Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
Dzehenuti

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116476414
přístupů od 17. 10. 2001

Nebezpečná učení: Kauzální víra
Vloženo Úterý, 17. červenec 2007 @ 07:07:08 CEST Vložil: bolek

Kritika bludů poslal jakobin

Kauzální víra
Nejsem teolog, ale i řadový věřící, ať chce či nechce, ať si toho je či není vědom, v rámci osobní zbožnosti určitou teologii vyznává a následně praktikuje. Mám pro vás otázku. Věříte kauzální vírou?
Princip charakterizovaný následujícími verši :…dbej na Hospodinova přikázání a nařízení, která ti dnes udílím, aby s tebou bylo dobře.
Hleď, dnes vám předkládám požehnání i zlořečení:11,27 požehnání, když budete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, které já vám dnes přikazuji,
11,28 a zlořečení, když nebudete poslouchat příkazy Hospodina, svého Boha, sejdete-li z cesty, kterou vám dnes přikazuji, a budete-li chodit za jinými bohy, k nimž se nemáte znát   
nese jasné poselství- žij dobře, konej dobro, zachovávej přikázání a Hospodin bude na Tvé straně,  bojovat za tebe, porážet Tvé nepřátele, žehnat a odklánět nebezpečí, úrazy a nemoci.  Moje otázka zní: Platí tento princip pro novozákonního křesťana?

Mnozí takto věří, znám křesťany, kteří upadli do hříchu a báli se vyjít na ulici, protože čekali trest za hřích… ránu cihlou, pád stromu, úder blesku či sražení automobilem.

Jistě Vás napadne milión případů, kdy toto neplatí. Mafiáni, kteří se topí v majetku, nečestný ziskuchtivý kolega- rektální alpinista, který to ovšem dotáhne vždycky nejdál a naopak životy světců v chudobě, postech a mučednické smrti.  . A i samotná bible připouští, že to takhle mnohdy nechodí….73,12 Ano, to jsou svévolníci: bez starostí věčně kupí jmění. Rovnice hřích = trest (nemoc, ztráta zraku) byla předložena i Ježíši. Pane „Zhřešil on či jeho rodiče? „ ptali se lidé okolo slepého muže. Ježíšovu odpověď všichni známe, ani tak ani tak (jakto? oni nehřešili? ale ano, všichni zhřešili, praví Písmo, Ježíš jen jasně demonstroval nefunkčnost této rovnice). Tak to není. Jak to, že mnohé dnešní křesťany postihne nemoc a hned kladou Bohu otázku: „Bože proč? Co mi tím chceš Pane sdělit?“ Najdou se i duchovní (znám osobně), kteří když se dozvědí, že ten či onen dostal rakovinu, ochrnul, či měl dopravní nehodu, smutně pokývají hlavou a šeptnou tajnou informaci (zpovědní tajemství), o tom, jak ten dotyčný stál svévolně či měl nevyznaný hřích, takže se není čemu divit. Jak to, že mnozí dnešní křesťané mají v srdci obraz Boha-mafiána, který tvrdě vyžaduje poslušnost, jinak má širokou škálu trestů, kterými vzdorné dítko dostane v mžiku do latě? To, co píšu není výzva k hřešení, abychom zneužili fakt, že otec je dobrý, ani výzva, aby se křesťané přestali zpytovat. Jen důvodem by nemělo být to, že se nedaří. Zachováme víru v dobrého a milujícího Boha, když fíkovník nevypučí a réva nevydá výnos? Resp. dnešním jazykem…když ti zemře někdo blízký, když proinvestuješ moře času a peněz do projektu, který se nezdaří? když tvoje děti dostanou astma, tvoje žena potratí nebo se s tebou rozvede?, nebo v nezaměstnanosti?

 Nebo máme Boha jako trhovce, u kterého lze dobrým jednáním „nakoupit“ dlouhý, spokojený a „požehnaný“ život?

Někteří křesťané jakoby měli zájem, aby zmíněná rovnice platila. Nejistota plynoucí z faktu, že neštěstí může přijít do mého života jen tak - nepozváno je palčivá, a tak mají lidé tendenci se pojišťovat dobrým jednáním. Slyšela jsem jednu křesťanku mluvit o nevěřící příbuzné…“ona nemůže otěhotnět, protože žije s partnerem na hromádce a Pánbůh jí tak nepožehná, protože nežije podle Boží vůle“ (dokonce když pak dotyčná nakonec po letech otěhotněla, zmíněná křesťanka byla rozhněvaná na PánaBoha).  Jiná nevěřící žena, která žila s partnerem na hromádce onemocněla záhadnou chorobou a ochrnula, se doslechla od křesťanů, že to je trest Boží za to, že není vdaná.

Boží hněv se zjevuje proti každé nepravosti…říká Bible. Znamená to, že každé zlo je namístě potrestáno? Praxe, jak ji každodenně máme možnost sledovat, je jiná. Herodes  byl rozežrán červy, Ananiáš a Zafira padli po lži mrtví. Je to zkušenost s Bohem , ale nelze z toho vyvodit princip, protože tolik lidí už mělo padnout mrtvých a mělo být rozežráno červy, ale nestalo se tak.

Rozumějte. Věřím, že pokud se někdo chová neodpovědně, ponese si důsledky. Kdo kupříkladu žije promiskuitně,  bude nejspíš čelit možnosti nákazy pohlavní chorobou. Nevěřím však, že v momentě hříchu se dává do pohybu nějaká Boží moc, či je vysloven Boží příkaz k poškození věřícího. 

Když jsem samovolně potratila dítě, v mé mysli tato otázka (Bože proč?) vůbec nevyvstala. Jsem jedna z miliónu, kolik dětí se samovolně potrácí z nejrůznějších důvodů, které matky neovlivní. Přesto ke mně přispěchali „vidoucí“ a sdělovali mi „zjevené“ důvody.

Kolik je nemocí, kolik nehod, kolik dobrého i zlého denně dopadá na věřící i nevěřící? Zachováme v tom všem víru?

Mám za to, že pokud praktikuji své křesťanství tak, že se chovám slušně a čekám za to Boží požehnání, a naopak přicházejí-li do mého života neblahé události, kladu pak Bohu otázku, „kde hřeším?“, věřím tak jinému evangeliu.


Podobná témata

Kritika bludů

"Kauzální víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 31 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Ahoj Jakobínko, moc zajímavá studie. (Skóre: 1)
Vložil: likvid (agentura.vlcek@volny.cz) v Úterý, 17. červenec 2007 @ 18:59:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky, fakt dobrý.
Petr Vlček



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Liner v Úterý, 17. červenec 2007 @ 19:08:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žd 12,6 Koho Pán miluje, toho přísně vychovává, a trestá každého, koho přijímá za syna.'
Žd 12,7 Podvolujte se jeho výchově; Bůh s vámi jedná jako se svými syny. Byl by to vůbec syn, kdyby ho otec nevychovával?
Žd 12,8 Jste-li bez takové výchovy, jaké se dostává všem synům, pak nejste synové, ale cizí děti.




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 18. červenec 2007 @ 11:12:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Mnozí takto věří, znám křesťany, kteří upadli do hříchu a báli se vyjít na ulici, protože čekali trest za hřích… ránu cihlou, pád stromu, úder blesku či sražení automobilem.--
 
to jsou ty následky účelových církevních hříšních teorií,kterými poskvrňují nevinné,pak jim straší v hlavě takové věci mnohdy do koce života, alespoň že malé děti a chudí duchem jsou od takového třeštění ušetřeni.  



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Středa, 18. červenec 2007 @ 15:32:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je vyborne tema, na ktere bych si rada precetla komentare bratru a sester, kteri uz to maji urovnane tak, ze to dokazi vysvetlit batolatum takovym zpusobem, aby ta batolata povyrostla. Sama mam zkusenosti posuzovat deni v zivote krestana podle spravnosti jeho pocinani, ale moc dobre vim, ze to neni pravidlo a snadno bychom se stali zakonici. Na druhe strane je pravdou, ze Buh nepozehna ty krestany, kteri ziji vedome v hrichu a tresta ty, ktere vychovava. Jsou to ale osobni veci  kazdeho krestana, jeho vztah s Bohem a jeden kazdy ma hledat Bozi vuli v osobnim zivote ne pro svuj prospech a dobre bydlo tady na zemi, ale pro rust ve vire a touze bit blize k Panu Jezisi. Spatne cineni a hreseni nas od neho vzdaluje. Posuzovat druhe jak a co udelali spatne a ze byli treba potrestani a jeste jim to rikat neni nasi povinnosti. Jedine pokud nam tak da nas Pan Jezis svym Svatym Duchem povedomost je upozornit a jedine tak by to melo ucinnost.



Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Středa, 18. červenec 2007 @ 15:55:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--kteri uz to maji urovnane tak, ze to dokazi vysvetlit batolatum takovym zpusobem, aby ta batolata povyrostla.--

kdyby jste si dali pohov...tak jim zmožíte leda jejich starosti,které je pak budou strašit až do smrti .Nemluvňatům nikdo nic nevysvětlil a přesto znají věci Otce.  




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 18. červenec 2007 @ 21:13:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kauzální víre je evangelium charizmatických společenství. A mám li konkretizovat tak hlavně těch které mají dominantního vůdce. Uhánějí jednoho bezvěrce, aby z něj udělali apoštola pravidel. Pravidla, spravedlnost, prosperita, požehnání a další plusové záležitosti neustále kopou první ligu proti hříchům, nespravedlnosti, chudobě, prokletí atd. a pan dominantní jako sudí v černých trenkách zapíská a hned je jasné, kdo udělal chybu a jaký bude trest. Stačí pak jen hříšníka vyloučit a hra je zase v plném proudu a všichni vědi která hnida bránila postupu do finále. Pan sudí jen lituje, že nezahřmí a z nejvyššího reflektoru na hřišti nesjede výboj několika desítek tisíc voltů a hříšníka na mistě nepromění na briketu, aby bylo patrné kdo to tady vede. A to je ten kámen úrazu. Kdo to tady vede? I kdyby anděl z nebe.................budiž proklet. Evangelium kauzality. Uvěřte v Ježíše on vás očistí od vašich hříchů jenom takovým čistým, bezhříšným a poslušným ovečkám Ježíš žehná. Jakmile se ovečky projeví jinak než jako ospravedlněné, mající vlastní svobodnou vůli, názory, neuniformní pohled. Tady už má Ježíš zástupce Ježíš špinavou práci nedělá na to tady má sudího. A ten to tady vede. Ježíš je totiž zrovna v nebi a tyto věci musí někdo zodpovědně řídit a zodpovědně řídit to znamená stádu neodpouštět, co kdyby se znich stali kreténi ta líná břicha. To se musí radikálně zatrhnout. Jen já dovedu tým do finále. Ela




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 01:57:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Z tohoto slova mám velikou radost, jakobin.

Ježíš řekl Nikodémovi asi toto (parafrázuji): To je hezké, že se vám líbí uzdravování. Podle znamení jste poznali krále. Ale co budete dělat, až uvidíte znamení, které se vám líbit nebude? Až budu povýšen od země na kříž, ještě stále vám budu připadat jako Mesiáš?
Musíte se znovu narodit. Pak budete věřit, aťsedějecoseděje.

Ani se mi nezdá, že ta víra, kterou popisuješ, je jiné evangelium. Spíš je to náboženství bez evangelia. Bůh "tam" je, jurodivý Ježíš taky, ale není tam kříž.

Taky tu nevidím rozdílu mezi starým a  novým zákonem. Mít odvahu věřit naději proti naději, jít za Pánem, "i kdyby fíkovník nevypučel a réva nedala výnos", to je víra otců naší víry. 

A pokud je někdo, komu se něco stalo, pronásledován¨samozvanými "proroky", kteří přinášejí slovo, kde je chyba, pak jim ten míček musí vrátit tenisovým returnem a s pořádnou razancí. 

Před lety havaroval v Africe kamion a řidič i doprovod to nepřežili. Na afrických silnicích častá tragédie.
Ale protože ten kamion patřil do suity evangelizační kampaně Reinharda Bonnke, v Německu se vyrojilo hnedle několik proroctví o tom, že v týmu je hřích, a toto je varování. A Bonnke se rozčílil:
"Co si ti lidé o sobě myslí? Může tu být mezi námi hřích, ale oni si myslí, že nám to Bůh neřekne, místo toho někoho zabije, a pak to řekne jim, v teple evropského domova?
Ať si to sem přijdou zkusit, ať jedí, to co my, a spí tam, kde my, a poznají, co je to Boží vedení!"

Olin




Olin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 07:22:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Taky tu nevidím rozdílu mezi starým a  novým zákonem.--
 
rozdíl je např. v počtu božích obětí - Ve SZ jde o milióny lidí včetně žen a kojenců,mnohdy hromadně zabijených (dnes se tomu říká genocida)   v NZ je to několik ojedinělých případů   



Olin 2 (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 07:27:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pak budete věřit, aťsedějecoseděje--

pokud by se někdo skutečně znovuzrodil,právě že víra už by nebyla potřeba-měl by vlastní zkušenost.Taky ten který říká,že někam směřuje např. do nebe není znovuzrozen

Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha."



Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. červenec 2007 @ 10:47:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Principy Starého Zákona jsou obsaženy i v Novém Zákoně. V Novém Zákoně není na toto téma nic nového. Bible jako celek obsahuje v obou svých částech všechny možné případy hříchu a trestu.

Co se týče Božích dětí, i Nový Zákon zjevuje, jaké následky může mít trvalé, dlouhodobé hřešení. Zde nejde v první řadě o to samotné hřešení, neboť to je následkem NEVÍRY Božích dětí. Hlavním hříchem a kořenem všech dalších hříchů je NEVĚRA, neboť, když jsme ve VÍŘE v Pána Ježíše, žijícího v nás ( 2Kor 13, 5:"Sami sebe zkušujte, jste-li ve VÍŘE,... čili sami sebe neznáte, že Ježíš Kristus je VE VÁS?...." ) pak On sám naplňuje spravedlnost Zákona za nás ( Ř 8,4 ).

Následky dlouhodobé nevíry ( hřešení ), jsou v NZ popsány takto:"A protož kdokoli jedl by chléb tento a pil kalich Páně nehodně, vinen bude tělem a krví Páně. Zkusiž tedy sám sebe člověk a tak chléb ten jez, a z toho kalicha pí. Nebo kdo jí a pije nehodně, odsouzení sobě jí a pije, nerozsuzuje Těla Páně. Protož mezi vámi jsou mnozí MDLÍ A NEMOCNÍ A SPÍ ( = ZESNULI ) mnozí. Ješto kdybychom se sami rozsuzovali, nebyli bychom souzeni. Ale když býváme souzeni, ode Pána býváme poučováni, abychom se světem nebyli potupeni." ( 1Kor 11, 27-32 ).


Zde je popsána Boží výchova, která má za cíl uvedení nás k účasti na Boží svatosti ( Žd 12,5-11 ). Vidíme, že výsledkem námi neodsouzeného hříchu může být tělesná slabost, nemoc nebo dokonce předčasná smrt, tedy stejné následky, jaké popisuje starozákonní Dt 28. Na duchovní rovině to má za následek nadvládu duchovních nepřátel nad námi, naše neschopnost s nimi bojovat a náš obrazný útěk před nimi a jejich vítězství. To se v praxi projevuje duchovním obsazením našich duší a našeho těla nečistými duchy. Viz. Ananiášovo srdce, jakožto znovuzrozeného Božího dítěte naplnil satan ( Sk 5, 3 ). Tito nečistí duchové pak ovlivňují naše srdce, a dělají ho duchovně nemocným a v našem těle pak mohou působit destruktivně za účelem našeho onemocnění. Pochopitelně je nutno podotknout, že to obsazení hřešících Božích dětí nečistými duchy není totožné s posedlostí démony, popisovanou v Evangeliích u nevěřících lidí. Taková u Božích dětí není v Písmu popsána. Je to spíše příklad apoštola Jidáše, do něhož vstoupil ďábel ( Lk 22,3 // Jan 13,27 ). Je to jev, kdy místo aby z našeho břicha plynuly proudy Ducha svatého ( Jan 7,38 ), tak je pak naše břicho ( doslova naše břišní dutina ) a naše duše naplněna a obsazena nečistým duchem, dokud nedojde k vyznání hříchu, odpuštění a postupnému očistění a postupnému odchodu toho ducha. Uvědomme si, že naše vítězství a naše síla nad duchovními nepřáteli a všechna ostatní duchovní požehnání jsou pouze V KRISTU a pouze skrze poslušnost VÍRY ( Ř 16,26 ). Pokud jsme v NEVĚŘE ( ať již skrze nedůvěru nebo skrze nějaký trvalý hřích ), nejsme a nezůstáváme v Něm - v DUCHU ( Jan 15,4-7 ), ale jsme v těle, pak se nic z toho na nás v tom momentě nevztahuje, protože jsme MRTVÍ zaživa a naše skutky nejsou shledány PLNÉ před Bohem ( Ř 8,13 // Zj 3,2 ). ( Máme být ŽIVÍ ZA MRTVA - 2Kor 4,10-12 a nikoli MRTVÍ ZA ŽIVA - 1Tim 5,6 ).

Viz. :"Utíkejte smilstva. Všeliký hřích, kterýžkoli učinil by člověk, kromě těla jest, ale kdož smilní, proti svému vlastnímu tělu hřeší." ( 1Kor 6,18 ).

A také: "Zdaliž nevíte, že chrám Boží jste, a Duch Boží ve vás přebývá? Jestliže kdo chrámu Božího poskvrňuje ( = ničí, hubí, kazí, maří, ruší, usmrcuje ) toho zatratí ( = zničí, zahubí, zkazí, zmaří, zruší, usmrtí ) Bůh, neboť chrám Boží svatý jest, jenž jste vy." ( 1Kor 3,17 ).

Jde zde o nemoc nebo předčasnou smrt. Znám mnohé případy smilníků, kteří mají velmi nemocné srdce nebo dýchací ústrojí, což je pouze fyzický obraz jejich duchovního stavu ( jejich duchovního srdce a duchovního dýchání ).

Faktem je, že když se Bůh v jednotlivém případě již dotkne našeho těla ( třeba se řízneš do prstu v kuchyni, zlomíš si nohu apod.), tak jsme Jej naštvali již pořádně.

Boží hněv přichází na vzpurné syny:"Protož mrtvěte oudy své zemské, smilstvo, nečistotu, chlipnost, žádost zlou, i lakomství, jenž jest modlám sloužení. Pro kteréž věci PŘICHÁZÍ HNĚV ( = hněv, zuřivost, vášeň, trest, soud ) BOŽÍ na SYNY VZPURNÉ." ( Kol 3,5-6 )

A také:"Žádný vás nevoď marnými řečmi, neboť pro takové věci přichází HNĚV BOŽÍ na syny nepoddané. Nebývejte tedy účastníci jejich" (Ef 5, 5-6 ).


Také všude okolo vidíme jev, kdy bezbožníci hřeší a žijí si nad poměry. Takovým však jednou Pán řekne: "Rovzpomeň se, že tys vzal dobré věci své v životě svém... nyní pak tento se těší, ale ty se mučíš." ( Lk 15,24 ) Dnešní zdánlivé požehnání těchto lidí bude ve věčnosti vyváženo mnohem horším utrpením.

Pak mohou být případy lidí, kteří žijí ve svatosti Pána, a přesto je na ně dopuštěno neštěstí jako zkouška ( viz. Job ). Oni však z této zkoušky vyjdou ještě silnější.

Je také nutno rozlišovat, zda na nás něco přichází od Pána a s jeho svolením anebo zda je to pouze satanský útok, proti kterému se máme postavit. Proto je třeba v modlitbě zkoumat, zda to, co na nás přichází, jde od Pána nebo od satana ( 1Tes 2,18 ):"Protož chtěli jsme přijíti k vám, ( zvláště já Pavel ), jednou i podruhé, ale PŘEKAZIL nám satan."

Dále je třeba vzít v úvahu, že "Bůh navštěvuje nepravost otců na synech až do třetího až čtvrtého pokolení těch, kteří Ho nenávidí." ( Ex 20,5 ) Tudíž něco se může v životě příhodit, co má příčinu někde u našeho prapradědečka. Dejme tomu, že se narodí postižené dítě nebo dojde k potratu apod. Ale to je Boží spravedlnost, které se musíme podvolit, i kdyby nám ze střechy spadla na hlavu cihla. Faktem je, že nejen cihla, ale "ani vrabeček nepadá na zem bez vůle Otce vašeho." ( Mt 10,29 ) Proto nejsou na místě nějaké obavy nebo panika a nevycházení na ulici ze strachu ( naprostý nesmysl ), ale máme žít ve víře Jobově: "Byť by mne i zabil, což bych v něho nedoufal?" ( Job 13,15 ).

Také však jsou případy Božího milosrdenství, kdy za jednotlivý hřích nepřijde žádný trest ani na duchovní ani na fyzické úrovni. Bůh se prostě v tomto jednotlivém případě smiluje.

Každopádně nás apoštol Pavel vyzývá:"A protož viz DOBROTIVOST I PŘÍSNOST ( = příkrost, přísnost ) Boží. K těm zajisté, kteří padli, přísnost, ale k tobě dobrotivost, ač budeš-li trvati v dobrotě. Sic jinak i ty vyťat budeš." ( Ř 10,22 ). Z verše 10,23 je zřejmé, že onou DOBROTIVOSTÍ, je myšlena praktická, ovoce nesoucí VÍRA a pádem je myšlena nevěra.

Bůh je láska, je velmi milostivý, milosrdný a dobrotivý. Ale umí být i velice, velice přísný, pokud jde o naši výchovu a o jeho záměry s námi.

"Co chcete? S METLOU -li abych přišel k vám, čili s LÁSKOU a duchem tichosti? ( 1Kor 4,21 ).

Bůh tedy podle potřeby dávkuje lásku nebo metlu. To je Boží výchova. "Každou myšlenku bereme do zajetí v poddanost Kristu. Máme připravenu POMSTU ( řec. "trest", "trestající spravedlnost" ) proti každé ( vaší ) neposlušnosti, dokud nebude naplněna vašeho poslušnost." ( 2Kor 10,6 ). Z výše uvedeného Ř 10,22 je zřejmé, že Bůh se má ve všeobecnosti k věřícím Božím dětem DOBROTIVĚ a k nevěřícím ( hřešícím ) Božím dětem PŘÍSNĚ ( "píši těm, kteří předtím hřešili, i jiným všem, že přijdu-li opět znovu ( potřetí ), NEODPUSTÍM. Poněvadž usilujete zkusiti Toho, který skrze mne mluví, Krista..."). ( 2Kor 13, 2-3 ). To je přece logické. Jestliže budu jako dítě poslouchat své rodiče, jak nejvíce budu umět, tak proč by se na mě zlobili? Pokud budu hřešit, pak by bylo nelogické, aby se na mě nezlobily. Pouze v mimořádných případech se může stát, že projeví naprosté milosrdenství a odpustí mi bez trestu. Kdyby to však dělali vždy a pořád, co by ze mne bylo?

Mohu zde jako svědectví uvést dosud největší Boží výchovný zásah v mém životě. Asi deset dní poté, co mě Pán Ježíš jako Pravda osvobodil od hříchu ( hříchy, které mě předtím neustále obtěžovaly a svazovaly ), jsem zhřešil, ačkoli jsem již nemusel. ( Je rozdíl, když Boží dítě zhřeší, protože dosud není schopno hříchu odolat, a mezi tím, když zhřeší, přestože Pán v něm již dosáhl nad hříchem vítězství. Tedy je rozdíl mezi NESCHOPNOSTÍ a NEOCHOTOU ). Následkem toho hříchu z mé duše ( ne z mého ducha ) odešel Duch svatý a mé nitro naplnil nečistý duch ( smrt za hřích ). Pět dní trvalo, než jsem z toho byl očištěn. Asi čtrvtý den tohoto stavu, se mému synovi ( 18 let ) stalo něco, co se mu ještě nikdy nestalo. Řekl, že to byl nejhorší den jeho života. Když šel z internátu na vlak, tak najednou ve městě omdlel a spadl po zadu na zem, přičemž byl asi minutu v bezvědomí. Kdyby neměl na zádech batoh, spadl by přímo na hlavu. Když jsem se to dozvěděl, Pán mi řekl:"Protože ty jsi zranil Mého Syna v tobě, tak já ti ukáži, že mohu zase naopak zasáhnout tvého syna...." Uvědomil jsem si, že bych mohl mít na svědomí třeba i smrt svého syna. Myslel jsem, že se zblázním u vědomí tohoto Božího soudu. Uvědomil jsem si, jak jsem zranil a zneuctil Božího Syna v sobě. To byste nevěřili, jak rychle jsem se dal "do latě".... Takové jsou Boží výchovné zásahy.

Proto považuji článek Jakobin za poněkud podivný, když si klade otázku, zda bude mít poslušný věřící Boží požehnání, když bude chodit ve víře a zda za své hříchy nesklidí Boží hněv. Samozřejmě že většinou bude požehnán a samozřejmě, že většinou sklidí Boží hněv (Ř 10,22 ). Jak jinak by to mělo být. Snad naopak....?!












Libby (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 20. červenec 2007 @ 11:57:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--Pane nulo, nemate to trochu popletene?—
A kdybych měl tak co? Nejsou snad chudí duchem blahoslavení?
 --Copak nemluvnata nerostou?—
Samozřejmě,že ano, to jsem přece nikde nepopřel,pouze jsem vyšel z Ježíšových slov,že nemluvňata znají věci Otce,pak pokud je chcete něco učit  tak už to není z Otce
                                    "Zivote, diky zes nestal!
                                     Z kazde chvile se rodi tisice novych chvil.
                                     Kdybys byl stanul, byl bych mrtev, nebyl
                                     bych zil. A ziji jen proto, ze jsem nikdy a nikde nemel 
                                      stani. I ona chvile pukla zarem, diky zes nestal, diky ti za ni!"

--Doufam, ze vas tyto verse potesi—
sám to nepotřebuju milá Libby, zkuste těmito verši s potěšit třeba milióny hladových dětí v Africe,ať za těch tisíce nových chvil poděkují...

--Buh mluvi ke kazdemu.—
A to jste zjistila jak? Vy jste snad s každým člověkem na Zeměkouli o tom mluvila?
--Nenecha vas na pokoji jen tak.—
Pane jo- není to náhodou spíše komár s kým  si povídáte?  
 




Re: Kauzální víra (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 20. červenec 2007 @ 23:28:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kauzální víra je hlavně doménou sekt jako jsou jehovisti apod. To čiň aby se ti dobře vedlo proznívá celým krédem těchto uskupení ( ale mohou to být klidně i charizmatici, či katolíci) protože cílem je, aby se ti dobře vedlo (pod sluncem) což byl dost starozákonní produkt. Jehovisti jsou současní židé z pohanů protože se domnívají býti spasení tím, co činí. U Jehovistů je to patrné nejvíce. Není snad přikázání kterého by se nechytli a nevydávali je za spasitelné ačkoli šlo pouze o návod jak prožít klidný život na zemi a do ničeho se nenamočit. Spása a věčný život s tím však nemá nic společného. Proto jim nic neříká Boží Syn. Je pro ně pouze prorokem který umřel na kůlu(i kříž je pro ně velké sousto). Kauzalita je velmi dobrá pro praktický život, kdy ti sousedův pes pije krev, ale ty víš, že kdybys ho zastřelil, že soused možná zastřelí tebe a tak máte velmi dobré vztahy i když máš pytle pod očima, ale Boží záležitosti, spása a věčný život se toho jen dotýkají. Farel



Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy