 |
Právě je 325 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Danny42 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 114872004 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
poslal Nepřihlášený Českobratrská církev evangelická
podala k Okresnímu soudu v Třebíči žalobu o určení vlastnictví u téměř
70 hektarů pozemků a osm staveb. Většina nyní patří obci Myslibořice.
Evangelíci se majetku domáhají už od prosince 2013. Krajský pozemkový
úřad jim však nedal za pravdu a nic z požadovaného zatím nevydal.
Nárok, který evangelíci uplatňují, se týká celkem 67 pozemků a několika
staveb, které na nich v současné době stojí. Jsou to například kabiny
myslibořických fotbalistů, budova místní základní a mateřské školy, dvou
bytových domů, nákupního střediska či dokonce čistírny odpadních vod.
|
poslal Myslivec Lákačku za kačku.Myslivec věnuje Janu21
Z čekané jsem nocí šel, kolem hospody a pumpy Shell. Z čekané jsem kráčel, v duchu rety v pivu smáčel.
Žízeň jako trám, snad u bezinky si něco dám? Však flintu na rameni mám! Vydržím a odolám.
Pak kolem kostela jdu v noci, v zádech náhle lovecký mám pocit. Otočím se, šoulám zpět. No! Nyní ti to Jene budu muset vyprávět!
Noc kostelů tam katolíci měli, chválu v písních před kostelem pěli. Fakt skvěle jim to šlo, a mě došlo, že tam něco mají. Že za dveřmi kostela něco ukrývají.
Tak tam vlezu nenápadně potají... No, a oni ti tam bečku piva chlemstají!
A přidej Myslivče se k nám, beztak máš žízeň jako trám! Ukaž nám svou flintu, zde máš plnou piva pintu.
A toto je hrnek na kačku, sbírka na kostelní chlastačku. No pokušení to bylo velké, však pábení to známé mělké.
Pohodil jsem flintu na rameni, otočil kramflík na kameni, to abych nemusel snad, se svoločí touto obcovat..
|
poslal Nepřihlášený Napadení v rezidenci olomouckého pravoslavného arcibiskupa Simeona
Ve středu 10. prosince 2014 došlo k
napadení otce Izaiáše v rezidenci vladyky Simeona. Nejprve do olomoucké
rezidence telefonoval o. Milan Gerka, tajemník Synodu v Prešově, že k
vladykovi Simeonovi přijde nějaký posel s dokumentem, který by měl
vladyka podepsat.
Po třech hodinách se ve dveřích olomoucké rezidence objevil muž, který slouží v ruském chrámu svatých Petra a Pavla v Karlových Varech u protojereje Nikolaje Vasiljeviče Liščeňuka,
který je prvním představitelem a zplnomocněným zástupcem Ruské
pravoslavné církve na českém území a podléhá pravomoci patriarchy
moskevského a vší Rusi.
Tento "posel" nesl dokument,
jenž požadoval od vladyky Simeona podepsat. Otec Izajáš dokument vzal,
protože si vladyka Simeon přál pořídit kopii, ale po telefonu s o.
Milanem Gerkou, který "poslovi" nařídil údajně na základě
příkazu od právníka JUDr. Kincla, který zastupuje Pražskou pravoslavnou
eparchii, že se kopie udělat nesmí a vladyka má dokument jen podepsat a
ihned odevzdat, se "posel" začal chovat agresívně, a otce
Izaiáše napadl před očima vladyky Simeona a přítomných sester. Trhal na
otci Izaiášovi oděv, oba pánové upadli na zem. Nakonec se společnými
silami podařilo útočníka vytlačit ven za dveře.
|
poslal pastýř Praha – Řád maltézských rytířů chce v rámci církevních restitucí získat i pozemky, na kterých stojí většina pražské Březiněvsi. Protože nyní patří hlavnímu městu, které restituovaný majetek vydávat nemůže, podali rytíři žalobu a chtějí docílit toho, aby majetek přešel z Prahy na stát. To by cestu k jeho vydání otevřelo. Vedle toho si nadále nárokují i víc než sto hektarů okolní půdy.
|
poslal Nepřihlášený Ministerstvo kultury pozastavilo pravoslavné církvi vyplácení
restitučních náhrad. Důvodem jsou spory uvnitř církve, píší dnešní
Lidové noviny (LN). Asi 40 milionů korun, které má církev z restitucí v
lednu získat, by proto mohlo skončit v soudní či notářské úschově.
"Udělal jsem, co bylo nutné, abych předešel riziku zneužití peněz," řekl
LN ministr Daniel Herman (KDU-ČSL).
Podle deníku je vyplácení pozastaveno do doby, než se spory v
pravoslavné církvi vyřeší. Pravoslavní mají díky restitucím získat během
příštích 30 let více než 1,1 miliardy korun.
|
poslal Nepřihlášený Advokát Karol Hrádela, který zastupoval před Ústavním soudem odpůrce církevních institucí, upozorňuje ve svém článku na nebezpečí Dohody (Konkordátu) mezi ČR a Vatikánem o nevratnosti církevních restitucí..
|
poslal Nepřihlášený Církve, kterým byly vyplaceny náhrady za nevydaný majetek v
restitucích, zřejmě budou muset ze zákona zveřejňovat zprávy o svém
hospodaření. Senát dnes tento návrh ČSSD na doplnění zákona o církvích
podpořil. Předloha vychází z dohody, k níž letos na jaře dospěli
zástupci církví, ČSSD a hnutí ANO v rámci jednání jejich expertní
skupiny. Církve ale mají k předloze své připomínky. Před dalším
projednáváním normu posoudí senátní výbory.
|
poslal Nepřihlášený Každý zákon má nějaké nadprávní pozadí, do formulací
jednotlivých paragrafů se promítá i obraz světa, který je zákonodárci
vlastní. V případě zákona č. 428/2012 Sb. „O majetkovém vyrovnání
s církvemi a náboženskými společnostmi“, jehož záměrem je hlavně
„zmírnění některých majetkových křivd“ spáchaných v minulosti, se
legislativci nutně museli opírat také o určitý výklad českých dějin
a hodnocení jejich postav. Jeden z poslanců, kteří pomohli tento zákon
Poslaneckou sněmovnou protlačit, vyjádřil svůj pohled takto:
„Vidím
v našich dějinách tři zemské škůdce. Za prvé Josef II. – sáhl na
soukromý, konkrétně církevní majetek; za druhé Tomáš Garrigue Masaryk –
zradil císaře pána a sáhl na soukromý majetek prostřednictvím pozemkové
reformy a za třetí Edvard Beneš. Byl to zbabělý a mstivý ctižádostivec,
který zradil všechno a všechny…“ (PhDr. D. Korte v Parlamentních listech z 16. 3. 2012).
Nejen toto poslancovo uřeknutí, ale i některé pasáže zákona („práva a povinnosti zakladatele Náboženské matice vykonává ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona Církev římskokatolická“)
napovídají, že zákonodárce nechtěl toliko „zmírnit majetkové křivdy“
spáchané za nadvlády komunistů, nýbrž takříkajíc napravit české dějiny,
které se podle jeho přesvědčení už dávno před rokem 1948 nesly neblahým
směrem.
|
poslal brusle7 Neśťastné církevní restituce...
|
poslal Nepřihlášený Církve se stanou
terčem nevole, hnusu a nezájmu. A můžou si za to samy, protože nevysvětlily, co
udělají s navráceným majetkem," řekl už před časem farář Daniel Kvasnička.
Zároveň tvrdí, že církve neztloustnou, protože mají mnoho projektů, kterými
vracejí peníze občanům. O jaké projekty jde? Proč o nich duchovní nemluví? Jak
pohlíží na nynější jednání o snížení náhrad o 13 miliard korun? A existuje cesta
ke smíru společnosti, rozpolcené nejen kvůli restitucím?
|
poslal Nepřihlášený Po záplavě reakcí na mé čtvrtečním vystoupení v šíleném diskusním programu Michaely Jílkové „Máte slovo“ o restitucích (http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10175540660-mate-slovo/214411030520002-mate-slovo-s-m-jilkovou/)
se mi zdá, že dle mínění těch, co mi napsali, mám vlastně nyní pouze
dvě možnosti: Buď okamžitě vstoupit jako velký hrdina a bojovník na
nebesa nebo jako arogantní a demagogický padouch být svržen přímo do
pekel. Drtivá část reakcí, které jsem dostal a které jsem se snažil i
poctivě pročítat, se dá bez problémů zařadit do jedné z těchto dvou
kategorií.
Osobně ale musím říci, že moje rozpoložení jak bezprostředně po té
překřikovací vřavě, do které jsem se k vlastnímu překvapení docela rád
nechal navzdory svým předsevzetím zatáhnout, tak i mé přemýšlení dnes
dva dny po tomto show je značně rozporuplné a vnitřně zneklidňující.
|
poslal Nepřihlášený Obvodní státní zastupitelství Praha 1 Nábř. E. Beneše 3118 00 Praha 1V Praze dne 20.1.2014
Věc: Podnět k prověření podezření z přípravy trestného činu
|
poslal Nepřihlášený Pár výňatků z článku v Blesku:
Hádka, nadávky a křik. Tak skončila včerejší schůzka [9.12.2013] vedení české pravoslavné církve. Znepřátelené frakce válčí o to, komu připadne více než miliarda z církevních restitucí. Podle zdroje Blesku se Rusové snaží uspořádat puč a převzít moc i peníze.
Na včerejším setkání vedení církve ... se podle zdroje Blesku ostře pohádali zástupci oficiálního vedení se sídlem v Istanbulu a příznivci ruské odnože. Podpořit je dokonce přijel i moskevský metropolita Hilarion. ... Základem sporu je boj o peníze. Česká pravoslavná církev má totiž brzy dostat první část peněz z církevních restitucí, tedy 38 milionů korun. „Mocná ruská pravoslavná církev se chce v Česku těchto peněz zmocnit. Její přívrženci postupně přejímají vliv. Jsou rušeny farnosti, kněží dostávají výpovědi z práce, probíhá zastrašování,“ popsal zdroj.
Protože takových článků se může v našich novinách brzy objevit celá řada, stojí za to trochu se nad tím zamyslet. Proto tento komentář k citovanému článku:
|
poslal Nepřihlášený S milióny z restitucí vstoupil Satan, říkají pravoslavní a bojují mezi sebou.
Oslovují se sice obřadně vaše vysokopřeosvícenosti, ale jdou po sobě
způsobem, za který by se nemuselo stydět ani podsvětí. Mluvíme o
československých pravoslavných, kteří stejně jako ostatní církve
očekávají v nejbližších dnech první splátku církevních restitucí.
Miliony na obzoru je oslepily natolik, že vypukl nelítostný boj –
urážky, zastrašování, výhrůžky smrtí.
|
poslal Nepřihlášený 1. Církve se v debatě o
opodstatněnosti restitučního nároku rády pasují do role okradených. Aniž
bychom jakkoli bagatelizovali zabavování a především následnou
barbarskou devastaci jednotlivých památek i celých architektonických,
vzdělávacích, kulturních či hospodářských komplexů (o křesťanském
dědictví zvláště platilo „kam komunisti šlápnou, tráva neroste“), nelze
se tvářit, že na komunistickém postátnění církví prostřednictvím zákona z
r. 1949 křesťané a představitelé církví též z rozmanitých důvodů
nespolupracovali. U protestantů nelze pominout ideovou a přesvědčovací
roli J. L. Hromádky. Ale své poví i detail: když byl evangelický
církevní rada Valeš vyzván předložit svůj projev při schvalování
církevních zákonů v r. 1949, úředník, jenž mu ho za komunistický
církevní úřad proškrtal a doplnil do „správné“ podoby, tu působil jako
aktivní člen československé církve. A dokladů o pozdějším průběžném
posvěcování komunistické politiky (včetně pošlapávání nezávislých
kritických postojů) církevními autoritami lze celkem snadno dohledat víc
než než dost.
|
poslal Nepřihlášený Vydaný Martino napsal:!!!Pokud si uvěřil v Krista jako Spasitele, pak si uvěřil nadarmo, jak konstatuje Písmo sv.!!! Nepřihlášený plácá, že ta Skála je Kristus.
Petr je Skála, to je jeho osoba..
Nepřihlášený ve své zoufalé neznalosti a snaze obvinit Krista ze lži, se utíká do Starého Zákona a šroubuje své zoufalství z textů, které do sebe nezapadají a doslova se vylučují.
Stále to tvůj rozum Nepřihlášený nebere? Pokud ne, pak mám pro tebe špatnou zprávu. Pokud si uvěřil v Krista jako Spasitele, pak si uvěřil nadarmo, jak konstatuje Písmo sv. Nebo chceš tvrdit, že to není součástí Písma sv., že jsi uvěřil ty a tvoje parta nadarmo.
Deuteronomium 32:4 On je Skála. Jeho dílo je dokonalé, na všech jeho cestách je právo. Bůh je věrný a bez podlosti, je spravedlivý a přímý. 2 Samuelova 22:32 Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš! 2 Samuelova 22:47 Živ je Hospodin! Buď požehnána moje skála, vyvýšen buď Bůh, má spásná skála! Žalmy 18:32 Kdo je Bůh krom Hospodina, kdo je skála, ne-li Bůh náš! Žalmy 62:8 Má spása a sláva je v Bohu, on je má mocná skála, v Bohu mám útočiště. Žalmy 78:35 připomínali si, že Bůh býval jejich skála, že Bůh nejvyšší byl jejich vykupitel. Žalmy 118:22 Kámen, jejž zavrhli stavitelé, stal se kamenem úhelným. Izajáš 26:4 Doufejte v Hospodina věčně, neboť Hospodin, jen Hospodin je skála věků. Matouš 21:42 Ježíš jim řekl: "Což jste nikdy nečetli v Písmech: `Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným; Hospodin to učinil a je to podivuhodné v našich očích´? Marek 12:10 Nečetli jste v Písmu slovo: `Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným; Lukáš 20:17 On na ně pohleděl a řekl: "Co tedy znamená slovo Písma: `Kámen, který stavitelé zavrhli, stal se kamenem úhelným? Skutky apoštolské 4:11 Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným. Efezským 2:20 Jste stavbou, jejímž základem jsou apoštolové a proroci a úhelným kamenem sám Kristus Ježíš.
|
poslal Nepřihlášený Matouš 24:35 Nebe a země pominou, ale má slova nepominou. Marek 13:31 Nebe a země pominou, ale má slova nepominou. Lukáš 21:33 Nebe a země pominou, ale má slova nikdy nepominou.
Jan 16:13 Jakmile však přijde on, Duch pravdy, uvede vás do veškeré pravdy, neboť nebude mluvit sám ze sebe, ale bude mluvit, co uslyší. A oznámí vám, co má přijít.
Galatským 2:20 nežiji už já, ale žije ve mně Kristus. A život, který zde nyní žiji, žiji ve víře v Syna Božího, který si mne zamiloval a vydal sebe samého za mne.
MilanH napsal:
A jak si Anonyme ono přímé přijetí Ducha Svatého představuješ? Pocitově?? "prubířský kámen" vidíš ve svých pocitech? , na základě svých pocitů??
Povídej Anonyme.. šokni nás.. neboj se!! .. :-))
Bez komentáře.
|
poslal Nepřihlášený Asi tak nějak by to dnes řekla posluhovačka panu Švejkovi mazajícímu si opodeldokem kolena trpící revmatismem, až by se dověděla o výnosu Ústavního soudu z 3. 6. 2013 k stížnosti proti zákonu č. 428/2012 o církevních restitucích.
|
poslal Nepřihlášený Jistě jste zaregistrovali, že v úterý byl předložen ze strany ČSSD návrh zákona, podle něhož by měl stát a církev informovat o restitučních požadavcích (seznam objektů, cena atd.). Všemi oblíbený poslanec ODS „JUDr.“ Marek Benda to odmítl se slovy: „Jediné, co sociální demokraté chtějí dosáhnout, je, aby se na to veřejnost vrhla a začala jednotlivé položky kritizovat.“
|
|
|