Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marek.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16654, komentáře < 7 dní: 166, komentářů celkem: 429692, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 552 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Frantisek100
oko
martino
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116577621
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Misie nebo mezináboženský dialog?
Vloženo Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 15:35:48 CEST Vložil: bolek

Ekumenismus poslal Nepřihlášený

Misie, kterou přikázal Ježíš Kristus svým apoštolům a následovníkům, je nesení jeho evangelia všem národům světa. Je to základní poslání křesťanské církve i každého jednotlivého křesťana.
V poslední době se setkáváme u některých křesťanských církevních vůdců s vědomým úsilím nahradit misijní poslání církve mezináboženským dialogem. Důvodem k tomuto úsilí je jejich přesvědčení, že plnit Kristův misijní příkaz není potřebné, protože všechna náboženství jsou cestami k Bohu a dovedou člověka k Bohu i bez Kristova evangelia. Tito křesťané asi nevěří, že Ježíš Kristus je jediným Spasitelem a jedinou cestou k Bohu; přestali brát vážně Jeho učení.

Skuteční křesťané jsou Kristovci, tedy lidé, kteří berou Ježíše Krista, jeho učení i jeho odkaz smrtelně vážně. Před svým odchodem řekl Ježíš svým následovníkům: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi. Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku.“ Mat. 28,19-20. Lukáš zaznamenal jinou část rozhovoru Ježíše s učedníky: „Řekl jim: Není vaše věc znát čas a lhůtu, kterou si Otec ponechal ve své moci. Ale dostanete sílu Ducha svatého, který na vás sestoupí, a budete mi svědky v Jeruzalémě a v celém Judsku, Samařsku a až na sám konec země.“ Sk- 1,7-8.

Plnění Ježíšova příkazu – tedy vydávání svědectví o Ježíši a získávání učedníků Ježíšovi ze všech národů - je misijním posláním křesťanů. Proč mají křesťané plnit tento Kristův odkaz? Odpovídá nám velmi jasně apoštol Petr: „Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným. V nikom jiném není spásy. Není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“ Sk.4,11-12. Apoštol Petr zde potvrzuje to, co Ježíš Kristus také velmi jasně a jednoznačně prohlásil: „Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.“ Jan 14,6. Co to znamená v praxi, to vysvětluje
apoštol Pavel: „Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem věříme k spravedlnosti a ústy vyznáváme k spasení.“ Řím 10,9-10. Aby lidé mohli srdcem uvěřit a ústy Ježíše vyznávat jako svého Pána, musejí se o něm dozvědět, musejí poznat jeho život, jeho oběť na kříži i vzkříšení a také jeho učení. Aby mohli Ježíše poznat, musí jim někdo zvěst o Ježíši přinést. Proto apoštol Pavel klade otázku: Jak mohou vzývat toho, v něhož neuvěřili? A jak mohou uvěřit v toho, o kom neslyšeli? A jak mohou uslyšet, není-li tu nikdo, kdo by ho zvěstoval? A jak mohou zvěstovat, nejsou-li posláni? Řím. 10,14-15. Proto Pán Ježíš Kristus dává jasný rozkaz svým následovníkům – tedy křesťanům: „Jděte do celého světa a kažte evangelium všemu stvoření.“ Mar. 16,15.

Zvěstování evangelia všem národům naráží však na překážky a často na veliký odpor. „Nenávidí-li vás svět, vězte, že mě nenáviděl dříve než vás. Protože nejste ze světa, ale já jsem vás ze světa vyvolil, proto vás svět nenávidí. Jestliže pronásledovali mne, i vás budou pronásledovat – jestliže mé slovo zachovali, i vaše zachovají.“ Tato prorocká Ježíšova slova
se naplňovala v době apoštolské, v průběhu celých křesťanských dějin a naplňují se i dnes. V časopise Český bratr č. 83/2007 je na straně 7 napsáno: „Tisíce křesťanů na celém světě jsou pro víru za mřížemi. Zvlášť tvrdě jsou křesťané pronásledováni v Číně, Severní Koreji a Eritreji... Podle odhadu je téměř 230 milionů křesťanů kvůli své víře pronásledováno. Zvláště o křesťanských svátcích tajná policie tvrdě útočí v zemích jako Čína, Saudská Arábie a Irán proti křesťanské menšině.“

Stále platí slova apoštola Pavla: „Slovo o kříži je bláznovstvím těm, kdo jsou na cestě k záhubě. Nám, kteří jdeme ke spáse je mocí Boží.“ 1. Kor.1,18. I když mnozí považovali apoštola Pavla za blázna, přesto jasně vyznával a prohlašoval: „Rozhodl jsem se totiž, že mezi vámi nebudu znát nic, než Ježíše Krista, a to Krista ukřižovaného.“ 1. Kor.2,2. Podobných „bláznů pro Krista“ jakými byli apoštolové a mnozí křesťané v dějinách, je i dnes mnoho. Díky ním je už dnes evangelium Kristovo přeloženo do 2403 jazyků a do dalších 1941 jazyků je v současné době překládáno.

My, kteří jsme křesťany – Kristovci, a vůbec nám nevadí, že jsme klasifikováni jako „blázni pro Krista“, chceme se aktivně podílet na plnění misijního příkazu Ježíše Krista a chceme osobně nést evangelium všem, kteří kolem nás žijí. Chceme se také podílet modlitbami i finančně na nesení evangelia těm, kdo dosud Krista vůbec neznají. Považujeme naplňování Kristova misijního příkazu za své hlavní životní poslání.

Křesťané, kteří neberou vážně Kristův misijní příkaz, mluví dnes o mezináboženském dialogu. Asi si myslí, že tento svět nezachrání Ježíš a jeho evangelium, ale jejich lidská chytrost a úsilí o vzájemné porozumění – tedy mezináboženský dialog. Nechtějí být
klasifikováni jako „blázni pro Krista“, nechtějí snášet pro Krista pohrdání a nenávist. Chtějí tento svět měnit svou lidskou chytrostí a svým lidským úsilím. Zřejmě si myslí, že když přestanou zvěstovat Kristovo evangelium a začnou hovořit o společném uctívání božstev a o mravních důrazech, které všechna náboženství spojují, že se mezi vyznavači různých náboženství vytvoří důvěra a harmonické spolužití.

Kardinál státní sekretář Tarcisio Bertone promluvil 11.10.2006 v Římě k reportérům u příležitosti zahájení akademického roku na římské Sale-siánské univerzitě. Mimo jiné řekl, že „dialog, zvláště s islámem, nám pomáhá představit Boha jako orientační bod lidského života“. Petr Vaďura ve svém internetovém článku píše: „Jsem křesťanem více než deset let. Neuvědomuji si, že bych byl během té doby nějak obohacen jiným náboženstvím, a to jsem studoval šintoizmus, islám, hinduizmus a samozřejmě židovství. Religionistika je pro mne zajímavý vědní obor, ale můj vztah s Kristem je něčím, co se jí vzpírá. U všech těch náboženství, co jen na světě jsou, chybí přeci to podstatné - víra v Krista, který zemřel za naše hříchy, vstal z mrtvých a jako živý Bůh a Pán nabízí věčný život každému, kdo v něho uvěří. Jsem stále přesvědčen, že on je tou jedinou cestou k Bohu. Ve srovnání s ním se stává
jakákoli náboženská praktika či důraz naprosto bezpředmětným. A Krista má pouze křesťanství.“ A dále pokračuje: „V období Starého zákona zde byla také celá řada kultů. Jak se k nim měli Izraelité stavět? Měli se oddělit a dokonce v některých případech byli i nástroji Božího soudu nad nositeli těchto kultů. Nikdo z Božích mužů nevedl např. s Baalovými knězi dialog. Výjimkou byl Eliáš, ovšem jeho dialog usvědčil baalizmus z falešnosti. Jak se Bůh stavěl k egyptským božstvům, k Ištar, k Tammuzovi či k uctívání Molocha? To je řečnická otázka: všechny tyto kulty byly jednoznačně odmítnuty jako bludné a protibožské. Co se od té
doby změnilo? Jaký kvalitativní rozdíl je mezi starověkými kulty a současnými náboženstvími? Domnívám se, že z hlediska Božího hodnocení těchto kultů a náboženství žádný.“

Lidé, kteří propagují mezináboženský dialog, si asi neuvědomují dvě skutečnosti. První a nejdůležitější, že upuštění od Ježíšova misijního příkazu a nahrazení misie mezináboženským dialogem, je vlastně zradou Ježíše Krista. Druhá smutná skutečnost, že tito zastánci a propagátoři mezináboženského dialogu připravují půdu pro vládu Antikrista na této zemi. Podle Zjevení 13 bude na naší zemi uskutečněna trojí globalizace: politická, ekonomická a náboženská. Ano, všechna náboženství se spojí, aby uctívala jednoho člověka jako boha. Ve Zjevení 13,7-8 čteme: „Šelma dostala moc nad každým kmenem, národem, jazykem i rasou; budou před ní klekat všichni obyvatelé země, jejichž jména nejsou od stvoření světa zapsána v knize života, v knize toho zabitého Beránka.“ A Pavel píše: „Žádným způsobem se nedejte od nikoho oklamat, protože („den Páně“) nenastane, dokud nedojde ke vzpouře proti Bohu a neobjeví se člověk nepravosti, Syn zatracení. Ten se postaví na odpor a povýší se nad všecko, co má jméno Boží nebo čemu se vzdává božská pocta. Dokonce usedne v chrámu Božím a bude se vydávat za Boha...Ten zlý přijde v moci satanově, bude konat kdejaký mocný čin, klamná znamení a zázraky a všemožnou nepravostí bude svádět ty, kdo jdou k záhubě, neboť nepřijali a nemilovali pravdu, která by je zachránila.“ Mezináboženský dialog je cestou k náboženské globalizaci světa, tedy přípravou pro vládu Antikrista.

Pro Kristovy svědky je samozřejmostí, že mluví s každým člověkem s úctou, že s každým člověkem vedou uctivý a čestný rozhovor, že se i na vyznavače jiných náboženství dívají s láskou, jako na bytosti Bohem milované. Vědí však, že mají Kristem svěřené poslání: nést Jeho evangelium všem lidem, tedy i všem vyznavačům jiných náboženství. V žádném případě však není možné, aby od misijního poslání upustili a nahradili ho mezináboženským dialogem.

Stanislav Kaczmarczyk

Zdtroj: http://www.ks-sch.cz/idea.html



Podobná témata

Ekumenismus

"Misie nebo mezináboženský dialog?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 11 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Misie nebo mezináboženský dialog? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pátek, 20. červenec 2007 @ 01:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Stanislav Kaczmarczyk je věrohodný muž, upozorňuji!

za pozornost stojí zejména věta:   // Pro Kristovy svědky je samozřejmostí, že mluví s každým člověkem s úctou, že s každým člověkem vedou uctivý a čestný rozhovor, že se i na vyznavače jiných náboženství dívají s láskou, jako na bytosti Bohem milované.

já asi neobstojím, ale za pravé kristovy svědky podle této kvalifikace prohlašuji virtuální osoby noname, dodo, a marek2.

a - je-li možno to obrátit - za nástroje antikrista pak mohu považovat reformovaného, pastýře nebo serafima.

...a vůbec se mi zdá, že mezi křesťany se moc kristových svědků nevyskytuje - to usuzuji podle toho, kolik lidí na tomto místě nenávidí zejména evangelizaci a povolávání učedníků!

Olin



Kniha o Petru Vaďurovi (řeč o něm v článku) (Skóre: 1)
Vložil: houslicky1 (houslicky1@seznam.cz) v Úterý, 05. květen 2009 @ 16:52:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Petr Vaďura je člověk, jehož dílo před určitými roky sebou přineslo žalostné rozštěpení původního křesťanského sboru v Praze. Od té doby až dodnes na tomto poli vzniklo mnoho ještě smutnějších osobních tragédií těch jednotlivců, kteří Petra Vaďuru následovali. Odštěpenci skončili jeden po druhém postupně ve světě a ti dva z původního sboru, co vytrvali s Petrem Vaďurou dodnes, vedou nově získané ovečky v duchu duchovního liberalismu.

Bratr Luboš Pavel Křesina, bývalý Vaďurův spolupracovník, napsal knihu "K obraně evangelia", ve které shromažďuje Vaďurovy spisy a výroky, podrobuje je fundované kritice a činí z toho závěry.

Knihu v pevné vazbě si můžete objednat na adrese



Stránka vygenerována za: 0.27 sekundy