Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 435 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116463118
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář
Vloženo Středa, 07. listopad 2007 @ 10:09:32 CET Vložil: bolek

Charismatici poslal jirikrupa

Dovolím si lehkou rekapitulaci  diskuze zde na granu. Pokusím se být co nejvíce objektivní.



Diskuze, kterou mělo publikování Skryté tváře I.díl rozjet, se rozjela.


1) Oblast diskuze


Fakta:

nějaká diskuze probíhá

Autoři a spol.:  

deklarovali touhu diskuzi vyvolat


Oponenti:

deklarovali touhu se jí zúčastnit


Postoje,pocity, předporozumnění, emoce, spor:

Obě strany mají pochybnosti o tom, zda druhé straně jde vskutku o diskuzi.


Cesta:

Modlitby,argumentace, pokus ukřižovat předsudky


2) Oblast definice charismatismu, neboli o co jde

Fakta:

Pojem "charismatismus" "charismatické hnutí" "charismatické učení" "charismatické sbory" "charismatik" je zde používán.


Autoři a spol:  

Prezentují charismatismus jako špatný a více či méně uznávají jeho možnost splodit dobré


Oponenti:

Považují charismatismus za podstatou dobrý a biblický a přiznávají nějakou míru excesů v něm


Nejasnosti:

O kterých denominacích se mluví jako o "charismatickém světě" v ČR ?


Postoje,pocity, předporozumění, emoce,spor:


Zatímco oponenti vnímají "charismatický svět" jako JB, CKS  a pak různě velké části křesťanů porůznu v církvích (mluvme o ČR), tak autoři a spol. to zatím zcela jasně nevyznali(či oponenti to tak vnímají), popřípadě bychom mohli rozumět, že tak vidí AC,JB,SŽ a CKS , které definovali na Echu jako "charismatické" církve.  Takto ale oponenti v základu neuvažují, protože AC je letniční církev a SŽ a další patrně spíše Hnutí víry.

Je zde nějaké předporozumění o čem se vlastně a o kom mluví konkrétně, používá-li se pojem "charismatické hnutí" a "charismatické církve" v ČR!

Cesta:

Ujasnění objektu, který je popisován. Polopatě, které církve opravdu jsou světem charismatismu jaksi cele a ve kterých se v nějaké míře vyskytuje.

Osobní výzva:

Volání po konkretizaci!



3) Oblast  problémů

Fakta:

Problémy existují
Existují negativní zkušenosti a osobní zážitky v interakci s "charismatickým hnutím"
Existují negativní zkušenosti a osobní zážitky v interakci s "tradičními církvemi" a s "proticharismatickým hnutím"


Autoři a spol.:  

Předkládají negativa zážitků a problémů s "charismatickým hnutím"
Zmíní pár pozitiv


Oponenti:

Reagují na toto předkládání oněch problémů
Zmiňují se tu a tam o negativních zkušenostech s "proticharismatickým hnutím"


Nejasnosti:

Jaká míra těchto negativních zážitků tam či tam je a co z nich lze vyvozovat?


Postoje,pocity,předporozumění, emoce:

Autoři a spol. mají pocit, že oponenti nejsou dostatečně zaměřeni na samotný problém a bagatelizují či odvádějí pozornost od daných problémů. Oponenti víceméně slovně přiznávají to, že to uznávají a že je jim to  líto, že to berou opravdu jako součást problému a neříkají , že to neexistuje. Ovšem zde přichází otázka důvěry, zda tomu tak opravdu je a autoři povětšinou pochybují, oponenti pravděpodobně tyto pochybnosti vnímají jako neporozumění jejich stanovisku.


Cesta:

Neříkat, že problémy neexistují a být upřímný. Nějaké vyvození důsledku a závěru z toho. (při konfrontaci se všemi dostupnými fakty a v lásce)Ale i opatrnosti.


4) Oblast řešení problému

Fakta:

Nedokážu posoudit zatím, jaká fakta k řešení jsou předloženy
Tato diskuze může solužit k vyprofilování názorů účastníků, zaujmutí nějakých postojů, ale asi "problém" nevyřeší



Autoři a spol:  

Předkládají jistá řešení


Oponenti:

Také předkládají tu a tam část řešení

Nejasnosti:

Co je opravdu řešením v předchozích bodech zmíněných problémů?

Postoje,pocity, předporozumění, emoce:

Oponenti možná očekávají dost vyhrocené řešení a vůbec toto je dosti nejasná část diskuze. Komplikují ji podotázky o anonymitě a kompetenci účastníků diskuze ať na té či té straně. Pochybuje se o těch či těch osobách diskuze a jejich oprávněnosti a přínosu do diskuze.(toto patří spíše do první oblasti otázky samotné diskuze, jejího způsobu,účelu, možnosti)Také o kompetenci a schopnosti přinášet návrh řešení či dokonce věci nějak řešit.

Řešení věci je dost ovlivněno osobními zážitky a zkušenostmi.


Cesta:

Je cesta, kterou nás Pán vede k řešení problémů. Je třeba se zvažovat. Držet se především svých oblastí, které nám Pán dal na starost . Diskuzi vést s tímto vědomím .

Na svých místech vyřešit v mysli, postojích , předsudcích (případně i nám svěřenému dílu) s Bohem to, k čemu můžu být touto diskuzí přiveden v této otázce. Nalézt popřípadě shodu, opravit si náhledy, zaujmout nějaké postoje.



Pokoj Vám


Jsou věci nedosažitelné v této diskuzi, jako jedno z dosažitelných, při troše ochoty ( i když můj předsudek je, že se to od autorů nedočkám a nepodaří se to,.. přiznám se) je ona konkretizace.

1) Konkretizujme jasně o kom mluvíte, my totiž reagujeme na obvinění, což je defacto rysem této diskuze, její půdorys je apologetika názorů a postojů, které jsou zde kritizovány až patologizovány. Oponenti reagují na kritiku, není to zatím (a ani nebude) diskuze společného hledání a vyjasnění, je do diskuze "reakce na obvinění."

2) Chceme-li mluvit o učení , pak pro účely diskuze uznejme pojem "nauka" "poznání" "vyučování" , které je jakýmsi souhrnem bodů víry a nauky, které se věří. Na této rovině pak opravdu na základě faktů můžeme dojít k poznatkům o tom, co se ve které církvi vyučuje.

3) Jestliže praktické chování a vyučování příkladem či jaksi praxí je dle nás jiné, zmiňme to třeba, ale vyhněme se tomu, kdy se vkládají do úst a  myšlenek lidí slova, která nevyučují.

Proto znovu volám autory k ujasnění?


1) Které církve popisujete, když mluvíte o charismatickém světě v ČR?


2) Považujete je za sekty?


3) Dokáže-li Vám někdo, že učení nějakých celků je jiné, než některé body udávají, jste ochotni změnit názor (nikoli třeba na problém, ale na tu konkrétní věc nauky) a uvést to na pravou míru?


Padá spousta vyjádření . Prosím o odpověď početný zástup strany žalující , aby strana žalovaná případně konkrétněji mohla vést obhajobu.


Zatím se toho nejde schopno dobrat.

Prosím taky odpověď konkrétně od pastýře!

Podobná témata

Charismatici

"Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:05:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Osobně si myslím, že paušalizované hodnocení charismatických sborů jako závadných, škodlivých nebo odpadlických je velkou chybou a nesmyslem. Každá církev, sbor nebo křesťanské společenství má své klady i zápory. Každé hodnocení je třeba dělat individuálně, odborně a nezaujatě. Nezbytnou součástí správného názoru a hodnocení je jeho obhajoba. Pokud si někdo myslí, že jeho názory, studie nebo knihy jsou něčím výjimečným a nedovede (nemá zájem) je seriózně obhájit, podléhá sebeklamu, egoizmu a dostává se do role trapného fabulátora. Takový je můj názor. V pokoji. Standa.          



Re: Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář (Skóre: 1)
Vložil: Simon v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:47:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud Jiri srovnává "negativní zkušenosti" v charismatických kruzích s "negativními zkušenostmi" v tradičních církvích, pak - dovolím si říci - neporozumněl autorům dílka "Odvrácená tvář..." Jde přeci o úplně jiné zkušenosti s jinou destruktivní silou.....
Fenomén "duchovního zneužití" popsali např: David Johnson a Jeff Van Vonderen: The Subtle Power of Spiritual Abuse, Bethany House Puiblishers, Minneapolis, Minnesota 1991
simon



Re: Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Středa, 07. listopad 2007 @ 11:09:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
jejda nikoli solužit, ale sloužit :) zrovna takovej blbej překlep, kterej mě nenechá v klidu jej tam jen tak nechat , omlouvám se



Re: Malé ohédnutí a rekapitulace diskuze nad Skrytá tvář (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Středa, 07. listopad 2007 @ 14:33:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Jirko,
 
nemohu se vyjádřit, protože nejsem autorem knihy.

Pastýř



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy