článcích. Jsou hlavně v rozporu s axiomem a ústřední pravdou Bible, s odvěkou vírou Židů, že je JEDEN JEDINÝ BŮH. JEDNA bytost. ECHAD HEBREJSKY ( a spasení je z Židů). A tím pádem je v rozporu s 1. nejdůležitějším přikázáním.
To je o tom, že chci žít v pravdě. Otec hledá takové, kteří by Ho ctili v duchu a v PRAVDĚ. Ne ve falši, nepravdě. O tom to je. Nevím, proč bych měl věřit nepravdě. To je nějaká přednost, nějaká výsada ? Základem mé víry jsou proroci, apoštolové, a uhelným kamenem sám Ježíš Kristus, Jeho slova.
Ne tradice ze 4. století AD, ne nějací Atanáziové, Řehořové, Cyrilové či Augustíni.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 19. prosinec 2024 @ 09:44:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Čili říkáš, že Ježíš měl 2 rozdílné vůle. Obě dvě byly Jeho podle tebe."...
Říkám, že Ježíš měl jednu božskou vůli (společnou s Otcem i Duchem svatým a měl také jako člověk svoji lidskou vůli, kterou podřizoval ve všem té vůli božské.
Ježíš ve svém lidství se vždycky podřizoval vůli božské - nikdy se nelišil. Nikoli má, ale tvá vůle se staň!
Toto je konečné rozhodnutí Ježíše v jeho lidství - člověka. Výsledek rozhodnutí jeho vůle ve chvíli nejtěžší.
Stejná sláva přísluší Otci, Synu i Duchu svatému - tedy přísluší jedinému Bohu.
Bůh si své vyvolené poznamenal svým jménem:
(Zj 14,1) Potom hle, před očima se mi objevil
Beránek; stál na hoře Sionu spolu se sto čtyřiceti čtyřmi tisíci těch,
kteří mají na čele napsáno jeho jméno a jméno jeho Otce. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. prosinec 2024 @ 10:34:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Říkám, že Ježíš měl jednu božskou vůli (společnou s Otcem i Duchem svatým a měl také jako člověk svoji lidskou vůli, kterou podřizoval ve všem té vůli božské. Ježíš ve svém lidství se vždycky podřizoval vůli božské - nikdy se nelišil. Nikoli má, ale tvá vůle se staň! /
Stando, prosím tě :-)
Tu božskou vůli měl Bůh. Ne Ježíš. Ježíš měl svou Ježíšovu vůli. Proto říká : Nikoli má, ale TVÁ vůle se staň!
Ježíš neříká co sugeruješ ty: Nikoli má, ale MÁ božská vůle se staň!
To TVÁ VŮLE není totéž jako MÁ VŮLE.
Ježíš měl jen jednu vůli. Tu svou. Ta druhá vůle byla vůle Boha, ke kterému se Ježíš obrací přes "TY".
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 20. prosinec 2024 @ 11:58:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bylo nesmírně důležité, aby Ježíš i jako člověk vyjádřil jasně svůj lidský souhlas s touto vůlí Boží - Ježíš jako Bůh samozřejmě měl tuto Boží vůli shodnou s vůlí nebeského Otce už od věčnosti.
(Zj 9,4) A bylo jim řečeno, aby neškodily trávě na zemi ani žádné zeleni ani žádnému stromu, jenom lidem, kteří na čele nemají Boží pečeť.
Co to vlastně je, ta Boží pečeť?
(Zj 14,1) A uviděl jsem, hle, Beránek stál na hoře
Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na svých čelech
napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.
Čili jméno Beránka a jméno jeho nebeského Otce je ona Boží pečeť!
Pokud by byl Beránek pouze člověkem, jak by jeho jméno mohlo být součástí Boží pečeti?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 20. prosinec 2024 @ 17:39:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No to jsou zase trinitární pohádky Stando :-)
Zase zavádíš 2 Ježíše.
Nebyl jeden Ježíš ve svém lidství, a druhý Ježíš ve svém božství. A bylo jim řečeno, aby neškodily trávě na zemi ani žádné zeleni ani žádnému stromu, jenom lidem, kteří na čele nemají Boží pečeť.
Co to vlastně je, ta Boží pečeť? (Zj 14,1) A uviděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na svých čelech napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.
Čili jméno Beránka a jméno jeho nebeského Otce je ona Boží pečeť! //
No to zas je "důkaz", že Pán Ježíš je Bůh, jak řemen :-) Ta úvaha má jako že vyvrátit slova Ježíše o tom, kdo je JEDINÝ PRAVÝ BŮH ? Má dokázat, že Ježíš se mýlil ? J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nehledě na to, že v "řeckém originálu", jak to nazýváš, ta část věty " jméno jeho (Beránka) " není.
Bible králická Zj 14:1: Tedy pohleděl jsem, a aj, Beránek stál na hoře Sion, a s ním sto čtyřidceti a čtyři tisíce majících jméno Otce jeho napsané na čelích svých.
Bible králická se Strongovými čísly
1Tedy G2532{CONJ} pohledělG1492{V-2AAI-1S} jsem, aG2532{CONJ} ajG2400{V-2AAM-2S}, BeránekG721{N-NSN} stálG2476{V-RAP-NSN} naG1909{PREP} hořeG3735{N-ASN} SionG4622{N-PRI}, aG2532{CONJ} sG3326{PREP} nímG846{P-GSM} stoG1540{A-NUI} čtyřidcetiG5062{A-NUI} a čtyřiG5064{A-NPF} tisíceG5505{A-NPF} majících G2192{V-PAP-NPF} jméno G3686{N-ASN} Otce G3962{N-GSM} jeho G846{P-GSM} napsané G1125{V-RPP-ASN} na G1909{PREP} čelích G3359{N-GPN} svých G846{P-GPM}.
Textus receptus - řecký "originál"
Strong: G2192 ἔχω [echó] (impf. εἶχον, fut. ἕξω, aor. ἔσχον, konj. σχῶ, pf. ἔσχηκα) 1. (akt., tr.) mít, vlastnit;
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3686 ὄνομα, τος, τό [onoma] 1. jméno; titul, důvod; (přen.) pověst ¦¦ ὀνόματι / κατ' ὄ. jménem ¦ διὰ τοῦ ὀνόματός τινος skrze čí jméno, skrze koho ¦ εἰς τὸ ὄ. ve jméno, na jméno, ve jménu
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3962 πατήρ, πατρός, ὁ [patér] (vok. πάτερ n. ὁ πατήρ) otec (i přen.); (o Bohu:) Otec
Strong: G846 αὐτός, ή, ό [autos] (zájmenné adj.) 1. sám, samotný
Strong: G1125 γράφω [grafó] (fut. γράψω, aor. ἔγραψα, pf. γέγραφα, pas. 3. sg. γέγραπται, aor. pas. ἐγράφην) 1. psát (περί τινος / ἐπί τινι i τινά o kom) ¦¦ γέγραπται n. γεγραμμένον ἐστίν je psáno (v Písmu) 2. popsat, sepsat, napsat
Strong: G1909 ἐπί, [epi] před ostrým přídechem ἐφ' (předl.) I. (s gen.) 1. (místo: poloha i směr; i přen.) na, nad; u, při, v(e); před;
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3359 μέτωπον, ου, τό [metópon] čelo
Strong: G846 αὐτός, ή, ό [autos] (zájmenné adj.) 1. sám, samotný
A tedy " εχουσαι το ονομα του πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων"
znamená " mající jméno Otce napsáno na svých čelech "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Takže když Písmo v Apokalypse říká : "Bůh a Beránek" , tak se to čte "Bůh a Bůh" ? Opravdu Stando ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 21. prosinec 2024 @ 09:51:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Zj 7,3) „Neškoďte zemi, moři ani stromům, dokud neoznačíme otroky našeho Boha na jejich čelech!“
Právě že je!
Bible Kralická je skutečně většinou hodně až "otrockým" překladem původního řeckého textu. Ale nikoli ve všem! Zde kraličtí nepřeložili přesně!
Řecký text:
(Zj 14,1) Καὶ εἶδον, καὶ ἰδοὺ τὸ ἀρνίον ἑστὸς ἐπὶ τὸ ὄρος Σιών, καὶ μετ' αὐτοῦ ἑκατὸν τεσσεράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ἔχουσαι τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς αὐτοῦ γεγραμμένον ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν.
Doslovný překlad:
A viděl jsem, a hle, beránek je na hoře Sion a s ním má na čele napsáno jeho jméno a jméno otce jeho sto čtyřicet čtyři tisíc.
Jméno Beránka a jméno jeho Otce - to je tedy ona "Boží pečeť" na čelech vyvolených.
(ZJ 22,3 ...) ... V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit a budou vidět jeho tvář a na jejich čelech bude jeho jméno. (zde se těmito rozdílnými "trůny" rozlišuje božství a lidství Ježíše Krista).
Je jedna osoba Ježíše - ale se dvěma rozdílnými přirozenostmi.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 21. prosinec 2024 @ 10:23:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando, mýlíš se.
Kraličtí překládali přesně podle řeckého originálu - podle Textu receptu.
A Ježíš jasně říká:
Zj 3:12: Kdo vítězí, toho učiním sloupem ve svatyni svého Boha a již nikdy nevyjde ven. Napíšu na něj jméno svého Boha a jméno města svého Boha, nového Jeruzaléma, který sestupuje z nebe od mého Boha, i své nové jméno. Ten "svůj Bůh", Ježíšův Bůh, není Ježíš sám. Ježíš nebyl sám sobě Bohem. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 10:00:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bavíme se, Josefe, o verši Písma Zj 14,1. Na internetu existuje řecká Bible.
https://www.greekbible.com/
Řecký text:
(Zj 14,1)
Καὶ εἶδον, καὶ ἰδοὺ τὸ ἀρνίον ἑστὸς ἐπὶ τὸ ὄρος Σιών, καὶ μετ' αὐτοῦ
ἑκατὸν τεσσεράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ἔχουσαι τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὸ
ὄνομα τοῦ πατρὸς αὐτοῦ γεγραμμένον ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν.
Doslovný překlad:
A viděl jsem, a hle, beránek je na hoře Sion a s ním má na čele napsáno jeho jméno a jméno otce jeho sto čtyřicet čtyři tisíc. Kraličtí tedy nepřeložili podle řeckého originálu úplně přesně. Nakonec, každý z nás má možnost zadat si onen řecký text do překladače a porovnat výsledek překladu.
Studijní překlad Bible je v tomto daleko přesnější:
A uviděl jsem, hle, Beránek stál na hoře Sión a s ním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kdo mají na svých čelech napsáno jméno jeho i jméno jeho Otce.
Také Jeruzalémská Bible : Potom hle, před očima se mi objevil
Beránek; stál na hoře Sionu spolu se sto čtyřiceti čtyřmi tisíci těch,
kteří mají na čele napsáno jeho jméno a jméno jeho Otce.
(Zj 22,3 ...)
... V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit a budou vidět jeho tvář a na jejich čelech bude jeho jméno. Noci již nebude ani nebude třeba světla lampy nebo světla slunce: Pán Bůh je bude osvěcovat a budou kralovat na věky věků.
(Zj 22,12 ...) Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“
(Zj 22,20 ...) Ten, který o tom svědčí, praví: „Ano, přijdu brzy. “ Amen, přijď, Pane Ježíši! Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými. Amen.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 18:25:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, ono je to poněkud jinak než si myslíš.
Já vím, že se bavíme o verši Písma Zj 14,1. Na internetu existuje asi 13 řeckých překladů Bible, ne-li více. Můžeš si to ověřit pod heslem "obohu". Tam jsou mraky různých překladů v různých jazycích. A kromě toho ještě několik překladů Septuaginty - pouze Starého zákona.
Řecký překlad, tzv. Textus receptus, dal dohromady někdy v první polovině 16. století (1516) učenec a teolog Erasmus z Rotterdamu. A to z mnoha nejstarších dochovaných manuskriptů a kodexů. A tento Textus receptus byl všeobecně přijímán jako nejpřesnější překlad. Přijímalo se ho za "originál" , nebo nejblíž originálu. Také jeho název znamená "přijatý, nebo přijímaný text".
Tento Textus receptus proto přesně překládají nejstarší bible do národních jazyků ze 16. a 17. století.
Například anglická King James Bible (1611), česká Bible králická (1579), polská Biblia Gdańska (1632),...
King James Bible Zj 14:1: And I saw, and behold, the Lamb standing on Mount Zion! And with Him were a hundred and forty-four thousands, with the name of His Father having been written on their foreheads. King James 2000 Zj 14:1: And I looked, and, lo, a Lamb stood on mount Zion, and with him a hundred and forty-four thousand, having his Father's name written in their foreheads. Biblia Gdańska Zj 14:1: I widziałem, a oto Baranek stał na górze Syońskiej, a z nim sto czterdzieści i cztery tysiące, mających imię Ojca jego napisane na czołach swoich.
Textus receptus Zj 14:1:και ειδον και ιδου αρνιον εστηκος επι το ορος σιων και μετ αυτου εκατον τεσσαρακοντα τεσσαρες χιλιαδες εχουσαι ( tady chybí ta inkriminovaná slova ) το ονομα του πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων Modern Greek Bible to také nemá Zj 14:1: Και ειδον, και ιδου Αρνιον ισταμενον επι το ορος Σιων, και μετ' αυτου εκατον τεσσαρακοντα τεσσαρες χιλιαδες, εχουσαι ( tady chybí ta inkriminovaná slova ) το ονομα του Πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων.
Teodor Beza text ta slova také nemá. Naopak Westcott - Hortův text ta slova má. Byzantine/Majority text ta slova má.
No a záleží, ke které variantě se ten konkrétní překlad a překladatelé přikloní...
Ale to je v zásadě jedno. Jestli těch 144 tisíce mají na svých čelech jméno Boha, nebo Boha i Pána Ježíše, nemění nic na tom, že Bůh je jen JEDEN. Že ve dvojici BŮH a BERÁNEK je Bohem Bůh. A Bůh není Beránek, a Beránek není Bůh. A že platí Ježíšovo:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. // (Zj 22,3 ...)
... V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit a budou vidět jeho tvář a na jejich čelech bude jeho jméno. Noci již nebude ani nebude třeba světla lampy nebo světla slunce: Pán Bůh je bude osvěcovat a budou kralovat na věky věků.
(Zj 22,12 ...) Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“
(Zj 22,20 ...) Ten, který o tom svědčí, praví: „Ano, přijdu brzy. “ Amen, přijď, Pane Ježíši! Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými. Amen. //
K těm tvým textům jen poznámka: Slova ve verši 22, 12 hovoří Bůh. Respektive Anděl Boha, který tlumočí Janovi slova od Boha, autora Zjevení.. Začíná to od verše 6.:
Zj 22:6: I řekl mi (ten Anděl Boha): „Tato slova jsou věrná a pravá; Pán Bůh duchů proroků poslal svého anděla, aby svým otrokům ukázal, co se má brzo stát. 7 A hle, přijdu brzy. Blahoslavený, kdo zachovává slova proroctví tohoto svitku.“..... A když jsem to uslyšel a uviděl, padl jsem k nohám anděla, který mi tyto věci ukazoval, abych se mu poklonil. 9 Řekl mi: „Varuj se toho! Jsem spoluotrok tvůj a tvých bratrů proroků a těch, kdo zachovávají slova tohoto svitku. Bohu se pokloň.“ 10 Ještě mi řekl: „Nezapečeť slova proroctví tohoto svitku, neboť ten čas je blízko. 11 Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.“ 12 „Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. 13 Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“ 14 „Blahoslavení ti, kdo si perou roucha, aby měli právo ke stromu života a aby branami vstoupili do města. 15 Venku zůstanou psi, kouzelníci, smilníci, vrahové a modloslužebníci i každý, kdo miluje a činí lež.“
Až od verše 16. mluví Ježíš.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 18:27:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
pokračování ..
Modern Greek Bible to také nemá Zj 14:1: Και ειδον, και ιδου Αρνιον ισταμενον επι το ορος Σιων, και μετ' αυτου εκατον τεσσαρακοντα τεσσαρες χιλιαδες, εχουσαι ( tady chybí ta inkriminovaná slova ) το ονομα του Πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων.
Teodor Beza text ta slova také nemá. Naopak Westcott - Hortův text ta slova má. Byzantine/Majority text ta slova má.
No a záleží, ke které variantě se ten konkrétní překlad a překladatelé přikloní...
Ale to je v zásadě jedno. Jestli těch 144 tisíce mají na svých čelech jméno Boha, nebo Boha i Pána Ježíše, nemění nic na tom, že Bůh je jen JEDEN. Že ve dvojici BŮH a BERÁNEK je Bohem Bůh. A Bůh není Beránek, a Beránek není Bůh. A že platí Ježíšovo:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista. // (Zj 22,3 ...)
... V tom městě bude Boží a Beránkův trůn a jeho otroci mu budou sloužit a budou vidět jeho tvář a na jejich čelech bude jeho jméno. Noci již nebude ani nebude třeba světla lampy nebo světla slunce: Pán Bůh je bude osvěcovat a budou kralovat na věky věků.
(Zj 22,12 ...) Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“
(Zj 22,20 ...) Ten, který o tom svědčí, praví: „Ano, přijdu brzy. “ Amen, přijď, Pane Ježíši! Milost Pána Ježíše Krista se všemi svatými. Amen. //
K těm tvým textům jen poznámka: Slova ve verši 22, 12 hovoří Bůh. Respektive Anděl Boha, který tlumočí Janovi slova od Boha, autora Zjevení.. Začíná to od verše 6.:
Zj 22:6: I řekl mi (ten Anděl Boha): „Tato slova jsou věrná a pravá; Pán Bůh duchů proroků poslal svého anděla, aby svým otrokům ukázal, co se má brzo stát. 7 A hle, přijdu brzy. Blahoslavený, kdo zachovává slova proroctví tohoto svitku.“..... A když jsem to uslyšel a uviděl, padl jsem k nohám anděla, který mi tyto věci ukazoval, abych se mu poklonil. 9 Řekl mi: „Varuj se toho! Jsem spoluotrok tvůj a tvých bratrů proroků a těch, kdo zachovávají slova tohoto svitku. Bohu se pokloň.“ 10 Ještě mi řekl: „Nezapečeť slova proroctví tohoto svitku, neboť ten čas je blízko. 11 Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.“ 12 „Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. 13 Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“ 14 „Blahoslavení ti, kdo si perou roucha, aby měli právo ke stromu života a aby branami vstoupili do města. 15 Venku zůstanou psi, kouzelníci, smilníci, vrahové a modloslužebníci i každý, kdo miluje a činí lež.“
Až od verše 16. mluví Ježíš.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 22. prosinec 2024 @ 20:47:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
pokračování...
K těm tvým textům jen poznámka: Slova ve verši 22, 12 hovoří Bůh. Respektive Anděl Boha, který tlumočí Janovi slova od Boha, autora Zjevení.. Začíná to od verše 6.:
Zj 22:6: I řekl mi (ten Anděl Boha): „Tato slova jsou věrná a pravá; Pán Bůh duchů proroků poslal svého anděla, aby svým otrokům ukázal, co se má brzo stát. 7 A hle, přijdu brzy. Blahoslavený, kdo zachovává slova proroctví tohoto svitku.“..... A když jsem to uslyšel a uviděl, padl jsem k nohám anděla, který mi tyto věci ukazoval, abych se mu poklonil. 9 Řekl mi: „Varuj se toho! Jsem spoluotrok tvůj a tvých bratrů proroků a těch, kdo zachovávají slova tohoto svitku. Bohu se pokloň.“ 10 Ještě mi řekl: „Nezapečeť slova proroctví tohoto svitku, neboť ten čas je blízko. 11 Kdo ubližuje, ať ještě ubližuje do konce, kdo je špinavý, ať se ještě ušpiní, a kdo je spravedlivý, ať ještě až do konce koná spravedlnost, a kdo je svatý, ať se ještě posvětí.“ 12 „Hle, přijdu brzy a moje mzda se mnou, abych odplatil každému podle toho, jaké je jeho dílo. 13 Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.“ 14 „Blahoslavení ti, kdo si perou roucha, aby měli právo ke stromu života a aby branami vstoupili do města. 15 Venku zůstanou psi, kouzelníci, smilníci, vrahové a modloslužebníci i každý, kdo miluje a činí lež.“
Až od verše 16. mluví Ježíš.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. prosinec 2024 @ 09:51:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Bůh se stal Beránkem - takže Beránek je Bůh. Rozlišujeme v něm božství (Bůh) a lidství (Beránek) - obojí má svoji důležitost.
Bůh a Beránek - ve spojení...
Rozlišujeme, ale neoddělujeme.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 24. prosinec 2024 @ 12:12:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Stando, to by pak biblické texty vypadaly takto:
" Milost vám a pokoj od Boha a od Boha, který nás učinil královstvím, kněžími svému Bohu. "
"Zjevení Boha, které mu dal Bůh"
"Druhého dne Jan uviděl Ježíše, jak k němu přichází, a řekl: „Hle, Bůh Boží, který snímá hřích světa."
"Pohlédl na Ježíše, jak jde kolem, a řekl: „Hle, Bůh Boží!“"
"Avšak svatyni jsem v něm neviděl, neboť jeho svatyní je Pán Bůh Všemohoucí a Bůh Všemohoucí."
atd....
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 25. prosinec 2024 @ 13:53:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hle Beránek Boží, který snímá hříchy světa!
Beránek - nutně musí být člověkem - co nebylo přijato Slovem, nemohlo být spaseno.
Boží - znamená, že tento člověk má nadpřirozený Boží (nebeský) původ, nikoli pozemský původ. Sestoupil z nebe - nemá svůj původ ze země.
Jméno Adam - znamená "člověk ze země".
Toto se týká i všech Adamových potomků.
Ježíš je "Nový Adam" - původem z nebe. Po Ježíši (ve křtu) získáváme nebeské dědictví věčného života v nebi.
(1 Kor 15,22) Jako v Adamovi všichni umírají, tak také v Kristu budou všichni obživeni.
(1 Kor 15,45) Tak je i napsáno: První člověk, Adam, se stal duší živou, poslední Adam Duchem oživujícím.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 21. prosinec 2024 @ 12:29:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Řecký originál - textus receptus ovšem vypadá jinak.
Takto:
" 1και ειδον και ιδου αρνιον εστηκος επι το ορος σιων και μετ αυτου εκατον τεσσαρακοντα τεσσαρες χιλιαδες εχουσαι το ονομα του πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων "
Chybí tam tato slova:
" τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ " - což je: "jeho jméno a"
Καὶ εἶδον, καὶ ἰδοὺ τὸ ἀρνίον ἑστὸς ἐπὶ τὸ ὄρος Σιών, καὶ μετ' αὐτοῦ ἑκατὸν τεσσεράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ἔχουσαι τὸ ὄνομα αὐτοῦ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ πατρὸς αὐτοῦ γεγραμμένον ἐπὶ τῶν μετώπων αὐτῶν.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 24. prosinec 2024 @ 09:57:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já ti dal, Josefe, odkaz na řeckou Bibli - schválenou na koncilu v Hyppo Regiu r. 397.
Z čeho čerpáš ty?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 21. prosinec 2024 @ 12:17:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nějak se to "pokračování" neobjevuje... Takže pokračování zde:
Nehledě na to, že v "řeckém originálu", jak to nazýváš, ta část věty " jméno jeho (Beránka) " není.
Bible králická Zj 14:1: Tedy pohleděl jsem, a aj, Beránek stál na hoře Sion, a s ním sto čtyřidceti a čtyři tisíce majících jméno Otce jeho napsané na čelích svých. Bible králická se Strongovými čísly1Tedy G2532{CONJ} pohleděl G1492{V-2AAI-1S} jsem, a G2532{CONJ} aj G2400{V-2AAM-2S}, Beránek G721{N-NSN} stál G2476{V-RAP-NSN} na G1909{PREP} hoře G3735{N-ASN} Sion G4622{N-PRI}, a G2532{CONJ} s G3326{PREP} ním G846{P-GSM} sto G1540{A-NUI} čtyřidceti G5062{A-NUI} a čtyři G5064{A-NPF} tisíce G5505{A-NPF} majících G2192{V-PAP-NPF} jméno G3686{N-ASN} Otce G3962{N-GSM} jeho G846{P-GSM} napsané G1125{V-RPP-ASN} na G1909{PREP} čelích G3359{N-GPN} svých G846{P-GPM}.
Textus receptus - řecký "originál"
Strong: G2192 ἔχω [echó] (impf. εἶχον, fut. ἕξω, aor. ἔσχον, konj. σχῶ, pf. ἔσχηκα) 1. (akt., tr.) mít, vlastnit;
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3686 ὄνομα, τος, τό [onoma] 1. jméno; titul, důvod; (přen.) pověst ¦¦ ὀνόματι / κατ' ὄ. jménem ¦ διὰ τοῦ ὀνόματός τινος skrze čí jméno, skrze koho ¦ εἰς τὸ ὄ. ve jméno, na jméno, ve jménu
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3962 πατήρ, πατρός, ὁ [patér] (vok. πάτερ n. ὁ πατήρ) otec (i přen.); (o Bohu:) Otec
Strong: G846 αὐτός, ή, ό [autos] (zájmenné adj.) 1. sám, samotný
Strong: G1125 γράφω [grafó] (fut. γράψω, aor. ἔγραψα, pf. γέγραφα, pas. 3. sg. γέγραπται, aor. pas. ἐγράφην) 1. psát (περί τινος / ἐπί τινι i τινά o kom) ¦¦ γέγραπται n. γεγραμμένον ἐστίν je psáno (v Písmu) 2. popsat, sepsat, napsat
Strong: G1909 ἐπί, [epi] před ostrým přídechem ἐφ' (předl.) I. (s gen.) 1. (místo: poloha i směr; i přen.) na, nad; u, při, v(e); před;
Strong: G3588 ὁ, ἡ, τό [hó, hé, to] (určitý člen) 1. obecně vyjadřuje určenost podst. jména a nepřekládá se
Strong: G3359 μέτωπον, ου, τό [metópon] čelo
Strong: G846 αὐτός, ή, ό [autos] (zájmenné adj.) 1. sám, samotný
A tedy " εχουσαι το ονομα του πατρος αυτου γεγραμμενον επι των μετωπων αυτων"
znamená " mající jméno Otce napsáno na svých čelech "
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Takže když Písmo v Apokalypse říká : "Bůh a Beránek" , tak se to čte "Bůh a Bůh" ? Opravdu Stando ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 20:21:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jak Bůh muže být trojjediný, kde je o tom napsáno v Bibli?
Bůh Otec je jeden
- 1 Kor. 8: 5 [biblenet.cz]I když jsou tak zvaní bohové na nebi či na zemi – jakože je mnoho takových bohů a pánů –
- 6 [biblenet.cz]my přece víme, že je jediný Bůh Otec, od něhož je všecko, a my jsme tu pro něho, a jediný Pán Ježíš Kristus, skrze něhož je všecko, i my jsme skrze něho
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2024 @ 08:22:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Bůh Otec je jeden."...
I Bůh Syn je jeden. Také Duch svatý, který je jak duchem Otce (J 14,26), tak i duchem Syna (Gal 4,6) je stále jeden.....
Pořád je to jen Jeden Bůh, protože Syn je v Otci a Otec je v Synu (J 14,10).
Náš Bůh je jeden a přesto je vnitřně společenstvím Otce se Synem v Duchu svatém.....
Náš Bůh je pro nás pozemšťany neustálým tajemstvím - je pro nás skryt v nepřístupném světle.... (1 Tim 6,16).
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Středa, 11. prosinec 2024 @ 18:14:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh Otec je Bůh Otec - je jeden, Duch svatý vychází z Otce, Bůh Otec svého ducha dává komu chce A Pan Ježíš je Pan Ježíš i je taky jeden, Ducha svatého dostal od Boha Otce; proroky, apoštoly, učedníky všichni dostaly Ducha Svatého od Boha Otce. |
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 12. prosinec 2024 @ 09:09:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch svatý vychází i ze Syna. Je to stejně tak Otcův Duch, jako i Synův Duch.
(Gal 4,6+) A na důkaz toho, že jsme syny, Bůh seslal do našich srdcí Ducha svého Syna, jenž volá: Abba, Otče!
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: Laura67 v Čtvrtek, 12. prosinec 2024 @ 13:16:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vy jste ještě ne pochopily že spása je jenom v Ježíši, bez Ježíše nemáme žádnou naději na záchranu, a je to vůle Bozi že v jeho Synu je věcmi život.
Všechno dává Bůh díky Synu. - Jana 14:16 já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky –
- 17 [biblenet.cz]Ducha pravdy, kterého svět nemůže přijmout, poněvadž ho nevidí ani nezná. Vy jej znáte, neboť s vámi zůstává a ve vás bude
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 13. prosinec 2024 @ 08:26:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A z čeho konkrétně na mém komentáři jsi usoudila, že já jsem to nepochopil?
Ducha pravdy (Přímluvce - Parakléta), kterého sesílá nebeský Otec na lidi - není to snad Duch Syna, který volá Abba otče?
Otec plodí Syna ve svojí Lásce - v Duchu svatém - Syn se ve stejné Lásce vydává zpátky Otci (až na smrt) - následně Otec tuto zosobněnou Lásku - Ducha svatého - vylévá pak i na lidi ....
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 13:08:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."O Bohu Synu se nikde v Písmu nemluví."...
Jak to, Josefe, že nemluví?
Syn Boží tedy není Bůh Syn? Je tedy synem koho?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 14:07:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne Stando. Syn Boží není Bůh Syn.
A synem koho byl Adam ?
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 08:22:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A synem koho byl Adam ?"...
Adam se nenarodil nikomu - nebyl ani nikým zplozen. Adam nemá lidského otce, ani matku.
Byl stvořen Bohem.
Je samozřejmé, že všichni lidé mají takto svůj původ v Bohu. Ale tento svůj původ v Bohu má i každé další zvíře, i každá rostlina. Všechno, v čem je dech života, má svůj původ v Bohu.
Z tohoto pohledu je takto "Božím synem" úplně každé stvoření - králík, krysa, i každá myš. Přesto o zvířatech neříkáme, že jsou to Boží synové.
Jsou totiž různé úrovně synovství i různé úrovně otcovství. Pokud si toto neuvědomíme a nedokážeme rozlišovat, zůstáváme odsouzeni v trvalém zajetí zmatků a omylů..
Každý z nás máme svého biologického otce. Když tedy Pán Ježíš hovoří: "Nikomu neříkejte Otec..." - hovoří právě o rozlišování úrovně otcovství - hovoří o duchovním otcovství. Skrze oběť Božího Syna jsme se také my stali Božími syny - Bůh si nás ve křtu "adoptoval" - přijal za své děti.
Učinil tak pro zásluhy svého jediného (jednorozeného) Syna, který stále spočívá v lůnu Otcově (přítomný čas! - u Boha není minulost, ani budoucnost - je jen stálá přítomnost. Protože Bůh je věčný, nepodléhá času.
Náš Bůh je TROJJEDINÝ !.
|
]
Re: Ježíš je Bůh, protože je Život (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 16:55:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Váš Bůh asi jo..
Avšak Bůh Bible, Bůh Židů, Bůh Ježíše Krista, Bůh apoštolů není trojjediný. Je to Bůh JEDINÝ. ECHAD hebrejsky.
|
]
|
|
|
|