Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 266, komentářů celkem: 429601, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 427 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116505605
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14)
Vloženo Pátek, 04. duben 2008 @ 15:36:50 CEST Vložil: Olda

Kritika bludů poslal gregorios777

Apoštol Pavel vyzývá svého spolupracovníka na díle Páně, Tita, aby on ani věřící, ke kterým byl poslán nepřikládali mysl k Židovským (judaistickým) mýtům (bájím) a přikázáním lidí, kteří se odvracejí od Pravdy, zvláště těch, kteří jsou z obřízky (Tit 1,10). Pravdou pochopitelně myslí Pravdu Evangelia milosti, podle kterého Kristovo dílo na kříži vymazalo cele všechny naše hříchy, takže před Bohem (ve Věčnosti, v Nebi) již neexistuje a ani nikdy nebude existovat ani jeden z nich. Kristus zemřel za naše hříchy podle Písem a byl vzkříšen pro naše ospravedlnění.

Židovské (judaistické) mýty však jsou založeny na věčné spáse ze zákona, ze skutků. Pravda Evangelia však zní, že jsme spaseni vírou z milosti, bez skutků zákona. Milost a skutky se vzájemně vylučují, jsou to protiklady:"A poněvadž z milosti, tedy ne ze skutků, sic jinak milost již by nebyla milost. Pakli ze skutků, již není milost, jinak skutek nebyl by skutek" (Ř 11,6). A tato milost způsobila, že před Bohem již není ani jeden náš hřích a již navěky jsme bráni, jako kdybychom nikdy nezhřešili. Jsme před Bohem stejně svatí a čistí jako Kristus. Jsme Kristovou Obětí očištěni do stejné svatosti, čistoty a ryzosti, jako Syn Boží. A to všichni věřící v Krista, bez ohledu na to, jak dlouho jsou u Pána. Včera zrozený Kristovec je na tom před Bohem v tomto ohledu úplně stejně, jako Kristovec, který zná Pána již např. 60 let. I dnes exituje početná vrstva judaistů v křesťanstvu. Jsou to ti, co věří ve věčnou spásu ze skutků, nebo z víry a ze skutků. Oni prostě věří v Krista "a ještě NĚCO přidaného". Pavel takové nazývá (Fil 3,2) "psi, zlí dělníci, roztržka (= narážka na obřízku). Tito křesťanští judaisté se vlastně sami obrazně řečeno obřezávají a rouhají se tak Kristově Oběti (Zj 2,9).

Jestliže má však někdo po vzoru judaistů důvěru v "tělo" (doufá v těle - v tělesnosti), pak nemůže uvidět nejpožehnanější Pravdu Evangelia, protože je mu zastřena zástěrou na duchovním zraku (2Kor 3,13-16). A to platí i pro čerstvě obrácené Kristovce, pokud jim není předložena Pravda Evangelia. Proto je třeba jako učedník zůstávat určitou dobu v Pánově Slově (v Pravdě Evangelia - zdravém učení), dokud Pravda Evangelia není ZJEVENA Duchem a nezačne přinášet ovoce (Kol 1,6). Dokud učedníka Pravda Evangelia nevysvobodí z prokletí zákona a z panství hříchu (Jan 8,30-36).

Slyší-li člověk pravé Evangelium, a je mu Duchem zjeveno, že je to Pravda, není to ještě PLNÉ poznání Evangelia. Je to sice poznání (gnósis) Pravdy, věřící je znovuzrozen, ale ještě nemá PLNÉ poznání (epignósis) Evangelia. Je to jen částečné a zbytek tvoří pouhé rozumové poznání. Toto častečné poznání se musí po určitém čase zůstávání v Pánově Slově (Pravdě), změnit v PLNÉ POZNÁNÍ PRAVDY EVANGELIA, na základě ZJEVENÍ DUCHA (Ef 1,17-18). Teprve poté učedník PLNĚ pozná i ve své osobní zkušenosti požehnanou Pravdu, která ho naplní mocí Boží lásky, věčné radosti a věčného pokoje. Apoštol Jan měl velikou radost, když jeho duchovní děti, učedníci Páně chodili v Pravdě (2Jan 4 // 3Jan 3). To znamená, že již nesmýšleli podle Židovských (judaistických) mýtů a bajek. Již byli vysvobozeni z prokletí zákona, nejen de iure, ale i de facto (Ga 3,13).

Aby však u věřícího došlo k PLNÉMU poznání Pravdy Evangelia, nesmí doufat ve spásu ze skutků, ve vlastní tělo, v to, že se vlastní tělesností může zalíbit Bohu s ohledem na věčnou spásu. Musí opustit tyto judaistické mýty a koncepty, náboženství těla, které tvoří zástěru na jeho duchovním zraku (2Kor 3,14-16). Druhou podmínkou je nepřijímat ducha světa, aby mohlo dojít k hlubokému zjevení Ducha (1Kor 2,7-16). Kdo miluje tento svět, a nenese svůj kříž (= nezapírá svou duši a její světské choutky) v tom není láska Otcova (1Jan 2,15) a tedy ani zjevení Ducha.

Výše uvedené platí i pro ty, kteří již Pravdu Evangelia PLNĚ poznali. Milování světa nebo hrubý hřích nám tuto požehnanou Pravdu dočasně zastře temným mrakem (hříchem se ocitáme pod zákonem a v těle - 1Jan 3,4), jako Davidovi, který prosí Boha, aby mu navrátil RADOST jeho SPASENÍ (všimněte si, že ne spasení samotné) - Ž 51,14. Věřící v tomto stavu, i když Pravdu zná, se nebude moci z ní těšit ve své osobní zkušenosti, nebude ji zakoušet. Zůstane mu z ní jen rozumové poznání. Zjevení Pravdy se načas vytratí, dokud není očištěn (i když v Nebesích, ve Věčnosti, je tato Pravda neporušená a věčná). Třetí podmínkou poznání Pravdy Evangelia, je nestát se obětí ještě jiné vážné hereze, než je judaistické smýšlení. V tomto případě také toto cizí učení působí jako zástěra našemu duchovnímu zraku, která brání uvidět a přijmout Pravdu Evangelia.

Když vám řeknu Pravdu Evangelia a vy ji přijmete pouze rozumem, může to ve vás vypůsobit určitou radost. Když ale je vám Pravda Evangelia zjevena navíc ještě Duchem, je to tak hluboké a intenzívní poznání, že máte chuť skákat dva metry vysoko radostí, protože poznáte MOC Evangelia ke spasení každému věřícímu (Ř 1,16), MOC Pravdy.

Je třeba si nakonec uvědomit, že poznání Pravdy Evangelia je zaslíbeno pouze těm věřícím, kteří se stali Kristovými učedníky, se vším, co k tomu náleží (Jan 8,31-36). Těm, kteří jsou VNĚ, nebude plné poznání Evangelia dáno (Mk 4,11-12). Bude dáno pouze těm, co jsou při Ježíšovi se Dvanácti (t.j. Jeho učedníkům).

Pravda však má tendenci VYMIZET, proto musí být neustále opakována, musíme se k ní stále vracet, připomínat si ji a stát v ní (Žd 2,1), abychom se jako Galatští nebo adresáti listu Židům nevraceli opět do otroctví mdlých a bídných živlů (Ga 4,9), abychom "neposlali pryč milost" (Ga 5,4) a nezbavili se tak prospěchu z Krista. Církev je sloup a základ Pravdy. Pokud v ní však není zjevována plná Pravda Evangelia, pak také ani není plně Církví.

Judaistické křesťanství se všemi svými prvky Pravdu Evangelia zakrývá. Chcete tedy náležet do oblasti tělesné zbožnosti bez moci (Tim 3,5), která vás bude držet pod zákonem a pod panstvím hříchu (Ř 6,14) nebo chcete náležet do oblasti Pravdy Evangelia, která vás udrží v neutuchající lásce, věčné radosti a pokoji (pokud jí nebudete klást překážky)?

Pavel psal Filipenským:"Radujte se v Pánu vždycky, opět pravím, radujte se" (Fil 4,4). A měli proč....


"NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14) (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 04. duben 2008 @ 17:07:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Gregory,


Díky za zajímavý a velmi potřebný článek. Tohle je dobré pořád opakovat, protože padlá lidská přirozenost se ráda vrací k mýtům o tom, že spasení si lze svými skutky alespoň "přizasloužit." K tomu přispívá navíc zkušenost s fungováním světa, kde se za všehno platí.

Přímo ukázkový "herní systém na spásu" vytvořil římský katolicismus viz: 

EVANGELIUM PODLE BOHA VERSUS EVANGELIUM PODLE RIMA


Zkrátka bych řekl, že platí následující rovnice viz článek:

EVANGELIUM + Y = FALESNE EVANGELIUM




zdraví

reformovaný



Re: Návrh na společenskou hru: RIMSKY KATOLIKU NEZLOB SE!!! (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 04. duben 2008 @ 17:14:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zde ještě odkaz na návrh nové společenské hry:

RIMSKY KATOLIKU NEZLOB SE!!!


Nemusíte se bát, nadal jsem si ten nápad patentovat, takže můžete hru podle uvedeného římskokatolického herního schematu vytvořit a libovolně šířit.


zdraví


reformovaný



Re: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 04. duben 2008 @ 17:30:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Gregorie,

souhlasím, i tady s tím - Pravda Evangelia však zní, že jsme spaseni vírou z milosti, bez skutků zákona.

Zajímám se o judaismus, a věřím také tomu, že může obohatit moji křesťanskou víru, ale jsem si vědom milosti, které se mi dostalo...

To bych taky nesměl studovat latinu, antickou historii, že mě ovlivní filosofie... - ještě jednou opakuji, jsem si vědom milosti, která je v Ježíší Kristu a které se nám dostalo od Pána Boha..

Nakonec, texty, které cituješ, jsou z aktuální situace z před 2000 let. Od té doby, se křesťanství, ale i judaismus vyvynulo nějakým směrem. A to nemůžeš popřít, ani ty... 

Například - židovské (judaistické) mýty však jsou založeny na věčné spáse ze zákona, ze skutků. Dnes mají židé Talmud, v němž je sepsáno, jak praktikovat židovskou víru - což za dob apoštola Pavla ještě takto sepsáno neexistovalo.

karels




 



Re: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14) (Skóre: 1)
Vložil: Hyperion v Pátek, 04. duben 2008 @ 18:08:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
>>>Židovské (judaistické) mýty však jsou založeny na věčné spáse ze zákona, ze skutků.<<<

Gregu, asi jsi to nemyslel zle, ale takhle přece nelze mluvit o židovství. Vždyť ta spása ze zákona nebyla žádný mýtus - bylo to zjevení Boží, které se naplnilo v Kristu, kdy už je spása ze zákona a skutků nahrazena spásou z milosti a z víry, jejíž pravost skutky jen dosvědčují. Bůh uzavřel několik smluv s lidmi (Noe, Abrahám, Mojžíš a skrze Krista). Žádná ta smlouva není mýtem, bájí ani přikázáním člověka. Chybným a škodlivým přikázáním člověka je pouze lpění na starší smlouvě, když byla uzavřena smlouva nová. Trvat v době nabídnuté spásy z milosti a víry na zákoně a skutcích je chybné, ale na tom jsme se už shodli jinde. Ale před tím měli lidé od Boha právě ten zákon a skutky. Museli mít samozřejmě víru, ale odpuštění získávali i díky skutkům - např. obětem v chrámě.

Jak jsem už napsal, asi jsi to myslel stejně jako já, ale přesto se mi to vyjádření moc nelíbí ...



Re: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 06. duben 2008 @ 11:33:12 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanští judaisté se vlastně stále chvají jako otroci nebo zaměstnanci Boha, přestože ve skutečnosti jimi již nejsou, protože jsou již synové - členové rodiny Boží.
<b>
Představte si, že byste byli zaměstnanci nebo sluhové svého šéfa, ale on by vás najednou přijal za syna, za člena své rodiny.
<b>
O co silnější je to, když se nejdená o nějakého šéfíčka, ale o Nejvyššího Boha





Re: NEDRŽTE SE ŽIDOVSKÝCH MÝTŮ (Tit 1,14) (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 06. duben 2008 @ 11:33:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Křesťanští judaisté se vlastně stále chvají jako otroci nebo zaměstnanci Boha, přestože ve skutečnosti jimi již nejsou, protože jsou již synové - členové rodiny Boží.
<b>
Představte si, že byste byli zaměstnanci nebo sluhové svého šéfa, ale on by vás najednou přijal za syna, za člena své rodiny.
<b>
O co silnější je to, když se nejdená o nějakého šéfíčka, ale o Nejvyššího Boha





Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy