Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 466 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116485860
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Obhajoba postupu biskupa Bubíka ve věci upozornění ohledně bratra Aleše France
Vloženo Neděle, 16. září 2007 @ 20:46:03 CEST Vložil: Bolek

Z našich církví poslal Nepřihlášený

S nemalým překvapením jsem zaznamenal komentář Aleše France na Granu Sális, ve kterém se jakoby podivuje nad upozorněním biskupa AC Rudka Bubíka o své osobě. Podrobnosti jejich vztahu, Alešova zplnomocnění zastupovat AC na veřejnosti ve vztahu k ostatním církvím a jeho následného zrušení bude patrně do detailu znát jen vedení AC a Aleš. Je však k nevíře že se Aleš Franc k celé věci nijak nevyjadřuje a nechává zde bez povšimnutí plynout obvinění biskupa AC z dezinformování, ba i lhaní a zneužívání autority. Souhlasí snad s těmito názory?

Na svých webových stránkách se Aleš Franc v rubrice osobních údajů z 12.6.2007 představuje mimojiné takto:

"Člen sboru Apoštolské církve v Č. Budějovicích později v Brně, kde působil jako vedoucí domácí skupinky, redaktor Sborových listů, vedoucí mládeže a vedoucí letních táborů, podílel se na vyučování základů ke křtu, vedení biblických hodin a nedělních kázání. Zároveň působil jako starší sboru (1997 – 2003) a poradce biskupa Apoštolské církve (1999 – 2003) a později byl zplnomocněn biskupem AC k zastupování církve v rámci ERC a na veřejnosti ve vztahu k ostatním církvím (2003 – 2007). V současné době se podílí na vedení absolventských prací při VOŠMT v Kolíně."

Uvedené datum naznačuje, že již od 12.6.2007 patřila jeho funkce zastupování AC do minulosti. Je tedy zvláštní, že se ve svém zářijovém komentáři na Granu Sális jakoby podivuje nad srpnovým oznámením Rudka Bubíka, jakoby to pro něj byla novinka.

Ač je mi Alešova apologetická činnost celkem sympatická, považuji za zvláštní, že se někdo minimálně 4 roky snažil skloubit funkci oficiálního zmocněnce nějaké církve s činností nezávislého komentátora a apologety. Domnívám se, že buď má někdo pracovat v/pro církevní hierarchii (pak ale musí velice obezřetně vážit každé slovo) nebo si zachovat nezávislost a možnost prezentovat vlastní názory bez ohlížení se na oficiální stanovisko své církve. Rozumějte mi. Když je někdo zmocněnec, měl by své osobní názory (vlastní výklad Písma a pod.) komunikovat především dovnitř své církve. Navenek by však měl vyjadřovat stanoviska církve, popřípadě ta, o kterých se mu podařilo jeho církev přesvědčit a ne názory, které jsou v rozporu s postoji jeho církve. Co by to bylo za zmocněnce, který si dělá co chce?

Do určité míry snad je možné někdy jasně říct, že v tom a tom případě prezentuji ryze soukromý názor, který není názorem mé církve, ale to by se zmocněncům nemělo stávat příliš často. Divím se, že biskup AC využíval Alešových služeb k zastupování AC tak dlouho. Vždyť Aleš dlouhodobě vytváří nejrůznější kontroverze jako neřízená střela. Větší trpělivost než ta, kterou předvedl biskup AC v této věci, si vůbec ani není možné představit. Buďme tedy féroví. Vždyť i pro Aleše France je lepší, že může být nezávislým apologetou s vlastními názory a ne diplomatem církve, s níž se v tolika tématech neshoduje.

Přeji Vám še dobré,

Tom Labuda


Podobná témata

Z našich církví

"Obhajoba postupu biskupa Bubíka ve věci upozornění ohledně bratra Aleše France" | Přihlásit/Vytvořit účet | 37 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Obhajoba postupu biskupa Bubíka ve věci upozornění ohledně bratra Aleše France (Skóre: 1)
Vložil: Rony v Neděle, 16. září 2007 @ 22:15:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tome,

když pominu tvoji spekulaci, že Aleš Franc pozbyl Bubikovo pověření již před 12.06.2007 navzdory tvrzení Aleše France z nedávné doby, že jeho pověření trvá a že je považuje za ukončené teprve zmíněným Bubikovým článkem na stránkách AC, pak mě velmi zaujala tvoje argumentační konstrukce o roli zmocněnce:

Ač je mi Alešova apologetická činnost celkem sympatická, považuji za zvláštní, že se někdo minimálně 4 roky snažil skloubit funkci oficiálního zmocněnce nějaké církve s činností nezávislého komentátora a apologety. Domnívám se, že buď má někdo pracovat v/pro církevní hierarchii (pak ale musí velice obezřetně vážit každé slovo) nebo si zachovat nezávislost a možnost prezentovat vlastní názory bez ohlížení se na oficiální stanovisko své církve. Rozumějte mi. Když je někdo zmocněnec, měl by své osobní názory (vlastní výklad Písma a pod.) komunikovat především dovnitř své církve. Navenek by však měl vyjadřovat stanoviska církve, popřípadě ta, o kterých se mu podařilo jeho církev přesvědčit a ne názory, které jsou v rozporu s postoji jeho církve. Co by to bylo za zmocněnce, který si dělá co chce? 

Velkým kamenem úrazu je tvoje formulace nezávislý komentátor a apologeta. Jde zjevně o tvoji velmi účelovou a naprosto nekorektní klasifikaci. I velmi povrchní čtenář jeho studií si musí všimnout, že Aleš Franc se zásadně nestaví do pozice nezávislého komentátora a apologety, ale naopak se nikdy netají s tím, že zásadně vychází z teologických pozic Apoštolské církve. Nikoliv však pouze jejího lokálního subjektu v české kotlině, ale v kontextu jejího celosvětového společenství sesterských apoštolských církví. 

Právě proto byl léta poradcem biskupa AC Bubika, který ho dokonce zplnomocnil k zastupování církve v rámci ERC a na veřejnosti ve vztahu k ostatním církvím. Troufl bych si říci, že právě pro svůj teologický rozhled a obdarování k apologetické práci byl pro AC nepostradatelným. Čtyři léta ho AC spokojeně využívala (těžko by Bubik všechna ta prohlášení vzhledem ke svým schopnostem psal sám) a najednou takový podivný obrat o 180°, ačkoliv celosvětové společenství sesterských církvi svoje teologické pozice nijak nezměnilo.

Něco se muselo stát. Můžeme jen spekulovat, že v AC získávají vliv charismatici, pro které je kritik jejich učení z pozice teologie AC typu Aleše France úhlavním nepřítelem. Je možné, že se Bubik dostal pod jejich vliv, ale neměl odvahu říci A. Francovi do očí, že už není žádoucí. Možná proto zvolil tento mírně řečeno neslušný způsob, jak se Aleše France zbavit.

To, co se tedy před našima očima odehrává, je s největší pravděpodobností mocenský atak charismatiků na vrcholné pozice v AC včetně získání vlivu na biskupa Bubika. Zdá se, že padla jedna z posledních bašt, kterou ještě charismatici mezi protestanty neovládli.

Komu to hraje do karet je nad slunce jasné. Politický vliv katolické církve zesílí a odbojná AC jí už nebude kalit vodu svými nepříjemnými, nekompromisními a zásadovými stanovisky k politickým otázkám.

Je to nejen velký krok pro Bubika, ale i nemalý krůček ke Konkordátu, Ekumenické chartě a společnému slavení eucharistie.



Re: Obhajoba postupu biskupa Bubíka ve věci upozornění ohledně bratra Aleše France (Skóre: 1)
Vložil: Pattre (Pattre@seznam.cz) v Neděle, 16. září 2007 @ 22:44:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Tome,
v jádru s tebou souhlasím a dodávám, že Alešovo vyjádření potvrzuje (doplňuje) platnost bubikovo prohlášení, ale zmíněné spekulace o okolnostech nerozptyluje, takže spekulacím účelně nezamezil. Odpovídá to výroku politika, který v podstatě strohým vyjádřením nemá zájem nic vysvětlovat, to co se ho přímo týká, jako by se netýkalo. Nerad se opakuji, ale biskup AC R.Bubík,  je ve spojitosti s Francem pranýřován na  GS, převážně nestoudnými anonymi. Těžko se zorientuje má-li někdo něco (přesně kdo) konkrétně proti němu. A.France může veřejně  situaci osvětlit, all  vypadá to tak že mu  vyhovuje, že je  zde bubik lovnou zvěří. Asi cíleně ponechává některé okolnosti spekulacím. Někteří účastnici Grana tak rádi spekulují a domýšlej,  konspirují a osočují, vyzdvihují a pranýřují. Neboli, kdyby pastýř chtěl (nebo netrpěl mučednickým syndromem), jako pravidelný účastník serveru (bubik jím přece rozhodně není) by ještě lépe vše osvětlil, konspirace rozehnal a vše uvedl na pravou míru. Jsou lidé, kterým dohady a spekulace v podstatě  vyhovují! Mnohé trápí, zda se biskup nedopustil opravdu nečestné praktiky, nebo je to obrana člověka, který musí čelit vlivu jednoho chytrého a ambiciosního kalkula, obrana skutečného nesamozvaného pastýře, který  se dištancuje od publicistických aktivit jednoho Aleše, pastýře s nickem? Věřím, že na to odpoví především sám „pastýř“, nikoliv nějaký snaživec za něj. Dokonce (přesto že zase já pro změnu často nesouhlasím s Alešovými názory) , bych také rád solidarizovat, ale nakonec musím uznat že to nelze díky zde vytvořenému prostředí, kde se spekuluje, dává prostor pro snůšku pomluv, nařčení a zlořečení.I tak ti děkuji za tvůj příspěvek.



Pokoj Tobě!




Re: Obhajoba postupu biskupa Bubíka ve věci upozornění ohledně bratra Aleše France (Skóre: 1)
Vložil: tomlabuda v Sobota, 22. září 2007 @ 11:55:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Měl jsem za to, že Aleš Franc má zájem o seriózní diskusi a o zachování tváře v reálném prostoru a čase. Čekal bych, že se bude distancovat od veřejných dehonestací svého biskupa, pro něhož navíc donedávna pracoval jako zvláštní zmocněnec pro vztahy s církvemi. Zdá se však, že o AC Alešovi již nejde. Raději než nelehký život s bratřími, povede svůj mesianistický boj sám, neboť jej k tomu povolal Pán. Nemohu se ubránit dojmu určité podobnosti s cestou volenou charismatickými proroky, před kterým Aleš oprávněně varuje. Je zde však i jeden významný rozdíl: Aleš svůj boj začíná vést téměř výhradně ve virtuálním světě anonymních diskusí.



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy