Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 593 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Danny42

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116494348
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dan Drápal: Opět církevní restituce
Vloženo Středa, 11. červen 2008 @ 08:12:00 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal Nepřihlášený

Nezlobte se, jsem charismatický křesťan. A tak se občas domnívám, že mívám zjevení. Myslím, že to nebývá příliš často. Když se ale v první polovině devadesátých let mluvilo o církevních restitucích, měl jsem zjevení, že z toho nevzejde nic dobrého. Proto jsem tehdy napsal všem církevním představitelům, že by bylo lépe o restituce neusilovat. (Tehdy mi odpověděli pouze z římskokatolické církve – prý jsem se svými názory měl přijít dřív.)

Psal jsem tehdy ten dopis s vědomím, že nemusí být pochopen – jakožto představitel Křesťanských společenství jsem pochopitelně věděl, že my bychom tak jako tak nic nedostali, a tak jsem měl obavy, aby se nezdálo, že dělám z nouze ctnost.

Psal jsem tehdy něco, co se – bohužel – mnohonásobně potvrdilo: že snaha církve dobrat se svého majetku podváže naši evangelizační věrohodnost, pracně získanou během komunistického útlaku.

Počátkem letošního roku se už už zdálo, že to vyjde. Dohoda církví byla bezprecedentní a příkladná. Římskokatolická církev projevila nebývalou a chvályhodnou velkorysost. Máme vládu, která se konečně rozhodla tuto věc vyřešit. Těšil jsem se, že to budeme mít za sebou, a doufal jsem, že za několik let se na celou tuto kauzu zapomene.

No a vidíte, zase nic. A dokonce hrozí, že kvůli tomu padne vláda.

A do toho se mi pořád vtírá otázka: Co na to Pán Ježíš? Jak by to asi řešil?

Ne, tato otázka není od věci. Prosím, nepohoršujte se nad ní. Zkuste se nad ní opravdu zamyslet. Ježíš je Pán církve – líbí se mu, když se církev světa doprošuje? Nemá on dostatek prostředků, jak se o svou Nevěstu postarat? Opravdu to nejde jinak?

Mezi církví a tímto světem přece panuje nepřátelství. Jaképak najednou dohody? Celá věc má ještě tu pikantnost, že církevní restituce zmařil bývalý komunista, který je najednou pravicovější než pravicový premiér!

Co když Bůh opravdu nechce, aby církev žila z minulého majetku? Co když nás křesťany chce naučit, že nás může zbohatit on sám, neboť konec konců jemu patří stříbro, zlato i dobytek na tisíci horách, jak praví Písmo? Co když chce, abychom vystoupili z loďky a chodili po vodě?

Mám obavy, že mám další zjevení.

Jestli se církev touto cestou svého majetku domůže, nakonec jí neprospěje.

Ano, tento svět je pod mocí zlého. Kníže tohoto světa lže a krade. To, co církev dělá cennou, ale nijak ukrást nemůže. Což tak přestat dělat kompromisy?

Dan Drápal, 9. června 2008


dan.drapal.org


"Dan Drápal: Opět církevní restituce" | Přihlásit/Vytvořit účet | 30 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 11. červen 2008 @ 11:25:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
 

Oceňuji odvážnost s níž  p. Drápal oslovil církve ve věci restitucí a jsem si vědoma, že můj příspěvek bude spíše racionální než zakotvený nějakém duchovním zjevení, domnívám se ale, že stejně jako byl Ježíš poslán k židům mělo by se i jeho oslovení týkat spíše křesťanů charismatických jako je AC, nová JB a pokud jsou ještě nějaká další charizmatická která na tyto restituce dosáhnou. Připadalo by mi to navýsost seriózní aby tyto církve šly příkladem už jen z toho důvodu, že katolická, ale i jiné tradiční církve byly vždy pro charizmatiky buď negativním příkladem toho jak se to dělat nemá, nebo cílem určité anexe, či ataku s importem duchovně inovativních prvků bez výrazné potřeby péče o nemocné, postižené, či jinak smýšlející. Tyto charizmatické církve se většinou prezentují jakožto duchovné citlivější a zralejší a spravedlivější,ale jak se zdá nemají problém zúčastnit se rozdělování majetku který by si, podle mého, neměly nijak nárokovat z prostého důvodu, že ještě nebyly na světě když tento majetek již existoval.

     Pominu li otázku konfiskátů byl tento majetek z velké části tvořen (stejně jako nevěřícími  ve světě) prací věřících lidí , kterým jakoby článkem p. Drápala bylo odepřeno s výsledky jejich práce svobodně nakládat (minimálně v úrovni svobody v jaké se donátoři této práce mohli ve středověku a dále nacházet). Také představený model, kdy paralelně probíhající restituce běžného obyvatelstva nejsou chápány jako nespravedlivé, ale nárok stovek , či tisíců až desetitisíců věřících různě rozesetých po časové ose shromažďování církevního majetku, kteří ve více, či méně dobré víře utvořili tento potenciál, jsou chápány záporně. Asi bych potřebovala racionálnější zdůvodnění proč, že ten charismatický bůh vidí  předání církevního majetku tak negativně. A také proč v tomto předání nevidí negativně charismatičtí vůdci zádrhel ve své budoucí evangelizaci , když ho jeden z předních charimatiků takto vnímá a po způsobu proroků sděluje. Mají tito příjemci církevních restitucí vlastní proroky ?

Eleonora




Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 11. červen 2008 @ 13:23:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ježíš je Pán církve – líbí se mu, když se církev světa doprošuje?

Tak na tohle přišel ve zjevení? Církev se ničeho nedoprošuje, požaduje vrátit, co bylo ukradeno. Církev bude existovat i když majetek vrácen nebude, ale potom náš stát nebude věrohodným partnerem pro nikoho na světě. Jako zloději, kterému se nedá věřit.

Pokud bude církvi nějaký majetek vrácen, použije ho pro šíření dobra ve světě. Už mě unavuje každému připomínat, že chudoba srdce je dána postojem k majetku a ne tím, kolik toho vlastním. Toho jsem jen správcem. Je příznačné, že o chudobě nejvíc křičí ti, kterým nic ukradeno nebylo.



Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (velitel@nato.cz) v Středa, 11. červen 2008 @ 13:37:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Danův komentář je jasný a ostrý, v ideálním světě ideálních církví by vedl nejspíše k pokání. V našem světě nejspíše nepovede k ničemu. Je to moc hezky napsané, tak mám jen malou připomínku.
 
   .. měl jsem zjevení, že z toho nevzejde nic dobrého  ..

  Já k tomu teda nějaké extra zjevení nemám, ale řekl bych, že z toho něco málo dobrého vzešlo. Minimálně jedna věc - je o kousek více jasné, kdo je kdo a co je co, o co komu jde. Že pokud se objeví miliardy, Církev se od světa až tak moc neliší. A to nejen nám, křesťanům, ale i lidem "v tom zlém světě". Kdyby nešlo o pár desítek miliard korun, byly by všechny věci stejné, jako teď, jen skryté. Ale nic nezůstane skryté, co by jednou nebylo zjeveno navenek.

  Sleduji evangelizační aktivity mnoha církví a ten, kdo nějaké evangelizační aktivity dělá, si nestěžuje na vliv restitucí na nevěrohodnost evangelia. Restituce majetku totiž "s naší evangelizační věrohodností" nijak nesouvisí a pokud je něčí "evangelizační věrohodnost" závislá na snaze Církve dobrat se svého majetku, měl bych se před jeho věrohodností trošku napozoru.





Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: ares v Středa, 11. červen 2008 @ 14:31:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nehodlám se teď vyjadřovat k otázce církevních restitucí. Řeknu jenom to, že to jistě není jednoduchá a černobílá záležitost, tak jak to mnozí populisté tvrdí. Jsem dalek toho, abych byl vůči vedení své církve v této věci nekritický, ale ještě dál mám k tomu, abych za tento oprávněný nárok nějakou církev zatracoval...

Chci se však vyjádřit k jiné věci. A to k Danu Drápalovi. S tímto člověkem jsem se seznámil (nikoli osobně, ale pouze přez média) teprve tak před rokem, ale jak ho sleduji je mi velice simpatický. Nesouhlasím s ním zdaleka ve všem, ale jednoznačně musím říct, že je to člověk poctivý a pravdivý. Opravdový křesťan. Držím mu palce, takovýchto lidí je na politické scéně potřeba více!



Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 12. červen 2008 @ 08:36:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Výčtovým zákonem z r. 1990 dostaly církve zpět jen 170 budov a klášterních areálů, z původního počtu 135 000 katastrálních položek. Je to dost, nebo málo? Či snad moc?

Kdo je proti vrácení ukradeného, obhajuje hřích - zlodějinu. Co tak to nechat na majiteli, jak se svým majetkem naloží? To on z toho bude Bohu skládat účty. (Pět hřiven jsem dostal, dalších pět jsem vyzískal).

Ono se to rozhoduje z cizího. Z cizího krev neteče, to je potom lehké kázat a poučovat.



Re: Dan Drápal: Opět církevní restituce (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 14. červen 2008 @ 08:14:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Dan, jako kazdy krestan, nema pravo komukoliv druhemu vycitat a pripominat minulost, jsa sam byt "byvalym hrisnikem..." Opravdu "byvalym?"

Kdyz BUh odposuti, nepocita krivdy, nepripomina minulost. Meli bychom byt obrazem Bozim...



Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy