|
Právě je 181 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Laura67 rosmano
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124558001 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Božím Synem může být a je jedině Bůh Syn
Vloženo Sobota, 07. prosinec 2024 @ 10:40:53 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Jako žena nemůže mít ve svém mateřském lůně kočku nebo opice rybu, ale musí mít nutně ve svém lůně vždy potomka stejného rodu, jakého je ona sama, tak je tomu i u Boha, o kterém nám Zjevení sděluje, že ač je Otec, má mateřské lůno (kolpos), ve kterém spočívá jeho Jednorozený, jeho jediný Syn, který nám o Bohu, jehož nikdo z lidí nezná, řekl. A v lůně Otce tak nemůže být někdo cizorody, ale stejnorodý, tak jako je tomu v případě lidí nebo zvířat: žena člověka, opice opici, Bůh Boha. Proto je také jeho Jediný nazván Jedno-rozený neboli jednoho rodu, ne cizího rodu: z Boha zrozen a jsoucí (ho Ón neboli JSEM - JHVH) je jedině zase Bůh. Kdo jiný by mohl znát Boha než ten, který je Bůh, protože hlubiny Boží může znát jedině Bůh, tak jako hlubiny člověka zná pouze ten sám člověk? Proto nám Syn mohl vyprávět o Bohu neboli ho zjevit, protože zná Otce na způsob plození: plození Syna je aktem božského poznání Otce. A to nám mohl sdělit jen jeden jediný:
"Boha nikdy nikdo neviděl; Jednorozený Syn, který je v lůně Otcově, nám o něm řekl."
"Všechno je mi dáno od Otce; a nikdo nezná Syna než Otec, ani Otce nezná nikdo než Syn - a ten, komu by to Syn chtěl zjevit."
- Boha může znát jedině Bůh a ten, komu by to On chtěl zjevit.
Co na tom, že nikde není v Písmu sousloví "Bůh Syn", když je v něm jasně napsáno, že Syn je Bůh, protože čím jiným by měl být Syn Boha neboli Syn Boží než Bohem jako jeho vlastní Otec? Copak Bůh ve svém duchovním lůně nosí osobou cizího rodu a nikoli jednoho rodu jako svého Jednorozeného?
A přitom i kromě toho víme, že jsme v Bohu Otci, když jsme v Jeho Synu, který je "ten pravý Bůh a věčný život". Což můžeme být jedině proto, že Syn je jednoho rodu s Otcem, proto být v Synu znamená být v Otci. Protože ti dva JEDNOU JSOU a jsou si rovni. Protože Bůh ve svém vlastním lůně rodí opět jedině Boha, Otec Syna: "Já a Otec JEDNO JSME", "Vše, co je Otce, je i mé", "Syn činí vše, co vidí činit Otce", "miloval jsi mě před založením světa", "kdo vidí Mne, vidí Otce", "Spatřili jsem slávu, jakou má od Otce Jednorozený Syn plný milosti a pravdy", "Slovo, které bylo Bůh, to přišlo do světa a přebývalo mezi námi".
A tím je mnohem jasnější, co znamenají slova Listu Židům:
"v tomto posledním čase k nám promluvil ve svém Synu, jehož ustanovil dědicem všeho a skrze něhož stvořil i věky. On, odlesk Boží slávy a výraz Boží podstaty, nese všecko svým mocným slovem."
- ano, Syn je Bůh, a jen díky tomu je výrazem Boží podstaty a výraz slávy Otce a stvořitel a udržovatel všeho, stejně jako jeho Otec. Protože je Bůh: Bůh z Boha, Syn z Otce, Věčný z Věčného, který se, když se naplnil čas, stal v čase člověkem, aby jako prvorozený z bratří přivedl všechny narozené z něho zpět do lůna Otce neboli před tvář Boží, před tvář Otcovy velebnosti, kde jim setře každou slzu z očí, aby tito blahoslavení čistého srdce mohli spatřit Boha nezkaleným pohledem díky Synu Božímu, který je Bůh Syn, neboť Bůh z Boha, protože Syn z Boha Otce. Však proto je také v Písmu nazýván "Jednorozený Bůh".
Ale cožpak také my nejsme synové Boží? Jsme, ale ne vlastní. Jsme synové přijatí (hyothesian) a to právě skrze toho jednoho jediného, Otcova vlastního Syna, který právě proto je Hlavou a my Tělem, protože on jediný je vlastní Syn, kdežto my jsme synové přijatí skrze tohoto jediného, Otcova vlastního Syna. A rozdíl mezi námi a jím je také v tom, že zatímco on je nestvořený, my jsme stvořeni. Proto také nemůžeme být vlastními syny Boha Otce, ale pouze přijatými naším přivtělením se k jeho jedinému Synu, který se stal tělem neboli člověkem. Proto také Jednorozený Syn, který se stal člověkem, činí rozdíl mezi "Bohem mým" a "Bohem vaším", protože on je Otcem ne stvořen, ale zplozen, kdežto my jsme Bohem stvořeni a následně přijati za syny - je to týž Otec, jeho i náš, ale s odlišným vztahem mezi jím a Synem a mezi jím a námi. Protože on je vlastní, nestvořený, a my jsme nevlastními, přijatými, stvořenými. A nestvořený Syn se stal stvořením, když se stal člověkem, abychom my, lidé, stvoření, mohli vzít účast na přirozenosti nestvořeného Boha, jak o tom píše apoštol Petr. Neboli Bůh se stal námi, aniž by přestal být sebou, abychom my mohli být připodobněni jemu, aniž bychom přestali být sami sebou.
|
Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 12:09:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Úžasné trinitární spekulace. Děravé jak řešeto a pohanské skrz naskrz :-)
A vrchol šaškování :
" Co na tom, že nikde není v Písmu sousloví "BŮH SYN", když je v něm jasně napsáno, že Syn je Bůh, protože čím jiným by měl být Syn Boha neboli Syn Boží než Bohem jako jeho vlastní Otec? Copak Bůh ve svém duchovním lůně nosí osobou cizího rodu a nikoli jednoho rodu jako svého Jednorozeného? "
Co na tom ? Tolik na tom, že "Bůh Syn" neexistuje.
/ Jako žena nemůže mít ve svém mateřském lůně kočku nebo opice rybu, ale musí mít nutně ve svém lůně vždy potomka stejného rodu, jakého je ona sama, ../
To jsi trefil hřebík na hlavičku Tolstoji :-))) Takže doufám, že je ti jasné, že žena (Marie) nemohla mít ve svém mateřském lůně Boha. A proto také pisatelé evangelií píši o původu Ježíše, o Jeho genealogii od Adama. Od Abrahama, od Davida. Ne od nebeských božských bytů, ani od Boha samotného. To je ani nenapadlo. A to psali svá evangelia dobrých 30 - 40 let po Ježíšově vzkříšení a odchodu k Bohu.
A ap. Pavel Píše o Ježíši v listu Římanům toto:
"1 Pavel, otrok Krista Ježíše, povolaný apoštol, oddělený pro Boží evangelium, 2 které Bůh předem zaslíbil skrze své proroky ve svatých Písmech, 3 evangelium o jeho Synu, jenž povstal podle těla z potomstva Davidova 4 a podle Ducha svatosti byl vzkříšením z mrtvých ustanoven za Syna Božího v moci, evangelium o Ježíši Kristu, našem Pánu. "
Ano, jsou tu 2 linie - - jedna podle těla z potomstva Davida - druhá podle Ducha svatosti - ustanoven za Syna Božího v moci - žádné věčné plození bez začátku, nýbrž vzkříšením Ježíše z mrtvých
|
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:08:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlupákovi to ale nikdy nevysvětlíš, protože jeho mozek je skrz naskrz prožraný řkatolickými červy, které ho ovládají :). |
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 08:46:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Takže doufám, že je ti jasné, že žena (Marie) nemohla mít ve svém mateřském lůně Boha."...
Bůh se stal v Marii člověkem (a Bohem přitom být nepřestal):
A anděl jí řekl:,,Neboj se, Maria, neboť jsi nalezla milost u Boha. 31Hle, ve svém lůně počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. On bude veliký a bude nazýván Syn Nejvyššího. Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida; bude kralovat nad Jakubovým domem na věky a jeho království nebude mít konce.`` Ale Maria andělovi řekla:,,Jak to bude, když nepoznávám muže?`` Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch Svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; a proto se to svaté, jež se narodí, bude nazývat Syn Boží.
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 12:36:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To já vím Stando. To jsou ovšem trinitární teze.
Písmo říká něco jiného.
To svaté dítě, co se narodí, bude nazváno (nazýváno) Syn Boží. Bude nazváno Synem Nejvyššího. A Hospodin, náš Bůh, mu dá trůn jeho otce Davida.
Ne že bude nazváno Bohem, protože je Bohem. Protože je člověkem, který Bohem být nepřestal...
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 13:12:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Písmo říká, že Ježíš je Božím Synem.
Jediným jednorozeným Božím Synem.
Když ani to podle tebe neznamená, že Ježíš je Bohem (Synem nebeského Otce) - tak kdo z lidí je otcem Ježíše?
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 14:03:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To hlavně ani pro Ježíše neznamená, že je Bohem. Ježíš jasně a zřetelně řekl, kdo je Bohem. Jediným Bohem:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 21:44:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh zplodil Ježíše svého syna jako člověka nikoliv jako bohočlověka jak si vymysleli katolíci. Je to tsk jednoduché a tak jasné, že to musí pochopit každý poctivý čténař Bible s průměrným IQ. |
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 08:50:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel to přece píše jasně, kdo že je Ježíš:
Ježíš ve svém božství je roven nebeskému Otci - ve svém lidství je pochopitelně Otci podřízen.
(Fp 2,6...) Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu, nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným až k smrti, a to smrti na kříži.
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 17:03:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ne, to apoštol Pavel nepíše. To jen zfalšované tendenční překlady se snaží vyvolat nějaký dojem.
Apoštol Pavel píše zcela jednoznačně, a to v různých obměnách:
1Tm 2:4: který (Bůh) chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy. 5 Je totiž JEDEN BŮH, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 11. prosinec 2024 @ 09:18:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | (Fp 2,6...) Ačkoli byl ve způsobu Božím, nelpěl na tom, že je roven Bohu,
nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob otroka a stal se podobným
lidem. A když se ukázal v podobě člověka, ponížil se, stal se poslušným
až k smrti, a to smrti na kříži.
Takže ty ve svojí Bibli list Filipanům vůbec nemáš?
Člověk Kristus Ježíš je ve svém lidství skutečně prostředníkem mezi Bohem a lidmi (protože je sám také Bůh.)
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 14. prosinec 2024 @ 11:57:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ježíš, ostatně jako už i Adam, byl na podobenství Boží. Byl druhý Adam. Měl Boží "podobu" (morfé). Byl ve "způsobu" Božím. To je celkem dobrý překlad. Morfé není přirozenost, jak to uvádějí některé překlady. A druhá část věty je falešná, tendenční. V rozporu se vším Písmem, učením Ježíše i apoštolů.
"nelpěl na tom, že je roven Bohu".
Nikoliv. Význam této části věty je následující : "nelpěl na tom / neusiloval o to jako lup, kořist, aby byl roven Bohu"
Fp 2:6: ačkoli měl Božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist, Žilka Fp 2:6: Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu, Bible králická
/ Apoštol Pavel píše zcela jednoznačně, a to v různých obměnách:
1Tm 2:4: který (Bůh) chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k poznání pravdy. 5 Je totiž JEDEN BŮH, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
Člověk Kristus Ježíš je ve svém lidství skutečně prostředníkem mezi Bohem a lidmi (protože je sám také Bůh.) /
Ale ne Stando. Ten dovětek sis tam přidal. To co hlásal Pavel je zcela jiné než co říkáš ty.
Pavel všem byl hlasatelem a učitelem o tom, že JE JEDEN BŮH. A K R O M Ě toho JEDNOHO BOHA je jeden prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ.
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 10:28:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pavel hlásal, že je jeden Bůh - Otec, Syn a Duch svatý. Syn pak je Bohem i člověkem zároveň. Právě to zdůrazňuje, že když se bůh stal člověkem, ve své lidské přirozenosti se nám stal podobným a proto je ideálním prostředníkem mezi člověkem a Bohem.
Fl 2,6 - můžeš si podle chuti vybírat mezi nepodařenými překlady tak, aby to vyhovovalo tvojí "verzi".
Ale vezmi si řecký originál, zadej si ho do překladače a uvidíš doslovný překlad.
" ὃς ἐν μορφῇ θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ,"
Doslovný "otrocký" překlad: "εἶναι ἴσα θεῷ, - Je rovný Bohu"
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 22:10:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Pavel hlásal, že je jeden Bůh - Otec, Syn a Duch svatý. Syn pak je Bohem i člověkem zároveň. /
Ne , kdepak :-) Toto Pavel rozhodně nehlásal. Je jednoduché si zjistit v Písmu, co Pavel hlásal. Číst lidé ještě naštěstí umí.. :-) Pavel hlásal Jediného Boha (ne trojjediného, o takovém ani neslyšel), Boha svých otců, a Ježíše Krista, Mesiáše. Prostředníka mezi Bohem a lidmi.
K tomu tvému "řeckému originálu" a "otrockému překladu": 1) Ty Stando umíš řecky ? Jseš si jistý, že "εἶναι ἴσα θεῷ", znamená - "Je rovný Bohu" ?
2) Na základě čeho tvrdíš, že toto: " ὃς ἐν μορφῇ θεοῦ ὑπάρχων οὐχ ἁρπαγμὸν ἡγήσατο τὸ εἶναι ἴσα θεῷ," - je řecký originál ? Ty máš k dispozici originál dopisu ap. Pavla Filipským ?
Filip. 2,6 - tady to je se Strongovými čísly. Bible králická :
Textus receptus (ten jakože "originál"), v řečtině:
"εἶναι ἴσα θεῷ" Ze Strongových čísel si můžeš ověřit, co jednotlivá slova znamenají:
ειναι Strong: G1511 ειναι [ejnaj] být, existovat ισα Strong: G2470 ἴσος, η, ον [isos] stejný, rovný, rovnocenný ¦¦ ἴσα (n pl. jako adv.): τὸ εἶναι ἴσα θεῷ (*Fp 2:6) být rovný Bohu
θεω Strong: G2316 θεός, οῦ, ὁ [theos] (pro f viz 3.; vok. ὁ θεός, θεέ jen *Mt 27:46) 1. (se členem i bez členu) (pravý) Bůh ¦¦ τὰ τοῦ θεοῦ co je Božího, co je v Bohu ¦ τῷ θεῷ (*Sk 7:20) u Boha, v Božích očích, mimořádně 2. bůh (i přen.)
|
]
Re: Úžasné trinitární spekulace (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 15. prosinec 2024 @ 22:15:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Něco mi tam vypadlo...
Tedy slova "εἶναι ἴσα θεῷ", - "Je rovný Bohu"
neznamenají "Je rovný Bohu". Znamenají v originále "BÝT ROVNÝ BOHU".
A to je dost rozdíl.
|
]
|
|
Re: Božím Synem může být a je jedině Bůh Syn (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:06:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jo to zase zpatlal nějaký ř.katolík, který ani neumí napsat odkud to je v Bibli asi se bojí, že bych mu tu jeho bajku okamžitě argumentačně rozmarasil :). |
Re: Božím Synem může být a je jedině Bůh Syn (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 08:48:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime,
vždyť ty tu evidentně ani vůbec nechápeš, o čem že se to vlastně v tom článku doopravdy hovoří! |
]
Re: Božím Synem může být a je jedině Bůh Syn (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 21:39:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To nechápe nikdo, protože to jsou jenom nebiblické slátaniny. |
]
|
|
|
|