Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466574
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Autorita učitele a úloha rodičů
Vloženo Sobota, 11. říjen 2008 @ 10:41:05 CEST Vložil: Olda

Etika poslal Nepřihlášený

Pozice učitele a učitelky ve společnosti je podle řady průzkumů jedinečná. Pedagogičtí pracovníci se prý těší úctě jako málokterá profese. Taková je alespoň obecná představa o významu kantorské práce (často se říká i „poslání“). Jenže jaká je realita, když sestoupíme z makroskopických výšin ke konkrétnu? Jsou skutečně titíž rodiče, kteří se v obecné rovině o povolání učitele vyjadřují vzletně a s úctou, schopni chovat se s patřičným respektem i ke konkrétním učitelkám a učitelům, kteří vzdělávají jejich děti? Ne vždycky.

Jistěže nelze vymáhat vážnost jen na základě příslušnosti k určité profesi. Koneckonců máme učitele vynikající, dobré i slabší. Nedá se očekávat, že se všichni budou setkávat se stejně vřelými reakcemi, protože by to ani nebylo spravedlivé. Problém je spíš v tom, že existují i rodiče, kteří nejsou ochotni dostát ani elementární slušnosti. Shodneme-li se na tom, že za výchovu dětí odpovídají v první řadě právě rodiče, a že děti jsou tedy do značné míry jejich věrným odrazem, vidíme jednu z příčin zhoršujícího se chování žáků a žákyň v posledních letech.

Rodiče by přitom měli být jedním z vrcholů pomyslného trojúhelníku života každé školy (zbylé dva představují pedagogové a žáci). Svou účast na dění ve škole však namnoze podceňují, a to je chyba. Konstruktivní a aktivní rodič s pozitivním přístupem je pro školu k nezaplacení.

Vezměme si takovou kyberšikanu, tedy mstivé, opakující se a nepřátelské chování, jehož cílem je ublížit oběti za použití moderních informačních a komunikačních technologií, například mobilních telefonů. Faktem je, že některé školy málo využívají nástrojů, které mají k dispozici. Přitom zákaz používání mobilů během výuky stanovený školním řádem je velice účinné opatření, jež leckde s úspěchem zavedli. Pochopitelně není všespásné a mnohem víc záleží na autoritě samotného pedagoga. Jenže tu zase podrývá postoj některých rodičů, který se následně přenáší i na děti. Je to svým způsobem začarovaný kruh, ze kterého vede cesta jen přes jasnou a zřetelnou podporu učitelům ze strany vedení jejich školy, zřizovatele a v neposlední řadě i ministerstva. Žádný pedagog se nesmí cítit jako sám voják v poli. Má-li navíc na své straně rodiče jako konstruktivního partnera, je to polovina úspěchu.

Na ministerstvu v současné době sestavujeme pracovní tým, kam budou přizváni akademičtí odborníci, zástupci nevládních organizací, experti v oblasti nových komunikačních a informačních technologií. Tento tým připraví návrhy opatření, jež by měla kyberšikaně bránit, a také metodické návrhy postupu v případě jejího výskytu. Jde o relativně nový jev, který se však nebezpečně rozšiřuje, a proto je třeba mu čelit včas a dostatečně razantně.

V autobiografii spisovatele A.C. Nora jsem nedávno narazil na pasáž, v níž autor vzpomíná, s jakou reakcí se setkal jeho spolužák, který hrubým způsobem napadl oblíbeného učitele. „Tento nevkusný a neslušný kolega sklidil ovšem rozhořčení všech žáků, a ti zachovali panu učiteli svou úctu a obdiv.“ Taková imunitní reakce je samozřejmě daleko nejúčinnější, jenže se nedá vynutit. Ke zdravé atmosféře ve škole však může přispět každý. Rodiče nevyjímaje.

Ondřej Liška
autor je ministrem školství

Článek vyšel v Lidových novinách pod názvem "Jak bránit kyberšikaně" u příležitosti Světového dne učitelů.

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/ondrej-liska.php


"Autorita učitele a úloha rodičů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 18 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vyrábíme zmetky !!! (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Sobota, 11. říjen 2008 @ 17:59:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vyrábíme zmetky. Tak by se nějak dal charakterizovat stav našeho školství. Proč? Ve škole se už nevychovává. Ve škole je prostě všechno naruby. Učitel musí respektovat psychiku žáka a nesmí se na něj ani nevhodně podívat. Mohl by ho totiž traumatizovat. A tak žáček je pán situace a může všechno. Někteří učitele se bojí už i dávat domácí úkoly, aby žáky nepřetěžovali. Děti se nesmí do ničeho nutit, mají na všechno právo …. Prostě výchova na ruby. Výchova se nedá dělat, pokud odstraníme sankce a tresty. Je však přece svoboda a demokracie…. To nás však zahubí. Demokraticky zvítězí zlo!!! Co z těch dětí bude, poznáme brzy……………. Nikdo to neřeší, všichni se bojí a mlčí. Jako za totality. Blbé dětí mohou jít na soukromé školy a za peníze si koupí i maturitu. Že děti kouří marihuanu a berou drogy, se přehlíží. Rodiče sami dětem kupují cigarety. Bohužel dnes už i někteří ti rodiče nestojí za nic. A tak vyrábíme dál zmetky. Kdo je opraví? Nebo se pak nějak sami zničí? Nevidím to optimisticky!!!!!



Re: Autorita učitele a úloha rodičů (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 12. říjen 2008 @ 08:44:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku nepřeceňovala bych vliv školy na formování osobnosti dítěte.

Samozřejmě největší vliv má rodina -- stěžejní.

Pak je tu širší společnost ... ulice ... média .... přátelé ....volné aktivity - koníčky .... a i škola

Proč složit ruce v klín ... náš národ je národem škarohlidů ....jen kritizovat - a složit ruce v klín!

Každý můžeme přispět k formování mladé generace. Každý nějakým způsobem se setkáváme s dětmi, mládeži. Sbor, ulice, veřejná doprava, přátelé našich dětí, a můžeme nějakým způsobem pomoci. Způsobů je hodně !! Jeden taťka to dělá tak, že chodí na hřiště za svými dětmi, a je pro ostatní děti takovou "vrbou". Jsou to samozřejmě rošťáčci, ale je to i příležitost:

Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry ( list Timotea 1,5)

rive



Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy