Re: Re: Re: Re: Biblické zdůvodnění - Mimo církev není spásy (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 05. prosinec 2008 @ 07:48:38 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Gregu Nechci nic a nikoho napadat. Uvěření v Krista podmińuje pokání a obrácení. Tedy i lítost, vyznání, nápravu následků našich hříchů. V takovém stavu ti Bůh hříchy odpustí. Jen ty minulé, které jsi už udělal.
Na tobě je, aby ses snažil nedělat další. Ale člověk je slabý, tak se tomu nevyhne. Proto se musí znovu lítostí očišťovat, znovu litovat a napravovat. Je to proces, to není skok. Je to boj v úsilí o svatost. Když ti Bůh odpustil hříchy, jsi čistý. Jestliže se znovu umažeš, je třeba se očistit znovu. Jak si představuješ, že ti bude Bůh automaticky odpouštět budoucí hříchy, kdybys jich nelitoval? Bez lítosti není odpuštění. Vzpomeň na farizeje a celníka.
Na kterém místě mluví Bible o odpuštění budoucích hříchů?
|
| NadřazenýRe: Re: Re: Re: Re: Biblické zdůvodnění - Mimo církev není spásy (Skóre: 1) Vložil: Gregorios777 v Úterý, 09. prosinec 2008 @ 18:12:02 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Ahoj Oko,
tak to je samozřejmé, že uvěření v Krista předchází pokání. Záleží ovšem, co si pod tím představuješ. Pokání (metanoia), je "ZMĚNA SMÝŠLENÍ". Včera jsem v Boha nevěřil, myslel jsem:"Bůh není" a nyní vím, že Bůh je Pravda. To je pokání. A to pochopitelně automaticky obnáší i poznání svých hříchů a své hříšnosti a lítost nad tím.
S tvými posledními dvěma odstavci souhlasím, ale je nutno je zařadit do správného rámce.
Ježíš Kristus samozřejmě zemřel za VŠECHNY HŘÍCHY (Kol 2,13:"odpustiv vám VŠECKY hříchy...") kompletně. Nejen za naše minulé. Protože v okamžiku Ježíšovy smrti, byly stejně kompletně všechny naše hříchy jen BUDOUCÍ. Dílo spásy a vykoupení bylo vykonáno na kříži před dvěma tisící lety. Není vykonáváno až tehdy, když uvěříme. Tehdy jsme spaseni my osobně. Ale na základě toho, že Ježíš vynesl všechny naše hříchy (minimálně všechny hříchy své Církve, věřících) na svém těle na dřevo kříže a tím jsme byli již tehdy vykoupeni (z hlediska časnosti, protože z hlediska věčnosti a vyvolenosti jsme vykoupeni již od usstanovení světa (Ef 1,4).
Kromě toho bylo Ježíšovo dílo vykonáno skrze VĚČNÉHO Ducha (Žd 9,14), takže tím pádem zahrnuje nejen veškerý pozemský čas, ale i věčnost.
Má to pochopitelně všechno i hledisko časnosti. A z tohoto hlediska nám byly skutečně odpuštěny jen hříchy minulé (Ř3,25// 2Pt 1,9) a hříchy současné a budoucí budeme muset vyznávat a napravovat, samozřejmě. Avšak to jsou hříchy především a v první řadě před naším Pánem Kristem.
Před Bohem je však na naše hříchy především a v první řadě nahlíženo z hlediska věčnosti, tedy před Bohem jsou pryč všechny, včetně budoucích, proto nás Bůh vidí v Kristu spravedlivými, tak jako kdyby viděl svého Syna. Protože i starozákonní obětník, byl ztotožněním s obětí učiněn stejně vzácným a stejně bezvadným před Bohem, jako tato oběť. A jaká Oběť může být bezvadnější, než Kristova? Proto je naší Spravedlností SÁM KRISTUS (1Kor 1,30). Jak by to mohlo být, kdybychom měli před Bohem JEDINÝ hřích či JEDINOU sebemenší poskvrnku? O čem to mluví Ef 5,25-27?
Důkazem odpuštění všech hříchů před Bohem z hlediska Věčnosti je např. jasné Slovo v Žd 10,17-18:"A na hříchy jejich, i na nepravosti jejich nikoli NEVZPOMENU více. Kde je pak ODPUŠTĚNÍ hříchů, NENÍ již více Oběti za hřích." Nejsou-li proto před Bohem odpuštěny kompletně VŠECHNY naše hříchy, znamenalo by to, že Kristova Oběť nebyla před Bohem dostatečná. A toto říci, by bylo nebetyčné rouhání. Chvála Pánu, že Jeho Oběť navýsost uspokojila Boha Otce.
A také: "Neboť JEDNOU Obětí DOKONALÉ učinil NA VĚKY ty, kteří byli posvěceni" (Kristovou Obětí).(Žd 10,14) Na věky, zde znamená opravdu na věky. Není na tom možné NIC změnit.
List Židům zde hovoří o našem postavení před Bohem, díky Kristovu dílu. Proto také, nikdo z opravdových věřících nepřijde na SOUD (Jan 5,24) před Bohem Otcem, kde by se rozhodovalo o jeho věčném životě nebo věčném zatracení. Tato otázka byla již vyřešena na kříži. A to je právě na víře v Krista to nejkrásnější a nejpovznášející - že nám byly před Bhem odpuštěny totálně všechny hříchy. Proto považuji verš Žd 10,14 za nejnádhernější verš celé Bible (pro člověka).
Čili před Bohe Otcem nebudeme již souzeni, protože nás vidí v Kristu a JAKO Krista. Před Ním jsme díky Kristovu dílu na kříži bez jediné poskvrnky - ve stejném postavení jako Pán Ježíš, tedy kompletně CELÍ ČISTÍ (Jan 13,10). A to zaručuje naší věčnou spásu nikoli naše skutky). Tam, kde je věčné odpuštění hříchů všech hříchů, nemůže být logicky ani možnost věčného zatracení.
Budeme však souzeni před Pánem Ježíšem a jeho soudnou stolicí (2Kor 5,10-11), kde se rozhodne o našem vstupu či nevstupu do Království Krista na zemi, které bude odměnou Kristu a Jeho věrným a pravým služebníkům. A tato spása v Království je spása a věčný život skrze skutky (Zj 3,1-5 // Mk 10,30).
|
]
|
|