Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 436 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472188
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Všemohoucí Bůh zabije svévolníka
Vloženo Pátek, 27. duben 2007 @ 11:30:29 CEST Vložil: stepan

Kázání poslal Karels

Vážení čtenáři,

dovolil jsem si napsat podobný nadpis právě proto, aby v nás vyvolal pocit neklidu.

Skutečně Bůh zabije svévolníka? V biblických textech je ovšem užito poetičtějšího vyjádření – „jejich jméno zahladil jsi navěky a navždy.“

Úvaha vychází z článku – Přerušení akrostichu v žalmech 9 a 10, co s tím? Při čtení žalmu 9 a 10 je v biblickém textu na začátku některých veršů hebrejská abeceda. Bylo by přirozené, že tato abeceda bude začínat od hebrejského písmene א alef až po poslední písmeno hebrejské abecedy ת tav bez nějakého přerušení.

Není tomu tak, literární struktura, abecední sled veršů – tzv. akrostich je přerušený v žalmech 9 a 10.
 
Navíc, verš sedmý začíná písmenem ה he a končí písmenem ה he. Verš osmý začíná písmenem ו vav a končí písmenem ו vav. Jasně řečeno, jakým písmenem tyto verše začínají, takovým i končí. Není tomu tak ale u verše šestého. Tento biblický verš začíná písmenem ג gimel, podle předcházející argumentace by měl také končit písmenem ג gimel. Verš šestý ale končí písmenem ד dálet!

To je jasný důkaz, že verš, který by měl začínat a končit písmenem dálet neexistuje, defakto je úmyslně „vymazán“, což je hrozné varování jak dopadnou všichni svévolníci. Absence verše
ד dálet vyjadřuje symbolické literární vyhlazení svévolníka a jeho památky. Kralický překlad pak nehovoří o svévolníkovi, ale o bezbožníkovi.

Mezi biblickým textem verše šestého a sedmého by měl vložený verš, kde se hovoří o svévolníkovi. Verš šestý: „Okřikl jsi pronárody, do záhuby svrhl svévolníka, jejich jméno zahladil jsi navěky a navždy.“ (Žalm 9:6) – to je ten verš, který začíná písmenem gimel a měl by končit písmenem ג gimel, ale není tomu tak, tento verš končí písmenem ד dálet. Sedmý verš už jenom „dokresluje“ zkázu: „Po nepříteli zůstaly provždy jen trosky. Vyvrátil jsi jejich města, i památka na ně zašla.“ (Žalm 9:7)

Jméno svévolníka je zahlazeno navěky a navždy
– tímto konstatováním končí šestý verš, teď by měl „následovat“ vložený verš, který možná víc charakterizuje, kdo je tím svévolníkem. Možná je to někdo, koho žalmista znal, to se už nedozvíme. Důležité je žalmistovo poselství pro nás. Žijeme ve světě, kde jsme obklopení hříšníky. Pokud víme, jaký konec bude se svévolníky, s bezbožníky, potom nás Duch svatý může jedině vést jedině ke dvěma východiskům.

1.
Snažíme se žít zbožně s Naším Bohem, abychom unikli přicházejícímu soudu, což je naše spiritualita.
2. Pokoušíme varovat naše nevěřící bližní před přicházejícím soudem Boha, což je naše evangelizační úsilí.


Podobná témata

Kázání

"Všemohoucí Bůh zabije svévolníka" | Přihlásit/Vytvořit účet | 85 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Všemohoucí Bůh zabije svévolníka (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pátek, 27. duben 2007 @ 11:37:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
často se mluví pouze o tom, že Bůh je láska - to je pravda, ale nejenom je Bůh láska





Re: Všemohoucí Bůh zabije svévolníka (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 27. duben 2007 @ 19:37:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pokud si my zbylí křesťané přestaneme vážit oběti Pána Ježíše Krista, dopadneme stejně či hůře než Sodoma.
Cestovatel Milan Latka zde umístil fotografie i text o archeologickém nalezišti Sodoma na hranicích Izraele a Jordánska. Viz:









Zde 3 nově přidané stránky:







Re: Všemohoucí Bůh zabije svévolníka (Skóre: 1)
Vložil: Farel v Pátek, 27. duben 2007 @ 20:47:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se nepokouším varovat bezbožníka upozorňováním na přicházejíci soud. Nevěřící lidé jsou už tak dost frustrovaní ze zpráv z tohoto světa. Koho Ježíš viděl jako cílovou skupinu pro ohlášení soudu? Podle mne jednoznačně náboženské vůdce a lidi v postavení vidoucích a to jak těch kteří se do této pozice nanutili tak i těch kteří v této pozici skostnatěli, případně vyrostli na nedotknutelné pozice. Ohlášení božího soudu nevěřícím je nebiblické a katolická zkušenost vyhrožování peklem je toho jasně kontraproduktivním důkazem. Dnes jsou podle mne cílové skupiny kterým by mělo být doručeno urgentní upozornění na boží soud tyto: Katoličtí kněží kteří se ve své pozici zabydleli jako konzumenti katolických požitků a výhod vydatně dotovaných státem a profitující z po staletí monopolního postavení katolické a  zdráhám se použít slovo církve. U protestantských vůdců je to podobné s tím, že jejich zázemí je také nemotivuje být milosrdným a jít mezi nevěříci jim to dokázat. A u charizmatických skupin je to absence právní struktury která neumožňuje lidem tyto struktury opouštějící, dovolat se práva. Dominance některých vůdců je pověstná. Většinou se jedná o skupiny které se odtrhly od původně charizmatických, nyní vice, či méně evangelikálních KS (apod.)  a které z této denominace byly vyprovozeny bez jakýchkoli nároků na zodpovědnost komukoli. A podle toho se také chovají, s tím, že jistotu duchovní arogance dokazují nejen vůči klasickým denominacím, ale i vůči svým mateřským, či otcovským sborům. Proč se ale nejvíce zabývám naposledy zmíněnými rádobydenominacemi. Narozdíl od klasických denominací, které si neosobují do životů svých oveček promlouvat jinak než respektivním způsobem (není jim, učení, či cokoli jiného podáváno s patra jako jediné pravé) u naposledy zmíněných útvarů je toto podání naprosto pravidlem s upozorněním, že pokud by se ovečka snad jen ohlédla po jiném pojetí než které razí hlavní protagonista je odsouzena k problémům až prokletí(jehož specifikaci si osobuje sám velký vůdce). Shrnu-li působení naposledy zmíněných, vychovává ve jménu ČEHOSI co je prezentováno jako biblicky podložené učení, uniformní, jedinečné,neomylné, jediné pravé, pravým a biblickým učením disponující,nikdy se neomlouvající, nechybující, chyby nepřiznávající v konečném důsledku odosobněné loutky (nakolik může být loutka odosobněna), které poslušně a bez použití vlastních (či spíše Bohem daných dispozic) deklamují až razí toto pojetí křesťanství. V konečné fázi je toto pasivní pojetí své vlastní osobnosti destruktivní a vede k rozložení osobnosti. Je zhoubnější ještě o to, že takto zničený křesťan přičte toto zničující působení sám sobě a nedokáže vybřednout z kruhu již určeného vůdcem. Tedy z deklarovaného nepožehnání až prokletí.
Sumou tedy narozdíl od původních denominací, které jsou sice evangelizačně méně aktivní, či skoro neaktivní polsední zmíněná je sice evangelizačně akitvní až velmi aktivní, ale efektivita celé evangelizace je přičtena na účet jednotlivých vůdců, kteří s ní bez jakýchkoli biblických pravidel disponují ve smyslu nebiblického" účel světí prostředky "za sebou nechávají poškozené,odosobněné, v soběsepřehrabující a posléze neaktivní a  zničené bývalé křesťany.



Re: Všemohoucí Bůh zabije svévolníka (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 27. duben 2007 @ 21:30:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416

Ač jsem nevěřící, jste mi inspirací, děkuji Vám.
Právě dnes 27.4.2007 jsem před potratářskou nemocnicí v Brně na Obilním trhu hlasitě volal: „Kdo vraždí své děti, je prokletý. K vrahům cizích dětí bude Bůh též krutý. Přestaňte vraždit malé děti umělým potratem, nebo na Vás přijde Boží trest. Kdo vraždí své děti, je prokletý. K vrahům cizích dětí bude Bůh též krutý. Přestaňte vraždit malé děti umělým potratem, aby Vám Bůh mohl ještě odpustit.“ Pak jsem zpěvným hlasem četl Žalm 49, když ke mně přistoupil 30 letý muž s motorovou pilou a řekl mi s úctou tuto větu: „Ač jsem nevěřící, jste mi inspirací, děkuji Vám.“ K tomu doplnil, že interupce se mu hnusí, i když je nevěřícím.

Žalm 49,1-21 (EKUM)
49,1 Pro předního zpěváka. Pro Kórachovce, žalm.
49,2 Slyšte to všichni lidé, všichni obyvatelé světa naslouchejte,
49,3 ať jste rodu prostého nebo urození, boháči i ubožáci.
49,4 Moje ústa budou vyhlašovat moudrost, mé srdce bude rozjímat o rozumnosti.
49,5 Nakloním své ucho k příslovím, při citaře předložím svou hádanku i výklad.
49,6 Proč bych se bál ve zlých dnech, když mě obklopují zvrhlí záškodníci,
49,7 kteří spoléhají na své jmění a svým velkým bohatstvím se chlubí?
49,8 Nikdo nevykoupí ani bratra, není schopen vyplatit Bohu sám sebe.
49,9 Výkupné za lidský život je tak velké, že se každý musí provždy zříci toho,
49,10 že by natrvalo, neustále žil a nedočkal se zkázy.
49,11 Vždyť vidí, že umírají moudří, hynou stejně jako hlupák nebo tupec a své jmění zanechají jiným.
49,12 Ti však myslí, že tu jejich domy budou věčně, jejich příbytky po všechna pokolení, svými jmény nazývají role.
49,13 Ale člověk, byť byl ve cti, nemusí ani noc přečkat; podobá se zvířatům, jež zajdou.
49,14 To je cesta těch, kdo bláznovství se drží; za nimi jdou ti, kdo si libují v jejich řečech.
49,15 Ženou se jak ovce do podsvětí, sama smrt je pase. Z rána je pošlapou lidé přímí, a co vytvořili, zhltne podsvětí, trvání to nemá.
49,16 Avšak mne Bůh ze spárů podsvětí vykoupí, on mě přijme!
49,17 Jen se neboj, bohatne-li někdo a množí-li slávu svého domu;
49,18 zemře, nic si nevezme s sebou, jeho sláva za ním nesestoupí.
49,19 I když zaživa si dobrořečil: "Chválí tě, že sis to zařídil tak dobře",
49,20 musí se přidat k pokolení svých otců, kteří nikdy nezahlédnou světlo.
49,21 Člověk, byť byl ve cti, nemusí mít rozum, podobá se zvířatům, jež zajdou.

Mgr. Libor Serafím Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Boží svrchovanost (Skóre: 1)
Vložil: rive v Středa, 02. květen 2007 @ 21:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
zaručený úspěch (Skóre: 1)
od rive v Středa, 02. květen 2007 @ 03:01:08 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Pastýř píše: .....(od Pastýř v Pondělí, 30. duben 2007 @ 19:52:49 CEST)

Léta jsem kázal v ulicích a teprve od chvíle, kdy jsem kázal krom milosti i o věčném trestu a neuhasitelném ohni,

prožil jsem moc Ducha svatého" a lidé byli zasaženi a poslouchali.


Jak vypadala ta léta, kdy si kázal v ulicích, jak to bylo o ničem... ( co si kázal .... ???? a nedařilo se ti)????


Jak se to v mžiku změnilo na těch ulicích - " teprve od chvíle" kdy si prožil moc: " hovoříc o neuhasitelném ohni",

jak se to projevovalo ... ten úspěch v ulicích ??????


já si představuji věci konkrétně, takže to co říkáš, si představím asi tak: ( a takto mnohdy bývá vnímáno)

jeden den si šel a nic ... děláš to špatně nehovoříc o neuhasetitelném ohni ......

druhý den už víš, jak to máš dělat, co říkat a přichází moc Ducha svatého a lidé jsou zasažení


Nezpochybňuji, že je třeba hovořit o hříchu - pokání, říci evangelium,
ale rozpačitě vnímám ten důraz, jak se všechno rázem změnilo,
důraz na tu formu slova, že to musí být o tom pekle, jinak lidé nebudou zasaženi...., zaručený recept

:(((( z toho vyplývající logika, že existuje jediný recept, jak lidi zasáhnout ...jak prožít moc Ducha svatého,
existuje zaručený recept: že jen tehdy jsou lidé zasaženi.

rive

........................................................................................................................................................................


Zároveň si uvědomuji

na tuhle otázku nejde odpovědět jednoznačně, a odpověď na ni ještě nebyla zodpovězena

je to věc  Boží svrchovanosti ...Jeho svrchovanosti nad tím "zázrakem: že jeden je zasažen evangeliem a druhý né,

rive










Stránka vygenerována za: 0.77 sekundy