Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 17, článků celkem: 17024, komentáře < 7 dní: 346, komentářů celkem: 449114, adminů: 60, uživatelů: 5304  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 203 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
127183319
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO !
Vloženo Pátek, 22. listopad 2024 @ 08:27:21 CET Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Ekrazit



Jan 5, 22 [biblenet.cz]    Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,
Jan 5, 23 [biblenet.cz]  aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal.
Jan 10, 30  Já a Otec jsme jedno.“


A obviňovat Krista z bohorouhačství pak znamená (minimálně!) odmítnutí spasení.

Aby bylo jasno: Existuje Slovo, které bylo u Boha, a které bylo a je Bohem (J. 1,1); Slovo, které se stalo tělem a přebývalo mezi námi (J. 1,14).

Ten, kdo obviňuje z hříchu Toho,  který hříchu nepoznal, tedy Boha, se nutně Bohu rouhá:



Jan 1, 29 [biblenet.cz]   Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.
Jan 8, 46 [biblenet.cz]   Kdo z vás mě usvědčí z hříchu? Mluvím-li pravdu, proč mi nevěříte?
Jan 8, 47 [biblenet.cz] Kdo je z Boha, slyší Boží řeč. Vy proto neslyšíte, že z Boha nejste.“
Římanům 5, 17 [biblenet.cz]   Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista.

KRISTUS JE VTĚLENÝ BŮH

Koloským 2, 9 [biblenet.cz]   V něm je přece vtělena všechna plnost božství;
Exodus 3, 14 [biblenet.cz]  Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“

JÁ  JSEM ! ! !
CHYTRÉMU NAPOVĚZ . . .


TEN , KDO UPÍRÁ KRISTU BOŽSTVÍ , BUDE KRISTEM SOUZEN . A BUDE TO SOUD BOŽÍ - A NIKOLI LIDSKÝ :



Jan 1, 29 [biblenet.cz]  Druhého dne spatřil Jan Ježíše, jak jde k němu, a řekl: „Hle, beránek Boží, který snímá hřích světa.
Zjevení Janovo 5, 6 [biblenet.cz]  Vtom jsem spatřil, že uprostřed mezi trůnem a těmi čtyřmi bytostmi a starci stojí Beránek, ten obětovaný; měl sedm rohů a sedm očí, což je sedmero duchů Božích vyslaných do celého světa.
Zjevení Janovo 21, 22 [biblenet.cz]  Avšak chrám jsem v něm nespatřil: Jeho chrámem je Pán Bůh všemohoucí a Beránek.
Zjevení Janovo 21, 23 [biblenet.cz]  To město nepotřebuje ani slunce ani měsíc, aby mělo světlo: září nad ním sláva Boží a jeho světlem je Beránek.

TY , KTEŘÍ POPÍRAJÍ KRISTOVO BOŽSTVÍ , SÁM KRISTUS SRAZÍ NA KOLENA :

Filipským 2, 10 [biblenet.cz] aby se před jménem Ježíšovým sklonilo každé koleno – na nebi, na zemi i pod zemí –
Filipským 2, 11 [biblenet.cz]  a k slávě Boha Otce každý jazyk aby vyznával: Ježíš Kristus jest Pán.

*

I . KRISTUS JE BŮH , KTERÝ SE STAL TĚLEM , SKRZE NĚHOŽ VŠECHNO JE STVOŘENO

Jan 1, 1 [biblenet.cz]  Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 3 [biblenet.cz]  Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Koloským 1, 16   neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Jan 1, 14 [biblenet.cz]  A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Písmo hovoří velmi jasně. Slovo, které bylo u Boha a které bylo (a je) Bohem (J. 1.1), skrze něhož vše bylo stvořeno (J. 1,3; Kol. 1,16), se stalo tělem (J. 1,14).

Slovo se stalo tělem - nikoli člověkem!
Bůh je nestvořený, člověk je stvořený, od Adama zatížený dědičným hříchem:

Římanům 5, 17 [biblenet.cz]  Jestliže proviněním Adamovým smrt se zmocnila vlády skrze jednoho člověka, tím spíše ti, kteří přijímají hojnost milosti a darované spravedlnosti, budou vládnout v životě věčném skrze jednoho jediného, Ježíše Krista.

TEN KDO TVRDÍ , ŽE KRISTUS BYL POUHÝM ČLOVĚKEM , KRISTU TÍM PŘISUZUJE HŘÍCH !

2. Korintským 5, 21 [biblenet.cz]  Toho, který nepoznal hřích, kvůli nám ztotožnil s hříchem, abychom v něm dosáhli Boží spravedlnosti.

II . BIBLICKÝ PRINCIP : VĚTŠÍ POSÍLÁ MENŠÍHO

Jan 14, 28 [biblenet.cz]  Slyšeli jste, že jsem vám řekl: Odcházím – a přijdu k vám. Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jdu k Otci; neboť Otec je větší než já.
Jan 12, 44 [biblenet.cz]  Ježíš hlasitě zvolal: „Kdo věří ve mne, ne ve mne věří, ale v toho, který mě poslal.
Jan 15, 26 [biblenet.cz]  Až přijde Přímluvce, kterého vám pošlu od Otce, Duch pravdy, jenž od Otce vychází, ten o mně vydá svědectví.
Jan 20, 21 [biblenet.cz]  Ježíš jim znovu řekl: „Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, tak já posílám vás.“

Ten, kdo pokládá Krista za pouhého (tedy nutně hříšného) člověka, se dopouští rouhání proti Duchu svatému tím, že vlastně tvrdí, že Duch svatý je MENŠÍ , než hříšný člověk.

Anebo jinak:

Člověk (nutně hříšný), posílá!!! Ducha svatého, který je tedy nutně MENŠÍ než on ! ! !


Skutky apoštolů 9, 3 [biblenet.cz]  Na cestě, když už byl blízko Damašku, zazářilo kolem něho náhle světlo z nebe.
Skutky apoštolů 9, 4 [biblenet.cz]  Padl na zem a uslyšel hlas: „Saule, Saule, proč mne pronásleduješ? “
Skutky apoštolů 9, 5 [biblenet.cz]  Saul řekl: „Kdo jsi, Pane?“ On odpověděl: „Já jsem Ježíš, kterého ty pronásleduješ.

Sk 9,5 Kterýž řekl: I kdo jsi Pane? A Pán řekl: Já jsem Ježíš, jemuž ty se protivíš. Tvrdoť jest tobě proti ostnům se zpěčovati.  (BK)

POPÍRÁNÍ KRISTOVA BOŽSTVÍ
SLUŽBA UMÍRAJÍCÍM [notabene.granosalis.cz]

Kristus, Král Králů a Pán Pánů přebývá  ve světle nepřístupném pro lidi (1Tm. 6; 15; Zj. 17,14); tedy na pravici Boží (Mt. 26,64), odkud přijde na oblacích nebeských (Mt. 24,30), a bude soudit zemi (J. 5,22; Sk. 10,42).

1. Timoteovi 6, 15  Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů.
Zjevení Janovo 17, 14  Ti budou bojovat s Beránkem, ale Beránek je přemůže, protože je Pán pánů a Král králů; ti, kdo jsou s ním, jsou povolaní a vyvolení a věrní.“
Matouš 26, 64  Ježíš odpověděl: „Ty sám jsi to řekl. Ale pravím vám, od nynějška uzříte Syna člověka sedět po pravici Všemohoucího a přicházet s oblaky nebeskými.“
Matouš 24, 30  Tehdy se ukáže znamení Syna člověka na nebi; a tu budou lomit rukama všechny čeledi země a uzří Syna člověka přicházet na oblacích nebeských s velkou mocí a slávou.
Jan 5, 22  Otec nikoho nesoudí, ale všechen soud dal do rukou Synovi,
Skutky apoštolů 10, 42  A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých.

VÍRA V ČLOVĚKA VEDE KE SMRTI - VÍRA V BOHA VEDE K ŽIVOTU VĚČNÉMU ! ! !

1. Janův 5, 20  Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život

ecr


"TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO !" | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

VÝPOVĚĎ PÍSMA O KRISTU A KOMENTÁŘE K TÉMATU (Skóre: 1)
Vložil: Ekrazit v Pátek, 22. listopad 2024 @ 08:56:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I .  SPASITELŮV PŮVOD

Bůh plodí Boha a člověk plodí člověka

Žalmy 2, 7 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil.

Vysvětlení pojmu "dnes":

Prof. Sauer (1898 – 1959) ve své skvělé úvaze o Boží vševědoucnosti, jejíž část zde uvádím, formuluje problém takto:

„Věčný Bůh sám nezná posloupnost typu „před a „po“. Vidí všecky časy současně, a proto je pro Něho i celý svět se všemi jeho dimenzemi věčně přítomným. I když mu teprve jeho stvořitelské slovo dává časově historický počátek, v jeho myšlení byl přece již od věků bez začátku a bez času. Žádný lidský tvor si nikdy nemůže udělat představu o tomto organickém sepětí věčnosti a času, jakož i o celém komplexu Božího myšlení.“

Pramen: Erich Sauer: Svítání spásy světa, kap. 1: Věčnost před stvořením světa, str. 11; KSb Ostrava 1993; ISBN 80-85237-42-3.

II .  PŘEDPOVĚĎ NAROZENÍ SPASITELE

Izajáš 9, 5 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: „Divuplný rádceBožský bohatýrOtec věčnostiVládce pokoje.“

Iz 9,6 Nebo dítě narodilo se nám, syn dán jest nám, i bude knížetství na rameni jeho, a nazváno bude jméno jeho: Předivný, Rádce, Bůh silný, Rek udatný, Otec věčnosti, Kníže pokoje.  (BK)

Iz. 9,6 "Neboť se nám narodí dítko, bude nám dán syn a na jeho rámě se dostane knížectví a jeho jméno se nazve DivRádce, -BŮH-HrdinaOtec věčnosti, Kníže pokoje." (Pavlík)

Verš popíši podle kralického překladu, který se jeví jako nejpřehlednější.

Dítě, Syn, má tyto kvality:

- Předivný
- Rádce
- Bůh silný
- Rek udatný
- Otec věčnosti
- Kníže pokoje

Nikde v Písmě se nepíše o tom, že Spasitel byl "Pravý Bůh a pravý člověk", či dokonce, že Spasitel byl byl pouhým člověkem!

Tam, kde působí Kristus, je Satan v okamžitém protiútoku a snaží se ze všech svých sil, průzračnou biblickou zvěst zakalit
Důkazem toho je, že Spasitel měl mnohé odpůrce (kteří byli evidentně pod vlivem Satana), kteří se snažili Spasitelovo učení zpochybnit a když to nedokázali, tak se snížili i vraždě Spasitele. 
Spasitel o těchto svých odpůrcích řekl toto:

Jan 8, 44 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Váš otec je ďábel a vy chcete dělat, co on žádá. On byl vrah od počátku a nestál v pravdě, poněvadž v něm pravda není. Když mluví, nemůže jinak než lhát, protože je lhář a otec lži.

Satan odvedl lidi od následování Krista k filosofování o Kristu, které vede do záhuby.
Filosofování je příjemné proto, že nenutí člověka ke změně (což je velmi bolestivé), nenutí člověka kráčet po úzké cestě (Mt. 7,14), nenutí k následování Krista (Mt. 16,24; Mt. 19,21; Mk. 8,34; Mk. 10,21; Lk. 9,23, 49,59; Lk. 18,22; J. 1,43 a další).

Z těchto přečetných výzev můžeme usoudit na to, jak je následování Krista důležité.

Naproti tomu filosofování, k němuž nejsme vybízeni, hoví lidské ješitnosti a pýše, což je široká cesta, vedoucí do věčného zahynutí (Mt. 7,13). Jde o velmi pohodlnou variantu, která má ale velmi špatný konec.

Ko 2,4 A totoť pravím, aby vás žádný, falešně dovodě, neoklamal podobnou k pravdě řečí.  (BK)

Blíží se vánoční doba, kdy si budeme připomínat narození Spasitele, kterého oslavuje i Píseň "Čas radosti veselosti".

Čas radosti, veselosti, světu nastal nyní,
neb Bůh věčný, nekonečný narodil se z Panny.


Tak dřívějším křesťanům to jasné bylo - ale nám to teď jasné není???
Básnická otázka: Co myslíte, čí je to práce???

Jestliže textu písně nevěříme - tak ji ani nezpívejme!


III .  NAROZENÍ SPASITELE

Jan 1, 1 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh.
Jan 1, 2 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   To bylo na počátku u Boha.
Jan 1, 3 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
Koloským 1, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
Koloským 1, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Matouš 1, 18 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Narození Ježíše Krista se událo takto: Jeho matka Maria byla zasnoubena Josefovi, ale dříve než se sešli, shledalo se, že počala z Ducha svatého.
Lukáš 1, 35 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Anděl jí odpověděl: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní; proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží.
Jan 1, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Z těchto textů jasně vidíme, že nádherně korespondují s Izaiášovým proroctvím.
Tvrzení, že je Spasitel "Pravým Bohem a pravým člověkem", či pouhým "člověkem", je SATANSKÁ DEFORMACE PÍSMA.


Ten, kdo znevažuje a zlehčuje Spasitelovo Božství (Pravý Bůh a pravý člověk), či Spasiteli dokonce Božství upírá (jen člověk) - bude jednou sám zvážen a shledán lehkým!

MENÉ - TEKEL . . .

IV .  Výrok Boha Otce o Spasiteli

Matouš 3, 17 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   A z nebe promluvil hlas: „Toto je můj milovaný Syn, jehož jsem si vyvolil.“
Marek 9, 7 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tu přišel oblak, zastínil je a z oblaku se ozval hlas: „Toto jest můj milovaný Syn, toho poslouchejte.“
2. Petrův 1, 17 [biblenet.cz] [biblenet.cz] On přijal od Boha Otce čest i slávu, když k němu ze svrchované slávy zazněl hlas: Toto jest můj milovaný Syn, v něm jsem nalezl zalíbení.

V .  Výroky Spasitelovy o sobě

Jan 10, 30 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Já a Otec jsme jedno.“
Jan 12, 45 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   A kdo vidí mne, vidí toho, který mě poslal.
Jan 14, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Ježíš mu odpověděl: „Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
Jan 14, 10 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Nevěříš, že já jsem v Otci a Otec je ve mně? Slova, která vám mluvím, nemluvím sám od sebe; Otec, který ve mně přebývá, činí své skutky.
Jan 14, 11 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Věřte mi, že já jsem v Otci a Otec ve mně; ne-li, věřte aspoň pro ty skutky!
Zj 22,16 Já Ježíš poslal jsem anděla svého, aby vám svědčil o těchto věcech v církvích. Já jsem kořen a rod Davidův, a hvězda jasná a jitřní. (BK)


VI .  VÝROKY ŽIDŮ O SPASITELI

Jan 5, 18 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   To bylo příčinou, že Židé ještě více usilovali Ježíše zabít, protože nejen znesvěcoval sobotu, ale dokonce nazýval Boha vlastním Otcem, a tak se mu stavěl naroveň.
Jan 10, 33 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Židé mu odpověděli: „Nechceme tě kamenovat pro dobrý skutek, ale pro rouhání: jsi člověk a tvrdíš, že jsi Bůh.“
Matouš 26, 63 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Ale Ježíš mlčel. A velekněz mu řekl: „Zapřísahám tě při Bohu živém, abys nám řekl, jsi-li Mesiáš, Syn Boží!“
Matouš 26, 65 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Tu velekněz roztrhl svá roucha a řekl: „Rouhal se! Nač ještě potřebujeme svědky? Hle, teď jste slyšeli rouhání.

VII .  VÝROKY LIDÍ VĚŘÍCÍCH VE SPASITELE

Jan 1, 14 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Jan 1, 49 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  „Mistře,“ řekl mu Natanael, „ty jsi Syn Boží, ty jsi král Izraele.“
Koloským 1, 15 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření,
Koloským 1, 16 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi – svět viditelný i neviditelný; jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti – a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho.
Jan 20, 28 [biblenet.cz] [biblenet.cz] Tomáš mu odpověděl: „Můj Pán a můj Bůh.“
Filipským 2, 6 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  Způsobem bytí byl roven Bohu, a přece na své rovnosti nelpěl,
Filipským 2, 7 [biblenet.cz] [biblenet.cz]  nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka
Filipským 2, 8 [biblenet.cz] [biblenet.cz] se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži.
Koloským 2, 9 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   V něm je přece vtělena všechna plnost božství; 
1. Janův 5, 20 [biblenet.cz] [biblenet.cz]   Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý BůhA jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život.

Ten, kdo snižuje Kristovo Božství a pokládá ho za jakéhosi  "Bohočlověka", i ten, kdo pokládá Krista za pouhého člověka, se Bohu rouhají a urážejí Ho. 
Jejich kristus je naprosto jiný, nežli Kristus biblický. 
Jejich kristus je tudíž modlou.

Podobně je tomu s nebiblickou "Pannou Marií", která nemá s biblickou Marií, tedy matkou našeho Pána (Lk. 1,43) vůbec nic společného.


ecr







KRISTA neznamená BOHA (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 22. listopad 2024 @ 09:12:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

PANE EKRAZITE, KRISTA neznamená TEDY BOHA , jak tady opakovaně lžete.

KRISTUS (MESIÁŠ)   ZNAMENÁ POMAZANÝ BOHEM.   

Nikoliv jak lživě podsouváte  BŮH. Nikoliv ten, který pomazává.

Kristus je člověk, kterého Bůh pomazal Duchem svatým a mocí, jak svědčí Písmo, apoštolové.


Ž 2:1:   Proč se bouří národy, proč lidé přemítají o prázdných věcech? 2Srocují se králové světa a mocnáři se spolu radí (1) proti Hospodinu a (2) proti jeho pomazanému.

Sk 4:24:   Když to bratři uslyšeli, svorně pozvedli hlas k Bohu: "Pane, ty jsi stvořil nebe i zemi, moře i všechno, co je v nich. 25 Ty jsi skrze Ducha svatého řekl ústy svého služebníka, našeho otce Davida: ‚Proč se národy vzbouřily a lidé vymýšleli marnosti? 26 Králové země povstali a vládcové se spřáhli (1) proti Hospodinu a (2) proti jeho Pomazanému.' 27 A opravdu, Herodes a Pontius Pilát se spřáhli s pohany a s lidem Izraele (2) proti tvému svatému služebníku Ježíši, jehož jsi pomazal28 a provedli, co tvá ruka a tvá vůle předurčila, že se má stát. 29 Pohleď nyní na jejich výhrůžky, Hospodine, a dej svým služebníkům, ať mluví tvé slovo se vší smělostí. 30 Vztahuj svou ruku k uzdravování a dej, ať se ve jménu tvého svatého služebníka Ježíše dějí divy a zázraky!"





Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 22. listopad 2024 @ 19:48:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Satan se raduje, když všichni křesťané uctívají hlavně člověka Ježíše Krista a modlí se k němu namísto aby ctili a modlili se k Bohu Otci JHVJ a slova Ježíšova v podstatě nepřijímají:
ČEP:
Matouš 4:10  Tu mu Ježíš odpoví: "Jdi z cesty, satane; neboť je psáno: `Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.´
KB:
Matouš 4:10  Tedy dí mu Ježíš: Odejdiž, satane; neboť jest psáno: Pánu Bohu svému klaněti se budeš a jemu samému sloužiti budeš.

[IGNT]τοτε THEN λεγει SAYS αυτω ο TO HIM ιησους JESUS, υπαγε GET THEE AWAY, σατανα SATAN; γεγραπται γαρ FOR IT HAS BEEN WRITTEN, κυριον τον THE LORD θεον σου THY GOD προσκυνησεις 

SHALT THOU WORSHIP, και AND αυτω HIM μονω ALONE λατρευσεις SHALT THOU SERVE.

Google překlad:
λατρευσεις /konat bohoslužbu

Jan 4:23  Ale přichází hodina, ano již je tu, kdy ti, kteří Boha opravdově ctí, budou ho uctívat v Duchu a v pravdě. A Otec si přeje, aby ho lidé takto ctili.
KB:
Jan 4:23  Ale jdeť hodina, a nyníť jest, kdyžto praví modlitebníci modliti se budou Otci v duchu a v pravdě. Neboť takových Otec hledá, aby se modlili jemu.

[IGNT]αλλ BUT ερχεται IS COMING ωρα AN HOUR και AND νυν NOW εστιν IS, οτε WHEN οι THE αληθινοι TRUE προσκυνηται WORSHIPPERS προσκυ
νησουσιν WILL WORSHIP τω THE πατρι FATHER εν IN πνευματι SPIRIT και AND αληθεια TRUTH; και γαρ FOR ALSO ο THE πατηρ FATHER τοιουτους SUCH ζητει SEEKS τους WHO προσκυνουντας WORSHIP αυτον HIM.

Google překlad:
προσκυνηται / konat bohoslužbu
προσκυνουντας /klanějící se

...Satan vraj naplnil ľudí strachom z Otca a odklonil uctievanie smerom k Ježišovi? Z tohto bludu potom vychádza, že to vraj satan pôsobí, že viacej ľudí verí a uctieva Ježiša. No katastrofa.

No ale tak to je, když se podívám na většinu církví na světe. Všichni si udělali Boha z člověka Pána Ježíše Krista a uctívají ho namísto nebo mnohem více než pravého Boha Otce JHVH.

...No a tu vidíme rovnakú mieru uctievania o ktorom hovorí Ježiš: Jána 5:23 aby všetci ctili Syna, jako ctia Otca. Kto nectí Syna, nectí Otca, ktorý ho poslal.

[IGNT] Joh 5:23 ινα THAT παντες ALL τιμωσιν MAY HONOUR τον THE υιον SON καθως EVEN AS τιμωσιν THEY HONOUR τον THE πατερα FATHER. ο μη HE THAT τιμων HONOURS NOT τον THE υιον ου SON τιμα HONOURS NOT τον THE πατερα FATHER τον WHO πεμψαντα SENT αυτον HIM.

Překlad Google:
τιμωσιν - vzdát čest

Ano ctít vzdát čest τιμωσιν neznamená uctívat jako při bohoslužbě. Ctíme někoho koho máme v úctě, ale uctíváme či uctívat máme λατρευσεις jen Boha Otce při bohoslužbě. Řecké slovo τιμωσιν pro uctívání Ježíše při bohoslužbě se v NZ nikdy nepoužívá!

Nikde v NZ není pokyn k uctívání člověka Pána Ježíše Krista jako BOHA. To si udělali a vymysleli a praktikuji dodnes jen lidé bez jakéhokoliv Božího příkazu.

Takže záleží jaké se použije v řečtině slovo pro mít úctu k někomu τιμωσιν nebo konat bohoslužbu tedy uctívat Boha λατρευσεις.

Pokud ten rozdíl nevidíš, ale spolehneš se jen na nepřesně překlady pak se nedivím, že tomu věříš špatně a děláš z Ježíše Boha.

Ježíš:

KB:

Jan 5:41  Chvály od lidí jáť nepřijímá



Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 22. listopad 2024 @ 19:52:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Koloským 2:9
Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.

Trinitární tvrzení

Trinitáři tvrdí, že tento verš naznačuje, že „Ježíš je Bůh“, protože říká, že v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství.

Tvrzení vs. fakta

Fakta ukazují, že Pavel má na mysli oslavený stav Ježíše Krista a to, jak Bůh tělesně přebývá ve vzkříšeném Ježíši.

Problémy s reklamací

1. Překlady

"Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství." (Douay-Rheims).

„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (ASV).

„Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství“ (KJV).

„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (ESV).

„Neboť v Kristu žije veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NIV).

„Neboť v něm přebývá celá plnost božstva tělesně“ (NAB).

„Neboť v Něm přebývá veškerá plnost Božství v tělesné podobě“ (NASB).

Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství (NRSV).

„Neboť v něm tělesně přebývá celá plnost božství“ (RSV),

2. Theotēs

Starší překlady přeloží řecké slovo theotēs jako "Boh". Z nějakého neznámého důvodu si mnoho trinitárních laiků myslí, že toto konkrétní slovo implikuje představu boha tří osob. Ale tato představa je prostě mylná. Toto slovo jednoduše znamenalo „Boží HOOD“ a nebylo to konkrétní slovo používané pro představu bytosti tří osob. V moderní angličtině bychom stejnou myšlenku vyjádřili tím, že bychom řekli něco jako „God-NESS“ nebo „božstvo“ v kvalitativním smyslu. Zde Pavel říká, že podstata Boha Ježíše Krista přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně. Slovo theotes se nevztahuje na „koho“, ale na „co“.

3. Trojiční nedůslednost

Čím se trinitáři snaží argumentovat? Text říká, že v něm tělesně přebývá plnost božství. Jeho tělo je jeho lidská přirozenost. Na jedné straně Trinitáři tvrdí, že Ježíšovo tělesné tělo je jeho lidstvím. Na druhou stranu se tu dohadují, že je tělesně „Bůh“. Jeho božská přirozenost a jeho lidská přirozenost jsou dvě odlišné a odlišné věci v jejich vlastní doktríně. Ale tady jako by chtěli tvrdit, že jeho lidská 
přirozenost ("tělesná") je božství. V trinitární doktríně můžete říci, že božská identita je božstvo, ale nemůžete říci, že jeho lidská přirozenost je božstvím. Božstvo neviselo mrtvé na kříži; lidstvo bylo. Toto tvrzení nedává žádný smysl a jsou v rozporu s jejich vlastní doktrínou.

4. Chybné trojiční předpoklady

Trinitáři bezohledně předpokládají, že tento verš lze aplikovat na Ježíše „ve dnech jeho těla“ (Židům 5:5) a dělají to běžně, i když Pavel říká, že Krista již nepoznáváme podle těla (2 Kor 5:16). Ale kontext nade vší pochybnost ukazuje, že Pavel má zjevně na mysli vzkříšeného Krista.

5. Kolosanům 1:19

V Koloským 1:19 má Pavel na mysli stejnou věc, kde říká: „v něm se zalíbilo přebývat veškerá plnost“. V kontextu je zřejmé, že má na mysli oslaveného Krista, „prvorozeného z mrtvých“.

6. Koloským 2:10 a Efezským 3:19

Hned následující verš naznačuje, že Kolosané byli stvořeni, aby v nich přebývala plnost božstva. Zjevně bychom nepředpokládali, že jsou Bohem. A znovu v Efezským 3:19 Pavel říká: "Abyste byli naplněni do míry veškeré plnosti Boží." Nepředpokládali bychom, že to znamená, že věřící jsou Bůh.

6. Neříká, že Ježíš JE božstvo

Tento verš neříká, že Ježíš JE božstvo. Říká, že v něm přebývá veškerá plnost božstva. Bůh Otec přebývá ve věřících (J 14,23). To neznamená, že věřící JSOU Bůh. Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4). To neznamená, že JSOU BŮH.

Analýza faktů

1. Pavel má konkrétně na mysli Zmrtvýchvstalého Krista

Kontext Koloským 2:9 jasně ukazuje, že Pavel má na mysli Zmrtvýchvstalého Krista.

A. Pavel má na mysli Krista v PŘÍTOMNÉM ČASE, což znamená, že má na mysli vzkříšeného Krista.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
b. Pavel také zdůrazňuje, že všichni plní božství přebývají v Kristu tělesně, protože mluví k údům Těla Kristova a ukazuje jim, co je jejich v Kristu, „ale Tělo je Kristus“ (2,17). Tělo Kristovo jsou ti, kteří jsou „ve“ vzkříšeném Kristu.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
Pavel také říká Kolosanům, že byli „naplněni“ v Kristu. To se může týkat pouze naplnění ve vzkříšeném Kristu.

C. Když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých, 

vzkřísil ho vysoko nad veškerou „vládu a moc“ a podřídil mu všechno (1 Kor 15,27; Židům 2,5-9). Z tohoto důvodu jsou všechny věci (rozsvíceno) v čele v Kristu (Efezským 1:9-10), o čemž Pavel mluví zde v Koloským 2:10.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou...
Opět je zcela jasné, že Pavel má na mysli vzkříšeného Krista.

d. Pavel vysvětluje, že Kolosanští byli vzkříšeni z mrtvých spolu s Kristem.

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste se naplnili a on je Hlavou veškeré vlády a moci a v něm jste byli také obřezáni obřízkou bez rukou. ve svlékání těla obřízkou Kristovou; 12 spolu s ním jste byli pohřbeni ve křtu, ve kterém jste s ním byli také vzkříšeni vírou v působení Boha, který ho vzkřísil z mrtvých. Když jste byli mrtví ve svých přestoupeních a neobřízce svého těla, oživil vás spolu s ním....
Bezprostřední kontext nenechává absolutně žádné pochybnosti o tom, že Pavel konkrétně mluví o vzkříšeném Kristu. Proto neexistuje žádný důvod, abychom tento text zneužili k neukřižovanému Ježíši ve dnech jeho těla.

2. Stejná PLNOST božství přebývá ve všech pravých křesťanech

Hned v dalším verši Pavel říká Kolosanům, že jsou PLNÍ v Kristu:

Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost božství a v něm jste byli naplněni.
Řecké slovo použité ve verši 10 je plēroō, což je slovesný tvar podstatného jména plērōma použitého ve verši 9. Jsou to tvary sloves a podstatného jména stejného řeckého konceptu. Pavel v listě Efezanům říká v podstatě totéž:aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích; a abyste byli zakořeněni a zakotveni v lásce, abyste byli schopni se všemi svatými pochopit, jaká je šířka a délka, výška a hloubka, a abyste poznali lásku Kristovu, která převyšuje poznání, abyste byli naplněni pro všechny plnost Boží. Efezským 3:17-19.
Kološané v nich také přebývala plnost božstva. Mít plnost Boha neznamená, že JSTE Bůh. Znamená to, že ve vás přebývá plnost Ducha Božího. Veškerá plnost božství, plnost Boha byla v Ježíši tělesně. Veškerá plnost božství byla také v Kolosanech. Kolosanští byli „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), což znamená, že jsou „účastníky Ducha“ (Židům 1:4), a tak jsou plni ve vzkříšeném Kristu. Zmrtvýchvstalý Kristus křtí v Duchu svatém, protože byl vzkříšen, aby byl „životodárným Duchem“ (1. Korintským 15:45); Pán JE Duch (2. Korintským 3:17; 4:5). Být „v Kristu“ znamená být ve vzkříšeném životě Ježíše, který byl vzkříšen tělem v Duchu svatosti (Řím 1,4). Už neznáme Krista podle těla, ale Krista podle Ducha (2 Kor 5,16; 1 Petr 3,18). Duch přebývá v těle Kristově, to znamená, že křesťané tvoří jeho tělo. Jsou PLNÍ ve vzkříšeném Kristu, protože plnost tohoto Ducha přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně.

3. Plnost poznání a moudrosti

Ve svém prvním dopise Korinťanům Pavel vysvětluje, že „Boží moudrost“ se nám dává poznat v Duchu. Duch nám zjevuje samé hlubiny Boha. A to je přesně to, o čem Pavel mluví v Koloským 2:9. Všimněte si kontextu:
ke všemu bohatství, které plyne z plné jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v nichž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo neošálil přesvědčivými argumenty... Dbejte na to, aby vás nikdo neodvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle tradice lidí, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm přebývá veškerá plnost božství v tělesných...

Pavlova pointa je, že veškerá plnost Božího poznání a moudrosti je nám dána poznat skrze Ducha, když jsme v Kristu, protože všechna tato plnost přebývá ve vzkříšeném Kristu, který byl tělem oděn a pohlcen Duchem živého Boha, když vstal z mrtvých. Duch přebývá ve vzkříšeném Ježíši tělesně a to je samo o sobě plností božství, protože Duch nám sděluje všechny poklady Boha a nebe. Všimněte si, co řekl Pavel:
„Plnost“, kterou má Pavel na mysli, je nejkonkrétněji plnost moudrosti a vědění, které máme v Kristu, a zmiňuje se o tom Kolosanům, aby si uvědomili, že nepotřebují být vedeni lidmi a jejich filozofiemi k podvodu. Tato plnost pochází z Ducha v nás a to platí o Ježíši „tělesně“, protože jeho ukřižované tělo bylo „pohlceno“ Duchem, když vstal z mrtvých, takže je tělu „životodárným Duchem“.

Porovnejte také následující dvě pasáže z Koloským a všimněte si, že Pavel má podobné myšlenky:
nepřestali jsme se za tebe modlit a prosit, abys byl NAPLNĚN poznáním Jeho vůle ve vší duchovní moudrosti a porozumění, abyste chodili způsobem hodným Pána, abyste se mu líbili ve všech ohledech, přinášeli ovoce v každém dobrém skutku a rozvíjeli se v poznání Boha; posílen vší mocí, podle své slavné síly, k dosažení veškeré stálosti a trpělivosti; radostně děkovat Otci, který nás způsobil, abychom měli podíl na dědictví svatých ve Světle. 1:9-12.
a ke všemu bohatství, které pochází z PLNÉ jistoty porozumění k poznání tajemství Boha a Krista, v němž jsou ukryty všechny poklady moudrosti a poznání. Říkám to proto, aby vás nikdo nesvedl přesvědčivými argumenty... Proto jako jste přijali Krista Ježíše Pána, tak v něm choďte, pevně zakořeněni a nyní v něm budováni a utvrzeni ve své víře. jak jsi byl poučen, a překypující vděčností. Dbejte na to, aby vás nikdo nesvedl do zajetí filozofií a prázdným podvodem, podle lidské tradice, podle základních principů světa, spíše než podle Krista. Neboť v Něm tělesně přebývá veškerá PLNOST božství a v něm jste naplnění...

4. Účastníci božské přirozenosti

Věřící jsou „účastníky božské přirozenosti“ (2 Petr 1:4), protože jsou „účastníky Ducha svatého“. To je důvod, proč v nich přebývá stejná plnost božství, jako v něm přebývá Ježíš tělesně. Křesťané mají v sobě přebývat plnost Boha ve smyslu Ducha svatého přebývajícího v jejich srdcích. Ale Kristus má plnost Boha, která v něm přebývá tělesně, protože je tělesně oslaven. Jeho ukřižované tělo bylo pohlceno a oděno Duchem svatým Božím. Ukřižované tělo je tělo, které bylo oděno nesmrtelností Ducha, který dává život. Z toho důvodu je vzkříšený Ježíš životodárným Duchem (1 Kor 15,45); Pán je Duch (2. Korintským 3:17) a my jsme proměňováni ve stejný obraz od slávy ke slávě (2. Korintským 3:17-18). A všichni věřící ponesou stejný obraz, až budou vzkříšeni (1 Kor 15,49). Křesťané, tělo Kristovo, má stejnou plnost, protože tuto plnost, protože Ježíš byl tělesně vzkříšen, aby se stal životodárným Duchem. Jako takoví jsou účastníky božské přirozenosti a 
až budou vzkříšeni, bude v nich tělesně přebývat veškerá plnost božstva. Toto znamená pravé synovství.

Závěr

Trinitářský nárok je postaven na domě z písku, což je falešný předpoklad. Trinitáři jednoduše předpokládají, že pokud veškerá plnost božství přebývá v Kristu, pak máme nějakým způsobem předpokládat, že je Bůh svou identitou. V Kolosanech však také přebývala plnost Boha, protože jsou údy Kristova těla. Tou plností je nebeské bohatství, které máme v Duchu Božím, který v nás přebývá, poklady moudrosti a poznání.

Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nám požehnal každým 
duchovním požehnáním v nebesích v Kristu.



Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 22. listopad 2024 @ 19:58:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Koloským 1:16-18

Neboť v něm byly stvořeny všechny věci – nebeské i pozemské, viditelné i neviditelné, ať trůny, panstva, panovníci nebo vrchnosti. Všechno bylo stvořeno skrze něho a jemu.

Trinitářský nárok

Trinitáři tvrdí, že Pavel má na mysli akt stvoření Genesis. Na základě tohoto předpokladu trinitáři tvrdí, že Ježíš musí být Bůh, protože buď (1) Bůh Otec stvořil všechny věci skrze něj, nebo (2) Ježíš je sám Stvořitelem. Verš 17 je také interpretován na základě tohoto předpokladu, kde trinitáři tvrdí, že Ježíš existoval předtím, než bylo cokoli stvořeno.

Tvrzení vs. fakta

Biblická fakta ukazují, že Pavel nemá na mysli akt stvoření Genesis, ale Boha, který stvořil vše znovu v Království vzkříšeného Syna.

Problémy s reklamací

1. Aby se mohl stát Předním ve všech věcech (v.18)

Nemožnost trojičního tvrzení je demonstrována skutečností, že Pavel říká, „aby se mohl stát předním ve všech věcech“. Stvořitel nemusí být na prvním místě nad svým vlastním aktem stvoření. Pokud by Pavel mluvil o aktu stvoření Genesis, bylo by to absurdní tvrzení.

Některé překlady se to pokoušejí snížit tím, že překládají řečtinu jako „že by mohl mít první místo ve všech věcech“ nebo něco podobného. Ale řecké sloveso zde není sloveso „mít“, ale sloveso „být“ a znamená „může se stát“ nebo „může se stát“. Stvořitel se nemusí stát prvořadým nad svým vlastním stvořením. To ukazuje, že trojiční tvrzení je zjevně chybné.

Muž Ježíš se stal předním nad celým stvořením, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých a posadil ho po své pravici, čímž mu dal veškerou autoritu na nebi i na zemi (Matouš 28:18) vysoko nad veškerou vládu, autoritu, moc a panství. Efezským 1:20-21) podřizující všechny věci vzkříšenému Ježíši (Židům 2:5-9) včetně andělů, autorit a sil, o čemž zde Pavel mluví Kolosané. Stal se nadřazeným andělům, když se posadil po Boží pravici 

(Židům 1:3-4).

2. Kontextuální fakta vs. Trinitární předpoklad

Trinitáři jsou oběťmi své vlastní mysli. Vidí slovo „stvořit“ a okamžitě předpokládají, že Pavel má na mysli akt stvoření Genesis. Pro ně (a pro ariány) je zcela běžné číst Koloským 1:16, jako by Pavel odkazoval na akt stvoření Genesis. A tak trinitáři vykládají text tak, že buď (1) Ježíš byl Stvořitelem stvoření Genesis, nebo (2) Ježíš byl prostředkem, kterým Bůh Otec stvořil všechny věci. Avšak biblická fakta nám ukazují, že Pavel nemá na mysli akt stvoření Genesis. Kontextová fakta ukazují, že má na mysli Království vzkříšeného Ježíše a mluví o novém stvoření, o vytvoření struktury autority v Kristově 

Království, o smíření starého stvoření, což je nové stvoření.

Je nemožné, aby Pavel odkazoval na akt stvoření Genesis, pokud má na mysli vzkříšeného Ježíše. I zběžné zkoumání kontextu ukazuje, že Pavel má v této pasáži na mysli vzkříšeného Krista, vzkříšeného Syna, který zemřel za naše hříchy a který vládne v Království Otcova milovaného Syna (v. 13).

Království vzkříšeného syna (v.13)

Bůh dal Ježíšovi Království a byl korunován slávou a ctí, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici. Křesťané jsou ti, kteří byli vysvobozeni z temnoty do světla, z autority temnoty do autority světla, vydáni do Království vzkříšeného Syna. Zde 
je zřejmé, že Pavel má na mysli vzkříšeného Krista.

Neboť nás vysvobodil z moci temnoty a přenesl nás do Království svého milovaného Syna
V němž máme vykoupení a odpuštění (v.14)

Kolosanští věřící měli vykoupení a odpuštění hříchů v Ježíši, který za jejich hříchy zemřel a vstal z mrtvých. Pavel má opět na mysli vzkříšeného Krista
království Jeho milovaného Syna, v němž máme vykoupení, odpuštění hříchů.

Ten, který byl vydán pro naše přestoupení a byl vzkříšen pro naše ospravedlnění. Římanům 4:25.
Kristus JE v. 15

Ve verši 15 se Pavel zmiňuje o Kristu v přítomném čase. To by nás mělo vést k pochopení, že má na mysli vzkříšeného Krista. Totéž se děje ve v.18, kde Pavel říká: "On JE Hlavou těla, církve. On JE počátek prvorozený z mrtvých."

"V Kristu"

Verš začíná „protože v něm byly všechny věci stvořeny“. Výraz „v něm“ je typický pavlovský jazyk pro postavení věřícího VE vzkříšeném Kristu v celém Pavlových spisech. Pavel má na mysli vzkříšeného Krista, „v němž máme vykoupení, odpuštění hříchů“ (v.14). „V něm stojí všechny věci (dosl.)“ (v. 17), to znamená, že ve vzkříšeném Kristu stojí pohromadě všechno stvoření, protože mu byla dána veškerá moc na nebi i na zemi, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých a ze stolce ho po jeho pravé ruce. Všechny věci jsou (dosl.) v něm „vzpřímené“ (Ef 1:9-10), a proto v něm všechny věci stojí pohromadě (v. 17).

Toho, který neznal hřích, učinil hříchem za nás, abychom se v něm stali Boží spravedlností. 2 Korintským 5:21 Oznámil nám tajemství své vůle podle svého zalíbení, které v něm zamýšlel ke správě plnosti časů, to jest směřování všech věcí vzhůru v Kristu, věcí v nebesa a věci na zemi.
Prvorozený všeho stvoření; Prvorozený z mrtvých

V bezprostředně následujícím kontextu ve verši 18 se Pavel zmiňuje o Ježíši jako o „prvorozeném z mrtvých“. Protože se zmiňoval o Kristu jako o „prvorozeném všeho stvoření“, musíme „prvorozený ze všeho stvoření“ vykládat jako odkaz na Ježíše jako prvorozeného z mrtvých.

Pasáž křičí „vzkříšený Kristus“ znovu a znovu a znovu.

Obraz Boha/Vykoupení ve vzkříšeném Kristu = Plnost/Smíření ve vzkříšeném Kristu.

Porovnejte verše 14-16 a verše 19-20, kde Pavel říká v podstatě totéž. Srovnej verš 15 s veršem 19. Srovnej verše 14,16 s veršem 20.

v němž máme vykoupení, odpuštění hříchů, který je obrazem neviditelného Boha, prvorozeného nade vším stvořením, protože v něm bylo stvořeno všechno, ať už na nebi nebo na zemi....

Nebo se zalíbilo, že v něm přebývá veškerá plnost a skrze něho smířit se sebou všechno, ať už je to na zemi, nebo na nebi, tím, že učinil pokoj skrze jeho krev, prolitou na kříži.

3. Vytvoření struktury autority

Je důležité si uvědomit, že Pavel mluví o stvoření věcí, o kterých se ve zprávě Genesis nikdy nezmiňuje. V účtu Genesis nenajdete popis vytváření trůnů nebo vládců nebo autorit, dominií nebo mocností. Navíc Pavel nemluví o nebi a zemi, ale o věcech V nebi a NA Zemi (srovnej v. 16 a v. 20. Viz také Ef 1:10).

V Kristu Bůh smířil kosmos sám se sebou. 

To je to, o čem zde Pavel mluví, „věci v nebi a věci na zemi“, jak řekl Ježíš: „Je mi dána veškerá moc v nebi i na zemi“.

Analýza faktů

1 "Aby byl první ve všem"

Tento výrok, který učinil Pavel v Koloským 1:18, by nedával žádný smysl v kontextu aktu stvoření v Genesis. Ježíš PŘIŠEL BÝT první ve všech věcech. Stvořitel „nepřichází“ mezi své vlastní stvoření jako první. Toto prohlášení dává smysl pouze v případě, že Ježíš byl povýšen na první místo mezi všemi věcmi. V kontextu tohoto úryvku by mělo být každému zřejmé, že vzkříšený Ježíš byl ve všech věcech první, protože je PRVOZrozený z mrtvých.

On je počátek a prvorozený z mrtvých, aby byl první ve všem.
2. Ktizo (tvorba), Ktisis (tvorba)

Trinitáři vidí slova „stvořený“ a „stvoření“ v Kolosanům 1:15–16 a předpokládají, že je nutně vidět akt stvoření v Genesis. Tento předpoklad je však nesprávný. Řecká slova ktizo (tvořit) a ktisis (stvoření) často používali staří Řekové k označení zakládání řídících orgánů nebo struktur autority při zakládání městských států království. Ve skutečnosti Josephus používá tento slovník k označení židovských osad po jejich zajetí v Babylóně. Peter jasně použil slovo ktisis tímto způsobem:

Podřizujte se pro Pána každému lidskému stvoření, ať králi jako tomu, kdo má moc, 

14 nebo místodržitelům... 1 Petr 2:13-14.
Petr mluví o strukturách lidské autority jako o lidském „výtvoru“. A struktura autority je přesně to, o čem Pavel v této pasáži mluví. Lidská města, státy, země, království jsou všechny založeny na jejich strukturách autority. Jsou založeny na vládě; Ježíšovo království je založeno na vládě, tj. na vládcích, autoritách, trůnech, panstvích, mocnostech. Všechno, ať už andělé, vládci nebo autority nebo trůny nebo mocnosti nebo panství, bylo podrobeno vzkříšenému synovi (1 Kor 15:24; Efezským 1:20-22; Židům 2:5-9; 1 Petr 3:22)

Kromě toho Pavel používá tyto výrazy, když mluví o našem postavení ve vzkříšeném Kristu. Říká nám, že Krista již nepoznáváme podle těla, ale pokud je 
někdo v něm, je novým „stvořením“. A v Efezským 2:10 Pavel vysvětluje, jak jsme Božím dílem „stvořeni“ v Kristu Ježíši. Víme, že v tomto verši o nás mluví jako o prvotinách nového stvoření (viz Jakub 1:18). Toto je jazyk toho, co je smířeno s Bohem, který má Pavel na mysli v Koloským 1:20.

3. Prvorozený z mrtvých se stal ve všem předním

Ve verši 18 je nám řečeno, že Ježíš, prvorozený z mrtvých, se stal předním ve všech věcech. Stalo se to, když Bůh vzkřísil Ježíše z mrtvých a posadil ho po své pravici a dal mu veškerou moc na nebi i na zemi daleko nad vládou, autoritou, mocí a nadvládou a podřizuje mu všechny věci včetně andělů.

Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi. (Matouš 28:18).

Pak přijde konec, když předá Království Bohu a Otci, když zruší veškerou vládu a veškerou autoritu a moc. Musí totiž vládnout, dokud mu všechny nepřátele nepoloží pod nohy. Poslední nepřítel, který bude zrušen, je smrt. Neboť všecko podřídil pod jeho nohy. 1. Korinťanům 15:24-27.

Vzkřísil Ho z mrtvých a posadil Ho po své pravici v nebesích vysoko nad veškerou vládu a autoritu, moc a panství a každé jméno, které je pojmenováno, nejen v tomto věku, ale i v tom, který přijde. A všecko podřídil pod jeho nohy a dal ho za hlavu nade vším církvi, která je jeho tělem, plností Toho, který naplňuje vše ve všem. 

Efezským 1:20-21

... skrze vzkříšení Ježíše Krista, který je po pravici Boží, odešel do nebe a byli mu poddáni andělé, mocnosti a mocnosti. 1. Petra 3:22

Když se očistil od hříchů, posadil se po pravici Veličenstva na výsostech, stal se o tolik lepším než andělé, o co zdědil vznešenější jméno než oni. Židům 1:3-4.

Je Hlavou nad veškerou vládou a autoritou... Odzbrojil vládce a autority, veřejně je ukázal, když nad nimi zvítězil. Koloským 2:10,14 (viz 1:13; Ef 1:9-10).

[Otec] nás vysvobodil z moci temnoty a přenesl do Království svého milovaného Syna... protože v něm bylo stvořeno všechno na nebesích i na zemi, viditelné i neviditelné, ať trůny nebo panství nebo vládci nebo autority - všechno bylo stvořeno skrze něj a jemu. On je přede vším a všechno v něm drží pohromadě. A on je Hlavou těla, církve a on je počátek, prvorozený z mrtvých, takže on sám se stal předním ve všem. Koloským 1:13-18.

Slovo „prvorozený“ je dědický jazyk. Bůh učinil vzkříšeného Ježíše dědicem všech věcí, které zdědil, lepší jméno než andělé (Židům 1:2,4). Protože „prvorozený“ je jazykem dědice, hebrejský pisatel označuje věřící jako „církev prvorozených“ (řečtina je množné číslo). Tento jazyk znamená, že jsou dědici Boha a spoludědicové Ježíše Prvorozeného (Řím 8:17).

... v těchto posledních dnech k nám promluvil ve svém Synu, kterého učinil dědicem všeho... posadil se po pravici Majestátu na výsostech a stal se tak nadřazeným andělům, jak zdědil lepší jméno než oni. Židům 1:2,4

On je obraz neviditelného Boha, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno, jak na nebi, tak na zemi... Koloským 1:15-16

6. Zjevení 3:14 - On je počátek

Ve Zjevení 3:14 se Ježíš popisuje jako „počátek stvoření Božího“. Podobně Pavel mluví o Ježíši jako o „počátku“ (Koloským 1:18) Ale všimněte si kontextu:

On je také hlavou těla, církve a on je počátek, prvorozený z mrtvých.
Pavel zjevně nemá na mysli počátek Genesis. Ježíš je počátkem nového Božího stvoření, protože je prvorozený z mrtvých a nové stvoření začíná V NĚM, a proto nám verš 16 říká, že se to děje V NĚM. Jako první vstal z mrtvých a je prvotinou nového Božího stvoření.

Nyní však Kristus vstal z mrtvých, prvotiny zesnulých... každý ve svém pořadí: prvotiny Kristus, potom ti, kteří jsou Kristovi při jeho příchodu... 1 Korintským 15:20,23

... kdyby měl Kristus trpět, a pokud by byl první ze vzkříšení z mrtvých, zvěstoval by světlo jak židovskému lidu, tak pohanům. Skutky 26:23

5. Nové stvoření je smířením starého stvoření

Když vidíme slovo „stvořit“ nebo „stvoření“, nemůžeme jednoduše předpokládat, že se vztahuje ke zprávě o stvoření v Genesis. 

Bůh tvoří znovu skrze Krista a v Kristu. V Efezským 2:10 Pavel říká, že jsme Boží dílo stvořené v Kristu Ježíši. Být „v Kristu“ znamená, že jsme nová stvoření. Zemřeli jsme starému stvoření a znovu jsme se narodili do nového stvoření Božího. Ve 2. Korinťanům 5:16-19 se dozvídáme, jak Bůh v Kristu smiřoval svět se sebou a jsme-li ve vzkříšeném Kristu, byli jsme smířeni s Bohem a jsme nová stvoření.

Pečlivě porovnejte následující:

Neboť v něm bylo stvořeno všechno – ať to, co je na nebi, tak to, co je na zemi, viditelné i neviditelné, ať trůny, nebo panstva, ať vladaři, nebo vrchnosti. Všechno bylo stvořeno skrze něho a jemu.a skrze něho smířit všecko se sebou, když učinil mír skrze krev svého kříže; skrze něj 

– ať už věci na zemi nebo věci na nebi.

6. 2. Korinťanům 5:14-19

Následující pasáž objasňuje Pavlovy myšlenky na Koloským 1:16-20.

Neboť nás ovládá Kristova láska, když jsme došli k závěru, že jeden zemřel za všechny, proto všichni zemřeli a on zemřel za všechny, aby ti, kdo žijí, už nežili pro sebe, ale pro toho, který kvůli tomu zemřel a vstal z mrtvých. z nich. Proto od nynějška neznáme nikoho podle těla, i když jsme poznali Krista podle těla, ale nyní ho již takto neznáme. Je-li tedy někdo v Kristu, je nové stvoření, staré pominulo, hle, nové přišlo. Nyní jsou všechny tyto věci od Boha, který nás smířil se sebou skrze Krista a dal nám službu smíření, totiž že Bůh v Kristu smiřoval svět se sebou, nepočítaje proti nim jejich provinění, a svěřil nám slovo smíření. 2. Korinťanům 5:14-19.
Bůh v Kristu smiřoval svět se sebou. Co je smířeno s Bohem, je nové stvoření. A to je přesně to, o čem Pavel mluví v Koloským 1:16–20. Bůh stvořil všechny věci na nebi a na zemi v Kristu, to znamená, že Bůh smířil svět se sebou v Kristu. Jak říká v Koloským 1:20, všechny věci, ať už věci na zemi nebo věci v nebesích, jsou smířeny s Bohem v Kristu. Není pochyb o tom, že Pavel v Koloským 1:16 mluví o tom, že Bůh stvořil věci znovu ve vzkříšeném Kristu.

7. Vzkříšený Syn: Prvorozený z mrtvých, prvotiny Božího nového stvoření

Následující text ukazuje, jak bychom měli chápat Koloským 1:12–20:

Neboť [Otec] nás vysvobodil z moci temnoty a přenesl do Království [Zmrtvýchvstalého] Syna své lásky, ve [Zmrtvýchvstalém Synu] máme vykoupení, odpuštění hříchů. [Zmrtvýchvstalý Syn] je obrazem neviditelného Boha, prvorozeného všeho stvoření, protože ve [Zmrtvýchvstalém Synu] bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi, viditelné i neviditelné, ať už trůny nebo panstva nebo vládce nebo autority – všechny věci byly stvořeny skrze [Zmrtvýchvstalého Syna] a [Zmrtvýchvstalému Synu]. [Zmrtvýchvstalý Syn] je přede vším a ve [Zmrtvýchvstalém Synu] všechny věci stojí pohromadě. [Zmrtvýchvstalý Syn] je také hlavou těla, církve a [Zmrtvýchvstalý Syn] je počátek, prvorozený z mrtvých, takže [Zmrtvýchvstalý Syn] bude mít ve všem první místo. Neboť vší plnosti se zalíbilo přebývat ve [Zmrtvýchvstalém Synu] a skrze [Zmrtvýchvstalého Syna] usmířit všechno se sebou, když učinil pokoj skrze krev kříže skrze [Zmrtvýchvstalého Syna], ať už věci na zemi nebo věci v nebi.

Shrnutí

Řecká slova pro stvoření a stvoření používali staří Řekové k označení zřízení řídících orgánů při zakládání/vytváření (ktisis) politických městských států nebo království. Petr také použil slovo tímto způsobem. O Království a jeho strukturách autority mluví Pavel v Koloským 1:14–16. Ježíš se stal předním nade vším, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých, dal mu veškerou autoritu na nebi i na zemi a podřídil mu všechny věci včetně andělů, vládců, mocností a autorit, o čemž opět mluví 

Pavel ve verši 16 Ve verši 20 vidíme, že Pavel má na mysli smíření věcí v nebesích a na zemi. Cokoli je smířeno s Bohem, je nové stvoření, to je přesně to, co Pavel zmiňuje ve verši 16, věci stvořené v nebesích a na zemi.

Závěr

Když poctivě zvážíme všechna kontextová fakta týkající se Koloským 1:15-16, není pochyb o tom, že trojiční výklad této pasáže je vážnou chybou. Akt stvoření Genesis není ani na Paulově radaru. Pavel mluví o tom, že Bůh smířil všechno se sebou ve vzkříšeném Kristu a že „stvoření“ není staré stvoření podle Genesis, ale nové stvoření, kde vše směřuje vzhůru v Kristu Ježíši a Království Milovaného Syna, které se stalo před- byl vynikající nade vším, když ho Bůh vzkřísil z mrtvých a posadil ho po své pravici a podřídil mu vše včetně veškeré andělské moci a autority. Z tohoto důvodu je vzkříšený Kristus přede všemi věcmi jak v čase, tak v postavení, protože je prvorozený z mrtvých a má přednost nade všemi věcmi. Pavlovy myšlenky v Efezským 1:9-10 a 1:20-21 vyjadřují téměř identický koncept.

Díval jsem se dál v nočních viděních a hle, s nebeskými oblaky přicházel člověk jako syn člověka a přišel k Prastarému dnů a byl před Ním představen. A byla mu dána vláda, sláva a království, aby mu sloužili všichni lidé, národy a lidé všech jazyků. Jeho vláda je věčná vláda, která nepomine, a jeho království je takové, které nebude nikdy zničeno... Potom bude království a panství a velikost celého království pod celým nebem dána lidu svatých Nejvyššího; Jeho království bude věčným královstvím a všechna panství mu budou sloužit a poslouchat ho. 



Re: TEN , KDO POPÍRÁ KRISTA , TEDY BOHA , ODMÍTÁ OTCE I DUCHA SVATÉHO ! (Skóre: 1)
Vložil: mikim v Pátek, 22. listopad 2024 @ 20:03:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
1. Janova 5:20

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám rozum, abychom poznali toho, který je pravdivý, a jsme v tom, který je pravdivý, v jeho Synu Ježíši Kristu. Toto je pravý Bůh a věčný život.

Trinitářský nárok

Trinitáři tvrdí, že tento verš identifikuje Ježíše jako „pravého Boha“. Dělají to tak, že trvají na tom, že předchůdce slova „toto“ je odkazem zpět na „Ježíše Krista“ v předchozí větě.

Tvrzení vs. fakta

Fakta zcela jasně ukazují, že pravým Bohem v tomto verši je Otec, kterého Syn zjevuje.

Problémy s trinitárním tvrzením

1. Houtos

Slovo přeložené jako „Toto“ je řecké slovo houtos. Slovo „toto“ vyžaduje předchůdce. Toto slovo se používá k označení diskutovaného předmětu - něčeho, co bylo zmíněno nebo bude okamžitě zmíněno. Antecedent je podstatné jméno nebo fráze podstatného jména, na kterou se vztahuje slovo „toto“. Trinitáři běžně naznačují, že nejbližší výše zmíněná osoba je vždy nejpravděpodobnějším předchůdcem slova „toto“ (houtos). Nicméně, gramaticky řečeno, toto trojiční tvrzení je velmi neupřímné a nesprávné. Ve svých posedlostech prostě nejsou upřímní. V angličtině i řečtině není antecedent nejbližší předcházející slovo. Předchůdce je spíše posledním předmětem diskuse. Poslední předmět, o kterém se diskutuje, může být poslední věcí zmíněnou před slovem „Toto“ a nemusí tomu tak být. A tak se trinitáři skutečně uchylují k zbožným přáním a nečestnému jednání v zájmu svých doktrinálních tradic.

2. Směšné důsledky trinitárního tvrzení

Trinitářské tvrzení je, že bychom měli považovat nejbližší předcházející slovo „toto“ za předchůdce slova „toto“. Pozorně si všimněte, co se stane, když použijeme trinitářskou metodu v těchto dvou verších od Jana:

Kdo je lhář než ten, kdo popírá, že Ježíš je Kristus? Toto (houtos) je antikrist, ten, kdo popírá Otce a Syna.

1. Jana 2:22.

Neboť do světa vyšlo mnoho podvodníků, těch, kteří neuznávají, že Ježíš Kristus přišel v těle. Toto (houtos) je podvodník a antikrist.

2. Jana 1:7

Zde jsou dvě pasáže, jedna z téhož Janova dopisu a jedna z jeho dalšího dopisu. Pokud bychom pro tyto dva verše použili stejnou trinitární linii uvažování, museli bychom dospět k závěru, že odkazem na slovo „Toto“ v 1. Janově 2:22 je Kristus, a měli bychom tedy Jana říkat, že Kristus je antikrist a Kristus popírá Otce a Syna. Ve 2. Janově 1:7 bychom také museli dospět k závěru, že odkazem na „Toto“ je tělo Ježíšovo, a proto bychom měli Jana říkat, že Ježíšovo tělo je podvodník a antikrist. Trinitární linie uvažování má za následek absurdní důsledky.

Analýza faktů

1. Řecké slovo alēthinos (ἀληθινός)

Řecké slovo pro „pravdu“ je alētheia. Řecké slovo pro „pravdivé“ je alēthēs a odkazuje na něco objektivně pravdivého. Řecké slovo alētheuō znamená říkat pravdu. Řecké slovo alēthōs se obvykle překládá jako „skutečně“. Slovo alēthinos se v Písmu používá různými způsoby a v podstatě se vztahuje k něčemu nebo někomu, co je ze své podstaty pravdivé.

Následuje doslovnější překlad:

"A víme, že Syn Boží přichází a dal nám rozum, abychom poznali toho Pravého, a my jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. To je Pravý Bůh a věčný život."

Základní porozumění čtení by mělo většině lidí stačit k tomu, aby viděli, že Pravý Bůh je Otec. Ale zdá se, že základní čtení s porozuměním v trinitárním světě nefunguje.

2. Základní čtení s porozuměním

Pravda o věci vyžaduje pouze základní porozumění čtení. Zeptejme se nejprve: "Kdo je ten pravý?"

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám rozum, abychom poznali Toho, který je Pravý, a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu.

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu.

Ten Pravý má syna jménem Ježíš Kristus. Je zřejmé, že ten Pravý je Otec.

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. Toto je Pravý Bůh a Věčný Život.

Pravý Bůh je ten pravý a my jsme v tom pravém, jsme-li v jeho synovi Ježíši. Pravý/pravý Bůh je zjevně Otec.

3. Věčný život

U Jana 17:3 se Ježíš modlí k Otci a říká: "Toto je věčný život, aby poznali Tebe, jediného pravého Boha, a Ježíše Krista, kterého jsi poslal."

Zde nám Ježíš říká, že věčný život je poznání Boha Otce, jediného pravého Boha. V 1. Janově 5:20 nám Jan říká totéž – že Syn přišel, abychom poznali toho Pravého. Muž Ježíš je cesta k Otci (Jan 14:6) a my musíme Ježíše znát je poznat Otce pro věčný život. Je to proto, že Věčný život Boha Otce se nachází v Ježíši, ve vzkříšení a v životě.

4. Pravý Bůh a věčný život

Jakmile jsou nám tato fakta předložena, je více než jasné, že ten Pravý v 1. Janově 5:20 je Otec, kterému Ježíš přišel, aby nám dal porozumět, abychom mohli poznat Otce pro věčný život, stejně jako se Ježíš modlil u Jana. 17:3. Když Jan používá slovo „Toto“, má na mysli Pravého Boha a Věčný Život, který nám Ježíš dává poznat. Jediným pravým Bohem je Otec, jak Ježíš prohlásil v Janovi 17:3, a věčný život je znát Otce. „Toto“ se vztahuje zpět k tomu, co nám dal Ježíš pochopit a poznat: Otce, jediného pravého Boha.

Porovnejte zvýrazněná slova v těchto dvou verších:

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. Toto je Pravý Bůh a Věčný Život.

Otče... Toto je věčný život, aby poznali Tebe, jediného pravého Boha a Ježíše Krista, kterého jsi poslal.

Nyní porovnejte tato zvýrazněná slova:

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. Toto je Pravý Bůh a Věčný Život.

Otče... Toto je věčný život, aby poznali 

Tebe, jediného pravého Boha a Ježíše Krista, kterého jsi poslal.

Nyní porovnejte tato zvýrazněná slova:

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého a jsme v tom Pravém, v Jeho Synu Ježíši Kristu. Toto je Pravý Bůh a Věčný Život.

Otče... Toto je věčný život, aby poznali Tebe, jediného pravého Boha a Ježíše Krista, kterého jsi poslal.

Nyní porovnejte tato zvýrazněná slova:

A víme, že Syn Boží přišel a dal nám porozumění, abychom mohli poznat toho Pravého, a jsme v tom Pravém, v JEHO synovi Ježíši Kristu. Toto je Pravý Bůh a Věčný Život.

Otče .... To je život věčný, aby poznali Tebe, jediného pravého Boha a Ježíše Krista, kterého jsi poslal.

Je to opravdu jasné, ne? Každému poctivému člověku by mělo být jasné, že v obou těchto verších je prezentována stejná myšlenka. Věčný život našeho Boha a Otce se nachází v Jeho Synu. Syn nám dává poznat jediného pravého Boha, totiž Otce. Protože věčný život znamená znát jediného pravého Boha, našeho Otce, Jan říká: "Toto je pravý Bůh a věčný život."

Závěr

Ponecháme-li stranou trinitární zbožné přání, je zcela jasné, že předchůdcem slova „Toto“ není Ježíš. Jan nám říká, jak Ježíš přišel, abychom poznali toho Pravého. To je zjevně odkaz na Otce, protože Otce známe skrze Ježíše, který je cestou k Otci. Slovo „toto“ se vztahuje na pravého Boha, kterého nám Ježíš dává poznat, svého Boha a Otce. Všechna fakta naznačují, že Jan vyjadřuje myšlenku, že pravý Bůh, Otec, je znám skrze svého Syna Ježíše. U Jana 17:3 nám Ježíš říká, že „toto“ je věčný život – abychom poznali Otce, jediného pravého Boha. Stejná myšlenka je vyjádřena v 1. Janově 5:20



Stránka vygenerována za: 0.98 sekundy