|
Zaznamenali jsme 120360634 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Z internetu: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ?
Vloženo Úterý, 11. červen 2024 @ 10:26:53 CEST Vložil: Tomas |
poslal Willy
|
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Úterý, 11. červen 2024 @ 23:45:50 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Nevím, kdo z těch více než 20 lidí, kteří na ten "článek" video klikl, si je také poslechl, ale zkuste si ho poslechnout a odmyslet si při tom poslechu, že v něm mluví katolický kněz a karmelitán, protože na tom v podstatě nezáleží, říká-li pravdu a říká ji v lásce.
Těch 51 minut stojí za to si k tomu poslechu najít, poněvadž jde sice o téma staré, ale dnes stejně důležité, ne-li důležitější a aktuálnější, než tomu kdy v historii církve bylo, kvůli zanedbávání, opomíjení a nepraktikování, nezachovávání Božího přikázání činit pokání a potřeby obrácení či navrácení se k Bohu. |
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 12. červen 2024 @ 14:27:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdyby si to poslechli zdejší diskutující, mnoho věcí by se mezi námi vyjasnily a neměli bychom spolu spory.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 08:33:52 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Willy
Na článek jsem si kliknul až včera, ale kázání si poslechl dříve, když jsme se bavili o tom, vo VK v kázáních říká.
Docela dobré kázání pro lidi uvnitř ŘK. Potřebovali jsme takové ve starém životě jak sůl.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Willy (stanislav.velicky@seznam.cz) v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 11:30:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Toníku,
opravdu si myslíš, že je to (jen) pro lidi uvnitř řkc a ne pro všechny Boží děti? Slyšel jsi někdy něco takového v protestantské denominaci nebo v jakémkoli sboru - odmyslíme-li si řk speciality, kterých je tam vskutku pomálu? Mohu říci, že mrzí až bolí, že takové kázání není slyšet v nekatolických sborech a společenstvích - výjimky potvrzují pravidlo. Mám za to, že je potřebujeme úplně všichni. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 17:16:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ne, nemyslím, že je to jen pro lidi uvnitř ŘKC. Je to pro všechny lidi, co nevědí, "proč pokání a obrácení". Je jich určitě dost i mimo ŘKC.
Proto opusťme počáteční učení o Kristu a nesme se k zralosti; Neklaďme znovu základy z pokání z mrtvých skutků a z víry v Boha, z učení o křtech, o vzkládání rukou, o vzkříšení mrtvých a o věčném soudu.
Toník
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. červen 2024 @ 06:30:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | " Proto opusťme počáteční učení o Kristu a nesme se k zralosti; neklaďme znovu základy z pokání z mrtvých skutků a z víry v Boha, z učení o křtech, o vzkládání rukou, o vzkříšení mrtvých a o věčném soudu. "
Nesme se tedy ke zralosti, ať také poznáváme skutečný smysl napsaného slova:
"Mrtvé skutky" - jsou hříchy ke smrti - těžké hříchy, ve kterých člověk ztrácí svoje obecenství s Bohem, svoje napojení na Boha.
Řečeno obrazně: lehké hříchy duši zraňují, ale těžké ji zabíjejí - berou jí nadpřirozený život milosti.
"Učení o křtech" (plurál!) - z originálu se tu překládá přesněji: "učení o omývání" - protože v tomto místě se sotva myslí omytí křestní, nýbrž všechny očistné obřady, jak tehdy byly ve zvyku, i křest udělovaný Janem Křtitelem (Sk 18,25; Sk 19,1-5). Sem patří také tehdejší zvyk křtít se za mrtvé (1 Kor 15,29).
V Korintě vládl zvyk, že se některý příbuzný nebo přítel dával pokřtít za katechumena, který se už na křest připravoval, ale náhlá smrt mu v tom zabránila. Tím náznačným úkonem dávali najevo, že ten katechumen zemřel ve spojení s církví. Proč by to dělali, ne - li v naději na jejich slavné vzkříšení? Dneska se tento zvyk v církvi nepraktikuje - je zbytečný.
Ovšem ty základy počátečního učení o Kristu nepřestávají ve víře platit - jen jim třeba porozumět více do hloubky: Určité základní pravdy jsou podstatné pro všechny věřící. Mezi klíčové principy, které musí každý křesťan znát, patří pokání, víra, modlitba, křest atd... Zde však nelze ustrnout, ale je nezbytné přejít do hloubky křesťanského života a k plnějšímu pochopení víry.
O vzkládání rukou - zde asi svátost biřmování (s ohledem na následující verš 4) - (Neboť ty, kteří byli jednou osvíceni, okusili nebeského daru a stali se účastníky Ducha Svatého,...).
O vzkříšení mrtvých - Kdyby apoštolové nedoufali pevně ve vzkříšení, dělali by všechno možné, aby se měli na světě dobře, a nevydávali by se bez přestání do nebezpečí života pro evangelium.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 09:05:43 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Mrtvé
skutky" - jsou hříchy ke smrti - těžké hříchy, ve kterých
člověk ztrácí svoje obecenství s Bohem, svoje napojení na Boha.
Řečeno obrazně: lehké hříchy duši zraňují, ale těžké ji zabíjejí -
berou jí nadpřirozený život milosti.
A jaké jsou skutky těch, co podporují válku? Ty jsi napsal, že
podle tebe je Zelenskyj hrdina? Člověk prokazatelně
nacista, který je jistě, že ne zadarmo, podporován Západem. USA už prohlásili, že
podpora Ukrajiny, tedy tohoto nacisty, je pro ně výbornou investicí. Vida, jak ekonomicky
myslí
Každý máme těžký hřích. Už jen mlčením a podporou fašismu. Křestané
prostě totálně zklamali a jsou na straně těch, co chtějí jen válku. Podle vzoru
Rosmana, adventisty Mikina a dalších. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 09:46:27 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Františku, "mrtvé skutky" znamená něco jiného. Pan Kodet to vysvětluje v tom kázání
... je zajímavé že v listě Židům na začátku šesté kapitoly čteme že základním projevům křesťanského života patří pokání z mrtvých skutků jako první to tam ten autor listu Židům uvádí nejdůležitější úplně nejzákladnější věc pokání ale specificky z mrtvých skutků
Že můžou být lidé duchovně mrtví to víme ale oni můžou bejt mrtvý I skutky živejch lidí
A víte co je to mrtvej skutek?
No to je skutek který jsem konal bez boha který jsem dělal podle svý hlavy podle svýho rozumu ze svých sil. Prostě jsem k tomu Boha nepotřeboval. Jsou to skutky které nebyly vykonány ve víře, ačkoliv se za věřícího považuji. Které nebyly vykonány v poslušnosti Bohu
Ačkoliv se tvářím jako Ježíšův učedník hleďte základním projevem obráceného člověka je poslušnost
Spousta lidí dělá tolik dobra a někdy i takovýho že se o tom ani Pánu Bohu nesnilo. A víte co je výsledek to co mnozí z nás zažili ve své horlivosti vyhoření zhroucení únava k smrti podrážděnost že najednou máme pocit že toho pánbůh po nás chce moc. Ale my jsme po sobě moc chtěli a když budeme Prosit o světlo v nám ukáže že právě z tohodle musíme dělat pokání protože jsme strávili čas a síly na něčem co po nás Bůh nechtěl
Trochu to zmotal do situace toho prázdného modlářského náboženství, ale řekl to docela dobře.
Zkráceně se mrtvým skutkům říká "páchání dobra".
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 10:03:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je hrozný! Když člověk pomůže trpícím, ale je nevěřící, tak
jeho čin je mrtvý skutek? Tisíce lidí a asi nevěřící dávají příspěvky třeba na Dobrého
anděla či sbírky lidem, kteří potřebují pomoc,a to je pak mrtvý skutek? Jen proto,
že nevěří v Boha či Krista neznají? A lidé tady, kteří se chlubí Kristem, podporují
válku a zbraně do války a jsou plni nenávisti podle svého metru, a to jsou živé
skutky? Mně je z toho špatně a úplně odvádí od víry. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 10:31:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Když člověk pomůže trpícím, ale je nevěřící, tak jeho čin je mrtvý skutek?
Ahoj Františku.
Nejde o to, jestli je člověk věřící nebo nevěřící, to jsou nepodstatné detaily. "Věřící" a "věření" tam zamotal Kodet, protože mluví do situace prázdného bezbožného náboženství, co má "věření" a "nevěření". Mluví v té konkrétní situaci.
Jde o motivaci, ne o věření.
Asi bych ten rozdíl krátce vyjádřil takto:
1. Pomoci trpícím, aby člověk vykonal dobro. To je mrtvý skutek.
2. Pomoci trpícím, aby člověk trpícímu pomohl. To je živý skutek.
Rozumíš tomu rozdílu?
Je jedno, jestli jsou ti lidi "věřící" nebo "nevěřící".
Když se člověk stane křesťanem, je pokání z mrtvých skutků začátek jeho věčného života. Úplně na začátku. To zažije v prvních týdnech nového života. A pak si na mrtvé skutky dává pozor.
Tisíce lidí a asi nevěřící dávají příspěvky třeba na Dobrého anděla či sbírky lidem, kteří potřebují pomoc, a to je pak mrtvý skutek?
Jak kdy.
Někdo to tak má, že je to mrtvý skutek. Má se dobře, tíží ho svědomí, že se má líp, než druhý, chtěl by to trošku napravit, tak dá alespoň nějaký příspěvek, aby trošku svoje svědomí uklidnil a měl lepší pocit, aby vykonal dobro.
To je mrtvý skutek.
A někomu je líto lidí, co mají rakovinu, leukémii, nemají kde bydlet, mají špatné vzdělání, sociální postavení, nebo je postihla přírodní katastrofa, ... a chce jim pomoci. Tak dá třeba jen peníze.
A to je živý skutek.
Je to pro tebe nějak srozumitelné?
Toník
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 10:39:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To už je srozumitelnější. Mám pocit, že většina dělá ten dobrý skutek ne pro pomyslnou čárku pro svědomí, ale jde také o soucit. Přece podobné jako příběh o Samaritánovi. Ten člověk měl soucit. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 10:48:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Tak, dobře jsi napsal. Snad jsme si porozuměli.
Ono je rozdíl v prostředí.
Když lidi nežijí nějaké náboženství a dělají něco pro druhé, jsou v tom obvykle pozitivní motivace, jde o soucit, jsou to živé skutky. Jako příběh o Samaritánovi. Nebo Matouš 25, ovce na pravici. Co tak znám lidi mimo náboženství, tak většina "dobrých skutků" má pozitivní motivaci, jsou to živé skutky, mají smysl.
V náboženství je to ale jinak - tam je velký tlak na to "páchat dobro", zaměření na sebe, sobectví, svoje hříchy, svou situaci, porovnávání s druhými, ... Náboženství dokáže člověka tak zamotat do sama sebe, že je pak produkce mrtvých skutků o dost větší.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 10:54:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale to je špatné náboženství, když skutky se dělají jen z náboženských důvodů, abychom měli u Boha protekci. To je sobectiví. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 16:13:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak.
Ale nemusí to tak být v náboženství. není to nutné. Nežijí tak všichni lidi v náboženství, že by dělali dobro, aby se dostali do nebe, aby měli u Boha protekci nebo z jiných sobeckých důvodů.
Ty máš pořád ty lidovce, válku a tak, ale katolíci nejsou jen lidovci. Zkus třeba tohle video, Františku. To jsou taky katolíci.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 16:34:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nádhera |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 21:55:09 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj Františku.
Naprostá většina katolíků, co znám, jsou takoví, jako Jára. Víc nebo méně. Starají se o druhé lidi. Věnují jim život. Jára je teda tak nejvíc :-) Ale i ostatní jsou takoví, jen to nevemou do Mongolska, ale jsou třeba tady někde v Čechách.
Nevím, co jsi to potkával ty. To, co tu často popisuješ, je mi cizí. Nestýkal jsem se s takovými lidmi. Těžko ti tedy odpovídat na to, co jsi žil ty, koho jsi potkával...
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 14. červen 2024 @ 16:52:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tonda
Jo! Beru ,mohou to být také katolíci . |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. červen 2024 @ 13:11:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku, rozumím ti, co dneska žiješ, ale já to nenazvu prázdným modlářským náboženstvím. Nemyslím si o tobě nic takového.
Asi by jsi se divil, kdyby jsi to "prázdné modlářské náboženství" - jak jsi označil římsko-katolickou víru - poznal o maličko důvěrněji.
My máme totiž v podstatě hned tři základní kategorie hříchů podle jejich původu:
1.) Je to výslovné porušení Božích přikázání ( porušení Desatera, přikázání církve). Tyto hříchy jsou nejsnadněji na sobě rozpoznatelné.
2.) Když mám příležitost udělat dobro a neudělám ho - mám hřích. O tomto typu hříchu píše apoštol Jakub (Jk 4,17). Tento typ hříchů se už rozpoznává při zpytování svědomí obtížněji - je k tomu potřeba Boží milost.
3.) Když dělám obecně "dobré a prospěšné věci" (třeba vrtám studny v Africe), ale Boží scénář pro můj život je úplně jiný. Ano, i tomuto se může říkat "páchání dobra" a může to být pro člověka ztrátou jeho času a sil, které měl podle Božího plánu napřít zcela jiným směrem. Takže i toto je hřích - a to hřích pro hříšníka velmi těžce rozpoznatelný. Je zapotřebí hlubokého vztahu s Bohem, aby člověk objevil tu svoji originální skutečnou životní cestu, kvůli které ho Bůh poslal na tento svět. Aby naplnil své životní poslání.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 15:29:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Stando, já chápu, že máte hříchy a hřešení, na tohle pan Kodet taky reaguje.
Škoda, že vám narovinu neřekne, jak z toho ven. Ale vy byste ho stejně nejspíš neposlouchali.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 17. červen 2024 @ 06:25:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."... já chápu, že máte hříchy a hřešení ...."...
Toníku, hříchy máme úplně všichni - bez výjimky. Jenom někteří lidé si je neuvědomují či je záměrně popírají.
Říkají: "Já nikoho nezabil, nikoho neokradl - tak já nemám žádné hříchy ...."
Jak moc se mýlí!
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 14. červen 2024 @ 17:22:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko
Vím o "katolících " kteří to co jsi popisoval ( příkladně to Desatero ), naprosto neřeší , a jdou i přímo proti ( někteří chodí ke kartářkám a dávají si vykládat ,a věří dokonce někteří že to je v souladu z řk věroukou , a věří na horoskopy , praktikují spoustu jiných okultních věcí ),a potom zcela jakoby v pohodě ...., návštěva řk kostela za účelem "přijímání " při mši , tito lidé zároveň samozřejmě chodí ke zpovědi ,dávají peníze pro řk farnost atd . A krásně se usmívají v kostele ,podávají si ruku s jinými ,v kostelních lavicích , jezdí na mariánské poutě ,atd atd . |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. červen 2024 @ 07:31:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Danny, co ti na to říct!
Lidé jsou různí ve všech společenstvích. Jedni jsou upřímní, jiní pokrytečtí. Jedni věří hluboce, jiní jsou povrchní.
Církev nejde soudit podle lidí, které jsi v ní poznal - měl bys posuzovat, co taková církev učí, co skutečně hlásá.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 14. červen 2024 @ 11:44:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty jsi napsal, že podle tebe je Zelenskyj hrdina?
Pro někoho jo. Kdo má rád tohle:
|
]
Je to třeba připomínat (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Neděle, 16. červen 2024 @ 18:01:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jo a ještě je třeba připomenut, že Němci a EU měla původně dost ukrajinského vydírání skrze plynovody. Lidi to už zapomněli. Z těch dutých hlav informace vyprchávají velice rychle. Ale je třeba připomenout, že Evropa, hlavně Němci stavěli NORD STREAM 1 a NORD STREAM 2 vedoucí z Ruska přes Baltské moře až do Německa tak, aby obešli Ukrajinu, která jednak z plynovodu kradla plyn a jednak neustále stupňovala požadavky za tranzit plynu.
Ještě jednou: Zkur.vená Ukrajina kradla plyn z plynovodu, který byl postaven ještě za SSSR a který vedl z Ruska do Evropy přes Ukrajinu. Páč za SSSR si Ukrajina nedovolila krást plyn. Jenže když se sojuz rozpadl, tak na Ukrajině průběžně k moci přicházeli zloději a lehkoživkové. Ti okrádali jak Rusko, tak Němce. Až toho měli dost a postavili dva plynovody, které šly dost velkým obloukem mimo Ukrajinu. Po dně Baltského moře. To už musel být jo silný motiv. A zajímavé, že další plynovod byl veden přes Bělorusko a z něho se plyn nikdy neztrácel. Protože Bělorusko je disciplinovaná země, kde vládne řád. Na rozdíl od zkur.vené Ukrajiny. Ta země podle mě nemá šanci. Absolutně nemá. Měli 30 roků možnost dokázat, že jsou lepší než Bělorusko. Oni dkázali, že jsou podstatně horší a neschopní si vládnout. Pokud vládnou, tak často jako gangstři nebo piráti. Kradou. Ohrožují. Zakazují jazyk. Zku.rvená Ukrajina. Už jí mám fakt dost! I toho ču.ráka zfetovaného na podpatcích Zelenského.
Kdo napíše, že ten ču.rák je hrdina, nemá to v hlavě v pořádku. Ta zelená ukrajinská smažka není hrdina. Je to odporný parazit. Všivák všivý. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 09:06:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Díky za svědectví o tvém stavu Stando.
Tobě by tedy zrovna to kázání Vojty Kodeta mohlo pomoci - říká v něm, co je to pokání (ale to už snad víš, že pokání není lítost, ale změna smýšlení), co je znovuzrození, říká v tom kázání i to, co to jsou mrtvé skutky, ...
Neříká tedy, co je to křest, protože kdyby to ŘKC řekl, tak to už by měl v ŘKC problém.
Ale o tom jsme si zase psali tady, co znamená křest [granosalis.cz], že neznamená ani omývání, ani polívání, ani jinou podobnou povrchnost pobožných, ale mnohem hlubší zkušenost - ponoření. Hluboké ponoření. Ať už jde o ponoření ve jméno Otce, i Syna i Ducha svatého, ponoření v Krista Ježíše či ponoření ve vodě...
A to je škoda, že vám to Kodet neřekne a nevysvětlí, jak někoho ponořit ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, když už to nevíte.
A teď to nejdůležitější, Stando. K tomu, co píšeš.
Ovšem ty základy počátečního učení o Kristu nepřestávají ve víře platit - jen jim třeba porozumět více do hloubky:
Nejlépe, nejdůkladněji, nejhlouběji člověk těm základům porozumí tak, že je zakusí na vlastní kůži.
Že se mu stanou v životě.
Že zažije ponoření ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, pozná to jméno, uvěří Bohu, vydá Bohu svůj život, zakusí znovuzrození, dá se ponořit ve vodě, přijme dar Ducha svatého při vzkládání rukou, slouží pak dary Ducha svatého - ať už uzdravením, nebo rozeznáním duchů, vymítáním démonů, ...
Pak rozumí nejdůkladněji základům. Není důkladnější způsob, jak porozumět těm základům, než že je člověk zažije.
A víc Stando - jakýkoliv jiný způsob porozumění než zažití těch základních křesťanských zkušeností je pro vás, ve vašem věku, kdy už je dost pozdě, docela zbytečný.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. červen 2024 @ 13:21:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." Že se mu stanou v životě.
Že zažije ponoření ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého, pozná to
jméno, uvěří Bohu, vydá Bohu svůj život, zakusí znovuzrození,... "...
Zakusí znovuzrození ....
Když dává Bůh dar nového narození z vody a z Ducha, nemusíš přitom cítit třeba vůbec nic. Pravdou však je, že každý člověk musí to svoje "nové narození" také osobně a intenzívně prožít - třeba i s odstupem let. Každý dar od Boha se totiž začne plně uplatňovat až v okamžiku, že ho člověk uchopí a začne ho používat. Používat jako nástroj svojí spásy i spásy všech ostatních. Až tehdy člověk naplňuje smysl tohoto Božího daru - až tehdy skutečně začne žít s Bohem.
Intenzívně prožívat svoje nové narození se u křesťana musí stát trvalou denní realitou - to není záležitostí nějakého prchavého okamžiku - to je trvalý stav člověka před Bohem!
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 15:31:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | A to už zase píšeš bajky o něčem, co neznáš, co jsi nezažil, s čím nemáš praktickou zkušenost, Stando. A naprosto zbytečně. Okecávačky a úhybné manévry ti porozumět těm základům nepomůže.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. červen 2024 @ 07:26:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Boží dary nejsou o "něčem co neznám, co jsem nezažil."
Použij jen zdravý selský rozum.
Dám příklad: narodí se mi vnouče.
Věnuji mu ze své sbírky jedny housle. Miminku jsou zatím k ničemu, přesto je už dostalo. Jsou jeho. Až povyroste, začne se na tento můj dar učit hrát - ale ne samo. Dárce mu bude zároveň i učitelem. Bez učitele se samo hrát nenaučí.
Nejinak je tomu s Božími dary. Když dozraje plnost času, člověk tento Boží dar na sobě objeví a začne ho používat jako nástroj, k jakému je určen. Ale ani zde to bez učitele nejde! Každý Boží dar vyžaduje k jeho dokonalému zvládnutí a osvojení spolupráci obdarovaného člověka s Učitelem, spolupráci s Bohem.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. červen 2024 @ 19:27:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Boží dary nejsou o "něčem co neznám, co jsem nezažil."
To je dobře, Stando.
Na druhou stranu, když píšeš o znovuzrození, tak píšeš o nečem, co neznáš, co jsi nezažil a s čím nemáš zkušenost. Když tedy píšeš nápady ve stylu "Když dává Bůh dar nového narození z vody a z Ducha, nemusíš přitom cítit třeba vůbec nic.", tak si jednoduše vymýšlíš. A ještě překlápíš něsmyslně věci na "cítění".
Nové narození je Stando u křesťanů naprosto nejvýznačnější událost jejich života. Nejdůležitější. Všichni lidi, co znám, si nové narození pomatují i po několika desetiletích Jako nejdůležitější chvíli jejich života. Často počítají svůj život až ode dne, kdy se narodili znovu.
A nový život je pro křesťany realitou. Trvalou realitou. Denní i noční. Nemusí se jí stávat, když je realitou.
A ty bys měl STando lepší, kdybys to zažil, místo toho, aby sis vymýšlel bajky o něčem, co neznáš.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 17. červen 2024 @ 06:48:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Toníku,
ze tvojí podobou "znovuzrození" opravdu nemám a ani bych nechtěl mít zkušenost. Vidím jej jako přímo typicky chybné vyhodnocení toho, co se s člověkem děje. Cosi jsi totiž jistě zažil, ale vyvodil jsi z toho naprosto nesprávné závěry. Takové, které odporují realitě Kristova učení (o nutnosti nového narození z vody a z Ducha svatého). A těmto omylům nyní pevně věříš.
Ale toto už jsme spolu přece probírali mnohokrát.
Boží dar se na člověku nemusí nutně projevit při jeho obdržení, ale až tehdy, kdy se začne v člověku realizovat - projevovat. Až tehdy ho skutečně zakoušíš - a neustále dál zdokonaluješ. Jako s tou hrou na housle.
Nejinak je tomu s novým životem Božího dítěte. I ten se realizuje až tehdy, když člověk začne žít podle Božího řádu.
..."Všichni lidi, co znám, si nové narození pomatují i po několika desetiletích ..."...
Ve skutečnosti je tomu jinak: Nepamatují si, kdy dar obdrželi, ale pamatují si, kdy na sobě dar pocítili, kdy ho zažili. A v tom je pořádný rozdíl. Však pokud tento dar nového narození na sobě zažili jen jednou v životě a nikdy už více už, jsou na tom dneska převelice uboze!
A to je přece veliká škoda!
To je jako zašmidlat si jednou v životě na housle (zažít zkušenost s hrou na housle) a pak je už nikdy nevzít znovu do ruky!
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. červen 2024 @ 07:11:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | ze tvojí podobou "znovuzrození" opravdu nemám a ani bych nechtěl mít zkušenost.
To ti věřm, Stando. A proto budeš dál psát o hříchu, hřešení, o tom, že máš náklonnost ke zlému, že je ti bližší vykonat zlo než dobro a budeš to prakticky dokazovat dalšími a dalšími příspvěvky.
Jak jsi tu psal mockrát: Bůh vás nespasí násilím. Pokud se teda nebudete chovat jako svatý Pavel.
Cosi jsi totiž jistě zažil, ale vyvodil jsi z toho naprosto nesprávné závěry. Takové, které odporují realitě Kristova učení (o nutnosti nového narození z vody a z Ducha svatého). A těmto omylům nyní pevně věříš.
Ale toto už jsme spolu přece probírali mnohokrát.
Ano, tvoje hulvátské lhaní mimo téma a přehazování tvého života a uvažování na druhé jse skutečně také probírali mnohokrát. Vždycky, když ti dojde "diskuzní dech", začneš takto lhát, útočit, místo toho, abys psal k tématu.
Ale máš to tak nastavené - psal jsi, že je ti bližší vykonat zlo, než dobro. A věřím ti v tom.
Boží dar se na člověku projeví v momentě, kdy ho přijme - jako se to stalo o letnicích apoštolům, jao se to stalo o letnicích těm, co přijali evangelium, jako se to stalo Filipovi, jako se to stalo v Korneliově domě, .... jako se to děje od tehdy až podnes.
Však pokud tento dar nového narození na sobě zažili jen jednou v životě a nikdy už více už, jsou na tom dneska převelice uboze!
A to už si zase vymýšlíš bajky o něčem, co neznáš, s čím nemáš zkušenost.
ZBytečně, to ti k ničemu není.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 09:56:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
..."Boží dar se na člověku projeví v momentě, kdy ho
přijme - jako se to stalo o letnicích apoštolům, jako se to stalo o
letnicích těm, co přijali evangelium, jako se to stalo Filipovi, jako se
to stalo v Korneliově domě, ..."...
Boží dar se může na člověku v těchto mimořádných případech projevit i okamžitě - o tom žádná. Ale většinou tomu tak není.
Bůh s oblibou dává své dary ve formě "semínek" a na člověku pak zůstává, aby si je dopěstoval. Samozřejmě s Boží pomocí! Protože ten samý dar má také za cíl nejenom službu druhým, ale stejně tak duchovní růst obdarovaného člověka v Bohu.
Proto se vkládají ruce ke službě v církvi!
Dary sice obdržíš už při vkládání rukou, ale rozvineš je až během své služby.
(Sk 13,2 ...) Když konali službu Pánu a postili se, řekl Duch Svatý: „Oddělte mi Barnabáše a Saula k dílu, k němuž jsem je povolal.“ Potom, po postu a modlitbách, na ně vložili ruce a propustili je. Oni tedy, vysláni Duchem Svatým, sestoupili do Seleukie a odtamtud odpluli na Kypr. Když dorazili do Salaminy, zvěstovali Boží slovo v židovských synagogách. Měli s sebou i Jana jako pomocníka. ....
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. červen 2024 @ 12:28:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
Díky za sdílení tvého života a postojů. Čtu si tvoje příspěvky, znám tvé postoje, rozumím, že to tak máš, věřím ti v tom.
Boží dar se může na člověku v těchto mimořádných případech projevit i okamžitě - o tom žádná. Ale většinou tomu tak není.
Díky za sdílení. Je to tak, Stando. Ty případy jsou "mimořádné" pro vás, protože žijete jiný řád, než který je popsán ve skutcích apoštolů.
Pro nás je to, co je popsáno ve skutcích (letnice, etiopan, korneliův dům, učedníci v efezu, ....) docela řádné. A v takových docela řádných případech se Boží dar projeví okamžitě. Vždy.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 12:56:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."U koho není vnitřní ochota správně porozumět - u toho k porozumění nedojde. Nemůže dojít. Protože člověk se zatvrdil.
Díky za sdílení tvého života a postojů. "...
Těleso ponořené do kapaliny je nadlehčováno silou, která se rovná váze kapaliny tělesem vytlačené.....
Tlak v kapalinách se šíří všemi směry stejně ....
Ano, toto jsou moje skutečné životní postoje, Toníku, můj skutečný život v realitě.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. červen 2024 @ 08:47:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ano, toto jsou moje skutečné životní postoje, Toníku, můj skutečný život v realitě.
A já ti to věřím, Stando, že to jsou tvoje skutečné životní postoje. Čtu si tvoje příspěvky. Díky za sdílení toho, co žiješ.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 13:03:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Případ vylití Ducha svatého na pohany u Kornélia byl mimořádný a ojedinělý jev v církvi proto, aby vyjevil Petrovi Boží vůli, že i pohané mají přístup do církve (skrze křest).
Případ vylití Ducha svatého na apoštoly o letnicích doprovázený hukotem z nebe a ohnivými jazyky byl také zcela mimořádný a ojedinělý jev v církvi - už se nikdy neopakoval.
Bylo to také z toho důvodu, aby se církev ve svých počátcích rychle rozšířila v obecnou známost a aby bylo jenom ten den pokřtěno na tři tisíce lidí.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. červen 2024 @ 08:55:23 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Případ vylití Ducha svatého na pohany u Kornélia byl mimořádný a ojedinělý jev v církvi proto, aby vyjevil Petrovi Boží vůli, že i pohané mají přístup do církve (skrze křest).
Já rozumím, Stando, že pro vás je ten případ mimořádný.
Je mimo váš řád. Žijete v jiném řádu, než ve kterém žil například svatý Petr, který přinesl evangelium Korneliovi. Proto je pro vás ten případ mimořádný.
Pro nás ten případ není mimořádný.
Je to pro nás řádný případ. Vylití Ducha svatého, křest Duchem svatým, je řádná událost v Církvi. Je součástí řádu v Církvi.
Je to z toho důvodu, že dary Ducha svatého potřebujeme v Církvi dodnes - ať už modlitbu v jazycích, jako soukromý dar pro budování člověka, který ten dar má, nebo rozlišení duchů, slovo poznání, vymítání démonů, uzdravení, ... pro službu v Církvi i mimo Církev. Jako to měl Petr.
A mají to tak vyjimečně i někde v ŘKC, Stando, že je pro ně křest Duchem svatým docela řádná událost, součástí jejich řádu.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 20. červen 2024 @ 10:02:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vím, Toníku.
Křísíš mrtvé, nejsi hříšníkem a nad hlavou se ti vznáší plamínek jako ohnivý jazyk?
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 20. červen 2024 @ 15:54:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je dobře, že víš alespoň tvoje lži a osobní útoky mimo téma diskuze. Ukazuješ tím pro mne tak maximálně že o diskuzi nemáš zájem.
K tématu diskuze nemáš už nic?
Psal jsi:
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 21. červen 2024 @ 16:05:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | No, Toníku, o lžích a útocích tady zpravidla hovoříváš nejčastěji právě ty sám.
K naší diskusi bych něco měl: když už sem dáváš odkaz, měl by sis ho pozorně přečíst hlavně a především i ty sám. Tolik moje doporučení.
Na některé body tě upozorním:
1.) "Přes všechny výhrady ve věcech učení, které u mladých sborů mnohdy
kvasí jako burčák a právem jej můžeme napadnout jako nezralé, někdy i
poznamenané fundamentalismem, věřím, že nám mají mnoho co říci nebo co
připomenout z bohatství našeho vlastního pokladu víry… "
To je moc dobrý postřeh!
2.) "... charismatici nemají a nemohou mít
nic, co by vlastně neměli nebo nemohli mít všichni ostatní křesťané. Jen
v důrazech se mohou lišit, nikoli ve vlastním obsahu spirituality.
Evangelium je pro všechny stejné."
3.) "Někdy vzniká mylný dojem, že Charismatická obnova klade hlavní důraz na Ducha Svatého nebo na jeho dary. "
4.) "Dalším ovocem křtu v Duchu je objevení Písma jako živého
Slova Božího, které promlouvá do konkrétních životních situací. Současně
roste hluboký smysl pro svátostný život, oživení vztahu k eucharistii a
svátosti smíření, které jsou prožívány s vnitřní účastí. Smysl pro
pokání vyrůstá z osobní zkušenosti usvědčení Duchem Svatým, který dává
pochopení hříšnosti zevnitř. V katolickém prostředí je ale běžným ovocem
vylití Ducha a dalšího života z této milosti také proměna vztahu k
Panně Marii, ke světcům a k andělům, protože celý duchovní svět se stane
reálnějším."
5.) "Charismata nesvědčí o osobní svatosti toho, kdo jimi slouží, ale o Boží starostlivosti o potřebné. "
6.) "To, že je u díla Duch Boží, není zřejmé podle charismat - i zlý
duch může nabízet imitace daru uzdravování, prorokování, vidění,
zázraků, dokonce i daru jazyků - , ale podle ovoce Ducha, jak je známe z
listu Galatským 5,22."
7.) "Další dětskou nemocí je tendence k elitářství, ke komplexu
nadřazenosti nad těmi, kdo neprožili tutéž zkušenost, jakási
charismatická pýcha, třeba právě na Boží dary nebo na schopnost více se
modlit, na vlastní horlivost... "
8.) "Dalším úskalím je pokušení iluminismu těch, kteří říkají: „Pán mi
řekl…, já jsem se za to modlil, tak vím, že to má být tak….“ Ne, že by
Bůh do našich životů nechtěl a nemohl mluvit, ale je nebezpečné, když se
někdo tváří, jako že má přímou linku do nebe a vždycky jasně ví, co si
Pán přeje. Každý, kdo opravdově Boží vůli pro svůj život hledá, ví, že
je to složitější."
9.) "Jiné pokušení je modlitba za druhé na způsob „čarování“ ...."
10.) "Každý pokřtěný sám však může velmi účinně zahnat satana tím, že se
ho zřekne a obnoví svůj křestní slib, protože má v Kristu moc nad
nepřítelem. Škoda, že málo víme o této moci, kterou náš Pán svěřil svým
následovníkům. "
Já osobně, Toníku, bych si přál, aby se Duch svatý vyléval na všechny lidi bez rozdílu a pořád.
Znám také některé lidi z komunity Emanuel - setkal jsem se s nimi.
Pokud tedy já hovořil o mimořádnosti Letnic - není mi známo, že by někdy později nějak běžně při vylití Ducha svatého odcházelo i k hukotu z nebe a že by se nad člověkem objevil hořící plamen. Těmto jevům (popsaným ve Skutcích) přisuzuji výjimečnost zázraku pro jejich zcela mimořádný iniciační význam v začátcích církve, aby vešla ve známost.
Podobně u Kornélia objevení charismat u pohanů bylo zjevným Božím záměrem - pokynem pro Petra - aby přijal pohany do církve tím, že je pokřtil. Jakmile toto jednou církev pochopila - a v tom je ta mimořádnost oné události u Kornélia- nebylo třeba ji v budoucnu už více opakovat.
Z tohoto pohledu jsou tyto události výjimečné - a výjimečnými zůstanou navěky.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 22. červen 2024 @ 07:46:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Když se bavím s tebou či si přečtu něco od Martina, Voty a dalším vám podobným, tak píšu o lžích, Stando. A od některých dalších uživatelů, co jednají jako vy, že se snaží přehodit váš divný život a vaše křivé a zlé uvažování, vaši náklonnost ke zlému, na druhé.
A jsem rád že sis přečetl ten článek i ty.
A je zajímavé, čeho sis tam všimnul - všiml sis věcí z mého pohledu naprosto nepodstatných, věcí, co odpovídají tvému charakteru, způsobu uvažování.
To vím, STando, že katoličtí charaizmatici (a i někteří jiní charizmatici či letniční) mají tendence k elitářství a nadřazenosti, a přitom, jak Kodet hezky píše, "nemají a nemohou mít nic, co by vlastně neměli nebo nemohli mít všichni ostatní křesťané".
A to napsal Kodet dobře.
Charizmatici nemají nic navíc, co už jako křesťané máme, a co máme od počátku až dodnes.
Ale mají alespoň to, co mají křesťané od počátku až dodnes a co je v křesťanské církvi naprosto řádné - to je křest Duchem svatým Letnice. Korneliův dům.
Ale toho důležitého, čeho se článek týkal - všiml sis toho vůbec?
Píše se to hned na začátku - že dokonce i v ŘKC prožili lidé křest Duchem svatým. SIce poměrně pozdě, poprvé až nekdy v roce 1967, ale přeci jen.
Jsou tedy i v ŘKC lidé, pro které je křest Duchem svatým docela řádnou záležitostí. Součást jejich řádu.
Nemají to tak, jako vy, že by to pro ně bylo "mimořádné". Obě ty události, jak Letnice, tak Korneliův dům, bylo potřeba v minulosti mnohokrát opakovat a je to potřeba dodnes. Proto se také ty události opakujeí a to docela řádně.
A o tom jsem zase psal já.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 23. červen 2024 @ 12:42:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když se bavíš se mnou - možná by jsi si mohl konečně uvědomit, že já tu o tobě vyjadřuji svoje osobní názory - tak tě já pravdivě vidím. Nemusíš se mnou samozřejmě souhlasit, ale měl vy jsi si pro to najít jiné slovo, než "lež", protože skutečná lež je úmyslně říkaná nepravda, o které řečník uvnitř moc dobře ví, že je nepravdou.
Já naopak popisuji pravdivě, jak se mi ty zrovna jevíš. Hodnotím tě očima katolíka, upozorňuji tě na věci, o kterých se já domnívám, že jim věříš chybně. A v tomto smyslu pak argumentuji, vysvětluji, v čem jsou ty tvoje názory mylné (a neříkej mi zase, že tvoje názory jsou snad cosi jiného, než tvoje víra!)..
V čem spatřuji mimořádnost událostí letnic a u Kornélia jsem už vysvětlil dostatečně podrobně. Stačí si to pozorně přečíst.
Mé uvažování není ani křivé, ani zlé. Ani o tobě se nedomnívám, že bys snad byl křivý nebo zlý. Snad pomýlený v některých věcech víry - to ano. Přesto to hlavní mi u tebe neschází - ochota žít s Bohem. Však ujišťuji tě, že takovou ochotu žít svůj život s Bohem mám i já.
Mohu se tedy i od tebe čemu přiučit:
Právě takto tě já, Toníku, vnímám. Toto Kodet formuloval velmi dobře.
Když mi ty opáčíš, že je u tebe něco jinak, než já říkám, tak já svůj názor jen proto ještě nezměním (ty pak následně prohlašuješ, že i přes upozornění o tobě dál lžu). Musíš mi ale nejdřív dokázat, přesvědčit mě, že se o tobě mýlím. Do té doby mám svůj rozum a svoje hodnocení - nikdy není však ani úmyslnou lží ani snahou škodit.
Když se ptali dětí, jak se pozná svatý člověk, jedna dívenka odpověděla: "Svatý je ten, skrze koho svítí sluníčko".
Ona ovšem měla na mysli okenní vitráže s postavami svatých v kostele. Ale ani si neuvědomila, jak velkou řekla pravdu: Svatý je ten, skrze koho září "slunce Kristovy lásky!"
A já občas jisté "záblesky" tohoto světla spatřuji i u tebe. A přeji ti, aby to bývalo i častěji.
Staňa.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. červen 2024 @ 05:30:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je zajímavé, Stando, jak se od tématu snažíte utéci k osobním invektivám, k přehazování vašho života na druhé lidi.
Díky za sdílení. To, co popisuješ, je z většiny tvůj život. Nijak se netýká mého, nežiju to, co ty.
Napsal jsi ale jednu jedinou věc, která se týká mně a kterou vidíš pravdivě a evidentně si pomatuješ, co jsem psal - moje názory jsou samozřejmě něco jiného, než moje víra. Nepletu si pojmy a dojmy. Rozlišuji praktické zkušenosti, fakta, realitu od názorů či víry.
O mojí víře jsme se bavili mockrát. Snad dvcekrát jsem se tě ptal, co konkrétně ti vadí na mojí víře, vždycky jsi uhnul k nějakým tvým problémům, začal kličkovat a nikdy jsi neodpověděl, co máš proti mojí víře. Nepředpokládám, že bys tentokrát jednal jinak.
Zpět tedy k tématu. K tomu důležitému z diskuze. Ať zbytečně nevyšumí, co jsi řešil.
Psal jsi tu sám za sebe:
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 24. červen 2024 @ 08:25:49 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neustále ve všem vidíš osobní invektivy. Jsi přecitlivělý a upnutý jen sám na sebe.
Moje názory jsou v souladu s mojí vírou. Jedno tu vyjadřuje druhé. Jsou v souladu s mojí realitou, s mými zkušenostmi, s fakty.
Ty záměrně odmítáš porozumět, v čem já spatřuji výjimečnost letnic či seslání jazyků u Kornélia. A hudeš si slepě pořád tu svou. Do omrzení!
Já neznám případ, že by se někdy později při seslání Ducha svatého na lidi zopakovala situace letnic - hukot z nebe, ohnivé jazyky nad lidmi, na které byl Duch svatý právě vylit. Z tohoto pohledu to byl případ zcela mimořádný a mělo to svůj dobrý důvod.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 24. červen 2024 @ 17:16:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Ještě k jedné věci, Stando.
Nemusím, Stando. Nemusím.
Ale píšu to i pro jiné lidi v diskuzi, aby znali realitu mého života a mohli jí porovat s tvými útoky, lhaním a pomluvami.
Jestli budeš mou realitu reflektovat i ty, nebo budeš mít dál postoje, co popisuješ, to už je na tobě.
Toník
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 09:12:26 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
opravdu si myslíš, že je to (jen) pro lidi uvnitř řkc a ne pro všechny Boží děti?
Ahoj Willy.
To je kázání do náboženství, určitě ne pro Boží děti.
Pročetl jsem si ho, dám ti sem z něj kousek:
A vodkud kam se měli vrátit věřící Židé na Pána Boha byli pyšní toho mají No někteří dokonce žili tak zbožně že si mysleli že právě žádný pokání nepotřebujou A v tom je ten problém Takže to první k čemu Pán Ježíš vede věřící lidi a tedy v důsledku i nás je odvrácení od nás samotných k němu a skrze něho k otci a dále od naší náboženské praxe k víře v živého Boha Židé věřili že když budou dodržovat Mojžíšův zákon takže dosáhnou boha a vlastně Boha vyměnili za svůj náboženský život za zákon který je velikým darem Oni se pyšnili že mají chrám a mají zákon to jiný národy nemají ale Bůh chtěl aby měli jeho To je jako když se katolík pyšní že chodí do kostela občas ke zpovědi taky se někdy modlí kdyby to nevyznělo trapně tak řeknu ono to Pána Boha až tak nezajímá protože jestli nežijete s ním tak vám to moc nepomůže naopak vás to utvrzuje v jakémsi náboženském mechanickém životě a odvádí vás to od živého Boha proto součástí pokání je že já nahlídnout že jsem vlastně i s bohem žil jako pohan že jsem měl zavedený náboženský praktiky víte ono to není tak jednoduchý a když máte rodiny děti vedete je k víře Vy jim snadno naučíte Andělíčku můj strážníčku a že u toho mají klečet nebo stát nebo sedět vy je naučíte že v neděli se vezmou hezký kalhoty nebo tak to bejvalo za nás Že jo a jde se do kostela vy je naučíte ledascos ale vy jim takhle nedáte víru a poznání Boha ale obrácení je v poznání boha a následném poznání sebe a proto je tak důležité i v té výchově a v tom když pomáháme druhým svědectví o tom jak já žiju co pro mě bůh znamená a ty děti to nasávají a je důležité aby zakusili lásku Boha dřív než budou vědět co všechno je dobře A co špatně Většina z naší generace věděla co má dělat A co nemá dělat ale nezakoupil lásku boží to je špatně pak z toho vyjde akorát co náboženství farizeů plných píchy a sebestřednosti
Co myslíš - potřebuje tohle slyšet Boží dítě, které to zažilo dávno, před lety?
Nebo to potřebuje slyšet člověk, co to stále ještě žije?
Toník
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. červen 2024 @ 13:39:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nebereš do úvahy, že každý křesťan žijící svoji víru je ohrožován stereotypy navyklého chování. Protože křesťan žije v řádu a tento jeho řád vyžaduje od člověka jistou posloupnost v jeho konání; čas na modlitbu, čas na bohoslužbu, čas na běžnou denní práci ... atd. Nežijeme nahodile, podle okamžité nálady!
A o této přirozené inklinaci člověka k určitému stereotypu chování hovoří Kodet a varuje zde před upadnutím do všednosti.
Žít je třeba opravdově, s hořícím srdcem! V každém okamžiku, neustále.
Tvoje zažitá představa o jakémsi "imaginárním Božím dítěti před léty" (za jakého se troufale sám považuješ), nezohledňuje vůbec přítomnost dnešního okamžiku. Co se stalo před léty tě nespasí! Máš žít současný okamžik a ten je neustále v ohrožení upadnutí do stereotypu.
Takže ano - Kodetovo kázání je určeno pro všechny Boží děti - jak pro ty, kteří dneska žijí v prázdné zvykovosti (aby je to probudilo) - a stejně i pro ty, kteří žijí s Bohem, ale stále jsou ohrožováni ve svojí lidské slabosti.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. červen 2024 @ 15:41:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Nebereš do úvahy, že každý křesťan žijící svoji víru je ohrožován stereotypy navyklého chování.
Stando, vaše výmysle, které píšete o něčem, co osobně neznáte, skutečně neberu do úvahy, a to minimálně do té doby, dokud je nenapíšeš. A tak taky ne - je úplně jedno, jaké ptákoviny si vymýšlíte o křesťanech podle vás a vašeho stavu. Nijak se to našeho života netýká.
A o této přirozené inklinaci člověka k určitému stereotypu chování hovoří Kodet a varuje zde před upadnutím do všednosti.
Ale prdlajs.
Kodet žije v ŘKC, hovoří z reality římskokatolického náboženství, do které tlačí katolíky kněží - aby chodili ke zpovědím, přijímání, na pobožnosti, poutě, aby se postili, modlili se anděle boží, breviáře, ....
Mluví ke katolíkům. Do jejich stavu. Do jejich situace. K lidem, kteří Boží život nepoznali, plácají se v náboženství, chodí ke zpovědím, jak je o faráři naučili, k přijímání, ... To, co káže Kodet, se křesťanů netýká, ti nežijí to, o čem Kodet mluví.
Jen je škoda, že místo nesmyslného moralizování neřekne to, co jsme jako římští katolíci v naší situaci skutečně potřebovali - to, co řekl třeba Ježíš Nikodémovi:
Nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království.
A díky za sdílení tvého života.
Rozumím, že tvoje zažitá představa o jakémsi "imaginárním Božím dítěti před léty" (za jakého se troufale sám považuješ), nezohledňuje vůbec přítomnost dnešního okamžiku. Co se stalo před léty tě určitě nespasí!
K tomu mám pro tebe jednu radu: Až půjdeš s odpadkovým košem, vyhoď tam tvoje představy, i to, co tě nespasí, přihoď do popelnice i "boha", co ti dává tu tvou zpropadenou "svobodu" hřešit a popros někoho, kdo má tu moc, aby ti ze tvé situace pomohl. Máš jednoho takového člověka ve tvé blízkosti.
Toník
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. červen 2024 @ 07:41:29 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Říká Pán Ježíš přesně a pravdivě.
Jan však říká cosi jiného:
Milovaní, milujme se navzájem, neboť láska je z Boha, a každý, kdo miluje, se z Boha narodil a Boha zná.
Každý, kdo věří, že Ježíš je Kristus, je zrozen z Boha.
Tyto věci je třeba (podle "regula fidei") dát do souladu, aby si navzájem významově neodporovaly.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 16. červen 2024 @ 19:21:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Tyto věci je třeba (podle "regula fidei") dát do souladu, aby si navzájem významově neodporovaly.
Určitě je ti to třeba.
A nejlíp je Stando dáš do souladu tak, že je zakusíš.
Že se ti tyto věci v životě stanou.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 17. červen 2024 @ 06:29:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ono je skutečně pro křesťana dobré, když je rozum a víra v souladu.
Zakusit je jistě důležité. Ale zakusit a nevědět přitom dost dobře, co se to vlastně děje ... To si pak člověk snadno udělá mylné závěry a věří pak docela upřímně třeba i vyloženým blbostem.
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. červen 2024 @ 07:12:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
To ti věřím, STando, že to tak máš, když to píšeš. A pokud ti to tak vyhovuje, nikdo ti to brát nebude.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 17. červen 2024 @ 09:07:44 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Možná má Oko i v něčem pravdu. Po roce 89 jsem zažil pár
takových vystoupení od cizích misionářů, kteří sem k nám přišli „lovit“. Typický
západní styl reklamy. Musíte přijmout, nebudete litovat, jinak skončíte špatně,
je to kvalitní „zboží“ , co vám prezentujete, nepromarněte poslední chvíli. .. atd.
Tohle prostě mi připadalo až satanské. Pak někteří jedinci dokonce šli do předu
a nechali si položit na svoji hlavu jeho
ruce a to, co říkal ( stejně to bylo anglicky).Protivilo se mi to. Působivé divadlo a lidé slabší povahy na to naletěli. Cítil jsem,
že tohle s vírou v Pána Ježíše nemá
nic společného. U mně nemohlo zabrat i proto, že dvacet pět let před tím jsem zažil
něco jiného. Přítomnost Boží v rodině, kde se oba hostitele modlili a já si
uvědomil, že existuje Boží přítomnost. Žádné
křičení, strašení, slibování.., ale láska. To bylo moje obrácení. Pomalu a s přemýšlením.
Takže každý máme svoje jiné zkušenosti a svůj růst ve víře, svoje
chyby, omyly a nedokonalost.. A co církev, sekta, společenství...jiný styl a způsob víry. Někdy mne to až děsí, co je věr a jak si i vzájemně odporují. Nedokáží najít spojení!!! |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 17. červen 2024 @ 19:23:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Určitě má oko v něčem pravdu. Věřím mu v tom, co píše, že to skutečně žije, že vyjadřuje svůj život pravdivě, jak věci má. A jsem rád že se otevřeně sdílí s tím, co žije. Díky i za tvoje zkušenosti, Františku. Věím ti, žes zažil to,c o píšeš.
Já jsem zase zažil něco jiného, než vy. Boží moc mi přinesla holčina, kterou Pán Bůh jen pád týdnů řed tím vysvobodil. A jak měla radost z nového života, šla a brala jednoho člověka za druhým a vyprávěla jim, jak Bůh změnil její život. No a přišla i k nám na koleje - do sousedního pokoje, kde bydlel můj a její kamarád, Honza nemluvka jsme mu říkali, pro jeho povahu. No a Honza tam nebyl, tak ta holčina vzala jednoduše dveře vedle.
A když už tam byla, předala evangelium i nám. Modlila se v moci jména Ježíš a ta modlitba byla účinná - přinesla vysvobození, mohl jsem slyšet evangelium. Ta modlitba, to slovo víry od ní způsobilo, že jsme slyšel a rozuměl. I když jako první jsem evangelim intelektuálně odmítl, pro výlučnost a pýchu sektářství, ale moc dobře jsem mu porozuměl, na první dobrou. Ale neuvěřil jsem.
Ale uvěřil tam můj kamarád - zarytý komunista, ateista, a tam uvěřil Bohu. Protože evangelium pohnulo jeho srdce. No a ten kamarád, ta holčina, další lidi, moje babička, ... se za mě modlili. A Bůh odpověděl na jejich modlitby. Dal mi víru. Dal mi slovo, které přineslo víru do života - to byla dobrá zpráva, Izaijáš 53.
A s takovými lidmi jsem se pak v životě stýkal - s lidmi, co přijali evangelium, dali život Bohu. Ti jsou mi blízcí, dodnes. Divadla jsem neřešil, protože jsem se jich neúčastnil, není mi to blízké, není můj zájem je řešit.
Moje povolání je pomáhat lidem, co nesou evangelium. To jsem celý život dělal. A dělal jsem to rád. A je to rpo mně důležité - vidět lidi uzdravené, vysobozené Boží mocí, tak, jako jsme my byli.
A tady zas píšu o tom, co jsem zažil, co znám já z mého prostředí, tak jako vy z vašeho.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 18. červen 2024 @ 08:03:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bohužel žádné lidi takto vysvobozené asi neznám. Pokud jsem si
myslel, že je znám, zjistil jsem, že jsou prozápadní a stejně ovlivněni politikou.
Rok 89 a události po něm mne vedly k jinému poznání. Stačily mi AC, adventisté,
letniční, hnutí víry apod. … Prostě mám jiné poznání a těmto lidem nevěřím. V Boha věřím a bohužel počítám i s brzký koncem této planety a veškerého života v atomovém ohni. Lidé se nezmění a vše zničí včetně sebe. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. červen 2024 @ 12:31:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Já zase jo. Znám jich hodně. Pár příběhů jsem tu i psal, posílal jsem ti je. Připomenu je.
Toník |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 18. červen 2024 @ 16:42:25 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neviděl, nezažil. Bohužel mám k tomu nedůvěru. Mrzí mne to a bojím se, že je to spíše propaganda, což už jsem jinde zažil. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. červen 2024 @ 12:48:21 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Františku, s brzkým koncem planety počítali už i křesťané za doby apoštolů.
U Boha je tisíc let jako jeden den. A stačilo by i jenom deset spravedlivých pro záchranu celého města....
(1 tes 5,1 ...) O časech a dobách, bratři, nepotřebujete, aby vám bylo psáno. Vždyť sami přesně víte, že Pánův den přijde jako zloděj v noci. Když lidé budou říkat: ‚Pokoj a bezpečí‘, tehdy na ně náhle přijde zkáza jako porodní bolesti na těhotnou ženu, a jistě neuniknou. 4Vy však, bratři, nejste ve tmě, aby vás ten den přepadl jako zloděj. Neboť vy všichni jste synové světla a synové dne. Nepatříme noci ani tmě. Proto tedy nespěme jako ti ostatní, nýbrž buďme bdělí a střízliví. Vždyť ti, kdo spí, spí v noci, a ti, kdo se opíjejí, opíjejí se v noci. My však, kteří patříme dni, buďme střízliví, oblečeni v pancíř víry a lásky a v přilbu naděje spasení ...
|
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Úterý, 18. červen 2024 @ 16:33:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale Oko, tehdy přece nemohl jeden člověk pouhým stlačením knoflíku
vyvolat atomovou katastrofu. Dnes dělají politici vše proto, aby to někdo udělal.
Blahově se uspokojuješ. |
]
|
|
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 13. červen 2024 @ 10:27:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pan Kodet má obrovský dar projevu. Dokáže zapůsobit na city a
to umí málokdo. Otázka je, zda to posluchače změní. Je to ale krásné. |
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 14. červen 2024 @ 17:12:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | František
Na toto Františku pozor. Mnoho náboženských lidí umí působit na city lidí. Příkladně i tzv Mahariši Mahesh ...., někteří kazatelé od Svedků Jehovových , mnozí od ČSSD ,a mnozí z Hnutí víry ,aj aj . Pozor na rozlišování. Mnoho lidí se už "spálilo" , když jaksi "cítili" ,že ten někdo ,nebo ta některá ,mají dary nějaké . Ne ,nechci nic ničit záměrně od pana Kodeta ,já ho opravdu více neznám , a jsou věci ,které mu i přitakám určitě ,ale jen upozorňuji ,pozor na prvotní pohledy . |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 14. červen 2024 @ 18:37:03 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To jsem si už několikrát uvědomil. Bývám opatrný při různých kázáních i evangelizacích a krotím svoje emoce. Vždy je lepší čekat, až trochu ochladnou. |
]
Re: Vojtěch Kodet: Proč pokání a obrácení ? (Skóre: 1) Vložil: Danny42 v Pátek, 14. červen 2024 @ 17:28:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | František
Chybička . Ne ČSSD . CASD je správně . |
]
|
|
|
|