Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Mojmír.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16976, komentáře < 7 dní: 137, komentářů celkem: 447695, adminů: 60, uživatelů: 5287  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 125 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

JirkaB
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
125264436
přístupů od 17. 10. 2001

Život víry: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám?
Vloženo Pondělí, 15. červenec 2024 @ 21:30:00 CEST Vložil: Tomas

Kritika bludů poslal Tolstoj

Popírači Trojice odmítají uznat Bohem zjevený božský status Ježíše Krista - Syna Božího. Přitom Písmo to říká jasně:

"Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo bylo Bůh, to Slovo se stalo tělem." (J 1)

Proti tomu tito bludaři tvrdí, že ono Slovo byla pouhá preexistentní myšlenka nebo úmysl Boha o věcech budoucích. Ale tím se staví nad Písmo, překrucují ho a popírají.
Písmo totiž říká jasně:


"Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo byl Bůh.
 To bylo na počátku u Boha.
 Všechno povstalo skrze ně a bez něho nepovstalo nic, co jest.
 ... to přicházelo do světa.
 Na světě bylo, svět skrze ně povstal, ale svět ho nepoznal.
 Přišlo do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali.
 A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
 Jan o něm vydal svědectví a volal: "To je ten, o němž jsem řekl: Přichází za mnou, ale je větší, protože tu byl dříve než já."
 Z jeho plnosti jsme byli obdarováni my všichni milostí za milostí.
 Neboť Zákon byl dán skrze Mojžíše, milost a pravda se stala skrze Ježíše Krista.
 Boha nikdy nikdo neviděl; jednorozený Bůh, který je v náruči Otcově, nám o něm řekl."

- tito výše zmínění bludaři tedy tvrdí, že Slovo bylo pouhou mylšenkou. Ale Písmo jasně píše: to Slovo bylo Bůh - tedy ne myšlenka Boha, odlišná od Boha jako něco jiného než Bůh sám a jako nebůh, ale Slovo je Bůh - mezi Bohem a Slovem je totožnost

- o tomto Slovu se rovněž hovoří jako o osobě, ne jako o něčem neosobním, jako např. o myšlence, protože to Slovo, skrze které bylo stvořeno vše, co jest, přicházelo do světapřicházelo do svého vlastního, přebývalo mezi námi - tedy jedná jako subjektjako osoba, a bodejť by ne, když to Slovo bylo Bůh.

- a v této linii zjevení Slova a jeho charakteru se  dále píše, že to Slovo, které bylo u Boha a které bylo Bůh a které jedná jako osoba, protože přichází, se stalo tělem - kdo se stal tělem? Subjekt Slova - tedy Slovo samo, které je Bůh a kterém má osobní charakter, protože je osobou, a které je dříve, než se stalo tělem - bylo Bůh a později se stalo tělem neboli člověkem: ne že se narodil nějaký člověk, který předtím nebyl, a Bůh ho pak vyvolil, ale Slovo, které bylo dříve (neboli jak říká Jan Křtitel: "byl dříve než já"), se později stalo tělem neboli se vtělilo.

- a dalším momentem je jeho ztotožnění s Ježíšem Kristem a Synem Božím: když se Slovo stalo tělem, spatřili jsme jeho slávu - slávu jednorozeného Syna Otcova, tedy Slovo je Bůh, Slovo se vtěluje a my díky tomu spatřujeme jeho slávu - slávu Syna Božího, které se vtělením stalo člověkem Ježíšem Kristem - před vtělením bylo Synem Božím, po vtělení začalo být zároveň synem lidským, neboť bylo počato v ženě a porozeno jako člověk: "Slovo se stalo tělem" - ale nepřestalo být Slovem - protože Slovo bylo jak před vtělením, tak po vtělení SUBJEKTEM neboli osobou: vtělila se osoba Slova, které bylo Bůh, a tedy je člověkem osoba Slova, které bylo Bůh: on byl, on se vtělil, on je člověk: a stále je Slovem, protož TO SLOVO se stalo tělem, TO SLOVO přicházelo do světa, TO SLOVO promlouvalo ve svém lidství, TO SLOVO konalo zázraky - ve Slovu tedy jedná Bůh, i když se to Slovo vtěluje a stává člověkem - stále je to Slovo, vtělené Slovo, tedy vtělený Bůh. A proto Ježíš Kristus je Bůh, proto ho uctíváme jako Boha - protože On je Bůh: který se stal člověkem, aniž by přestal být Bohem. A proto je možné a Bohem žádané, aby lidé ctili Syna stejně jako Otce, a není to modloslužba, ba právě naopak: je to stejná bohopocta jako vůči Otci: kdo miluje Syna, miluje i Otce; kdo nemiluje Syna, nemiluje ani Otce; kdo ctí Syna, ctí Otce, kdo nectí Syna, nectí ani Otce, protože Otec "všechen soud dal do rukou Synovi, aby všichni ctili Syna, jako ctí Otce. Kdo nemá v úctě Syna, nemá v úctě ani Otce, který ho poslal."

Platí tedy jasná totožnost:

Slovo = Bůh
Slovo = Syn Boží
Slovo = Ježíš Kristus
Slovo je Syn Boží a vtělený Bůh, který je dříve, než se vtělil

- stále se jedná o jeden jediný subjekt: Slovo je Synem Božím ve věčné náruči Otcově, a v čase se stává Ježíšem Kristem neboli Bůh se vtěluje a stává se člověkem: Ježíš Kristus je vtělený nefalšovaný zcela Bůh
- jedná se o jeden jediný subjekt, o jednu jedinou osobu, o naprostou totožnost: o jednoho jediného, který je před stvořením Bůh a který se ve stvoření stává člověkem

Jeho božský status kromě toho potvrzují i další momenty zjevené v Písmu:
skrze něho bylo stvořeno vše: jak by ale skrze něho mohlo být stvořeno vše, když by byl dosud jen neuskutečněnou myšlenkou o budoucích věcech? Ne, jen Bůh může tvořit jako reálně jsoucí před stvořením a nad stvořením a jako pramen celého stvoření. Proto i podle toho Ježíš Kristus = Syn Boží = Bůh = Stvořitel. Slovo není v očekávání budoucích věcí, ale je v existenci před stvořením a jako Stvořitel tvoří budoucí věci. Vždyť to Slovo již bylo a to Slovo, které již bylo (a bylo Bůh), se stalo tělem neboli člověkem.

-  a z toho vyoplývá další aspekt: preexistence Boha Slova, která jasně ukazuje na jeho božský charakter, protože existuje před každým stvořením a veškeré stvořené existuje díky němu a skrze ně. Vždyť Jan Křtitel to říká jasně: "byl dříve než já", což později potvrzuje i sám Ježíš: "dříve nežli Abraham byl JÁ JSEM" - i v minulosti, i před minulostí je přítomným JSEM - a kdo jiný by mohl být ustavičně přítomnáým JSEM než ten, který se sám nazval JSEM?


ZÁVĚR:
Takže ne, Slovo nebylo niikdy něco odlišného od Boha, ale Slovo bylo Bůh. A to Slovo se stalo tělem - to, co bylo před vtělením a co bylo Bůh, se stalo člověkem. Proto je jasné. kdo je člověk Ježíšě Kristus: Bůh - Slovo, keré bylo od počátku a které přicházelo do světa a které se stává člověkem. Proto kdokoliv mluvil s Ježíšem, mluvil s Bohem; cokoliv řekl Ježíš, bylo slovo Boha; proto cokoliv udělal Ježíš, zjevovalo Boha, protože bylo jednáním Boha. Ježíš je Slovo, keré bylo na počátku, které bylo Bůh a které se stalo tělem a přebývalo mezi námi a my jsme spatřili jeho slávu, slávu, jakou má jednorozený Syn Otce plný milosti a pravdy, Ježíš Kristus. ;-)

Proto je pouze na základě slova Písma jasné, že výše zmínění bludaři jsou lháři, svévolní překrucovači Písma Božího a podvodníci, kteří věří, co v Písmu není, a popírají, co v Písmu je, a tak zneucťují toho, který je "h, který to jasně o sobě zjevil, který to nechal druhé napsat do Písma a skrze kterého jediného je možná spása skrze víru v něj: "Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává." (J 3,36)


"Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 138 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 16. červenec 2024 @ 00:03:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Trinitární bajky, vymyšlené ve 4. století AD.

Ježíš nic nestvořil, vůbec nic o tom neví 
Ani apoštolové o tom nic neví.






Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 16. červenec 2024 @ 00:21:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, předzvěděný Bohem  Ježíš byl v Boží mysli a plánu ústřední dominantní postavou všeho, co Bůh plánoval stvořit.
V tomto smyslu bylo "skrze Něho stvořeno vše".

 Jinak ovšem vše stvořil Bůh, Stvořitel nebe i země, a nikdo mu v tom nepomáhal.

A tím, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, je Bůh.   Bůh Ježíše Krista, Bůh Abraháma, Izáka a Jákoba.

       Žd 2:10:   Slušelo se totiž na toho, pro něhož je všechno a skrze něhož je všechno, když mnoho synů přivedl do slávy, aby skrze utrpení učinil dokonalým původce jejich záchrany.



Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 16. červenec 2024 @ 00:44:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bůh se samozřejmě nestal tělem.

Bůh je duch.   Vždycky byl a vždycky bude.


Slovo, Logos Boha, (plán o předzvěděným Ježíši Kristu, záměr, logické uspořádání, moudrost,  Boží zaslíbení o Mesiáši), které je vyjádřením Boha, je stejným Bohem nebo božské jako Bůh sám, se narozením Ježíše v Betlémě    uskutečnilo, realizovalo.    Stalo se tělem.

Na počátku Ježíšovy existence, Jeho narození, Jeho povolání k bytí,  bylo to slovo od Boha, ten Logos, plán.   Jan 1,1 .   A ten plán (Logos) se uskutečnil v Betlémě.



Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: Magdalena07 v Úterý, 16. červenec 2024 @ 14:28:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Správně ...

Jan 1:1-3 (Studijní Bible): „Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo u Boha a to Slovo bylo Bůh. To bylo na počátku u Boha. Všechno vzniklo skrze ně a bez něho nevzniklo vůbec nic, co je.“

JHVH  Bůh = Ježíš Kristus = Duch Boží = Slovo

 Nejde ani o Trojici ani o Čtveřici, je to tentýž Duch, který se stal před více než 2 000 lety tělem a který působí na Zemi od Stvoření světa.
Pod vedením Božího Ducha byli Eliáš, Mojžíš a další proroci...
 Tentýž Duch, který v lidském těle Mesiáše = Ježíše Krista vyhrál souboj se Satanem, pak  byl  dán apoštolům i nám po Ježíšově  Nanebevstoupení a stal se pro nás Duchem Záchrany, Spásy, Vykoupení.

 Jeho Láskou, Jeho Obětí, Jeho Duchem jsme se stali Jeho bratry a sestrami, jsme Jeho přátelé a máme přístup do Nejsvětější Svatyně ke svému Otci.
Jsme Boží lid !
 Vztah lidské duše a Ducha Božího = Ježíše Krista je tím největším ZÁZRAKEM,
 o kterém ví jen Bůh JHVH, znovuzrozený člověk a Satan.




Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Pátek, 19. červenec 2024 @ 11:05:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
BRUSLE7


Kromě toho, UČENÍ je zároveň výkonem autority, a to je věc vyhrazená pouze pro muže v Církvi a v rodině. 



ženy a muži v Bibli - GREG // Je Slovo... (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pátek, 19. červenec 2024 @ 12:37:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ohledně vyjádření Grega - ženy a muži v Bibli:

Je zajímavé pozorovat i ohledně tohoto přístupu, kdo je Znovuzrozený (Duch Boží) a kde jde o slova, která ten Duch Boží se snaží literou zabít... 

Jak je někteří potřebují vyjmout z celkového kontextu Písma a z celkového odkazu Ježíšova poslání, učení, svědectví o ženách kolem Něj (která jsou naprosto Biblicky nejtěsnější a nejpřímější - z pozemského života Ježíše včetně svědectví kolem Ukřižování)... Kde tehdy stáli muži? Co nás tehdy svým postojem učili Petr, učedníci, "lepší učitelé"? A co učily svým svědectvím ženy pod Křížem, nebo přímo  sám Ježíš při prvním se zjevení právě ženě - Magdaléně?

A přitom to my ženy chápeme a nezdůrazňujeme ne/víru (mužů), strach, zbabělost - oproti statečnosti právě Biblických žen... Kdo lépe učil? Ale přesto se rozhoduji to v kontextu nesouhlasných textů s Gregem zde zveřejnit - k uvědomění - a k rovnocennému přístupu mezi muži/ženy - dle Bible a přímých skutků kolem Ježíše... Jasné svědectví Bible, že k učitelství je potřeba Duch (nad literou), bez rozdílu pohlaví...

Brusle7



Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: Tolstoj v Pátek, 19. červenec 2024 @ 21:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kam se poděl mikim? Pořád mě chtěl poučovat o správném překladu, ale stále mě nedokázal poučit o tom, jak zjistí v řecké větě, které substantivum je podmět, když jsou obě v nominativu. Že by to jednoduše nevěděl a tak teď dělal mrtvého brouka? ;-)



GREG a ženy// Re: Je Slovo (Logos) myšlenka Boha, nebo Bůh sám? (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 20. červenec 2024 @ 18:53:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

GREG

Je dobře, že ses výše svým postojem  k ženám prozradil, jaký máš vztah k ženám.  

Muži, kteří vnímají ženu nikoliv jako rovnocennou partnerku, ale jako svůj podřízený "majetek" (který má mlčet apod.), nebudou mít v Božím království místo.

Neobhájíš to "výseči" míst z Bible. 

Ježíš má ženy rád, stejně jako muže.

Brusle7



Stránka vygenerována za: 0.76 sekundy