|
Právě je 139 návštěvník(ů) a 1 uživatel(ů) online: cizinec
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124500234 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Teologie: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem.
Vloženo Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 13:07:38 CET Vložil: Tomas |
poslal oko "Logo" - to není jenom Slovo, je jej také možno přeložit jako Rozum.
Znamená
to, že cokoli Bůh dělá, je vysoce rozumné, logické- a co je pro nás
zvlášť důležité, Bůh nikdy nic nedělá proti zdravému rozumu. Znamená to,
že také my, lidé, můžeme svým rozumem hodně věcí posoudit a rozpoznat pak
jejich správnost či nesprávnost.
Ahoj Josefe. Pokus se tuto debatu udržet ve věcné rovině.
Pokud se tu já tedy odvolávám na závěry svého rozumu, neignoruj to, prosím. Máš tu příležitost je svým rozumem zpochybnit či vyvrátit.
Napsal jsi: " "...modlím se k Bohu, k Jedinému Bohu, a také k
Ježíši Kristu, Mesiáši, který byl mrtev a Bůh Ho vzkřísil, nyní smrt nad
Ním už nepanuje, teď žije, a Jeho život patří Bohu. A to se modlím k Ježíši už více než 60 let. K Bohu - jako k Nejvyššímu, Jedinému Bohu K
Ježíši - jako k Prostředníku k Bohu, jako k Veleknězi, mému Pánu a
Spasiteli, který je cestou k Bohu, který za mě zemřel, a kterého Bůh
vzkřísil z mrtvých a vyvýšil Ho nade všechny."
Může
vůbec ale být cestou k Bohu pouze člověk jako my, tvor? Je - li Ježíš jenom člověk a
je už přitom kdesi daleko v nebi - jak tvoji modlitbu jako člověk může vůbec slyšet? A
jak dokáže jako člověk jednotlivě rozlišit třeba statisíce modliteb
najednou, když se k němu modlí zároveň křesťané na celém světě? Není už toto zcela nad možnosti jakéhokoli tvora?
Pokud
mi nyní budeš argumentovat, že Bůh mu dal tuto schopnost, že Bůh mu
umožňuje slyšet a rozlišovat z milionů modliteb každou zvlášť, pak si to ale protiřečí s Písmem. V tomto případě bychom se
totiž modlili k Ježíši skrze prostředníka - Boha. Ale v Písmu to máme
přesně obráceně: skrze Ježíše máme my sami přístup k nebeskému Otci.
Jak si tedy tuto nesrovnalost vysvětlíš?
Svěřil jsi se mi, že jsi byl v matematice docela dobrý.
Pokusím se ti tedy naše lidské vztahy v duchovním světě vysvětlil "geometricky".
Podobně
jako prostor, ve kterém my žijeme, se dá definovat třemi různými osami,
podobně také náš duchovní a citový prostor se dá popsat třemi různými
rozměry, které se navzájem neovlivňují.
Na jedné vodorovné ose stojíme my , lidé dosud žijící na této zemi, se všemi svými mezi-lidskými vztahy, láskami i nenávistí.
Na druhé vodorovné ose stojí zase všichni obyvatelé duchovního světa - andělé i lidé, kteří nás ve víře předešli, zemřeli a nyní jsou spolu s Kristem v nebi.
Vodorovné osy jsou to proto, že my všichni tvorové jsme si ve své důstojnosti rovni.
Osa svislá přináleží pak jedině Bohu. Nebeský Otec stojí svojí autoritou Boha vysoko nad námi - zde už není žádná rovnost.
Průsečík všech těchto tří os je pak vyhrazen jedině osobě Krista: On je zároveň ve svém lidství našim bratrem, zároveň je také ve svém vzkříšeném těle uprostřed zástupu svatých v nebi a zároveň je také Bohem.
Skrze Ježíše, který je nám bratrem i otcem zároveň (Žd 2,11..), máme tedy jak přístup k ostatním svatým v nebi i k andělům (oni všichni skrze Ježíše mohou také slyšet naše modlitby), tak máme skrze Ježíše (Boha) přímý přístup k nebeskému Otci..
A protože Ježíš je také plně Bohem - Bůh nemá problém se věnovat osobně a naráz úplně každému člověku, který se k němu zrovna modlí. Je zcela jedno, jestli se v modlitbě obracíme konkrétně přímo na nebeského Otce, nebo na Ježíše, nebo na Ducha svatého - hovoříme pořád k jedinému Bohu, který je vnitřně společenstvím těchto tří a jeden bez druhého není.
(Žd 2,11 ...) Neboť ten, který posvěcuje, i ti, kdo jsou posvěcováni, jsou všichni z jednoho. Z toho důvodu se nestydí nazývat je bratry, když říká: ‚ Budu zvěstovat tvé jméno svým bratřím, uprostřed shromáždění tě budu opěvovat.‘ A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘
Je vás tu několik, kteří jste pevně přesvědčeni, že Ježíš byl sice výjimečným člověkem, ale že nebyl Bůh. Že před svým početím prostě neexistoval - snad jen v Božím plánu - hypoteticky.
Dokonce i takové místo, kde Ježíš říká nebeskému Otci, aby mu vrátil jeho slávu, kterou měl předtím už tehdy, když se tvořil svět -- i toto jste si dokázali "interpretovat" bez nutnosti uznat, že Ježíš je vtěleným Bohem..
Pokud je tedy Ježíš pouze člověk - tvor, který prý začal reálně existovat až svým početím v Ježíšově matce Marii - a prý právě takto podle vás věřili i apoštolové - pak máte ale opravdu velký problém:
(1 Kor 10,1 ...) Nechci, bratři, abyste nevěděli, že naši otcové byli všichni pod oním oblakem a všichni prošli mořem, všichni byli pokřtěni v Mojžíše v oblaku a v moři, všichni jedli týž duchovní pokrm a všichni pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní skály, která je doprovázela, a tou skálou byl Kristus.
Apoštol Pavel zde svědčí zcela v rozporu s vámi, že Kristus reálně existoval už za dob Mojžíše!
Pokud by totiž tato "duchovní skála" nebyla skutečná, reálná, ale byla jen jaksi v Božím plánu "hypotetiocky" - asi by z ní žízeň zrovna moc neuhasili, že?
Ano, právě takto věřili apoštolové, právě takto věří církev už dva tisíce let; Kristus je Věčný Bůh, který se vtělil do člověka - stal se člověkem Ježíšem Kristem, aby nás vysvobodil z otroctví hříchu. Ponížil se, spojil svoje božství s našim lidstvím, aby se my skrze něho mohli stát Božími dětmi.
|
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 20:12:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Ahoj Stando :-)
Už jsme se dlouho neviděli :-)
Napsal jsi toho hodně. Takže postupně, po částech.
Jen na úvod takový můj dojem:
Obdivuji tebe, ale i některé jiné trinitárně věříci křesťany (tady jich je sice málo), s jakou urputností a zanícením se snažíte dokázat, že Ježíš byl buď nepříčetný, nebo lhal, když se modlil před svým umučením k Otci:
J 17:3: A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista.
Ježíš sám o sobě věděl, že není Bůh, ani se tak neprezentoval, ani si takový nárok nečinil. Dobře věděl, kdo jedině je Bůh. A celým svým životem na Něho ukazoval. A vy mu ten titul, to postavení, mermomocí chcete přiřadit . P R O Č ? JAKÝ TO MÁ SMYSL ? Myslíte, že tím "přisluhujete" Ježíši ? Že tím máte u Něho větší privilegia ? Nebo co vás k tomu vede ? |
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 12. leden 2024 @ 06:33:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Nebo co vás k tomu vede ?"...
Ahoj Josefe.Dobrá otázka. Grygar za mladých let jezdíval točit pořad "Okna vesmíru dokořán" z Prahy do Bratislavy na kole. Co jej k tomu vedlo? Později s přáteli založili spolek E- bycikl, pořídili si stejné trička s příslušným nápisem a jako kamarádi projížděli republikou. Nocovali cestou porůznu samostatně u svých známých, každému jak se podařilo. A ráno si dali na určitém místě sraz a pokračovali dál.
Ale protože cesta přes naši oblast Slovácka se ukázala pro některé nezkušené z nich jako hodně kritická a to zvláště po ránu druhého dne - kvůli množství vinných sklípků a příslovečné pohostinnosti jeho obyvatel - tak byli nuceni si stanovit jedno zvláštní pravidlo: "Potká - li E-byciklista jiného E- byciklistu, který jede opačným směrem, upozorní ho na jeho omyl."
(Na toto jsem si vzpomněl, když jsi mi položil onu otázku).
..."A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista."...
Boží Syn ve svém božství je neustále ve věčném dialogu s Otcem. Když se ale stal také plně člověkem se svobodnou vůlí, jako člověk ve svém lidství se nemohl modlit jinak, než jak se modlil. Svobodně se sám ze svého lidství dával k dispozici Bohu. Bůh má pro každého z nás připraven scénář našeho života. Ale nespustí jej bez našeho lidského svobodného souhlasu, bez našeho přitakání. "Ať se mi stane, jak jsi řekl" - kdyby tato slova Marie ze své svobodné vůle neřekla, Mesiáš by se nenarodil.
Podobný krok Bohu vstříc - krok ke spolupráci - musíme udělat v životě každý z nás. Svobodně. Bůh na takový náš krok čeká. Až pak se začnou dít věci!
(Kol 2,8 ...) Dávejte si pozor, ať vás někdo neodvede jako zajatce skrze filozofii — prázdný svod podle lidské tradice, podle živlů světa, a ne podle Krista. Neboť v něm tělesně přebývá veškerá plnost Božství. I vy jste v něm naplněni. On je hlavou každé vlády a moci.
Tohle hlásal apoštol Pavel o Kristu! V Kristu je veškerá plnost božství! Cožpak by cosi takového mohl napsat o jenom člověku?
Krista nelze plně poznat jen intelektuálně - rozumem. Rozum je dobrý, ale to rozhodující je zkušenost ze setkání s živým Kristem. To se stalo Pavlovi u Damašku a až to změnilo jeho život. Kristovo božství musíme poznat osobně každý sám na sobě - až naší odpovědí se vytvoří skutečný oboustranný a živý vztah.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. leden 2024 @ 10:07:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, tím příkladem Grygara jsi chtěl naznačit, že Pán Ježíš Kristus jede opačným směrem a že Ho třeba upozornit na Jeho omyl ? :-)
Když se modlí: "A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista." ?
On se ostatně nějaký sv. Augustín o to pokusil, když překroutil a "opravil" tato Ježíšova slova...
Jinak, to slovo Kol 2,8.. Ano, v Ježíši přebývala plnost božství. Bůh v Něm přebýval . Byl Pomazaný Duchem Božím, naplněn Duchem, jak nikdo jiný z lidi. A On, Ježíš, byl Božím vyslancem, nástrojem, slyšel a vnímal dobře Jeho hlas, znal dobře Boží vůli a soustředil se na její naplňování,.. Bůh mohl mocně skrze Něho působit.
Ostatně Bůh chce, aby to bylo obdobně i při nás:
Ef 3:17: aby Kristus skrze víru přebýval ve vašich srdcích a abyste byli zakořeněni a založeni v lásce, 18 a tak abyste byli se všemi svatými schopni pochopit, jaká to šíře a délka a výše a hloubka, 19 a poznat Kristovu lásku, která převyšuje poznání, a tak byli naplněni až do vší plnosti Boží.
Tohle hlásal apoštol Pavel o Kristu! I o nás ! V Kristu je veškerá plnost božství! Cožpak by cosi takového mohl napsat o nás lidech ? A přesto napsal...
/Krista nelze plně poznat jen intelektuálně - rozumem. Rozum je dobrý, ale to rozhodující je zkušenost ze setkání s živým Kristem. To se stalo Pavlovi u Damašku a až to změnilo jeho život. Kristovo božství musíme poznat osobně každý sám na sobě - až naší odpovědí se vytvoří skutečný oboustranný a živý vztah./
To určitě Stando. A přes tak silnou zkušenost se Pavlovi nikdy nepletlo, kdo je jediným Bohem, a kým je Pán Ježíš Kristus. Boha, ve kterého věřil a horlivě miloval ještě jako farizeus, nijak nezměnil na jiného. Pořád měl toho stejného.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. leden 2024 @ 10:47:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." "A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista." ?"...
Ježíš Kristus není jenom Bůh - je také člověk. A jak jinak to měli napsat, aby vyjádřili tuto dvojí skutečnost?
..." Ano, v Ježíši přebývala plnost božství. Bůh v Něm přebýval ."...
I v některých křesťanech přebývá Bůh. Ale oni nemají plnost božství ani náhodou! (Všechno si dokážete překroutit, zdůvodnit!).
..."Stando, tím příkladem Grygara jsi chtěl naznačit..."...
Ty jsi se, Josefe, ptal, co nás k tomu vede....
A já tě upozorňuji na tvůj omyl, jedeš obráceným směrem, otoč svůj bicykl.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. leden 2024 @ 21:38:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | /..." "A to je ten věčný život - aby poznali tebe, jediného pravého Boha, a toho, jehož jsi poslal, Ježíše Krista." ?"...
Ježíš Kristus není jenom Bůh - je také člověk. A jak jinak to měli napsat, aby vyjádřili tuto dvojí skutečnost? /
Stando, z tohoto vyznání Ježíše, z Jeho modlitby, je jednoznačné, že není Bůh. O tom není co spekulovat, pokud z Ježíše nechceš dělat lháře nebo pomýleného. Kdyby Ježíš chtěl vyjádřit "dvojí skutečnost", tak samozřejmě neřekne Bohu v nebi: "Ty jsi jediný pravý Bůh". Ale řekne něco ve smyslu: "My oba dva jsme jediný pravý Bůh."
A jak to měli napsat ? Kdo jak a co měl napsat ? Je to napsáno tak, jak to Ježíš řekl. Sv. Augustým se to snažil napsat jinak. Tak, aby to odpovídalo dogmatu o Trojici. Protože tak jak je to napsáno, je to v přímém rozporu s Trojičními úvahami.
/ .."Stando, tím příkladem Grygara jsi chtěl naznačit..."...
Ty jsi se, Josefe, ptal, co nás k tomu vede.... A já tě upozorňuji na tvůj omyl, jedeš obráceným směrem, otoč svůj bicykl. /
Ne Stando :-)
Celé doktríny o Trojici jedou obráceným směrem. Jedou obráceným směrem než Ježíš a apoštolové.
Já jsem se ptal, co vás vede k tomu, nevěřit jasnému vyznání Ježíše a snažit se z Něho udělat někoho, kým není.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. leden 2024 @ 11:18:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neexistují žádné trinitární "doktríny". Alespoň já o ničem takovém nikdy neslyšel. Samozřejmě křesťanské učení se opírá o autoritu Krista a autoritu církve od apoštolů.
My nepoužíváme toto slovo "doktrína", poněvadž ono označuje strnulé neměnné učení - ale křesťanství je o úplně něčem jiném, než o strnulosti;
je o růstu ve víře, je o neustálém prohlubování víry, je o jednotlivých průnicích k Pravdě, je o zkušeností víry, kdy nám Duch svatý vyjevuje nevyslovitelné ...
..."Kdyby Ježíš chtěl vyjádřit "dvojí skutečnost", tak
samozřejmě neřekne Bohu v nebi: "Ty jsi jediný pravý Bůh". Ale řekne
něco ve smyslu: "My oba dva jsme jediný pravý Bůh."...."...
Představ si, kdyby v prostředí židovského monoteismu Ježíš takto naplno začal o sobě hlásat, že je Bůh. Víš jaký by to způsobilo mezi lidmi hrozný zmatek? Kolik by jich začalo věřit na "dva Bohy" - jednoho na nebi a jednoho na zemi?
Tajemství Otce, Syna a Ducha svatého není možno sdělovat bez náležité přípravy a zkušenosti s Bohem.
(J 16,4) Ale toto jsem k vám mluvil, abyste se, až
ta hodina přijde, rozpomenuli, že jsem vám to řekl. Neřekl jsem vám to
hned zpočátku, protože jsem byl s vámi.
Proto Ježíš nic takového neřekl - Ještě vám mám mnoho co říci, ale zatím byste to neunesli. ...
Až však přijde On - Duch Pravdy - ten vás seznámí s dalšími věcmi (uvede vás do veškeré Pravdy) a připomene vám to, co jsem vám vysvětloval zatím jenom v náznacích ....
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. leden 2024 @ 18:15:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Stando, to je jedno, jak se to nazve. Jestli "doktríny", nebo "učení", nebo jakkoli jinak. Na tom nesejde.
A že neexistují ?
Vždyť je tady po desítkách pořád recituješ :-) Opakovaně.
A to co recituješ je strnulé, neměnné... To vůbec není o růstu ve víře. Doktríny až tak často neměníte. Tak čím jsi tak překvapen ?
A ty trinitární doktríny, učení, poučky, či jak to nazvat, jdou proti tomu, co učil Ježíš a apoštolové. Jedou na kole v opačném směru, jak by řekl Grygar. A opravdu nevím, co vás vede k tomu, nevěřit jasnému vyznání Ježíše a snažit se z Něho udělat někoho, kým není.
Na to jsi neodpověděl.
/ Představ si, kdyby v prostředí židovského monoteismu Ježíš takto naplno začal o sobě hlásat, že je Bůh. Víš jaký by to způsobilo mezi lidmi hrozný zmatek? Kolik by jich začalo věřit na "dva Bohy" - jednoho na nebi a jednoho na zemi?
Tajemství Otce, Syna a Ducha svatého není možno sdělovat bez náležité přípravy a zkušenosti s Bohem. /
No Stando, to zas je argument jak Brno :-) !
No to by opravdu bylo těžké . To by znamenalo, že Bůh Izraelcům 2000 let lhal, že je JEDEN, ECHAD, a teď by vylezlo ven, že jsou 2, nebo 3 - z nichž jeden vypadá jako člověk...
Tak proto Ježíš raději lidem neříkal pravdu, aby je z toho neranila mrtvice. Pravda nebyla v té době nějak důležitá, podstatná. Stejně by ji nepochopili.
Vypadá to, že by Ježíše jako Boha lépe pochopili v prostředí pohanského polyteismu, než židovského monoteismu...
Tak Pán Ježíš raději učedníkům ani zástupům neříkal pravdu. Odložil ji do budoucnosti... To vysvětluješ těmito verši:
// (J 16,4) Ale toto jsem k vám mluvil, abyste se, až ta hodina přijde, rozpomenuli, že jsem vám to řekl. Neřekl jsem vám to hned zpočátku, protože jsem byl s vámi.
Proto Ježíš nic takového neřekl - Ještě vám mám mnoho co říci, ale zatím byste to neunesli. ...
Až však přijde On - Duch Pravdy - ten vás seznámí s dalšími věcmi (uvede vás do veškeré Pravdy) a připomene vám to, co jsem vám vysvětloval zatím jenom v náznacích .... //
Jenže přišel Duch pravdy o Letnicích - a znovu nic. Znovu apoštolové nepoznali a nezačali zvěstovat, že Ježíš je Bůh. Za svého života to nepoznali.
Celá jejich generace křesťanů, i další generace křesťanů po nich, museli žít bez toho, aniž by věděli a poznali, že Ježíš je Bůh, rovný Bohu...
A to jen proto, že Ježíš nechtěl říct pravdu...
Stando, nezlob se na mě, ale to jsou úvahy a argumenty jak pro choromyslné... :-)
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. leden 2024 @ 08:54:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Rozumím, Josefe, že odmítáš moji představu o trojjediném Bohu - ale z jakého důvodu ji neustále potvoříš do podoby jakýchsi tří bohů? Proč?
Opakovaně jsem ti zdůrazňoval, že trinitární učení je přísně monoteistické. Proč do toho pořád pleteš herezi triteismu?
Církev učí od úplného počátku, že Bůh je jeden. Ale dále učí, že tento Bůh je vnitřně vztahový (Otec, Syn a Duch svatý). Žádný z nich nemůže konat nic samostatně, vždycky koná sám Bůh. Tedy i při seslání Ducha svatého byli přítomni také Otec se Synem. V dokonalé jednotě svého chtění i činění.
Pán Ježíš říká: Poprosím Otce a on vám dá jiného Utěšitele - Ducha svatého. Odejdu - ale přesto dál budu pořád s vámi...
Duch svatý je Otec se Synem ve svojí lásce....
"Božská osoba" - to je pomocný výraz (berlička) pro pochopení tohoto vnitro-božského života ve vztazích lásky. Protože v lidském světě neznáme nikoho jiného, kdo je schopen vztahů, než právě jenom osobu.
Náš jediný Bůh je vnitřně společenstvím - a je to logické - láska přece nemůže existovat ve vzduchoprázdnu vztahů!
I když nám tato skutečnost mate mysl, rozjasňuje naše srdce - napsal kdysi dávno Chesterton.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Úterý, 16. leden 2024 @ 17:54:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / Rozumím, Josefe, že odmítáš moji představu o trojjediném Bohu - ale z jakého důvodu ji neustále potvoříš do podoby jakýchsi tří bohů? Proč? Opakovaně jsem ti zdůrazňoval, že trinitární učení je přísně monoteistické. Proč do toho pořád pleteš herezi triteismu?
Církev učí od úplného počátku, že Bůh je jeden. /
Ptáš se proč ? Dobrá otázka...
No proto Stando, že Otec je Bůh, Syn je Bůh, Duch svatý je Bůh. To jest 3x Bůh.
Že církev udělala od konce 4. století pod pohrůžkou anatemy a pronásledování církevní i světskou mocí z lidi bezmozky, kteří musí věřit proti rozumu, proti logice, proti intelektu, proti empirické zkušenosti, proti svědectví Písma hlavně, bylo jen proto, aby zachovala ZDÁNÍ DODRŽOVÁNÍ MONOTEISMU. Aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Pokud by to církev neudělala, a natvrdo otevřeně by řekla, že jsou 3 Bohové (což by bylo fér), neprošlo by to. Ti, co by to navrhli, by měli co dělat, aby urychleně prchli někam hodně daleko a zachránili si holý život. A také by církev ztratila jakýkoliv nárok tvářit se, že svou legitimitu odvozuje ze Starého zákona, z hebrejské bible, a navazuje na ni.
Jak poznamenal Thomas Jefferson (třetí president Spojených Států, 1800-
1809, a autor Prohlášení Nezávislosti) : "Trojice
je “nesrozumitelný návrh platonického mysticismu, ŽE TŘI JSOU JEDEN A JEDEN JSOU TŘI; a zároveň že JEDEN NEJSOU TŘI A TŘI NEJSOU JEDEN”.
A pokračuje: “Nikdy jsem neměl dostatek smyslu na
pochopení Trojice, a zdálo se mi, že pochopení musí předcházet
souhlasu” |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 18. leden 2024 @ 07:33:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To je pořád jeden Bůh.
Jen k nám přistupuje jednou jako Otec, podruhé jako Syn a potřetí jako Duch svatý.
Je to tajemství Boha, nepřístupné světle lidského rozumu. A nejde to dost dobře přirovnat k ničemu z tohoto světa stvořeného.. Všechny příklady a podobenství budou pokulhávat.
I ve světě stvořeném se nám jedna a ta samá věc může jevit z odlišných úhlů pohledu docela jinak; válcový sloup z bokorysu se jeví jako obdélník, z půdorysu zase jako kruh... Voda má také tři odlišné skupenství - i když je to pořád ta samá látka ...
Ale Bůh je cosi víc! Nepochopitelný, neuchopitelný lidským rozumem. Mohu ti rozumem popsat vztahy v Boží Trojici, ale ji samotnou nedokážu vysvětlit. Tento Bůh se přijímá vírou.
Josefe, tvoje lidské tělo - to jsi přece ty sám! Ale tvoje lidská duše, ze které nic vidět nemůžeš a přesto tady je - to jsi přece také ty sám! Dvě věci naprosto rozdílné, přesto jeden člověk!
I když se ti tělo věkem mění a nejsi už tím klukem, který si kdysi hrával na písku - pořád vnitřně jsi tím samým klukem, tou samou osobou. A vzpomínáš na to svoje dětství, jako by to bylo včera! Přitom tvoje tělo není tvojí duší, ani tvoje duše není tvým tělem (Jako Otec není Synem a Syn není Otcem). Tělo ti stárne, duše nestárne. Jenom v tom ideálním případě se u některých lidí jejich duše stává více moudřejší....
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 18. leden 2024 @ 19:42:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ To je pořád jeden Bůh.
Jen k nám přistupuje jednou jako Otec, podruhé jako Syn a potřetí jako Duch svatý./
To co jsi teď napsal Stando, to je klasický modalismus (Jinak také sabelianismus). Ten jste prohlásili za herezi přece.
Jednou Bůh vystupuje v modu (proto modalismus) Otce, jednou v modu Syna, jindy v modu Ducha svatého.
Je to jedna osoba, která jednou je Otcem, jindy Synem, a ještě jindy Duchem svatým. Nemůže se stát, že by byli, existovali Otec, Syn i Duch svatý v jednom okamžiku. |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 19. leden 2024 @ 07:08:24 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Je to jedna osoba, která jednou je Otcem, jindy Synem, a ještě jindy Duchem svatým."...
Není to jenom jedna "osoba", ale Bůh je spíš osobnost. Proto jsem také napsal, že každý příklad ze stvořeného světa, aplikovaný na Boha, bude pokulhávat.
Osobnost je soustava
vlastností, charakterizujících celistvou individualitu , zaměřené na realizaci svých cílů a rozvinutí svých
možností. Tvoří ji individuální spojení biologických (v případě lidí), psychologických a sociálních aspektů každého jedince .
..."Nemůže se stát, že by byli, existovali Otec, Syn i Duch svatý v jednom okamžiku."...
A proč se to nemůže stát? Při Ježíšově křtu se přece z nebe ozval hlas nebeského Otce a zároveň i Duch svatý se nad Kristem vznášel viditelně v podobě holubice. Takže žádný modalismus, ale součinnost - jednání vždycky v dokonalé jednotě tří, kteří se navzájem milují..
Není dobře člověku samotnému (Gn 2,18) - byl už takto stvořen Bohem jako Boží obraz ve stvoření. Máme - li si udělat nějakou představu o Bohu, musíme se dívat právě na člověka, na Boží obraz. Člověk je stvořen pro společenství, pro život ve vztazích. Jinak se cítí prázdným.
Z tohoto se dá odvodit, že ani Bohu by nebylo dobře samotnému. O Bohu však víme, že žije v dokonalé blaženosti svého bytí - ani před stvořením světa mu tedy nic nechybělo.
Z
tohoto pohledu ani člověk není jedna "osoba" - v dokonalé vnitřní
nejednotě může tělo dělat jednu věc a duch člověka přitom bude
protestovat. Touhy
těla a touhy ducha člověka se mohou natolik různit, že člověk pak svádí
vnitřní boj. A kdo to tedy spolu bojuje, když ne právě "osoba" Rosmano
s Rosmanem samým? A bojovat spolu mohou jenom dvě různé "osoby"!
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 20. leden 2024 @ 13:39:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | //..."Nemůže se stát, že by byli, existovali Otec, Syn i Duch svatý v jednom okamžiku."...
A proč se to nemůže stát? //
Stando, já vím že se to může stát. A že Bůh a Ježíš jsou 2 různé bytosti, individuality.
Ale tak jak jsi to výše napsal:
/ To je pořád jeden Bůh. Jen k nám přistupuje jednou jako Otec, podruhé jako Syn a potřetí jako Duch svatý./
to vyznívá, že je to jedna individualita v různých modech. A buď vystupuje jednou jako Otec, podruhé jako Syn a potřetí jako Duch svatý. -> z toho vyplývá, že nemohou být zároveň, v jednom okamžiku jak Otec, tak Syn, tak Duch svatý.
A to je modalismus. Prostě jedna bytost (Bůh) je jednou Otcem, jindy Synem, jindy Duchem svatým.
A jinak - Stando, já nejsem 2 různé osoby :-) Ani 3. |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 (Makarios5@seznam.cz) v Sobota, 20. leden 2024 @ 23:09:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ROSMANO
A jinak - Stando, já nejsem 2 různé osoby :-) Ani 3.
Jsi jedna osoba, trojjediná osoba - s duchem, duší a tělem.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. leden 2024 @ 10:40:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Také ty, Josefe, jsi jedna individualita - osobnost.
Přesto jsi docela jistě také i ty musel v životě nejednou svádět vnitřní boje.
Kdo tedy všechno a s kým jsi tam uvnitř bojoval? Na které straně jsi stál svojí osobou a kdo byl pak ve tvých vnitřních bojích (ve tvém rozhodování) tím tvým protivníkem?
Máš snad uvnitř sebe trvale nějaký cizí element, tvojí osobě nepřátelský a nijak nesouvisející s tvojí osobou, se kterým ty pak bojuješ své vnitřní boje?
A nebo je pravdou, že byly situace, kdy jsi bojoval i sám se sebou?
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pondělí, 22. leden 2024 @ 11:17:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
No, Stando, ale Bůh a Ježíš nejsou jedna individualita. Která ještě navíc svádí s sebou vnitřní boje :-) |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Pátek, 12. leden 2024 @ 15:53:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Koloským 2:9 (NIV) Neboť v Kristu žije veškerá plnost Božství v tělesné podobě.
1. Slovo „Božstvo“ nebo „Božství“ je překladem řeckého slova theotes. V řeckém anglickém lexikonu od Liddella a Scotta, klasickém lexikonu starověkého řeckého jazyka, je překládán jako „božství, božská přirozenost“. Liddell a Scott ve svém případu citují řecké autory Plutarcha a Luciana a také odkazují na Heliodora a Oribasia pomocí fráze dia theoteta = „z náboženských důvodů“. Řecké slovo se v Bibli vyskytuje pouze jednou, takže pokusit se pro něj vytvořit argument, který znamená „Bůh“ nebo „Boh“ (což je sám o sobě nejasný termín), je skutečně velmi podezřelé. Standardní pravidla pro výklad Písma by diktovala, že způsob, jakým Pavel používal teoty v Kolosanům, by byl stejný, jak byli Kolosští zvyklí je slyšet ve své kultuře. Není důvod se domnívat, že Pavel psal Kolosanům v očekávání, že „předefinují“ slovní zásobu, kterou používali. Kristus byl naplněn svatým duchem „bez míry“ a Bůh mu dal na zemi pravomoc uzdravovat, vyhánět démony, odpouštět hříchy atd. Dává tedy dokonalý smysl, že Písmo říká, že Kristus měl plnost „božské přirozenosti“. “ přebývající v něm. Ve skutečnosti se totéž říká o každém křesťanovi (2. Petrův 1:4).
2. Slovo „plnost“ ukazuje, že verš mluví o něčem, z čeho by člověk mohl mít také jen část. Nemá smysl mluvit o „plnosti“ něčeho, co je nedělitelné. Bůh je nedělitelný. Nikdy nečteme o „plnosti Boha Otce“, protože Bůh je podle definice vždy plný své vlastní přirozenosti. Proto tento verš nehovoří o tom, že Kristus je Bůh, ale o tom, že Bůh nějakým způsobem poskytuje Kristu „plnost“. Co tento verš říká, je objasněno dříve v Koloským: „Bohu se zalíbilo, že v něm přebývá veškerá jeho plnost“ (Kol. 1:19). To je pravda. Jan 3:34 dodává vysvětlení: „Nebo ten, koho Bůh poslal, mluví slova Boží, neboť Bůh dává ducha bez omezení.“
3. Skutečnost, že Kristus má „všechnu plnost“ Boha, z něj nedělá Boha. Efezským 3:19 říká, že křesťané by měli být naplněni „vší plností Boží“, a nikdo nevěří, že by to z každého křesťana udělalo Boha.
4. Kdyby byl Kristus Bohem, nedávalo by smysl říkat, že v něm přebývala Boží plnost, protože jako Bůh by měl vždy plnost Boží. Skutečnost, že Kristus mohl mít v sobě přebývat Boží plnost, ve skutečnosti ukazuje, že nebyl Bohem. 2. Petra 1:4 říká, že prostřednictvím velkých a vzácných Božích zaslíbení „můžeme mít účast na božské přirozenosti“. To, že máme „božskou přirozenost“, z nás nedělá Boha a Krista to neudělalo Bohem. Poznámka k 2. Petrovi 1:4 v NIV Study Bible je téměř správná, když s odkazem na božskou přirozenost uvádí: „Jsme přebýváni Bohem skrze Jeho Svatého Ducha“ (řekli bychom „duch svatý, odkazující na Boží dar ). Podobně i Kristus, který byl bezmezně naplněn svatým duchem, v sobě přebývala plnost „Božství“.
5. Kontext je klíčem ke správné interpretaci verše. Kolosští ztratili zaměření na Krista (viz Kol 1:15-20). Koloským 2:8 ukazuje, že lidem hrozilo nebezpečí, že se obrátí k „prázdné a klamné filozofii“, než aby se zaměřili na Krista. Co mohla filozofie a tradice nabídnout, co Kristus nemohl? Následující verš je připomínkou toho, že neexistuje lepší místo, kde se obrátit pro odpovědi a pravdu, než ke Kristu, v němž přebývá veškerá Boží plnost. V kontextu zde není nic, co by opravňovalo věřit, že Pavel píše o Trojici. Jednoduše říká, že pokud chceš najít Boha, hledej ke Kristu. Sám Kristus řekl, že je „Cesta“ a „Pravda“ a že „nikdo nepřichází k Otci než skrze mne“. |
]
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. leden 2024 @ 10:39:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mnozí z nás tento krok k Bohu už dávno udělali, Toníku.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 14. leden 2024 @ 09:41:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Je s tebou někdy těžká řeč, Stando.
Když jste ten krok mnozí z vás udělali, proč píšeš, že ho musíte udělat každý z vás?
Musíte ho udělat, i když jste ho už udělali?
Toník |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. leden 2024 @ 10:55:12 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ten můj krok k Bohu u mě není záležitostí uprchlé minulostí, ale trvalou záležitostí stálé přítomností.
I dneska musím ve svobodě vkročit směrem k Bohu a jeho záležitostem. I dneska musím říci: "Buď vůle tvá".
Protože i dneska bych stále mohl Boha nějakým projevem nelásky zarmoutit. A to nemám v plánu.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 15. leden 2024 @ 19:39:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ten můj krok k Bohu u mě není záležitostí uprchlé minulostí, ale trvalou záležitostí stálé přítomností.
Je s tebou někdy těžká řeč, Stando.
Nejdřív napíšeš: hned na to:
Mnozí z nás tento krok k Bohu už dávno udělali, Toníku.
a potom zas:
Ten můj krok k Bohu u mě není záležitostí uprchlé minulostí, ale trvalou záležitostí stálé přítomností.
A to je asi všechno je asi "logické" ve tvém světě.
No, kdyby ses přestal vykrucovat a jasně jsi napsal jestli's někdy skutečně takový krok Bohu vstříc udělal, kdy a jak se to stalo, co to pro tebe a pro Boha znamenalo, či cokoliv dalšího k tématu, bylo by to určitě zajímavější než tvoje hřešení nebo víry na dvojí křtení.
Toník
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 16. leden 2024 @ 08:36:10 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Říká ten, kdo se už jako jednou pokřtěný brzy po svém narození se nechal někdy ve svých pětadvaceti znovu pokřtít.
A je to pro něho "logické".
..."a jasně jsi napsal jestli's někdy skutečně takový
krok Bohu vstříc udělal, kdy a jak se to stalo, co to pro tebe a pro
Boha znamenalo "...
Spolupráce s Bohem v mém životě vyžaduje dělat tyto kroky neustále. Znamenají pro mne radost ze života, harmonii v rodině a v mezilidských vztazích, přímo "těšení se do práce" - chuť přetvářet svět více do podoby ráje, s Božím požehnáním se pak dostavují také výsledky, ze kterých se mohu radovat. Neustále se učím v modlitbě rozšiřovat svoje srdce, abych byl schopen je více naplňovat Božími milostmi.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 16. leden 2024 @ 09:32:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Stando, to vím, že jsi psal, že ses dal někdy v pětadvaceti znovu pokřtít. Dokonce sis vyrobil nějaké tvoje "víry" na dva křty. Psal jsi taky, že jsi byl někdy před tím hloupý a lákala tě pozlátka světa, potom zase ve třiceti povrchní, neznalý, nevzdělaný ...
Všechno to už jsem od tebe četl. A snad je to "logické" ve tvém životě.
Ale hlavně to už píšeš zbytečně, známe to o tobě.
Zpět tedy k tématu.
Spolupráce s Bohem v mém životě vyžaduje dělat tyto kroky neustále.
No a na to jsem se ptal - napiš o tom někdy něco, jak takové kroky děláš, jak to probíhá, jestli už jsi nějaký takový krok udělal. Můžeš popsat i ty výsledky.
Prakticky. Svědectví z reality.
Určitě to bude zajímavější, než tvoje "víry" na dva křty či "víry" na nějaké kamínky, co máte.
Víry mně Stando nezajímají, už jsi snad ty tvoje "víry" popsal všechny, jen se opakuješ, už nové "víry" nepřinášíš. Navíc tyhle tvé "víry" o tvém životě vypovídají jen zprostředkovaně, ne přímo.
Zajímá mne zkušenost. Praktická. Ze života.
Psal jsi:
To jsi někdy udělal? Kdy a jak? Stalo se ti někdy, jak Bůh řekl?
Toník |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 17. leden 2024 @ 11:05:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Víra je základem života křesťana. Pána Ježíše víra lidí i víra jeho učedníků velice zajímala:
(Mt 9,2)
Když Ježíš uviděl jejich víru, řekl ochrnutému: „ Buď dobré mysli, synu, odpouštějí se ti tvé hříchy.“
(Mt 17,20) Amen, pravím vám, budete-li mít víru jako zrno hořčice, řeknete této hoře: ‚Přejdi odtud tam‘, a přejde; a nic vám nebude nemožné.
..." To jsi někdy udělal? Kdy a jak? Stalo se ti někdy, jak Bůh řekl? "...
To se ptáš vážně?
Vždyť co jiného je život křesťana, když už ne právě toto?
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 19. leden 2024 @ 09:02:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ |
Víra je základem života křesťana.
Určitě, Stando. To víš dobře. Celým srdcem věříme Bohu.
Pána Ježíše víra lidí i víra jeho učedníků velice zajímala
To ano. Ale to byla víra srdcem Bohu. Nebyly to ty vaše "víry" rozumem na kamínky, bible, dva křty, na znovuzrození a co tak ještě věříte nebo si vyrábíte za víry.
Mně ty vaše víry Stando moc nezajímají. Chápu, že když něco neznáte, nemáte s tím praktickou zkušenost, tak si k tomu v rozumu vyrobíte nějaké "víry". Ty "víry" vypovídají o vás, vašem charakteru, životě, ale jen zprostředkovaně. Když si někdo vyrobí v hlavě "boha", co mu dělá nachytávky a šmíruje ho za postelí, tak to vypovídá o tom člověku, co asi žije. A hlavně jaký má charakter, jak uvažuje. Když ty si vyrobíš nějakou víru na kamínky nebo na dva křty, tak to taky vypovídá o tom, co asi žiješ. Ale ne přímo, jen zprostředkovaně.
No, samozřejmě.
Vždyť co jiného je život křesťana, když už ne právě toto?
No, jasně, že toto je život křesťana.
Odpovíš tedy na otázku přímo a z tvého života?
Toník |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 21. leden 2024 @ 10:31:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nejsou to ale žádné "naše víry" - o nutnosti narodit se znovu z vody a z Ducha svatého učí sám Pán Ježíš (J 3,5).
Zrovna tak učí i o nutnosti mít jeho tělo za pokrm k věčnému životu (J 6,53-58).
Kdy naposledy jsi ty "jedl" takto Krista? Nehladoví tvoje duše po Kristu?
Dneska ráno jsme se všichni v kostele modlili modlitbu(č. 31) za jednotu křesťanů.
..."
To jsi někdy udělal? Kdy a jak? "...
Tyto kroky dělám v životě neustále. Z nich vzniká celá moje životní cesta.
..." Stalo se ti někdy, jak Bůh řekl?"... Stalo. Dokonce nikdy se mi to nestalo opačně.
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 23. leden 2024 @ 08:52:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Nejsou to ale žádné "naše víry" - o nutnosti narodit se znovu z vody a z Ducha svatého učí sám Pán Ježíš (J 3,5).
Tak, Stando. Ježíš učí o tom, že se má člověk narodit znovu. Dokonce musí. Říká: Musíte se narodit znovu. Má mít člověk praktickou zkušenost se znovuzrozením.
Neučí Ježíš o tom, že člověk se nemá narodit znovu a místo toho má mít ke znovuzrození nějaké nesmyslné "víry", jako to máte vy.
To je STando náš hlavní rozdíl - rozdíl mezi tím, když člověk má praxi, žije to, co říkal Ježíš proti tomu, když mají lidé jen "víry" k tomu, co Ježíš říkal, ale nikdy to nezažili.
Zrovna tak učí i o nutnosti mít jeho tělo za pokrm k věčnému životu (J 6,53-58).
Ale to jsi zase něco vynechal, viď, Stando?
Jan 6 53 je: "Nebudete-li jíst tělo Syna člověka a nebudete-li pít jeho krev, nebudete mít v sobě život. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm."
(Tedy Jan to zdůraznil úplně všechno, já ti zdůraznil jen to co jsi vynechal)
Kdy naposledy jsi ty "jedl" takto Krista?
Každý den, Stando.
Kdy jsi ty naposledy takto "Jedl a pil" Krista?
Dneska ráno jsme se všichni v kostele modlili modlitbu(č. 31) za jednotu křesťanů.
Opět, Stando:
Je lepší mít jednotu křesťanů, než se za ní modlit.
Tak jako je lepší zažít znovuzrození, zakustit na vlastní kůži, aby se člověku to slovo stalo v jeho životě, než mít nějaké hodně divné "víry" ke znovuzrození.
K čemu vám jsou "modlitby za jednotu křesťanů", když pak chodíte na křesťanský portál, prudíte, útočíte, lžete, pomlouváte, když třeba hodnoty, které jsou pro nás důležité (a bývají i pro katolíky!) jsou pro tebe [granosalis.cz] "jenom prázdné žvásty"?
Tyto kroky dělám v životě neustále. Z nich vzniká celá moje životní cesta. Stalo. Dokonce nikdy se mi to nestalo opačně.
Jestli ty kroky skutečně děláš neustále, tak proč o tom proboha něco nenapíšeš???!!!
Jestli se ti to skutečně stalo, tak proč o tom proboha něco nenapíšeš???!!!
Proč pořád píšeš o nějakých tvých zmatcích ve vírách dvou křtech, o hřešení, a kdejaké blbosti, co tu popisuješ a nenapíšeš něco o tomhle?????
Nebo jsou ty "kroky co děláš v životě neustále" jen fiktivní, jako to, že ses dal pokřtít podruhé v jezeře a jako tvoje "víry", za které se stydíš a jen těžce vyplouvají napovrch?
Toník
|
]
|
|
VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 20:33:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud se dobře pamatuji, tak sem někdo před časem dal odkaz na články, kde pan Rosmano, který prodělal nějakou těžkou operaci, velebí Krista a dokonce v Kristu jásá - dalo by se tak říci.
Já jsem se styděl, že nemám takovou víru i radost.
Nyní pan Rosmano končí v nenávisti, jako popírač Kristova božství.
Historie pana Rosmana je podle mého soudu důkazem, že spasení lze ztratit.
Co se stalo? Co vstoupilo do procesu?¨
Snad toto? PROČ K NIM BOŽÍ SLOVO
NEMLUVÍ?
Dokáže to někdo vysvětlit?
Ekrazit |
Re: VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 21:13:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pane Ekrazite, vaše úsudky jsou hodně mimo.
Já v žádné nenávisti nekončím. I nadále velebím Pána Ježíše Krista a v Něm jásám. Protože dal sám sebe jako výkupné za nás, za mne, vykoupil mě svou drahocennou krví. Obdařil mě svým vzkříšeným životem, a tak se mohu radovat z Jeho přítomnosti. Velebím Ho za to, že Bůh Ho učinil Pánem i Mesiášem, a posadil Ho na pravici svého Majestátu. A On je mým Přímluvcem, Veleknězem, Pastýřem .
Jeho slovo mne sytí, těší, naplňuje. On mi dává poznat Otce, umožňuje žít ve smíření s Otcem. A tak dále...
|
]
Re: VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 21:48:47 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já vám nerozumím. Opravdu ne. Je-li tomu opravdu tak, jak říkáte, proč tedy popíráte Kristovo božství? Proč lidi s jejichž názory nesouhlasíte, nenávidíte, proč byste je udával, či dokonce fyzicky likvidoval? Tak toto je ovoce Ducha (Gal. 5,22)??? Nezlobte se na mě - ale já vám nevěřím ani slovo! Po ovoci je poznáte (Mt. 7,16). Nezlobte se na mě - ale já vidím ve vašem myšlení určitý nezdravý posun . . . Viz např. odhalení, které zde zveřejnil pan Syntezator. Zajímá mě názor druhých diskutujících na tento problém. Jinak vám děkuji za vaše vyjádření. Hezký večer.
Ekrazit |
]
Re: VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 22:01:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Je-li tomu opravdu tak, jak říkáte, proč tedy popíráte Kristovo božství? /
Na to je jednoduchá odpověď. Protože apoštolové ani sám Ježíš nám v Písmu svatém Ježíše neprezentují jako Boha.
Zcela jasně ukazují, kdo je Bůh, a také kdo je Ježíš. |
]
Re: VELETOČE PANA ROSMANA (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 22:14:13 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji za vyjádření, takže je to jasné. Dobrou moc.
Ekrazit |
]
|
|
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 22:04:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
Typy překladů Přeložit text angličtina – zjištěno Zdrojový text 1 Corinthians 10:4b
They drank of that spiritual rock that followed them, and that rock was Christ. (KJV)
1. This verse is only a problem if it is misunderstood or mistranslated. Some Trinitarians use it to teach that Christ was actually with the Israelites, following them around. However, the Old Testament makes no mention of Christ being with the Israelites in the wilderness. And if he had been, he certainly would not have been “following” them.
2. The word “follow” means “to go after,” and that can mean either in time or space. The Israelites did “drink,” i.e., get nourishment, from knowing about the Christ who was to come after them. The very Trinitarian NIV translates the word “follow” as “accompany,” as if Jesus were accompanying the Israelites on their journey. The Greek word usually translated “follow” is akoloutheo. It appears in the Nestle-Aland Greek New Testament 90 times. Even in the NIV it is translated as some form of “follow” (like “follows,” “following,” etc.) 83 times. The NIV translates akoloutheo as “accompanied” only twice, here and in Mark 6:1, and we submit that the NIV does so here because of the translators’ Trinitarian bias and not because the context calls for it. Although it is true that akolutheo can be translated as “accompany,” it should not be translated that way here, but would be better translated as “followed.” The vast majority of translations agree. As we have said, there is no verse in the Old Testament that records Jesus Christ traveling with the Israelites, so the translation “accompanied” does not fit with the rest of Scripture. Christ was the hope of Israel, and people who looked forward to him were strengthened by their anticipation of their coming Messiah.
3. Since this verse mentions the Israelites in the desert, the desert wanderings become the “remoter context” against which one must check any interpretation. As we have already noted, there is no reference that can be brought forward to show that Christ was either with the Israelites or was somehow following them around. Are there verses that show that the Israelites were looking forward to the Messiah? Yes, many. The Passover Lamb foreshadowed the Messiah. The manna anticipated Christ being “the true bread from heaven.” The Tabernacle, with all its offerings, foreshadowed Christ in many ways, including being the place where people would meet God. The High Priest was a type of the Great High Priest, Jesus Christ. It was in the wilderness where that great prophecy of the coming Messiah was given: “A star will come out of Jacob; a scepter will rise out of Israel,” and “their kingdom will be exalted” (Num. 24:7,17). There is no question that the lesson from these verses is that the people looked forward to the coming of the Messiah and “drank,” i.e., got strength and nourishment, from knowing that he was coming⁹ clear Výsledky překladu Výsledek překladu 1. Korinťanům 10:4b
Pili z té duchovní skály, která je následovala, a tou skálou byl Kristus. (KJV)
1. Tento verš je problémem pouze v případě, že je špatně pochopen nebo přeložen. Někteří trinitáři jej používají k tomu, aby učili, že Kristus byl ve skutečnosti s Izraelity a následoval je. Starý zákon však nezmiňuje, že by Kristus byl s Izraelity na poušti. A kdyby byl, určitě by je „nenásledoval“.
2. Slovo „následovat“ znamená „jít po“, a to může znamenat jak v čase, tak v prostoru. Izraelité skutečně „pili“, tj. dostávali potravu, protože věděli o Kristu, který měl přijít po nich. Samotný trinitářský NIV překládá slovo „následovat“ jako „doprovázet“, jako by Ježíš doprovázel Izraelity na jejich cestě. Řecké slovo, které se obvykle překládá jako „následovat“, je akoloutheo. V řeckém Novém zákoně Nestlé-Aland se objevuje 90krát. Dokonce i v NIV je to přeloženo jako nějaká forma „následovat“ (jako „následuje“, „následuje“ atd.) 83krát. NIV překládá akoloutheo jako „doprovázené“ pouze dvakrát, zde a v Markovi 6:1, a my tvrdíme, že NIV tak zde činí kvůli trojiční zaujatosti překladatelů a ne proto, že to kontext vyžaduje. I když je pravda, že akolutheo lze přeložit jako „doprovázet“, nemělo by se to tak překládat zde, ale lépe by bylo přeložit jako „následováno“. Naprostá většina překladů souhlasí. Jak jsme řekli, ve Starém zákoně není žádný verš, který by zachycoval Ježíše Krista cestujícího s Izraelity, takže překlad „doprovázený“ neodpovídá zbytku Písma. Kristus byl nadějí Izraele a lidé, kteří se na něj těšili, byli posíleni svým očekáváním svého příchodu Mesiáše.
3. Vzhledem k tomu, že tento verš zmiňuje Izraelity na poušti, stává se putování pouští „vzdáleným kontextem“, proti kterému je třeba ověřovat jakýkoli výklad. Jak jsme již poznamenali, neexistuje žádný odkaz, který by mohl být předložen, aby ukázal, že Kristus byl buď s Izraelity, nebo je nějak pronásledoval. Existují verše, které ukazují, že se Izraelité těšili na Mesiáše? Ano mnoho. Velikonoční beránek předznamenal Mesiáše. Manna předpokládala, že Kristus je „pravý chléb z nebe“. Svatostánek se všemi svými nabídkami v mnoha ohledech předznamenával Krista, včetně toho, že byl místem, kde se lidé setkávali s Bohem. Velekněz byl předobrazem Velkého Velekněze, Ježíše Krista. Bylo to na poušti, kde bylo dáno ono velké proroctví o příchodu Mesiáše: „Hvězda vyjde z Jákoba; z Izraele povstane žezlo“ a „jejich království bude vyvýšeno“ (Nm 24:7,17). Není pochyb o tom, že z těchto veršů plyne ponaučení, že lidé se těšili na příchod Mesiáše a „pili“, tj. dostávali sílu a výživu, když věděli, že přichází⁹ |
|
|
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: mikim v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 22:13:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oko tolik blábolů v jednom komentáři může vymyslet jedině trinitář |
Výborně, milý tapetáři, výborně! (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Čtvrtek, 11. leden 2024 @ 22:31:42 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Výborně, milý tapetáři, výborně! Takže je to jasné . . . Hezký večer . . .
Ekrazit |
]
|
|
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: Syntezator v Pátek, 12. leden 2024 @ 12:10:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | No zdravý rozum mi říká, že spousta příběhů z bible se nikdy reálně nestaly, ale jsou spíše jen jakési alegorie nebo metafory. Zdravý rozum mi říká, že když od 1. ledna čepuju na benzínce benzín, který má 10% lihu, nezachráním planetu, ale jen si zkur.vím motor. Zdravý rozum mi říká, že když nějaký národ se roztahal po celém světě, vyhubil Indiány, používal černochy jako otroky, házel jaderné bomby na japonská města, napalmem vypaloval vietnamské vesnice, bombardoval Jugoslávii, Irák, Libyi, lhal o svých motivech a cílech, má 700 vojenských základen ve 130 zemích po celém světě, zaplavuje celý svět filmovou tvorbou plnou násilí, atd., že to asi nebude tak skvělý národ, jak to vnucuje propaganda. A tak bych mohl pokračovat...
Půvabné je, jak se pětibolševik rosmano dohaduje s pětibolševikem okem o tom, zda Jošua byl člověk nebo bůh a kreslí si tu osy a průsečíky Krista. :-)
To je parodie na logiku. Ostatně ti dva bobci by se měli obejmout, vždyť zanedlouho poběží hodit hlas komsomolce Pekarce. |
]
Všechna království světa jsou pod Satanovou vládou . . . (Skóre: 1) Vložil: Ekrazit v Středa, 17. leden 2024 @ 18:35:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Všechna království světa jsou pod Satanovou vládou (Mt. 4; 8,9; Lk. 4; 5-7).
Z toho všeho nutně plyne, že Satan platí, úkoluje a řídí koalici i opozici.
Obě skupiny směřují k jednomu a témuž vytčenému cíli - avšak rozdílnou rychlostí.
A právě v této rozdílné rychlosti je nejúžasnější finta, nejúžasnější iluze tzv. "demokracie."
Skupina, která k neblahému cíli směřuje pomaleji, je lidmi pokládána za "dobrou" a proto ji volí. A v příštích volbách se role obrátí . . .
Tak to je celé to divadélko, kterému lehkověrné lidé, toužící po lepších poměrech, avšak neznalých sil svět ovládajících, neustále věří a jsou tak neustále podváděni - a proto nikdy nejsou, a nikdy nebudou se svou volbou spokojeni!
Skutečná demokracie je za těchto podmínek nemožná!!!
O silách ovládajících svět zde:
Ekrazit |
]
|
|
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 12. leden 2024 @ 17:43:36 CET (O uživateli | Poslat zprávu) |
/ Je - li Ježíš jenom člověk a je už přitom kdesi daleko v nebi - jak tvoji modlitbu jako člověk může vůbec slyšet? A jak dokáže jako člověk jednotlivě rozlišit třeba statisíce modliteb najednou, když se k němu modlí zároveň křesťané na celém světě? Není už toto zcela nad možnosti jakéhokoli tvora?/
Stando, a to mi píšeš ty, katolík ? :-)
Za to by tě tvůj duchovní vedoucí pokáral :-) Když to dokáže Maria a stovky svatých, pak proč by to nedokázal Pán Ježíš Kristus ?
Nebe není daleko. To za prvé. To je taková pohanská, metafyzická představa o nebi, které je někde vysoko daleko nad oblaky.
Nebe je duchovní realita. Jiný rozměr existence. A není daleko nikomu z nás. Stejně tak Bůh. Ap. Pavel řekl Atéňanům na Areopagu toto: Sk 17:27: aby hledali Boha, zda by se jej snad mohli dotknout a nalézt ho, a přece není od nikoho z nás daleko.
Poznání Ježíše, společenství s Ním, to je duchovní záležitost.
O Ježíši je napsáno, že se obětoval "skrze věčného Ducha" Žd 9:14: čím více krev Krista, který skrze věčného Ducha sebe samého obětoval neposkvrněného Bohu, očistí naše svědomí od mrtvých skutků k službě živému Bohu? A také, že byl "ospravedlněn v Duchu" 1Tm 3:16: A vpravdě veliké je to tajemství zbožnosti: Ten, který se zjevil v těle, byl ospravedlněn v Duchu, ukázal se andělům, byl hlásán národům, ve světě mu uvěřili, byl přijat ve slávě vzhůru.
Ježíš řekl, že zůstává s námi až do skonání věků. Skrze svého Ducha. Ježíš je Duchem oživujícím.
Vnímání Jeho, poznávání, slyšení Jeho hlasu - záleží od toho, zda jsme ospravedlněni vírou a máme vírou očištěné srdce od zlého svědomí. Tehdy můžeme vnímat Boha, můžeme také vnímat Ježíše a On slyší nás. Narozením z Ducha vstupujeme do jiného rozměru existence.
A za druhé:
Že je naším prostředníkem člověk Kristus Ježíš, nám říká Boží slovo: 1Tm 2:5: Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7 K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem
Tak proč se vůbec ptáš, "je-li naším prostředníkem jenom člověk" ? Ne "je-li". Je. |
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 13. leden 2024 @ 10:56:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já, jako katolík, ti tvrdím, že není - li Kristus vtěleným Božím Synem (sám Bohem), nemůže nám být prostředníkem k nebeskému Otci. A nemůže jako člověk slyšet modlitby jiných lidí. To je nad možnosti člověka. Jen ta skutečnost, že Ježíš není jenom člověk, ale také Bůh znamená, že skrze Krista se můžeme modlit k nebeskému Otci ii k andělům a svatým v nebi a že oni nás mohou slyšet. Pro jejich společenství s Kristem.
Žádný "jenom člověk" nemůže být pro jiného člověka prostředníkem k Bohu. Protože oba dva jsou na tom svými lidskými možnostmi úplně stejně. |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 13. leden 2024 @ 22:12:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | / Já, jako katolík, ti tvrdím, že není - li Kristus vtěleným Božím Synem (sám Bohem), nemůže nám být prostředníkem k nebeskému Otci......
Žádný "jenom člověk" nemůže být pro jiného člověka prostředníkem k Bohu./
No, Stando, to tvrdíš ty.
Svatý Pavel z Tarsu, jako apoštol, tvrdí zcela něco jiného:
1Tm 2:4: který chce (Bůh), aby byli všichni lidé zachráněni a přišli k POZNÁNÍ PRAVDY (a ta PRAVDA je taková): Je totiž jeden Bůh, jeden je také prostředník mezi Bohem a lidmi, ČLOVĚK KRISTUS JEŽÍŠ, který dal sám sebe jako výkupné za všechny, jako svědectví ve svůj čas. 7K tomu jsem byl ustanoven hlasatelem a apoštolem — mluvím pravdu v Kristu, nelžu —, učitelem národů ve víře a v pravdě.
Řekl bych dost, až diametrálně něco jiného. Tak co s tím ? Komu budeme věřit ?
Ap. Pavel také tvrdí toto: Ř 5:15: Avšak s darem milosti tomu není tak jako s proviněním. Jestliže proviněním jednoho člověka mnozí zemřeli, mnohem více se na mnohé rozhojnila Boží milost a dar spravedlnosti v milosti toho jednoho ČLOVĚKA, JEŽÍŠE KRISTA.Ř 5:18: A tak tedy: jako skrze provinění jednoho člověka přišlo na všechny lidi odsouzení, tak i skrze spravedlivý čin jednoho ČLOVĚKA přišlo na všechny lidi ospravedlnění k životu. 1K 15:21: Když tedy přišla skrze člověka smrt, přišlo skrze ČLOVĚKA také vzkříšení mrtvých.
Dost jiné než trinitární povídky...
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 14. leden 2024 @ 10:49:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Dost jiné než trinitární povídky..."...
Ahoj Josefe. Podívej se znovu na svůj komentář. Snažíš se mi v něm dokázat, že Ježíš byl člověkem. Cožpak ale já tuto skutečnost snad někde rozporuji? Ano, Ježíš byl člověkem.
Proto, aby mohl být Boží Syn prostředníkem k Otci, se musel stát člověkem.
To byla jedna z nutných podmínek (jenom to, co bylo přijato Slovem, mohlo býti spaseno). Aby mohl být lidem prostředníkem k nebeskému Otci musel být člověkem jako my. Toto je součástí křesťanského trinitárního učení .
Ale aby byl prostředníkem k nebeskému Otci, musel být víc, než my všichni ostatní lidé - musel být sám také Bohem.
Vždyť v něm tělesně přebývá veškerá Plnost Božství, i vy jste v něm přidruženi k jeho plnosti, v něm, jenž je Hlavou každého Knížectva i každé Mocnosti.
Znáš snad ještě někoho jiného z lidí, který by měl plnost lidství i Plnost Božství zároveň?
Když ke mě přichází Duch svatý, přicházejí ke mě vlastně Otec se Synem v jejich vzájemné lásce - Duch svatý není ničím jiným než Láskou Otce k Synovi a Láskou Syna k Otci.
Je jenom jeden Bůh....
Víš, Josefe, upozornil jsem tě už, že jedeš na bicyklu opačným směrem - ale násilím tě obracet nebudu, neboj. Nemohu si dovolit ztrátu toho času. Před třiceti lety jsem vysadil kus lesa, nyní jezdím přes poledne tak na čtyři hodiny kácet stromy, aby ty zbylé měly více místa. Čtyři hodiny práce s motorovou pilou - a mívám toho "po stařečkovo". Cítím pak každý sval. Ale už si pomalu zvykám. Je to parádní práce. Navíc se u nás rozjel další kurz alfa - přes sto lidí - tak tam pomáhám. Chci, aby se farnost oživila. Vloni bylo třicet pohřbů, ale jenom pět křtů. Mizerná demografie....
|
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Neděle, 14. leden 2024 @ 18:47:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/ Aby mohl být lidem prostředníkem k nebeskému Otci musel být člověkem jako my. Toto je součástí křesťanského trinitárního učení . /
OK. to souhlasí. To nás učí Písmo svaté.
/ Ale aby byl prostředníkem k nebeskému Otci, musel být víc, než my všichni ostatní lidé - musel být sám také Bohem. /
To ovšem nesouhlasí. To už nás Písmo svaté neučí. Neučí to ani sám Ježíš, ani apoštolové.
Stando, že v Ježíši přebývala plnost božství, neznamená, že byl Bohem. Všímej si toho, jak se apoštolové snaží ve svých vyjádřeních ze všech sil sdělit, že Bůh skrze Něho mocně působil, že skrze Něho projevoval svůj charakter, sebe sama, ale zároveň, že Ježíš nebyl a není sám tím Jediným Bohem. Nikdy si nedovolili říct, že je Bohem. Na to měli jako Židé dostatek Boží bázně a úcty před Bohem. A nikdy Boha a Ježíše nezaměňovali a nepletli si je. A Ježíš je také ničemu takovému neučil a k ničemu takovému neponoukal.
Jinak - nebudu tě zdržovat od práce :-) Děláš hezkou a záslužnou práci. Mě také baví s motorovou pilou. Ale naposledy jsem je použil (mám 2 - benzínovou i elektrickou) asi někdy v březnu - dubnu. A nemám svůj les... :-) Ať vám v té vaši farnosti Bůh žehná. Zjevuje se vám v Duchu svatém, ve svém slovu. |
]
Re: Omyly ve víře, korigované zdravým úsudkem. (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 15. leden 2024 @ 11:55:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Neřekl to z dobrého důvodu - neporozuměli by tomu, nebyli připraveni. Věřili by zmatkům o jednom Bohu na nebi a o druhém Bohu na zemi ....
Až po seslání Ducha svatého jim to došlo ...
Ještě vám mám mnoho co říci, ale zatím byste to neunesli -.---
To nehovořil o žádné banalitě, ale o této podstatné věci, kterou mohli plně pochopit až po seslání Ducha svatého v síle právě tohoto Ducha....
A děkuji ti , Josefe, za hezké přání a požehnání.
|
]
|
|
|
|