Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 328 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116542011
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky.
Vloženo Sobota, 24. říjen 2009 @ 18:45:59 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Úvodem si připomeneme, co napsal apoštol Pavel v listu Galatským 5,4: „Zbavili jste se Krista, kteří hledáte ospravedlnění v zákoně, vypadli jste z milosti.“
Podívejme se, jak Bůh jednal s Izraelem před vydáním zákona. Bůh viděl, jak otročí Izraelský lid v Egyptě a proto se rozhodl, že je vysvobodí.  Povolal Mojžíše do čela národa a pověřil, aby vyvedl jeho lid z Egypta. Vykoupení, vysvobození a vyvedení lidu Izraele byla Boží milost.

V Exodu 19,4 je napsáno: „Vy sami jste viděli, co jsem učinil Egyptu. Nesl jsem vás na orlích křídlech a přivedl vás k sobě.“
Připomíná Izraelskému lidu, jak s nimi dosud jednal ze své milosti. Do této chvíle neměli na vysvobození žádnou zásluhu. Od 3 kapitoly Exodu do této kapitoly 19, lid mnohokrát zklamal. Jak jednotlivci, tak celý národ. A teď slyší dál Exodus 19,5: „Nyní tedy, budete-li mě skutečně poslouchat a dodržovat mou smlouvu, budete mi zvláštním vlastnictvím jako žádný jiný lid, třebaže má je celá země.“
A tady se měli jednotlivci a všechen lid zamyslet.
„Proč nám je najednou nabízená poslušnost a smlouva, jako podmínka Boží přízně a zvláštních práv? Jak to bylo doposud. Do této chvíle jsme přece mnohokrát zklamali, reptali, byli nevěrní, copak budeme schopni dodržet nějaké podmínky? A potřebujeme najednou nějakou smlouvu, když doposud jsme šli milostí? Ne v žádném případě, nebudeme schopni splnit tyto podmínky. Vždyť bez ohledu na naší neposlušnost nás Hospodin zachoval, vysvobodil a obdaroval svou přízní! Ať zůstane vše jako doposud!“
Kéž by u vědomí své slabosti volali k Bohu o stejnou milost, jakou byli obdarování i v minulosti. Copak by Hospodin i v budoucnu nejednal stejně jako dosud podle své milosti? A ne na základě principu zákona?
Přestože Pán Bůh věděl ve své vševědoucnosti jak se rozhodnou, toto předzvědění však neurčilo, jak se rozhodnou.
Vidíte to sebevědomí a sebejistotu v rozhodnutí lidu? Jak spoléhá na své síly, na své schopností. A co slyšíme. Exodus 19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.
Na základě tohoto rozhodnutí začali stavět na skutcích zákona. Takto jedná tělesný člověk, a jako to bylo tehdy z Izraelským národem, tak je tomu i dnes s kterýmkoliv jednotlivcem. Kdokoliv staví svůj život nikoliv na Boží milosti, ale hledá ospravedlnění na základě svých skutků zákona a podle svých zásluh, odpadá od milosti. A to přesto, že nejdřív začal milostí. Co říká apoštol Pavel některým z Galatských? Gal. 5,4: „Vy, kteří hledáte ospravedlnění v zákoně, jste odloučení od Krista, vypadli jste z milosti.“ Tady mu jde o samotný základ ospravedlnění, nemyslí tím mravnost, chování ani charakter.
Mnohokrát jsem slyšel a četl o Božím dětech, které se zatoulají do světa a dopustí se hříchu, že jsou odpadlíci od milosti. Jak si to odporuje se smyslem Pavlových slov. Kdyby byla milost závislá na věrností křesťanů, pak to již není milost. Potom už jde o zásluhu. Kdekoliv jsou zásluhy, tam už není milost. To jedno totiž vylučuje druhé.
Jen se podívejte do 1 Janova listu 1,9 až 2,2: Jestliže své hříchy vyznáváme, je věrný a spravedlivý, aby nám hříchy odpustil a očistil od každé nepravosti. Kdo? .....Otec v nebesích. Proč? Máme u Otce Zastánce, Ježíše Krista spravedlivého. On je smírčí obětí za naše hříchy, a nejen naše, ale i za hříchy celého světa.
Co může být větším důkazem Boží milosti a Otcovské lásky, než toto Boží opatření k odpuštění a nápravě chybujícího a hřešícího křesťana.  
Kdokoliv prokazuje poslušnost zákonu a vyznačuje se výraznými ctnostmi, na základě svých schopností a tak vlastně staví na sobě, a ne na Kristu, tak to vše koná jako člověk odpadly od milostí!
Jediné pravé postavení křesťana je popsáno v listu do Říma 5,1.2:
Když jsme tedy byli ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista. Skrze něho se nám dostalo i přístupu k této milosti, v niž stojíme!
Jak tedy máme rozumět Pavlovu výroku z Gal. 5,4? Ten kdo se staví zády k milosti a zakládá si na skutcích zákona, připravuje se o spasení. Milost se nesmí odmítnout, musí se pouze přijmout.
Jaké mělo toto odpadnuti od milosti následky pro Izraelský lid na poušti? Katastrofální, z Egypta vyšlo 600 000 mužů starších 20 let a do zaslíbené země vešli po 40 letech pouze „DVA“ lidé z celého tohoto množství. Jozue a Káleb.


Podobná témata

Zamyšlení

"Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky." | Přihlásit/Vytvořit účet | 20 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

opět špatná asociace?! (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 25. říjen 2009 @ 09:08:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.


To vypadá, jako kdyby člověk, co se dotazuje Boha, co má dělat odpadal od milosti.
Dovedeno ad absurdum nevíce milostí žije člověk, který si říká, "já si budu dělat co já chci a ty se s tím srovnáš, jelikož jsi milostivý".
Ale pro mnoho lidí (já mezi nimi), co se setkali s živým Bohem, byla první otázka: "Co mám dělat, co se po mě chce, jak to bude dál, jak se mám postavit k......?"



Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 08:17:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Na některé věci se dívám podobně. Věci spravedlnosti z víry a ospravedlnění ze skutků nejde "beztrestně" míchat dohromady.

  Moje zjištění jsem tu psal mnohokrát: Víra a na základě víry uzavřaná smlouva s Bohem plodí život a s ním i činnost - skutky. To jsou skutky víry, ovoce věčného života, podle kterých se pozná, že člověk žije v té nové smlouvě s Bohem. Pozná to podle těch skutků jak sám člověk, tak jeho okolí.

  Z těch skutků a některých slov se někteří lidé bláhově domnívají, že když začnou napodobovat ty skutky, které pochází z věčného života, že za to dostanou věčný život, když ho zatím nemají. Jak je tahle iluze bláznivá, tak je silná a má velikou moc a její moc jsem poznal a léta v ní žil.


  S tvým výkladem k Izraeli a Zákonu a jeho dodržování se neztotožňuji, pokud jsem ho tedy pochopil, připadá mi moc násilný.




Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: Momonka v Pondělí, 26. říjen 2009 @ 21:55:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že jsem tak smělá...

Kdokoliv prokazuje poslušnost zákonu a vyznačuje se výraznými ctnostmi, na základě svých schopností a tak vlastně staví na sobě, a ne na Kristu, tak to vše koná jako člověk odpadly od milostí!

"A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání... Kdokoli však zachovává jeho slovo, v tom Boží láska opravdu došla k dokonalosti. Podle toho víme, že jsme v něm" (1. Jan 2:3,5) Žeby nám apoštol Jan odpadl od milosti?:-) Co když chci (chci, ale mnohdy se nedaří, to je jasný, viz Řím 7) zachovávat Jeho přikázání proto, že Ho miluji? Jenže u Vás je bohužel takový člověk z principu podezřelý, tělesný, s absencí Ducha Kristova, protože prý staví na sobě.

Vidíte to sebevědomí a sebejistotu v rozhodnutí lidu? Jak spoléhá na své síly, na své schopností. A co slyšíme. Exodus 19,8: Všechen lid odpověděl jednomyslně: „Budeme dělat všechno, co nám Hospodin uložil.“
A tady apoštol Pavel pochopil.
Odpadli od milosti.
Na základě tohoto rozhodnutí začali stavět na skutcích zákona. Takto jedná tělesný člověk, a jako to bylo tehdy z Izraelským národem, tak je tomu i dnes s kterýmkoliv jednotlivcem...
Jaké mělo toto odpadnuti od milosti následky pro Izraelský lid na poušti? Katastrofální, z Egypta vyšlo 600 000 mužů starších 20 let a do zaslíbené země vešli po 40 letech pouze „DVA“ lidé z celého tohoto množství. Jozue a Káleb.

Takže oni nevešli, protože se snažili dodržovat Zákon? Svatá prostoto! Kde Vy na ty nápady chodíte. Nevešli pro svou nevíru a neposlušnost. (Žid 4,6) Kdyby věřili Bohu, poslouchali by Ho, neboť Bůh jim jasně řekl, co se stane, když poslouchat budou/nebudou. Jak se praví v Dt 28:1-2: “Jestliže pak opravdově poslušen budeš hlasu Hospodina Boha svého, ostříhaje a čině všecka přikázaní jeho, kteráž já dnes přikazuji tobě, vyvýší tě Hospodin Bůh tvůj nade všecky národy země. A přijdou na tě všecka požehnání tato, a vyplní se při tobě, když jen poslušen budeš hlasu Hospodina Boha svého... Jestliže pak hlasu Hospodina Boha svého poslouchati, a všech přikázaní a ustanovení jeho, kteráž já dnes přikazuji tobě, ostříhati a činiti nebudeš, přijdou na tě všecka zlořečenství tato a postihnou tě...” (Dt 28:15) Kdy pak Bůh slibuje prokázat milosrdenství? To je ale překvapení! “Když pak přijdou na tě všecka slova tato, požehnání i zlořečenství, kterážť jsem předložil, a rozpomeneš se v srdci svém, kdež bys koli byl mezi národy, do kterýchž by tě rozehnal Hospodin Bůh tvůj, a obrátě se k Hospodinu Bohu svému, poslouchal bys hlasu jeho ve všem, jakž já přikazuji tobě dnes, ty i synové tvoji, z celého srdce svého a ze vší duše své: Tehdy přivede zase Hospodin Bůh tvůj zajaté tvé a smiluje se nad tebou, a obrátě se, shromáždí tě ze všech národů, mezi něž rozptýlil tě Hospodin Bůh tvůj.” (Dt 30:1-3) Proč asi Bůh zavedl oběti? Kvůli přestoupení Zákona ne? Mohl je z fleku všechny zahladit. Neudělal to. Proč vešli zrovna Jozue a Káleb? Protože byl v nich jiný Duch. Jak se praví ve Sk 5,32, že Ducha svatého dává Bůh těm, kteří ho poslouchají. Apoštol Pavel pochopil velmi dobře, ale Vy s oním pochopením máte, jak se zdá, problém. Nebo potom já nechápu Vás... aneb co tím chtěl básník říci? Jenže v takovém případě je Vaše formulace opravdu zvláštní a nemám s ní problém jenom já, jak je vidno.



Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: rive v Sobota, 31. říjen 2009 @ 14:16:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý leonete

přečetla jsem si několik tvých článečků, a některé souvísející diskuze, a chtěla bych se tě zeptat, tak trochu mimo diskuzi, ale dá se říct, že to trochu i sdaným tématem (milost - zákon -skutky) souvisí, ale tak trochu praktičtěji.

Jakým způsobem zjišťuješ  "duchovní úroveň" svých čtenářů, kterou si jak píšeš uvěřuješ v diskuzích (nebo tak nějak podobně jsi se vyjádřil).  Existují snad nějaká kritéria "duchovní úrovně", podle kterých zjišťuješ, že někdo  je, či někdo není na duchovní  úrovni. Co je to  tedy za hodnotu ta"duchovní úroveň" v kontextu zdejšího diskutovaného listu Pavla k Římanům.

rive



Re: Co je to odpadnutí od milosti a jaké má následky. (Skóre: 1)
Vložil: mirda v Neděle, 01. listopad 2009 @ 17:22:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. Opravdu jsem se snažil porozumět, o co vám všem, co tu diskutujete, jde. O poznání pravdy? Pokud ano, tak proč? Možná vám připadá, že chci šťourat, ale věřte mi, že tomu tak není. Víte, setkal jsem se v životě s mnoha křesťany a někteří spolu vedli diskuze jen proto, aby v nich zvítězili. O pravdu jako takovou jim ve skutečnosti nešlo. A toto je příliš důležité téma, než aby se tu mezi sebou lidé jen špičkovali a dokazovali si svou vzdělanost. Proto se ptám po tom, co většinou nebývá na první pohled vidět a pozná se to až po čase - o co vám skutečně jde? Chcete se vzájemně povzbudit, říci si něco důležitého, chcete si být (alespoň virtuálně) oporou? Pokud ano, tak jsem konečně nalezl lidi s kterými má smysl si psát. Pokud ne, tak zase tiše odejdu.  



Stránka vygenerována za: 0.23 sekundy