Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 433 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116469617
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku.
Vloženo Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 09:56:54 CEST Vložil: Bolek

Společnost poslal demagog

Tusim, ze to byl Gregor, ktery cirkve, jenz se zucastnili tvoreni tohoto zakonu, nazval devkami. Pry i Abraham si nevzal ani nit, kdyz mu byla nabizena. A co Apostol Pavel?


Apostol Pavel byl Rimsky obcan, se vsemi pravy a povinnosti. Prav plne vyuzival. Nechal onoho satana, svet, rimskou risi, aby ho ochranil pred nastrahami jeho soukmenovcu, na vydaje teto rimske rise se nechal dopravit lodi do Rima, pri cemz zkroskotal na Malte, A dokonce:

K cisari, k te odporne hlave toho satanskeho svetza, ktera topila krestany k krvi, se odvolal, cimz ji uznal za vhodnou k rozsouzeni jeho sporu s zidy!

Opravdu tedy muzeme rici, ze si Aposotl Pavel nic od Rimske rise nevzal? Anebo snad muzeme prohlasit apostola Pavla za, cituji, "devku?"


Podobná témata

Společnost

"Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku." | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku. (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 10:34:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Pry i Abraham si nevzal ani nit, kdyz mu byla nabizena.<<<

Od koho si Abraham nic nevzal? V Egyptě bral plnými hrstmi:

10  I nastal v zemi hlad. Tu Abram sestoupil do Egypta, aby tam pobyl jako host, neboť na zemi těžce doléhal hlad.
11  Když už se chystal vejít do Egypta, řekl své ženě Sáraji: "Vím dobře, že jsi žena krásného vzhledu.
12  Až tě spatří Egypťané, řeknou si: »To je jeho žena.« Mne zabijí a tebe si ponechají živou.
13  Říkej tedy, žes mou sestrou, aby se mi kvůli tobě dobře dařilo a abych tvou zásluhou zůstal naživu."
14  Když pak Abram vešel do Egypta, spatřili Egypťané tu ženu, jak velice je krásná.
15  Spatřila ji také faraónova knížata a vychválila ji faraónovi. Byla proto vzata do domu faraóna
16  a ten kvůli ní prokázal Abramovi mnoho dobrého, takže měl brav a skot a osly i otroky a otrokyně i oslice a velbloudy.
17  Ale faraóna a jeho dům ranil Hospodin velikými ranami kvůli Abramově ženě Sáraji.
18  Farao tedy Abrama předvolal a řekl: "Jak ses to ke mně zachoval? Proč jsi mi nepověděl, že to je tvá žena?
19  Proč jsi říkal: »To je má sestra«? Vždyť já jsem si ji vzal za ženu. Tady ji máš, vezmi si ji a jdi!"
20  A farao o něm vydal svým lidem příkaz. Vyhostili jej i jeho ženu se vším, co měl. (Gn 12)

A pokud jde o tu skutečnou nitku od krále Sodomského, není pravda, že si nevzal vůbec nic:

21  Pak řekl Abramovi král Sodomy: "Dej mi lidi, a jmění si nech."
22  Abram však sodomskému králi odvětil: "Pozdvihl jsem ruku k přísaze Hospodinu, Bohu Nejvyššímu, jemuž patří nebesa i země,
23  že z ničeho, co je tvé, nevezmu nitku ani řemínek k opánkům, abys neřekl: »Já jsem učinil Abrama bohatým.«
24  Sám nechci nic, jen to, co snědla družina, a podíl pro muže, kteří šli se mnou; Anér, Eškól a Mamre, ti ať vezmou svůj podíl." (Gn 14)

Ať už si o církevních hierarchiích myslím cokoli, stát jim nic nedává - je to vyrovnání minulých křivd. Stát svého času církvím skoro všechno sebral a aby měl kontrolu, udělal z nich své placené vazaly. A kromě toho je to nutná podmínka odluky státu a církví. Mně je osobně celkem sympatické Gregovo pojetí církve putující bez střechy nad hlavou, ale na druhou stranu: znamená to snad, že křesťan měl odmítnout restituce? Pokud mi někdo ukradne auto, čemuž bych se u té své šunky celkem divil, a časem ho chytnou a auto mi budou chtít vrátit, nebudu přece taky protestovat. Měli bychom být rádi, že se naše politická reprezentace dokázala s církvemi dohodnout na kroku, který udělá čáru za minulostí.



Písmo svaté nám dává jasnou odpověď (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 14:12:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo se nechá uměle vyživovat a bere peníze od lidí, kteří mu je ve skutečnosti platit nechtějí, ale ze zákona musí, jedná v rozporu s Písmem svatým. Kdo se ještě navíc dovolává gottwaldových zákonů a trvá, aby mu na jejich základě byly doplaceny od státu dlužné finanční částky, ukazuje svůj "charakter",  komu a čemu vlastně slouží.   


Skutky

2,44
  Všichni, kteří uvěřili, byli pospolu a měli všechno společné.

2,45  Prodávali svůj majetek a rozdělovali všem podle toho, jak kdo potřeboval.

2,46  Každého dne pobývali svorně v chrámu, po domech lámali chléb a dělili se o jídlo s radostí a s upřímným srdcem.

2,47  Chválili Boha a byli všemu lidu milí. A Pán denně přidával k jejich společenství ty, které povolával ke spáse.

4,32 Všichni, kdo uvěřili, byli jedné mysli a jednoho srdce a nikdo neříkal o ničem, co měl, že je to jeho vlastní, nýbrž měli

všechno společné.

4,33 Boží moc provázela svědectví apoštolů o vzkříšení Pána Ježíše a na všech spočívala veliká milost.

4,34 Nikdo mezi nimi netrpěl nouzi, neboť ti, kteří měli pole nebo domy, prodávali je, a peníze, které utržili,

4,35 skládali apoštolům k nohám. Z toho se rozdávalo každému, jak potřeboval.


Lukáš

6,27
 Ale vám, kteří mě slyšíte, pravím: Milujte své nepřátele. Dobře čiňte těm, kteří vás nenávidí.

6,28 Žehnejte těm, kteří vás proklínají, modlete se za ty, kteří vám ubližují.

6,29 Tomu, kdo tě udeří do tváře, nastav i druhou, a bude-li ti brát plášť, nech mu i košili!

6,30 Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj zpět.     (* pozn. viz. navracení majetku a peněz církvím)

6,31 Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi.

6,32 Jestliže milujete jen, ty, kdo vás milují, můžete za to očekávat Boží uznání? Vždyť i hříšníci milují ty, kdo je milují.

6,33 Činíte-li dobře těm, kteří dobře činí vám, můžete za to čekávat Boží uznání? Vždyť totéž činí i hříšníci.

6,34 Půjčujete-li těm, u nichž je naděje, že vám to vrátí, můžete za to očekávat Boží uznání? Vždyť i hříšníci půjčují hříšníkům, aby to zase dostali nazpátek.

6,35 Ale milujte své nepřátele; čiňte dobře, půjčujte a nic nečekejte zpět. A vaše odměna bude hojná: budete syny Nejvyššího, neboť on je dobrý k nevděčným i zlým.

6,36 Buďte milosrdní, jako je milosrdný váš Otec.

6,37 Nesuďte, a nebudete souzeni; nezavrhujte, a nebudete zavrženi; odpouštějte, a bude vám odpuštěno.

6,38 Dávejte, a bude vám dáno; dobrá míra, natlačená, natřesená, vrchovatá vám bude dána do klína. Neboť jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám."


Písmo svaté usvědčuje z nepravostí a hříchů všechny ty, kteří jednají svévolně a podle lidských zákonů. Je vidět, že řada církví držuje lidská pravidla. Pravidla síly peněz. Té síly, která určuje jejich další směr. Tento směr však nevede ke Kristu, ale naopak. Boží slovo hovoří jasně  - 

1. Timoteovi

6,10 Kořenem všeho toho zla je láska k penězům. Z touhy po nich někteří lidé zbloudili z cesty víry a způsobili si mnoho trápení.

Židům


 13,5  Nedejte se vést láskou k penězům; buďte spokojeni s tím, co máte. Vždyť Bůh řekl: 'Nikdy tě neopustím a nikdy se tě nezřeknu.'






Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku. (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 19:50:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Zdravím Demagogu,

apoštol Pavel se odvolal k císaři pod přímou inspirací Pána Ježíše, který se u něj v noci osobně postavil, a řekl mu, že tak jako o Něm svědčil v Jeruzalémě, bude o Něm svědčit i v Římě (Sk 23,11).

A Pavel jako vězeň neměl jinou šanci, jak se dostat v okovech do Říma, než skrze odvolání k císaři. Toto odvolání tedy bylo Boží vůlí, inspirovanou přímo Pánem.

Rozhodně by si Pavel nevzal žádnou finanční podporu od císaře ani od Herodese. Dokonce i podpora od Církve podléhala přímému vedení Ducha. Od sborů, které byly ještě tělesné si Pavel nebral NIC. Přijal podporu pouze od duchovních sborů (např. od Filipenských).

A už vůbec služebníci Páně neměli žádné stálé platy jako nyní. Byli plně závislí na Pánu i v tom, co jim skrze duchovní věřící dal. Nikdy neměli nic jistého. Často byli o hladu, žízni, v nahotě a zimě. Kdyby jste se jich v jejich době zeptali:"Tak co, Petře, kolik bereš?", asi byste je velmi urazili. Oni byli závislí ve víře na Pánu. A kdo na něm závislý být nechce, tak ať Mu raději neslouží.

Jak jsem již psal jinde - učedníci si při misii v Izraeli neměli brát na cestu žádný pytlík s penězi, ani mošnu ani hůl, neboť směli přijmout podporu od svého izraelského lidu. Na misie k pohanům však Pán později změnil podmínky - měli si naopak peníze, pytlík, mošnu a hůl vzít, protože od pohanů nesměli přijmout žádnou podporu (3Jan 7), byli odkázání pouze na podporu věřících (3Jan 8).

Avšak denominace (resp. jejich "duchovní"), které přijímají podporu od státu dnes, se opravdu chovají jako prodejné děvky. Je celkem dost jisté, že kdyby tuto podporu od státu neměly, pravděpodobně by také zcela zanikly. To však satan nedopustí a proto je podporuje, protože v tomto stavu pro něj nepředstavují žádné ohrožení.



Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 20:07:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdyby to byly výklady Kázání na Hoře nadsázkama (=nemuselo by se podle toho řídit), tak jak by naše spravedlnost pak o mnoho přesahovla spravedlnost zákoníků a farizeů.

Ad přijímání či nepřijímání těch prachů za zabavenej majetek:
-křesťan by měl zlodějovi lup ponechat, ale denominace sou právnickejma osobama, který nutně nemusej bejt tvořený jenom křesťanama.

-lidi, co to rozhodli zpravujou svěřenej majetek, kterej neni jejich, takže kdyby to vodmítli, tak by se to dalo hodnotit jako porušování povinností při správně cizího majetku a jistě víte, že kdo je věrnej v malym, tak je věrnej i ve velkym a kdo nespravuje-li správně nespravedlivej mamon, tak nemá nárok zpravovat skutečný bohatství.

-pro Gríšu a další, co se žinýrujou přijímat prachy vod státu, neni náhodou psáno, že co kdo dá knězi, tak že bude jeho?

Sorry za ctrl+c crtl+v, ale eště sem na to nejdůležitější:
ODMÍTÁM PŘISPÍVAT NA PROVOZ DENOMINACÍ, KTERÝ NEBEROU PRAŠULKY VOD STÁTU, PROTOŽE JESLI JIM "CÉZAROVY" MERGLE S*****ĚJ, TAK JICH MAJ EVIDENTNĚ DOST NATO, ABY MUDELY MÍT EŠTĚ TY MOJE.
Abyste neřekli, že chci parazitovat, tak vyznávám, že nemam problém s tim, aby určitý služby v Církvi byly zpoplatněný s tim, že je bude cvakat ten, kdo je bude konzumovat (=ne celá Církev). Fakt mi nevadí si zaplatit to, vo co mam zájem, ale nechci sponzorovat to vostatní.
eleazar



Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku aneb bludy doby o chudobě (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 17. duben 2008 @ 22:36:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z diskuze o umýváni nohou starcům na zelený čtvrtek na www.katolik, cz ke článku
Datum vložení: 7.4.2008
Otázka:
Díval jsem se jako pravidelný divák na televizi Noe na přenos z chrámu sv.Petra ve Vatikánu na obřady Zeleného čtvrtku…..
cituji kus z diskuze:
=
´´ Zvláštní myšlenky ( Zdeněk Drštka ) 15.04.2008 15:36 , Číslo: 35102
Nemohu si pomoci, ale nemohu se při četbě této otázky ubránit některým zvláštním myšlenkám;…
..… – »Občan věnoval KSČM polnosti za 2,14 miliónu« (http://www.novinky.cz/clanek/136607-obcan-venoval-kscm-polnosti-za-2-14-milionu.html), ale nikdo se nepohorší. Kde se stala chyba?
– Tu a tam mi bylo dáno navštívit některé instituce placené i z mých peněz; úřady státní správy, vysoké školy, občas i nějaká ta banka, která mi hlídá i to málo, co mám, a vždycky mě zaujalo, jak bohatě jsou ty budovy zdobeny, leč nikdo zde neprotestoval, nikdo nehovořil o triumfalismu. Proč a čím to je?...
=
Re: Zvláštní myšlenky o chudobě řádu ( miro ), 16.04.2008 00:58, Číslo: 35105
…… Sv. František byl nejznámější. .Měl volání, aby opustil rodný dům svého otce, bohatého kupce se suknem i dráhu umělce. Byla to jeho cesta. Následovali ho mnozí. Podobně vedle něho sv. Dominik dokonce veřejně spálil darovací listiny na pozemky určené jeho klášteru.
( e ) Idea ´nemít nic´ vedla až do absurdnosti. Mnich Vilém Occam, filosof, žádal ve XIV. století, aby spolubratři ve františkánském řádu neměli ani své budovy a totéž požadoval od papeže a celé římské kurii. To by znamenalo, že by měl papež prodat své budovy, ale potom by musel platit někomu nájem. To by nikdo zbytečně neudělal.
Kdyby se názory Occama převzaly jinam, do správní oblasti, potom by to na příklad znamenalo, že i místní úřady, ministerstva, senát, parlament by měly prodat své budovy – ovšem to by je zatížilo potřebou platit nájem. Occam chtěl, aby církev žila tak, jak žijí školy. Ředitel školy nemá budovu ve vlastnictví,. Ale topení, údržbu a vše hradí místí úřad.. …
Suma sumárum : nepochopením pojmu ´nevlastnit osobně nic´vznikl dojem, že církev jako celek nemá mít nic a farář má mít bídu, jen tak se zalíbí bohu.
Ale z čeho se bude hradit provoz církevních institucí (nemocnic atd,.) a za co se budou tisknout knihy a vyvařovat potřebným, to už nikdo neřeší. Od doby středověku se myslí, že církev má být chudá a jen se modlit (ani orat, ani sít, ani pracovat).

=

Re: Můj subjektivní názor i ohlédnutí dějin ( miro ), 17.04.2008 10:35 , Číslo: 35107,
Bývaly doby, kdy se dalo v církvi získal moc nebo věci. Dávno jsou pryč. Zloději a hamižníci jdou tam, kde je něco ke kradení. Dávno není v církvích co ukrást, spíše nemá dost na údržbu kostelů.
Násilníci sledují cesty, kde se lze dostat k moci. To už také neplatí. pro církev.
Mladý Napoleon vstoupil do armádního učiliště, ne do církve. V církvi by se musel při každé mši třikrát tlouci v prsa a říkat ´Beránku Boží, smiluj se nade mnou´ a kdyby to myslel upřímně, nemohl by uchvátit půl Evropy železnou rukou. Na své vybrané cestě se ale stal generálem a pak konzulem a císařem.
Už se nedívejme na církev jako před staletími. Vždyť i tam bylo v dějinách dosti chamtivých, kteří uvažovali, kde se dá co utrhnout. Příkladem je rozhodnutí mladého Tomáše Akvinského.
Jeho rodina vyjednávala už v jeho deseti letech, že až Tomáš doroste, bude přijatý do kláštera u benediktinů, stane se opatem, až dosavadní zemře a bude pro rodinu lobbovat ve vyšších kruzích. Tomu se neříká predestinace, ale plánování kariéry.
Ale mladý Tomáš se vzepřel, nechtěl být otrokem rodiny a hráčem na šachovnici, a naopak vstoupil do nemajetného řádu k dominikánům, kteří se do politiky nemíchali a kázali. Tam celý život pokojně sepisoval své dílo.
Jako jiný příklad nechť slouží rodiny Medičejských a Borgiů. Ty se kvůli moci neštítily ani podplácení a vražd v propletené politice vlivu. Také Napoleon byl závislý na své početné rodině z Korsiky, která z něho získávala peníze i moc, své bratrance byl nucen dosazovat na místa svrhnutých vévodů a krále belgického atd., a důstojníkům, kteří mu sloužili, rozdával nové šlechtické tituly a tak si udržoval vliv.
Vznikl dokonce pojem ´nová šlechta´, to je ta, které dal tituly císař Francouzů. To zůstalo i po jeho odchodu, protože šlechticem se člověk stává natrvalo, i když z rozhodnutá tyrana. V dnešních dobách se spíše vyskytuje pojem ´nová šlechta´ pro zbohatlíky z narychlo provedené privatizace nebo tunelování. I v Rusku se používá pojem ´noví Rusové´ pro finanční dobrodruhy.
Teď by nikdo nic nezískal vstupem na cestu jakési ´kariéry´ v církvi. Maximálně by se mohl proslavit sporem o památky, ač třeba nerad.
Proto už nevyčítejme církvi to, čím ji poskvrňovali a zostuzovali její nehodní vetřelci v dřívějších dobách. Zbylo pár zvyků, například hezké průvody a zpěvy. Ty jsou docela příjemné. V divadle, v opeře, se zpívá ještě déle a všichni jsou spokojeni.




Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku. (Skóre: 1)
Vložil: Marobud v Pátek, 18. duben 2008 @ 00:05:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z pohledu věřícího mi je to jedno. Ale z pohledu občana tohoto státu mám morální problém, aby stát držel cokoliv, čeho se zmocnil neprávem na úkol kohokoliv.



Re: Apostol Pavel a zakon o vraceni majetku. (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Sobota, 19. duben 2008 @ 06:55:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Ano, kdo se s tebou soudi o kabat, zanech mu i kosili a co ti kdo ukradne, nepozaduj zpet...

Ale, co kdyz ten zlodej si svuj hrich uvedomi a chce mi ten kabat a kosili vratit a navic rekneme tri stovky za zpusobenou skodu? Mam si to jako krestan vzit, nebo ne?



Gregu, slibil jsem ti, ze te upozornim, az (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Středa, 23. duben 2008 @ 07:45:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
ve tvych nazorech objevim neco nebezpecneho. Zde to je:

NEPRIMO ucis, ze kdyz cloveku hrozi smrt, NEMUSI jednat podle svych zasad.

Ja osobne verim, ze kdyby prijeti jakehokoliv prispevku od statu bylo nemyslitelne, jak ty ucis, ze by Pavel radeji ve vezeni zemrel hlady, nez aby se takto vedomne prohresil proti Bohu.



Stránka vygenerována za: 0.39 sekundy