Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 441 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467985
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ
Vloženo Neděle, 28. říjen 2007 @ 15:56:09 CET Vložil: bolek

O Bibli poslal demagog

Kritická reakce na článek: Co tak asi mohu chtít za svou dceru?

Zdravím Vás, vážení bratři, setry, přátelé, bližní i vzdálení,

uživatel GS Nula nám předložil k diskuzi článek snažící se ukázat zastaralost knihy Leviticus. Není to článek nový, na svém počítači jsem našel svou reakci již z roku 2004. Pro nás ať je to tedy příležitost zamyslet se nad touto knihou, nad tím, co říká nám a co si z ní můžeme vzít.



Abychom však mohli porozumět této knize, musíme si v prní řadě ukázat na její teologický kontext. Na postavení, jaké mají knihy Mojžíšovi v křesťanské Bibli. Jako vodítko nám poslouží následující čtyři verše:


1) Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit. (Mt 5, 17)
2) Slyšeli jste, že bylo řečeno otcům ... Já však vám pravím (Mt 5, 21n)3)

3) Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem - i když sám pod zákonem nejsem. (1 Kor 9, 20)
4) Těm, kteří jsou bez zákona, byl jsem bez zákona, abych získal ty, kteří jsou bez zákona - i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus. (1 Kor 9, 21)

Jistě, našli bychom verše další. Tyto čtyři citáty však můžeme použít jako rámec. Ve verši 1) Kristus říká, že Zíkon nepřišel zrušit, ale naplnit. To znamená, že Zákon platí dále. Kristus prohlašuje i ten nejmenší příkazeček za příkaz od Boha, který ve svém obsahu platí. Ale dále také říká, že On a Jeho Obět, jsou naplněním Zákona. Každá oběť, kterou Bůh vyžaduje v Mojžíšovém Zákoně, kařdá oběť zápalná i děkovná, každá oběť býčka, kozla, holubičky, nebo beránka, je stále Bohem vyžadována, ale je naplněna, obsažena v oběti Kristově,

Přicházíme k verši 2). V citaci jedna Kristus říká, že Zákon není zrušen, ale naplněn. Ve verši dvě však ukazuje, že Bůh po nás žádá něco jiného než po židech staré smlouvy. Zákon ve svém obsahu platí, ale má být naplněn jinou cestou, jiným způsobem. Platí obsah, ale paragrafy jsou jiné. Tím, že následujeme Krista a jeho přikázání, naplňujeme Zákon, neboť Kristus je naplněním Zákona. I to nejmenší přikázání starého zákona je obsaženo v Zákoně Novém.

Ve verši 3) Pavel říká, že není pod Zákonem. Není pod starou smlouvou. Hlásí se k verši 2a). Stará smlouva, starý zákon, byl řečený otcům, ve své vnější, formální, paragrafové podobě již neplatí pro křesťana smlouvy Nové. Ale ani tento křesťan není bez zákona, nýbrž jeho zákonem je Kristus. Právě ten Kristus, který ve verši jedna říká, že Smlouva není zrušena, ale naplněna a ve verši dva říká, že Bůh žádá po křesťanech něco jiného než po židech. Obsahově dodržujeme tentýž zákon jiným způsobem, jinou cestou. Ve verši 4) Pavel tedy odkazuje k větě 2b).

Ukažme si to na konkrétních příkladech. Článek, který budeme blíže rozebírat, se nazývá: Co tak asi mohu chtít za svou dceru?
Dr. Laura Schlesingerova je rozhlasovou moderatorkou v USA a posluchacum, kteri ji zatelefonuji do jeji show, udeluje rady. Pred nedavnem prohlasila, ze se jako dbala krestanka nemuze za zadnych okolnosti priznive stavet k homosexualite, protoze ta je podle Treti knihy Mojzisovy (Leviticus 18,22) ohavnosti.
Nasledujici text je otevreny dopis jednoho obcana Spojenych statu dr. Schlesingerove, uverejneny na Internetu.
Draha pani doktorko!
Ze srdce Vam dekuji, ze vynakladate tolik obetaveho usili, abyste lidem priblizila Bozi zakony. Leccemus jsem se diky Vasemu vysilani naucil a o toto poznani se snazim podilet s co nejvetsim poctem lidi. Napriklad, když se nekdo pokousi obhajovat sve homosexualni chovani, pripomenu mu proste Treti nihu Mojzisovu (Leviticus 18,22), kde jasne stoji, ze jde o ohavnost. A basta fidli.
V úvodu máme vysvětlenu motivaci, s jakou byl tento článek napsán. Měl obhájit homosexuální jednání s odkazem, že kniha Leviticus je zastaralá a nehodí se do dnešní společnosti. Naproti tomu Bible řiká, že starý zákon ve svém obsahu platí i pro křesťana 21. století. Dříve pomine nebe a země než jedinné písmenko. Dříve se zneplatní vesmír a zeměkoule, fyzikální zákony, než zákon Boží.


Jenze od Vas jeste potrebuji poradit ohledne nekolika specialnich zakonu a zpusobu, jak je dodrzovat.
Za prve: Kdyz u oltare obetuji byka jako zapalnou obet, vim, ze je to liba vune pro Hospodina (Leviticus 1,9). Problemem jsou moji sousede. Tvrdi, ze je to neliba vune pro ne. Mam je odrovnat?
V Kristově oběti jsou obsaženy všechny oběti vyžadované starým zákonem. Křesťané již u oltáře neobětují býka jako zápalnou obět, ale tuto obět přináší v Kristově kříži. Křes´tan přijímající Kristovu Oběť přináší i oběť zápalnou vyžadovanou Leviticem. Rohlík se dá koupit dvoukorunou, ale také šekem na milion dolarů s tím, že zbytek je dýžko. Stejně jako je pětikoruna obsažena v šeku na milion dolarů, tudíž si tímto šekem můžeme koupit i rohlík, je obsažena oběť býka v oběti Kristově. O pomstě viz dále


Za druhe: Rad bych prodal svou dceru do otroctvi, jak to dovoluje Druha kniha Mojzisova (Exodus 21,7). Jakou primerenou cenu bych dnes podle Vaseho nazoru mel za ni chtit?
Exodus 21 toto nedovoluje. Je mnoho politických zřízení. Ale Písmo není korán. Bibli nejde o pozemské politické osvobození. Bibli jde o mnohem více: O osvobození z otroctví duchovního. Bibl nepovoluje prodání dcery do otroctví, jenom zde píše, že se to obecně děje a že se s touto ženou má pak zacházet jinak, než s běžnými otroky. Podobně lze třeba i tvrdit, že exodus v té samé kapitole ve verši 14 povoluje lstivě zavraždit svého bližního.


Za treti: Vim, ze se nesmim dotknout zadne zeny, je-li ve stavu
menstruacni necistoty (Leviticus 15,19-24). Problem je v tom, jak se to o ni dovedet. Zkousel jsem se ptat, ale vetsina zen reaguje na dotaz podrazdene.
Kultická nečistota chráni jak společenství, tak jednotlivce, před nákazou jak fyzickou, tak i morální. Pouštní židé neznali vložky, tampony, neměli mýdlo, voda byla vzácná. Toto musíme mít na mysli, když uvažujeme o knize Leviticus. Zde se jedna o hygienické opatření. Na hygienu je třeba dbát i v jednadvacátém století.
Ale tu konkrétně jde i o více. Ženy jsou slabší než muži. V silně patriarchální společnosti neměly taková práva, jako ve společnosti naší. Některým ženám není příjemná pozornost muže v oněch dnech. Toto ustanovení mělo ženu chránit před nežádoucím projevem sexuálního vzrušení muže.


Za ctvrte: Leviticus 24,44 ustanovuje, ze mohu vlastnit otroky, muze i zeny, ziskam-li si je ze sousednich narodu. Jeden pritel ma za to, ze se to vztahuje na Mexicany, ale na Kanadany ne. Proc nesmim vlastnit Kanadany?
K otroctví viz výše. Bible není o útlaku politickém, ale duchovním.Neříká, že to či ono politické zřízení je dobré nebo špatné, ale popisuje jej. Osvobození z duchovního podrůčí je důležitější, než z podrůčí politického.
Musíme si uvědomit jednu věc: Podle Bible jsme v otroctví všichni. V otroctví smrti, hříchu a satana. Obdobně jako byli židé v otroctví egyptském. Z tohoto otroctví jsme byli vykoupení, bylo za nás zaplaceno, krví a životem Ježíše Krista. Když v SZ čteme o otroctví, pak my se nemáme ztotožňovat s otrokáři, ale s otroky. Náš otrokář je satan a ten s námi může zacházet tak, jak to čteme v Zákoně, není li za nás zaplaceno výkupné. Jestliže je za nás zaplaceno, pak platí tento verš: 25,42 Jsou to přece moji služebníci, které jsem vyvedl z egyptské země, nesmějí být prodáváni jako otroci. Otroctví je nám na připomínku. Mimochodem, Leviticus 24 kapitola nemá 44 veršů.


Za pate: Mam souseda, ktery o sobotach vzdycky pracuje. Exodus 35,2 jasne stanovi, ze musi zemrit. Znamena to pro me moralni zavazek, abych ho vlastnorucne usmrtil?
Řekli jsme si již, že Bůh po křesťanech vyžaduje něco jiného než po židech Staré smlouvy. Židé měli být obrazem Bož spravedlnosti, proto je v Zákoně takový důraz na Oko za oko, zub za zub. My křesťané, však máme být obrazem Boží Lásky, Boží Milosti.
Podívejme se v této souvislosti na jeden známý příběh. Je uveden v evangeliu Janově. Dav jednou přstihl ženu při cizoložství a předvedl ji k Ježíšovi. Odehrál se tento rozhovor:

8,4 a řeknou mu: "Mistře, tato žena byla přistižena při činu jako cizoložnice.
8,5 V zákoně nám Mojžíš přikázal takové kamenovat. Co říkáš ty?"
8,7 Když však na něj nepřestávali naléhat, zvedl se a řekl: "Kdo z vás je bez hříchu, první hoď na ni kamenem!"

Všimněme si, co Ježíš neříká. Ježíš neříká, že Mojžíšův příkaz je zrušený nebo zastaralý, neříká, že se ta žena nemá kamenovat, že si takovýto trest nezaslouží, že je to nelidské či nespravedlivé. On říká něc jiného. On říká, že člověk sám od sebe nemá právo druhého soudit, neboť sám je pro své hříchy odsouzen. Tato myšlenka se jako červená nit vine Novým Zákonem. Křesťan nemá sám soudit, odplácet, ale má nechat místo pro soud, odplatu Boží. Křes´tan má odpouštět stejně jako Kristus vymohl odpuštění jemu.

Podívejme se ještě na jedno podobenství:

18,23 "S královstvím nebeským je to tak, jako když se jeden král rozhodl vyžádat účty do svých služebníků.
18,24 Když začal účtovat, přivedli mu jednoho, který mu byl dlužen mnoho tisíc hřiven.
18,25 Protože mu je nemohl vrátit, rozkázal ho pán prodat i s ženou a dětmi a se vším, co měl, a nahradit ztrátu.
18,26 Tu mu ten služebník padl k nohám a na kolenou prosil: 'Měj se mnou strpení, a všecko ti vrátím!'
18,27 Pán se ustrnul na oním služebníkem, propustil ho a dluh mu odpustil.
18,28 Sotva však ten služebník vyšel, potkal jednoho ze svých spoluslužebníků, který mu byl dlužen sto denárů; chytil ho za krk a křičel: 'Zaplať mi, co jsi dlužen!'
18,29 Jeho spolusluženík mu padl k nohám a prosil ho: 'Měj se mnou strpení, a zaplatím ti to!'
18,30 On však nechtěl, ale šel a dal ho do vězení, dokud nezaplatí dluh.
18,31 Když jeho spoluslužebníci viděli, co se přihodilo, velice se zarmoutili; šli a oznámili svému pánu všecko, co se stalo.
18,32 Tu ho pán zavolal a řekl mu: 'Služebníku zlý, celý tvůj dluh jsem ti odpustil, když jsi mne prosil;
18,33 neměl ses také ty smilovat nad svým spoluslužebníkem, jako jsem se já smiloval nad tebou?'
18,34 A rozhněval se jeho pán a dal ho do vězení, dokud nezaplatí celý dluh.

Z Matoušova evangelia.

Onen služebník neudělal nic nezákonného. Vyžadoval peníze, na jaké měl nárok. Zákonný. Avšak člověk nemůže druhého odsuzovat podle zákona, podle kterého je sám odsouzený. Podle Zákona jsme odsouzeni všichni, nebudeme li činit pokání, všichni zahyneme.

Tedy neusmrcovat, čekat, až Bůh usmrtí sám. A prosit za odpuštění a obrácení, své i svého souseda.


Za seste: Jeden muj pritel si mysli, ze i kdyz pojidani vseho, co nemá ploutve a supiny, jako musli a humru (Leviticus 11,10) je prezentovano jako hodne opovrzeni, je to ohavnost mensi nez homosexualita. Mne se to ale tak nejevi. Muzete mi to nejak vic objasnit?
Oddělení čistého od nečistého mělo židům připomínat jejich vlastní oddělení pro službu Pánu. Pojidání nečistých věcí je tedy něco jako zrada na Božím povolání, oddělení a posvěcení.


Za sedme: Leviticus 21,20 pravi, ze se nesmim priblizit k hospodinovu oltari, jsou-li me oci stizeny nejakou nemoci. Priznavam, ze nosim bryle na cteni. Musi muj zrak byt dokonaly, anebo se na tohle da pouzit nejaka obezlicka?

Tu se jedná o tělesnou nedokonalost, o tělesnou hřísnost, do které jsme byli všichni vrženi skrze Adamův pád. Je to opět Kristova oběť, která i toto očistila před Pánem. Viz Izajáš, 52 kapitola. Takže opět, díky Kristovi oběti můžeme předstupovat před Hospodinův Oltář směle jako Boží děti.


Za osme: Vetsina mych muzskych pratel si dava strihat vlasy i pristrihovat vousy, prestoze to Leviticus 19,27 jednoznacne zakazuje. Jakou smrti mají sejit?
O tom rozhodne Bůh, neboť: Jeho je pomsta, On odplatí.

Za devate: Podle Leviticu 11,6-8 vim, ze dotknu-li se kuze mrtveho vepre, budu necisty. Smim doufam hrat kopanou micem z veprovice, kdyz si navleknu rukavice?
Míč z vepřovice je již chemicky a průmyslově zpracován, takže bez obav buď strážcem branky.


Za desate: Stryc ma statek. Provinuje se proti Leviticu 19,19, protoze osiva totez pole dvojim druhem semene. Navic nosi jeho zena saty utkane z dvojiho druhu vlaken (bavlna + polyester). On nadto casto zloreci a rouha se. Je opravdu zapotrebi te namahy se svolanim cele vesnice, abychom je ukamenovali (viz Leviticus 24,10-16)? Nestaci, kdyz je formou drobneho rodinneho obradu upalime, jako se to dela s temi, kdo se vyspi s tchyni (Leviticus 20,14)?
Pomsta je Džob Boží, nechť On rozhodne.


Vim, ze jste se vsemi temito vecmi podrobne zabyvala a tak jsem pln duvery, ze nam budete moci byt napomocna. A jeste jednou mockrat dekujeme za to, jak nam pripominate nemenne a vecne Bozi slovo.

S obdivem Vas oddany ucednik a fanousek Jake

Rádo se stalo.

S pozdravem VM.


Podobná témata

O Bibli

"VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ" | Přihlásit/Vytvořit účet | 68 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: Jirka v Neděle, 28. říjen 2007 @ 16:27:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
I když se vším 100% nesouhlasím, jsem rád, že se občas najde na GS článek, který stojí za to přečíst. Jen by to chtělo učesat to přepínání tučného písma ,,,



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: aviaf v Neděle, 28. říjen 2007 @ 17:40:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.ucl.ac.uk/ssees/people/economics-and-business-staff-folder/tomas-cvrcek
Kdyz ti je tak jasna dobova podminenost Lev 15:19-24 (ze o hygienu se musi pecovat i dnes, jenze tenkrat neznali nalezite zenske pomucky, ktere dnes zname my), proc ti neni stejne jasna dobova podminenost Lev 18:22 (ze sexualita musi byt spojena s laskou, coz oni si tenkrat neuvedomovali tak jako my dnes)? Abych pouzil tvoje sova: Toto musíme mít na mysli, když uvažujeme o knize Leviticus.

Tvrdis, ze my krestane nemame soudit, a proto na otazky ohledne soudu nad temi, kdo si pristrihuji vlasy a vousy ci nosi obleceni ze dvou vlaken, pises: Bohu patri odplata. Dobra. Mam tedy za to, ze takove lidi nesoudis a nemeldujes jim imrvere, ze jsou hrisnici a at si vymenej saty a nechodej k holici. Nevylucujes je z cirkve, ze jo? Jak se tento tvuj "odklon od odsudku" uplatnuje v pripade homosexualu? Mne by prislo "symetricky" a konsistentni, ze pokud v cirkvi tolerujes lidi s oblecenim z dvojiho vlakna (z toho duvodu, ze odplata patri Bohu a nam neprislusi soudit) a neobtezujes je castym napominanim, aby se prevlekli, pak stejne bys mel pristupovat i k praktikujicim homosexualum...

Aviaf



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Neděle, 28. říjen 2007 @ 19:10:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
demagogu,
Tvuj výkald Pěti knih Mojžíšovejch je dosti svéráznej milášku.
Srhnul bych ho asi takto: Zákon stále platí, ale může se naněj absolutně kašlat. Což je v rozporu s tezí 1), kde Pán tvrdí, že přikázání by se měly plnit, Ježíš pouze vykládá Tóru tak, aby to bylo královstvímu Božímu ku prospěchu, ale sám ji dodržuje, a chce po Izraeli, aby Jí taky dodržoval.

Otázky:
I. - Obětovat  neni možno svévolně tam,kde se komu zamane, ale jenom na místech k tomu určených (Jeruzalém, Gerizím, ...)
II. - Jelikož, co by ste učinili těm nejmenším, tak jako byste samému Ježíši učinili, tak za svou dcerku chtěj co nejvíc, ať Ti ta ohavnost aspoň stojí zato :(
III. - Pán Ježíš sám menstruační nečistotu respektoval, nevíš-li, tak se raději žen v tom věku nedotýtej vůbec (úchyle). Navíc, většina slušnejch ženskejch bere antikoncepci, takže ke krvácení nedojde - je čistá
IV. - až si koupíš prvníha Mexičana a dostaneš nabídku na Kanaďana, tak se mě zaptej znova
V.- neznamená, pouze bys měls při kamenování házet kamenem jako první (svědek), si-li bez viny
VI. - Objasním rád. St. Jakub píše,že kdo by v jednom přikázání klopýtnul, tak je to jako kdyby porušil Uákon celej, takže ten kámoš Ti zase naplácal blbosti (už podruhý)
VII. - Oltářů Páně je mnohen mnohem míň, než lidízpůsobilejch k oltářní službě, takže jesli máš pochybnosti, tak to radši nech na někom jinym, nestálo by to zato, že cokoliv by bylo z nevíry je hřích? Pamatuju si to správně, Milášku?
VIII. - Leviticus zakazuje stříhání si vlasů dokola (tzv. na hovado) a zohavování si plnovousu, vem si ty brejle a přečti si to eště jednou, abyses nemusels příště ptát tak blbě Milášku :)
IX. - Co kdybysis koupils jinej míč (netvrdim, že předchozí odpověď je věcně špatná)
X. - Nestačí, "vylepšovat" Boží Zákony se nesmí

eleazar



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: noire v Neděle, 28. říjen 2007 @ 19:47:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Kniha Levitikus je důležitá pro křesťana proto, aby pochopil do důsledků Kristovu oběť.
Z tohoto pohledu Kristova oběť ukončila potřebu zápalných i dalších obětí za hřích (např. Žd 9.11 násl.), takže se zápalná oběť křesťanů netýká.
Přesto morální počiny, které SZ nazývá hříchem, (včetně tělesného projevu homosexuality) tím nejsou vyprázdněné, NZ mluví o zákonu napsaném v našem srdci (II Kor 3.3), tedy cílem je skutečná čistota, nejen navenek, ale i vevnitř.

Jinak tělesné projevy homosexuality NZ nevynechává, Ř 1.28 tyto projevy popisuje jako důsledek zvrácené mysli. Nemohu se pouštět do polemiky, jestli je prokázáno, že je náklonnost k homosexualitě věc geneticky podmíněná nebo nikoli, Bible je v tomto jednoznačná. Zařazuje vnější projevy homosexuality mezi hříchy. (Kristus miluje všechny lidi, tedy i homosexuály, přesto je tělesná láska dvou mužů vždy hříchem)

Martin Č.



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Neděle, 28. říjen 2007 @ 21:43:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Milackove,
je pozde, jsem jiz unaveny a tyden se k internetu nedostanu, odpovim Vam, az budu citit zmocneni od Pana.
Zatim, mejte krasny cas.

VM.



Nečistá žena (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 01. listopad 2007 @ 09:53:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Čistě teoreticky je možné všechno:) Ale mě spíš zaráží, že používáš výraz "nečistota" - přece nežijeme ve SZ!--
 
ale Boží slovo platí navěky


--Proč by měla být žena nečistá?--
 
protože má menstruaci to Izraelci vnímali nečistě podbně jako když se někdo dotkl nečistého zvířete vepře


--ale vadí mi označení naprosto přirozeného fyziologického jevu za nečistotu.--

tak si ztěžujte u izraelského božstva,že to tak definoval:-)



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 29. říjen 2009 @ 14:32:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)


Fíha,

Aviafe,

nejen zastánce univerzální spásy, emancipace, ale dokonce i zastánce homosexuality?

Zdá se, že ti kyne další nový titul - "Teplý bratr". Ten ještě určitě nemáš. Nebo co třeba "Slečinka"?



Re: VÝZNAM KNIHY LEVITICUS NEJENOM PRO KŘESŤANA 21. STOLETÍ (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 02. listopad 2009 @ 09:27:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Trosku update a upravu tohoto clanku  najdete na nasledujici adrese:
http://bohu-a.svetu.cz/dzejkoviny/112009/

Jedna se preci jenom o hlubsi zamysleni (hlubsi minimalne o ty dva roky)  na toto tema.



Stránka vygenerována za: 0.54 sekundy