Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 244, komentářů celkem: 429560, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483327
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR
Vloženo Pátek, 14. březen 2008 @ 11:21:03 CET Vložil: bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Slavíte křesťanské svátky (Velikonoce, Vánoce apod.)?

Ne. Slavíme moedim – svátky, které nám dal HaŠem v Tóře (Vajikra 23). „Křesťanské“ svátky jsou ve svém původu pohanskými svátky, kterým zůstal změněný název a byl jim dán křesťanský obsah. Zavedeno je poté co křesťanství oficiálně odmítlo moedim.

Věříte, že Tóra (Zákon) stálé platí?

Ano. Tóra je věčná. Ješua HaMašiach ji nikdy nezrušil, ale přinesl její plný a správný výklad – ukázal nám, jak ji máme rozumět a žít.

Věříte, že člověk je spasen skrze dodržování Tóry a přikázání?

Ne. Písmo jasně říká, že člověk je spasen jen skrze víru a tešuvu – k tomu patří přijetí Ješuy HaMašiach a jeho výkupné smrti. Tóra je pro lidi už spasené – je to praktický projev víry a poslušnosti HaŠem, Boží návod pro to, jak žít podle vůle HaŠem.

Jste křesťané?

Ne, nejsme. Navazujeme na Židy a gojim, kteří následovali Ješuu HaMašiach v prvním století (říkalo se jim Nocrim). Křesťanství tyto věřící oficiálně exkomunikovalo a odmítlo na Nikajském koncilu v roce 325 o. l. Považujeme se za součást judaismu.


Jaký přístup k vám má rabínský judaismus?

Rabínský judaismus oficiálně neuznává mesiánský judaismus za legitimní součást judaismu.

Uznáváte Bibli?

Normou našeho života a víry je Tóra (Chumaš – Pět Knih Mojžíšových). Zbytek Tanachu a Brit Chadaša (Obnovená smlouva) jsou komentářem k Tóře.

Jaký máte přístup ke křesťanským církevním otcům a jejich spisům?

Nejsou pro nás v ničem normativní – většina církevních otců byli antisemité. Stejně tak nepovažujeme za normativní žádný z křesťanských církevních koncilů.

Jaký máte přístup k talmudu a k jiným židovským spisům?

Věříme, že Ústní Tóra (její součástí jsou také tyto spisy) je pro nás normativní a inspirující jen v tom, v čem souhlasí s Psanou Tórou.

Věříte v Ježíše Krista?

Pojem Ježíš Kristus je úzce spjat s křesťanstvím a Židům se vždy vybavuje v souvislosti s pronásledováním, které na nich křesťanství vždy páchalo. My používáme jeho hebrejské jméno – Ješua HaMašiach. Věříme, že on je zaslíbený Mašiach, který už přišel jak Mašiach Ben Josef a v budoucnu se vrátí jako Mašiach Ben David. Věříme, že on je Ben Elohim – Syn Boží a skrze jeho smrt a krev můžeme obdržet spasení od HaŠem.

Stává se každý váš člen Židem?

Ne. Písmo jasně činí rozdíl mezi Židy a gojim. Židem je někdo, kdo se narodil z židovského otce nebo matky nebo prošel konverzí na judaismus. Gojim, kteří věří v Ješuu HaMašiach zůstávají gojim – vírou v Mašiacha se z nich nestávají Židé. Nicméně gojim, kteří přijímají Ješuu HaMašiach se stávají součástí jediného Božího lidu – Jisraele. Podle slov Rav Šaula jsou naroubováni do Jisraele a jsou jeho plnohodnotnou součástí.

Dodržujete šabat, obřízku, košer apod.?

Ano. Věříme, že to stále platí, ale není to podmínka spasení! Je to projev poslušnosti HaŠem a nástroj k posvěcení člověka a světa – tikkun olam. Věříme, že Tóru a 613 micvot HaŠem dal Jisraeli a je to součást smlouvy, kterou s ním uzavřel. Platí to jak pro Židy tak i pro gojim věřící v Ješuu HaMašiach (protože i oni vstoupili do smlouvy s HaŠem skrze víru v Ješuu a stali se plnohodnotnou součástí Jisraele).

Jak chápete církev?

Církev, Tělo Mašiacha tvoří ti Židé a gojim, kteří věří v Ješuu HaMašiach. Církev je v podstatě název pro ty Izraelity, kteří věří, že Ješua je Mašiach. Církev existuje jen v rámci Jisraele.

Ježíš Kristus nám dal Nový zákon, který ruší vše, co bylo v tom Starém. Proč tak lpíte na dodržování zákona?

Neexistuje žádný Starý ani Nový zákon. Existuje jen Původní smlouva a Obnovená smlouva (Brit Chadaša). Křesťanství velice často říká, že Ježíš Kristus to všechno zrušil a založil nové náboženství – v jejich chápání mají skutečně Nový zákon. Ale ten, o kterém mluví Písmo - Ješua HaMašiach, přišel OBNOVIT Původní smlouvu. Přišel ji přivést k dokonalosti. Hebrejské slovo chadaša znamená nová, ale ve smyslu obnovená (se toto slovo vyskytuje také v Roš Chodeš – Nový měsíc – je jasné že každý měsíc není nový měsíc na obloze, ale že se ten měsíc jen OBNOVUJE). Obnova Původní smlouvy se projevuje v tom, že člověk dostává Tóru do svého srdce (Jirmejahu 31,33) a ne, že ona přestává platit.

Píšete, že Ježíš nezrušil předpisy o čistých a nečistých potravinách. Co tedy znamená Petrovo vidění ve Skutcích 10, 9-16?

Často se říká, že tato pasáž je o jídle, že HaŠem říká Kefovi, že je ok jíst cokoliv. Ale bylo by to v rozporu z Vajikra 11; Devarim 14 a s Mattitjahu 5,17-18. Kontext celé 10 kapitoly nedává smysl, pokud by jeho předmětem bylo jídlo. Verš 11 říká, že z nebe sestoupila velká plachta, která měla 4 rohy. Tato plachta mohla symbolizovat talit (Kefa se právě modlil!). Číslo 4 odpovídá písmenu dalet – dalet znamená dveře a představuje srdce člověka, které je zavřené pro Boha. Bůh řekl, že Kefa má zabíjet a jíst (stalo se to třikrát) a pak prohlásil ve verši 15: "Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté." Šlo o jídlo? Mohl by Bůh změnit Tóru? Proč Kefa byl tím viděním tak překvapený (verš 17)?

Něco v srdci Kefy bylo pro Boha zavřené (dalet – 4) a muselo se to otevřít. Bůh připravoval Kefu na „novinku“. Do teď jen Židé byli Božím lidem – a ne gojim. Verš 19 říká, že přišli k němu 3 muži (gojim) – vize s plachtou se také opakovala třikrát ("Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté." – to reprezentuje každého z těchto 3 mužů).

Kefa s nimi šel a pak prohlásil ve verši 28: „Dobře víte, že židům není dovoleno stýkat se s pohany a navštěvovat je. Mně však Bůh ukázal, abych si o žádném člověku nemyslel, že styk s ním poskvrňuje nebo znečišťuje.“ A to je jasný důkaz toho, že v tomto vidění nešlo o jídlo, ale o to, že věřící gojim (dříve považovaní Židy za nečisté) stali se vírou v Ješuu HaMašiach součástí Božího lidu stejně jako Židé. To potvrzuje také kapitola Maasei HaŠlichim 11,2-3.18. Zajímavé je, že Kornelius se modlil právě před čtyřmi dny ve stejnou dobu jako Kefa (verš 30 – Ekumenický překlad má to špatně přeložené!!!) – 4 dny – dalet – dveře – srdce Kefy zůstalo otevřené a Bůh zjevil novou pravdu ohledně gojim.


Podobná témata

Ekumenismus

"Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR" | Přihlásit/Vytvořit účet | 23 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 14. březen 2008 @ 11:41:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tohle se vlastně týká odpovědi na otázku: "Jaký je vztah SZ a NZ. Nedávno vyšla zajímavá knížka zabývající se touto otázkou. Je k dispozici zdarma na webu.


Čtyři Abrahamova potomstva: http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/4potomstva/html/index.html

John G. Reisinger

Ukázka:


Kapitola 1. Proè je Abrahamovo potomstvo tak dùležité?
Abraham je jednou z nejdùležitìjších osobností v celých dìjinách a hned po našem Spasiteli jednou z nejvýznaènìjších postav Písma. Jeho význam si mùžeme ještì ozøejmit:

  1. Abraham je jediným èlovìkem, jehož kdy který pisatel Bible nazval „pøítelem Božím“ (Izajáš 41:8; List Jakubùv 2:23). Abrahamovo pøátelství s Bohem èili „ospravedlnìní milostí skrze víru“ používá Pavel, když obhajuje koncepci, že všichni vìøící všech vìkù jsou „spaseni milostí skrze víru“ (Øímanùm 4).
  2. Celé Písmo od Genesis 12 až po závìr knihy Zjevení je pøíbìhem Abrahama, jeho „potomstva“ a vztahu tohoto potomstva ke zbytku lidstva.
  3. Žádný jiný èlovìk v Písmu ani v dìjinách (s výjimkou Adama) není, pokud jde o potomstvo, tak úzce spøíznìn s Kristem.
  4. Všechna požehnání, která izraelský národ dostal, dostal jen díky Božímu slibu Abrahamovi. I za to, že byli vysvobozeni z Egypta a na Sínaji ustaveni jako národ, vdìèili jen svému tìlesnému pùvodu z Abrahama.
    Jejich volání o pomoc vystupovalo z té otroèiny k Bohu. Bùh vyslyšel jejich sténání, Bùh se rozpomnìl na svou smlouvu s Abrahamem, Izákem a Jákobem, Bùh na syny Izraele pohledìl, Bùh se k nim pøiznal. (2. Mojžíšova 2:23-25)
  5. Kristus pøišel do tohoto svìta,
    … aby prokázal milosrdenství našim otcùm a vzpomenul na svou svatou smlouvu – na pøísahu, kterou pøísahal Abrahamovi, našemu otci … (Lukáš 1:72-73, NBK)
  6. Apoštolové kázali evangelium jako naplnìní smlouvy, kterou Bùh uzavøel s Abrahamem.
    Vás se týkají zaslíbení prorokù i smlouva, kterou Bùh uzavøel s vašimi otci, když øekl Abrahamovi: „V tvém potomstvu budou požehnány všechny národy na zemi.“ Pøedevším pro vás povolal svého služebníka a poslal ho k vám, aby vám pøinesl požehnání a odvrátil každého od jeho høíchù. (Skutky 3:25-26)
  7. Je nemožné by jen zaèít chápat list Galatským, aniž by èlovìk rozumìl, jaký význam má Abraham a jeho vztah k dnešním vìøícím. Všichni „lidé víry“ jsou „syny Abrahamovými“ (Galatským 3:7) a „docházejí požehnání spolu s vìøícím Abrahamem“ (Galatským 3:9). Kristus zemøel na køíži, „aby požehnání dané Abrahamovi dostaly … i pohanské národy“ (Galatským 3:14).
  8. Abraham získal ospravedlnìní jako Boží dìdictví vírou v zaslíbení evangelia, které mluvilo o Kristu (Galatským 3:6-9,18), a vy a já, kteøí dnes vìøíme témuž evangeliu, získáváme totéž dìdictví ospravedlnìní, protože vírou jsme „potomstvo Abrahamovo a dìdicové toho, co Bùh zaslíbil“ (Galatským 3:29).
Opakuji, co jsem už øekl. Hned po Kristu je Abraham jedním z nejvýznamnìjších lidí v celém Písmu. Žádní dva lidé nejsou, pokud jde o jejich „potomstvo“, v takovém pøíbuzenském vztahu jako Abraham a Kristus. Celá historie vykoupení krouží kolem „Abrahama a jeho potomstva“. V tom, abychom ve spisech Starého i Nového zákona vidìli jednotnou zvìst o vykoupení prostøednictvím našeho Pána Ježíše Krista, nám nemùže žádný poznatek pomoci více, než když budeme vìdìt, co pøesnì bylo Abrahamovi a jeho potomstvu slíbeno a kdo pøesnì je tím potomstvem, kterému to bylo slíbeno. Rozdílné odpovìdi na tyto otázky oddìluje dispenzacionalismus od teologie smlouvy už v jejich základních východiscích.

Až dosud bylo naše studium snadné. S biblickými texty a s tím jedním všeobecným závìrem, že je Abraham dùležitý, bude souhlasit každý. Je ale tøeba vznést a prodiskutovat mnoho otázek. Odpovìdi na následující otázky jsou zásadní nejen pro to, abychom chápali Abrahamovu roli a sliby uèinìné jeho potomstvu; pøedstavují také základ našeho pøístupu k celému Písmu. Naše chápání historie, proroctví, budoucnosti Židù, podstaty církve, køtu, Božího království, naše chápání vztahu mezi zákonem a evangeliem a mnoha dalších problémù hluboce závisí na tom, jak na nì odpovíme.

Základní otázky, které se týkají Abrahama a jeho potomstva
  1. O kom pøesnì Písmo mluví v rùzných oddílech, kde je zmínìno Abrahamovo potomstvo? Je zøejmé, že ne všechny Abrahamovy pøirozené dìti jsou „uznány“ za jeho potomstvo v tom smyslu, v jakém se o nìm mluví v Boží smlouvì.
    1. Oznaèuje „Abrahamovo potomstvo“ vždy tytéž osoby?
    2. Kolik rùzných významù mùže „Abrahamovo potomstvo“ mít?
    3. Jak bezpeènì poznat, o kterých konkrétních druzích potomstva (o kterých lidech) urèitý oddíl mluví? Kdy pojem „Abrahamovo potomstvo“ zahrnuje
      • Izáka, ale ne Izmaele,
      • Jákoba, ale ne Ezaua,
      • nebo køesana pohanského pùvodu, ale ne Žida?
  2. Jaká požehnání pøesnì byla Abrahamovu potomstvu v jednotlivých textech zaslíbena? Jákob dostal zaslíbení, která jeho bratr Ezau, dvojèe, nedostal. Jak zapadají Izmael, Izák, Ezau, Jákob a novozákonní vìøící pohanského pùvodu do odpovìdí na následující otázky?
    1. Je „Abrahamovo požehnání“ jedna vìc nebo nìkolik?
    2. Jsou pro rùzná potomstva urèena rùzná požehnání?
    3. Je nìjaké požehnání, které dostanou všechny druhy Abrahamova potomstva?
    4. Jsou nìkterá požehnání urèena jen jednomu nebo jen nìkterým druhùm Abrahamova potomstva?
    5. Jak bezpeènì poznat, o kterém konkrétním požehnání urèitý oddíl mluví?
  3. Za jakých podmínek pøesnì mají jednotlivé druhy potomstva obdržet pøíslušná požehnání? Církev, jako Abrahamovo potomstvo, byla založena na jiných zaslíbeních než izraelský národ, rovnìž Abrahamovo potomstvo.
    1. Jsou nìkterá zaslíbení, daná Abrahamovi a jeho potomstvu, „podmínìná“ a jiná „nepodmínìná“? Jak je rozeznat?
    2. Získá èlovìk nìkterá požehnání automaticky na základì svého tìlesného pùvodu a jiná pouze osobní vírou?
    3. Jak poznat, které konkrétní podmínky se v urèitém verši vztahují na pøíslušná zaslíbení pro jednotlivé druhy potomstva?
  4. Jsou všechna zaslíbení daná Abrahamovi bezpodmíneèná – to znamená taková, že je nelze zrušit, když byla jednou vyøèena – nebo jsou nìkterá svázána s jinými skuteènostmi tak, že za urèitých okolností pøestávají platit? Lze je napøíklad odvolat, když se zmìní podmínky, za kterých byla uèinìna?
    1. Jsou dnes zaslíbení ohlednì palestinské zemì daná Abrahamovi a znovu potvrzená izraelskému národu
      • ukonèena,
      • duchovnì naplnìna v církvi
      • nebo „odložena“, aby byla v budoucnu naplnìna v pozemském miléniu?
    2. Která zaslíbení daná Abrahamovu potomstvu ve Starém zákonì máme chápat v „duchovním“ a která v „doslovném“, „pøirozeném“ èi „fyzickém“ smyslu?
  5. Jak pøesnì bychom dnes mìli aplikovat tyto odpovìdi v otázkách
    1. podstaty církve a její vazby k Izraeli v minulosti, v pøítomnosti a v budoucnosti,
    2. vztahu staré smlouvy a nové smlouvy,
    3. úèelu a role zákona na Sínaji a v dnešní církvi,
    4. smyslu a podmínek køtu a jeho souvislosti s obøízkou,
    5. spojení mezi církví a státem
    6. a v otázce milénia?
Není možné odpovìdìt v této knize na všechny tyto otázky. Doufám jen, že se mi druhé podaøí povzbudit, aby se každou z nich zabývali podrobnìji. Všechny jsou úzce spojeny s naším chápáním požehnání slíbených Abrahamovi a jeho potomstvu. Spoèívají v nich skuteènì základní rozpory mezi teologií smlouvy a dispenzacionalismem. Odpovìdi na nì jsou také jedním z hlavních dùvodù, proè já, jako baptista, jehož teologie je pøevážnì reformovaná, nemohu pøijmout základní pøedpoklady dispenzacionalismu ani teologie smlouvy.

Celá kniha zdarma k dispozici zde: http://www.hcjb.cz/Knihy/eKnihy/4potomstva/html/index.html










Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: Sylfaena v Pátek, 14. březen 2008 @ 12:42:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
wau. Fakt to sedi.
10:14
I řekl Petr: Nikoliv, Pane, neboť jsem nikdy nejedl nic obecného a nebo nečistého.
Skutky 10:28
I řekl k nim: Vy vite, že neslušne jest muži Židu připojiti se a neb přistoupiti k cizozemci, ale mně ukazal Buh, abych žádněho člověka nepravil obecnym neb nečistým býti.
Stejne bych se priklonila k tomu, ze tak usoudil na zaklade te vize o JIDLE. Ze se to na jidlo vztahuje taky.
Kdybychom meli opravdu drzet prikazani nezabijes, nejen ze bychom nezabili myslenkou- treba v sobe nejakou dobrou pohnutku, ale v podstate si myslim, ze bychom ani nemohli prezit. nekdo to resi tak, ze ani neji maso, aby nezabil zvire.
Zide jedi jen nejake maso- to koser, Jezis sam jedl ryby a beranka, púritom v hromade apokryfu se nam ho snazi vylicit jako nekoho, kdo nabada vubec nejist maso zabitych zvirat, ale zivit se "masem" plodin.
Neni to ale dusevni onanie? Kazda rostlina na Zemi je taky ZIVA, akorat se ji nenarostly leskle hezke oci, kytka ma misto pazi listky a misto tela stonek, a maso jejiho tela ma jine slozeni, ale krev ma taky- v podobe zivotodarne mizy. my sice chodime odpoutani od Zeme, rostliny jsou telem pripoutany k Zemi, jejich kolobeh je vecny. Takze suma sumarum stejne utrhnout kytku= zabit kytku a pouzit, protoze si myslime, ze je tady pro cloveka. Utrhnout bylinu- sup s ni na caj- sparena% mrtva, mrkev, kedlubna- to samy.. vyjimku bych videla v tzv vedlejsim produktu? zivych vyrostlin. napriklad Jablon- jabko, svestka, hruska, pomerance, citrony, orechy atd.. ALE to zase neni presne, pac kdyz se seminko z jabka dostane do zeme, vyroste nova jablon! takze podobne jako u zvirat vylejt krev, tak jablicko hezky vysemenit a pak to báude ok??? No, ale u naky bobule ci semene ( slunecnice) to nepujde... se zrnim je to to samy...  Mate nekdo jeste naky navrh? :)



Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 14. březen 2008 @ 12:46:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Sk 21,20 Když to vyslechli, chválili Boha. Potom řekli Pavlovi: "Pohleď, bratře, kolik tisíc židů uvěřilo v Krista, a všichni jsou nadšenými zastánci Zákona.
Sk 21,21 O tobě se doslechli, že prý učíš všechny židy, žijící mezi pohany, aby odpadli od Mojžíše: aby přestali obřezávat své syny a žít podle otcovských zvyků.
Sk 21,22 Co teď?




Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 14. březen 2008 @ 13:07:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
příkaz nezabiješ v tzv. Desateru ,staří Židé chápali ve smyslu "nezabiješ Hebrejce"  na příslušníky jiných národů se to nevztahovalo,stejně tak to neplatilo pro zvířata,rostlinky nebo bakterie v jogurtu:-) kdyby nějaký tehdy měli

Mě spíše příjde usměvné,že SZ božstvo tvrdě vyžadovalo dodržování čistoty pokrnů- řadu věcí nejen k jídlu označovalo za nečisté,naproti tomu NZ popírá,že by jídlo člověka nějak znečisťovalo a přitom církevníci s klidem tvrdí,že se stále jednalo o to jedno samé božstvo- asi později chytlo apetit a přestalo být v jídle vybíravé:-)      



Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 14. březen 2008 @ 14:05:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Konečně bratři, kteří se otevřeně nestydí odmítnout Nicejský koncil i s jeho závěry!

Ale trošku se usmívám nad těmi hebrejskými názvy, protože ten, kdo se hebrejštinou nezabývá tomu bude hůř rozumět viz. například:

Písmo jasně říká, že člověk je spasen jen skrze víru a tešuvu. (pro přesnost mohli teda napsat - skze emunu a skrze tešuvu...)

Emuna - víra

Tešuva je obrácení, pokání, pro vysvětlení viz můj starší článek - T´šuva znamená odpověď





Sylfaena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 14. březen 2008 @ 14:06:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono ještě jinak, v našem těle přece neustále probíhají  gigantické války miliard bakterií a virů,člověk je vlastně taková velká chodící vražda. 



Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 14. březen 2008 @ 14:08:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dodržujete šabat, obřízku, košer apod.?

Ano. Věříme, že to stále platí, ale není to podmínka spasení! Je to projev poslušnosti HaŠem a nástroj k posvěcení člověka a světa – tikkun olam.


Na to můžu s čístým svědomím sám za sebe říct amen!



Mesiánské společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Pátek, 14. březen 2008 @ 16:22:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Zajímalo by mě, co se stane s mesiánským Židem, který se neztotožní s doktrínami, uvedenými na http://www.kehilatyeshuahamashiach.eu/faqcz.html?

Bude méně mesiánským Židem, když pevně věří např. v prvních 20 veršů 15. kapitoly 1. Korinstkým? Či když je přesvědčen o pravdivosti 16. a 17. verše 3. kapitoly Janova evangelia? Či zcela bezpodmínečně věří v pravdivost 16. a 17. verše 1. kapitoly téhož evangelia, co potom?

Když uznává princip "sola scriptura, sola gratia, sola fide"...



Re: Často kladené otázky Mesiánskému společenství Yeshua HaMashiach v ČR (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Pátek, 14. březen 2008 @ 16:48:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Príchodom Mesiáša sme všetci jedno. Nie je už žid ani pohan. Pracirkev tvorilo iba jedno nedelené spoločenstvo,

Nie je ani Žid ani Grék, nie je ani otrok ani slobodný, nie je ani muž, ani žena, lebo všetci jedno ste v Kristovi Ježišovi.
 A ak ste Kristovi, ste potomci Abrahámovi, dedičia podľa zasľúbenia. Gal 3,28...

keď na svojom tele pozbavil platnosti zákon s jeho nariadeniami, aby tak z dvoch stvoril v sebe jedného, nového človeka, Ef2,15...

Mesiánsky židia sú povinný zachovať celý zákon, lebo inak vypadnú z milosti.
ivanp





Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy