 |
Právě je 263 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 128307114 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Život víry: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení?
Vloženo Čtvrtek, 24. říjen 2024 @ 22:14:50 CEST Vložil: Tomas |
poslal Nepřihlášený Stačí naše vyznání a tvrzení, že máme víru ke skutečné konečné spáse?
Věnujte mimořádnou pozornost tomuto článku. Je to otázka vašeho
věčného života a věčné smrti!!!
V protestantismu nikdy nikdo nebude kázat na většinu těchto
veršů. Jakoby vůbec neexistovaly.
Nebo jest čas,
aby se začal soud od domu Božího. A poněvadž nejprv od nás,
jakýž bude konec těch, kteříž nejsou povolni evangelium
Božímu? 18A
poněvadž spravedlivý
sotva k spasení přichází,
bezbožný a hříšník kde se ukáže?
(1Pt 4,17.18)
Přijdeť
pak ten den Páně, jako zloděj v noci, v kterémž nebesa jako v
prudkosti vichru pominou, a živlové pálivostí ohně rozplynou se,
země pak i ty věci, kteréž jsou na ní, vypáleny
budou. 11Poněvadž
tedy to všecko má se rozplynouti, jací
pak vy býti máte v svatých obcováních a v pobožnostech,
(2Pt 3,11)
Máme
věčný život skrze víru v současnosti. Avšak
budoucího věčného života je třeba DOSÁHNOUT,
je NADĚJÍ.
K
naději
života věčného,
kterýž zaslíbil před časy věků ten, kterýž nikdy neklamá,
Bůh (Tit1,2)
Boj
výborný bojoval jsem, běh jsem dokonal, víru
jsem zachoval
(2Tim
4,7)
Bojuj
ten dobrý boj víry, DOSÁHNI
věčného života, k němuž i povolán jsi (1Tim
6,12)
Tehdy
všed král, aby pohleděl na hodovníky, uzřel tam člověka
neoděného
rouchem svadebním. 12I
řekl jemu: Příteli, kteraks ty sem všel, nemaje roucha
svadebního? A on oněměl. 13Tedy
řekl král služebníkům: Svížíce nohy jeho i ruce, vezměte ho,
a uvrztež jej do temností těch zevnitřních. Tamť bude pláč a
škřipení zubů. 14Nebo
mnoho
jest povolaných, ale málo vyvolených
(Mt
22, 11-14).
Mnoho,
je těch, které Pán povolal, dal jim víru a Ducha svatého a
očekával od nich nejen vyznání ústy a mrtvou prázdnou víru bez
skutků, ale tvrdou a vysilující otrockou práci a utrpení. Avšak
pouze vyvolení
to učiní. A těch je dle slov Pána málo.
Nevěsta
si šije svatební bílý
kment,
jenž jsou „spravedlivé
skutky svatých.“
Radujme
se, a veselme se, a chválu vzdejme jemu. Neboť přišla svadba
Beránkova, a manželka jeho připravila se. 8A
dáno jest jí, aby se oblékla v kment čistý a stkvoucí, a ten
kment jsouť ospravedlňování
svatých
=
spravedlivé skutky svatých (Zj
19, 7.8)
Existuje
i opačný proces:
Andělu
pak církve Sardinské piš: Toto praví ten, kterýž má sedm duchů
Božích a sedm těch hvězd: Vím skutky tvé, že máš jméno,
že jsi živ, ale jsi mrtvý. 2Budiž
bedlivý, a utvrzujž jiné
umírající.
Neboť jsem nenalezl
skutků tvých plných před Bohem. 3Pomniž
tedy, co jsi přijal a slyšel, a ostříhej, a čiň pokání. Pakli
bdíti nebudeš, přijduť na tě jako zloděj, a nezvíš, v kterou
hodinu na tě přijdu. 4Ale máš
některé osoby i v Sardis, kteréž nepoškvrnily
roucha svého
(=
mají
skutky
svatých a
nikoliv mrtvé skutky, hříchy)
protož
budouť se se mnou procházeti v bílém rouše; nebo jsou
hodni. 5Kdo
svítězí, tenť bude odín rouchem bílým; a nikoliť nevymaži
jména jeho z knihy života,
ale vyznámť jméno jeho před oblíčejem Otce svého i před
anděly jeho
(Zj
3, 1-5).
Jestliže
časově nejsou naše skutky PLNÉ
před Bohem, skutky, které pro nás Pán předem připravil, na
každý den i noc (když právě bdíme), riskujeme
vymazání z Knihy života. Nevím zda je to 50 na 50% Božích a
mrtvých skutků. Mám za to, že i kdyby někdo měl 90% Božích
skutků - bude SOTVA
(řec.
sotva, stěží,těžce) spasen
– tak přísné to je (1Pt 4,18). Takové
jsou nároky Boží svatosti.
Až
tak se máme nést k dokonalosti a snažně běžet, zda by i
uchvátiti mohl:
Protož
opustíce řeč počátku Kristova, k
dokonalosti se nesme
(Žd
6,1).
Ne
že bych již dosáhl, aneb
již dokonalým byl,
ale snažně
běžím,
zda bych i uchvátiti mohl, načež uchvácen jsem od Krista
Ježíše. 13Bratří,
jáť nemám za to, že bych již dosáhl
(Fil 3, 12.13)
Bůh
nás pozičně učinil stejným, jako Kristus. Tak nás vidí. Ale
skrze posvěcení Ducha chce, abychom i dispozičně – ve skutečném
životě dosáhli dokonalosti Krista, maximálně, co můžeme.
Dosáhli toho, jak nás vidí Bůh.
Jak
snadně lze opačným životem o vše přijít?
Tak
třeba ideální vdova žije takto:
Kteráž
pak právě vdova jest a osamělá, máť naději v Bohu, a trváť
na modlitbách a svatých žádostech dnem i nocí
(1Tim 5,5).
Mohou
však být
i
vdovy jdoucí do zatracení:
Ale
rozkošná, živa jsuci, již
umřela (v6.)
Je
zaživa mrtvá.
Jestliže
pak kdo o své, a zvláště o domácí péče nemá, zapřelť
víry,
a jest
horší než nevěřící
(v.8)
Ale
mladých vdov nepřijímej; nebo když, nedbajíce na Krista,
v chlipnost se vydadí,
vdávati
se chtějí, 12Jsouce
již hodné
potupení
(=
odsouzení)
proto že první
víru zrušily
(v.11.12)
Nebo
již se některé uchýlily zpět
po satanu
(v.15)
To
samozřejmě neplatí jen pro vdovy. Jsou to obecně platné principy
i pro muže.
Koresponduje
to s Jan 15, 6:
Nezůstal-li
by kdo ve mně, vyvržen
bude ven
jako ratolest, a uschneť
(obraz
umírajících ve Zj 3,1-5)
a budouť sebrány, a na oheň
uvrženy, a shoříť.
A
s Mt 7, 13-23:
Vcházejte
těsnou
branou;
nebo prostranná brána a široká
cesta
jest, kteráž vede k zahynutí,
a mnoho
jest těch, kteříž vcházejí skrze ni. 14Nebo
těsná
jest brána a úzká cesta, kteráž vede k životu,
a málo
jest nalézajících ji. 15Pilně
se pak varujte falešných
proroků,
kteříž přicházejí k vám v rouše ovčím, ale vnitř jsou vlci
hltaví. 16Po
ovocích
=(skutky)
jejich
poznáte je. Zdaliž zbírají z trní hrozny, aneb z bodláčí
fíky? 17Takť
každý strom dobrý ovoce dobré nese, zlý pak strom zlé ovoce
nese. 18Nemůžeť
dobrý strom zlého ovoce nésti, ani strom zlý ovoce dobrého
vydávati. 19Všeliký
strom, kterýž nenese ovoce dobrého, vyťat a na oheň uvržen
bývá. 20A
tak tedy po ovocích jejich poznáte je. 21Ne
každý, kdož mi říká:
Pane, Pane
(= vyznání a vyznávání Pána ústy)
vejde do království nebeského, ale ten, kdož činí
vůli Otce mého
(připravené skutky) kterýž
v nebesích jest. 22Mnozíť
mi dějí v onen den: Pane, Pane, zdaliž jsme ve jménu tvém
neprorokovali, a ve jménu tvém ďáblů nevymítali, a v tvém
jménu divů mnohých nečinili? 23A
tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy
neznal.
Odejděte ode mne, činitelé
nepravosti (=
mrtvé skutky, nikoliv Boží vůle).
Ale,
aby nedošlo k mýlce, spása je z MILOSTI od
počátku do konce.
Od
Božího vyvolení v minulé Věčnosti před ustanovením světa, po
život z víry, který dává Bůh k činění Jeho vůle (Jím
připravených skutků) až po finální dosažení věčného
života, k němuž jsme povoláni.
K
našemu životu po uvěření máme veškerou potřebnou milost a
vše, co potřebujeme.
Nikdo
nás nemůže vytrhnout z Boží ruky.
My
sami však ano. Můžeme brát Boží milost nadarmo, vypadnout z ní
a zbavit se Krista. Dočasně či trvale.
Vše
dobré, co učiníme v Duchu je z
Boha a
všechno ostatní - zlé skutky, hříchy a neučiněné skutky -
je naše
vina.
Ze
všech výše uvedených veršů vidíme, že Bůh má na ty,
které spasí s konečnou platností velice vysoké
nároky -
ne tedy přímo jen na ně samotné, ale na využití Pánem
dané MILOSTI,
která je jim dána z Boží strany. Tedy na využití toho, co v
nich Bůh činí, působí skrze svého Ducha (tedy posvěcení).
Spása
není z nás, ale z Boha. Bůh je schopen svojí milostí zachovat
nás dokonce i bez jediného klopýtnutí, ovšem záleží na
nás, do jaké míry v Jeho MILOSTI žijeme
a využíváme ji nebo zda ji zapíráme či
přenášíme v hřích. Milost
určitě není jen laciná. Proto nás apoštol vyzývá, abychom
nebrali nám vždy přítomnou Boží milost nadarmo:
Ale
milostí Boží jsem to, což jsem, a milost
jeho ve mně daremná (=
nadarmo)
nebyla,
ale hojněji, než oni všickni, pracoval
jsem,
(=
skutky)
a
však ne
já,
ale milost Boží mně přítomná (1Kor
15,10)
Zbavili
jste se Krista, kteřížkoli v zákoně ospravedlněni býti
hledáte; vypadli
jste z milosti (Ga
5,4)
Protož
napomáhajíce, i napomínáme vás, abyste milosti Boží nadarmo
nebrali (2Kor
6,1)
Neboť
podešli někteří lidé bezbožní, prvé již dávno
poznamenaní k tomu potupení, kteříž milost
Boha našeho přenášejí v chlipnost,
a toho, kterýž jest sám Hospodin, Boha a Pána našeho
Jezukrista zapírají (Ju
1,4)
Nemylte
se, že konečné spásy dosáhneme, když budeme cizoložit
s tímto světem (Jak
4,4) -
světské filmy, seriály, historické dokumenty, světská
literatura a hudba, aktuální politická situace, PC hry a jiné
hry, sledování sportovních utkání, provozování některých
nevhodných (bojová umění) nebo časově náročných sportů
(např. šachy) nebo zaměstnání (kasino, erotic shop) apod.
Konečné
spásy nejjistěji dosáhnou ti, kteří se 100% věnují Slovo
Božímu a modlitbě.
Kteráž
pak právě vdova jest a osamělá, máť naději v Bohu, a trváť
na modlitbách a svatých žádostech dnem i nocí (1Tim
5,5)
Ženatí
a vdané se pak navíc věnují také výchově své rodiny, což
ovšem je také hlavně práce se Slovem a modlitbou.
Pavel
také ukazuje, jakým způsobem budou spaseny ženy:
Nikoliv
tím, že budou v popředí Církve, jako kazatelky, farářky,
starší, evangelistky, (i když soukromě Evangelium mohou
kázat). Nikoliv zakládáním "Katedrál"...
Ale
takto:
Takž
také i ženy aby se oděvem slušným s stydlivostí a s
středmostí ozdobovaly, ne křtaltováním sobě vlasů, neb
zlatem, aneb perlami, aneb drahým rouchem, 10Ale
(tak, jakž sluší ženám, kteréž dokazují při sobě
pobožnosti), dobrými skutky. 11Žena
ač se učí mlčeci, ve všeliké poddanosti. 12Nebo
ženě nedopouštím učiti, ani vládnouti nad mužem, ale aby
byla v mlčení. 13Adam
zajisté prvé jest stvořen, potom Eva. 14A
Adam nebyl sveden, ale žena svedena jsuci, příčinou
přestoupení byla. 15Ale
však spasena bude v PLOZENÍ
DĚTÍ,
jestliže by zůstala u víře, a v lásce, a v posvěcení, s
středmostí - tedy
tak jako všichni (1Tim
2,9-15)
Verš
15 ukazuje těžiště spasení ženy.
Takže
pokud si někdo myslí, že bude hrešit na konto milosti, tak
nebude. Žádný hříšník nevejde do Božího Království a
bez následování pokoje a svatosti nikdo neuzří Pána (Žd 12,
14).
s
bázní
a s třesením spasení své konejte. 13Bůh
zajisté jest, kterýž působí
v vás i chtění i skutečné činění, podlé dobře libé
vůle své
(Fil
2,12.13)
Bůh
v uvnitř nás působí chtění i skutečné činění (skutky)
podle své vůle. Tím konáme své finální spasení, tím
dosahujeme skrze činnou víru věčného života, ke kterému jsme
byli povoláni. Pochopitelně je to pouze součinnost s Boží
milostí nám bohatě přítomnou.
Kdo
činí Boží vůli, ten trvá navěky
(1Jan 2,17).
Učiniž
vás způsobné
ve všelikém skutku
dobrém,
k
činění vůle své,
působě
v vás to,
což jest libé
před oblíčejem jeho,
skrze
Jezukrista,
jemuž sláva na věky věků. Amen
(Žd
13, 21)
Naše
příslušnost k Božímu Domu je podmíněná:
Ale
Kristus, jako Syn, panuje nad
domem svým. Kterýžto dům my jsme, jestliže
tu svobodnou doufanlivost, a tu chloubu naděje až
do konce pevnou zachováme
(Žd
3, 6)
Viztež,
bratří, aby snad v někom z vás nebylo srdce zlé a nevěrné,
kteréž by odstupovalo
od Boha živého
(v.12)
Účastníci
zajisté Krista učiněni jsme, jestliže však ten počátek
podstaty až do
konce pevný zachováme
(v.14).
Země
zajisté, kteráž často
na sebe přicházející déšť pije
(= obrovské proudy milosti) a
rodí
bylinu
(= ovoce skutků)
příhodnou těm, od kterýchž bývá dělána, dochází požehnání
od Boha. 8Ale
vydávající
trní a bodláky
(=
hříchy a mrtvé skutky) zavržená jest, a
blízká zlořečení, jejížto konec bývá spálení
(=
zavržení) 9A
však, nejmilejší, nadějemeť se o vás lepších věcí, a
náležejících
k spasení
(Žd
6,7-9).
Než
potřebíť jest vám trpělivosti
(vytrvalosti) ,
abyste vůli
Boží činíce,
dosáhli zaslíbení. 37Nebo
ještě velmi, velmi maličko, a
aj, ten,
kterýž přijíti má, přijde, a nebudeť meškati, 38Spravedlivý
pak z víry živ bude. Pakli by se jinam obrátil, nezalibuje sobě
duše má v něm. 39Ale
myť nejsme poběhlci
(=
malomyslní, couvající, ochablí, ostýchaví, zbaběle zamlčující)
k
zahynutí, ale věřící k získání duše (Žd
10, 36-39)
Tuť
jest trpělivost (=
vytrvalost)
svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají
přikázaní Božích a víry Ježíšovy. 13I
slyšel jsem hlas s nebe, řkoucí ke mně: Piš:
Blahoslavení jsou od
této chvíle mrtví, kteříž v Pánu umírají. Duch zajisté
dí jim, aby
odpočinuli
od prací svých, skutkové pak jejich jdou za nimi
(Zj
14, 12.13).
Zde
vidíme, že Pán od nás k naší konečné spáse a dosažení
konečného věčného života požaduje vše. Požaduje opravdu
aktivní práci, kterou každému z nás individuálně připravil ve
formě konkrétní Boží vůle. Na každý den – ve dne v noci.
Dobré
skutky, skutky odolání pokušení (to
je také Boží skutek – viz. např. Josef a Putifarka), absence
nečinění dobrých skutků, které jsme neučinili a měli jsme je
učinit, modlitby, kázání Evangelia (viz. Pavel – „Běda
mně, kdybych nekázal“)
Nestačí
jen ústní vyznání a tvrzení, že máme víru. Pravá víra vždy
plodí ovoce Božích skutků. Pán Ježíš nikdy neřekl ani
neučinil nic, co by neviděl právě činit Otce.
Ap.
Pavel by si nikdy nedovolil hovořit o tom, co by skrze něho
neučinil Kristus:
Neboť
bych nesměl mluviti toho, čehož by skrze mne neučinil Kristus, ku
poslušenství pohanů, slovem i skutkem
(Ř
15, 18).
Mohl
bych uvést ještě mnoho, mnoho podobných veršů.
Kéž
Pán svým vyvoleným skrze tento článek ukáže pravou cestu k
věčnému životu.
A
též ať odhalí falešné proroky, vlky
v rouše beránčím (Mt 7, 15-20), kteří
káží doktrínu jednou spasen, navždy spasen, vedoucí k široké
cestě do záhuby. Kéž
své vyvolené motivuje ke zkoumání učení Písem a ne lidských
populistických a humanistických výmyslů, kterými kupčí s Božím
Slovem. Kéž
Pán své vyvolené motivuje k následování Jeho, tak, jak On si to
přeje…
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 09:14:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Při odeslání článku jsem se zapomněl přesvědčit, zda jsem přihlášen. Nebyl jsem. Autor: Gregorios777 |
|
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 25. říjen 2024 @ 09:57:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Naše příslušnost do Boží rodiny (skrze křest) je daná, je realitou.
Ale komu bylo více dáno, od toho se bude i více očekávat. Víra bez odpovídajících skutků není skutečnou vírou, je mrtvá.
Jenom ten, kdo v dobrém vytrvá až do konce, bude po smrti těla spasen spásou věčnou.
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 13:48:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - On vlastně není velký rozdil mezi katolickým pojetím křtu a protestantským vyznáním Ježíše jako Pána. Protože křest provází taktéž vyznání víry v Syna Božího. Každopádně oba způsoby neznamenají nic, pokud vyznavač neobdržel Ducha. Nikdo nemůže řící:"Pán Ježíš", jedině v Duchu svatém. Aby mohl někdo pravdivé a platně vyznat Pána, musí mít nutně Ducha. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 13:55:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch není následkem vyznání, ale pričinou vyznání. Prvotní spasení není že skutků, ale pouze z víry. Že slyšení víry jsme přijali Ducha. Každý další skutek, jako vyznání Pána a křest, je již pouze ovocem víry, skutkem viry. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. říjen 2024 @ 09:31:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Duch svatý je Bůh. A Bůh jedná v lidském životě vždycky jako první. Je tedy úsměvné dokazovat, co tu bylo první. Ty, Gregu, nerozlišuje jednotlivé stupně vedoucí ke spáse.
Vyznání není ještě spasení!
Ze slyšení Božího slova pochází víra - víra pak přivádí člověka ke křtu. Až ve křtu je člověk učiněn křesťanem - spasen Boží milostí, bez vlastních zásluh.
Ale Duch svatý zde byl už na úplném počátku - u toho slyšení Božího slova, u toho daru uvěření Božímu slovu .... Povzbuzuje člověka k víře, dotýká se jeho srdce.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 09:59:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO
V podstatě s tebou souhlasím. Jen křtu nepřisuzuji takovou moc, jako vy.
Protože rozhodující je - MÁM nebo NEMÁM Ducha.
Samozřejmě, kdo má Ducha, musí být pokřtěn pokud možno ihned. Bezodkladně.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. říjen 2024 @ 10:11:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
..."Jen křtu nepřisuzuji takovou moc, jako vy. "...
Právě křest je aktem Božího milosrdenství - je ono znovuzrození a obnova v Duchu svatém!
(Tit 3,5) ... on nehleděl na skutky spravedlnosti, které jsme snad vykonali, ale z pouhého svého milosrdenství nás spasil koupelí znovuzrození a obnovy v Duchu Svatém.
(Sk 22,16) A proč nyní váháš? Vstaň, dej se pokřtít a smyj své hříchy vzývaje jeho jméno.
(Ef 5,25 ...) Mužové, milujte své ženy tak, jako si Kristus zamiloval církev: vydal se za ni, aby ji posvětil tím, že ji očistil koupelí ve vodě, kterou doprovází slovo; on ji totiž před sebe chtěl předvést jako zcela zářící, bez úhony i bez vrásky, a bez čehokoli podobného, ale svatou a neposkvrněnou.
Křest je iniciační svátostí - v něm se rodí nový křesťan - Bohem přijeté dítě do Boží rodiny.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 12:08:31 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No ne, Stando, :-)
Tak to není.
Ef 1:13: V něm i vy, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium své záchrany, a když jste uvěřili, v něm jste byli zapečetěni zaslíbeným Duchem Svatým, Ga 3:2: Toto jediné se chci od vás dovědět: Přijali jste Ducha na základě skutků Zákona, nebo na základě slyšení víry? (na základě slyšení víry, samozřejmě. Ne na základě křtu) Ga 3:5: Tedy ten, který vás vystrojuje Duchem a působí mezi vámi mocné věci, činí tak na základě skutků Zákona, nebo na základě slyšení víry? Sk 19:2: Zeptal se jich: " Přijali jste Ducha svatého, když jste uvěřili?" "Nikdy jsme o Duchu svatém ani neslyšeli," řekli mu na to. Z otázky Pavla je zřejmé, že normální bylo chápání a přesvědčení o "přijetí Ducha při uvěření" |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Sobota, 26. říjen 2024 @ 14:09:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano o citátech z Bible říká, že to tak není. :-D Klasika. ;-)
A ten překlad "zapečetěni" je taky srandovní. ;-)
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 19:10:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - Na příkladu setníka Kornelia a jeho rodiny, vidíme, že nejdříve dostali Ducha svatého, který sestoupil. Teprve poté byli pokřtěni ve vodě. Křest nevypůsobil, že dostali Ducha. Ducha dostali jako všichni ostatní - tedy tě slyšení víry. |
]
|
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 25. říjen 2024 @ 15:07:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregorios V protestantismu nikdy nikdo nebude kázat na většinu těchto veršů. Jakoby vůbec neexistovaly.
Nechápu co myslíš tím protestantismem. Není problém najít kázání z dopisů Petrových či Timoteovi. Rovněž není složité najít něco o tom jak má žít křesťan v tomto světě.
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 16:18:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA - A ty jsi někdy v životě slyšela nějaké kázání na první dva verše v článku? 1Pt 4,18 a 2 Pt 3,11? Já za 40 let ne. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pátek, 25. říjen 2024 @ 19:23:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios
Existují učitelé co probírají bibli postupně, takže dojdou i k těmto místům, a nevyhýbají se.Na internetu lze dohledat. Česky třeba "kosteljinak", tam je možné najít kázání - podle tématu, či podle knihy.. Podobně asi to mají na stránkách křesťané Kuřim. Nebo David Pawson probírá nový zákon podobným způsobem. Od něj si trochu pamatuju jak zajímavě mluvil o listu Galatským. A při listu Efezským začal nejdřív popisem toho místa. V církvi nemáme systematické čtení z bible, postupně že bychom ji společně prošli, takže nejsem si jistá jestli přímo tahle místa, ale vyloučit to nemůžu. Pro mě není nejdůležitější vyučování, které bych poslouchala ve zdejší církvi. Je spíše inspirací, co číst, o čem přemýšlet, vzájemné sdílení s věřícími, případně pomoc, i praktická, prostě...společenství.
Toho Paula Washera už jsem viděla dříve, stejně tak třeba Johna MacArthura či jiné.
Píšeš: Klasický protestant si myslí že stačí jedna modlitba "přijetí Pána", a je už navěky zachráněn. Tak mu to říkají i pastor a spolubraři. Věří a proto je prý spasen.
Nevím koho myslíš klasickým protestantem. Takové, co si myslí, že se jednou pomodlí a pak si můžou žít a dělat co chtějí, neznám.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 09:52:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Existují učitelé co probírají bibli postupně, takže dojdou i k těmto místům, a nevyhýbají se.
Vím, to dělá více lidí, ale zatím se těm místům, pokud vím vždy vyhnuli. Máš-li nějaký takový rozbor Písma, kde ne, sem s ním...
Nevím koho myslíš klasickým protestantem.
Klasický protestant je učen, že spása je pouze z víry BEZ SKUTKŮ.
Což je ovšem ve skutečnosti (při poctivém studiu Písma) jen POLOPRAVDA.
Bez skutků, z pouhého slyšení Slova (a zásahu Božího - kdy se skrze to Kristus osvítil v našich srdcích) přišla naše počáteční, vstupní spása.
Tou jsme byli uvedeni v jeden duch s Kristem a v Božích očích učiněni tím, čím je On. S Ním nám bylo dáno vše, co potřebujeme k činění Boží vůle. Doslova extravagantní milost.
Činění Boží vůle je to, co se od nás dále požaduje. Nejen prázdné proklamace, že věříme. Základem té Boží vůle je naše posvěcení - tedy máme Duchu svatému umožnit, aby nás uvedl do dokonalosti, ve které nás vidí Bůh již od počáteční spásy (ne-li od věků).
Máme tedy konat a dosáhnout i své konečné spasení, které je naší nadějí, nikoliv jistotou.
A to se dosahuje vírou, která se potvrzuje skutky Boží vůle předem připravenými na každý den, od rána do noci. Jsme uváděni do situací, ve kterých máme prokázat svými skutky svoji víru. Většinou jde o úplné maličkosti.
Lidé často a právem kritizují špatně jednající věřící takto: "On se z toho vyzpovídá" Nebo jinak: "On to vyzná."
A mají fakt pravdu. Někde ve SZ je psáno: "Hříchy své spravedlností přetrhuj"
Jestliže však je to naopak a "Spravedlnost je přetrhována častými hříchy.", pak i když dochází k vyznání či zpovědi, je to špatně.
Jedná se o umírajícího nebi již mrtvého člověka. Který sice dostal milost počáteční spásy, ale zůstal smilníkem, zlodějem, opilcem apod. Takový do Božího Království nevstoupí.
Mnoho je povolaných, ale málo vyvolených.
Takový protestant vešel na svatbu bez svatebního roucha - bez spravedlivých skutků svatých. Pak po Pánově soudním výroku ONĚMEL, protože měl za to, že je spasen pouze z víry. Myslel si, že když bude "věřit" a neustále vyznávat své hříchy ("on se z toho vyzpovídá"), že je vše O.K.
A to byl velký omyl. Svou spásu nekonal, nedosáhl a v podstatě byl na stejné úrovni těch, kteří se Krista zcela zřekli a odešli zpět do světa. Protože dobrovolně hřešil, i když byl třeba nadále v Církvi.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 26. říjen 2024 @ 10:04:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aniž bych tu nějak hájil omyly protestantů - Gregu, tvůj omyl spočívá v tom, že se domníváš, že se protestanté zpovídají. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 14:42:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - Vím, že se nezpovidají. Chtěl jsem jen zahrnout oba způsoby, katolický i protestantský. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Sobota, 26. říjen 2024 @ 12:58:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Spasení jsme vírou, ale víra bez skutků je mrtvá:„A podle toho víme, že jsme jej poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání. Kdo říká: "Znám ho," a jeho přikázání nezachovává, je lhář a pravda v něm není. Kdo však zachovává jeho slovo, v tom se skutečně Boží láska stala dokonalou. Podle toho poznáváme, že jsme v něm. Kdo říká, že v něm zůstává, musí sám také žít [tak], jak žil on.“ 1 Jan 2:3-6 CSP https://bible.com/bible/509/1jn.2.3-6.CSP
Abychom mohli žít, jak žil On, musíme být posvěceni Jeho krví, Jeho Duchem, Jeho Láskou. Halelujah
Magdalena |
]
Re: Magdaleno - tvá spása (zatím?) neexistuje (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 14:03:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bible říká, že jsme spaseni (zachráněni) milostí skrze víru; a ta záchrana není z nás je to dar Boží; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil.
Verše i 1. listu Janova svědčí proti tobě, poněvadž nezachováváš přikázání Boží, tzn. že Boha neznáš, jsi lhářka a pravda v tobě není. Dále toto slovo svědčí proti tobě v tom, že nezůstáváš v Něm, protože nežiješ tak, jak žil On.
píšeš: Spasení jsme vírou, ale víra bez skutků je mrtvá:
Kde jsou tvoje skutky víry? NIKDE ! Místo nich jsou tu tvoje skutky ohavné v Božích očích, které ti vůbec nevadí.
Abychom mohli žít, jak žil On, musíme být posvěceni Jeho krví, Jeho Duchem, Jeho Láskou.
Toto je svědectví o tom, že lžeš! Posvěceni jsme v pravdě; Boží Slovo je Pravda - Jan 17:17. A 19. verš Pán Ježíš v modlitbě k Otci říká: sám sebe za ně posvěcuji, aby i oni byli v pravdě posvěceni.
To znamená, že není-li v nás Boží slovo jako Boží pravda, posvěceni nejsme a Kristova prolitá krev nás očišťuje od každé nepravosti, skrze ni máme odpuštění hříchů, nikoli posvěcuje. Kristova krev nás také před Bohem ospravedlňuje, přikrývá a je naší mocí proti hříchu, díky níž a skrze níž vítězíme nad hříchem.
Shrnuto - tento tvůj komentář, Magdaleno svědčí proti tobě, svými vlastními slovy odsuzuješ sama sebe. Na závěr toto Pánovo Slovo, které promluvil sám o sobě coby úhelném kameni, hlavě úhlu v Boží stavbě, kterým stavitelé pohrdli: „Každý, kdo padne na ten kámen, roztříští se, a na koho padne, toho rozdrtí.“
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Sobota, 26. říjen 2024 @ 20:30:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 21:43:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA - Tak to jsem zvědav, zda se tam nevyhnuli těm inkriminovaným veršům. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 22:59:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Kostwel.cz - 1Pt 4,18 - Video není k dispozici, je soukromé. Takže se nic nedozvím.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Milka v Pondělí, 28. říjen 2024 @ 11:58:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios
Tohle lze pustit. Je to část týkající se té 4.kap.. https://www.youtube.com/watch?v=WqKPMkoSsYE
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 28. říjen 2024 @ 13:43:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MILKA
Jo, díky |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Čtvrtek, 07. listopad 2024 @ 07:13:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milka
Ahoj Milko
Zcela odjinud . Ty jsi také bývalá římská katolička ? Jen mě to napadlo ,protože zde je více takových křesťanů . Díky za odpověď. Hezký den. Danny |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 16:24:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Klasický protestant si myslí že stačí jedna modlitba "přijetí Pána", a je už navěky zachráněn. Tak mu to říkají i pastor a spolubraři. Věří a proto je prý spasen. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 08. listopad 2024 @ 10:47:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Tak to máš tedy zcela jiné zkušenosti ,než já. A znám protestanty . |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 10. listopad 2024 @ 08:15:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42
Část jich takových je. Další část ne. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 16:34:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobré a zároveň pro některé šokující kázání měl na to před lety Paul Washer: https://m.youtube.com/watch?v=d2Y04-qcdRM&t=599s&pp=ygULUGF1bCBXYXNoZXI%3D |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 19:35:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dovolil jsem si ho poslat sem jako "článek", Gregu. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 20:05:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | WILLY - Už někdy dříve, viď? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 20:46:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ne dříve, dneska. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 21:39:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | WILLY - Ale ještě nevyšel, že? Nikde ho nevidím... |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 22:37:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, nevyšel, když jsem ho dal dnes - takže vydržať. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 20:52:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | V dubnu 2011 bylo spolu s dalšími zveřejněno uživatelem McMartyn [www.granosalis.cz], ale už nejsou dostupná. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pátek, 25. říjen 2024 @ 20:56:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jinak je to záznam z konference mládeže v r. 2002, takže 22 let, ale stále velmi aktuální. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 13:48:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, ovšem toho Paula Washera už neberu moc vážně.
Na jednu stranu má jako by "tvrdá, šokující kázání", a na druhou stranu vyznává nemožnost utratit spasení. Takže si dobře protiřečí.
To ovšem i McArthur. Ten sice nemá tak šokující kázání, ale to ostatní o něm platí také. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 14:54:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Nemusí si protirečit. Vyvolení určitě spásu neztratí a ani nemohou. Je však mnoho povolaných, a těch většina nebude spasena, protože nečiní Boží vůli, t.j. své posvěcení. Myslí si, že neplatí:"Budete-li podle těla živi, zemřete." Byli povoláni, dostali Ducha a věčný život, ale hřeší, a proto zemřou. Nezůstali v Kristu a proto uschnou a budou sebráni a spáleni. Je sice psáno, že, ti, kdo byli povolání, budou také oslaveni (Ř 8,28-30). Ale všimněte si, pro jaké povolané to platí. Pro ty, co jsou "milujicí Boha". Ne pro ty, co Boha neposlouchají, tudíž nemilují. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 14:59:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pak nevím, proč na ty "nepovolané" Paul Washer tak pokřikuje a straší je ? :-) Co to těm nepovolaným pomůže ? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 19:00:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Pokřikuje na ně, protože mezi nimi bude určitá část vyvolených kteří byli dočasně oklamáni. A kteří učiní pokání a toto učení pro ně vůbec nebude strašné, aby z něj byli ustrašeni, ale naopak to pro ně bude takovou trampolínou, která je vymrští k touze více se líbit Pánu a být více a více svatější. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 19:10:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hmm, to se mi nezdá. No budiž... A jaký význam má pokřikování a šokující projevy k těm, kteří o spasení. o víru nemohou přijít ? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 19:21:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - To, že nepřijdou o spásu přece vůbec neznamená, že nemohou být dočasně oklamáni (kord v dnešní době) a že na své cestě nebudou muset činit pokání. K tomu jsou např. vyzváni ti "umírající" a dokonce i ten momentálně "mrtvý" že Zj 3,1-5 |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 20:25:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
A to vadí, že budou dočasně oklamaní, když stejně o spásu nemohou přijít ? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 21:39:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Vadí, samozřejmě. Vyvolení trvale oklamáni být nemohou. Ale mohou být dočasně svedeni a tím, že jim Bůh dá pokání, budou zachráněni. Bez pokání by zachráněni být nemohli. Ten, kdo se nechá polapit a oklamat od sekty zatracení, přichází o věčný život, pokud neučiní pokání. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 21:58:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, takže by přišli o spasení. Není možné přijít o spasení, ale oni by přišli o spasení :-)) To jsou dobré protimluvy :-) |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 22:49:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
To jsou dobré protimluvy :-)
Písmo je plné zdánlivých protimluvů.
Kdyby krvesmilník nebyl vydán satanu k zahubení těla, zcela jistě by přišel o spasení. Vydání satanu však způsobilo, že v Den Pána Ježíše jeho duch bude spasen (1Kor 5,5). |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 27. říjen 2024 @ 09:48:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Kdyby krvesmilník nebyl vydán
satanu k zahubení těla, zcela jistě by přišel o spasení. Vydání satanu
však způsobilo, že v Den Pána Ježíše jeho duch bude spasen (1Kor 5,5). "...
Gregu, upozorňuji tě, že tvoje porozumění tomuto místu je značně odlišné od toho skutečného smyslu, jaký se traduje v katolické církvi už dva tisíce let. Je to taková tvoje "lidová tvořivost".
(1 Kor 5,1 - 5) Skutečně je slyšet o smilstvu mezi vámi, a to o takovém smilstvu, jaké není ani mezi pohany, že totiž někdo má ženu svého otce. A vy jste nadutí, místo abyste raději byli zarmouceni a odstranili ze svého středu toho, kdo se dopustil tohoto činu. Neboť já, ač tělem vzdálen, duchem však přítomen, už jsem, jako bych byl přítomen, vynesl rozsudek nad tím, kdo takový čin spáchal: ve jménu našeho Pána Ježíše Krista — až se shromáždíte, vy a můj duch spolu s mocí našeho Pána Ježíše — vydejte takového člověka Satanu k záhubě těla, aby duch byl zachráněn v den Pána Ježíše.
Zde se hovoří o církevním trestu vyobcování ze společenství církve (exkomunikace) , který má za cíl nápravu hříšníka, žijícího ve veřejném hříchu a činícího tím pohoršení. Krvesmilství bylo přísně zakázáno jak církevním právem, tak i židovskými předpisy. (srv. Lv 18,6-18)
(Muž ten vešel v krvesmilné manželství se svojí macechou a - a jak lze usuzovat z 2 Kor 7,12 za života svého otce).
Trest má být vyhlášen ve shromáždění církevní obce, jemuž je neviditelně přítomen sám Pán Ježíš. Trest záleží v tom, že viník je vyloučen z účasti na duchovních dobrech křesťanského společenství a má být vydán satanovi, aby byl od něho trápen na těle všelijakými utrpeními. Toto potrestání bude pro jeho duši lékem, aby se vzpamatoval a dal se na pokání.
Církev dodnes užívá této moci Kristem jí dané a vylučuje klatbou (exkomunikací) ze svého společenství ty, kdo svým učením nebo chováním ohrožují víru a křesťanský život.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 10:11:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | OKO - Mě nezajímají vaše církevnické výnosy. Je jasné, že jde o exkomunikaci z místní Církve. Tedy o zrušení ochranné bariéry proti satanovi. Ze znění verše je jasné, že jde o záhubu těla, díky níž dotyčný bude spasen v Den Pána Ježíše. Je to jeden z možných příkladů hříchu k smrti. Podobnost s fyzickou zàhubou Ananiáše a Zafiry ze Sk 5 je zde nasnadě. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:08:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:26:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, takže Paul Washer zbytečně vyrábí tvrdá, šokující a srdcerývná kázání a straší lidí, když vyvoleným nic nehrozí a nevyvoleným to stejně nijak nepomůže. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:59:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
No, takže Paul Washer zbytečně vyrábí tvrdá, šokující a srdcerývná kázání a straší lidí, když vyvoleným nic nehrozí a nevyvoleným to stejně nijak nepomůže.
Dělá to pro vyvolené.
Jiné pak strašením k spasení přivozujte, z ohně je vychvacujíce, v nenávisti majíce i tu skrze tělo poškvrněnou sukni (Juda 23). |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 22:53:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
A jaký význam má pokřikování a šokující projevy k těm, kteří o spasení. o víru nemohou přijít ?
To, že nemohou přijít v konečném důsledku o spasení, neznamená, že nemohou být v nebezpečí ztráty spásy nebo nemohou být dokonce už mrtví či umírajicí (Zj 3,1-5).
Zde jde o konečný stav. O finále. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 15:40:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak tady mluví Paul Washer podle mého mínění nebiblické hlouposti. Takový kalvinismus.A nevím, jak tedy s těmito názory a postoji korespondují jeho "tvrdá, šokující kázání"-
https://www.youtube.com/watch?v=vaGbrYYXHKw
|
]
|
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: papir v Sobota, 26. říjen 2024 @ 13:41:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj, mám několik dotazů: 1) Kdysi jsi tvrdil, že spása je z milosti a 1000 leté království za skutky. Teď píšeš jinak. Učení o 1000 letém království za skutky jsi tedy opustil?- 2) Před asi 15 lety jsi tvrdil, že spása je výhradně s milosti a se skutky nemá co dočinení a že os pásu nelze přijít. Před asi 5 lety jsi tvrdil, že křesťan začátečník nemůže os spásu přijít a kresťan pokročilý ano. Teď tvrdíš, že o spásu může přijít každý. Proč ta neusálá změna postoje? - 3) Vždy jsi svoje názory prezentoval velmi (sebe)jistě, jak víš, že za dalších 5 let nebudeš tvrdit opět něco jiného? - 4) Kdysi jsi psal, že kdo tvrdí, že ke spáse jsou nějakým způsobem potřeba skutky, je v podstatě katolík. Jsi tedy katolík? - 5) Kdysi jsi se proti kázání Paula Washera ohrazoval. Proti tomu stejnému kázání, které nyní vychvaluješ. Kdysi jsi postoj, který nyní popisuješ v článku, zatracoval. Jak se ti žije s tím, že v tak zásadních postojích měniš radikálně postoje? Mění se i Bůh, kterému věříš? - Pokud jsou otázky moc ostré/osobní, tak se omlouvám, ale vzhledem k tomu, jak vystupuješ, tak bych spíš řekl, že ti vadit nebudou. Díky. |
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 26. říjen 2024 @ 13:51:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
:-))
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 15:03:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PAPÍR - Ne, vůbec mi to nevadí. Klidně piš. Naopak obdivuji tvoji fenomenální paměť, ževíš, jak se vyvíjelo mé poznání. Musím říci, že všechny ty body, které uvádíš, vyznávám pořád. Všechny platí, je jen třeba je umístit na místo v učení, kam patří. Jsem v práci, tak na to budu mítčas nejdříve dnes po 22.30. Faktem je, že Paul Washer má jaksi cizího ducha. Dříve jsem myslel, že právě kvůli tomuto jakoby zakonictvi v tomto jeho kázání. Ale není to tak. Musí mít ve svém učení něco velmi závadného. Víš, naše poznání není ukončené. Vyvíjí se. Až budu mít čas, vysvětlím kam a jak který tebou uvedený bod patří. Ale všechny mají své místo. Uvidíš. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 28. říjen 2024 @ 06:08:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Gregorios Jo Washer si postavil svou viru na střílení do církve, kterou ustanovil Kristus Dál se ještě nedostal
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 04. listopad 2024 @ 07:14:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Gregu.
Jak se vyvíjí postupně tvé poznání, myslíš, že ti jednou dojde k čemu je rozhodnutí člověka a vydání života Bohu, že bys nepsal nesmylné posměšky typu [www.granosalis.cz] " Bůh určitě čekal na tvé rozhodnutí až ty mu dáš milost, až se milostivě pro Něj rozhodneš" ale rozuměl bys, co Bůh ohledně rozhodnutí člověka dělá?
Toník |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 15:18:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PAPÍR - Písmo je opravdu nesnadné k vyrozumění. Mnozí ho natahují ke svému zatracení. Je třeba najít v Písmu všechny součásti učení a pak je uspořádat do smysluplného celku. Každé jednotlivé učení je jakési puzzle, které je třeba vstavit do celkového obrazu. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 15:49:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jak pozná věřící, že je vyvolený? Tak že vykazuje progres v posvěcení, v činění Boží vůle, v poslušnosti Pána. A že neuhne z této cesty až do konce. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Sobota, 26. říjen 2024 @ 16:06:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nechci mluvit za Rosmana, ale je psáno, že souzeno budeme jen na základě dobrých nebo špatných skutků a na soud musí přijít všichni. Takže kdo konal dobré skutky viz Mt.25 a byl spravedlivý bude spasen. Kdo neměl zájem dělat sibré skutky a nebyl v životě spravedlivý nebude spasen. I to první vzkříšení z mrtvých se týká jen spravedlivých tedy těch, kteří konají dobré skutky.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Luk 14:13-14: "Ale dáváš-li hostinu, pozvi chudé, zmrzačené, chromé a slepé. Blaze tobě, neboť nemají, čím ti odplatit; ale bude ti odplaceno při vzkříšení spravedlivých.""
A 99% ostatního hříšného lidstva bude vzkříšeno k odsouzení při soudu po Miléniu to je to druhé vzkříšení a zánik v ohnivém jezeře.
CEP Ekumenický překlad, 1979 Zjev 20:5-15: "Ostatní mrtví však nepovstanou k životu, dokud se těch tisíc let nedovrší. - To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let. Až se dovrší tisíc let, bude satan propuštěn ze svého žaláře a vyjde, aby oklamal národy ve všech čtyřech úhlech světa, Góga i Magóga. Shromáždí je k boji a bude jich jako písku v moři. Viděl jsem, jak vystoupili po celé šíři země a obklíčili tábor svatých a město, které miluje Bůh. Ale sestoupil oheň z nebe a pohltil je. Jejich svůdce ďábel byl uvržen do jezera, kde hoří síra a kde je již dravá šelma i falešný prorok. A budou trýzněni dnem i nocí na věky věků. A viděl jsem veliký bělostný trůn a toho, kdo na něm seděl; před jeho pohledem zmizela země i nebe a už pro ně nebylo místa. Viděl jsem mrtvé, mocné i prosté, jak stojí před trůnem, a byly otevřeny knihy. Ještě jedna kniha byla otevřena, kniha života. A mrtví byli souzeni podle svých činů zapsaných v těch knihách. Moře vydalo své mrtvé, i smrt a její říše vydaly své mrtvé, a všichni byli souzeni podle svých činů. Pak smrt i její říše byly uvrženy do hořícího jezera. To je druhá smrt: hořící jezero. A kdo nebyl zapsán v knize života, byl uvržen do hořícího jezera." |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 17:04:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MIKIM - Ake nejde jen o ledajaké dobré skutky, ale o skutky Boží vůle. Když se Pavlovi ve snu zjevil Makedonec, Pavel ihned ráno odplul do Makedonie. Kdyby neposlechl Pána a plul by kázat jinam, byl by to také dobrý skutek, ale dobrý skutek telesnost, tedy mrtvý skutek. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 27. říjen 2024 @ 17:15:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tady jde o jakékoliv dobré skutky, které chceme vykonat při pomoci druhým viz Mt 25 a na základě nejen víry v Ježíše Krista a přijetí jej za svého spasitele a uvěření, že vstal z mrtvých, ale i na základě konáni dobrých skutků budeme buď spaseni nebo zavrženi. Spasení z milosti Ježíš a apoštolové neučili a vůbec nic o něm ani nevěděli, dokud jim to neřekl ap. Pavel, který si to nejspíš vymyslel tak hsk i jiné věci o neplatném zákoně apod.
Jak je možné, že Bůh neřekl ani 1x Ježíši, že spaseni jsne výhradně z jeho milosti? A Ježíš o tom vůbec nic nevěděl a nikoho to neučil? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 26. říjen 2024 @ 17:32:16 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MIKIM - No tady asi nepůjde jen o zánik v ohnivem jezeře. Zj 20,10 píše o mučení dnem i nocí. Jen není jasné, zda jsou tím myšleni pouze satan, šelma a falešný prorok nebo i ti bezbožní lidé. Tady by mohl pomoci nějaký dobrý rečtinář, co Tolstoji? Osobně si myslím, že se to mučení navěky vztahuje i na ty lidi, protože pouhý zánik, i když formou spálení v ohni není žádný trest. To by se bezbožníci mohli tak leda smát... Řekli by si: "Nebyli jsme před narozením (a nevadilo nám to), nebudeme právě tak ani po spálení v Gehenně. A nebude nám to vadit zrovna tak... |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: mikim v Neděle, 27. říjen 2024 @ 16:54:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mučení na věky je naprostý nesmysl, Bůh nebude hříšniky mučit navěky, protožeje Bohem lásky, ale zlikviduje je okamžitě v ohnivém jezeře. Nikdo shoření na popel nepřežije. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 17:11:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | MIKIM - Tak to mohou být hříšníci naprosto vysmátí. Netušil jsem, že jsi duchovní sluníčkář. Bůh lásky... A co Bůh svatosti a spravedlnosti? |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:03:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PAPÍR
1) Kdysi jsi tvrdil, že spása je z milosti a 1000 leté království za skutky. Teď píšeš jinak. Učení o 1000 letém království za skutky jsi tedy opustil?
Tisícileté Království je biblická realita jak v mnoha verších SZ, tak NZ. Pouze Origenovy žvásty a alegorizace doslovného výkladu Písem (alexandrijjská škola) vedou k odchylnému učení.
Prvotní spása, vstup do věčného života není ze Zákona ani ze skutků, ale vyloženě pouze z milosti, z víry, zdarma.
Ale žádný smilník, cizoložník, zloděj, rváč, lakomec, okultista nebude v Božím Království. Ani v Tisíciletém, ani ve Věčném.
Vstup do jakéhokoliv Božího Království je podmíněn vírou, avšak spasitelnou vírou. A víra bez skutků je jako tělo bez duše. Je mrtvá a nemůže nikoho spasit.
Jakýkoliv Boží soud je vždy podle skutků a nikdy podle vyznání či vyznávání víry.
Před soudnou stolicí Pána stanou všichni, kteří byli kdy povoláni Bohem, kteří dostali Ducha a věčný život. Mezi nimi jsou vyvolení, které nikdo nevytrhne z Boží Ruky. Ovce Pána Ježíše. Mnoho z povolaných se však neosvědčí a jako hříšníci budou odsouzeni spolu se světem a jejich díl bude položen s nevěrnými, nevěřícími (1Kor 11,32// Lk 12,46). To je podíl zlých otroků.
Ti vyvolení, spravedliví, budou někteří spaseni jen sotva, těžce a jako skrze oheň (1Kor 3). Ale budou spaseni. A oni budou za své hříchy trestáni nemocemi, slabostmi nebo smrtí (hřích k smrti - viz např. Mojžíš, Uza). Nikoliv věčnou smrtí. Protože jejich život bude i přes jejich nedostatky mnohem lepší, než těch povolaných, avšak těžce hříšných - tedy těch, co nejsou ovce, ale projevili se jako psi a svině (2Pt 2,22).
Avšak i spása těch vyvolených je z pouhé milosti. Protože oni činili pouze to, co v nich působil Bůh. Ne oni. Ale milost jim přítomná. Proto jsou pouze neužiteční otroci, protože učinili pouze to, co byli povinni učinit.
2) Před asi 15 lety jsi tvrdil, že spása je výhradně s milosti a se skutky nemá co dočinení a že os pásu nelze přijít. Před asi 5 lety jsi tvrdil, že křesťan začátečník nemůže os spásu přijít a kresťan pokročilý ano. Teď tvrdíš, že o spásu může přijít každý. Proč ta neustálá změna postoje?
Ano, tady jde o vývoj poznání. Prvotní spása je skutečně z vyvolení, z povolání Božího, z milosti a víry, zdarma a NIKOLIV ze skutků.
Zhoubné a nebezpečné učení protestantismu a reformovaných (kalvinismu), kterým jsem byl sveden a které bude mít na svědomí mnoho povolaných Božích dětí v Gehenně, ve věčné smrti, učení jednou spasen, navždy spasen, způsobilo tento můj postoj.
Ale já miluji Boží Slovo a proto mi nemohlo ujít, že třeba vdova (a tedy nejen vdova) která je zcela jistě ještě tělesná, může o své spasení opravdu přijít, pokud neučiní pokání. Proto jsem musel svůj vhled revidovat.
3) Vždy jsi svoje názory prezentoval velmi (sebe)jistě, jak víš, že za dalších 5 let nebudeš tvrdit opět něco jiného?
Jsem schopen revize svého učení, pokud porozumím něčemu novému, pravdivému v Písmu. Pravda vysvobozuje. Díky veršům v článku jsem porozuměl věčné spáse a tato záležitost se pro mě uzavřela. Výsledkem bylo plné vysvobození. Nemáme-li pravdivé učení o spáse, není možné být plně vysvobozen, protože žijeme ve lži. Uzavření tohoto učení mi přineslo další velkou porci Milosti. A touhy nést se k dokonalosti Pánově, jak je to jen možné.
4) Kdysi jsi psal, že kdo tvrdí, že ke spáse jsou nějakým způsobem potřeba skutky, je v podstatě katolík. Jsi tedy katolík?
S katolíky nemohu v mnohém souhlasit, ale jejich učení ví o naději věčného (budoucího) života a o tom, že tzv. jistota spásy (rozuměj konečné spásy) je jen pýcha. Dokonce i ap. Pavel tuto jistotu konstatoval až ke konci svého běhu a boje víry. Ani on to neměl jisté.
5) Kdysi jsi se proti kázání Paula Washera ohrazoval. Proti tomu stejnému kázání, které nyní vychvaluješ. Kdysi jsi postoj, který nyní popisuješ v článku, zatracoval. Jak se ti žije s tím, že v tak zásadních postojích měniš radikálně postoje? Mění se i Bůh, kterému věříš?
Bůh se nemění. Jen mé poznání je nedokonalé a proto se musí vyvíjet. V této záležitosti mám nyní skutečnou jistotu, která se nemůže již nikdy změnit. Kdokoliv poctivě zkoumá Písma, aniž by ignoroval nepohodlné části (viz. verše v článku) musí to dříve či později uvidět.
Dříve jsme pod vlivem zhoubného učení považoval P. Washera za ohromného zákoníka, který káže spásu ze skutků. Jenže on má v tomto bodě pravdu, i když nemá Ducha Božího, protože má ve svém učení nějaký velký kardinální blud. Nikoli kvůli tomu, že káže možnost zatracení těžce hříšných věřících.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:37:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PAPÍR
Prostě učení soterologie protestantismu a kalvinismu neodpovídá Písmu.
A proto je zhoubné a nebezpečné.
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 00:40:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | PAPÍR
Snažil jsem se to srozumitelně vysvětlit. Pokud by něco nebylo jasné, jsem připraven k další diskuzi. A nemusíš mě šetřit... :-))))
|
]
|
|
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 27. říjen 2024 @ 09:16:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Greg
Občas mě připadá ,že někdy jakoby nějak zkoušíš ,jaké potom přijdou reakce . Nevím ,jen si říkám ,co to zase děláš,jestli nejde o něco jiného . A proč ? Ty tam píšeš ...,a vcelku dá se říci chválihodně ,.. aby si kristovci - křesťané , ti praví samozřejmě , dali pozor na cizoložení se světem. Vypsal jsi mimo jiné i závislosti -sledování sportovních utkání , bojová umění , hudba ,atd . Jo beru , někdy to tak opravdu funguje ,a do mnohého tohoto vleze i okultní vliv ( nebo už tam je dlouho ). Ovšem Gregu , jak to nahlédneš k sobě samému ! ? V minulosti jsi měl závislost na ...,dle mého mínění .....,a asi nejen dle mého mínění ,ale i jiných křesťanů ....,tedy měl jsi závislost na polookultním či přímo okultním věštění z DVD ( ty jsi to bral tehdy a možná dodnes ,samozřejmě jako dar Ducha Božího ...,já to tak nevidím a nejsem určitě sám ). Potom jsi i sám přiznal ,že máš závislost na extrémním pití piva ,při nějakých rodinných akcích ( bylo to vzpomínám i asi kolem 20 piv vypitých za den ,co jsi popisoval ,že naprosto bez problémů ,že jsi to dokázal ) . A byli by i jiné věci . Ale jo ,vím zcela přesně a jistě ,že mnoho křesťanů - kristovců ,těch opravdových ,co znají proměnu od Božího Ducha ,sami na sobě , tak vím ,že mnozí stále trpí mnohými neduhy a svázanostmi a i mnozí často i sami učí nesmysly některé a bludy aj. A tak když čtu od tebe tolik až dost vybičovaných varování ( někdy mě připadá ,že to až moc hrotíš a už i tam kde už je to i blud) ,tak si říkám ,a ten Gregorius ,ten už starší docela bratr , tak vidí on i do sebe , nebo co to vlastně píše? Nezkouší nějak jen ,nedělá si dokonce jenom srandu někdy ? |
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 10:00:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42 - Ahoj Danny, no mě je jasné, že mě za tento článek protestanté diskuzně ukřižují. Ale věř mi že si legraci nedělám. To totiž žádná legrace není. Nic méně pro vyvolené toto napsat musím. Antikrist sice vyvolené trvale neoklame, ale i oni budou mít na mále. Proto je jim třeba pomoci. Ostatní budou oklamáni. Pro začátek se poctivě zamysli nad veršem 1Pt 4,18 a zkus napsat, co si o něm myslíš. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 27. říjen 2024 @ 10:33:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Jo ,už i dříve jsem se zamyslel . Na mnoho procent ,budou i lidé ,kteří měli biblickou NZ víru ,byli opravdovými křesťany , a část z nich nebude později v Boží přítomnosti a přítomnosti Božího lidu. Viz i texty o těch ,kteří dělali zázraky v Božím jménu , aj ....a bude jim řečeno ne. Ovšem velmi opatrně s tímto . Je to samozřejmě o charakterech ,o svázanostech atd . Znovu ,opatrně s paušalizováním. Soudy patří v tomto Bohu- Stvořiteli . |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 11:56:28 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42 - Pozor, já zde nemluvím o těch, co jsou něčím povázáni a bojují s tím, o těch, co to nechtějí dělat. Ale o těch, co to klidně dělají dál a myslí si, že vyznáním hříchu je vše O.K. Na to právém poukazují i nevěřící. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 27. říjen 2024 @ 11:01:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vypsal jsi mimo jiné i závislosti -sledování sportovních utkání , bojová umění , hudba ,atd . Potom jsi i sám přiznal ,že máš závislost na extrémním pití piva ,při nějakých rodinných akcích ( bylo to vzpomínám i asi kolem 20 piv vypitých za den ,co jsi popisoval ,že naprosto bez problémů ,že jsi to dokázal ) .
Vložil: Danny42
Ale to toho člověka zlidšťuje. :-) To je fajn, že to o sobě někdo přizná. Však jsme jen lidi.
Jinak znám týpky, co o sobě striktně všechno tají a snaží se v panické hrůze nenapsat nic. Mají pocit, že jenom zatajováním si vydobydou respekt.
Haha.
Já si to stejně odvodím z jejich psaní. Je to absolutní nesmysl, když si myslí, že zůstanou utajeni a anonymní.
Např. když mi vypisuje nějaký bobek kritiku na sport, vysmívá se fotbalu, či jinému sportu, snadno si odvodím, že prostě není sportovně nadaný. A ve škole měl problémy v tělocviku. :-) To je jasné. Nebo když nějaký bobek se vysmívá taneční hudbě, diskotékám, tak si snadno odvodím, že je to rytmické dřevo, arytmik a amuzik. :-) Nebo když se nějaký bobek vysmívá manuální činnosti, fyzické práci, tak si snadno odvodím, že je levý, lenivý a neschopný. :-) Když se nějaký bobek vysmívá údajným vidlákům, vesničanům, tak si snadno odvodím, že to je panelákové, sídlištní dítě. :-) Když se nějaký bobek vysmívá testům IQ, bagatelizuje je, znevěrohodňuje je, tak si snadno odvodím, že ty testy zkoušel, ale vyšlo mu nižší IQ, než si přál, no a tak jako obrannou reakci používá výsměch. :-) Nebo když se nějaký bobek vysmívá tomu, když o sebe někdo pečuje, chodí do fitka, oblíká se pěkně, tak si snadno odvodím, že je to nechtěný incel, o kterého holky ani kluci nikdy zájem neměli a mít nebudou. :-) Když se nějaký bobek vysmívá autům, vlastnictví auta, řidičákům, tak si snadno odvodím, že jezdí leda MHD. :-) Když se nějaký bobek vysmívá těm, kdo procestovali země v zahraničí, tak si snadno odvodím, že je to bobek pecivál, moula, co sedí na zadku celý život. :-) Když se nějaký bobek vysmívá partnerským zkušenostem, vztahům a krátkým známostem, tak je jasné, že nikdy neměl nic z toho. :-)
A tak bych mohl pokračovat donekonečna. :-)
Je totální nesmysl, když si někdo myslí, že si nedovedu vytvořit jeho obraz, když údajně nebude o sobě psát. Ha ha. Z jeho vymezování se si stejně všechno odvodím dedukcí, někdy stačí dělat jen inverze toho, co on píše nebo neguje nebo kritizuje nebo nihilizuje. Aby se o člověku nikdo nic nedozvěděl, musel by nepsat vůbec. Leccos se dá zjistit i ze slohu, skladby vět, z interpunkce, gramatiky, pravopisu, z grafické úpravy textu. Cokoli na net napíšeš, tě charakterizuje a prozrazuje. Znovu říkám, kdybys chtěl zůstat skutečně utajený, musel bys psát nic. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 11:52:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | SYNTEZATOR - Tady jde o to, že nechápu, proč těch 20 piv za den Danny používá. Nezhřesil jsem, neopil jsem se. Byl jsem zcela normální. A navíc nikdy předtím ani nikdy potom, jsem nic takového nepodnikl. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 27. říjen 2024 @ 13:01:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Aha. Já to tehdy bral tak ,že jsi to bral jako normální stav a že to bylo víckrát a že jsi si neuvědomoval ,že to je už jaksi mimo normu . Že jsi tuto akci měl výjimečně , to jsem tedy nevytušil. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 27. říjen 2024 @ 13:10:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No výjimečně vypít 10 litrů piva a přitom být zcela normální ? :-) To by porazilo krávu... |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 13:49:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - 20 piv za 12 hodin. Vážil jsem tehdy 103 kg. A to hraje roli. Průběžně se ten alkohol odbourává, takže třeba za dvě hodiny už je alkohol z prvních piv už dávno pryč. A stabilně zůstává alkohol v krvi tak ve výši dvou piv, po celou dobu konzumace. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 27. říjen 2024 @ 14:50:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, já teda nevím... :-)
Píše se tady např.:
" Obecně se však říká, že průměrná doba odbourávání alkoholu je zhruba 0,15 promile za hodinu. Jiné zdroje zase hovoří o tom, že muž za jednu hodinu odbourá 0,1 gramu vypitého alkoholu na jeden kilogram své váhy, zatímco žena za tuto dobu odbourá asi 0,085 gramu alkoholu na kilo váhy. "
Za 1 hodinu se odbourá 0,1 gramu alkoholu na jeden kilogram váhy. To je ve tvém případě 10 gramů alkoholu za hodinu.
1 pivo obsahuje cca 5% alkoholu (desítka 4,5%, dvanáctka 5,4%), to jest 25 gramů alkoholu.
Ty jsi do těla "přisunul" za 12 hodin celkem 25x20 gramů alkoholu -> tj. 500 gramů alkoholu.
Takové množství odbourá 100 kg chlap za 50 hodin :-))
Po 12 hodinách jsi byl namol.. :-)) -> v těle ti zůstávalo 380 g čistého alkoholu...
Kolik je to promile v krvi si ani netroufám počítat :-)) Mně to ukazuje spíš na procenta než promile...
|
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 15:31:16 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - To jsou ale naprosté nesmysly. Nevím, jaký teoretik toto vymyslel. Pocitově jsem po celou dobu té konzumace byl na dvou pivech. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 27. říjen 2024 @ 15:44:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Velmi rychlé odbourávání alkoholu jsem zažil na diskotékách. Když mi bylo kolem 25 let a když hráli pořád rychlé písně tuc tuc a skáčeš do rytmu, tak ten alkohol z těla mizí extrémně rychle. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 14:40:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO - Ten časový faktor tam hraje obrovskou roli. Když se to množství rozprostře v čase, tak to není takové, jak to vypadá. |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Neděle, 27. říjen 2024 @ 16:05:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Greg
Gregu , já ti rozumím ,ne že ne. Ale jen jednu věc ,aby jsi ještě věděl . Z mého dřívějšího nevěřícího života ( do cca 23 let ) ,mám silnou zkušenost s různým alkoholem . Pivo , víno , tvrdý alkohol . Takže velmi dobře i na sobě osobně vím , co a jak ohledně toho alkoholu . |
]
Re: Je naše spása skutečná? Jsme jen povolaní nebo také i vyvolení? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Neděle, 27. říjen 2024 @ 17:14:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | DANNY42 - No ano, a já si nevymýšlím, když říkám, že po celou dobu té konzumace a ani po ní, mi vůbec nic nebylo. Druhý den jsem neměl ani kocovinu. |
]
JISTOTA SPÁSY - smrtící doktrína (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pondělí, 18. listopad 2024 @ 10:43:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Doktrína o JISTOTĚ SPÁSY neboli JEDNOU SPASEN, NAVŽDY SPASEN je vysoce duchovně nebezpečná a smrtící. Zaslouží si rozbor v několika dalších článcích. |
]
|
|
|
|