|
Právě je 213 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano magdalena07
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124554804 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Byl předzvěděn a zjeven Ten, který je od věčnosti
Vloženo Sobota, 07. prosinec 2024 @ 10:39:56 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Vyvrací verš "byl k tomu předem vyhlédnut před stvořením světa a zjeven na konci časů kvůli vám" existenci, preexistenci a vtělení Božího preexistentního Syna, rovného Otci? Nikoliv.
Co tento verš říká, je, že oběť Beránka Božího, Ježíše Krista, Syna Božího, byla známa před stvořením světa a že ON byl učiněn známým a zřejmým a odhaleným na konci časů, tedy ne nějaký plán, ale ON osobně: Beránek, a to ten, který nezačal existovat až oním odhalením, ale že bylo odhaleno to, co již existovalo před tímto odhalením, a tím není něco, ale někdo, totiž Kristus, Beránek bez vady a bez poskvrny. Protože zjeveno (faneroó) může být jedině to, co již existuje, a tím v tomto případě není ani něco (např. neosobní úradek Boží), ale někdo, tedy osoba (maskulinum faneróthentos).
Z uvedeného verše je tedy zřejmé, že v plnosti času byl zjeven ten, který byl vyhlédnut před založením světa: byl vyvolen pro oběť za hřích Adama a jeho synů už před spácháním jejich hříchů, a ten, který byl pro to vyvolen, byl odhalen, nikolv stvořen neboli učiněn, na konci časů, ale odhalen jako ten, kdo již je. A tím je ten, který ačkoliv byl roven Bohu, přesto na své rovnosti nelpěl, ale stal se služebníkem a jedním z nás, tedy opět ten, který byl dříve, než se stal služebníkem, a který byl něčím vyšším než služebník, kterým se stal až poté, přijetím podoby služebníka neboli člověkem, přičemž se stal Beránkem Božím, který nelpěl na privilegiích Božství neboli nelpěl na tom, že je roven Bohu. To znamená, že ten, který se něčím stal, byl sám o sobě dříve, než se tím něčím stal, jak vyplývá jak z Petra, tak z Fiilipským, neboli byl preexistentní vůči tomu, čím se později stal a čím dosud nebyl, ačkoliv sám o sobě již předtím byl. A jako takový byl odhalen na konci věků, skryt dosud zraku tohoto světa, který skrze něj byl stvořen a do kterého on přišel, když se stal člověkem, narozen z ženy, ten, který byl Slovo, které bylo Bůh.
|
Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 13:40:19 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Jo, tak stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti.Ne nějaký plán nebo předzvědění, ale MY OSOBNĚ :-)
Ef 1:4: On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce,
2Tm 1:9: on nás zachránil a povolal svatým povoláním ne podle našich skutků, nýbrž podle vlastního předsevzetí a podle milosti, kterou nám daroval v Kristu Ježíši před věčnými časy
|
Re: Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 09:04:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Protože zjeveno (faneroó) může být
jedině to, co již existuje, a tím v tomto případě není ani něco (např.
neosobní úradek Boží), ale někdo, tedy osoba (maskulinum faneróthentos)."...
My, Josefe, jsme ale nebyli zjeveni od věčnosti - neexistujeme od věčnosti jako osoby. My začali existovat až svým početím - a abychom se my stali člověkem, nemuseli jsme se proto nijak ponížit. Nebylo totiž z čeho se ponížit. Pán Ježíš, aby se stal člověkem, se ale musel ponížit. To člověk stojí níže než andělé!
(Žd 2,7 ...) Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly, slávou a ctí jsi ho ověnčil a ustanovil jsi ho nad dílem svých rukou. Všechno jsi poddal pod jeho nohy.‘ Tím tedy, že mu poddal všechno, neponechal nic, co by mu nebylo poddáno. Nyní však ještě nevidíme, že je mu všechno poddáno. Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany. Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho.
Má - li platit, že skrze Ježíše (Božího Syna) je všechno stvořené, pak je logické, že nic ze stvořeného nemohlo existovat dříve, než Ježíš. A to včetně běhu času.
Jenom Bůh doopravdy posvěcuje člověka - žádný z lidí nemá moc posvěcovat jiné lidi.
|
]
Re: Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 09:42:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No to zase jsou trinitární povídky Stando :-)
/ My, Josefe, jsme ale nebyli zjeveni od věčnosti - neexistujeme od věčnosti jako osoby./
No, ani Pán Ježíš nebyl zjeven od věčnosti, neexistoval od věčnosti jako osoba. Vždyť pisatelé evangelií (Matouš, Lukáš) zřetelně píší o tom, odkud se vzal. Jaká je Jeho genealogie. Trinitáři to velkoryse ignorují... Ježíš také začal existovat až svým početím.
Člověk stojí níže než andělé v tomto věku. V budoucím věku tomu tak nebude.
Žd 2:5: Bůh nepodřídil andělům budoucí svět, o kterém mluvíme. 6 Kdosi někde slavnostně dosvědčil: ‚Co je člověk, že na něj pamatuješ, nebo syn člověka, že jej navštěvuješ? 7 Nakrátko jsi ho postavil níže než anděly, slávou a ctí jsi ho ověnčil a ustanovil jsi ho nad dílem svých rukou.
Ježíši se náleželo postavení nad anděly, byl bez hříchu, Bohem vybraný a pomazaný Mesiáš.. Ale nakrátko byl postaven, stejně jako my lidé, níže než andělé. V tom je Jeho ponížení.
/ Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany. Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho.
Má - li platit, že skrze Ježíše (Božího Syna) je všechno stvořené, pak je logické, že nic ze stvořeného nemohlo existovat dříve, než Ježíš. A to včetně běhu času. /
No, to nemá platit. Ten text Židům hovoří, že ten "pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno", je Bůh. Ne Ježíš. To Bůh učinil skrze utrpení dokonalým původce naši záchrany Ježíše. Ne že Ježíš učinil dokonalým Ježíše.
/ Jenom Bůh doopravdy posvěcuje člověka - žádný z lidí nemá moc posvěcovat jiné lidi. /
Jak to víš ? Ježíš je Bohem ustanovený Mesiáš mimo jiné proto, aby posvěcoval ty, kteří jsou Jeho.
|
]
Re: Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 13:50:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby Ježíš začal existovat až svým početím - z jakého to stavu by se tedy musel ponížit, aby se stal člověkem?
..."No, ani Pán Ježíš nebyl zjeven od věčnosti, neexistoval od věčnosti jako osoba."...
Pán Ježíš ale o sobě tvrdí opak:
(J 17,5) A nyní ty, Otče, oslav mne u sebe tou slávou, kterou jsem u tebe měl, dříve než byl svět.“
(J 8,58) Ježíš jim řekl: „Amen, amen, pravím vám, dřív než byl Abraham, já jsem.“
..."Ježíš je Bohem ustanovený Mesiáš mimo jiné proto, aby posvěcoval ty, kteří jsou Jeho."...
Jen Bůh dokáže posvěcovat lidi - žádný jenom člověk nikoli. Jen Bůh je svatý (třikrát svatý), aby mohl posvěcovat jiné.
...".Ten text Židům hovoří, že ten "pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno",
je Bůh. Ne Ježíš. To Bůh učinil skrze utrpení dokonalým původce
naši záchrany Ježíše. Ne že Ježíš učinil dokonalým Ježíše. "...
(Žd 2,9) Avšak toho, který byl nakrátko postaven níže než andělé, Ježíše, vidíme pro utrpení smrti ověnčeného slávou a ctí; tak z milosti Boží za každého okusil smrti. Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany.
Protože sourozenci mají krev a tělo společné, i (Ježíš) přijal krev a tělo, aby svou smrtí zbavil moci toho, který má vládu nad smrtí, totiž ďábla, a vysvobodil všechny ty, kteří byli po celý život drženi v otroctví strachem před smrtí. Je přece jasné, že se neujal andělů, ale Abrahámových potomků.
(Kdyby Ježíš před svým vtělením vůbec neexistoval, nemohl by přece ani nic přijat! Neměl by ani vůli, ani vědomí nic přijat ).
|
]
Re: Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 09. prosinec 2024 @ 15:41:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Stando, o tom jsme už mluvili mnohokrát.
Pán Ježíš o sobě nikde a nikdy neříká, že je Bůh. Je člověk, syn člověka, Syn Boží.
J 8:40: Nyní mne usilujete zabít, člověka, který vám pověděl pravdu, kterou slyšel od Boha. To Abraham neučinil.
A jinak - žádné "přijal krev a tělo". Musíš nečíst zfalšované, tendenční překlady, které implikují, že jako by byl dříve bez těla a pak "přijal tělo". Žádnou vůli a vědomí něco "přijímat" neměl a nemusel mít. Prostě se narodil.
Jeruzalémská bible
11 Vždyť ten, kdo posvěcuje (JEŽÍŠ), i ti, kdo jsou posvěcováni, mají všichni týž původ. ( B21 - Ten, který posvěcuje, i ti, kteří jsou posvěcováni, jsou totiž všichni z jednoho Otce ). Proto se nestydí nazývat je bratry, 12 když říká: Budu hlásat tvé jméno svým bratřím. Uprostřed shromáždění tě budu opěvovat. A rovněž: 13 Já sám budu v něho mít důvěru. A rovněž: Hle, jsme zde, já i děti, které mi dal Bůh. 14 Pak tedy, protože děti měly krev i tělo společné, měl na nich podíl rovněž i on, aby svou smrtí učinil bezmocným toho, jenž má moc nad smrtí, to je ďábla, 15 a osvobodil všechny, kdo po celý svůj život byli drženi v otroctví strachem ze smrti. 16 Vždyť on se určitě neujímá andělů, ale ujímá se Abrahámova potomstva. 17 Proto se musel ve všem připodobnit svým bratrům, aby se stal v jejich vztahu k Bohu milosrdným a věrným veleknězem pro usmíření hříchů lidu. 18 Neboť tím, že sám trpěl a byl zkoušen, může přispět na pomoc těm, kdo jsou zkoušeni.
|
]
Re: Stejně jsme byli vybráni my, kteří jsme od věčnosti (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 10. prosinec 2024 @ 08:54:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pavel zde hovoří o úrovni duchovního otcovství.
Nebeský Syn nás posvěcuje a proto jsme se ve křtu pro jeho zásluhy stali také Božími dětmi - máme svého nebeského Otce.
Pro nás je ovšem adoptivní - pro jediného Krista je Otec skutečný.
|
]
|
|
|
|