Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Bohdan.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 6, článků celkem: 16858, komentáře < 7 dní: 421, komentářů celkem: 444724, adminů: 60, uživatelů: 5271  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 292 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

cizinec
rosmano
Willy
magdalena07

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
122893477
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud?
Vloženo Pátek, 06. září 2024 @ 10:31:49 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal brusle7

Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? 


Nebo jde o nesmysl a blud? 

A pokud jde o těžký hřích, proč je/není těžším hříchem než hříchy ostatní (než třeba pedofilie kněží, lži, pomluvy, pýcha  atd.)?



Otevírám článek touto položenou otázkou  jako samostatné téma, které jsme jako vedlejší téma otevřeli v diskusi pod článkem  "Co tobě brání, abys Bohu ty vydal celý svůj život?"


Brusle7

"Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 199 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Pátek, 06. září 2024 @ 12:14:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství?"
Je, řekl to sám Pán.
"Každý, kdo propouští svou manželku a vezme si jinou, cizoloží; kdo se ožení s tou, kterou muž pustil, cizoloží."

"A pokud jde o těžký hřích, proč je/není těžším hříchem než hříchy ostatní?"
Cizoložství není jediným těžkým hříchem. Apoštol Pavel jich vyjmenovává více, které zabraňují vstupu do Božího království:
"Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani zženštilí, ani samcoložníci,  ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království."
Něco podobného opakuje i Zjevení:
"Avšak zbabělci, nevěrní, nečistí, vrahové, cizoložníci, zaklínači, modláři a všichni lháři najdou svůj úděl v jezeře, kde hoří oheň a síra. To je ta druhá smrt."

Slovo Pána a je pravda. A k tomu Pán říká:
"Zůstanete-li v mém slovu, jste opravdu mými učedníky. Poznáte pravdu a pravda vás učiní svobodnými."
Proto se řídíme slovem Pána, aby nás jeho následováním a poslušností vysvobodil z otroctví hříchu a spasil nás pro nebe. ;-)




Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: JirkaB v Pátek, 06. září 2024 @ 13:46:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Lukáš 16:18 Každý, kdo propouští svou manželku a vezme si jinou, cizoloží; kdo se ožení s tou, kterou muž pustil, cizoloží.

Titovi 1:6  Mají to být lidé bezúhonní, jen jednou ženatí, mají mít věřící děti, kterým se nedá vytknout nevázanost a neposlušnost.



Takže máme zde slovo Pána a slovo apoštola Pavla. Mohlo by se jevit, že si protiřečí. Ale není tomu tak, oba odpovídají na stejné a přitom jiné otázky ohledně manželství a rozvodu a nového sňatku.

Jedna odpověď je na otázku, jestli si Bůh přeje a jestli je pro člověka správné se rozvést, ženit se či vdávat se podruhé.  Odpověď je jasná. Je to hřích.

Pak tu máme druhý verš, který odpovídá na otázku, zda je větší milosrdenství Boží nebo prokletí zákona. Nebo lépe, co dělat když už k tomu došlo. A zde je odpověď také jasná. Ovšem pozor, není to úhebný manévr nebo popření slova Páně. 

Tedy vysvětlení Pavla není popření Pánova slova, ani úhebný manévr ani zlehčení. Je to jen odpovědět, na otázku, zda člověk skončí na věky v pekle, pokud zhřeší podle slova Pána. Ne neskončí navěky v pekle, byť "je cizoložník". Milosrdenství Boží je větší. 
Ovšem jinde Pavel varuje, že není možno v mysli ani připustit myšlenku, že spolehnutím se na milost mohu hřešit.  V žádném případě taková úvaha není správná a myslím, že se rovná opětovnému křižování Krista.

Osobně nepoužívám termín těžší hřích nebo lehčí. Každý hřích znamená smrt, není většího hříchu a menšího, co se týká "dopadu na spasení".  Ale určitě se hříchy liší svým dopadem na oběť a určitě se liší možnost nápravy. 
Pokud ukradnu, mohu vrátit, pokud zavraždím život nevrátím.  Pokud se rozvedu, mohu se smířit. Pokud se sezdám s propuštěným/ou už to nezměním.  Tedy některé hříchy jdou odstranit včetně důsledků, některé ne. Důsledky zůstanou. 
Ale hříchy s nevratnými důsledky nejsou před Bohem horší než hříchy bez nevratných důsledků, nejsou vzhledem "ke spasení" těžší. 





Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 06. září 2024 @ 14:23:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/


  Hezky a výstižně už ti to napsal Jirka. 

  Už rozvod je hřích. Nejen to, že se ženatý rozvede a vezme si někoho jiného. Viz Malachiáš, Boží slovo:

  Hospodin je svědkem mezi tebou a ženou tvého mládí, vůči níž jsi byl nevěrný, ačkoliv ona je tvou družkou, ženou tvé smlouvy.  Ten, kdo má ostatek ducha, to nebude dělat. Mějte se na pozoru ve svém duchu, vůči ženě svého mládí ať není nikdo nevěrný. Neboť nenávidím propuštění, praví Hospodin, Bůh Izraele, a toho, kdo přikrývá násilí na svém oděvu, praví Hospodin zástupů. Mějte se na pozoru ve svém duchu a nebuďte nevěrní.

  Porušení smlouvy, slibu, slova je hřích. V případě rozvodu hřích s mnohem těžšími následky na všechny účastníky.


A pokud jde o těžký hřích, proč je/není těžším hříchem než hříchy ostatní (než třeba pedofilie kněží, lži, pomluvy, pýcha  atd.)?

  Cizoložství není "větší" hřích než vražda, násilí, nenávist, závist, modly, zrada v rodině, ...

  Toník



Ot/Re:Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 06. září 2024 @ 15:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Přečetla jsem prvních pár odpovědí a jsem z nich "jelen"...


1/ "Každý, kdo propouští svou manželku a vezme si jinou, cizoloží; kdo se ožení s tou, kterou muž pustil, cizoloží."


Otázky:

1a/ Kdo propustí v textu - je míněno tedy jen muž, který si vezme jinou manželku?

1b/ Kdo se ožení s tou, kterou muž opustil, cizoloží - míněno opět jen muž dle textu?

1c/ Takže opuštěná strana (dle slov v textu) je v případě opuštění mužem bez hříchu a zcela čistá?

1d/ Pokud se někdo ožení s opuštěnou stranou, tak opuštěná strana je bez hříchu? Proč Pán Ježíš nemluví nikdy o opuštěné straně, že by hřešila?



2/ Ohledně "rozvodu jako hříchu"


Otázky:

2a/  Rozvodem je myšleno světské rozvedení manželů u soudu?

2b/ Nebo je rozvodem myšlena aunulace - církevní zneplatnění manželství (pro PROKAZATELNÉ  překážky v době uzavírání manželství)?

2c/ Kde Pán Jěžíš mluví o rozvodu (dle 2a a dle 2b) jako o hříchu u opuštěné strany, která s rozvodem nesouhlasí a přesto je soudem rozvedena?

2d/ Proč, když bylo manželství od počátku neplatné dle bodu 2b, by mělo být (další) platné manželství cizoložstvím?

2e/ Mnoho kněží  i psychologů, lékařů, pracovníků manželských poraden rozvod doporučují či přímo "nařizují" jako jediné možné řešení (třeba i v zájmu dětí), např. nezpůsobilost druhé strany pro manželství, neléčitelný dlouhodobý alkoholismus v kombinaci s násilím, domácí násilí na partnerovi a dětech, závažná forma poruchy osobnosti apod.... - Je pak větším hříchem v manželství setrvávat a nechat děti "zničit", "dobít", nebo je zachránit a na rady odborníků odejít?

2f/ Jaká je vina následně rozvedené mladé ženy, znásilněné v 60. letech (v průběhu rozvíjejícího se vztahu) ve 3. ročníku střední školy na malé vesnici spolužákem, donucené si ho následně  vzít oběma stranami rodičů (aby holka nezůstala v hanbě), pod závažnými pohrůžkami (nejen vyhazovu z domova i s dítětem) atd v 17-18 ti letech bez jakéhokoliv zajištění? 


ATD ATD.  Otázky z praxe kolem mne mohu přidat. Předem díky za Vaše odpovědi.


Brusle7



Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 06. září 2024 @ 23:57:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ještě otázka - úvaha - analogie?


Pokud je ve vztahu manželském při "rozvodu" vždy vina na obou stranách (byť třeba podílem 1:100), tak je tedy také vždy vina na obou stranách i při "rozvodu" člověka s Bohem při jednostranném porušení smlouvy člověkem vyplývající ze křtu? (Při "rozvodu" člověka s Bohem?)

Pokud bychom takto uvažovali, tak jakou konkrétní vinu by měl v tomto narušeném vztahu Bůh?

P.S. Nemyslím si, že v každém vztahu je vina na obou stranách, sám Bůh je tomu svědectvím a "důkazem".  


Brusle7



Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 07. září 2024 @ 08:33:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozvod, pokud jsou děti, je velice smutná záležitost. Církve neumí otázky manželství řešit. U katolíků se tomu nedivím, když faráři nemají rodinu a vztah se ženou. Problém tu byl vždycky. Jinak by se tím Pavel nezabýval. Týkal se samotných křesťanů. Křestané přece měli být vzorem. Jak jsem zjistil, rozpadají se i manželství křesťanská a uzavřená před knězem či kazatelem. Za minulého režimu se rozvádělo 25% a dnes přes 50% a to se neevidují na „psí knížku“, který je dnes hodně s ekonomických důvodů. Osamělé matky, které nejsou osamělé, mají výhody. Manželství je v krizi a chybí vzory dobrého manželství a dobré  rodiny. Málokterá dívka by chtěla vstupovat do křesťanského manželství, kde muž je hlavou či tatou  a poroučí. 
Ale i nenáboženské manželství a rodina může být krásná. Mně se líbí nedávno opakovaný seriál Synové a dcery Jakuba skláře. Sice rozmazlenému Havlovi se nelíbil. Dnes jsou jiné vzory.   My jsme k manželství přistupovali jako k pokladu od Boha. A už žijeme spolu 52 let. A každý den děkujeme Bohu. Čili je to také o přístupu.   Rozvod je hřích čili chyba a velká chyba to je. Ale jsou situace, které bohužel se jinak řešit nedají a situaci zklidní. A většina manželství se dnes neuzavírá před Bohem. Je to tedy problém nevěřících.
 Manželství uzavřena před Bohem by měl být pozitivním příkladem. A bohužel je to tak není stejně jako většina jiných projevů. Rozvod je dnes umožněn i ekonomicky a většina celebrit uzavřela už několik manželství. A ti bývají tím vzorem.   

 SZ je také podivný. Umožňoval muži propustit manželku, když manželka byla nevěrná, ale manželka už takovou nějakou možnost, když manžel měl milenky, neměla.    



Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Sobota, 07. září 2024 @ 10:10:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle slov našeho Pána, je lépe člověku, když zůstane svobodný pro práci na Pánově vinici.

 Ale těm, kteří touží po rodinném životě, je dána svoboda. když pak člověk není schopen, ať už pro cokoli nést pouta manželství a chce se rozvést, pak ať odejde.  
  Ale pak už by neměl uzavírat další sňatek a poučen z chyb, kterých se dopustil, by měl zůstat svobodný.
 To se ovšem týká Božího lidu, ti ostatní takové věci neřeší :-)



Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 07. září 2024 @ 18:02:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Toto téma patří spíše do Satanova doupěte, což je společenství okolo brusle, ale je pro mě záhadou, proč brusle sem vnáší toto téma, když má svém sektářském klubu "odborníka" na slovo vzatého, nick Cizinec. Ten to zde již v minulosti rozsvítil, když zde uvedl příklad, že jeden cizoložník šel své cizoložství napravit tak, že opustil manželku a utekl se svojí konkubínou trvale cizoložit, čímž tehdy prý napravoval hřích cizoložství. Jo to jsou ti praví křesťané. 



Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: martino v Sobota, 07. září 2024 @ 18:22:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
brusle jako katolička mluví o rozvodu, tedy o právní smlouvě před státem. Jak se to týká nás katolíků, kteří přijali svátost manželství? Svátosti jsou nesmazatelné a nezničitelné pečeti Boží. Svátostné manželství nelze rozvést, protože to není právní smlouva. 



Jinak pokud jeden z manželů opustí druhého manžela a nevíme z jakých důvodů, neřešíme cizoložství, řeší se toto tkz. rozlukou od stolu a lože a oba manželé nadále žijí odděleně ve svaté čistotě a přijímají svátosti. 



Pokud se jedná o cizoložství snaží se Církev v bratrské lásce oba manžele vést k odpuštění a návratu do harmonického soužití v rodině. 



Poslední je záležitost zamilovaných erotomanů, kteří si "odskočili" k nevěře a cizoložství a tak se jim to zalíbilo, že z jednoho pádu člověka, učinili stav trvalý. Opustili nejen partnera nebo partnerku a nadále trvají na novém cizoložném stavu, kdy zrazují druhou stranu svátostného manželství, která je ve stavu potupného "odkopnutí" a druhá strana se rozchází nejen s partnerem v manželství, ale i s Církví, protože viník je ve stavu exkomunikace. 


Církev pak připouští, pro stranu opuštěnou a podvedenou možnost spolužití s novým parterem v přátelském soužití, kdy většinou muž přichází s nabídkou, že např, podvedené a opuštěné ženě vypomůže s výchovou dětí a s domácností po finanční stránce. Aby následně nedošlo ktz. " veřejnému pohoršení ve farnosti" je toto projednáno se správcem farnosti, který to v kostele vyhlásí, s tím, že oba učinili slib čistoty a nadále spolu budou tvořit společenství domova jako bratr a sestra, tedy bez sexu. 




Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Syntezator v Neděle, 08. září 2024 @ 08:49:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přečetl jsem si pár příspěvků a chápu, že toto téma je interní problém věřících lidí, kteří chtějí mít precizní teologii na každý aspekt lidského života. 


K tématu manželství a vůbec vztahů mám toto: Každý člověk je neopakovatelný, jedinečný. Chybí mi od společnosti individuální přístup. I mně společnost vnucovala nejen manželství, ale i vztah se společným bydlením. Proto jsem v takovém vztahu žil 9 roků. A to byl jeden z omylů mého života. Protože mnohem větší pokoj svobodu jsem měl v návštěvních vztazích. Předtím jsem měl kamarádku, za kterou jsem jezdil nebo po tom jsem měl návštěvní vztah. A to mi vyhovovalo více. Mít svoje soukromí, svůj byt a navštěvovat se jen na výlety nebo na intimitu nebo na sport apod. 

Dneska už tři a půl roku žiju v tzv. dobrovolném celibátu, takže je to pasé a retrospektiva, ale kdybych měl mít znovu dejme tomu 20, 25 let a mít život teprve před sebou, tak žádný vztah se společným bydlením nebudu mít. Byla to kravina, obětování se, nesvoboda. Mému naturelu vyhovuje leda návštěvní vztah. Prožít hezké chvíle, třeba i klidně celý víkend nebo nějaký větší výlet, klidně i do zahraničí, ale pak se mít kam vrátit a mít svůj vlastní klid, čas na keyboardy a soukromí a moci si dělat co chci bez výčitek. 

Manželství je pro mě něco jako trest, galeje, šílenost. Ale chápu, že někomu toto vyhovuje. Možná plní nějaké společenské zadání nebo očekávání od rodičů, sousedů, kolegů apod. Je potom otázkou, zda ti lidi žijí skutečně svůj život. Podle míry frustrace a nespokojenost, která z těch lidí sálá, bych řekl, že spousta z těch, co žijí v manželství, to dělá jen kvůli tlaku společnosti. 

Vidím na přírodních kmenech, že lidi tam si žijí svobodněji a spíše jako kmen, jako jeden celek. Ale že by tam vytvářeli celoživotní partnerské dvojice přikované k sobě na jedno místo - to fakt ne. Z mého pohledu manželství není přirozené, ale je to jen ideologický výmysl. Je to forma ovládání lidí, celoživotní manipulace. 

V přírodních kmenech je to tak, že muž se pomiluje s ženou, jsou z toho děti, ale o ty děti se spíše stará kmen jako celek, tomu dítěti se věnují i ostatní ženy toho kmene. Muž není přikován k té ženě, že by jí měl sloužit, nosit peníze apod. Proto říkám, že manželský chomout je jen ideologický konstrukt. Přírodní kmeny to tak nemají a neměli to tak ani naši předkové. 



Rozloučení s tématem// Re: Rozvod... (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 08. září 2024 @ 12:08:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přátelé,

je mi velmi úzko z reakcí pod mým článkem,  jakožto z absolutního nepochopení tématu... Z absolutní paušální  ignorace presumpce neviny...

Nechci už se dále k tématu vyjadřovat, pro úzkost při čtení  z těch paušálních soudů, z paušálních pomluv bližních... Nemohu v nich dále diskutovat, je mi z nich fakt zle... jak někteří (mí bližní) paušálně smýšlíte... 

Asi netušíte, jak paušálně obnažujete rány těm, kdo z lidí stáli i nevinní v těchto situacích a "a hráli tu nepochopitelnou hru", podobně  jako třeba Panna Maria (se svým těhotenstvím bez smilstva), nebo Pán Ježíš zbičovaný v posměchu a odsouzen lidskými soudy (v nepochopení druhých) na smrt...

Loučím se s tímto tématem slovy Pána Ježíše:
  • "Nesuďte, abyste nebyli souzeni. Neboť jakým soudem soudíte, takovým budete souzeni, a jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám. Jak to, že vidíš třísku v oku svého bratra, ale trám ve vlastním oku nepozoruješ? Anebo jak to, že říkáš svému bratru: ‚Dovol, ať ti vyjmu třísku z oka‘ – a hle, trám ve tvém vlastním oku!"


Prosím, chraňme se paušálních soudů a pomluv svých bližních zvláště tam, kde o tom nic nevíme.... Jsem z toho, co jsem si zde přečetla, a jistě se to nelíbí Pánu, zdrcena...


Vaše
Brusle7






Re: Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? Nebo nesmysl a blud? (Skóre: 1)
Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 12. září 2024 @ 14:26:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
K manželství a rozvodu jsem se vyjádřil svým vlastním příběhem ve vláknu někde níže pod komentář brusle.

Je rozvod a soužití s jiným partnerem opravdu cizoložství? 

K rozvodu a soužití s jiným partnerem se vyjádřím zde. 

1. Nevím-li, kdo s kým a proč se rozvedl, nelze k tomu zaujmout jasné stanovisko a postoj.
2. V každém případě - žít po rozvodu s manželem ve společné domácnosti s jiným partnerem - tedy tzv. "na hromádce", navíc, bylo-li manželství uzavřeno před Bohem, nepřichází v úvahu, i kdyby žili tzv. "v čistotě", dokud je manžel naživu a nezáleží primárně na tom, jde-li o cizoložství nebo ne - prostě je to hřích. Křesťanské manželství je smluvní vztah, který může skončit jen smrtí jednoho či obou manželů, nikoli rozvodem. Jen smrt může manželství ukončit před Bohem. Na nevěřící lidi se Boží Zákon nevztahuje a přesto si i lidé ve světě někdy na jednu stranu slibují věrnost v dobrém i zlém a na druhou stranu nemají problém z jistého důvodu slib porušit. Nicméně obojí se v takovém případě děje bez Boha, bez Boží účasti.
Tož tak.



Stránka vygenerována za: 1.06 sekundy