Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 533 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116489147
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Husitský biskup se vyjadřuje k Ekumenické chartě
Vloženo Neděle, 15. červenec 2007 @ 20:22:41 CEST Vložil: bolek

Ekumenismus poslal liner

Obdržal som už druhýkrát otázku, ako predseda legislatívno-právneho výboru, aké je moje stanovisko k tomu, že bola podpísaná Charta Oecumenica. Moje stanovisko je jednoznačné: Takto závažný dokument nemôže podpísať nikto z cirkvi bez toho, že by prebehla diskusia. Tá v tomto prípade neprebehla, došlo teda ku kráteniu práva riadne sa k Charte vyjadriť a súčasne zaujať stanovisko. Stalo sa. Na tejto skutočnosti sa nedá nič meniť, stáva poučením pre budúcnosť. Charta Oecumenica je dielko, ktoré sa na prvý pohľad javí, že je ďalším stupňom k zblíženiu cirkevných vzťahov – čo by bolo dobre, avšak len do chvíle, keby nešlo len o púhu aklamáciu dobrých vzťahov. Čo ma oprávňuje k tomuto konštatovaniu?


1. Pri obnove husitskej tradície v českom národe – vznik Cirkvi československej, boli všetci protagonisti – počínajúc dr. Karlom Farským a končiac prof. Spisarom – exkomunikovaní. Asi 250 kňazov bolo exkomunikovaných. To predsa nieje možné mlčky prijať. Pred podpisom zmluvy Charta Oecumenica mala byť najprv otvorená táto otázka. Naši cirkevní učitelia sú stále ješte v tomto ostavení. Preto je dôležité vyriešiť najskôr túto pálčivú otázku.

2. Dnes ráno – t. j. v nedeľu na "Hod Boží elikonoční" som zhruba o 8. ráno pri prechode českých a slovenských hraníc počúval rádio Lumen (slovenské kresťanské rádio). Dýchol na mňa kresťanský stredovek. Počul som, že jediná pravá cirkev, ktorá nesie všetky obdarovania, všetky pravé sviatosti, je cirkev katolícka. Rečník zabudol konštatovať, že rímsko-katolícka. Potom sa zmienil, že ak existujú iné cirkvi, sú to cirkvi, ktoré sa odštiepili, čo je hriech. Zabudol povedať, že všetky reformačné a protestantské cirkvi sa od rímskokatolíckej cirkvi odlúčili pre ťažké historické previnenia práve rímskokatolíckej cirkvi. Pripomenul, že Ježiš chcel len jednu cirkev. Pripomenul, že jediní správni nasledovatelia a nositelia tradícií sú oni. Mal som za to, že počúvam prejav kňaza pred II. vatikánskym koncilom. Nemám pocit, že by cirkev, ktorej som členom, bola cirkev nižšej kategórie. Aj tu dochádza k momentu, kedy by sme si mohli pred podpisom vyššie zmienenej zmluvy vyjasniť aj tieto stanoviská. Ktorékoľvek cirkvi, vrátane našej cirkvi, sú účastníci prvej prvokresťanskej cirkvi, ktorú založil Kristus. Jedná sa o rozštiepenie cirkví pre ľudský hriech. Len hriech nespočíva v tom, že sa rozštiepili, ako sa to snaží Rímsko-katolícka cirkev implementovať, hriech je v tom, že život vládnucej cirkvi bol veľakrát pochybený a bez schopnosti vlastnej nápravy – pokánia. Preto sa museli niektoré hlboko hľadajúce časti cirkvi odštiepiť, aby mohli vykonávať pravé evanjelium. Aj tu je potrebné najskôr si vyjasniť a formulovať pozície – nejde o konfrontáciu, a až potom podpísať akúkoľvek ďalšiu úmluvu.

Jan Hradil


Podobná témata

Ekumenismus

"Husitský biskup se vyjadřuje k Ekumenické chartě" | Přihlásit/Vytvořit účet | 4 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Husitský biskup se vyjadřuje k Ekumenické chartě (Skóre: 1)
Vložil: Gojim (gojim@zoznam.sk) v Neděle, 15. červenec 2007 @ 21:12:25 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Husitsky biskup: "Zabudol povedať, že všetky reformačné a protestantské cirkvi sa od rímskokatolíckej cirkvi odlúčili pre ťažké historické previnenia práve rímskokatolíckej cirkvi".

To nieje pravda. Krestania vzdy existovali popri totalite katolicizmu. Vsetky cirkvi sa od katolicizmu urcite neodlucili nakolko krestanstvo existuje dlhsie ako katolicizmus. Rimska neviestka bola ta ktora krestanov vzdy v historii prenasledovala, upalovala na hraniciach , mucila a zabijala a oznacovala za carodejonikov.  To ze zaroven mazala a menila historiu neznamena ze krestanstvo nezavisle na katolicizme nikdy neexistovalo. Vzdy popri katolicizme kontinualne existovalo a bolo rimskou neviestkou prenasledovane, bolo katolicizmom brutalne potlacane a dokumenty o tom mazane. Kolko ludi z tych ktorych neviestka 
oznacila za carodejnikov nimi aj naozaj bolo? Nespocivalo ich carodejnictvo iba v tom ze odmietali napr. vyznavat mariu alebo krstit deti na katolicky sposob?

Reformatori su v krestanstve specialna skupina. Krestanstvo nevzislo z reformatorov. Reformatorom patri vsetka cest, ale viaceri z nich nevysli s katolicizmu uplne. Tym padom nadobuda tento problem iny rozmer.

Nebolo to skor nejako takto? Klikni:
http://www.chick.com/comicImages/0112/0112_17.jpg

Pozri:
Portál www.evanjelik.sk maže články o dr. Martinovi Lutherovi !!!! - alebo katolizacia na Slovensky sposob.


mp3 prednasky DAVE HUNTA priamo z rimsko-katolickej bašty:
Slovenskeho Prešova !!!  Velmi odporucam najma cast: "volanie k reformacii"
http://nkz.reformace.cz/kazne/2000/Dave%20Hunt%20-%202000-04-29-sobota2.mp3


Tu je zoznam Huntových mp3 prednášok zo Slovenska:
http://nkz.reformace.cz/?p=3&pp=pr&string=Dave%20Hunt




Re: Husitský biskup se vyjadřuje k Ekumenické chartě (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 16. červenec 2007 @ 04:42:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mohli bychom rozlišovat (a) oddělení, odštěpení, neboli schizmu od (b) reformy, která mění způsob života na vnitřnější, opravdovější, ale nemění tvar církve zvenčí a od (c) reformace který znamená rozchod s dřívější církví.
Snahy o reformy (b) byly v dějinách církve vícekrát. A měly různé názvy, jako karolínská renesance, Clunyjská reforma, hnutí Saint Denis  aj. To bylo ještě před rokem 1000. Výsledkem bylo oživení vnitřního vztahu jednotlivce s Bohem, ale o oddělení v církvi nepadla ani řeč.
Po roce 1000 došlo také ke změnám – rozdělení Východní církve od Západní nevypadalo na přerod, ale na rozchod (a) . Víceméně je ale pravda, že byzantská větev je zralejší co do vnitřní zbožnosti (zvláště vlivem G. Palomase a jiných), ale nemůže se věnovat zásadním otázkám, protože tam je vrchním rozhodovacím orgánem sejití patriarchů a vždy tam chybí ten z Říma a proto sněmy kočí vždy upozorněním, že ´bratr biskup Římský, porušiv lásku bratrskou se nedostavil´..
Později potom v dosti napjaté době okolo 1200 (plus minus jedno století) se udály na našem území (severně od Středozemního moře a západně od Byzance) zajímavé věci :
*  albigenští počítali s úplným svrhnutím církve, která tehdy byla jen jedna, a kterou bez ohledu na časy a doby Gojim s pohnutím nazývá vždy (bez ohledu na staletí) jako ´nevěstka´, to je ovládané římskou flotilou. Měli připraveno všechno, celou strukturu, stínové biskupy, kněze a nového papeže. Ale byli prozrazeni a středověkým způsobem zničeni (u nás se také ničilo středověkým entuziasmem podle hesla ´bijte, zabijte, nikoho neživte´ od roku 1420 do 1450).
Ale albingenské bych tu v Čechách nechtěl, jsou odnož manichejských a ti každý den prožívají zápas mezi dobrem a zlem, to je Bohem a satanem. Abych si každý den připomínal satana by se mi nezdálo užitečné, lépe je, když je daleko od nás.
*  Valdenští, Lyonští chudí aj. nedosáhli takového vlivu aby reformovali celé naše (severozápadní) křesťanstvo .
*  sv. František z Assisi měl jinou cestu : pokoru, upřímnost, živé cítění. Jeho příklad ukázal, že je možné žít zbožně i při nepřízni doby.  O nějaké výměně nebo odštěpení vůbec nemyslel.
* Jan Hus také chtěl ozdravění, ne oddělení. K rozdělení (schizmě, a) došlo po tragickém sněmu v Kostici, a kdyby jeho dílo uznali, nemuselo se nic štěpit.
* potom po roce 1500 další pokusy o zmravění života vedly už jen k nesouhlasu vůči zbylému  celku.  Odtržení (a) byla celá řada, ani neznám všechny – Zwingli, novokřtěnci (ze kteých vzešli baptisté), Luther, Calvin, anglikáni, Čeští bratři, Hutterité a další. A protože to bylo zásadní a hromadné, dostalo to společný název reformace (c).
Vidím tu etapy .
* do roku 1000 nikoho ani nenapadlo, aby měnil strukturu církve, která byla tehdy jen jedna pro všechny
* po roce 1000 jsou tady odštěpné (schizmatické) proudy, z nichž se uplatilo nejvíce byzantské odštěpení (roku 1054), v malé míře i jiní v naší zbylé západní části (jako jsou Valdeští),
* po roce 1400 nebo 1500 nezadržitelné odštěpování (schizmata) s názvem reformace ( c)
 

Daleko od nás, v Arménii také : je tam pravoslavná arménská církev a katolická arménská církev.
A vzdálenější místa ? My stále žijeme v jakési oblasti na sever od Středozemního moře a  nevšímáme si jiných oblastí. Ale kněz Donát oddělil Afriku od naší severní oblasti už v V. století, egyptská Koptická církev i etiopská žijí samostatně bez našeho severu (na sever od Středozemního moře).
Východnější církve také žijí samostatně a nestarají se o naše spory - Maronité v Libanonu, Chaldejská církev a jiné tradiční církve v Turecku a ještě dále, tři křesťanské církve v Indii (nezúčastněné na našich sporech) , a jiné, které neznám.
Která je ta jediná pravá církev Kristova ?



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy