|
Právě je 224 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: cizinec rosmano martino oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124652975 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj?
Vloženo Pondělí, 29. červenec 2024 @ 01:58:19 CEST Vložil: Tomas |
poslal brusle7
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 12:21:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
K doplnění tématu - a právě v diskusích na GS přibyly na GS s "přání" s podobnou tématikou :
Magdaléna: Byla bych šťastná, kdyby na GS vládl jen Boží Duch lásky a pochopení .Prozatím to ale vypadá, že se každý povyšuje nad druhého a nejvíce příspěvků mají ti, kteří o Bohu nevědí vůbec nic a my se jim snažíme "pomoci", ale jim může pomoci jen On a my jen ztrácíme energii a házíme perly :-))
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 15:28:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Můj názor je ten, že granosalis je jediné místo na internetu, kde je svoboda, není zde cenzura. Toho je třeba si považovat. Dále je třeba si vážit toho, že zde nechodí mládež na sociálních dávkách, nechodí sem děcka nebo nudící se hejtři apod. Nechodí sem ani psychicky narušení, uživatelé drog, různé potápky, co nic neumí apod. Važte si toho, jiná místa na netu jsou plná závadových lidí, různých lidí, co si chtějí vzít život, vyhrožují sebevraždou nebo skutečným stalkováním.
Tady nic takového není. Že mi tu psalo pár bobků, že mi zařídí konec apod. neberu jako vyhrožování, ani stalkování, beru to jako úsměvnou esoteriku. Tady je normální, že se tu provozuje nadpřirozeno, tak to beru jako součást toho.
Jak říkám, feťáci, ani psychopati, ani nudící se mládež tu nechodí. Je třeba to ocenit.
Brusle7 - ty trpíš stihomamem. Nebo co tu chceš vytyčovat? Jedinou svoji pravdu? Nechej ty lidi na pokoji. Piš si tu svoji teologii, svoje zážitky s tvým "Pánem". Na to máš právo a od toho tento web je, aby sem lidi psali jakékoli svoje esoterické zážitky. My, agnostici, zase máme právo být skeptičtí. Takový je už život. Obě strany sem mohou psát.
Ty nejsi naše učitelka, Brusle7. Tady nejsi ve třídě, abys tu někoho kárala, dávala mu napomenutí, třídní důtky apod. Já vidím na tobě, že jsem měl pravdu, že ženy nezvládají nápor své práce a školství se na nich podepíše profesní deformací.
Jinak proti tobě nic nemám. Jsem rád, že jsme se aspoň částečně udobřili. Nevadí mi, že jsi věřící. Buď klidně nehlouběji věřící, jak jen to jde. Ale nehraj si tu na naši mámu nebo pačelku. Ok? |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 22:14:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 21:05:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle7 Začni u sebe |
]
|
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 16:48:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Pán Ježíš to měl jinak. To On byl pronásledován svými odpůrci a nepřáteli - a jak reagoval? Rozhodně ne jako Brusle7, nýbrž jako Boží Syn, Boží otrok, který přišel na svět činit Otcovu vůli, čemuž nemohl žádný "stalker" zabránit. A rozhodně se k nim nechoval tak, jak bychom my dnes řekli, slušně nebo hezky. Většinou k nim měl jen slova soudu. Zkrátka diametrálně odlišná reakce postoj, týkající se téhož tématu. "Pronásledování" Brusle7 se však neodehrává pro její víru, nýbrž mnohdy pro její nevěru a jiné zločiny proti Bohu a Jeho Kristu, nemluvě o hříších proti lidem, kterých je také dost a nenásleduje je její pokání. A dokonce jsou často tytéž, proti nimž se tu ohrazuje. Tož tak. |
|
|
Re: prosba o radu (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 18:09:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Prosím o radu. Jak mám reagovat na to, když o mně někdo opakovaně lže a přes opakovaná upozornění v těchto lžích nepřestává, nýbrž pokračuje? Mám k tomu mlčet?
Mám mlčet k hříchu bratra či sestry, pokud jimi tedy jsou, tedy k hříchu, jehož se dopouštějí nejen proti mně, ale především proti Bohu v Kristu, mému Zachránci, Pánu, Příteli, Soudci i Obhájci, který se za nás přimlouvá dnem i nocí a ujímá se mého případu před Bohem Otcem, poukazujíc na Jeho kříž a Jeho krev, kterou za mne prolil na odpuštění hříchů, s láskou, která přikrývá množství hříchů a dokonce všechna přestoupení? Děkuji za odpověď. |
|
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 29. červenec 2024 @ 23:29:37 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Ahoj
Už jen to, že má člověk lidi jako "oponenty" svědčí o jeho postoji, vnitřním nastavení. Takový postoj nesouvisí ani s křesťanstvím, ani s církví, ani s evangeliem, hlásáním evangelia.
Dokážeš si představit, že bys šla na ateistické, komunistické, katolické nebo podobné stránky a psala si tam s "oponenty", útočila tam na komunisty, ateisty, katolíky, urážela je, pomlouvala, jako to dělají svorně ateisti, zastánci komunistů nebo katolíci křesťanům zde na křesťanském portále?
Bylo by to snad "hlásání evangelia"?
Samozřejmě, že by to nebylo hlásání evangelia, natožpak nejčístčí. Nemělo by to s evangeliem nic společného.
O tom jsme se tu bavili mockrát: Evangelium je "inkluzivní" záležitost.
Když si vezmu ten naprostý základ, tu radostnou zvěst:
Kdo by jen uvěřil zprávě, kterou jsme slyšeli? A při kom se zjevila Hospodinova paže? 2Vyrostl před ním jako výhonek a jako kořen z vyprahlé země. Neměl vzezření ani důstojnost, abychom na něho hleděli s úctou, ani vzhled, abychom po něm toužili. Opovržený a lidmi zavržený, muž bolestí, který znal nemoci; jako někdo, před nímž člověk skryje tvář — všemi opovržený, takže jsme si ho nevážili.
Jenže to byly naše nemoci, které snášel, a naše bolesti, které nesl; a my jsme si o něm mysleli, že je zasažen a ubit Bohem a zkrušen. Ale on byl proboden za naše přestoupení, zdeptán za naše provinění, na něho dolehla kázeň pro náš pokoj a jeho šrámy jsme uzdraveni. 6My všichni jsme zabloudili jako ovce, jeden každý jsme se obrátili na svou cestu, a Hospodin na něho nechal dopadnout vinu nás všech.
Skrze jednoho člověka vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili. Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.
Ježíš umřel za všechny lidi - za křesťany i nekřesťany, katolíky i nekatolíky, komunisty i "jen" ateisty, za budhisty i muslimy, za něcisty či pastafariány.
Hlásání evangelia není "oponentům". Je to stejným lidem, za které umřel Ježíš tak, jako za nás. Petr a Pavel, Filip, Štěpán či Barnabáš neměli postoj oponentů a opozice.
Tu pozici měli oponenti proti nim. Ale i tak se k nim nechovali křesťané jako k oponentům.
Toník |
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Úterý, 30. červenec 2024 @ 00:56:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Toníku " Ježíš umřel za všechny lidi - za křesťany i nekřesťany, katolíky i nekatolíky, komunisty i "jen" ateisty, za budhisty i muslimy, za něcisty či pastafariány.
Apoštol Jan dělí lid na Boží a ďáblův
"Proto se zjevil Syn Boží, aby zmařil činy ďáblovy. Kdo je narozen z Boha, nedopouští se hříchu, protože Boží símě v něm zůstává; ba ani nemůže hřešit, protože se narodil z Boha. Podle toho lze rozeznat děti Boží a děti ďáblovy: Není z Boha, kdokoliv nečiní spravedlnost a nemiluje svého bratra."
Ježíš umírá za svůj lid, který si vyvolil od založení světa, za lid satanův nepokládá svůj život.
Jak poznáme satanův lid? Podle jejich skutků, jako strom se pozná po ovoci.
Když říká farizeům, že jejich otec je satan, tak myslíš, že i za ně umírá... ? Satan a jeho lid bude uvržen do ohnivého jezera, ti nebudou spaseni
Magdalena
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 01:07:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Milá Magdaleno,
Ježíš zemřel za všechny, nabídl vysvobození z moci temna všem, kdo Mu uvěří, kdo mu budou věrní. I "lotrovi" na Kříži.
Dokud člověk žije, může se obrátit s pomocí Boží na správnou stranu.
Brusle7 |
]
Re: Brusle7 (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 01:18:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dokud člověk žije, může se obrátit s pomocí Boží na správnou stranu.
Kéž by se to stalo i ve tvém životě. |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Magdalena07 v Středa, 31. červenec 2024 @ 00:26:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milá Brusle, to by znamenalo, že spása je v rukou lidí, podle toho, jak se oni rozhodnou... Spása je v rukou Božích, On si vyvoluje svůj lid a ne my Jeho
My jsme mrtví ve svých hříších a nemůžeme se pro nic rozhodovat, jedině pro své egoistické choutky.
"Dokud člověk žije, může se obrátit s pomocí Boží na správnou stranu."
Pokud jej Bůh vzkřísí , tak ano. Bůh ho nejprve zavolá,, jako Lazara, vzbudí ho a dá mu místo kamenného, mrtvého srdce, srdce masité.
On je Pán pánů a Král králů, On má spasení člověka ve svých rukou a ne ubohý , mrtvý, hříchem poznamenaný člověk
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 02. srpen 2024 @ 11:05:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." to by znamenalo, že spása je v rukou lidí, podle toho, jak se oni rozhodnou... Spása je v rukou Božích, On si vyvoluje svůj lid a ne my Jeho
"...
Kdyby to záleželo jenom na Bohu, tak ten by spasil všechny lidi. Protože Bůh chce, aby byli všichni lidé spaseni. (1 Tim 2,4).
Ale Bůh podmiňuje spasení každého člověka jeho adekvátním přístupem k životu podle Božích představ, podmiňuje své spasení spoluprací člověka s Bohem - vytrváním v dobrém. (Mt 24,13; Mk 13,13;).
Tedy naše věčné spasení závisí také od toho, jak se my sami dneska rozhodneme. Je v našich rukou, protože Bůh už pro naši spásu udělal všechno ostatní.
(2 Kor 6,1 ...) A protože jsme jeho spolupracovníky, také vás napomínáme, abyste nepřijímali milost Boží nadarmo. On totiž říká: V příhodnou chvíli jsem tě vyslyšel; v den spásy jsem tě podpořil. Hle, nyní je ta příhodná chvíle, hle nyní je ten den spásy.
Tvrdit, že člověk nemá na svoje věčné spasení žádný vliv, je herezí třeba kalvínismu. Herezí o jakémsi "předurčení" člověka.
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 20:43:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Bůh svěřil evangelium do "rukou" lidí.
Ne do "rukou" mrtvých lidí, co jsou mrtví ve svých hříších. Ale do rukou konkrétních živých lidí, kteří moc evangelia nesou dalším.
Toník |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 09:55:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Magdaleno, byla taky doba, kdy jsem byl "satanův lid", plný temnoty a beznaděje. A Bůh mne zachránil, vysvobodil. Takže to viidím dost jinak, než ty a to zvláště s lidmi, co se chovají a žijí podle toho, co píše Jan o satanových dětech.
Byla doba, kdy svatý Pavel byl pronásledovatel církve, a splňoval Janova či Ježíšova slova o tom, kdo není z Boha.
Když říká farizeům, že jejich otec je satan, tak myslíš, že i za ně umírá... ?
Tan, ano. Samozřejmě. Stejně tak když na kříži říká: " Otče, odpusť jim, neboť nevědí, co činí" tak to je Boží postoj.
V Pismu je na mnoha místech napsané, že Ježíš zemřel za všechny, nesl hřích nás všech. Věřím v tom jednoznačně Písmu.
Toník |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 31. červenec 2024 @ 01:01:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
CIZINEC
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 01:09:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "On nesl hřích mnohých, Bůh jej postihl místo nevěrných" (Iz)
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 31. červenec 2024 @ 01:17:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
"On nesl hřích mnohých,
Ano a jeho krev byla také "vylita za mnohé."
Za "mnohé" neznamená za všechny.
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 01:33:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | čekal jsem tento "argument", ale "za mnohé" je normální hebr. úzus vyjadřující naše "za všechny" - "za mnohé" (hebr. "rabbim", řec. πολλων) je totiž protiklad k "za nemnohé", "za malý počet" - tedy jako protiklady "za všechny" vůči "jen za některé", "za všechny" kontra "jen za pár", "jen za málo", "za nemnohé" ;-) |
]
Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 31. červenec 2024 @ 09:20:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Gregu, k tomuhle tématu jsem ti psal vedle v diskuzi [granosalis.cz]. Dával jsem ti tam odkaz do Římanům 5, učení apoštola Pavla.
Jak jsi to myslel? Co kontréně na tom bylo "bizár"?
Je rozdíl zemřít za někoho a zemřít i za jeho hříchy.
V čem te ten rozdíl?
Když Ježíš zemřel za nás, za co by zemřel, když ne za naše hříchy?
Skrze jednoho člověka (Adama) vešel do světa hřích a skrze hřích smrt, tak se také smrt rozšířila na všechny lidi, protože všichni zhřešili. Jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho člověka (Ježíše) přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu.
Jak by se stalo, že by "na všechny lidi přišlo ospravedlnění k životu", kdyby Ježíš nezemřel za jejich hříchy?
Toník |
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 31. červenec 2024 @ 10:53:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
Když Ježíš zemřel za nás, za co by zemřel, když ne za naše hříchy?
1Jan 2,2:
A onť jest obět slitování za hříchy naše, a netoliko za naše, ale i za všeho světa.
Zde je špatný překlad: Správně tam je: ..."a netoliko za naše, ale i za svět."
Zemřel za naše hříchy (myšleno za hříchy jeho lidu-Církve), ale také za další jednotlivé lidi, kteří nepatří k Církvi, ale nad kterými se smiluje u soudu před trůnem své velebnosti při svém druhém příchodu, když bude soudit pohany (ethnos), přeživší velké soužení (Mt 25,31-45). Za jejich hříchy nezemřel, ale za ně ano. Proto se nad nimi smiluje, protože oni prokázali milosrdenství Jeho nejmenším bratřím. A vejdou do Tisíciletého Království jako početný lid.
|
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 11:04:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tam není žádný špatný překlad, tam je v řečtině genitiv, tak jako u ostatních přívlastků vstahujících se k oběti za hřích v celé té větě, tedy: "ne však pouze za naše (hříchy), ale i za (hříchy) celého světa" ;-)
|
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 31. červenec 2024 @ 11:47:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
tam je v řečtině genitiv,
No jo, to je pravda. |
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Tolstoj v Středa, 31. červenec 2024 @ 11:59:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Je to v celé té linii toho souvětí: genitiv, který se vztahuje stále a opakovaně k té smírné oběti, který my ale překládáme akuzativem, tedy oběť - za hříchy naše, - nejen za hříchy naše, - ale i za hříchy celého světa.
|
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Středa, 31. červenec 2024 @ 12:02:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | TOLSTOJ
Dík za upozornění. |
]
Re: Ježíš zemřel za všechny a na všechny přišlo ospravedlnění k životu (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 02. srpen 2024 @ 09:24:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Gregu, neodpověděl jsi, co jsi myslel tím bizárem [granosalis.cz]?
Ježíš zemřel za naše hříchy, ale hlavně zemřel za náš Hřích, pro náš Hřích. A zemřel za Hřích v době, kdy jsme hříchu patřili. Když jsme byli bezmocní. V době, kdy jsme byli ne-lid, nepatřili jsme do církve.
Když jsme přijali Ježíše, dali Bohu život, nemusel Ježíš vylézt znovu na kříž a umřít znovu. Jednou provždy přinesl oběť za hřích světa (náš hřích).
Ježíš zemřel za zřích právě těch ztracených, za nás všechny - za Židy i za nás pohany, za nás, katolíky i za protestanty, za komunisty i kapitalisty, za budhisty i muslimy, ...
Toto praví Hospodin, jenž stvořil nebesa, on je Bůh, který vytvořil zemi a připravil ji, on ji upevnil, nestvořil ji zbytečně, vytvořil ji k bydlení: Já jsem Hospodin a jiného není. ¨
Shromážděte se a přijďte, přibližte se spolu, uprchlíci z národů! Kdo to odedávna zvěstoval, odedávna to oznamoval? Zdali ne já, Hospodin?
Vždyť není jiného Boha kromě mě. Jiný Bůh, spravedlivý a zachraňující, mimo mě není. Obraťte se ke mně a zachraňte se, všechny končiny země, protože já jsem Bůh a jiného není.
Při sobě jsem přísahal, z mých úst vyšla spravedlnost, slovo, které se neodvrátí, že přede mnou klesne každé koleno, každý jazyk bude přísahat: Jenom v Hospodinu, řekne, mám spravedlnost a sílu.
Přijde až k němu, a všichni, kteří proti němu planou hněvem, se budou stydět. V Hospodinu budou ospravedlněni a jím se bude chlubit všechno potomstvo Izraele.
Toník |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 00:59:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Už jen to, že má člověk lidi jako "oponenty" svědčí o jeho postoji, vnitřním nastavení. Takový postoj nesouvisí ani s křesťanstvím, ani s církví, ani s evangeliem, hlásáním evangelia.
Dokážeš si představit, že bys šla na ateistické, komunistické, katolické nebo podobné stránky a psala si tam s "oponenty", útočila tam na komunisty, ateisty, katolíky, urážela je, pomlouvala, jako to dělají svorně ateisti, zastánci komunistů nebo katolíci křesťanům zde na křesťanském portále?
Bylo by to snad "hlásání evangelia"?"
Samozřejmě, Toníku, že by to hlásání evangelia nebylo a není. Jak jsi na takovou myšlenku adresovanou mně vůbec přišel? Máš pocit, že v článku útočím? Nebo že chci útočit?
Článek jsem napsala ve velmi radostném rozpoložení ve smyslu, že mám radost... Ve smyslu možného "posunu" diskusí do budoucna, že jsou na GS lidé , kteří ve svém postoji chtějí slušné diskuse na GS bez urážek a povyšování se na diskusní oponenty - protože ty urážky a neslušnost k diskusním oponentům (zejména vůči Znovuzrozeným křesťanům) tu přece dříve zaznívaly hodně často - a já se zaradovala, že už třeba nebudou? (Nejvíce mne k článku motivoval nový postoj Oka, z něhož mám fakt upřímnou radost.) Ježíš měl (podobně jako křesťané) a má stále hodně oponentů, ale on naopak v lidech oponenty nemá, což je moc dobré si uvědomovat. Ano, umřel za všechny. Proto, jak správně píšeš, hlásání evangelia není oponentům, ale všem.
Brusle7 |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 10:06:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ne, to určitě ne. Reagoval jsem na to, co jsi psala v článku:
... vzájemné urážky a útočné napadání ničí i tu nejčistší formu hlásání evangelia, které se tímto stylem stává pro druhého nepřijatelnou a "smrtící" formou (hlásání evangelia i diskuse samotné).
A psal jsem, že urážky, útočné napadání či pomlouvání, lhaní nejsou "hlásáním evangelia", s hlásáním evangelia nijak nesouvisí a ani hlásání evangelia nijak neničí.
Lidi, co uráží či útočí v diskuzi žádné evangelium nenesou, nesou tak nevangelium, sklon ke zlému, který projevují stále dokola, znovu a znovu.
Evangelium tím neničí a zničit nemohou, i když se snaží. Tak, jako nábožensští fanatici, co útočili na Ježíše, později na Štěpána, Petra a pak i Pavla a další nemohli zničit evangelium. Proto přišlo evangelium až k nám.
Jestli někdo útočí, vydává svědectví tak maximálně sám o sobě a ne o evangeliu.
Bylo by hezké, kdyby ty útoky nebyly.
Ale pokud někdo má sklon ke zlému, tak se sice může snažit ho navenek jakoby potlačit, ale ten sklon vyjde znovu a znovu najevo, a to obvykle právě v osobních útocích - ať už v té nehrubší podobě nadávek, sprosťáren, urážek, jako to předvádí ti, co se nekontrolují vůbec, nebo jen v jemnějším styly manipulací, pomluv, lží, jako to předvádí ti, co mají v sobě totéž zlo, ale silou mocí se krotí, aby nevyšlo navenek.
Když je v životě na jeden tisíc lží jedna omluva a prohlédnutí a to po mnoha a mnoha letech, to není náprava. Náprava je, když je víc omluv, než zlého. A když zlé není přirozenost člověka.
Toník
|
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 12:37:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | CIZINEC
"Když je v životě na jeden tisíc lží jedna omluva a prohlédnutí a to po mnoha a mnoha letech, to není náprava. Náprava je, když je víc omluv, než zlého. A když zlé není přirozenost člověka."
Ahoj. Za nápravu především považuji změnu srdce, odklon od zlého, změnu smýšlení.
Nevím, kolikrát se omlouvala Máří Magdalena, nebo Matouš v celnici, nebo apoštol Pavel... A nevím, zda to bylo pro Ježíše podstatné, zda omluva jednou či tisíckrát - já za podstatný považuji výsledek dalšího smýšlení, jednání...
Ještě k Pavlovu "ostnu" - abychom se nepovyšovali nad druhé - tomu rozumím ve smyslu, že máme stále být vděčni i po obrácení, že vše je milostí od Boha (ne naše), tj. že je třeba zůstávat stále ve velké pokoře a vděčnosti Bohu za Jeho obdarování a změnu v nás (jeho zásluha - ne naše "polepšení" po vyjití z nějaké lidské "polepšovny" :-)
Brusle7 |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 18:38:06 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Tak, samozřejmě.
Dokud má člověk náklonnost ke zlému a je mu bližší vykonat zlo než dobro, žádná náprava se nekoná. Protože zlo přibývá větším tempem, než dobro.
Taky nevím. Myslím, že to není podstatné pro Ježíše, kolikrát byla omluva.
Ale pro poškozené to často podstatné je. V novém životě jsem na to narážel vícekrát. Pokud jsem byl součástí vražedného systému, který systematicky likvidoval oponenty, týral, vraždil, okrádal, vyháněl a bolest z toho hříchu se nese staletím, tak je logické se omluvit. A omluvit se třeba desetkrát, padesátkrát. Kdykoliv na to člověk narazí. "Promiňte, za každé pronásledování, vraždu, krádež, ...".
Pro život je ale podstatná změna. Tedy opustit hřích, poslechnout Boha. Ne stále dokola vršit a omlouvat se, to je cesta do pekla.
Já tomu "ostnu" rozumím spíše tak, co na to řekl Bůh, když Pavel prosil Pána, aby to od něj odešlo. Bůh mu řekl: " Stačí ti má milost, neboť má moc se dokonává ve slabosti"
Ale bývá to někdy tak, že Boží moc chybí a nic se tak nedokoná. Takže je lepší, když stačí Boží milost a Boží moc se dokoná.
Toník |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 01. srpen 2024 @ 08:05:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
CIZINEC
U těch omluv máš pravdu, že lepší je vícekrát... Ale podstatné je ukončit zlo, změnit smýšlení , skutky, neopakovat zlo. Třeba v případě upálení Jan Husa a dalších nevinných pro víru by mělo být v církvích omlouváno častěji... A hlavně nikomu nenutit své přesvědčení vyhrožováním a tresty apod....
Ohledně slabosti ano, Bůh plno věcí zjevuje maličkým, jiným, ustrkovaným.
Brusle7 |
]
|
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 01:24:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Ohledně prosby o radu - Willy:
V mém srdci zbyl aktuálně jen soucit (po velkém zklamání z Vás) a trvalá prosba k Bohu, aby Vám poslal toho Ducha, který uvidí věci v pravdě.
Opakovaně Vás prosím - nekontaktujte mne, nestalkujte mne. Přeji vše dobré.
Brusle7 |
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 13:55:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Willy se neptal, co máš v srdci. Willy nepsal sám za sebe a od sebe. Autorem toho, co bylo na tvou adresu od jisté doby (na)psáno, není Willy. Kdyby to bylo na Willim, nebylo by napsáno nic.
Opakovaně prosíš o něco Williho místo Toho, v Jehož jménu Willy píše. Jinak řečeno, Willy nemá v moci to, co píše, a proto prosit Williho nemá smysl. Willy nekontaktuje ani nestalkuje. Willy píše to, co mu vkládá do srdce Ten, Komu patří a Komu slouží ten, kdo má na GS tuto přezdívku a jehož jméno znáš. Obracet se na Williho tudíž nemá smysl, neboť koná vůli někoho jiného.
To znamená, že to, aby Willy přestal psát, musí Brusle7 řešit s Tim, v Jehož jménu Willy píše. Je to jako bys prosila anděla, kterého k tobě Bůh poslal, aby nemluvil a nečinil to, k čemu jej Bůh poslal. Myslíš, že by tě ten anděl poslechl? No, neposlechl, poněvadž příkazy a pokyny přijímá od někoho jiného.
Tož tak.
PS: dnes tu vyšel článek, který byl napsán a zveřejněn v Katedrále a na který jsi nereagovala. Kéž bys na něj reagovala tak, jak je naznačeno zde i v tom článku ("Upozornění pro uživatele GS Brusle7"). Jen touto cestou lze tvůj problém vyřešit. A jen jeden, Kdo může tvůj problém vyřešit. Já to rozhodně nejsem; já jsem za tebe nezemřel a neprolil svou krev. Já jsem jen nehodný služebník Toho, který tě svou vlastní krví vykoupil, Jemuž patříš a který jediný tě má právo soudit a může ochránit před Božím hněvem. Znáš Jeho jméno a věříš Mu, důvěřuješ Jeho lásce? Pokud ano, jdi k Němu, k Jeho trůnu milosti s důvěrou, abys nalezla milost a přijala milosrdenství, které tolik potřebuješ. Amen. |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 30. červenec 2024 @ 14:53:54 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle, uvědom si, že Willy duševně působí jako nemocný člověk,
který je rád, když může někoho ovládat.V Katedrále se mu to nepodařilo a žádný jiný člověk už na něho nenaletěl. Buď ráda,
že nežiješ v jeho přítomnosti, protože to bylo peklo na Zemi. On si dobře pamatuje,
jak jsi zpočátku naletěla a byla jeho obětí.
Všechno si převede na to, že vše činí Kristus v něm a on nic. Vím, jak takové působení lidí dokáže
úplně zničit po psychické stránce člověka, který dosud byl zdravý. I Ty si chraň
své zdraví. On na mne nepůsobí jako správný příklad šíření víry v Pána Ježíše. |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 17:14:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Františku, toto je odpověď, kterou vnímám na to ,co jsi napsal:
V té hodině zajásal v Duchu svatém a řekl: „Velebím tě, Otče, Pane nebes i země, že jsi tyto věci skryl před moudrými a rozumnými, a zjevil jsi je maličkým. Ano, Otče, tak se ti zlíbilo.“ (Lukáš 10,21)
Ano, vzhledem k tomu, co jsem již v životě prožila, vím stále více , že musím své psychické zdraví chránit. Manipulace, nátlak, vyhrožování, útisk druhých a slabších apod., jsou zbraně toho, kdož usilují o padnutí a zhroucení druhých. Ale Bůh je silnější. Kristus také pod tíhou zla padal pro naše hříchy, ale vždy měl sílu znovu povstat. Bůh je silnější než ďábel, není třeba se bát. A pády a slabost nejsou ostudou, ale často cestou.
Brusle7 |
]
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 16:36:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mimochodem - má prosba o radu nebyla adresována tobě, tak proč mne kontaktuješ obtěžováním o tom, co je ve tvém srdci? A trvalá prosba, aby mi Bůh poslal toho Ducha, který uvidí věci v pravdě, je kontraproduktivní, jelikož Ducha Svatého, Ducha pravdy, Ducha moudrosti a zjevení, Ducha Kristova, Ducha Ježíšova a Ducha Ježíše Krista v mém vnitřním člověku vnímám mnoho šťastných let chození s Pánem Ježíšem Kristem ve vzájemném vztahu, jednotě Ducha i mysli a z Boží milosti taktéž spolu se vzájemným přátelstvím.
K opakované prosbě "nekontaktuje mne, nestalkujte mne" jsem se vyjádřil v předchozím komentáři.
Přání všeho dobrého zní ve tvém případě kvůli absenci pokory a pokání pokrytecky a neupřímně.
Tento komentář jsem napsal já sám za sebe jako mé svědectví. |
]
|
|
Re: Kontraproduktivní diskusní urážky a jejich pozitivní vývoj? (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 30. červenec 2024 @ 14:10:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
NÁSILÍ, NÁTLAK - A JEJICH KONTRAPRODUKTIVITA - DOPLNĚNÍ K TÉMATU:
Včera jsem na TV Barrandov Krimi shlédla epizodu "Soudkyně Barbara" - spor o svěření 12 -ti letého chlapce do péče po rozvodu. Matka žila běžný život, otec obrácený "křesťan" s násilnými "křesťanskými" požadavky pro okolí (i vůči dítěti).
Soudkyně mimo jiné vyslovila velmi moudrou větu ve smyslu, že víra se nešíří násilím, nátlakem, ale příkladem - a svěřila chlapce do další péče matce.
Brusle7 |
|
|
|
|