|
Právě je 217 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: rosmano martino oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124653862 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic
Vloženo Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 10:41:20 CET Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Bloud si říká v srdci svém: "V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic".
A přitom křesťrané ví, že Bible o Trojici svědčí od samého počátku, to když Bůh tvoří člověka k obrazu svému a k podobě své: jeden Bůh, jednoho člověka: tři osoby jednoho Boha tři osoby jednoho člověka, když Bůh říká: "UćiňME člověka", kterého tvoří jako muže a ženu, schopné v jednotě zplodit třetího. A tak se jeden člověk ve třech osobách stává obrazem jednoho Boha ve třech osobách, který sám o sobě hovoří v množném čísle: "MY učiňME"
A křesťané také vědí, že jeden jediný Bůh je třikrát Svatý: "Svatý, Svatý, Svatý Hospodin zástupů" a že když posílá svého posla, je tento posel jednoho jediného Pána trojí, aby naznačil trojici osob jediného Boha: "Hle, naproti němu stojí tři muži. Jakmile je spatřil, vyběhl jim ze dveří stanu vstříc, sklonil se k zemi a řekl: "Panovníku, jestliže jsem u tebe nalezl milost, nepomíjej svého služebníka.""
A křesťané díky Bibli vědí, že na počátku bylo Slovo, to Slovo že bylo u Boha a že to Slovo bylo Bůh a že to Slovo, které bylo u Boha a které bylo Bůh, se stalo tělem a přebývalo mezi námi a my jsme spatřili jeho slávu, jakou má jednorozený Bůh plný milosti a pravdy. A právě tento Syn - Slovo nám řekl o dalším Přímluvci a Utěšiteli, totiž o Duchu, ze kterého je třeba se narodit tomu, kdo se chce narodit z Boha. Ježíš Kristus - Syn - Slovo tedy zjevuje, že je jeden Bůh, který je společenstvím tří rovných a ve všem stejných osob Božích ve vzájemných vztazích různosti v rovnosti: Otec, který plodí Syna a který udílí Ducha. Proto Syn, který jediný zná a který jediný zjevuje Otce, protože je ustavičně v lůně Otcově, přikazuje křtít ve jménu tří rovných osob jediného Boha: "křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha Svatého". protože ti tři jedno jsou.
A tak Otec sesílá Syna a spolu se Synem a skrze něj udílí Ducha, který vede, utěšuje, přimlouvá se, uvádí do plné pravdy a dává život věčný, který může udělit jedině Bůh - proto život udílí Otec i Syn i Duch, protože tito tři jsou jeden Bůh.
A tak bloud si říká v srdci svém: "V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic" Ale křesťan ví, že Bible svědčí o Bohu jediném v Trojici, o Trojici, kterou je Otec, Syn a Duch, jak svědčí apoštolové: Matouš, Jan, Pavel, Petr, Lukáš ... Odkud jinak by to křesťané věděli než od apoštolů, kteří to vědí od Ježíše Krista, Boha a Spasitele?
"Šimon Petr, služebník a apoštol Ježíše Krista, těm, kdo dosáhli stejně vzácné víry jako my díky spravedlnosti našeho Boha a Spasitele Ježíše Krista."
"A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu - On je ten pravý Bůh a věčný život."
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 12:39:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Chudáci takoví dopletení křesťané, popírající Jediného Pravého Boha. Spekulanti a mudrlanti z 3. a 4. století po Kristu spolu s násilnou světskou mocí římského impéria je dovedli k pošlapávání 1. přikázání a popírání sdělení celé Bible o Jediném Bohu a Jeho Mesiáši.
|
]
Re: Sestra Laura67 vás už před lety vystihla naprosto přesně! (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. listopad 2024 @ 21:26:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten kdo dělá z člověka Ježíše Boha a uctívá ho při bohoslužbě je modlář. |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 19:42:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano Nikdo nepopírá jednoho pravého Boha Ty ovšem nevíš, proč o sobě Bůh mluví v množném čísle |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. listopad 2024 @ 21:27:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když Bůh mluví v množném čísle je to vyjádření Majestátu. |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. listopad 2024 @ 08:34:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A proč zrovna to množné číslo by mělo být "majestátnější", než číslo jednotné?
Z jakého důvodu?
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Sobota, 30. listopad 2024 @ 16:33:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikim Takže nevíš |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Neděle, 01. prosinec 2024 @ 09:29:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikem Si děláš legraci? |
]
|
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 12:44:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Trojice je blud a nepochopeni svateho pisma. Jediny Buh je Svaty duch...jak otec tak i syn jsou stale jednim Svatym duchem. |
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 19:45:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dzehenuti To máš jinou Bibli? |
]
|
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Nekdo v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 15:44:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Já bych řekl, že je to úplně jednoduché, když člověk nechce přijmout, že Bůh je v Trojici, tak to prostě nepřijme.
Neosloví ho ani odkazy na Boží slovo, protože si najde jiné které podpoří výklad jeho, že Bůh je v jedné osobě.
Neosloví ho ani odkazy na minulé generace křesťanů ani jiné logické argumenty, protože jen on je garantem správnosti a ti co smýšlejí stejně jako on.
Prostě ten, který si usmyslel, že Bůh je jen v jedné osobě, tak tomu co odporuje jeho víře je hluchý. A ti, co mu to vysvětlují jsou hlupáci, heretici, sektáři a cokoliv a jakkoliv si je nazve. |
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Dzehenuti v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 18:51:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nastuduj si písmo. Jediný Bůh je duch ...nikoliv osoba. |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 28. listopad 2024 @ 20:24:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Proč by měl člověk přijmout, že Bůh je v Trojici ?
Snad starozákonní proroci zvěstovali Trojici ? Snad Pán Ježíš Kristus vyučoval a kázal o Trojici ? Nebo apoštolové kázali, zvěstovali a vyučovali o Trojici ?
Záleží, na jakém základu stavíme svou víru.
Písmo dobře a správně mluví o dobrém základu víry křesťanů :
Ef 2:19: Proto již nejste cizinci a přistěhovalci, nýbrž spoluobčané svatých a patříte do Boží rodiny; 20 byli jste vybudováni na základě apoštolů a proroků, kde je úhelným kamenem sám Kristus Ježíš,
|
]
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 29. listopad 2024 @ 12:35:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Inu, rosmano, Ty a mikim zde razíte pro jiné křesťany (jste jimi vy i oni, ať se navzájem posíláte někam nebo vylučujete z křesťanství), že váš Ješu (pro české křesťany Ježíš) není a nikdy nebyl B-hem. A ty jim tady píšeš, že Židé vždy věřili a věří v jednoho B-ha a v jeho jedinnost, v žádnou dvojici trojici, nějaké božství tří osob. Ok, to je pravda. Nu, ale něco Tobě teď při tom Tvém dokazování chybí - přiznání a uvědomění si, že my Židé také nikdy neuznali křesťanské nároky na to, že Ješu byl kdy hamašiachem (mesiášem, kristem), a to dokonce ani v tom normálním židovském chápání a vůbec ne dle učení Tóry. Myslím, že tak jako zde jiným jako křesťan chceš dokazovat, že ta trojice je výmysl křesťanů, měl bys teď začít u sebe a ptát se a zjišťovat taky, proč že to Židé nikdy nepovažovali Ješu a jemu podobné za mašiachy (mesiáše aramejsky). Mám za to, že bys nejprve měl začít u sebe s tímto. Protože, když už se oháníš vírou Židů o B-hu, pak nemůžeš pokrytecky přehlížet i to druhé o mašiachovi. A těžko se můžeš ohánět tím, že několik málo tisícovek Židů (a to z nich převážně neučených konvertitů) k tomu zbloudilo, protože naprostá drtivá většina nás přes ta tisíciletí Ješu nemá za mašiacha, ale pobloudilce a svůdce, a jen sladce mírně řečeno, křesťany nepochopeného a křesťany zboštěného, aniž by to kdy chtěl a o to stál.
Asi tak. Nahlédni do sebe. |
]
PŘESTAŇTE PROSÍM , SEM TAHAT VAŠE DÁVNO PŘEKONANÉ NÁBOŽENSTVÍ ! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Pátek, 29. listopad 2024 @ 17:03:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dnešní židovské náboženství se jako původní náboženství pouze tváří; avšak bezvýsledně, neboť tři hlavní entity původního náboženství, totiž velekněz, chrám a oběť, které jsou věčné (3M. 16,34), v něm nemají místo.
Lv 16,34 A bude vám to ustanovením věčným k očišťování synů Izraelských ode všech hříchů jejich, každého roku jednou. I učinil Mojžíš [tak], jakž [jemu] byl přikázal Hospodin. (BK)
Deuteronomium 4, 2 [www.biblenet.cz] K tomu, co vám přikazuji, nic nepřidáte a nic z toho neuberete, ale budete dbát na příkazy Hospodina, svého Boha, které vám udílím. ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA JE VĚČNÁ - A KDE JE TEĎ ???
PRÁVOPLATNÁ židovská bohoslužba je jen ta, která je uvedena ve Starém Zákoně. Tato bohoslužba nemá alternativu - nelze z ní ubírat, ani nic k ní přidávat, protože by taková bohoslužba byla směsí božského a lidského, což je nepřípustné. Jakákoli bohoslužba upravená člověkem, je deformací bohoslužby stanovené Hospodinem; taková deformovaná bohoslužba je pak projevem svévole, která popuzuje Hospodina. A dnešní židovská bohoslužba projevem svévole určitě je. Bůh rozhodně nestrpí, aby mu do jeho bohoslužby kdokoli zasahoval. Proto stíhá Židy svými tresty.
Znovu připomínám, že právoplatná židovská bohoslužba popsaná ve Starém Zákoně, formálně vzala za své zničením jeruzalémského chrámu v r. 70, i když ve skutečnosti zanikla již Spasitelovou smrtí na kříži asi o 40 let dříve, kdy bylo nastoleno náboženství vyššího typu, ve kterém se Kristus stal NOVÝM chrámem (J. 2,19-21), ve kterém přebývá plnost božství (Kol. 2,9), dále NOVÝM veleknězem (Žd. 4;14,15) i NOVOU obětí (Žd. 7,27; 1J. 2,2).
Malá úvaha: JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA KOMPLETNÍ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NADBYTEČNÁ.
Anebo jinak: JE-LI DNEŠNÍ ŽIDOVSKÁ BOHOSLUŽBA SPRÁVNÁ - PAK PŮVODNÍ STAROZÁKONNÍ BOHOSLUŽBA BYLA NUTNĚ NESPRÁVNÁ.
Židé, nerespektujíce bohoslužebná ustanovení v 3M. 16, resp. v 3M. 16,34, si vytvořili náboženství PARALELNÍ, náboženství vlastní, dle svých představ, ve kterém hradbu, kterou Kristus zbořil, zase obnovili, což znamená, že se znovu uzavřeli do ghetta a obnovili nepřátelství, které Kristus na kříži zrušil (Ef. 2; 14,15). Bohoslužba starozákonní, je kompletně popsána v SZ; bohoslužba novozákonní, zas kompletně v NZ.
Bohoslužba rabínského judaismu není popsána ani v jedné ze dvou svatých knih: Tedy ani v SZ a ani v NZ - a ani tam popsána být nemůže, protože je směsí Božího a lidského. Tato bohoslužba sice přejala některé bohoslužebné prvky ze SZ, což ovšem znamená, že tato bohoslužba se SZ souvisí jen formálně.
ZHODNOCENÍ JUDAISMU A KŘESŤANSTVÍ
Judaismus je torzem; nemá chrám, velekněze, ani oběti. Nemá nikoho, kdo by prosil za hříchy lidu.
Došlo ke kardinálnímu přelomu: Výše uvedené entity se transformovaly v nové, vyšší formy existence, judaismu nekonečně vzdálené.
CHRÁM
Bůh na zemi již nebydlí v chrámech udělaných lidskýma rukama (Sk. 7:48; 17:24). Sám Spasitel je chrámem (J. 2:19-21), ve kterém přebývá plnost Božství (Kol. 2:9). Též i následovníci Kristovi jsou chrámem (1Kor. 3:16; 2Kor. 6:16).
VELEKNĚZ
Máme velekněze, Krista, který soucítí s našimi slabostmi (Žd. 4:14,15) a v jeho Osobě i Přímluvce (1J. 2:1; Ř. 8:34), který se za nás neustále u Boha přimlouvá.
OBĚŤ
Spasitel, Boží Syn, učinil konec starozákonním obětem, když obětoval sebe sama za hříchy celého světa (Ž. 7:27; 1J. 2:2). Z tohoto pohledu je jasně vidět, že judaismus je již dávno překonán.
ecr |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. listopad 2024 @ 21:23:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Většina židů jsou už na první pohled cvoci. I Vota konvertita :). |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 17:03:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mikime,
chováš se tu jako hulvát a docela zbytečně urážíš kvůli odlišným názorům.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. prosinec 2024 @ 12:04:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
některé argumenty Židů, proč neuznávají Ježíše za Mesiáše, Krista, znám. Nicméně myslím si, že pravdivě o národu Izraele ve věci poznání Mesiáše hovoří ap. Pavel.
A to hlavně proto, že jsem sám prožil setkání s Kristem a vím zcela určitě, že žije a že jsou zcela pravdivá a spolehlivá, s velmi reálným obsahem, Jeho slova: Mt 10:32: Kdokoli mě vyzná před lidmi, toho i já vyznám před svým Otcem v nebesích.
L 12:8: Pravím vám: Ke každému, kdo by se ke mně přiznal před lidmi, se i Syn člověka přizná před Božími anděly.
A také slova ap. Pavla Římanům (mimochodem já jsem Říman :-) )
Ř 10:9: Vyznáš-li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. 10 Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně,
Toto jsem zažil velmi silně na vlastní kůži, na vlastní duši i duchu se silným dopadem na mé myšlení, život, zvyky, zájmy,... Prostě otevřené nebe nad sebou a skoro hmatatelná Boží přítomnost (šekina tomu říkáte ?) s proudy Boží milosti, akceptace a lásky - to si nevymyslíš.
PS: Pořád očekáváte příchod Mesiáše ? Od čeho by měl zachránit Izrael ? Případně celý svět ? (pokud Bůh je Bohem všech lidí, nejen Židů..) Proč už cca 2400 let Bůh ke svému národu skrze proroky nemluví ?
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 18. prosinec 2024 @ 17:55:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Sorry, rosmano, nenahlížím zde často, abych na odpověď čekal 5 dnů.
Co píšeš o svém "prožitém setkání" s mrtvým již na 2000 let, to sice moc hezké, ale je to asi tak, jako když by někdo řekl, že prožil pocit vsugerovaném pocitu, že mrtvý je stále živý. Tvá věc, neberu Ti ji. Ale hlavně to má nulovou hodnotu skutečnosti a obecné pravdy. A že to má nějaký silný dopad na Tvůj život? No jistěže, to je ale naprosto běžná věc, zvláště pak v atmosféře, která způsobuje společenská citová vzepětí.
Ale opravdu a hlavně, to nemá žádnou vypovídající hodnotu o skutečnosti. Opravdu se zamysli nad tím, proč Židé nemají křesťanského Ješu za mošiacha a nedají na nějaké vnitřní pocity, (ne že by i jiné takové jako Ješu Židé dřívě na základě doufání v ně neprohlašovali za mošiacha a neočekávali jejich návrat, že v budoucnu po zmrtvýchvstání nenaplní vše to, co se mošiacha má stát. Jenže to je právě ono, že se nestalo a neučinili (jako i Ješu), takže prostě tím hamošiachem nikdo z nich nebyl a tedy ani není.
Další věcí je, že křesťané naprosto neočekávají to, co má hamošiach činit či co se má za jeho působení stát a k čemu má vést lid Jisroeile. A pokud vůbecopravdu znáš aspoň některé z argumentů (spíše učení dle TaNaChu), pak nepsal, co píšeš o Ješu.
Pakli se ptáš, od čeho by měl hamašiach zachránit Jisroeile, ptáš se zvláštně, divně a zřejmě naprosto křesťansky zvráceně, protože je to u neviim (prorroků) a v Tóře dost jasně napsáno a je to docela dost běžná touha běžných lidí národa a také zbožných Židů. Ješu byl opakem toho a také tak ani neučil. Řekněme, že pro nežidy pohany, ok, tam by mohl být takovým tím jejich guru k noachismu, ale ani to nebyl.
Ptáš se dost divně, že by skrze neviim Hašem k nám nepromlouval, dost zvláštně, když pomyslím na to, jak si tu šermujete s psanými slovy Ješu a jeho následovníků. Hele, proroci zde byli do počátku druhé výstavby bejt hamikdaš (jeruzalémského chrámu). Bylo tehdy vysloveno skrze ně vše k tomu, co bylo zjeveno Mojšemu.
A nakonec ale to hlavní, proč a co jsem Tobě psal v příspěvku, ke kterému jsi odpověděl, ale na který si mi neodpověděl. Napsal jsem Ti v něm dost jasně, nad čím se máš zamyslet. Tomu se ale vyhnul. Věř si, čemu věříš, piš čemu věříš, ale nech zase druhým to, čemu oni věří. Můžeš hájit své názory, diskutovat o nich a názorech druhých, to by bylo ok, ale to neděláš. Vyrosteš z toho :) Každý. Ačkoliv křesťanství je ve své podstatně jako islám, jen dnes méně agresivní. A podstata vnucování zůstala.
No a kdyby Hašem nechtěl, aby křesťani nebyli, nebyli by :) A tak dále. ...
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. prosinec 2024 @ 16:08:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj,
a ty Voto věříš ve vzkříšení ? Křísí Bůh mrtvé nebo ne ? Já jsem se nesetkal s mrtvým. Setkal jsem se se vzkříšeným. A i my máme živou naději na vzkříšení. To co jsem u toho prožíval nebylo žádné "vsugerování pocitu". To bylo zcela nezávislé na mém očekávání, přání, představách. Bylo to pro mne hodně překvapující a překvapivé. Byl jsem z toho paf, ohromen. Nikdo jiný u toho nebyl. To bylo zcela soukromé, intimní, moje osobní.
Svědky toho vzkříšení Ježíše bylo několik stovek lidí.
Ap. Petr o Ježíši mluví k Židům o Letnicích toto: Sk 2:22: „Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte,...
V polské Bibli Warszawské je použito takové fajn slovo " Bůh Ježíše "uwierzytelnił" skrze mocné činy, divy a znamení, které skrze Něho činil. To znamená - Bůh učinil Ježíše důvěryhodným, věrohodným tím, co skrze Něho dělal, konal. Eliáš byl také věrohodný tím, co skrze Něho Bůh dělal. A jiní.
No a podobně to bylo s apoštoly. Nevěřím tomu, že by tyto znamení a činy činili jak Ježíš, tak apoštolové skrze Belzebuba, jak Ho nařkli někteří Židé.
/ Další věcí je, že křesťané naprosto neočekávají to, co má hamošiach činit či co se má za jeho působení stát a k čemu má vést lid Jisroeile. ....
Pakli se ptáš, od čeho by měl hamašiach zachránit Jisroeile, ptáš se zvláštně, divně a zřejmě naprosto křesťansky zvráceně, .... /
Tak to zkus stručně, krátce napsat. Něco ti v tom brání ?
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 19. prosinec 2024 @ 16:48:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano, vyrostl jsem z toho, křesťanům vysvětlovat židovství. Zbytečnost. Např. vysvětlovat křesťanům, jaký je rozdíl mezi vzkříšením a těla z mrtvých vstání těl, to házení hrachu na zeď. Já například vzkřísil i svého psa, když ho kleplo. Samozřejmě, že más vsugerovaný pocit, že vzkříšení je něco, co se děje jen s křesťany a v křesťanství. Nikoliv však. Dělají to a děje se to i s naprostými ateisty, kteří dokonce mají na to školy, kurzy Tebou zmíněný křesťanský verš je dost absurdní a na hlavu. Ani tehdy a ani teď a ani nikdy nebyl dosvědčen za mašiacha, už jen proto, že jakékoliv zázraky mašiacha nikdy nedosvědčovaly a Mojše nás v Tóře před takovými varoval. Ješu jednal a učil proti Tóře, odváděl Židy od Tóry. Důkazem byli jeho následovníci a dodnes tomu tak je. To je ten důkaz, jeden z mnoha. |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 21. prosinec 2024 @ 11:55:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj,
Voto, pro Židy je běžné, že kdekdo koná mocné činy, divy a znamení ? Kdejaký podvodník ? Jsem přesvědčen, že Nikodém měl pravdu, když říkal Ježíši: „Rabbi, víme, že jsi přišel od Boha jako učitel, neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li s ním Bůh.“
Toto první zaslíbení Mesiáše dané Bohem Gn 3:15: Nepřátelství položím mezi tebe a ženu, mezi tvé a její potomstvo. Ono ti rozdrtí hlavu a ty je zasáhneš do paty.“
se mi nezdá, že bylo pouze pro Izrael. Nýbrž pro celé lidstvo, pro všechny Adamovy potomky . A smysl Jeho zjevení se a činnosti, jak vyplývá z toho textu, je ve zničení satanových skutků, satana samotného. V řešení hříchu.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pondělí, 23. prosinec 2024 @ 11:38:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | rosmano,
pro Židy je normální, že kdejaký podvodník dělá a může dělat i takovéto činy. Jinak by ani nešlo o pravé pokušení, ale o podvodné. Takže ano, i kdejaký ne-podvodník, který by dělal zjevné zázraky a právě takový je tím největším svůdcem.
Citace křesťanských písmech a nějakém jako Židovi není žádný důkaz o tom, jestli křesťanský Ješu léčil, uzdravoval, apod. A už vůbec není žádný důkaz to, když nějaký člověk přijde a má se za mašiacha či dokonce za boha, protože léčí, uzdravuje, a kdoví co. Držíme se toho, co nám bylo řečeno naprosto jasně skrze Mojšeho (Dt 13). Jakože takový snílek, jakože takový jakoby prorok je svůdce a mluvil proti B-hu a Jeho Tóře. A i kdyby činil kdejaká svá taková znamení a důkazy, není to pravý prorok, vůbec mašiach, je nic a nikdo a jen hoden odsouzení na smrt a Hašem se o něho taky postaral. A můžete si i to vydávat za svůj důkaz a znamení, jak chcete. Ale je naprosto směšné tu tvrdit, že Židé ho kdy mohli mít za mašiacha, krom tolika jedincům, a to i kdyby několika tisíců zmatených a hlavně těch, co je nějak otravovalo žít dle Tóry v nařízeních, zákonech a učení daného B-hem Židům.
Ale to je o nás Židech a křesťanům jejich neberu, mějte si, co máte, co vám bylo dáno. Vy se taky přete mezi sebou jako dva pekaři, kteří použili stejné těsto na upečení chleba, uváleli si dle sebe z něho své bochníky podle sebe, upekli si ve svých pekárnách, ve svých pecích ... a teď se tu dohadují mezi sebou, který z nich je více chleba a že ten druhého chlebem není. A tak to máte mezi sebou 2 tisíciletí furt dokola. Je to vaše a nic nám do toho. Ale když jeden z těch křesťanských pekařů se začne ohánět tím, že to tak jako on upekli Židé, tak to prrr, ano? A to zde děláš a nejen ty, taky oko a další. A přitom nevíte nic, jen čerpáte z povídaček vašich předešlých křesťanů, kteří pekli zase jen lži. Proto nemá ani smysl nějak křesťany poučovat o židovství, protože to vždy obrátí ve svůj vlastní zmatek a lži. Tak to je, a proto také rabíni učili, že učit nežida Tóře je zlo, je to špatné. Tak asi.
Hele, had a potomstvo Adama (člověka) ... jecer hara, ten satan, protivník člověka, nepřítel, ten musí lidstvo a každý jednotlivec v sobě porazit. Je to zaslíbení pro lidstvo, člověka - Adama, jako celek. A ten boj je zde pořád a člověk bývá raněn tím, ale odráží se od toho nemorálního dna k lepšímu znovu a znovu. Proto Sámek - vodní had zobrazovaný jako stočený do spirály. Z půdorysu "začarovaný kruh ovšem, ale z bokorysu už nikoliv, člověk se přeci jenom odráží k lepšímu, ale ta hlava uštkne i tam výše. Asi tak.
Ty se, rosmano, ale zamysli, nad tím co píšeš druhým křesťanům, o co vlastně se s nimi hloupě přeš, že ye oháníš tím, co jako Židé, a přitom jsi absolutně z pohledu judaismu tak jako oni. Ale ber to tak, že nevadí, protože nejsi Žid a máte, co není pro Židy, ale pro vás nežidy (některé, jiní zase jiné mají).
Noa mějte pěkné Vaše vánoční svátky. Přeji Vám je. A to by mělo stačit, hm?
|
]
|
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. listopad 2024 @ 08:43:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
..."když Bůh říká: "UćiňME člověka",
kterého tvoří jako muže a ženu, schopné v jednotě zplodit třetího.
A tak
se jeden člověk ve třech osobách stává obrazem jednoho Boha ve třech
osobách, který sám o sobě hovoří v množném čísle: "MY učiňME""...
Naprosto dokonalé vysvětlení - rozumem uchopitelné, ke kterému není už co dodat.
Spíš je pozoruhodné, že se i v dnešní době stále ještě najdou lidé, kteří ve svojí pýše a umanutosti jdou klidně i proti zdravému rozumu.
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. listopad 2024 @ 09:51:22 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, to je dokonalá blbost, vrchol primitivních hloupých spekulací. Něco jako bych řekl, že jeden semafor na křižovatce se třemi světly se stává obrazem jednoho Boha ve třech osobách... prý naprosto dokonalé vysvětlení.. :-)
Spíš je pozoruhodné, že se najdou lidé, kteří pro ty svoje primitivní spekulace jsou schopni odhodit a pošlapat celé poselství Písma, které výrazně a jednoznačně od Genesis po Apokalypsu mluví o Jediném Pravém Bohu.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 29. listopad 2024 @ 11:44:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Josefe, Bůh je jeden (to je jednotné číslo).
My věříme, že tento Bůh je vnitřně společenstvím tří různých božských osob v dokonalé jednotě chtění i činění, v dokonalé lásce.
Bůh stvořil člověka (to je také jednotné číslo!). Stvořil člověka ke svému obrazu. Stvořil člověka jako osobu muže a osobu ženy - schopné plodit osobu dítě. Osoba muže není osobou ženy, ani osobou dítěte. Máme tu tři různé osoby ve vztazích.
Přesto Bůh stvořil člověka (jednotné číslo!) ke svému obrazu ....
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 29. listopad 2024 @ 12:25:59 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, z takového pojetí stvoření člověka k "svému obrazu" vyplývá, že Bůh také má manželku a že se rozmnožuje.. A podle sebe stvořil i člověka...
To bychom došli k pořádným absurditám.. :-) |
]
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 30. listopad 2024 @ 08:31:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je věčný. Jeho plodnost je věčná - věčně plodí Syna.
Člověk byl stvořen k Božímu obrazu.
Jako však obraz není skutečnou realitou, ale jenom ji jistým způsobem zobrazuje, tak také plodnost člověka je jistým způsobem obrazem té Boží reality. Člověk - na rozdíl od Boha - žije v běhu času.
Josefe, není pro mne ani nejpodstatnější, zda věříš v Boha v jedné osobě, nebo ve třech osobách - ale jakým způsobem žiješ svůj život. Do jaké míry naplňuješ to, co od tebe Bůh očekává - cíl, proč tě poslal na tento svět zrovna v této době a v místě, kde žiješ.
Zda dokážeš rozpoznávat a naplňovat tyto Boží plány (v situacích tvého života, které pro tebe připravil), zda není už nic, čím bys ještě obohatil a zvýšil kvalitu svého života, abys ji prožíval šťastně a smysluplně.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 30. listopad 2024 @ 12:10:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / Bůh je věčný. Jeho plodnost je věčná - věčně plodí Syna./
Stando, to je někde napsáno v Bibli ?
A jinak: Stando, dělám to, co mi Bůh zjevuje, s čím ke mně promlouvá, s tím se sdílím, to obhajuji. S lidmi známými i neznámými. I na ulici, když k tomu přijde. Záleží mi na pravdě, záleží mi na tom, aby lidé přišli k poznání pravdy, aby země byla naplněna známostí Hospodina, k Jeho slávě. I našeho Spasitele, Pána Ježíše Krista.
1Tm 2:4: který (Bůh) chce, aby byli všichni lidé zachráněni a přišli K POZNÁNÍ PRAVDY. 5 Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, 6 který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem ...
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. prosinec 2024 @ 09:26:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh je věčný.
Je stálým věčně, je věrným věčně, je milujícím věčně....
Kdyby svojí podstatu v čase jakkoli změnil, popřel by tím skutečnost, že je Bohem stálým a neměnným, ale že také podléhá běhu času.
Má - li tedy Bůh Syna, nemohl jej zplodit v žádném okamžiku v čase. To by Bůh podléhal běhu času - ale ono je tomu naopak. A tento jeho Syn by také podléhal běhu času - stárnul by.... Počítal by léta své existence, svého bytí od svého vzniku.
Ale ona nikdy nebyla doba, kdy by Bůh Syn nebyl!
Vtah otcovství a synovství je věčným a neměnným vnitrobožským vztahem v jediném Bohu, Otci, Synu a Duchu svatém...
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 02. prosinec 2024 @ 16:12:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / Jeho plodnost je věčná - věčně plodí Syna./ Stando, to je někde napsáno v Bibli ? /
Na to jsi Stando přímo neodpověděl. To, co odpovídáš, není napsáno v Bibli. To jsou určité představy, hypotézy, předpoklady, nápady ...
/ Má - li tedy Bůh Syna, nemohl jej zplodit v žádném okamžiku v čase. /
Bůh je mimo čas. Bůh nepodléhá běhu času. Ovšem působení, projevy či "aktivity" Boha se promítají k nám v čase. A Ježíše, Mesiáše, zplodil v určitý DEN. Pojmenovaný DNES. Ježíš byl povolán k existenci v určitý časový okamžik.
Novozákonní pisatelé se odvolávají na Žalm 2: Ž 2:7: Přednesu Hospodinovo ustanovení. Řekl mi: Ty jsi můj syn, já JSEM TĚ DNES ZPLODIL.Avšak zdá se, že se tak úplně neshodnou, kdy bylo to DNES. Z některých vyjádření to vypadá, že je to početí, před narozením Ježíše v Betlémě. Z některých vyjádření se to jeví tak, že to bylo v momentě pomazání Duchem svatým v Jordánu Ap. Pavel to rozumí spíš tak, že to bylo až vzkříšením Ježíše, kdy se stal nesmrtelným duchem, smrt nad Ním od té doby už nepanuje. Viz např: Sk 13:33: splnil Bůh nám, jejich dětem, když vzkřísil z mrtvých Ježíše, jak je to i napsáno v druhém Žalmu: ‚Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.‘ nebo: Ř 1:1: Pavel, otrok Krista Ježíše, povolaný apoštol, oddělený pro Boží evangelium, 2 které Bůh předem zaslíbil skrze své proroky ve svatých Písmech, 3 evangelium o jeho Synu, jenž povstal podle těla z potomstva Davidova 4 a podle Ducha svatosti BYL VZKŘÍŠENÍM Z MRTVÝCH USTANOVEN ZA SYNA BOŽÍHO v moci, evangelium o Ježíši Kristu, našem Pánu. Že by ten den DNES měl být někdy v nekonečné věčnosti, nevyplývá z žádného textu Písma.
/ A tento jeho Syn by také podléhal běhu času - stárnul by.... Počítal by léta své existence, svého bytí od svého vzniku /
No však Ježíš od svého početí a narození podléhal běhu času. To tě nějak překvapuje ? Vždyť rostl, rozvíjel se, nabýval moudrosti, učil se sedět, chodit, přibývala mu léta - stárnul. A byl smrtelný. Zemřel. Teprve vzkříšením z mrtvých se stal nesmrtelným, smrt nad Ním už nepanuje.
Vždyť to je přesně to, co je i pro nás, věřící v Něho, naší nadějí. Také jsme smrtelní. A očekáváme nesmrtelnost a vzkříšení z mrtvých. To je naše naděje života věčného. Stejně jako to bylo a je s Pánem Ježíšem.
/ Ale ona nikdy nebyla doba, kdy by Bůh Syn nebyl! /
Tuto myšlenku, hypotézu, ovšem Písmo nijak nepotvrzuje a nezná. Jednak Písmo nezná nikoho jako "Bůh Syn", jednak nehovoří nic o Synu Božím bez počátku, údajně zplozeném DNES a to tak, že takové DNES neexistuje.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 10:10:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jako člověk byl určitě počat v určitém okamžiku v čase. Ale jako Bůh Syn (duch) byl i při stvoření světa.
"Připomínám: "Dříve, než byl Abrahám, já jsem".
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 10:38:08 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Titul, sousloví Bůh Syn Bible nezná.
Ježíš byl Bohem předzvěděn před založením světa. Proto byl (v Boží mysli, plánu) dříve než Abrahám.
1P 1:20: on byl předzvěděn před stvořením světa, zjeven pak na konci časů pro vás,
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 17:08:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Člověk Ježíš byl Bohem předzvěděn už při stvoření světa.
Ale když se pak narodil, i andělé žasli.
Bible však zná - a to velmi důvěrně - slovo Abba (tatínku), směřované od Ježíše Krista k nebeskému Otci.
Máme - li tu tedy Otce, logicky je to proto, že má Syna. (Bez Syna by nebyl ani Otec).
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 20:39:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A co Stando ty tvoje myšlenky mají jako že dokazovat ?
Ap. Petr nám píše, že Ježíš byl Bohem předzvěděn už před stvořením světa. Ne pouze nějaká část Ježíše...
A co že andělé žasli ? Prostě narodil se dlouho očekávaný Mesiáš, Kristus, předpovídaný přes generace proroků...
A slovo Abba ? To i nás Ježíš učí se takto modlit. Bůh je pro Ježíše stejně Bohem, jako je i pro nás Bohem.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. prosinec 2024 @ 09:06:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží Syn vtělením neopouští Trojici, protože i ve svém lidství je neustále ve vztazích k Otci a Duchu. Proto sám oslovuje Otce "Abba" a vždycky rozlišuje "Můj Otec" a "váš Otec".
Jeho synovství je jiné úrovně, než synovství jeho následovníků.
"Otče náš, jenž jsi na nebesích ..."
Toto je Ježíšovou odpovědí na výzvu učedníků: "Nauč nás modlit...!"
Ježíš zde dává vzor, jak se mají jeho učedníci modlit - učí je. Toto je určeno učedníkům, nikoli Ježíši.
Svoji osobu a svůj jedinečný vztah k Otce zde tedy neuvádí. On se modlí na jiné úrovni vztahu.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Středa, 04. prosinec 2024 @ 09:32:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Stando, to co píšeš nikde v Písmu není. To jsou lidské konstrukce.
Boží Syn samozřejmě neopouští Trojici, protože žádná Trojice není. Boží Syn před vtělením neopouští Trojici, protože žádné vtělení Božího Syna neexistuje.
/ "Otče náš, jenž jsi na nebesích ..."
Toto je Ježíšovou odpovědí na výzvu učedníků: "Nauč nás modlit...!" Ježíš zde dává vzor, jak se mají jeho učedníci modlit - učí je. Toto je určeno učedníkům, nikoli Ježíši. Svoji osobu a svůj jedinečný vztah k Otce zde tedy neuvádí. On se modlí na jiné úrovni vztahu. /
To je zase jen lidská konstrukce. Ve skutečnosti Ježíš k tomuto tématu hovoří zcela jinak než hovoří tato konstrukce. Hovoří následovně: J 20:17: Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
Ježíš nijak nedává najevo " jiný vztah", nebo "jinou úroveň vztahu " k Otci v nebesích, k Bohu. Naopak. Jeho Otec je tak stejně náš Otec. Jeho Bůh je tak stejně náš Bůh.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 05. prosinec 2024 @ 09:28:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby tomu bylo, Josefe, jak ty říkáš, pak by to v Písmu opravdu nebylo. Ale ono to tam je.
V Písmu jedná jak nebeský Otec - ten v Písmu opravdu je, v Písmu jedná i jeho Syn, který nekoná vůli svou (hovořím o lidské vůli, o vůli člověka Ježíše), ale koná vždycky skutky nebeského Otce a jeho vůli. Otec, Syn a Duch svatý mají jen jednu společnou Boží vůli - jsou tedy vždy v dokonalé jednotě chtění i činění - tedy nelze hovořit i nějaké další Ježíšově vůli v Ježíšově božství než o té jediné - jejich vůli společné s Otcem i Duchem svatým (a to je ta Trojice!) - v Ježíšově lidství byla i otevřená možnost mít svoji svobodnou lidskou vůli odlišnou od té vůle Boží - ale tento případ u Ježíše nikdy nenastal. Vždycky i jako člověk konal v poslušnosti Bohu.
(J 20,17) Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem
ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim:
‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
Zde je to ve významu "nezadržuj mne" a jdi za apoštoly. Zde nejde o nějaký fyzický dotyk - v Mt 28,9 ženy přece zmrtvýchvstalému Pánu objaly nohy!....
Marie nechtěla Ježíše znovu ztratit. Stále ještě plně nepochopila vzkříšení. Ale Ježíš se nechtěl zdržovat u hrobu. Jeho i Marii čekal důležitý úkol.
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 05. prosinec 2024 @ 20:41:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Kdyby tomu bylo, Josefe, jak ty říkáš, pak by to v Písmu opravdu nebylo. Ale ono to tam je. /
Co tam je, tedy v Písmu ? To jsem jaksi nepochopil..
To co píšeš dál je zase fabulace o 2 Ježíších. (A to v Písmu není. Nejsou 2 Ježíšové)
Jeden (tedy údajně) má vždycky společnou Boží vůli v dokonalé jednotě, nemůže mít jinou a nemá svou vůli. A ten druhý má svou vůli, kterou podřizuje vůli Boha.
/ (J 20,17) Ježíš jí řekl: „Nedrž se mne, neboť jsem ještě nevystoupil ke svému Otci. Jdi k mým bratřím a řekni jim: ‚Vystupuji k Otci svému i k Otci vašemu, k Bohu svému i k Bohu vašemu.‘“
Zde je to ve významu "nezadržuj mne" a jdi za apoštoly. Zde nejde o nějaký fyzický dotyk - v Mt 28,9 ženy přece zmrtvýchvstalému Pánu objaly nohy!.... Marie nechtěla Ježíše znovu ztratit. Stále ještě plně nepochopila vzkříšení. Ale Ježíš se nechtěl zdržovat u hrobu. Jeho i Marii čekal důležitý úkol. /
Stando, tento verš jsem ti výše citoval ne proto, abychom zvažovali a přemýšleli, co Ježíš myslel pod oním "nedotýkej se mne".
Psal jsem ti to proto, že z těch slov Ježíše je zřejmé, že Jeho Otec je tak stejně náš Otec. (proto jsme Ježíšovými bratry). Jeho Bůh je tak stejně náš Bůh . Bůh je pro Ježíše stejně Bohem (Abba), jako je i pro nás Bohem (Abba).
Ježíš neříká Marii ..a jdi za apoštoly. Říká ji: ...Jdi k mým bratřím
|
]
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 06. prosinec 2024 @ 12:20:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Touhy těla a touhy ducha bývají v nás často odlišné - v protikladu. A nakonec u nás vítězí jedno, nebo druhé. /
Ano, tak to je. A neznamená to, že jsme 2 osoby.
/ U Ježíše tomu tak nebylo. Nehleděl na sebe, ale vždy konal skutky nebeského Otce. V dokonalé jednotě s Boží vůlí. /
No to ne. U Ježíše tomu bylo stejně. Také na něho přicházely stejná pokušení jako na nás. Bojoval s pokušeními stejně jako my, s tím, že vždycky zvítězil. Vždyť jak vypadal Jeho vnitřní boj v Getsemane? Až se krví potil. Velmi zřetelně pociťoval rozdílnost své vůle a vůle Boha, Otce, obzvlášť v této kritické situaci. Ale byl schopen svou vůli podřídit vůli Otce.
/ ..." Ježíš neříká Marii ..a jdi za apoštoly. Říká ji: ...Jdi k mým bratřím "... Cožpak apoštolové nebyli Kristu bratry? Třeba hledět na kontext, nevytrhávat si citáty. Z kontextu víme, že Marie Magdaléna šla za právě apoštoly. /
Samozřejmě že apoštolové byli Kristu bratry. Ano, je třeba nevytrhávat a nepřekrucovat citáty. Proto právě cituji přesně, co Ježíš Marii řekl, protože to v tomto kontextu, o kterém mluvíme, má význam. A sice že Ježíšův Otec je tak stejně náš Otec. (proto jsme Ježíšovými bratry). Jeho Bůh je tak stejně náš Bůh . Bůh je pro Ježíše stejně Bohem (Abba), jako je i pro nás Bohem (Abba). : Ježíš řekl Marii: ...Jdi k mým bratřím
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 02. prosinec 2024 @ 09:30:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dneska jsme vstávali v šest - každé ráno po celý advent chodíme na "roráty".
Kupa dětí s lucerničkami v procesí přes kostel ...
Ejhle, Hospodin přijde, a všichni svatí jeho s ním ...
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: mikim v Úterý, 03. prosinec 2024 @ 21:15:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A ejhle a víš vůbec o jakých svatých se zde mluví? Budou to všichni svatí ANDĚLÉ a nikdo jiný!!!
CSP Český studijní překlad (2009) Mt 25:31: "„Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni svatí andělé s ním, tehdy se posadí na trůn své slávy;" |
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 04. prosinec 2024 @ 09:10:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dneska má svátek svatá Barbora, mučednice za křesťanskou víru.
Její vlastní otec jí tehdy setnul hlavu - a vzápětí i jeho samého pak zabil blesk z nebe...
Když byla předtím vězněna - zazděna ve věži - chtěli jí udělat ve zdi alespoň dvě malá okénka - ona si ale vyžádala tři.
Jestlipak víš proč?
|
]
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 30. listopad 2024 @ 23:14:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bůh zplodil syna Ježíše jen 1x a nepotřebuje ho plodit znovu. Větší blud z dílny tzv.církevních otců snad neexistuje.
|
]
|
|
Re: Bloud si říká v srdci svém: V Bibli o Bohu Trojici není vůbec nic (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 29. listopad 2024 @ 21:18:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Větší nesmysl a báje a pověsti o trojici jsem ještě asi nečetl. |
|
|
|
|