Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463085
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Poznámka na okraj biblických pochybností
Vloženo Středa, 17. červenec 2002 @ 19:50:30 CEST Vložil: Spuntik

Sebeobrana poslal Marketa

 

  Poznámka na okraj biblických pochybností
"Bible je považována za prostou omylu ve vztahu ke křesťanské teologii, vzhledem k jiným vědám (historii, biologii, astronomii atd.) ji za prostou omylu považovat nelze.", uvádí autor (podle soudobých biblistů). Reaguje tak na  20 otázek  Fabiana Golga a  20 odpovědí Pavla Mareše.
Podle poznatků moderní biblické vědy:
  • To, že Ježíš Nazaretský byl historickou osobností, lze považovat za prokázané.
  • Nelze však zjistit přesné datum jeho narození ani smrti. (To, že křesťané jeho "narozeniny" slaví v noci z 24. na 25. prosince má symbolický význam, nikoli oporu v historických pramenech. Že zemřel na kříži těsně přede dnem, kdy židé slavili "vyvedení z Egypta", je vzhledem k tomu, že se na tom shodují všichni evangelisté, téměř jisté, ale jde o svátek pohyblivý a neznáme přesný rok.)
  • Že se narodil v Betlémě, nelze mít za prokázané, je možné, že to evangelisté uvádějí jen proto, že na Betlém jako místo narození Mesiáše odkazuje SZ.
  • Je nepochybné, že vyprávění o potopě vychází se starších mezopotámských pramenů, také je prokázané, že nešlo o zatopení celého světa, ale pouze té části zeměkoule, která byla lidem v Mezopotámii známá, tedy nížiny kolem Eufratu a Tigridu. Lze předpokládat, že "všechna zvířata" byla ve skutečnosti pouze zvířata domestikovaná a ta, která při vzdouvající se vodě do archy sama vešla (to, že při povodni mnoho zvířat ve snaze najít suché místo, kde by se zachránila, ztrácí plachost, je jev popsaný zoology i při novodobých záplavách). Je také pravděpodobné, že do archy bylo nutno vzít jen omezený počet zvířat (jeden pár od každého druhu), aby se nepřetížila a nepotopila.
  • O knihách SZ se předpokládá, že většina z nich nebyla sepsána tím, komu je připisována, bylo běžné, že prorocké knihy sepisovali prorokovi žáci. Navíc pak je zřejmé, že některé prorocké knihy byly později při přepisování zároveň doplňovány anonymními proroky, kteří se považovali za pokračovatele proroka, kterému je kniha připisována.
  Obecně: Bible je považována za prostou omylu ve vztahu ke křesťanské teologii, vzhledem k jiným vědám (historii, biologii, astronomii atd.) ji za prostou omylu považovat nelze. Jinak s p. Marešem lze souhlasit. K doplnění (ad "rozvedená žena"):
Je pravda, že podle židovského práva propouštěcí list (doklad o rozvodu) vystavoval muž, bylo však zvykem, že tak vždy učinil, pokud žena od něj odešla nebo vyšla najevo její nevěra (viz Josef, který Marii nevystavil propouštěcí list, protože přišla do jiného stavu v době, kdy s ním neměla styk, ačkoli to bylo tehdy v takových případech zvykem.) Ježíš však hlásal, že muž nemá ženu propustit (nevěra, když už k ní dojde, se má odpouštět, byť je to těžký hřích), propuštěná žena se nemá znovu vdávat, ani muž, který jednu ženu propustil, si nemá brát jinou.

"Poznámka na okraj biblických pochybností" | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.12 sekundy