|
Právě je 229 návštěvník(ů) a 3 uživatel(ů) online: Miriam rosmano Laura67
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124900847 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Život víry: Přijdu brzo
Vloženo Pondělí, 01. březen 2021 @ 22:59:21 CET Vložil: Tomas |
poslal Frantisek100 · 1Když nastal den
Letnic, byli všichni shromážděni na jednom místě.
· 2Náhle se strhl
hukot z nebe, jako když se žene prudký vichr, a naplnil celý dům, kde byli.
· 3A ukázaly se
jim jakoby ohnivé jazyky, rozdělily se a na každém z nich spočinul jeden;
· 4všichni byli
naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim Duch
dával promlouvat.
· 5V Jeruzalémě
byli zbožní židé ze všech národů na světě,
· 6a když se ozval
ten zvuk, sešlo se jich mnoho a užasli, protože každý z nich je slyšel mluvit
svou vlastní řečí.
Co to byl za svátek letnice? Původně slavnost žně. Byl to
jeden ze tří hlavních svátků, o němž je psáno v knize ze Lev 23.16
· 16Ke dni po
sedmém dni odpočinku napočítáte padesát dní a pak přinesete Hospodinu novou
přídavnou oběť.
· 17Přinesete ze
svých sídlišť chléb k oběti podávání; budou to dva chleby ze dvou desetin éfy
bílé mouky, budou upečeny kvašené, jakožto prvotiny Hospodinu. ¨
· 18S chlebem
přivedete sedm ročních beránků bez vady, jednoho mladého býčka a dva berany. To
bude zápalná oběť Hospodinu s příslušnými přídavnými oběťmi a úlitbami, ohnivá
oběť, libá vůně pro Hospodin
· 21V týž den
svoláte lid . Budete mít bohoslužebné shromáždění; nebudete konat žádnou všední
práci. To je provždy platné nařízení pro všechna vaše pokolení ve všech vašich
sídlištích.
Židé
také odůvodňovali letnice jako den
vydání Zákona. Na tyto svátky přijíždělo do Jeruzaléma mnoho židů ze
zahraničí, kde dlouhá léta a po celá
pokolení žili. Jejich rodným jazykem tak často byl jazyk národa, v němž se narodili
a žili. Doma se jistě učili i jazyk, v
němž čítali svatá Písma. Do ciziny se jejich předci dostali v době různých
válek, kdy židé museli utíkat před nepřáteli. Usídlili se tam, ale na svoji
vlast a víru nezapomínali. Na svoji víru získali i některé pohany, z nich se
staly proselyté. Proselyta byl ten, kdo konvertoval k judaismu. Musel přijmout
obřízku a zachovávat Zákon jako rodilí Židé a ti s ním také jednali jako s
bratrem. V Jeruzalémě v této době letnic tak byla přítomna pestrá směs židovských národností.
V tento den
se učedníci, a nebyli to jen apoštolové, shromáždili na jednou místě. Šlo o
dům. Takže zatím ještě neměli odvahu vyjít ven mezi lidi. Pravděpodobně se i
modlili a zpívali, jednali jednomyslně a vnímali své společenství. A náhle se něco stalo.
Lukáš u toho asi nebyl, ale popisuje to, co mu přímí účastníci sdělili. Napřed nastal zvukový jev.
Hučení. Já si vzpomenu na dětství, jak třeba hučely dráty vysokého napětí, když
jsme si pod nimi někdy hráli. Nebylo nic vidět, ale přesto slyšet. Zde je
slyšet hluk podobný větru a naplnil celý dům. Nešel z venku, ale asi prostě
najednou tu byl. Zdroj nebyl vidět. A do
toho najednou světelné jevy. Plamínky,
které nepálí, ale připomínají oheň.
Nebyli na jednom místě. Šířily se nad jejich hlavami jako přeskakovali z
jedné hlavy na druhou. Na každém z přítomných byl tento světelný jev. Dnes bychom to nazvali jevem, který souvisí s
nějakou energií, třeba elektrostatickou silou. Tehdy nepochopitelný jev, který
nezpůsoboval žádnou škodu. Nic nezačalo hořet ani pálit. A přece to mělo určitý
účinek. Něco se však stalo
s jejich psychikou. Ten světelný jev působil na jejich hlavách, nikoliv
na dalších částech těla. Pociťují něco, co dosud nepoznali. Zvláštní duchovní sílu a ta je nutí nebýt zticha, ale nahlas mluvit
a možní i hlasitě volat. Už nezůstávají
v domě, ale vyhrnou se ven a jejich hlasy
tak přilákají lidi z okolí. A oni aniž
si to uvědomují, mluví a hovoří k Kristu a to tak, že jim lidé z těch mnoha
končin , co sem k nim přišli, rozumí. Nastalo něco zvláštního. Nastalo
simultánní zvěstování evangelia lidem různých jazyků. Bůh dal evangelium
jednomu národu v jednom jazyku a nyní ve všech jazycích všem národům. Učedníci
dostali moc mluvit skutečnými cizími jazyky, A není to nějaká hatmatilka či
nesrozumitelný hlasový projev, ale skutečná řeč, které se nikdy neučili. Tento
dar umožnil v této chvíli šířit evangelium do světa. Je to ale jednorázová
událost, která se neopakuje vždy, když je seslán Duch svatý. Pak se mohou projevovat i jiné hlasové
projevy či schopnosti. Takovou situaci popsal Lukáš podle vyprávění Petra
takto:
Sk. 10,46
· 44Ještě když
Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli.
· 45Bratří
židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha
svatého.
· 46Vždyť je
slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil:
· 4 7„Kdo může
zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“
· 48A dal
pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich
zůstal několik dní.
Toto se stalo v domě setníka Kornelia a bylo znamením, že
na tyto pohany byl vylit Duch svatý ještě před jejich křtem ponořením do vody,
čili fyzickým křtem. Přitom šlo o pohany
a nikoliv třeba o židovské proselyty. Pro Petra to mělo tehdy velký
význam a velká zkušenost. protože
vycítil, že Bůh nedělá rozdílu mezi židem
a pohanem. Pak navrhuje, aby Korneliovi byli pokřtěni fyzicky. K tomu
daru Ducha stačila pouhá víra a žádná obřízka, dodržování Zákona či nějaký
židovský rituál. Oni uvěřili ve Spasitele. A jak se vylití Ducha
projevilo? Mluvili ve vytržení mysli a velebili Boha.
Další podobná
událost je popsána ve Sk. 19 :
· 4Tu jim Pavel
prohlásil: „Jan křtil ty, kteří se odvrátili od svých hříchů, a vybízel lid,
aby uvěřili v toho, který přijde po něm – v Ježíše.“
· 5Když to
uslyšeli, dali se pokřtít ve jméno Pána Ježíše.
· 6Jakmile na ně
Pavel vložil ruce, sestoupil na ně Duch svatý a oni mluvili v prorockém
vytržení.
Tentokrát bylo pořadí v jiném sledu. Napřed slyšení a uvěření, pak křest a pak sestoupení Ducha svatého.
A opět hlasové projevy. Proč? Obrácení křesťané prožívají velkou radost, které
se nedá přejít mlčky. Je obrovský citový prožitek. Je nejen slyšet, ale jistě i
vidět na tvářích. A to se vedle daru jazyků dělo i zde o letnicích.
·
7Byli ohromeni a
divili se: „Což nejsou všichni, kteří tu mluví, z Galileje?
· 8Jak to, že je
slyšíme každý ve své rodné řeči:
· 9Parthové,
Médové a Elamité, obyvatelé Mezopotámie, Judeje a Kappadokie, Pontu a Asie,
· 10Frygie a
Pamfylie, Egypta a krajů Libye u Kyrény a přistěhovalí Římané,
· 11židé i
obrácení pohané, Kréťané i Arabové; všichni je slyšíme mluvit v našich jazycích
o velikých skutcích Božích!“
· 12Žasli a v
rozpacích říkali jeden druhému: „Co to má znamenat?“
· 13Ale jiní
říkali s posměškem: „Jsou opilí!“
Ti, kteří přiběhli k učedníkům , nemohli pochopit, jak
mohou tito lidé ovládat jazyk jejich kraje, odkud přišli.
Lukáš uvádí seznam národností a míst, odkud
posluchači sem přišli . Je vidět, že
pochází opravdu z velmi dalekých krajů. Právem se diví, jak by se učedníci
mohli naučit jejich jazyku. Přece tohle je nemožné. A tváře těchto řečníků jsou plné jakési radosti
a blaženosti, oči jim lesknou, asi podobně jako bývá u alkoholického opojení. Mimika se nedá ovládat a vyjadřuje vnitřní duši učedníků. Asi jsou
opilí? A tu Petr zasáhne:
· 14Tu vystoupil
Petr spolu s jedenácti, pozvedl hlas a oslovil je: „Muži jutští a všichni, kdo
bydlíte v Jeruzalémě, toto vám chci oznámit, poslouchejte mě pozorně:
· 15Tito lidé
nejsou, jak se domníváte, opilí – vždyť je teprve devět hodin ráno.
· 16Ale děje se,
co bylo řečeno ústy proroka Jóele:
· 17‚A stane se
v posledních dnech, praví Bůh, sešlu svého Ducha na všechny lidi, synové vaši a
vaše dcery budou mluvit v prorockém vytržení, vaši mládenci budou mít vidění a
vaši starci budou mít sny. 18I na své
služebníky a na své služebnice v oněch dnech sešlu svého Ducha, a budou
prorokovat.
· 19A učiním
divy nahoře na nebi a znamení dole na zemi: krev a oheň a oblaka dýmu.
· 20Slunce se
obrátí v temnotu a měsíc se změní v krev, než přijde den Páně, velký a slavný;
· 21a každý, kdo
vzývá jméno Páně, bude zachráněn.‘
· 22Muži
izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského Bůh potvrdil před vašimi
zraky mocnými činy, divy a znameními, která mezi vámi skrze něho činil, jak
sami víte.
· 23Bůh předem
rozhodl, aby byl vydán, a vy jste ho rukou bezbožných přibili na kříž a zabili.
· 24Ale Bůh ho
vzkřísil; vytrhl jej z bolestí smrti, a smrt ho nemohla udržet ve své moci.
· 25David o něm
praví: ‚Viděl jsem Pána stále před sebou, je mi po pravici, abych nezakolísal;
· 26proto se mé
srdce zaradovalo a jazyk můj se rozjásal, nadto i tělo mé odpočine v naději,
· 27neboť mě
nezanecháš v říši smrti a nedopustíš, aby se tvůj Svatý rozpadl v prach.
· 28Dal jsi mi
poznat cesty života a blízkost tvé tváře mne naplní radostí.‘
· 29Bratří, o
praotci Davidovi vám mohu směle říci, že zemřel a byl pohřben; jeho hrob tu
máme až dodnes.
· 30Byl to však
prorok a věděl o přísaze, kterou se mu Bůh zavázal, že jeho potomka nastolí na
jeho trůn;
· 31viděl do
budoucnosti, a mluvil tedy o vzkříšení Kristově, když řekl, že nezůstane v říši
smrti a jeho tělo se nerozpadne v prach.
· 32Tohoto
Ježíše Bůh vzkřísil a my všichni to můžeme dosvědčit.
· 33Byl vyvýšen
na pravici Boží a přijal Ducha svatého, kterého Otec slíbil; nyní jej seslal na
nás, jak to vidíte a slyšíte.
· 34David
nevstoupil na nebe, ale sám říká: ‚Řekl Hospodin mému Pánu: Usedni po mé
pravici,
· 35dokud ti
nepoložím nepřátele pod nohy.‘
· 36Ať tedy
všechen Izrael s jistotou ví, že toho Ježíše, kterého vy jste ukřižovali,
učinil Bůh Pánem a Mesiášem.“¨
Petr musí zdůraznit,
že se nejedná o žádnou opilost. Je to možná prvně, kdy je Petr tak smělý, a
hovoří hlasitě a důrazně. Nedá se to vysvětlit pár větami, ale je třeba delší
výklad. Lukáš možná neznamenal vše, ale jen to nejdůležitější. Oni nejsou a
nemohou být opilí. Něco takového u židů by bylo v tuto dubu a den neslýchané.
Všechno, co se děje, je v důsledku vylití Ducha svatého.Možná slyšeli o Joelovi a jeho proroctví a o tom , co bylo zaslíbeno.
Každý, kdo vzývá Pánovo jméno bude spasen. A tím Pánem je Pán Ježíš. A jak se k
němu židé zachovali? A tak Petr dál hovoří o Pánu Ježíši. O tom, že byl poslaný
jako člověk od Boha, jak zemřel ukřižováním a jak ho Bůh vzkřísil. On není v
hrobě, ale v nebi. Zemřel bezhříšný za hříšné a tím splnil své vykupitelské
dílo a zachránil i nás. A pokud tomu nevěříte, vzpomeňte si, co napsal David. A
Petr pak cituje Davidovy verše.
Žalm
16.11
·
9Proto se mé
srdce raduje a moje sláva jásá, v bezpečí přebývá i mé tělo,
· 10neboť v moci
podsvětí mě neponecháš, nedopustíš, aby se tvůj věrný octl v jámě.
· 11Stezku života
mi dáváš poznat; vrcholem radosti je být s tebou, ve tvé pravici je neskonalé
blaho.
A
Petr dodává, že tento Ježíš
Když David psal tento žalm, mluvil jako prorok. Pamatoval
na Boží slib, že vzkřísí jednoho z
potomků, aby na věky usedl na trůně. David si uvědomoval, že to bude
Mesiáš, a přestože zemře, jeho duše
nebude ponechána mimo tělo a jeho nepodlehne rozkladu. Tento Mesiáš a je Ježíš Kristus. Bůh jej vzkřísil z
mrtvých, což mohou všichni apoštolové dosvědčit jako očití svědkové jeho
vzkříšení. Po vzkříšení byl Pán Ježíš vyvýšen na pravici Boží a nyní seslán
Duch svatý, jak Otec slíbil, a to je vysvětlení toho, čeho jsou oni tady
svědky. Kde vzal rybář Petr takové znalosti?
To byl jistě výsledek čtyřicetidenní přítomnosti se vzkříšeným Pánem.
Lidé
zde přítomní jsou v šoku. Jsou to přece židé a dobře znají Písmo. I oni si
najednou uvědomují pravdu a slova, která slyšeli i přítomný Duch Boží. usvědčují
i je. Aniž by je někdo vyzval, ptají se, co mají dělat. Co máme dělat? Tato
otázka je vyvolána hlubokým pocitem viny. Uvědomují si, že jejich spoluvěřící
židé zabili milovaného Božího Syna. Oni jsou svým způsobem, tím, že jsou židé,
hříšní lidé i spoluvrazi a vinni. Jako
mohou uniknout Božímu trestu? Je možné se nějak zachránit? A Petr ji dává odpověď.
·
37Když to
slyšeli, byli zasaženi v srdci a řekli Petrovi i ostatním apoštolům: „Co máme
dělat, bratří?“ 38Petr jim
odpověděl: „Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na
odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.
· 39Neboť to
zaslíbení platí vám a vašim dětem i všem daleko široko, které si povolá Pán,
náš Bůh.“
Kolektivní vina. Jak se z ní dostat a
zachránit? Ti židé po Petrově proslovu
jsou zasaženi vědomím kolektivní viny? Možná se dověděli i to, lidé křičeli na
Pána Ježíše. Matouš
26 kapitola
· 24Když Pilát
viděl, že nic nepořídí, ale že pozdvižení je čím dál větší, omyl si ruce před
očima zástupu a pravil: „Já nejsem vinen krví toho člověka; je to vaše věc.“
· 25A všechen
lid mu odpověděl: „Krev jeho na nás a na naše děti!“
· 26Tu jim
propustil Barabáše, Ježíše dal zbičovat a vydal ho, aby byl ukřižován.
Jak zachránit sebe
i děti ? A Petr jim dal radu. Křest na odpuštění svých hříchů. Kterých? Těch,
které jim Petr popsal. Oni jsou vinní už tím, že k židům patří. A oni věděli,
že Boží tresty doléhají nejen na jednotlivého člověka ,ale na celý národ. To už vědí
z historie. Čeká je Boží trest. Ale to nechtějí. Proto, co máme dělat? A
stačí tak málo. Ponoření do vody s pokáním
a obrácením k Pánu Ježíši. Do vody vstoupím jako hříšný člověk, žid a z
vody vycházím jako člověk, kterému Bůh
odpustil a patřím Kristu. Přestal jsem být židem a stal se vyvoleným v Kristu.
A pak na něho zapůsobí i Duch svatý. Bude prožívat tu samou radost jako ti zde,
které mylně označují lidé za opilé. A to
zaslíbení Božího odpuštění je dědičné a pro všechny lidi, kteří v Božího Syna
uvěří. Je to záchrana pro židy i pohany.
Co lepšího mohli lidí slyšet a vnímat. A reakce se dostavila.
- 40A ještě
mnoha jinými slovy je Petr zapřísahal a napomínal: „Zachraňte se z tohoto
zvráceného pokolení!“
- 41Ti,
kteří přijali jeho slovo, byli pokřtěni a přidalo se k nim toho dne na tři
tisíce lidí.
- 42Vytrvale
poslouchali učení apoštolů, byli spolu, lámali chléb a modlili se.
- 43Všech
se zmocnila bázeň, neboť skrze apoštoly se stalo mnoho zázraků a znamení.
- 44Všichni,
kteří uvěřili, byli pospolu a měli všechno společné.
- 45Prodávali
svůj majetek a rozdělovali všem podle toho, jak kdo potřeboval.
- 46Každého
dne pobývali svorně v chrámu, po domech lámali chléb a dělili se o jídlo s
radostí a s upřímným srdcem.
- 47Chválili
Boha a byli všemu lidu milí. A Pán denně přidával k jejich společenství
ty, které povolával ke spáse.
Lukáš neznamenal
celé Petrovo kázání a možná se ho ani celé od Petra nedozvěděl. Důležité bylo
jádro kázání. Židovští posluchači se měli zachránit z pokřiveného, zvráceného
pokolení, které odmítlo a zavraždilo Ježíše. Záchrana byla možná jen přijetím Ježíše za svého Mesiáše a Spasitele
a veřejně toto vyznat křtem. Tím vyjádřit,
že odmítají jakékoliv další spojení s tímto provinilým Izraelem. Toto přijetí,
čili uvěření a následný křest vedly ke
změně jejich myšlení a jednání. Oni neodcházejí pryč, ještě zůstávají, hlavě
ti, kteří se nemusejí vrátit do svých zemí.
Poslouchají dál učení apoštolů a to vytrvalé a opakovaně.
Mají touhu být ve společenství s ostatními, kteří uvěřili. Zúčastňují se
lámání chleba. Tady asi ještě nejde o
Památku Páně, kterou Ježíš ustavil, ale o dělení potravy. Dělí se o jídlo.
Stále prožívají radost. Tento jev je typický pro každé lidské společenství, kdy
lidé sdílejí stejný názor a myšlení, tak typické pro různá hnutí hlavně mladých
lidí. Jejich vztah k okolnímu světu se
mění. Už nelpí na majetku a prodávají své nemovitosti, aby tak výtěžek z toho
dali do společného fondu, z něhož se
dostává stejnou měrou všem to základní, co člověk potřebuje. Docházejí společně
do chrámu, protože rozhodně neodmítají židovskou víru a náboženství, uznávají proroky i Zákon.
Vždyť Pán Ježíš se choval stejně, obracel se na proroky a zachovával Zákon. I
pro apoštoly je to vzácná doba, kterou později už nezažijí. Teď je nikdo
nepronásleduje a oni jsou obdivováni,
protože konají i zázraky. Dokonce mají u lidí tak velkou autoritu, že existuje
ve vztahu k nim i určitá bázeň. Za pár
týdnů či měsíců se budou křesťané setkávat jen v domech a přístup do chrámu jim
bude odepřen. Nyní prožívají radostné období. Věří , že jsou povolaný a Bohem
vyvolený lid. V nebi vnímají své občanství a na zemi se snaží žít podle Božích
ustanovení. Věří, že Kristus se brzy vrátí. Proto nic neplánují. Jejich
budoucnost je příchod Ježíše. Pozemské prožitky neznamenají nic proti tomu, co
je přece čeká. Jsou tak nadšeni , že jsou jakoby přeneseni do jiné dimenze. A
mnohým okolním lidem se jejich způsob
života líbí. Přicházejí další a další.
Lidé touží přece po spáse a také chtějí
prožívat stejnou radost, klid, lásku….
Dá se tak žít stále na Zemi? Není život těchto první křesťanů
pro nás i poučením, že si máme dát na něco pozor, že se nemáme jen nechat unést
emocemi a vypnout rozum? Kolik lidí naletělo sektám právě díky manipulaci s
city věřících a zapření myšlení. V každém případě tyto první křesťany obdivuji
a myslím si, že nám zanechali u určité poselství a varování. Představme si, že
by Pán Ježíš řekl učedníkům, že se vrátí za dva tisíce roků. K čemu by takové
sdělení bylo a jaký by přineslo užitek? Pán Ježíš určitě nechtěl učedníky
zarmoutit a ostatně možná ani on sám datum svého příchodu neznal. Odpověď nevím
by asi učedníky nepotěšila. Odpovídá, že
přijde brzo. Z hlediska věčnosti je to pravda. Učedníci se těší, mají radost.
Možná, že není přesný výraz brzo. Možná to vyjádřil Pán Ježíš slovem, které
lidí špatně vnímali. I Jan před koncem života si jistě dával otázku, kdy se
vrátí Pán Ježíš a proč se jeho návratu nedočkali jeho bratři v Kristu? Můžeme si to říkat i my v dobách velkého
utrpení. Ale opravdu slovo brzo v pohledu na věčnost je odpovídající výraz, i
když neupřesňuje konkrétní datum. Křesťané začali postupně chápat, že brzo
nelze chápat za týden, měsíc a ani roky. Když časový údaj brzo položíme na
pomyslnou časovou osu věčnosti, tak i tisíce let z tohoto pohledu znamenají brzo.
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Úterý, 02. březen 2021 @ 09:18:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Frantisek100 - kdy přijde Pán Ježíš a jestli brzo? No tak nikdo z nás neví, kdy nás Bůh zavolá a kdy zemřeme. Určitě se setkáme s Pánem Ježíšem a může to být hodně brzo. To nikdo nevíme. Připravovat se na toto setkání je velmi vhodné |
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Úterý, 02. březen 2021 @ 09:20:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Frantisek100 - mluvení jazyky je jako hudba. Není to dnes tak obvyklé. V hluku světa neslyšíme a nevnímáme vanutí Ducha svatého |
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 03. březen 2021 @ 11:32:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj
Frantisek100 - mluvení jazyky je jako hudba. Není to dnes tak obvyklé. V hluku světa neslyšíme a nevnímáme vanutí Ducha svatého
V hluku města nemuíš poznat pokud některá hudba hraje falešně.
Duch Svatý vane kudy chce a může tě oslovit (můžeš jej vnímat)na poušti ale stejně tak i v hluku okolního světa.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 12:10:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname nepoznáš falešně hrající hudbu? No nevím. Myslím si však, že je to Duch svatý, o kterého se můžeš opřít. |
]
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Úterý, 02. březen 2021 @ 09:27:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Frantisek100 jak se zachránit? No naslouchejme tomu, co nám říká Hospodin. Ze všech lidí slyšel Hospodinův hlas jenom Abram.
A můžeš se zamyslet i nad milosrdným Samařanem. Ty tu takové situace rád rozebíráš. Ten milosrdný Samařan ošetřil nebožáka a zaplatil jeho doléčení. On se zastavil na místě, kde se nezastavili mnozí, kteří se tam měli zastavit a neudělali to. Možná spěchali, možná se nechtěli umazat .......možná měli víru jenom ve slovech
|
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Úterý, 02. březen 2021 @ 13:11:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Mluvení jazyky já to vidím takto, apoštolové promlouvali k velkému shromáždění různých národností a každý jim rozuměl ve svém jazyce, jejich slova dávala smysl. O blábolení nemůže být řeč.
Modlitba v jazycích je otázka, protože Bůh ví předem oč chceme prosit, tam není potřeba slov, jde spíše o náš vnitřní postoj prosit a uvažovat o tom.
Někdo potřebuje se nesrozumitelně modlit ale pokud tak dělá na veřejnosti, měl by vědět co říká a vysvětlit to. Jinak blábolí ač to není nijak ve zlém.
Úplně špatně je když z toho někdo udělá (požaduje jako) důkaz znovuzrození a nebo pravé víry.
Mluvení jazyky se vyskytuje občas i v katolické církvi - já v tom velký smysl nevidím ale také to nijak nezatracuji.
Možná by byl zajímavý názor psychologa, teologa, člověka znalého lidské duše.
H.
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 08:45:21 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname- Marek 16, 17 [biblenet.cz]Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky;
O mluvení jazyky hovoří Písmo svaté. K pochopení tohoto daru nepotřebuji psychologa, protože Bible není učebnice psychologie.
Bible je přece slovo Boží. No a v Bibli je všechno, co potřebujeme vědět, abychom byli spaseni.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 03. březen 2021 @ 10:30:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Popsané zázraky měly smysl v době, kdy ještě neexistovalo
psané Boží Slovo. Dnes jde spíše o podvody typické hlavě pro letniční sekty.
Když jsem slyšel tato žvatlání, tak jsem se spíš zděsil. Na jedné straně
údajné zázraky a nakonec chudák mladý kluk závislý na alkoholu se oběsí. Ale jinak ho vidím, jak byl štastný, že tam je.
Byl mezi lidmi a potřeboval pomoc, ale
odbornou. Já nic takového neuměl a byl
jsem tam jen asi třikrát. Když chtěl na mne půjčit tisícovku, volal jsem
pastorovi. Nic mu nedávej! Tak jsem
nedal. Asi by to stejně měl na alkohol, což jsem tehdy nevěděl. Pak jsem ho
viděl ve městě a vedly ho dvě dívky. Pochopil jsem, že tam něco není v pořádku. Nepomohla
by mu spíše léčba v zařízení ? Já tam pak už nechodil. Mám spíše špatné zkušenosti s těmito jevy. Jde tu
dnes o podvody a byznys a západní trend. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 12:23:01 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Frantisek100 mluvím přímo k tobě a ne ke tvému zážitku v sektě. My se máme nechat vést Duchem svatým. Dary od Pána Ježíše se neprodávají. Nejde to. Buď dar dostanu a nebo ne, no a jestli ho dostanu, tak ho nemám na výdělek a neprodávám ho za peníze! |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 03. březen 2021 @ 11:06:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj.
O mluvení jazyky hovoří Písmo svaté.
To nepopírám a dokonce to i píšu - ptám se na smysl blábolení, kterému nerozumí ani autor. V biblickém případě jim lidé rozuměli - hovořili jejich řečí. (Ovládali několik jazyků a to je dar jazyků)
Názor psychologa je zajímavý, pokud člověk, něco říká a neví co (blábolí)- to může i nemusí mít vnitřní původ. (např. nemoc)
Jak říká František, blábolení jazyky často zneužívají sekty.
Měl by si číst vše, co říkám, a teprve podle toho reagovat.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 12:15:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname Nepopíráš? Proč se pak ptáš na smysl blábolení-----nevím, kde takové blábolení můžeme slyšet.
Psycholog mi přece nemusí vykládat mluvení v jazyku nebo modlení v jazyku. Psycholog ať se drží svého.
Pasáž: 1 Korintským 14,1-4 - 1 [biblenet.cz]Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce o dar prorocké řeči.
- 2 [biblenet.cz]Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.
- 3 [biblenet.cz]Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.
- 4 [biblenet.cz]Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.
Číst všechno od tebe, a proč si myslíš, že to všechno nečtu?
Drž se Písma a nemusíš si lámat hlavu nad mluvením jazyky ve vytržení.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 03. březen 2021 @ 12:39:40 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj.
Podle toho jak odpovídáš nečteš i teď odpovídáš poněkud mimo .
Myslím, že vůbec nechápeš smysl otázky, nemá cenu v tom pokračovat.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 15:14:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname souhlas. Možná příště si nebudeš myslet, že jenom ty chápeš a víš. Ono vyjádřit se je těžké.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 03. březen 2021 @ 20:39:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj.
Máš pravdu, vyjadřovat se není snadné ale pochopit druhého je někdy obtížnější.
Mohu tě ujistit, že zdaleka ne všechno chápu a mám velké mezery ve vzdělání a asi už to nenapravím - třeba to časem také poznáš :-)
Prosím berme se s humorem a nadsázkou - jinak je to úplně v háji :-)
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Středa, 03. březen 2021 @ 20:55:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname rozumím. Samozřejmě, že děkuji za diskuzi k tomuto tématu a nemyslím, si, že máš mluvit o nějakých mezerách ve vzdělání. Důležitá je přece moudrost, moudrost života. Není nic horšího než vzdělaný člověk bez moudrosti. Tu moudrost určitě máš. O))))) Nevím, proč se pořád hádáme. Příště to bude lepší o))))) |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Středa, 03. březen 2021 @ 21:14:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj.
Tohle je opravdu shoda, určitě se nechci hádat, určitě se nám to úpodaří vylepšit. :-) Díky za tvá slova.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Akuzativ v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 09:46:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Noname
O) souhlas |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 09:55:29 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Tak pro mě zajímavý by byl názor a svědectví lidí, kteří dar jazyků mají a se v jazycích modlí. Např. ap. Pavla. A jiných.
Názor psychologa, teologa na dar jazyků je pro mě tak relevantní jako názor Klause na covidismus či globální oteplování. Stejně tak jako názor různých "polokřesťanských" přicmrndálků. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 10:29:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Apoštol Pavel to vyjádřil jasně. Dnes ale nejsou mezi nám
apoštolové, ale často podvodníci. Jde o magii a ne působení Ducha Božího. Ještě
jsem nezažil, aby u tohoto žvatlání byl někdo, kdo by tuto podivnou řeč
přeložil. Je to spíše patologický psychologický jev spojený s magií. O Letnicích se mluvilo srozumitelnými
jazyky a nežvatlalo. Mne stačilo, co jsem zažil v jedné sektě v AC. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 10:35:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To je tvůj názor. Hloupý.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 11:22:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Bohužel zkušenost z praxe. Letniční hnutí je Satanův podvod,. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 11:30:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
To není zkušenost z praxe. To patří mezi názor různých "polokřesťanských" přicmrndálků.
Mě by zajímaly názory a svědectví opravdových křesťanů
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 13:29:41 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Mě by zajímaly názory a svědectví opravdových křesťanů<<
A jéje! Proč se tedy nezeptáte na názor a svědectví těch opravdových křesťanů, rosmano? :) |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 13:57:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A jéje!
A jak víte, že se nezeptám ?
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 15:54:39 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nepsal jsem, že se nezeptáte opravdových křesťanů :) Psal jsem, proč se jich nezeptáte. Roky běží. Kolik let už se vlastně v křesťanství pohybujete? A ještě jste se nějakého opravdového křesťana na to nezeptal? Určitě ti opravdoví křesťané mají přeci nějaká jména, nebo ne? ;) Mezi křesťany, jsou i takoví, kteří komunikují s tím apoštolem Pavlem/Šaulem. Nevím, zda jsou to opravdoví křesťané, ale pokud ano, jistě Vám odpoví :) |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 16:05:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Teď jsem si uvědomil, že leonet cosi psal o svém setkání se s apoštolem Pavlem/Šaulem, a že ho provedl celým listem Římanům. Třeba mu i vysvětlil listy do Korintu. Vy byste se přeci zeptal na to opravdvého křesťaba Pavla/Šaula, rosmano, proč se ho tedy nezaptáte přímo, nebo přes leoneta :))) (PS: anebo jste zase jen plácal, rosmano, viďte. Možnà jste to Vy, ten opravdovej křesťan, ale nevím, když myslím jazyky jako i Cizinec neblábolíte, tedy ehm, nemodlíte se). |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 22:14:00 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj. A jéje!
A jak víte, že se nezeptám ?
Možná se opravdových křesťanů ptáš ale jejich slova dopadají na značně neúrodnou půdu,
svědectví toho jsou tvé projevy.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 08:50:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Honzo, vy dva s Františkem si tu vytvořte skupinku polokřesťanských přicmrndálků o oblažujte nás tady výklady Božího slova. Např. o daru jazyků. O Letnicích, apod. A také svou skvělou "praxí".
Aby všichni co GS čtou věděli, co křesťanství není. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pátek, 05. březen 2021 @ 12:26:58 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Jozefe.
Koukám naučil si se nové slovo, to chválím ale není třeba nás s tím stále oblažovat. :-) Napiš sem nějaký svůj výtvor, nemusíš jen závidět a pomlouvat Františka. Měl by si sám (slovy) dokázat, kdo je pravý křesťan a ne přiživovat pomlouváním kdo podle tebe není.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 13:03:53 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Nemám potřebu nic nikomu dokazovat.
A vy pište o věcech kterým rozumíte a nestrkejte se do spekulací o křesťanství, které jak je vidno, jdou zjevně dalece mimo vás.
Proč jsi vůbec začal pindat o "mluvení jazyky" pod článkem, který to vůbec primárně, natož vůbec v negativních konotacích neřeší ?
O blábolení a žvatlání si povídej se stejnými neználky jako jsi sám někde soukromě. Ne na křesťanském fóru. Urážíš křesťany. Z darů Ducha svatého laskavě nedělej opičky. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Pátek, 05. březen 2021 @ 20:14:57 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj.
Neříkám, že by si měl něco dokazovat ale mohl by si něco kloudného napsat k tématu. Takto jen pindáš ty, abych použil tvá slova.
Jsi schopen rozlišit mluvení nějakým srozumitelným jazykem a blábolením kterému ani sám autor nerozumí - To první je dar Ducha svtého ono nesrozumitemné blábolení nevím co má společného s Duchem svatým - můžeš mi to prosím vysvětlit ?
Honza
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 08:45:34 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Dar jazyků není žádné blábolení - to si už konečně zapamatuj. Dar Ducha svatého od Boha, jinak dar Milosti, ty budeš zesměšňovat nálepkováním o nějakém blábolení ? Nemyslíš že se posouváš na hodně tenký led ? Ty budeš soudit a zesměšňovat Boha, Jeho dílo ? Kým myslíš že jsi ?
Promlouvání jazykem, kterému autor nerozumí, velebení Boha v cizích jazycích přesně a výstižně popisuje ap. Pavel v 14. kap. 1 . listu Korintským. Stačí číst. I pro neználky a posměvačky. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Sobota, 06. březen 2021 @ 10:29:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ahoj Josefe.
O zesměňování darů Ducha svatého mluvíš jenom Ty. já se Tě ptám a vidím, že nejsi schopen dát odpověď aniž by si urážel.
Máš pravdu posouvám se někdy na tenky led, posouvám tam, kam se už ty a spol. neovážíte, pro pochopení Božího slova. Vaše sekta vám to nedovolí. Na rozdíl od vás snažím se pochopit Boží slovo a neberu jej jenom jako literu slova.
Vysvětli mi, pokud se modlíš k Bohu, Bůh předem ví oč budeš prosit, můžeš se modlit beze slov a modlitba dojde svého cíle. Tak k čemu jsou jazyky, Boha chválíš postojem duše, nikoliv množstvím slov.
Pokud se budeš v soukromí modlit jazyky a tak chválit Boha, je tvá věc a nic proti tomu, pokud to budeš předvádět na veřejnosti a nebudeš vědět co říkáš, tak budeš podoben těm, kteří se modlí na nárožích a dávají tak na odiv svou zbožnost.
Co se týká Kor. 14, přečti si ji pozorně a hlavně přemýšlej, komu a v které době (do které situace)byla napsána a co znamená dnes pro nás.
P.S. pozdravuj Toníka.
H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Sobota, 06. březen 2021 @ 11:15:48 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Já mluvím o tvém zesměšňování Darů Ducha svatého. O tom, co ty provádíš.
Nebo si myslíš, že říkat daru jazyků blábolení, jak tomu s oblibou říkáš, není zesměšňování ? A copak to asi je mudrlante ?
Vaše sekta tomu tak neříká ?
/Co se týká Kor. 14, přečti si ji pozorně a hlavně přemýšlej, komu a v které době (do které situace)byla napsána a co znamená dnes pro nás./
A proč bych měl uvažovat jako vy posměvačci ? Co znamená dnes pro vás Kor 14 tady dáváš otevřeně najevo. Blábolení. Nemyslím se řídit radami a postoji vaší sekty, a stát se posměvačem jako ty.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: noname (honza610@centrum.cz) v Sobota, 06. březen 2021 @ 11:57:49 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ty si moc nepřemýšlel o tom co jsem napsal, že. :-) Posměváčke jsi tu hlavně ty, pokud to ještě nevíš ale to asi nepochopíš :-) H.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. březen 2021 @ 00:34:52 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | O blábolení a žvatlání si povídej se stejnými neználky jako jsi sám někde soukromě. Ne na křesťanském fóru. Urážíš křesťany. Z darů Ducha svatého laskavě nedělej opičky.
Možná rozumí blábolení a proto o něm píše - a křesťanů na křesťanském fóru se jeho psaní netýká, spíše to bude něco z jeho prostředí.
Toník |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 14:31:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kdo je takový opravdový křestan? Znal jsem jednoho, co
někdy žvadlal, ale ten klidně i podváděl a kradl. Takže to byl ten opravdový
svatý? A čí Ty jsi přícmrndálek? Po roce 89 takových šašků se vyrojilo hodně.
Exportovali k nám americký duchovný hnus. Hráli komedii se žvatláním a podivným
uzdravováním. Made in Hagin a jiní. K nim patříš? Ty jsi ten opravdový křestan, co žvatláš? |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 15:08:56 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Aaa. Polokřesťanský přicmrndálek se projevil.
Nemám zájem o diskuse na vážná témata s "polokřesťanskými" přicmrndálky.
Všechno co řeknete je blbě.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 17:22:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To je krásné svědectví od křestana. Ani se neumí vyjádřit , zda opravdu věří v Krista. Prostě americké náboženství. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 17:53:05 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Tak to je správně polokřesťanský přicmrndávači.
Ještě řekni něco jako praktik a křesťanský odborník na dar jazyků o blábolení, žvatlání, sektách, podvodu, americkém náboženství. A pak s podobnými tobě přicmrndávači zaujměte konečné stanovisko k daru jazyků...a dalším darům. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 18:30:46 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Co jsem zažil bylo jen žvatlání a nic víc. To by byl špatný
dar ducha. Takže asi to nebude od Ducha Božího, ale spíše toho amerického ,
falešného a vražebného. Možná si tak žvatlal i ten americký křestanský pilot,
když pouštěl pumy na nevinné lidi. Ale to byli přece komunisté a ty se mají se
zabíjet. Haleluja, halleuja… To je to
Tvoje letniční náboženství!!!! Proč se nemodlíte tak, aby vám bylo rozumět?? Mně stačily ty zkušenosti po roce 89 s letničními křestany. Vlastně to nemohli být křestané, ale nějaké zlo. Apoštol Pavel takové projevy neměl moc v lásce. Napíši o tom článek. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 18:42:30 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ten článek nepiš.
Stejně to bude neskutečná blbina.
Jako od polokřesťanského přicmrndávače.
Smysl by měl článek od někoho, kdo Ducha svatého má, má dar jazyků, modlí se v jazycích a ví, k čemu je to užitečné. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 21:54:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A s klidným svědomím vraždí, že? To jste vy, letničáři,
bezcharakterní pobožní. Neznám ani jednoho poctivého a charakterního letničáře.
Vždy podvodníci a lháři. Podporované
západními sektami. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 22:29:44 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Rosmano přeci nikoho nevraždí, Frantisek100, natožpak s klidným svědomím. Kolik znáte letničních křesťanů, kteří vraždí. Nepřehánějte, příliš zevšeobecňujete a urážíte slušné lidi, kteří mají jen jiný názor na stejnou věc.
Eštechle midom jitge fratich opl riduk! Umím i jiné jazyky toho daru. Tenhle byl jen jeden z těch andělských ;) |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2021 @ 06:40:03 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu, že přeháním. Ale s tím letničním pilotem to je
pravda. Ten zabíjel s klidným svědomím.
K čemu mu byl andělský jazyk? A tak to bylo
s mnoha křesťanskými Američany třeba ve Vietnamu. Stačí si přečíst knihu
Rozhovor s Američany či shlédnout některé filmy o chování křesťanů ve válce ve
Vietnamu. Letniční hnutí je druh náboženského fanatismu a je velmi zneužitelný.
Jde o podvody a šílený okultismus.
Stačilo mi, co jsem viděl. Těm lidem vypadne mozek a v takovém stavu jsou
schopni všeho.Ovládá je jakýsi guru a jeho ďábelská síla. Takový Hagin mávne rukou
a celé řady lidí padají k zemi a přitom se tomu směje. Tady už jsme na něčem
nebezpečném. Takové masy zfanatizovaných se dají ovládat i k vraždění. Tady je křesťanství
mimo . Něco nebezpečného a zlého a to cítím na těchto lidech. Ty nevěříš Kristu, tak Tě to trápit nemusí. Ale postihne to všechny. Stejný problém jako fanatický islám. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Pátek, 05. březen 2021 @ 08:03:06 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dobré ráno, Frantisek100. Tak vidíte, teď píšete rozumně. Kvůli jediného případu, podle jednoho člověka, nemůže obviňovat všechny lidi mezi letničními křesťany z téhož. Jistě jsou zde ikony tzv. charismatického křesťanského hnutí. Vlastně ani nejde o letniční hnutí, ale z něho pocházející hnutí. Je to trochu složitější to rozčlenění. Já mezi nimi byl nějakých patnáct let. Ještě teď od pasu klidně vystřelím to mumlání v těch prý "jazycích", jak jen budete chtít, že to bude znít pokaždé jinak :) Cizinec ani rosmano s tím nemají žádnou vnitřní osobní zkušenost. Vím to o nich. Těch různých "konferencí" jsem zažil dost. Vím o co jde :) A v Korintu, v tom městě pohanské zasvěcené prostituce božstvům to bylo s těmi jazyky to stejné, už před křesťanstvím.
Na rosmano jsem reagoval právě proto, že na jedné straně kritizuje mluvení s mrtvými, na druhé straně by se zeptal na názor Ježíšovského apoštola, a těch, kdo s těmi "jazyky" mají zkušenost - prý opravdových křesťanů, což podle toho, co psal, tedy sám není - "jazyky" mluvit neumí. Názory jiných, majících s tím zkušenost, ač vnější, nebere.
On ten apoštol měl napsat, že kdo těmi jazyky mluví, má se modlit, aby je uměl i vyložit - tedy jednoduše rozumět doslova tomu, co jeho ústa říkají. A zde je ta slabůstka těch "obdarovaných" - nerozumí tomu a někteří si dokonce vymýšlejí výklady :) Pokud totiž měli druzí slovo od slova o těch "letnicích" rozumět těm obdarovaným, pak musí jít o naprostý překlad, stejně jako když někdo rozumí anglicky, tedy slovo od slova. A jak to je stěmi výklady "reemovců" - to mohu dosvědčit jejich nervózitu na tyto mé dotazy. Problém prostě je v davové psychóze, v uvedení se do tranzu, a pak v jednoduché paměti mozku :) Žblebtat prostě není problém. A považovat to za něco "extra" za dar, to je jen úsměvné, pro mne určitě. A hlavně naprosto k ničemu, jen k té davové psychóze. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 09:35:33 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
/Letniční hnutí je druh náboženského fanatismu a je velmi zneužitelný. Jde o podvody a šílený okultismus. Stačilo mi, co jsem viděl. Těm lidem vypadne mozek a v takovém stavu jsou schopni všeho./
Přestaň žvanit polokřesťanský přicmrndálku. Je zcela irelevantní co jsi ty viděl nebo sis ve svém chorém mozku myslel že vidíš. Proto přestaň tady šířit ta tvoje hlupácká moudra.
Až se staneš křesťanem (jestli se staneš), potom se opatrně a s bázní ptej na Boží věci. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2021 @ 10:10:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Já jsem křesťanem už dávno od 18 let, kdy jsem potkal hodné
věřící. A Bůh mne vedl. I v těžkém životě i v práci a dal hodnou ženu i hodné děti. U nich bylo nebezpečí, aby se
nedostaly do spárů takových letničních či
jiných sekt, ale ubránily se včas. Poznal jsem , že mnoho lidí v těchto
sektách si zničí život sobě, na pracovišti i svému okolí. Lidé vlivem jejich
jednání ztrácí zájem o duchovní věci a mají odpor ke křestanství. Do roku 89
jsem byl ještě trochu naivní, také nepůsobily tu západní sekty. Po roce 89 jsem
byl zděšen. Kdybych si neuvědomil, co mi Bůh dal, tak bych se víry snad i
zřeknul. K tomu vede vaše letniční náboženství. Fanatismus, vymývání mozků.
komedie s čarováním, příšerné divadlo( viz Hagin a jiní) a mnoho sociálně patologických jevů. V
podstatě dobře promyšlený satanský postup, jak zničit víru v Boha. Ostatně s
tím má velké zkušenosti třeba nepřihlášený, který se víry zřeknul. To já zase
přes všechnu vaši faleš a satanské podvody se ubráním. Moje zkušenosti nikdo
nevymaže. Pavel rozhodně si také s tímto žvatláním moc nevěděl rady. Včera jsem
o tom napsal pojednání. Pravdivé a podle
Božího Slova.Jinak jsem mnohokrát vyznal veřejně, že v Krista věřím a nejsem fanatik. A v LDN mne lidé poslouchali v rámci besed nad Božím Slovem, těšili se a mnoho jsem jich potěšil i u lůžka.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 10:23:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Jestli těm lidem v LDN vykládáš takové kraviny jako zde, tak to mě potěš :-).To je mi jich upřímně líto. Nepustil bych tě k ním.
/Pavel rozhodně si také s tímto žvatláním moc nevěděl rady./
O kterém Pavlu mluvíš, o tvém sousedovi ?
Jinak Bible včetně Pavlových listů nic o žvátlání nemluví. To pouze vy polokřesťanští přicmrndálkové. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2021 @ 10:45:35 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A kom Ty? O vašem Haginovi a dalších guru ? Vaše žvatlání je hnusné a nemá nic společného s Kristem. Je to satanský trik lidské psychiky. Komu tím pomůžete a koho potěšíte? Je to jen prostředek k vlastnímu se vyvyšování a pýše. Můžete nadávat nadávat Bohu a chtít na věřících Amen. Satanské působení je to!!! Prostuduj si apoštola Pavla a pozorně. I jemu tento jev připadal divný a neužitečný. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 10:50:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Vyjadřuj se k věcem, o kterých něco víš.
Jinak pomlč ignorantský přicmrndálku |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2021 @ 14:45:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To mne neznáš. Já jsem byl vždy bojovník a s takovými falešnými
lidmi, kteří vraždí Ježíše, se nevzdávám. Umím ustoupit jedině pravdě. A pak
mám výhodu, že vás pobožné letničáře znám. Zatím je vidět, že Boží slovo a ani
apoštola Pavla neznáš. Máš jen mozek vymydlený vašimi guru, kteří údajně
navštěvují nebe i peklo. Jsem rád, že jsem vás poznal a znám vaši záludnost. Zatím si se ani trochu rozumně nevyjádřil a neumíš argumentovat. Krásný důkaz, jací jste lháři a podvodníci. Přesně to sedí k pravdě, kterou o vás letničářích znám z praxe. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: rosmano v Pátek, 05. březen 2021 @ 15:40:20 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Františku, ty tvoje eseje co tady vkládáš - od koho to opisuješ ?Co tě k tomu vede to sem kopírovat, když je na první pohled zřejmé, že to není z tebe. Že je to cizí výtvor. Ty máš myšlení absolutně jiné.
Ty umíš psát jen o sektách a letničářích. Se zlobou a nenávistí. Tam je vidět, že to leze z tebe.
Takže i z této "tvé" eseje je jasné, že to není tvoje myšlení.
Vložíš tam maximálně pár vět na konec, které tě jednoznačně identifikují: /...…. Dá se tak žít stále na Zemi? Není život těchto první křesťanů pro nás i poučením, že si máme dát na něco pozor, že se nemáme jen nechat unést emocemi a vypnout rozum? Kolik lidí naletělo sektám právě díky manipulaci s city věřících a zapření myšlení. V každém případě tyto první křesťany obdivuji a myslím si, že nám zanechali u určité poselství a varování./ A které jsou v příkrém rozporu s tím, co celá esej říká....
A pak v diskusi pokračuješ v sobě známém trendu : /Dnes jde spíše o podvody typické hlavě pro letniční sekty. Když jsem slyšel tato žvatlání, tak jsem se spíš zděsil. / Proč najednou píšeš o nějakém žvatlání, když celá esej o ničem takovém nemluví ?
Hraješ směšné divadlo a nevidíš si do huby.
Mluvíš pěkně, pozitivně o Letnicích, a vzápětí se navážíš do darů Ducha svatého, které Bůh začal udělovat veřícím právě v důsledku Letnic, seslání Ducha svatého.
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Pátek, 05. březen 2021 @ 16:28:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Budeš se divit. Denně studuji Písmo, takže ta esej je jen
moje dílo. A závěr pak vyplývá z toho, jaká je bohužel realita. Žvatlání nemůže
být Darem Ducha, protože nic neříká, nepotěší a druhé ponižuje. A pokud takové
hlasové projevy někde jsou, pak podle Pavla tam má být někdo, kdo do překládá.
Ale jaký smysl pak má projev, kterému druhý nerozumí? V tom příběhu o Letnicích
se nežvatlalo, ale mluvilo jazykem, kterému lidé rozuměli. A pro nás je
varování, abychom se nenechali unést vymýváním
mozku vašimi guru, kteří lžou a chovají se patologicky ( viz Hagin a jiní ). Napsal jsem už celou knihu a pokračuji dál a žasnu nad tím, jaké pravdy nalézám. Mluvení jazyky spíše beru jako intimní záležitost, která může nastat z neznámých důvodů, ale nikoliv jako divadlo na veřejnosti. Počkej si na moji studii a pak zkritizuj, co je špatné. Večer jsme ji dopsal a poslal na granosalis. Rád přijmu výtky, pokud budou oprávněné. Bude to dobře pro obě strany. |
]
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 06. březen 2021 @ 08:08:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Právě proto, že asi měl klidné svědomí, tak svých činů, za které
se chlubil i vyznamenáním, nelitoval a neřekl, mrzí mne to, neměl jsem to
dělat. To už by nebylo tehdy moderní. Hlavně, haleluja, komunisté už v Moskvě
nejsou. Čili mozek vymydlený americkou politikou a žádný opravdový Ježíš, asi jen ten americký,
falešný. Jak v kontrastu s těmi, kteří
dokázali odmítnout jít do války do země, která je neohrožovala. Mnozí nevěřící
měli lepší charakter. Hlavně, že má ducha, ale jakého? Pro mne tehdy otřesný
zážitek. Prostě americké letniční náboženství ovládané politikou. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. březen 2021 @ 09:12:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Právě proto, že asi měl klidné svědomí, tak svých činů, za které se chlubil i vyznamenáním, nelitoval a neřekl, mrzí mne to, neměl jsem to dělat.
A to, že svých činů nelitoval, to víš jak, Františku, z čeho?
To ten pilot říkal, že svých činů nelituje, vydal o tom svědectví?
Toník
|
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 06. březen 2021 @ 09:41:07 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Neřekl nám to a chlubil, že byl pilot ve Vietnamu a dostal vyznamenání. Dokonce měl hodnost plukovníka, takže asi i z povolání. Tak, co si mám o takovém člověku myslet? Chce- li nám kázat Ježíše, pak by měl ukázat svůj poctivý charakter a litovat zabíjení. Spíš než Krista nám ukázal na svoje politické názory. Prostě nábožensky založený americký pobožný. Z jeho slov na mne čišela jen faleš a přetvářka a fanatismus bez opravdového Krista. Pro mne šok. Konečně jsme pochopil, jak jsem býval naivní a poslouchal Monte Carlo a řadu vysílání ze zahraničí. Vše mne připadalo k ničemu. Komedie. Hra s lidmi a za tím něčí síla a moc, která zneužila Krista i Ducha Svatého. A tato satanská moc jde k nám do naší země škodit. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. březen 2021 @ 11:05:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Neřekl nám to a chlubil, že byl pilot ve Vietnamu a dostal vyznamenání. Dokonce měl hodnost plukovníka, takže asi i z povolání. Tak, co si mám o takovém člověku myslet?
Takže vám neřekl, jestli lituje nebo nelituje toho, co udělal, ale myslíš si o něm, že nelitoval. Neptal ses ho na to. Rozumím ti dobře?
Toník |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Sobota, 06. březen 2021 @ 15:05:17 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Mně to došlo až doma. A stejně bych se musel ptát
prostřednictví kazatele AC, který překládal. V každém případě jsem ho vnímal
silně politicky a žádného Krista a Boží Ducha jsem v něm nevnímal. Byla to
politicko náboženská agitka a nic víc. Zapamatoval jsem si hlavně chlubení se
tím, že je Američan a haleuja. A ponižování nás Čechů. Dodnes k tomu cítím odpor. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 04. březen 2021 @ 12:54:43 CET (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Tak pro mě zajímavý by byl názor a svědectví lidí, kteří dar jazyků mají a se v jazycích modlí. Např. ap. Pavla. A jiných.
Ahoj.
Přesně tak. Pokud mne bude zajímat, co je to dar jazyků, jak funguje, k čemu je, zeptám se nebo si přečtu informace od někoho, kdo přijal dar jazyků a používá ho a nebude mne zajímat informace od člověka, který dar jazyků nepřijal, nepoužívá ho, nebo ani neví, že takový dar existuje. Když by přijal a používal dar jazyků psycholog, klidně se zeptám psychologa. Jinak bych se psychologa zeptal třeba na to, jak se mu daří a co dělá.
Pokud mne bude zajímat, jak se staví dům, zeptám se někoho, kdo postavil dům, kdo si prošel celou cestu od získání pozemku, před povolení, investice, organizaci až po kolaudaci. Klidně bych se zeptal i psychologa, pokud by postavil dům, to není vada, že je člověk psycholog. Pokud by psycholog dům nepostavil, zeptal bych se ho třeba jak se chytají ryby, když by chodil na ryby.
Stejně tak, pokud mne bude zajímat uzdravení Boží mocí, prorokování, slovo poznání, ... zeptám se lidí, kteří to žijí. Ne těch, kteří to nežijí. A je jedno, jestli budou psychologové, nebo ne, zas tak hrozné to s psychology nebude, aby to byl problém.
Názor psychologa, teologa na dar jazyků je pro mě tak relevantní jako názor Klause na covidismus či globální oteplování.
Tak. O globálním oteplovaní se toho člověk dozví nejvíc od lidí, co ho mají v hlavě. Stejně tak o COVIDisimu se toho člověk dozví nejvíc od lidí, co ho mají plnou hlavu.
Jinak je lepší se podívat do historie, na chvíle, kdy zamrzla Temže či kdy byly v Polabí polopouště, proč se Grónsko jmenuje Greenland, nebo na chvíle, kdy po první světové válce kosila lidi "španělská" chřipka či ve středověku nějaká pandemie.
Protože, jak napsal jeden moudrý muž [obohu.cz], " To, co bylo, je to, co i bude, a to, co se dělalo, je to, co se bude dělat. Není nic nového pod sluncem."
Toník |
]
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Úterý, 02. březen 2021 @ 13:55:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | "Letnice" :) tak to Židé neznají, vocojakogou. Takový den či co nikd, neslavili :). Ale den darování Tóry, to je možno vypočíst - z psané Tóry :). |
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Neprihlaseny v Úterý, 02. březen 2021 @ 22:01:15 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Jo jo, bobci, Ježíš přinde brzo. Akorát mám zprávy, že to bude jen po skype. Kvůli koroně. Budete mít s ním videokonferenci. Koupil si kvůli vám HD kameru. Tak ne že to zase prošvihnete.... |
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Eleazar v Středa, 03. březen 2021 @ 04:08:37 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Oni jsou svým způsobem, tím, že jsou židé,
hříšní lidé i spoluvrazi a vinni. Oni jsou vinní už tím, že k židům patří. Postav si stroj času a vrať se před jaro 1945. Případně do té doby odešli aspoň takové názory.
Lukáš neznamenal
celé Petrovo kázání
Podle kterého veše z Písem jsi k tomu došel?
Pán Ježíš určitě nechtěl učedníky
zarmoutit a ostatně možná ani on sám datum svého příchodu neznal. Odpověď nevím
by asi učedníky nepotěšila. Odpovídá, že
přijde brzo. Nejlépe asi Mt 24,36 Celá řeč končí až Mt 26,1 a reakci učedníků tam nemáme. Já když slyším o tom, že Jeho příchod přijde brzo, tak si říkám, aby to nebylo především pro mě příliš brzo.... A o tom, aby to nebylo pro nás "příliš brzo" je podstatná část Mt 24,36-26,1
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. březen 2021 @ 07:31:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | >>Postav si stroj času a vrať se před jaro 1945. Případně do té doby odešli aspoň takové názory.<<
Tak takové názory Frantisek odeslal do té správné doby - do roku 33 křesťanského letopočtu - viz.:
22 [www.obohu.cz]„Muži izraelští, slyšte tato slova: Ježíše Nazaretského, muže dosvědčeného vám od Boha mocnými činy, divy a znameními, které Bůh uprostřed vás skrze něho učinil, jak sami víte, 23 [www.obohu.cz]tohoto muže, vydaného podle ustanoveného úradku a předzvědění Božího, jste skrze ruce bezbožníků přibili na kříž a odstranili.
36 [www.obohu.cz] Ať tedy všechen dům Izraele s jistotou ví, že Bůh učinil toho Ježíše, kterého jste vy ukřižovali, i Pánem i Mesiášem. “
40 [www.obohu.cz]A ještě mnoha jinými slovy to dosvědčil a vyzýval je: „Zachraňte se z tohoto zvráceného pokolení!“
13 [www.obohu.cz]Bůh Abrahamův, Bůh Izákův a Bůh Jákobův, Bůh našich otců oslavil svého služebníka Ježíše, kterého vy jste vydali a zřekli se ho před tváří Piláta, když se ho rozhodl propustit. 14 [www.obohu.cz] Svatého a Spravedlivého jste se zřekli a vyžádali jste si, aby vám byl darován muž vrah. 15 [www.obohu.cz] Zabili jste Původce života, kterého Bůh vzkřísil z mrtvých; my jsme toho svědky. 16 [www.obohu.cz]A tohoto muže, kterého vidíte a znáte, na základě víry v Ježíšovo jméno toto jméno upevnilo a víra, která je skrze něho, mu dala toto plné zdraví před očima vás všech. 17 [www.obohu.cz]A nyní, bratři, vím, že jste to udělali z nevědomosti, stejně jako vaši vůdcové.
Atd... Takže Frahtisek100, co napsal, napsal podle toho, kde je "zakopaný ten pes", do původu těchto názorů - do doby vzniku křesťanství. |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Vota v Středa, 03. březen 2021 @ 07:42:09 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Ale abych byl spravedlivý - původ je samotného vzniku křesťanství je nutno hledat už 3.století před tou dobou - u helénizovaných Židů, v jejich asimilaci k řeckému náboženství - viz. například tzv. Moudrost Šalamounova - vyloženě helénický spis. |
]
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. březen 2021 @ 08:44:32 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Toto přijetí,
čili uvěření a následný křest vedly ke
změně jejich myšlení a jednání. ..."...
Písmo toto přece popisuje v jiné časové ose: Nejdříve - v jednom okamžiku - bylo uvědomění si toho, že jejich národ, který po tisíce let očekával Mesiáše, ho nakonec , když Mesiáš přišel, tak ukřižoval. Mnozí uposlechli Petrovy výzvy a
1.) Když uvěřili, nejdříve učinili pokání ze svých hříchů (toto je změna v myšlení, způsobená obrácením, odvrácením srdce od všech špatností).
2.) až následně se dali pokřtít Ježíšovým křtem, aby jim byly pro Kristovy zásluhy jejich hříchy odpuštěny. (srv. také Sk 22,16).
V tomto třeba být naprosto přesný, jinak se takové výklady mohou stát zdrojem věroučných omylů.
|
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. březen 2021 @ 08:59:26 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | ..."Pak navrhuje, aby Korneliovi byli pokřtěni fyzicky. ..."...
Třeba rozlišovat: Duch si vane, kam sám chce. Křest Duchem svatým - vylití Ducha svatého na pohany u Kornélia, není křtem ve smyslu nového narození z vody a z Ducha ve křtu (Mt 28,19;)
Je to ve smyslu zcela odlišná událost - o čemsi úplně jiném.
Vylití Ducha svatého na člověka známe z mnoha případů také už v době Starého zákona.
Však pouhým tímto křtem Ducha se nikdo nestal křesťanem, údem Kristovy církve. Vylití Ducha na člověka má v tomto případě jiný cíl.
K tomu, aby se pohan stal křesťanem, je třeba nového narození z vody a z Ducha ve křtu (Mt 28,19).. Takový křest nového narození z vody a z Ducha je možný jen proto, že Spasitel už vykonal svou oběť za hříchy celého světa a toto nové narození do Božího dítěte s už odpuštěnými hříchy je docela novou mimořádnou milostí od Boha - pro zásluhy Krista. Je ovocem Kristovy výkupné oběti.
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Frantisek100 v Středa, 03. březen 2021 @ 09:54:04 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Když Pán Ježíš dával odpověd Nikodémovi na jeho nevyslovenou
otázku, dobře věděl, co ho trápí. Nikodém toužil po věčném životě. Proto přišel
za Ježíšem. Jemu šlo o vysvětlení, jak získat spasení. A Pán Ježíš odpovídá tak,
že to Nikodém nechápe.
A chápeme to i dnes?
Co je to křest?
Znám tolik způsobů
křtu, ale výsledek je jaký?
Někde člověka pokřtí třeba hned, jinde až pro proškolení a v
katolické křtí už nemluvňata. Někde je křest přísně vázán na učení církve a
sekty a dokonce někde i písemný slib, třeba u adventistů. Nás kdysi chtěli jedni věřící pokřtít hned v rybníku, u kterého
jsme stanovali. To se jsme ještě nechápali,
a proto odmítli. Chce-li se člověk nechat pokřtít dnes, není ani kde a u
koho. Často mne to připadá jako ceremoniál přijetí do nějaké sekty. Oba s
manželkou jsme kdysi byli pokřtěni jako děti a své děti na přání babičky
nechali také pokřtít v Klokotech u pana Matulíka. Ale křest nemůže být jen obřad, ale tam je
působení Ducha. A musí být působení Božího Ducha jen při křtu? Jsme oba věřící, ale kam patříme? Bratr a sestra si
říkají jen v rámci sekty či církve. Pokud tam nejsi, jsi pro ně cizí člověk,
asi pohan či odpadlík či co?
K čemu je tedy křest, když odděluje věřící? U některých platí
takový, u jiných musí být křest zase jiný tak, to jak vyhovuje jejich předpisům.
Je v tom chaos. A je na pokřtěných nějak vidět působení Ducha? |
]
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 03. březen 2021 @ 14:08:18 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Křest přece není magie, která by měla z člověka udělat rázem dobráka!
Křest já záchrana od údělu bezdomovce (vyhnance z ráje). Ve křtu Bůh ruší toto naše postavení vyhnanců a dává nám darem (pro Kristovy zásluhy) postavení nové postavení Božího dítěte. Ve křtu jsme se stali dědici nebeského království.
Dá se to přirovnat ke vstupu do šlechtického stavu. Každý šlechtic by se měl podle svého stavu chovat ušlechtile, konat dobro. Měl by dělat čest svému výsadnímu postavení.
Víme však dobře, jak to bylo ve skutečnosti, jak často ti největší zhýralci a zločinci pocházeli z řad šlechty.
To, že má někdo modrou krev ještě neznamená, že nemůže být špatným člověkem, zločincem.
A ani pokřtěný - tedy svým stavem dítě Boží - není nijak omezen, že si může svobodně zvolit konat zlo - být špatným člověkem. Pak ovšem zarmucuje Boha a nežije po způsobu křesťanů.
Křest otevírá člověku nové kvalitativní možnosti důvěrného života s Bohem - Bůh je pořád připraven - čeká, jen na každém člověku záleží, zda a nakolik svých možností v životě využije a Boha do svého srdce i života vpustí. Bůh se totiž nikam nevlamuje násilím.
(Zj 3,20) Hle, stojím u dveří a tluču; kdo by uslyšel můj hlas a otevřel dveře, k tomu vejdu a budu s ním večeřet a on se mnou.
..."Ale křest nemůže být jen obřad, ale tam je
působení Ducha."...
V každém křtu ( i ve tvém) byl Duch svatý přítomen a působil. Křest je nové narození Božího dítěte a to je možné jen za působení Ducha Božího. Ve křtu se ti otevřely nové možnosti žít s Bohem - na tobě pak bylo, nakolik jsi je v životě využíval. Vylití Ducha svatého na člověka i mimo křest je pak úplně o čemsi jiném.
..."Jsme oba věřící, ale kam patříme?"...
Pokud jste byli pokřtěni v katolické církvi, tak proč se od ní oddělovat?
..."A je na pokřtěných nějak vidět působení Ducha?"...
Jak na kterém jednotlivě. Aby Duch svatý mohl v člověku působit, musí se mu ten člověk sám otevírat a spolupracovat.
|
]
|
|
Re: Přijdu brzo (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 06. březen 2021 @ 00:08:51 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ |
Jen dvě poznámky.
První je technická.
4 [www.biblenet.cz]všichni byli naplněni Duchem svatým a začali ve vytržení mluvit jinými jazyky, jak jim Duch dával promlouvat. · ... 46 [www.biblenet.cz]Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil: · atd.
Používáš "překlad", kde se píše, že "začali ve vytržení mluvit jinými jazyky". To je asi ekumenka, viď?
Nic takového ale v písmu není - to "vytržení" si tam překladatelé domysleli, dodělali, těžko říci, podle čeho. V originále žádné "vytržení" není a není vytržení ani v jiných českých překladech [obohu.cz]. Jen proroctví, mluvení v jazycích, modlitba v jazycích.
A pak poznámka praktická, co mám znovu a znovu - Výklady toho, co zažil někdo jiný, jsou sice hezké, dáváš do nich, co máš, .. Lepší je žít to, co žil Petr, Pavel, co žili učedníci, než si to vykládat.
Být zasažený v srdci tou zprávou, rozumět, že to nejen hříchy Židů přibily Ježíše na kříž, ale stejně tak moje nebo tvoje, přijmout tu zprávu, poddat se Bohu, opustit zlé, přijmout odpuštění, odpustit, přijmout moc Ducha svatého, dát se pokřtít ...
Toník |
|
|
|
|