|
Právě je 212 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: rosmano magdalena07
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124553974 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha
Vloženo Pátek, 06. prosinec 2024 @ 11:04:35 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Jsou někteří, kteří by chtěli Boha, který tak převyšuje člověka, až je pro člověka nedosažitelný, člověku naprosto vzdálený, "odlidštěný", s nekonečným odstupem od člověka a stvoření. Hodně z toho v sobě nese židovství. Proto židé jako celek nepřijali Boha, který by se stal člověkem: "jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh". A podobně, a ještě v míře mnohem větší, je takovým islám. Tato náboženství nám nastiňují Boha, který jako kdyby se až "štítil" člověka, z obavy, že by snad Bůh byl poskvrněn, kdyby se člověka byť jen dotknul, natož kdyby se jím sám stal.
A přitom Bůh se stal člověkem. A to je právě ono zjevení Boha - jeho vtělení nám zjevuje, JAKÝ je Bůh: je tím, který si nezakládá na sobě, ale jako nanejvýš pokorný se ponižuje, sklání se k člověku, a to v takové míře, že se člověkem stává a tím bere na svá bedra člověka jako vzal pastýř ztracenou a opět nalezenou ovci. Právě tento úkon filantropické neboli lidumilné lásky Boha, ve které se on dobrovolně ponižuje a "nebere za svoji kořist" majestát a důstojnost a výsady svého Božství, nám zjevuje, jaký opravdu je: ne vyvýšený vládce, ne nepřístupný Král, ale pokorný a sebe nedbající Bůh, který z lásky k druhému a dokonce z lásky k člověku dobrovolně "ztrácí" sebe sama, aby nalezl toho, který se pro své viny ztratil sám sobě. Je to Bůh, který se všem stává vším, aby zachránil alespoň některé. Je to Bůh, který zapomíná na sebe, aby "připomenul" člověka sobě samému, a je to Bůh, který tak pokorně a horlivě miluje, že obětuje sebe sama a zříká se svého života až k vlastní smrti, jen aby životem obdaroval toho, který život pozbyl kvůli hříchu, ale díky Boží milosti a Boží oběti jej opět nalezl. Je to Bůh, který se dobrovolně ztráccí sobě samému, aby byl nalezen člověk, ten ztracený vinou hříchu, kterou bezhříšný Bůh bere na sebe, aby člověka spasil a osvobodil od mnoci hříchu a smrti.
A tím vším nám Bůh ukazuje svoiji tvář, to, kým je sám v sobě: svojí lidskou tváří nám odhaluje neboli zjevuje svoji Boží tvář, abychom v rysech lidských mohli spatřit rysy Božské, ve skutcích lidských nazřít skutky Boží, v povaze člověka Ježíše spatřit povahu Boha, ve slovech Ježíšových slyšet slova Boží, která jsou Duch a život. A kdo vírou přijímá, ten skrze víru poznává, a kdo člověka Ježíše přijímá, ten Boha poznává, protože Bůh se stal člověkem, aby člověk poznal Boha a stal se jeho přítelem, když se Bůh stal člověkem z lásky k člověku. Právě takový je náš Bůh, v jakého křesťané věří a jakého křesťané hlásají. Bůh není jiný než právě takový. protože právě takový se nám zjevil.
A tudíž kdo nezná Boha, který se stává člověkem, protože Boha stavšího se člověkem odmítá, nezná Boha a na jeho místo dosazuje svoji vlastní, pokřivenou, pouze ryze lidskou představu o Bohu, protože nepřijal skutečné Boží sebezjevení, jakého se nám dostalo v Bohu vtělujícím se a vtěleném, v Bohu snižujícím se a pokorném, a přesto mocném, a to o to více mocnějším mocí této pokorné lásky, která zapomíná na sebe samu, aby milovala toho, kterého miluje, ne sebe samu. Takový je náš Bůh, který se nám svým milosrdným skutkem sebeponížení vtělením zjevuje. A my, kdo jsme uvěřili, ho poznáváme, a spatřuje lidskou tvář Boha a Boží tvář člověka, protože Bůh se stal člověkem, aby člověk byl povýšen zpět k Bohu. A kdo uvěří, poznávají tajemství křesťanské víry a křesťanského náboženství, protože v malém dítěti se nám zjevuje veliký Bůh, v pokorném člověku se nám zjevuje všepřevyšující Král a v bezmocném Ukřižovaném se nám zjevuje Nejmocnější, který vládne mocí své Lásky lidským srdcím i celému kosmu. Jemu buď chvála na věky! Protože Bůh je právě takový, ne jiný...
|
Re: VÝPOVĚĎ PÍSMA O KRISTU A KOMENTÁŘE K TÉMATU (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 09:14:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten kdo dělá z Krista Boha odmítá jediného pravého Boha Otce. |
]
|
|
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 12:40:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Lidé ve svém podvědomí mají zakódováno jakési povědomí o existenci Boha. Proto na všech světadílech, v každém lidském společenství se vyskytuje nějaký druh náboženství, nějaký způsob lidského prožívání duchovního života.
Jsme prostě takoví - byli jsme stvořeni k životu s Bohem.
Problém je, že lidské poznání Boha je vždycky jenom částečné, nedokonalé, je stále zahaleno tajemstvím. Všechna pohanská náboženství jsou tedy projevem lidské snahy dostat se blíže k Bohu. Cesty člověka k Bohu, které jsou ovšem už dopředu pro lidskou nedostatečnost odsouzeny k nezdaru.
Zcela jinak je tomu v judaismu a v křesťanství.
To Bůh přišel za Abrahámem, za Mojžíšem ... za Davidem. Toto je cesta Boha k člověku. Jsou to náboženství ZJEVENÁ.
Křesťanství je tedy o naplnění Zákona, který byl lidem zjeven Bohem.
(J 1,18) Boha nikdo nikdy neviděl; jedinečný Bůh, který je v lůnu Otcově, ten nám o něm pověděl.
|
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 12:55:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To myslíš Stando nějak tak :
J 3:16: Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Boha, aby žádný, kdo v něj věří, nezahynul, ale měl věčný život. ?? :-)
|
]
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 09:30:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, zde se dotýkáme tajemství, které jde mimo nás.
Bůh tak miloval svět, že dal svého jednorozeného Syna .... Bůh je sám vnitřně společenstvím tří osob. Nejsou to ovšem tři bohové!
|
]
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 09:50:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jak to že nejsou, Stando ? Jsou.
Vždyť přece:
Otec je plně Bůh Syn je plně Bůh Duch svatý je plně Bůh.
Otec není Syn ani Duch svatý Syn není Duch svatý ani Otec Duch svatý není Otec ani Syn
Tedy aspoň podle trinitárních doktrín...
|
]
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 14:04:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Lidé ve svém podvědomí mají zakódováno jakési povědomí o existenci Boha. Proto na všech světadílech, v každém lidském společenství se vyskytuje nějaký druh náboženství, nějaký způsob lidského prožívání duchovního života. Vložil: oko
Souhlasím s tím, že lidi mají sklony k tomu vykládat si příčiny skrytým, tajemným způsobem. Klidně si tomu říkejte duchovní. Nebo esoterický. Ale nemají to tak všichni. Já jsem to tak určitě neměl a nenarodil jsem se na tento svět s nějakou speciální touhou po magii, esoterice, náboženství apod. Pamatuji se, jak někteří moji spolužáci nebo spolužáci zkoušeli měřit něco kyvadlem nebo virgulí apod. a mě to jednak nefungovalo a ani nebavilo. Bavil mě spíše vesmír nebo fyzika. Jak věci fungují, z čeho se skládají. Jistě, zajímá mě dodnes, jak vznikl vesmír, zda měl nějakého hybatele, ale ta celá lidská nadstavba, které se říká náboženství, mně popravdě vždycky přišla divná, ujetá, manipulační, politická. Páč co je jiného náboženství než jen sestava různých manipulací na ovládání mas lidí. A zaštiťuje se to nadpřirozenem, bohem atd. Největší problém lidí, co melou dokola o bohovi, že nejenže žádného boha nemají, ale ve skutečnosti ani nehledají. Spíše chtějí ovládat, řídit společnost a k tomu se jim náboženství hodí jako silná metoda, jak toho cíle dosáhnout. Dělají to muslimové, dělají to křesťané, dělají to judaisté. Žádného boha nemáte a nikdy jste neměli. |
]
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 07. prosinec 2024 @ 09:48:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."A zaštiťuje se to nadpřirozenem, bohem atd. Největší problém lidí, co melou dokola o bohovi, že nejenže žádného boha nemají,"...
Jirko, lidé jsou vskutku velice různí. Najdeš mezi nimi opravdu úplně cokoli.
I my, křesťané, když nám Bůh žehná, když se nám všechno v životě daří, tak býváme šťastni a spokojeni. A domníváme se o sobě (mylně) jak že jsme už duchovně silní a jak se nám život povedl. A občas přijde pak průšvih. Veliké starosti, ohrožení sociálních jistot, vážná nemoc a pod...
A člověk nocemi nespí, nedokáže myslet na nic jiného. Sesype se jako domeček z karet. A uvědomí si, jak jsme slabí a zranitelní. Rázem je ze sebejistého spokojeného člověka uzlíček nervů.
A nepomůže si ani opakovat žalm: "I kdybych šel temnotou rokle, nebudu se bát, neboť ty jsi se mnou ..." Na chvilku se člověk třeba utiší, ale zanedlouho jsou starosti zpátky.
A tehdy pomůže jediné; odevzdat všechnu svoji starost Kristu. Svěřit mu to s důvěrou, ať to vyřeší on.
To ti píšu z vlastního života - takto jsem já sám před pár dny odevzdal Kristu velmi obtížný problém, se kterým jsem si nevěděl rady. Tak moc mě ohrožoval a tak naprosto bezvýchodná situace se to pro mne jevila. Trvalo to celé týdny. Vypadalo to, že lidská zloba jednoho státního úředníka mi chce ublížit a schovával se u toho za zákony. Ve své naprosté bezradnosti a bezmocnosti jsem se spolehl na Pána. Všechno jsem mu odevzdal do rukou.
A ono to funguje! Hned na další den se situace nečekaně zvrátila v můj prospěch - otevřely se nové dveře k řešení...
Ty samozřejmě řekneš - to je náhoda!
|
]
Re: Kdo nezná Boha, který se stal člověkem, nezná Boha (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 22:09:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan 1.18
Boha nikdo nikdy neviděl; jednorozený Syn, který je v nejdůvěrnějším vztahu s Otcem, vysvětlil mu. "viděl Boha." V tomto případě „vidět Boha“ znamená znát Ho takového, jaký skutečně je, nevidět Ho očima. V mnoha jazycích je „vidět“ běžným idiomem pro „vědět“. V hebrejštině je jedna z definic pro „vidět“ (hebrejsky = ra'ah) „vidět, učit se, vědět“. Podobně řecké slovo přeložené jako „vidět“ ve verši 18 (horaō) může být „vidět očima“ nebo „vidět myslí, vnímat, vědět“. Dokonce i v angličtině je jedna z definic pro „vidět“ „vědět nebo rozumět“. Například, když dva lidé o něčem diskutují, jeden může říct druhému: „Chápu, co tím myslíš.
Použití „vidět“, jak se to týká vědění, se nachází na mnoha místech v Novém zákoně. Ježíš řekl Filipovi: „Kdo viděl mne, viděl Otce“ (Jan 14:9). Zde se opět slovo „vidět“ používá k označení vědění. Každý, kdo znal Krista (nejen ti, kdo ho „viděli“), poznal Otce. Ve skutečnosti to Kristus řekl o dva verše dříve, když řekl Filipovi: „Kdybyste mě skutečně znali, znali byste i mého Otce“ (Jan 14:7).
Dalším důkazem toho, že „vidět“ znamená „vědět“ v Janovi 1:18, je, že výraz „nikdo Boha neviděl“ je v kontrastu s výrazem „dal ho poznat“. Takže z kontextu a slovní zásoby v Janovi 1:18 můžeme vidět, že se nemluví o „vidět“ Boha vlastníma očima; říká se, že pravda o Bohu přišla skrze Ježíše Krista. Než přišel Ježíš Kristus, nikdo ve skutečnosti neznal Boha takového, jaký ve skutečnosti je, milujícího nebeského Otce.
Kromě toho však lidé skutečně viděli Boha v podobě, kterou na sebe dočasně vzal, aby mohl mít společenství s lidstvem. Nikdo nemůže vidět vše, čím Bůh je, a Jeho přirozeností je být pro lidi neviditelný, ale andělé jsou pro lidi přirozeně také neviditelní a dost často se utvářejí v lidské podobě a lidé je vidí. Bůh to také dělá. Textová poznámka NIV84 u Jana 1:18 je správná: „Někdy se ve SZ říká, že lidé viděli Boha (např. 2. Mojžíšova 24:9-11). Ale také je nám řečeno, že nikdo nemůže vidět Boha a žít (2M 33:20). Protože žádná lidská bytost nemůže vidět Boha takového, jaký ve skutečnosti je, ti, kdo viděli Boha, ho viděli v podobě, kterou na sebe dočasně vzal pro tuto příležitost.“
[Další informace o idiomatickém použití slova „viděno“ viz komentář k Lukáši 1:48. Další informace o idiomatickém použití slova „viděný“ a lidí, kteří viděli Boha, naleznete v komentáři ke Skutkům 7:55.]
"Jednorozený Syn." O původním čtení tohoto verše se vedou obrovské spory. V současné době některé řecké texty zní „Bůh“ a některé „Syn“. V určitém okamžiku byl řecký text změněn a buď „Syn“ nebo „Bůh“ je původní. Rukopisná evidence je rozdělena. Na toto téma bylo napsáno mnoho a čtenáři jsou vyzýváni, aby si přečetli některé z odbornějších knih a komentářů, které jdou hluboko do argumentů.
Po sečtení důkazy naznačují, že čtení „jednozplozený syn“ je pravděpodobnější původní než „jednozplozený Bůh“. Stručné shrnutí některých nejdůležitějších argumentů zní: za prvé, studium rozsahu Písma odhaluje, že Ježíš není Bůh. To je prosté čtení desítek veršů Písma. Nikde v
Písmu není popis Trojice, ani „hypostatického spojení“ nebo „vtělení“ a faktem je, že každý jednotlivý „text dokazující Trojici“ lze vysvětlit z pozice, že Ježíš je Synem Bůh, ne Bůh. Naproti tomu existují desítky logických bodů, které nelze vysvětlit, pokud je Trojice pravdivá, například proč Ježíš po svém vzkříšení mluvil o tom, že má „Boha“. Bůh nemá Boha – On je Bůh.
Za druhé, a to je velmi důležité, nikde v Bibli není žádná jiná zmínka o „jednozplozeném Bohu“, zatímco jiné johanské zmínky o „jednorozeném synovi“ (Jan 3:16, 18; 1. Jana 4:9) . Abychom tomuto argumentu plně porozuměli, musíme uznat, že Jan 3:16, 18 a 1. Jana 4:9 mají „syna“, nikoli „Boha“ a neexistuje žádný textový neshod. Takže zatímco Bible zplodila „Syna“ pouze třikrát (čtyři včetně
Jana 1:18), čtení „jedinečného Boha“ v Janovi 1:18 by bylo jediným výskytem tohoto čtení v Bibli, takže je velmi nepravděpodobné.
V souladu s výše uvedeným bodem je také skutečnost, že Janovo evangelium končí slovy: „Tato jsou napsána, abyste věřili, že Ježíš je Kristus, Syn Boží, a abyste vírou měli život v jeho jméno“ (Jan 20:31). Bylo by skutečně zvláštní, kdyby Jan v 1. kapitole řekl, že Ježíš byl Bůh, ale Janovo evangelium skončilo tím, že ukazuje, že Ježíš je Syn Boží. To by bylo ještě podivnější – upřímně řečeno příliš podivné, abychom tomu věřili – kdyby Ježíš byl Bůh a člověk musel věřit, že je Bůh, aby byl spasen. V tom případě mělo Janovo evangelium jasně říci že „tato jsou napsána, abyste věřili, že Ježíš je Bůh, a abyste vírou měli život v jeho jménu“.
Pokud člověk nemůže být spasen pouhou vírou, že Ježíš je „Syn“ Boží, pak to Jan 20:31 neměl říkat.
Mnoho učenců také souhlasí s Bartem Ehrmanem, že textové důkazy podporují slovo „Syn“, nikoli „Bůh“ v Janovi 1:18. Ačkoli se čtecí theos (Bůh) objevuje v alexandrijských textech, které jsou starší než západní a byzantské texty, a učenci je proto nejčastěji považují za původní čtení ve sporných verších, jsou chvíle, kdy alexandrijská čtení původní nejsou. Je třeba zvážit mnoho faktorů. Za prvé, alexandrijská čtení jsou starší, protože přežila v egyptských píscích, zatímco rané západní texty se rozpadly v klimatu, a proto musely být častěji kopírovány. Takže vyšší věk alexandrijských rukopisů sám o sobě nečiní alexandrijské rukopisy přesnějšími. Je třeba zvážit další věci.
Kromě toho existují některé alexandrijské texty, které zní „Syn“. Také, pokud by bylo „Bůh“ původním čtením, zdá se, zvláště s ohledem na touhu křesťanů ve třetím století podporovat Trojici, že západní, císařské a byzantské textové rodiny by měly více než několik rukopisů, které zněly „Bůh, “ koneckonců tomu ti teologové věřili, ale čtení „Bůh“ v těchto textových rodinách téměř úplně chybí. Bart Ehrman píše:
„Nejde pouze o případ jednoho čtení podporovaného nejstaršími a nejlepšími rukopisy a jiného podporovaného pozdním a podřadným, ale jednoho čtení, které se nachází téměř výhradně v alexandrijské tradici a další, které se vyskytuje sporadicky tam a prakticky všude jinde.
Kromě toho „Syn“ převládá nejen v řeckých rukopisech, ale také v latinských a syrských (aramejských) rukopisech a také převládá ve spisech církevních otců (ačkoli někteří mají také „Bůh“).
Dalším důvodem, proč věřit, že „Syn“ je původní, je slovo monogenēs („jedině zplozený“, ve skutečnosti odkazující na „jediného svého druhu“, někteří říkají „jedinečný“). Faktem je, že monogenēs může znamenat „jedině zplozený“ a toto použití se dokonale hodí k Ježíši Kristu jako Synu Božímu. Existuje pocit, že by tento verš mohl znít „jedinečný syn“, ale za jakým účelem? To, že slovo může něco znamenat, neznamená, že by se měla používat definice. Zde platí Occamova břitva, že jednodušší teorie jsou nejuspokojivější, pokud složitější teorie nemá větší vysvětlovací schopnost. Proč vytvářet obtížnou frázi „jedinečný syn“, když překlad „jediný zplozený syn“, který se vyskytuje na třech dalších místech v Janových spisech, je srozumitelný a biblický? Ano, Ježíš byl jedinečný, ale jako Syn (ne jako „Bůh“, protože pokud byl Ježíš jako součást Trojice jedinečný, pak jsou jedinečný i Otec a Duch svatý, kteří by vytvořili tři jedinečné bohy a zmařili účel použití „unikátní“ na prvním místě).
Dalším argumentem proti čtení „Bůh“ v Janovi 1:18 je skutečnost, že neexistuje žádný důkaz, že by někdo v kultuře doby, kdy Jan psal, rozuměl pojmu „zplozený Bůh“. Co by „monogenēs Bůh“ znamenal pro Židy a Řeky, kterým Jan psal? Měli bychom si pamatovat, že ačkoliv Jan jistě psal také pro křesťany, psal nevěřícím Židům a Řekům. Víme to, protože Jan končí své evangelium slovy: „Toto jsou však napsány, abyste věřili, že Ježíš je Kristus, Syn Boží“ (Jan 20:31). Co by tedy
„monogenēs Bůh“ znamenal pro tyto nevěřící Židy a Řeky? Rozhodně ne „zplozený“. Co je to „zplozený Bůh“? Ale „unikátní“ není o nic lepší. Židé již měli svého jediného Boha (Dt 6:4), který by byl podle definice jedinečný, a pro Řeky byl každý bůh nebo bohyně nějakým způsobem jedinečný. Pojem „jedinečného boha“ by tedy v kultuře nedával smysl, ale „jednorozený syn“ Boží by dával smysl.
Stojí za zmínku, že v době velkých christologických argumentů a rozvoje doktríny o Trojici existovaly způsoby, jak mohli teologové vysvětlit Ježíše jako „jedinečného Boha“, ale není důvod předpokládat, že když Jan psal, někdo by myslet takhle. To přispívá k důkazu, že „Bůh“ byl pozdější dodatek a „Syn“ byl původní.
Někteří moderní trinitáři tuto otázku obcházejí tvrzením, že monogenēs má ze své podstaty význam synovství (tedy NIV2011: „jediný a jediný syn, který je sám Bohem“). Problém s tím je, že se nejedná o legitimní překlad, ale o výklad z důvodu zaujatosti. Ve slově monogenēs není nic, co by vyžadovalo synovství. Používá se v řeckých spisech o živých i neživých předmětech. Překlady jako NIV2011 pouze vyjadřují jejich teologii, nepřekládají text.
Jiní trinitářští učenci se snaží tvrdit, že fráze v Janovi 1:18 jsou sérií apozic, které by zněly něco jako „ten jedinečný, Bůh, který je v lůnu Otce“. I ten překlad má problémy. Znovu, jak by mohl být Kristus „jedinečný“ a „Bůh“ zároveň? Znamenalo by to, že existovali tři jedineční bohové, což maří účel „jedinečnosti“. Zdá se, že teologové pouze naznačují, že přídavná jména jsou podstatná, protože se pokoušejí učinit jednoduché prohlášení, že Ježíš je „jednorozený Syn“, v souladu s jejich teologií, že Ježíš je Bůh a existuje Trojice.
Dalším důvodem pro upřednostňování „Syna“ před „Bohem“ je, že tento verš je o tom, že Bůh zjevil Ježíš (Jan 1:17), protože verš začínal větou, že „Boha“ nikdo nikdy neviděl. Nazvat Ježíše v tomto kontextu „jednozplozeným Bohem“ (nebo „jediným Bohem“) by vyvolalo vrozený rozpor. Pokud nemůžete vidět Boha, jak byste mohli vidět „jedinečného Boha? Pokud byste na druhou stranu mohli vidět „jedinečného Boha“, proč byste také nemohli vidět „Boha“ (zvláště proto, že podle definice „jedinečného“ je také Bůh Otec jedinečný)? Jednoduchá odpověď ve verši zní, že Syn není Bůh, a tak i když Boha nevidíme, můžeme vidět jednorozeného Syna, který dal poznat Boha. Faktem je, že čtení „jednorozený syn“ je textově podložené, z hlediska překladu v pořádku a v kontextu dává dokonalý smysl, dokonce i pro trinitáře.
Tvrdilo se, že „Bůh“ je pravděpodobné čtení, protože při pokusu o rekonstrukci původního textu písaři obvykle upravili těžší čtení, takže se četl snadněji. Písař, který čte „Bůh“, by to tedy změnil na „Syn“, protože „Syn“ bylo jednodušší čtení, a tak vzniklo čtení „Syn“. Zatímco zásada, že obtížnější čtení je obvykle původní, je často správná, v tomto případě by tato zásada neplatila, protože zákoníci měli teologický důvod pro změnu „Syna“ na „Bůh“ a vytvoření obtížnějšího čtení – svou víru v Trojice. Verše byly někdy pozměněny tak, aby podporovaly Trojici, jak téměř všichni moderní učenci připouštějí, že se to stalo s některými rukopisy 1. Jana 5:7-8 a mohlo se to záměrně stát v 1. Timoteovi 3:16. |
]
|
|
Fabulace a lži (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 12:50:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Samé fabulace a lži.
Bůh se nestal člověkem.
Bůh je JEDEN, NEMĚNNÝ, Alfa i Omega. On jediný má nesmrtelnost a přebývá v nepřístupném světle; jeho nikdo z lidí nespatřil a nemůže spatřit. Jemu buď čest a věčná moc. Amen.
Další mystifikace a fabulace : "jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh"
Tak nic takového v Písmu není, nic takového židé nikdy neřekli. A hlavně nic takového Ježíš nikdy netvrdil.
|
JSTE LHÁŘ A SLUHA SVÉHO OTCE (J. 8,44) ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 15:57:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan 10, 33 [biblenet.cz] Židé mu odpověděli: „Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh.“J 10,33 Odpověděli jemu Židé, řkouce. Pro dobrý skutek tebe nekamenujeme, ale pro rouhání, totiž že ty, člověk jsa, děláš se Bohem. (BK) |
]
LHÁŘ EKRAZIT (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 16:14:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To byste musel chuděro číst pořádné překlady, ne ty zfalšované trinitární..
A také číst a hlavně rozumět kontext. Což je evidentně nad vaše síly..
J 10:33: Židé mu odpověděli: „ Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání, že ty, člověk, děláš ze sebe Boha.“
Co jim na to Ježíš řekl ? To vás pane Ekrazite nezajímá ? Až tak jste tupý ?
J 10:34: Ježíš jim odpověděl: „Což není ve vašem Zákoně napsáno: ‚Já jsem řekl: Bohové jste‘? 35 Jestliže ty, ke kterým se stalo slovo Boží, nazval bohy, — a nemůže být zrušeno Písmo — 36 proč mně, kterého Otec posvětil a poslal na svět, říkáte: ‚Rouháš se,‘ protože jsem řekl: ‚Jsem Boží Syn‘ ?
Vidíte to ? Umíte číst ? Nebo je to nad vaše schopnosti chápání ?
|
]
SLOUHA SATANŮV JE PODLE PÍSMA VRAH (1J. 3,15)!!! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 17:34:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | 1. Janův 3, 15 [biblenet.cz] Kdokoliv nenávidí svého bratra, je vrah – a víte, že žádný vrah nemá podíl na věčném životě.
Písmo svaté nevykládá člověk - ale Duch svatý!!!
A protože vy nenávidíte bližní, které byste pro názor udával (a možná jste je dokonce udával!), které byste dokonce fyzicky likvidoval (kdybyste k tomu měl příležitost), tak to znamená, že nemáte ani jiskřičku Ducha svatého, která by vás opravňovala k výkladu Písma svatého - ale vy, vážený pane rosmano, máte Ducha Satanova, který, pochopitelně, nemá zájem na vaší záchraně - ale na vaší záhubě!!!
Proto vám zničil zdravý rozum, abyste Písmu nerozuměl - a nebyl zachráněn!!!
Normálně uvažujícím lidem se zde jevíte jako člověk bezpříkladně TUPÝ - ale mě (protože mám bohaté životní zkušenosti), se jevíte jako člověk absolutně ZOTROČENÝ SATANEM, který zdevastoval vaše myšlení už do takové míry, že nechápete z Písma ani základní věci!!!
Duch Satanův, vám to prostě nedovolí!!!
A proto zde, se zuřivou zavilostí, se snažíte přesvědčit sám sebe, že máte pravdu - protože kdybyste připustil, že pravdu nemáte, musel byste připustit i váš smutný konec.
A jste na tom stejně jako onen judaista, kterého vpád na zdejší diskusní scénu přišel doslova pekelně draho.
Sestra Laura 67 už před lety vás vystihla skvěle - totiž, že texty Písma (Žd. 6; 4-6) pro vás platí - možná i v míře neomezené!!!
A protože jste podle Písma vrah (1J. 3,15), znamená to, že jste naprosto nekompetentní a nezpůsobilý k jakémukoli výkladu Písma!!!
S VAŠÍ NENÁVISTÍ SE PRODISKUTUJETE JEN DO PEKEL ! S NENÁVISTÍ SE DO NEBE NEDOSTANETE ! ! ! NA TO ZAPOMEŇTE ! ! !
Římanům 2, 5 [biblenet.cz] Svou tvrdostí a nekajícnou myslí si střádáš Boží hněv pro den hněvu, kdy se zjeví spravedlivý Boží soud.
ecr
|
]
Re: SLOUHA SATANŮV JE PODLE PÍSMA VRAH (1J. 3,15)!!! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 21:26:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale ty "křesťanský" PARAZIT alias vlk v rouše beránčím rozhodně nejsi náš blížní. |
]
Re: JSTE LHÁŘ A SLUHA SVÉHO OTCE (J. 8,44) ! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 22:06:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jan 10:33
"Nekamenujeme tě za dobrý skutek, ale za rouhání, protože ty, člověk, se děláš Bohem." 0 Trinitární tvrzení
Trinitáři tvrdí, že tito Židé správně pochopili, že Ježíš prohlašoval, že je sám Bůh, a to byl důvod, proč ho obvinili z rouhání.
Problémy s reklamací
1. Běžný a velmi nešťastný trinitářský mýtus
Je velmi politováníhodné, že je třeba tento konkrétní problém vůbec zmiňovat. Jan 10:33 odkazuje na obvinění z rouhání.
Mnoho trinitářů běžně navrhuje, že Židé by neobvinili Ježíše z rouhání, pokud by se neoznačil za jejich Boha, Boha Izraele. Mnoho trinitářů na tuto představu silně spoléhá. Nejde však o nic jiného než o rozšířený trinitářský mýtus. Tuto myšlenku získali ze svých výkladů Jana 8:58-59. Předpokládají, že se Ježíš identifikoval jako Bůh, což by bylo pro Židy rouháním, a tak ho chtěli kamenovat. Mnoho trinitářů se pletlo a předpokládají, že pokud ztotožňovat se s Bohem je rouhání, pak je rouhání definováno jako identifikace sebe jako Boha. To je zjevná chyba.
Rouhání bylo JAKÉKOLI slovo nebo čin, který by mohl potenciálně očernit nebo znevážit jméno Jahve, Boha Izraele.
Ježíš prohlásil, že vyhání démony Duchem Božím (Matouš 12:28) a varoval Židy před
rouháním se Duchu (12:31-32) tím, že Boží dílo připisuje ďáblovi (12:24). Židé se dopustili rouhání, když Pavel kázal v Korintu (Skutky 18:6). Netvrdili, že jsou Bůh. Pavel přiznal, že podle Zákona byl bezúhonný farizeus (Flp 3:5-6), který se pokoušel přimět křesťany, aby se rouhali (Skutky 26:11). Budeme absurdně předpokládat, že se snažil přimět křesťany, aby se identifikovali jako Bůh? Pavel přiznal, že on sám byl rouhač kvůli svému pronásledování křesťanů. Tvrdil Pavel, že je Bůh? Pavel také řekl, že Boží jméno bylo rouháno jednoduše kvůli hříšnému chování Židů (Římanům 2:23-24). A rouhali se Hymenaios a Alexandr tím, že se prohlašovali za Boha? (1. Timoteovi 1:20). Písmo jasně říká, co je zapotřebí ke spáchání rouhání, a toto konkrétní tvrzení trojice je zcela nepodložený mýtus. Je třeba se k této věci ještě vyjadřovat?
2. Co Ježíš řekl o těchto Židech
V evangeliích Ježíš nešetřil slovy o farizeech. V Janově evangeliu jen o dvě kapitoly dříve Ježíš vysvětlil, jak mu tito Židé nemohli rozumět, protože byli dětmi ďábla, a slova, která mluvil, nemohli slyšet, protože byli tak slepě polapeni svými vlastními touhami. aby činili vůli svého otce Satana.
Já mluvím, co jsem viděl u svého Otce, a vy pak činíte, co jste slyšeli od Vašeho otce." Odpověděli mu a řekli: "Náš otec je Abraham." Ježíš jim řekl: „Jste-li děti Abrahamovy, konejte Abrahamovy skutky, ale chcete mě zabít, člověka, který vám řekl pravdu, kterou jsem slyšel od Boha. Konáte díla svého otce." Řekli mu:
"Nenarodili jsme se ze smilstva, máme jednoho Otce: Boha." Ježíš jim řekl: „Kdyby byl Bůh vaším Otcem, milovali byste mě, neboť jsem vyšel od Boha, neboť jsem také nepřišel sám od sebe, ale On mě poslal, proč nerozumíte, co říkám Je to proto, že neslyšíte mé slovo, jste ze svého otce ďábla a chcete plnit touhy svého otce kdykoli mluví a lež, mluví ze sebe, protože je lhář a otec lži, ale protože já mluvím pravdu, nevěříte mi... Kdo je z Boha, slyší Boží slova neslyšíte je, protože nejste z Boha." Jan 8:38-47 Nyní upřímně oceňme, co zde Ježíš řekl. Řekl, že tito Židé nebyli schopni pochopit, co jim říkal, protože byli dětmi ďábla a chtěli plnit touhy Satana. Nemohli pochopit Ježíše, protože nebyli z Boha. Proto je trochu absurdní tvrdit, že tito Židé nutně uvádějí přesné pochopení Ježíše v Janovi 10:33. Dělali skutky svého otce
ďábla a ďábel je otcem lži. Nejen, že najdeme Židy omámené a zmatené v celém Janově evangeliu, Ježíš řekl, že tito muži byli lháři a vrazi, kteří ho chtěli zabít. Proč tedy trinitáři považují slova těchto zlých mužů za slova, která jim řekl sám Bůh?
Ježíš řekl, že tito Židé nerozuměli tomu, co říkal, protože to byli zlí lidé, kteří nebyli od Boha. Tato skutečnost sama o sobě představuje vážný problém pro trinitářský výklad/překlad Jana 10:33, protože jejich výklad zcela spoléhá na předpoklad, že skutečně chápali Ježíše a přesně vykreslovali, kým byl. Máme Trinitáře, kteří tvrdili, že tito Židé Ježíšovi zcela rozuměli, když Ježíš prohlásil, že nerozumí a nemohou rozumět tomu, co jim říká, protože byli od ďábla a zaslepeni svými touhami plnit vůli svého otce.
3. Nápadná nekonzistence překladu
V řeckém textu je slovo anthropos ("člověk"), stejně jako slovo theos ("Bůh/bůh"), bez určitého členu. Řecký text neříká: "děláš ze sebe Boha", jak bychom to normálně viděli v řeckém Novém zákoně, když je Bůh identifikován. Protože určitý člen nemění slovo „člověk“, trinitáři rádi překládají řečtinu do angličtiny jako „ty jsi člověk“. V článku však chybí i slovo theos. Přesto odmítají důsledně překládat řecký text jako „děláš ze sebe Boha“. Jinak řečeno, trinitáři překládají slova su anthropos ōn (bez určitého členu) jako „děláš ze sebe člověka“, ale odmítnou důsledně překládat „poieis seauton theon (bez určitého členu) přesně stejným způsobem jako „děláš ze sebe Boha!"
Proč? Existuje jen jedna odpověď: protože to nevyhovuje jejich apologetickému programu.
Tato pasáž nejpřirozeněji zní: "když jsi člověkem, děláš ze sebe boha." Pokud chtěl starověký řečník Koiné říci: „děláš ze sebe boha“, řecká slova použitá v Janovi 10:33 jsou přesně taková, jak by to měl říci.
Všimněte si následujících výroků vědců:
„Čistě na základě řeckého textu je tedy možné překládat [Jan 10:33] ‚bůh‘, jak to dělá NEB, spíše než překládat Boha, jak to dělá TEV a několik dalších překladů. Základem jak řečtiny, tak kontextu bylo, že Židé obviňovali Ježíše z toho, že se prohlašoval za 'boha' spíše než za 'Boha'. "- str. 344, Spojené biblické společnosti, 1980.
""děláš se bohem", ne "Bohem" jako v C.V. [King James Version nebo "Common Version"], jinak by určitý člen nebyl vynechán, jako je tomu zde a v následujících dvou verších, -- „bohové… bohové“, kde se tento titul vztahuje na soudce a další…“ Young's Concise Critical Bible Commentary, str. 62.
Tuto skutečnost připouští i známý trinitářský učenec NZ C. H. Dodd:
"dělat ze sebe boha." - Výklad čtvrtého evangelia, str. 205, Cambridge University Press, 1995 dotisk. "Nebudeme tě kamenovat za žádný dobrý skutek, ale za tvé rouhání. Ty, pouhý člověk, tvrdíš, že jsi bůh." Nová anglická Bible (NEB).
Poznámka pro čtenáře: Překlad NEB vedl C.H. Dodd. Není to netrinitární překlad.
Je skutečně zcela jasné, že neexistuje žádný gramatický důvod, proč by tento verš nemohl být přeložen jako „děláš se bohem“ spíše než „děláš se Bohem“. Upřímnou otázkou pak je položit si otázku, co je skutečně míněno v Janovi 10:33. Písmo zde věrně poskytuje odpověď v bezprostředním kontextu.
4. Kontext: Ježíš nám ukázal, jak rozumí jejich obvinění
Řecké slovo theos občas nemá určitý člen, když se odkazuje na Boha Izraele. Nemůžeme předpokládat, že nedostatek členu znamená, že jediný Bůh není v dohledu. To není relativně běžné, ale někdy
se to vyskytuje a není to vzácné. Není také neobvyklé, že to trinitáři používají jako omluvu pro svůj překlad u Jana 10:33. Poctiví lidé však nehledají výmluvy, aby si přeložili verše, jak chtějí. Pravdiví křesťané chtějí vědět, co je skutečně zamýšleno; nezajímá je, co si mohou vyzkoušet a přimět je, aby se jim to hodilo, aby sloužili věroučnému idolu. Gramatika nám umožňuje překládat „bůh“, ale trinitáři chtějí trvat na tom, aby svůj překlad jinak odůvodnili poukazem na jiné verše, kde se theos používá bez členu. V takových případech je to bezprostřední kontext, který nám řekne, jak přeložit theos, když člen nemá, ne naše osobní touhy. Pokud se snažíme pouze uspokojit své vlastní teologické preference navzdory tomu, co měl Jan v úmyslu sdělit, nejsme prostě čestní lidé.
Musíme si tedy položit otázku, zda nám kontext objasňuje záměr jazyka Jana 10:33. A to dělá. Ježíšova odpověď na toto židovské obvinění objasňuje záměr jejich jazyka. Ježíš jim odpověděl způsobem, který nám všem zcela rozhodně ukazuje, jak jejich slovům rozuměl.
Sledujte průběh tohoto rozhovoru. Židé vznesli obvinění z rouhání a Ježíš na toto konkrétní obvinění okamžitě reagoval citací z 82. žalmu.
[Židovská obžaloba]: Židé mu odpověděli: "Ukamenujeme tě ne za dobrý skutek, ale za rouhání, protože ty se jako člověk děláš bohem."
[Ježíšova odpověď na obžalobu]: Ježíš jim odpověděl: "Není psáno ve vašem Zákoně: "Řekl jsem, že jste bohové?" Jestliže je
nazval bohy, ke kterým přišlo Boží slovo, a Písmo nemůže být zrušeno, proč říkáte tomu, kterého Otec oddělil a poslal do světa: "Rouháš se," protože já řekl: "Jsem syn Boží"?
Upřímně si uvědomte, jak Ježíš rozuměl židovskému obvinění. Každému by mělo být jasné, že ho slyšel obviňovat z toho, že se dělá Bohem, protože odpovídá poukazem na to, že Písmo označuje jiné lidi za „bohy“. Navíc je zřejmé, že jeden z těch „bohů“ je „bůh“. Odpověď Ježíše Krista na židovské obvinění nám přesně ukazuje, jak chápal toto obvinění. Proto můžeme s důvěrným přesvědčením vědět, že Ježíš chápal Židy tak, že ho obviňují, že se stal bohem.
Analýza důkazů
1. Ježíš byl synem „Nejvyššího“
Bude veliký a bude nazýván synem Nejvyššího. (Lukáš 1:32).
Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní, a proto bude svaté dítě nazýváno synem Božím. (Lukáš 1:35).
Pochopení, že Ježíš byl synem „Nejvyššího“, je velmi důležité, protože Žalm 82:6 používá stejný jazyk.
2. Žalm 82:6 - bohové, synové Nejvyššího
Pečlivým prozkoumáním Žalmu 82:6 je věc mnohem jasnější. Celý žalm zní:
Řekl jsem: "Jste bohové, a synové Nejvyššího, vy všichni.
Tento verš se běžně vykládá jako odkaz na lidské soudce Izraele (poznámka v.7). Všimněte si paralelismu mezi „bohy“ a „syny Nejvyššího“. Žalmista zde naznačuje, že tito Boží synové mohou být také nazýváni „bohy“ (Elohim). Ve skutečnosti sám Jahve nazývá tyto muže „bohy“. Je to proto, že tito soudci jsou zástupci Boha Nejvyššího. Měli soudit ve jméno Boží, tedy jako zástupci Boha.
V Exodus 21:6; 22:8-9 tito soudci byli nazýváni „bohy“ (elohim). Některé překlady však tuto skutečnost zatemňují tím, že překládají elohim jako „soudci“, zatímco jiné překládají slovo jako „Bůh“, což v kontextu nedává absolutně žádný smysl. Hlavní myšlenkou je, že tito soudci reprezentovali Boha. Pokud tedy Izraelita předstoupil před tohoto lidského soudce, Elohima, pak se objevil před samotným
Bohem ne proto, že tito soudci byli Bůh sám, ale proto, že tyto lidské autority byly zástupci Boha a jako Jeho zástupci uplatňovali Jeho autoritu v Jeho jménu. Jako takoví byli tito lidští soudci Elohim, tedy „bohové“.
Bůh (El) zaujímá své postavení ve shromáždění bohů (Elohim); Soudí mezi bohy (Elohim). Žalm 82:1
3. "Ke kterému přišlo slovo Boží."
Tito soudci se nazývali Elohim, protože představovali samotného Boha. Všimněte si, co Ježíš řekl, když odpověděl Židům, „k nimž přišlo slovo Boží“. Tito lidští soudci zastupovali samotného Boha, protože přijali Boží slovo a mluvili v Božím zastoupení.
Nyní se podívejme na Ježíše. Neposlal Bůh Otec Ježíše, aby Ho zastupoval? Neřekl Ježíš, že nepřišel, aby činil svou vlastní vůli, ale vůli svého Otce? Nepřipomněl nám Ježíš mnohokrát, že jeho slova nebyla jeho vlastní, ale Otcova, který ho poslal? Ano, řekl to mnohokrát v Janově evangeliu. Neřekl Ježíš, že přišel "ve jménu mého Otce?" Jestliže tedy mohli být tito lidští soudci nazýváni „bohy“ a „syny Nejvyššího“, protože k nim přišlo Boží slovo a oni zastupovali samotného Boha, tak proč ne Ježíše, kterého poslal Bůh? A přesně o to Ježíš Kristus odpovídá, když těmto Židům odpovídá. 9 4. Bůh oddělil tyto lidské soudce a Bůh oddělil Ježíše
V jednotném čísle by Žalm 82:6 zněl: "Ty
jsi bůh, syn Nejvyššího." Pečlivě si prohlédněte, jak Ježíš odpověděl Židům: "Řekl jsem: Jste bohové." Pokud je nazval ‚bohy‘... říkáte: ‚Rouháte se, protože jsem řekl: ‚Jsem syn Boží?‘“ Ježíš ukazuje stejnou paralelu mezi tím, že je „bohem“ a „synem Božím“. Nejvyšší," když říká, "kdyby je nazval "bohy"... Já jsem "syn Boží" měl Ježíš zcela jasně na mysli paralelu žalmu 82: "Jste bohové a synové."
Nyní si povšimněte, jak Židé obvinili Ježíše z rouhání a Ježíš pak na toto obvinění odpověděl otázkou, proč ho obviňují z rouhání za to, že prohlašuje, že je synem Božím, když Bůh sám nazývá jiné lidi „bohy“. Abychom to parafrázovali, Ježíš v podstatě říká: "Proč mě obviňujete s rouhání, že jsem se stal bohem? Písmo nám ukazuje, že Bůh sám nazval tyto lidské soudce "bohy a syny Nejvyššího",
protože je za tím účelem oddělil. Slovo Boží k nim přišlo, a proto jsou nazýváni bohy a syny Nejvyššího. Byl jsem poslán, abych mluvil slova Otce, co tedy říkáte o mně, kterého Bůh oddělil a poslal do světa, proč mě obviňujete z rouhání, když říkám: "Jsem synem Božím, když je Bůh sám nazval syny Božími, protože mluvili slova Boží stejně jako já mluvím slova Boží?" Ježíš zcela umlčuje židovské námitky, protože Písmo označilo jiné lidské bytosti za bohy a syny Nejvyššího, protože k těm mužům přišlo Boží slovo a oni zastupovali Boha tímto způsobem to není Ježíš jako "Bůh".
5. Co Židé nakonec pochopili, že Ježíš tvrdil
To, že Židé nikdy nepochopili, že Ježíš prohlašuje, že je Bůh, a tedy jejich Bůh, je
také zcela zřejmé z následující pasáže:
Stejně tak i velekněží spolu se zákoníky a staršími se Ježíšovi posmívali a říkali: "Jiné zachránil, ale sám sebe zachránit nemůže. On je král Izraele, nechť nyní sestoupí z kříže a my bude v něho věřit, pak ať ho Bůh zachrání, pokud v něm bude mít zálibu, neboť řekl: ‚Jsem Boží syn.‘“ (Matouš 27:41-43). Tohle není něco, co byste řekli muži, který věřil, že je sám Bůh. Nemělo by žádný smysl, aby se mu tito Židé tímto způsobem posmívali, kdyby si mysleli, že prohlašuje, že je sám Bůh. Všimněte si, že Židé zjevně nemají vůbec žádnou představu o tom, že by Ježíš tvrdil, že je Bůh. Všimněte si, jak se mu neposmívají slovy: "Zachraň se, jsi-li Bůh." Pokud by si mysleli, že Ježíš prohlašoval, že je jejich Bůh, nedávalo by žádný smysl, aby tito Židé skutečně řekli:
"Bůh důvěřuje Bohu, pak ať Bůh zachrání Boha."
U Jana 19:7 vidíme poslední židovské obvinění. Židé ho obvinili, aby se stal synem Božím. Pečlivě sledujte jazyk, který používají, a všimněte si, jak je podobný Janovi 10:33. Všimněte si také, jak se tato terminologie shoduje se Žalmem 82:6.
Když jsi muž, udělej ze sebe boha. Jan 10:33
"Měl by zemřít, protože se stal synem Božím." Jan 19:7
Vy jste bohové a synové Nejvyššího. Žalm 82:6 Jazyk, který zde používají, „učinil se synem Božím“, je stejný jazyk, jaký používají v Janovi 10:33, „učiníš ze sebe boha“.
Podívejme se ještě jednou na paralelismus Žalmu 82:6 a pravda v této věci bude velmi jasná. Slyšeli, jak Ježíš znovu a znovu mluví o Bohu jako o svém Otci, a tímto způsobem prohlašoval, že je synem Nejvyššího Boha. Tímto způsobem ho Židé chápali tak, že ze sebe dělá syna Nejvyššího, nebo jinak řečeno, dělá ze sebe „boha“.
Řekl jsem: "Jste bohové, a synové Nejvyššího, vy všichni.
6. Ježíš nám říká, co znamená Jan 10:33
Na Ježíše se můžete vždy spolehnout. Můžeme jasně vidět, co Židé skutečně řekli, pouhým pozorováním toho, jak Ježíš rozuměl tomu, co mu řekli. Ježíš to vysvětluje velmi jasně. Židé v reakci na jejich obvinění citují žalm: „Řekl jsem: ‚Jste
bohové‘. Jak Ježíš, tak tito židovští vůdci by ten verš dobře znali, a tak by znali celý žalm nazpaměť: "Řekl jsem: ,Vy všichni jste bohové a synové Nejvyššího." Poté, co Ježíš citoval žalm, vyjádřil svůj názor. Abych to parafrázoval, říká: „Jsou-li tito soudci nazýváni „bohy“ a „syny Nejvyššího“, protože je Bůh oddělil a slovo Boží k nim přišlo, co pak říkáte o mně, synu Božím, kterého On oddělit a ke komu se stalo slovo Boží?" Bůh byl někdo jiný, kdo poslal Ježíše, aby mluvil Jeho slova v Jeho jménu. Takže pokud by tito starověcí lidští soudci mohli být nazýváni „bohy“, protože k nim přišlo Boží slovo, jak může někdo upřímně říci, že je to rouhání, když totéž platí o Ježíši, kterého Bůh poslal, aby mluvil jeho jménem? Neměli žádnou odpověď. Jak mohli obvinit Ježíše z rouhání, když sama Písma nazývala jiné lidské bytosti „syny Nejvyššího“ a „bohy“,
protože zastupovali Boha tím, že mluvili Jeho slovy?
Pokud je nazval bohy, ke kterým přišlo Boží slovo. Jan 10:35
Slovo, které slyšíte, není moje, ale Otcovo, který mě poslal. Jan 4:24
"Vložím mu svá slova do úst." Deuteronomium 18:18; viz Skutky 3:22-26.
Závěr
Fakta nám zcela rozhodně říkají, jaká je pravda o této věci zde v Janovi 10:33. Trojiční tvrzení je prokazatelně nepravdivé a jediným základem pro jejich překlad a jejich zavádějící tvrzení je jejich vlastní osobní teologická agenda. Tento jazyk je přesně takový, jak byste řekli „udělejte ze
sebe boha“ v řečtině. Židé ho nakonec obvinili z tvrzení, že je synem Božím. Přeložíme-li tento úryvek tak, jak jsou trinitáři zvyklí, celá výměna názorů mezi Ježíšem a těmito Židy a související fakta se stanou nesmyslnou a absurdní změtí nesmyslů. Pokud by tito monoteističtí Židé tvrdili, že se Ježíš dělá "Bohem", proč by jim Ježíš odpovídal tím, že by jim ukázal, že lidští soudci mohou být "bohy?" Jak by to ospravedlnilo, že se Ježíš nazýval „Bohem“? Je to směšné. Když však poctivě zvážíme všechna gramatická a biblická fakta, je nade vší pochybnost, že 82. žalm vytváří paralelu mezi těmito soudci jako bohy a jako syny Boha Nejvyššího, to znamená, že každý z nich je bohem a synem Nejvyššího. Pokud lze tyto lidské soudce nazvat „bohy“, ke kterým přišlo Boží slovo, pak je logické, že totéž lze říci o lidské bytosti Ježíši, ke které Boží slovo
přišlo.
Je zcela mimo jakoukoli rozumnou pochybnost, že Ježíš chápal židovské obvinění takto: „ty člověk, děláš ze sebe boha“.
Nedělám nic ze sebe, ale mluvím, jak mě učí můj Otec. Jan 8:28.
Sám Otec, který mě poslal, mi dal přikázání, co mám říkat a co mluvit. Jan 12:49
Dal jsem jim slova, která jsi dal mně. Jan 17:8.
"Kdyby je nazval bohy, ke kterým přišlo Boží slovo..." Jan 10:35 |
]
|
|
|
|