Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vojtěch.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 210, komentářů celkem: 429657, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 281 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

cizinec
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116527956
přístupů od 17. 10. 2001

Povzbuzení: V utrpení nejsi sám
Vloženo Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 07:28:09 CET Vložil: bolek

Zamyšlení poslal rive

Křesťané věří, že Bůh je svatý, mocný, že má vesmír ve svých rukou, že řídí dějiny podle své dokonalé vůle a že má ve své moci i záležitosti našeho života.

Vládne, a proto také můžeme prohlásit, že když někdo trpí, děje se to z Jeho vůle. Kdyby chtěl, mohl by s tím něco udělat. Pokud s tím nic nedělá, je to proto, že se rozhodl nezasáhnout.


V Žalmech si můžeme všimnout, že žalmista často právem Boha obviňuje, právem se na Něj zlobí a hádá se s Ním.

Wiesel, Žid, který přestál holocaust a napsal řadu knih o utrpení, vzpomíná na jednu příhodu, která se udála, když pobýval v německém koncentračním táboře. Byla to taková zvláštní událost, a to nezvyklý „soud“. Nevšední v tom, že totiž rabíni soudili Boha. Po tři dni předkládali porotě svá nařčení. Svědkové předstupovali před porotu a vyprávěli o svém utrpení. Rozpomínali se na to, jak se k Bohu intenzívně modlili. Vinili  Boha, že jejich modlitby nevyslyšel. Měli Bohu za zlé, že neukrátil jejich utrpení a nepostavil se na jejich stranu. Porota vyslovila verdikt, prohlásila Boha vinným. Poté, co soud skončil, rabíni se k právě odsouzenému Bohu pomodlili.

E. Wiesel se tehdy jako svědek rozhodl, že pokud se z koncentračního tábora vrátí živý, napíše o tom. A že do příběhu zakomponuje ještě jednu zvláštní postavu – „obhájce“, který předloží důkazy o Boží nevině. Který se nebude bát prohlašovat a dokazovat, že ačkoli Bohu osud židovského národa nebyl lhostejný, že podle „obhájce“ neměl Bůh moc s tím něco udělat, nebo tu moc měl, ale rozhodl se dát událostem volný průběh.

Tímto obhájcem nemůže být podle Wiesela nikdo jiný než ďábel. Jedině on přece umí vést správnou obhajobu tak, že by snížil Boží svrchovanost a dobrotu. Než aby Bohu dával vinu, tak jak to činí žalmista ve svých Žalmech, bude Jej ďábel omlouvat jako slabého či neschopného, tedy jako někoho, koho jen stěží můžeme brát vážně.

Každý dům potřebuje hromosvod, terý jej ochrání v bouři. I kdyby byl blesk sebesilnější, nenapáchá žádnou škodu, protože hromosvod jej svede do země, kde není nic, co by zničil. Žalmy - modlitby k Bohu, jsou takovými hromosvody v našich emocionálních bouřích.

Žalmy ukazují na to, abychom si i třeba stěžovali, abychom i třeba osnovali pomstu, abychom i třeba vinili Boha, a to všechno, jak žalmista: Formou modlitby. Žalmy předpokládají, že je Bůh dostatečně silný, mocný a milosrdný, aby dokázal naše emoce pohltit, tak aby nenapáchaly žádnou škodu.

Existuje lepší způsob, jak se s těžkými životními situacemi vyrovnat? Ano své emoce můžeme vykřičet k nebi  a tak zabránit tomu, aby cokoli, co ze sebe vydolujeme – hořkost, nenávist, touhu po pomstě, beznaděj – zranilo někoho jiného.

Žalmy jsou nám vzorem rozhovoru s Bohem, modlitby, kdy hledáme Boží pomoc v naší beznaději. Žalmy, obvykle nekončí pesimisticky. Takový zápas se nám může jevit jako drzý, neomalený, nepřijatelný …..ale naznačuje cestu, že zápas s Bohem vede k řešení, boj se mění v pokoj, obvinění v pokornou odevzdanost. Křik nakonec utichá a klid naplňuje žalmistovu duši, pomáhá v setrvaní v Boží náruči.

(podle profesora religionistiky na Whitworth College G.L.Sittser)

rive


Podobná témata

Zamyšlení

"V utrpení nejsi sám" | Přihlásit/Vytvořit účet | 25 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je zlo v Božím plánu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 08:49:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Rive,

Tajové úvahy opět vedou k otázce: Je zlo v Božím plánu?


Tím zda-li JE zlo v Božím plánu se nedábno zabýval zajímavý článek v časopisu ZÁPAS O DUŠI:

http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml

Zde je ukázka z článku od: W. Gary Crampton 

Ronald Nash napsal, že nejvážnější výzvou theismu byl, je a bude problém zla1. Warren věří, že pravděpodobně žádná jiná skutečnost nebyla vznášena proti judeo-křesťanské (biblické) tradici s větší frekvencí a silou, než existence zla2. A David E. Trueblood bez obalu tvrdí, že existence Boha a přítomnost zla a utrpení ve světě je důkazem pro ateisty3. Ale i sami bibličtí pisatelé mají problém v otázkách Bůh a zlo. Prorok Abakuk si stěžuje:

  • Tvé oči jsou čisté, nemohou se dívat na zlo a hledět na trápení. Proč tedy trpíš věrolomné, mlčíš, když svévolník pohlcuje spravedlivějšího?“ (Abakuk 1:13) [ČEP]
a Gedeon se ptá:

  • Dovol, můj pane, je-li s námi Hospodin, proč nás tohle všechno potkává? (Soudcům 6:13).
Jestliže, jak říká bible, Bůh, který je všemohoucí a dobrý, na věčnosti neměnně rozhodl o všem, co se kdy stane a svrchovaně a prozřetelně řídí vše ve Svém stvořeném vesmíru, jak můžeme říci, že není autorem zla? Jak vysvětlíme akce Boha v přítomnosti působení zla, utrpení a bolesti? To je základní otázka, kterou se zabývá „theodicie“.

Celý článek pak zde: http://www.hcjb.cz/Zapas_o_dusi/81/zodc8111.phtml

Hezké studium přeje

reformovaný



rive (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 09:05:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Vládne, a proto také můžeme prohlásit, že když někdo trpí, děje se to z Jeho vůle.--

prohlásit to sice můžete,ovšem jak je to ve skutečnosti nikdo myšlenkovými či knižními úvahami ve stylu Žalmů nikdy nezjistí,ledy vytvoří libívé myšlenkové iluze.


--Každý dům potřebuje hromosvod, terý jej ochrání v bouři. I kdyby byl blesk sebesilnější, nenapáchá žádnou škodu, protože hromosvod jej svede do země, kde není nic, co by zničil.--

právě každý revizní technik z praxe ví,že hromosvod je na běžném domě v podstatě k ničemu a ve většině případů při úderu stejně dojde ke škodám na spotřebičích,spíše je lépe ho nemít pak je mnohem menší pravděpodobnost,že blesk do domu udeří, nikdo to ale neřekne nahlas protože normy to vylučují. 
 



Re: V utrpení nejsi sám (Skóre: 1)
Vložil: Irena v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 10:01:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Rive,

s článkem nemůžu souhlasit. Bůh s utrpením nemá nic společného.

Kdyby chtěl, mohl by s tím něco udělat. Pokud s tím nic nedělá, je to proto, že se rozhodl nezasáhnout.

Neudělá s tím něco z jednoho prostého důvodu: DAL LIDEM SVOBODNOU VŮLI A NEBUDE ZASAHOVAT! Kdyby zasáhl, byl by loutkař, a to On není. To už by mohl zasáhnout dávno, už v ráji. A kdyby zasahoval dnes, nebyly by už žádné katastrofy, rakoviny, hromadná neštěstí ap. Bůh je Láska, nebere lidem předčasně životy, nebere děti rodičům a rodiče dětem. Kdo přišel, aby kradl, zabíjel a ničil? Ďábel!

Nemusíme se dívat do SZ, žijeme v NOVÉ, LEPŠÍ smlouvě, proto máme i nová zaslíbení. A ďábel nemá u Božího trůnu taky co dělat, to je starozákonní pohled. Není tak náhodou  2000 roků poražený? Ano, otravuje, ale na to přišel Ježíš, aby ZMAŘIL jeho skutky  a věřícím dal AUTORITU v Jeho Jménu. Proč to někteří uplatňují a jiní ne? Protože stát ve víře, když okolnosti tlačí a ďábel se snaží, je někdy hodně těžké a spousta lidí to raději vzdá. Ale my se MÁME VZEPŘÍT ĎÁBLU A UTEČE OD NÁS!!! Možná je pro někoho pohodlnější trpět a říkat si, že ho chce Bůh něčemu naučit, nebo že má s tou nemocí plán a podobné nesmysly. TO JE NÁBOŽENSTVÍ S S VÍROU TO NEMÁ NIC SPOLEČNÉHO.

Ale : K NÁPRAVĚ, VYUČOVÁNÍ , USVĚDČOVÁNÍ A VÝCHOVĚ KE SPRAVEDLNOSTI STAČÍ BOŽÍ SLOVO - 2 Tim 3,16. Tak proč se nedržet toho, co sděluje Bůh ve Slově a snažit se lidským mozkvičem najít jiné vysvětlení?

Proč jsou lidé tak ochotní něco vymýšlet, když návod, jak žít ve vítězství, mají v Bibli? Navíc mají jistotu, že ďábel to jen tak zkouší, ale Bůh vepsal do Bible jeho parte!!! Má to spočítané a když se křesťan nedá, nenadělá nic. Ano, je mocnější než člověk, ale ne než člověk + Ježíš! Takže i když něco napíše teologická kapacita, neznamená to, že je to podle Bible pravda. Navíc jakékoli filozofování vede akorát od Boha, ne směrem k Němu. A před Bohem jsme si všichni rovni, ať máme pět titulů, nebo jsme se základním vzděláním.

Irena



Irena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:17:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
ač bez tvé reakce...zvláště z tvého posledního příspěvku jako by dýchal hluboký středověk a náboženský fanatismus
 


--A kdyby zasahoval dnes, nebyly by už žádné katastrofy, rakoviny, hromadná neštěstí ap.--

asi horečka...příroda vesmír je už takový od počátku...katastrofa je to jen tehdy pokud se do toho připletou lidé jinak vesmíru je to naprosto ukradené.. 


--Bůh je Láska, nebere lidem předčasně životy, nebere děti rodičům a rodiče dětem.--
 
Který Bůh? protože ten ve Starém zákoně běžně bral lidem životy, děti rodičům např. zabijení nemluvňat v Egyptě ,Numeri 35 atd.  dá se spočítat 2 000 000 božích obětí  Ďábel jich tam  má na kontě 10 - trošku nepoměr... 

--Kdo přišel, aby kradl, zabíjel a ničil? Ďábel!--
 
:-)) ke krádežím,zabíjení,ničení nabádal Izraelce ve SZ sám Hospodin ,u toho Ďábla si to tam nemůžu v takovém měřítku nějak vybavit... 

Ostatně pokud takovou bytost stvořil,které měla sklony ke zlu je za to Stvořitel odpovědný,stejně tak jako programátor je zodpovědný za program.




Re: Však Bůh stvořil šiřitele zkázy, aby hubil. Přesto je Bůh dobrý. (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Čtvrtek, 08. listopad 2007 @ 12:43:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

nula
Ostatně pokud takovou bytost stvořil,které měla sklony ke zlu je za to Stvořitel odpovědný,stejně tak jako programátor je zodpovědný za program.


Izaiáš 54,16
Hle, já jsem stvořil řemeslníka, jenž rozdmychuje uhlí v oheň a zhotovuje zbraně k užívání. A já jsem stvořil šiřitele zkázy, aby hubil.

nebo podobný princip:

Ez 32, 31-32
Farao je spatří a potěší se vším tím hlučícím davem. Jsou skoleni mečem, farao i celé jeho vojsko, je výrok Panovníka Hospodina; šířil jsem jím svůj děs v zemi živých. uložen je farao i všechen jeho hlučící davem mezi neobřezance ke skoleným mečem, je výrok Panovníka Hospodina."



Egypt (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 09. listopad 2007 @ 11:58:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Irena: To, že na Egypt dopadly tresty, si zavinil farao sám, byl upozorněn, že se to stane.


Typické až lživé překrucování známého biblického příběhu

Exodus kap. 7 :

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Pohleď, ustanovil jsem tě, abys byl pro faraóna Bohem, a Áron, tvůj bratr, bude tvým prorokem. 2Ty mu povíš všechno, co ti přikážu, a Áron, tvůj bratr, bude mluvit s faraónem, aby propustil Izraelce ze své země.

A nyní to přijde:

3Já však zatvrdím faraónovo srdce a učiním v egyptské zemi mnoho svých znamení a zázraků.

4Farao vás neposlechne, ale já vložím na Egypt svou ruku. Vyvedu zástupy svého lidu, syny Izraele, z egyptské země, ale ji postihnu velkými soudy. 5Egypťané poznají, že já jsem Hospodin, až vztáhnu svou ruku na Egypt a vyvedu Izraelce z jejich středu."

a dále Exodus kap.10:

1Hospodin řekl Mojžíšovi: "Předstup před faraóna. Já jsem totiž učinil jeho srdce i srdce jeho služebníků neoblomné, abych mohl uprostřed nich provést tato svá znamení 2a ty abys mohl vypravovat svým synům i vnukům o tom, co jsem v Egyptě dokázal, i o znameních, která jsem mezi nimi udělal, ať víte, že já jsem Hospodin."

Ex 10, 20): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce nepropustil.
(Ex 10, 27): Avšak Hospodin zatvrdil faraónovo srdce a on je nedovolil propustit.
(Ex 11, 10): Mojžíš a Áron všechny ty zázraky před faraónem učinili, ale Hospodin zatvrdil faraónovo srdce, takže Izraelce ze své země nepropustil.

i době pronásledování paltilo

Exodus 14:

3Farao si o Izraelcích řekne: Bloudí v zemi, zavřela se za nimi poušť. 4Tu zatvrdím faraónovo srdce a on vás bude pronásledovat. Já se však na faraónovi a na všem jeho vojsku oslavím, takže Egypťané poznají, že já jsem Hospodin."


Takže je to úplně jinak než se snaží Irena nalhat -farao neměl vlastně žádnou možnost volby onu svobodnou vůli kterou se tak ohání.V tom příběhu se zkrátka stal Hospodinovou loutkou se zatvrzeným srdcem,která nemohla jednat jinak,důvod je uvedený výše - aby se tím řáděním Hospodin mohl oslavit a výpravělo se to po generace.  
 



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy