Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 527 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479997
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jsme ateistokřesťané?
Vloženo Pondělí, 21. duben 2008 @ 08:13:17 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal marobud

V apoštolských dobách hýbal církví spror, zda se přidržet všech židovských zvyků, či přijmout pohany, aniž by byli nuceni přijmout Zákon. O těchto dvou křesťanů skupinách mluvíme jako o židokřesťanech a pohanokřesťanech (srov. např. Řím 9). Křesťanství není totiž vševysvětlující systém, nýbrž zvěst, která sice mění náš život od základu avšak mnoha "podružnými" věcmi se nezabývá.

Co byli (a jsou) židokřesťané je jasné, ačkoliv jsou dnes zastupováni širokým spektrem názorů od mesiánských židů až po katolíky (či pravoslavné) židovského obřadu. Většina křesťanů byla však z "pohanů" To bylo také široké spektrum. Takže tu máme městské intelektuály ovlivěné pozdním platonismem, střední třídu stojící i po přijetí křesťanství pod vlivem římského pojetí ctností. A třeba i středoevropské společnosti, které kvůli přijetí křesťanství nemohly opustit svůj zemědělský kalendář, protože by to znemenalo jistou smrt, takže pro své cyklické svátky museli najít křesťanský výklad.

A pak jsme tu my, kteří jsme ke křesťanství přišli od ateismu. Čím se pak naše křesťanství odlišuje od pohano- a židokřesťanství?


Evropské vnímání světa je v současnosti založeno na (post-) osvícenské racionalitě. Ač tehdy ještě působil deismus, nyní je převažující mentalitou ateismus. Někteří z nás sami byli ateisty, prošli jsme školami, které nás v tom vedly ...

Jak se potoim chováme ke křeťanství a k náboženské tradici vůbec?

- Jsme podezíraví k zázrakům. Lepší aby byly vědecky vysvětlitelné, aby byla aspoňn 1% pravděpodobonostm že se to může stát, než aby to bylo zcela proti vědě.

- Odmítáme alternativní medicínu, apod. ne proto, že je nebiblická, ale že je nevědecká. Že moderní věda redukuje procesy v lidském těle na chemické dění, ve kterém není žádné místo pro duši, pro svobodnou vůli, nám nevadí

- Žijeme v přetechnizovaném světě, odmítáme pochopit, že lidé žijící v přírodě museli Boha prožívat jinak.

- Odmítáme mystické zážitky.

- Jsou pro nás nedůležité i jakékoli materiální znamení. Je pro nás těžké věřit, že v chlebu a víně, které přijímáme, je Kristus skutečně přítomen.

- Neumíme prožívat svátky.

- S Biblí (a dalšími autoritativními texty, podle osobního vkusu) zacházíme přísně racionálně, v jejich výkladu, (tak se ale chovali už i středověcí scholastici) nepřipouštímse si možnost, že by jedno místo mohlo mít více vzájemně rozporných významů. (Což v příkladě starořeckých filosofických textů je pravidlem a není dvůvodu, proč by NZ spisy mohly být jiné).

Příklad: Podle více míst v Bibli jsou zemřelí po smrti mrtví a teprve u Posledního soudu vstanou a budou uvedeni do Božího království, podle jiných míst přichází mrtví hned po smrti k Bohu. Opravdu není možné, aby platilo obojí současně?


Podobná témata

Zamyšlení

"Jsme ateistokřesťané?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 15 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jsme ateistokřesťané? (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pondělí, 21. duben 2008 @ 10:32:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Podle více míst v Bibli jsou zemřelí po smrti mrtví a teprve u Posledního soudu vstanou a budou uvedeni do Božího království, podle jiných míst přichází mrtví hned po smrti k Bohu. Opravdu není možné, aby platilo obojí současně?--

Dobrý postřeh,myslím že dohromady tohle nejde,prostě jsou to dvě různé  předsstavy o posmrtném životě ,v Bibli jsou i další varianty např.

  Kazatel 9,5

Živí totiž vědí, že zemrou, mrtví nevědí zhola nic a nečeká je žádná odměna, jejich památka je zapomenuta.



Re: Jsme ateistokřesťané? (Skóre: 1)
Vložil: cumbulak v Pondělí, 21. duben 2008 @ 10:56:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zaujimava otazka. Ae je korektna? Spominas nabozensku tradiciu, ako keby si bol sam mimo nej. To vsak nie je pravda. Uvedom si, ked zijes, v akom prostredi si vyrastal. To postavi tvoju otazku do opacnej polohy. Vyrastal si totiz v krestanskej tradicii - hoci ako ateista. Ale ateista, ktory vyrasta v krestanskej krajine, je uplne iny, ako ateista, ktory vyrastal moslimskej alebo hinduistickej krajine. Uvedom si, ze vsetky zasadne postoje, tykajuce sa vztahov medzi ludmi, ktore si ziskal vychovou (ci uz priamo od rodicov, alebo posobenim prostredia), su rydzo krestanskeho povodu. Ano humanizmus a osvietenstvo v tom stave, v akom ho pozname my nemohlo vyrast, keby nemalo krestansky zaklad. Pred casom som cital daky pravnicky clanok, kde rozoberali, ze pre cloveka mimo krestanskeho kulturneho okruhu je velmi takze chapat ponatie prava, ako je definovane v Europe a USA.
Takze aj u ateistu je velmi dolezite, v akej krajine vyrastal. Ateista v Cechach mohol cely zivot odmietat vieru v Boha, ale krestanskym kulturnym vplyvom nemal sancu ujst. Krestanstvo ako nabozenstvo a krestanstvo ako klutura a sposob zivota su dve odlisne veci, ale obe existuju a su navzajom previazane.
Takze podla mna na nas krestanov, co sme sa obratili v dospelosti, mozno najlepsie sadne popis: krestania, ktori sa navratili k Bohu a ani o tom sami nevedeli. :-)



Re: Jsme ateistokřesťané? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 22. duben 2008 @ 14:28:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Podle více míst v Bibli jsou zemřelí po smrti mrtví a teprve u Posledního soudu vstanou a budou uvedeni do Božího království, podle jiných míst přichází mrtví hned po smrti k Bohu. Opravdu není možné, aby platilo obojí současně?


Myslím, že pokud zůstaneme myšlením ustrnulí v našem časoprostoru, tak obojí současně platit nemůže.
Problém je v tom, že po smrti člověk přechází do věčnosti a o té víme velmi málo. Tam čas ztrácí význam. Existuje jenom přítomnost. Takže vlastně poslední soud Abraháma, Mojžíše, tebe i mě, už vlastně probíhá současně, v jednom okamžiku.






Stránka vygenerována za: 0.17 sekundy