Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Jiří.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 1, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 172, komentářů celkem: 429673, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 300 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
cizinec

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116541068
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl
Vloženo Úterý, 17. duben 2007 @ 06:18:51 CEST Vložil: stepan

Akce poslal Nepřihlášený

V Praze bude v květnu přednášet a diskutovat Imrgarda Pahl, emeritní profesorka liturgiky z německé univerzity v Bochumi. Setkání s touto významnou osobností liturgické obnovy pořádá Coena ve spolupráci s Evangelickou teologickou fakultou UK v Praze.



Akce začíná v neděli 20. 5. od 19,30 hodin bohoslužbou v kostele sv. Martina ve zdi v Praze. Program bude pokračovat v pondělí 21.5. od 10 hodin veřejnou přednáškou na Evangelické teologické fakultě UK s názvem "Liturgie Večeře Páně v německých evangelických církvích v ekumenické perspektivě - současná praxe a kroky liturgické obnovy". Na ni pak od 11,30 naváže panelová diskuse na téma "Liturgie Večeře Páně v Českobratrské církvi evangelické". Té se kromě profesorky Pahlové zúčastní také vedoucí katedry praktické teologie ETF UK v Praze Pavel Filipi, vedoucí poradního odboru liturgického Synodní rady ČCE Radmila Včelná a evangelický farář Marek P. Lukášek jako zástupce Coeny. Přednáška i debata budou simultánně tlumočeny.

Irmgarda Pahl (nar. 1934) vedla od roku 1997 katedru liturgiky Katolické teologické fakulty Porůrské univerzity v Bochumi a byla vedoucí pracovní skupiny Mezinárodního pracovního výboru liturgických komisí v německém jazykovém prostoru. Dosud je členkou Societas liturgica, sdružující odborníky na liturgii z řad anglikánů, luteránů i reformovaných. Své studium zaměřila především do oblasti ekumenicky orientované liturgiky. Podílela se na projektu Liturgie Večeře Páně v proměnách času a vytvořila rozsáhlou liturgickou publikaci Coena Domini, mapující podoby eucharistického slavení v reformačních církvích.

Coena je otevřenou iniciativou členů ČCE a přátel, která si v roce 2003 vytkla jako hlavní cíl svých aktivit přispět k obnově duchovního, bohoslužebného a svátostného života v evangelické církvi. Provozuje internetový portál, pořádá pravidelná studijní setkání i akce pro širší veřejnost.

Karel Šimr
http://coena.edunix.cz


Podobná témata

Akce

"Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 79 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 08:54:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Nechápu, proč by měla o bohoslužbě přednášet zrovna žena.
Kdyby přednášela ženám o tom, jak správně vychovávat malé děti, jak překonávat únavu a deprese z neposlušnosti dětí, tak bych to chápal.
Kdyby přednášela mladším ženám o tom, jak se mají ve všem, co není hřích (hřích je např. umělý potrat a potratové antikoncepce - hormonální a nitroděložní) podřizovat svému manželovi a jak zůstávat statečné navzdory vzpurnosti vlastních dětí, chápal bych to.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Halíku! Žena není jen k tomu, aby rodila jen děti, poslouchala a držela ústa a krok! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:00:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Manželka je darem od Hospodina (Př 18,22). Není mužovým majetkem nebo jeho kořistí. Když Bůh Adamovi přivedl Evu, byl Adam tak šťastný, že svou radost vyjádřil v poezii (Gn 2,24). Správná manželka je a má být pro muže inspirací.

Manželé jsou partneři. Eva byla stvořena z Adamova žebra - boku. "Ne z hlavy, aby muži vládla, ne z paty, aby po ní muž šlapal, ale z boku, aby si byli vzájemnou pomocí." (Augustin)

Žena je dána muži jako "pomoc". To je výsada a ne něco podřadného nebo nižšího. Bůh Otec, Ježíš Kristus i Duch svatý jsou v Písmu označeni za pomoc nebo pomocníka (např. Ž 121,1.2; 1 J 2,1; J 15,26; 14,26; 16,7). Bůh dává muži pomoc, která mu je "rovna" (Gn 2,18). Adam vidí v Evě bytost sobě rovnou.

Homileticky řečeno, chce-li mít Adam pomoc, musí dávat. Tato zásada platí v manželství. Pravá láska staví na předpokladu oběti. Dávání je podmínkou přijímání.

Muž i žena se v manželství "stanou jedním tělem" (Gn 2,24). Každý z nich je samostatnou bytostí, ale jako manželé spolu vytvářejí novou jednotu (1 + 1 = 1), nové stvoření. Tato nerozlučná jednota je podstatou manželství. Hned v ráji se staví před manžele jasný princip - nerozlučitelnost manželství. Ježíš Kristus v tomto smyslu vysvětlil Boží výrok "stanou se jedním tělem". Prohlásil: "Co Bůh spojil, člověk nerozlučuj." (Mt 19,5) Manželství je tedy Boží stvořitelský řád.





Oddělenost duše a těla je u mužů obvykle větší než u žen. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 11:30:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Celou svou osobu prožívá žena jako celek. Tělesná únava, nevolnost nebo vliv počasí lehce zapůsobí na její duševní náladu a opačně duševní stresy vyvolávají často migrénu, srdeční potíže apod. I její měsíční cyklus ovlivňuje duši a je jí ovlivňován. 

U muže je to jinak, protože u něho je oddělenost mezi „duší (duchem)“ a „tělem“ větší.

Ženu proto snadněji oklame přímo či nepřímo ďábel. Osoba snadno ovlivnitelná náladou (žena) by neměla vést, řídit dospělé muže.



Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 17. duben 2007 @ 12:16:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Při svých studiích čínštiny jsem opustil představu, že holky jsou hloupější. Setkal jsem se tam nejenom s krásnými, ale i s inteligentními děvčaty.

V biblistice je to Adele Berlin, která bývá často citována - a není to muž...

karels




Feminismus odnaučuje ctít matky dětí a učí obdivovat prostitutky. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:29:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Co jiného je feminismus, než ďáblem organizovaná destrukce celé společnosti, která se tím odnaučuje ctít matky dětí a místo toho obdivuje pouze mladé nestydaté pornohvězdy a prostitutky.
To, že ženy jsou i pracovnice vydělávající peníze, nikdy nebude tak obdivuhodné jako to, že jsou zadarmo matky dětí.



Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 17. duben 2007 @ 13:43:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Libore,

některá tvá dokazování se mi zdají, že jdou poněkud až za hranice sdělení bible.

Ty v podstatě ženu jako takovou vyobrazuješ za démonskou.

Copak nestačí stavět pouze na tom, co o daném problému píše bible?

Ani apoštolé takto nevyobrazovali ženu.

Psali zdůvodnění, tedy jakési zachování řádu při stvoření a také, že to učí i Zákon. A také, že podle toho se sluší ženě se podřizovat.

Tohle nestačí? Musíš k tomu přidávat i věci, které jsou až za rámec bible?

Vysvětli mi to tvé učení. Odkud čerpáš a jak smýšlíš.

Neodkazuj, prosím na své minulé články, prosím. Zjednoduš mi to a shrň to zde, abych mohl případně reagovat.

Děkuji. A, prosím, bez výpadů....

Petr Šíma



Vážím si křesťanských matek minulých staletí.Necizoložily,nevraždily. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 14:39:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
 Vážím si křesťanských matek minulých staletí.
Necizoložily, nerozváděly se, nevraždily své děti. Petře křivdíš mi, protože nevíš, že jako pravoslavný si hluboce ctím svatých žen i svatých mučednic a samozřejmě Marie, maminky Ježíše Krista.
Vážím si velmi žen z minulých křesťanských generací, neboť ony plnily svou mateřskou povinnost a nebránily početí dětí, ani své vlastní děti před porodem interupcí nezabíjely. Za toto nevraždění a nebránění početí si vážím dnešních afrických křesťanských i pohanských žen, a žen muslimských.
Zdravých evropských a severoamerických žen, které se vyhýbají mateřství proto, že je bolestné při porodu a namáhavé při výchově dětí, a že mít děti připravuje manžele o hodně peněz na zábavu jen ve dvou, těch si vážit nemohu. Svou morálkou nejsou křesťankami. Opičí se po polonahých nestydatých a líných ateistkách, které se chovají stále démonštěji.
Mateřství učí ženy Bůh, ukazovat nestydatě svou polonahotu (až nahotu) na ulicích, na pláži, či i v kostele učí dnešní ženy ďábel.
Zdraví Tě
Libor




Re: Česko navštíví významná liturgička Irmgarda Pahl (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 17. duben 2007 @ 15:57:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Důvody, které uvádí bible, aby se žena ve všem podřizovala muži. (Čerpáno na podkladě Gn2, Gn3, 1Kor11, 1Kor14, Ef5, 1.Tim2, 2Tim3, 1Pt3
 
1.       Kvůli Bohem učiněného pořádku při stvoření
·         Když Bůh stvořil člověka, stvořil jej jako muže a ženu. Avšak stvořil jej v určitém pořadí. Nejprve stvořil muže Adama a následně ženu Evu.
·         Adam byl stvořen z prachu země, ale Eva z Adama. Eva tedy není stvořena jen jako druhá v pořadí, ale je stvořena z někoho, kdo jí předchází, z Adama.
·         Eva byla také stvořena pro Adama, a nikoliv Adam pro Evu.
·         Eva je Adamovi pomocí rovnou, ovšem zůstává jemu pomocí a nikoliv vedením.
·         Adam Evu potřebuje. Proto také Bůh stvořil ženu pro muže.  A toto zpozoroval i Adam.
2.       Kvůli Bohem ustanovenému pořádku při potrestání člověka po jeho pádu
·         Byla to žena Eva, která byla svedena hadem, nikoliv muž Adam.
·         Oklamaná Eva se stala příčinou Adamova přestoupení.
 
Vliv ženy na muže je tedy nemalý. Podobný vliv či lehkost oklamání lze také najít v 2.Tim 3. Tam muži – svůdci – lákali (sváděli) ženy, které se dají ovlivnit, oklamat slovy. Ti svůdci hrají na ženské touhy, lehkověrnost a také hříšnost. Nutno podotknout, že se nejedná o všechny ženy, ale pouze o ty, které jsou lehkověrné a tím i ovládané hříšnými touhami. Ty ženy se chtějí učit, ale pro to jaké jsou nemohou dojít k poznání pravdy. Dalo by se říci, že mají svrablavé uši…. Nicméně je zde poukázáno na to, že takové ženy touží po poznání, ale jsou o to náchylnější k oklamání, o co více mají hříšných toužení. Vzhledem k tomu, že je svádějí nepraví učitelé muži, je o to více zapotřebí zacpat ústa především svůdcům mužům, kteří jsou v porovnání s zprávou v Gn, připodobněni hadu – ďáblu. Uvedené ženy pak k Evě. A tak jako Eva se stala příčinou přestoupení Adamova, může být příčinou přestoupení mnohých mužů právě žena, která jim dá jíst ovoce k hříchu. Muž má zajisté veliký vliv na ženu, tak jako i měl had. Ale i žena pak ovlivní svého muže. Je třeba zabránit tedy předně svůdcům učit, a poté také svedeným. Oboje činila prvotní církev – bránila svůdcům, ale také i ženám.
 
Je zde třeba také uvést dobrý vliv ženy na muže, a neopomíjet to. Apoštol Petr psal, že ženy mohou získat své muže pro Krista, ovšem jako prostředky pro takové získání muže nejsou uvedeny slova, nýbrž jednání. Apoštol Petr zde jakoby potvrzuje učení tehdejší církve, že žena nemá učit muže a nemá mít nad ním moc, a to ani v tom případě, že muž se neobrátil ke Kristu. Role ženy ve vztahu k muži je tedy více než zajímavá. Žena má veliký vliv na muže, může být příčinou mužova selhání, ale také i jeho nápravy. Žena se může nechat lehce oklamat, a může také lehce jiné přivést k přestoupení. Mužova role je také zajímavá. Falešníci jsou připodobněni k hadovi, kdežto svedená žena k oklamané hadem. Zdůvodňujeme-li tedy, že žena má být podřízena muži tím, že žena je tou, která je nějak více hloupější, či neznalejší, nebo dokonce ďábelštější, nezapomeňme na to, o co více jsou ďábelštější a hloupější či neznalejší muži, kteří ženy klamou. Myslím si, že když Pavel uvedl tuto poznámku měl spíše namysli následující bod. V něm poukazuje na to, že žena byla Bohem ve zlořečení jí poddána muži. Vždyť přeci to za co bylo vyřčeno zlořečení o poddanosti neučil muž, ale žena.
 
·         Při zlořečení člověka Bohem, byla Eva opět uvedena do podřízenosti muži. Zůstala v ní touha po rovnosti s mužem, ale Bůh ženu poddal pod mužovo vedení opět. Tentokrát jako zlořečení a trest.
 
Apoštol Pavel zdůraznil v tomto případě i učení Zákona, tedy Bohem ustanoveného souhrnu norem pro spravedlivé chování člověka, dalo by se říci. Velice pravděpodobně stejně jako i apoštol Petr poukazoval nejen na zprávu o pádu člověka, ale také odkazovali na bohulibé jednání zbožných žen SZ. Jmenovitě Petr uvádí Sáru za příklad svaté ženy.
 
3.       Pro pořádek ustanovený Bohem v Kristu
·         Na příkladu vztahu Krista a církve, nebo také Boha a Krista je potvrzováno postavení ženy v křesťanském společenství. Kristus je hlavou církve, která je mu poddána, jeho tělem a on je její hlavou.
 
Je výslovně uvedeno, že hlavou ženy je muž. Žena je tedy tělem pod onou hlavou. Tak jako žena byla stvořena z muže a je tedy tělem mužovým, je také i církev z Krista a tělem Kristovým. Výslovně je také uvedeno, že církev je ve všem, tedy ne jen v něčem, ale ve všem podřízena Kristu a stejně je tak řečeno o ženě ve vztahu k muži.
 
Pavel i Petr zde nezachovávají jen jakési dobové tradice či zvyklosti, ale odkazují se na pořádek ustanovený Bohem. Zdůvodňování, že je žena více či méně citlivější, či hloupější, či náchylnější k pádu nikterak a v ničem neobstojí. Důraz je kladen pouze na zachování toho, co Bůh určil za pořádek. V Kristu ovšem není muž bez ženy, ani žena bez muže, a také platí, že tak jako je žena z muže, tak také je muž skrze ženu, čímž by se dalo zpochybnit pořadí při stvoření, ale ničím nelze zrušit Bohem ustanovený a potvrzený pořádek při vyřčení zlořečenství po pádu člověka. Co bylo učiněno při stvoření, bylo po pádu člověka Bohem opětně stvrzeno. Pokud bychom chtěli toto zrušit tvrzením, že Kristus z tohoto ženu vykoupil, museli bychom mluvit i o zrušení prokletí vyřčených muži i zemi, a možná bychom tak i rušili to, co Bůh řekl jako proroctví o Kristu a ďáblu. A předně, i kdyby se toto zdálo jako zrušené, asi bychom i rušili Boží slovo vyřčené skrze apoštoly a zaznamenané v Písmu. Neplatí-li to, co je řečeno o věřící ženě ohledně třebas učení, pak neplatí i to, co je řečeno o jejím odívání. Postupně by tak mohlo docházet k opuštění Písma jako celku. A neplatí-li, že žena nemá vyučovat, pak nemusí být podřízena i jinak, a nemusí-li být podřízena jinak, pak jako obraz těla Kristova, nemusí být ani církev podřízena Kristu, a nemní-li církev podřízena Kristu, pak snad ani Kristus Bohu. Ale Kristus je ve všem podřízen Bohu a církev Kristu, a stejně tak i žena má být ve všem podřízena svému muži. Ne Kristus vyučuje Boha a ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. Ne Bůh poslouchá Krista, ale Kristus poslušen byl a je Bohu, stejně není Kristus poslušen své církve, ale církev má být poslušna Krista. A tak také i žena má být poslušna muže.
 
Tohle není hanoba ženy. Bůh sám určuje pořádek. A sám ukázal, čeho si na ženě ctí. A proto také Kristus miluje svou církev a dal i sám sebe za ni. Snáší její nedostatky, neboť ví, že jsme slabí. Ale i stejně to je požadováno po muži, aby se staral o svou ženu a pečoval o ni a snášel její slabosti a miloval ji, jako i Kristus miluje svou církev. Ale žena má být poddána muži s uctivostí.
 
Petr Šíma



Ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 17. duben 2007 @ 18:44:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Toto jsi napsal Petře Šímo velmi dobře: "Co bylo učiněno při stvoření, bylo po pádu člověka Bohem opětně stvrzeno. Pokud bychom chtěli toto zrušit tvrzením, že Kristus z tohoto ženu vykoupil, museli bychom mluvit i o zrušení prokletí vyřčených muži i zemi, a možná bychom tak i rušili to, co Bůh řekl jako proroctví o Kristu a ďáblu. A předně, i kdyby se toto zdálo jako zrušené, asi bychom i rušili Boží slovo vyřčené skrze apoštoly a zaznamenané v Písmu. Neplatí-li to, co je řečeno o věřící ženě ohledně třebas učení, pak neplatí i to, co je řečeno o jejím odívání. Postupně by tak mohlo docházet k opuštění Písma jako celku. A neplatí-li, že žena nemá vyučovat, pak nemusí být podřízena i jinak, a nemusí-li být podřízena jinak, pak jako obraz těla Kristova, nemusí být ani církev podřízena Kristu, a nemní-li církev podřízena Kristu, pak snad ani Kristus Bohu. Ale Kristus je ve všem podřízen Bohu a církev Kristu, a stejně tak i žena má být ve všem podřízena svému muži. Ne Kristus vyučuje Boha a ne církev vyučuje Krista, stejně i žena nemá učit muže. Ne Bůh poslouchá Krista, ale Kristus poslušen byl a je Bohu, stejně není Kristus poslušen své církve, ale církev má být poslušna Krista. A tak také i žena má být poslušna muže.
Tohle není hanoba ženy. Bůh sám určuje pořádek. A sám ukázal, čeho si na ženě ctí. A proto také Kristus miluje svou církev a dal i sám sebe za ni. Snáší její nedostatky, neboť ví, že jsme slabí. Ale i stejně to je požadováno po muži, aby se staral o svou ženu a pečoval o ni a snášel její slabosti a miloval ji, jako i Kristus miluje svou církev. Ale žena má být poddána muži s uctivostí."
Děkuji Ti Petře za Tvé vyjádření. Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve
 



Budeš dychtit po svém muži,ale on nad tebou bude vládnout. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 18. duben 2007 @ 08:35:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kristus miluje svou církev a dal sám sebe za ni. Snáší její slabosti, ale zároveň ji učí dokonalosti – ta je spojena s nesením kříže spolu s Kristem, se sebezapřením. Je tam něžnost, povzbuzování, ale zároveň i svaté nucení. Jít do kopce na Golgotu se totiž obvykle nikomu dobrovolně nechce.
Kdo rozhodne ve sporu mezi manželem a manželkou? Mají muž a žena mezi sebou losovat? Pokud ano, tak jen ve velice, velice vyjímečných případech. I apoštolé losovali pouze po sebevražedné smrti apoštola Jidáše. Normálně by měl spor, který se netýká hříchu, rozhodnout manžel. Pokud jde o hřích – např. rozhodování zda zavraždit, či nezavraždit dítě umělým potratem, tam ať žena neposlechne vraždícího manžela, i když je jejím mužem. Zde je třeba víc poslouchat Boha než lidi, než lidské zkažené autority. Ale např. ve sporu, zda děti budou chodit do výtvarného kroužku (pokud se tam nebudou právě učit malovat ženské akty-nahotiny), nebo do hudebky, nebo zda se pojede na dovolenou do Alp, či do českých hor apod. se nejedná o hřích a po vzájemné poradě, pokud existuje spor, by měl rozhodnout muž. Je to v souladu s Biblí, ženě duchovně prospěje, když se vůči manželovi pokoří. Muži duchovně prospěje, když nebude své ženě zbaběle lichotit a podlézat jí jen aby mu dala to, co muži po ženách chtějí. Muž má být ochoten risknout to, že ona bude chvíli, či déle, třeba i zuřit a ukáže mu svou nemilou tvář a nebude ochotna se s ním v noci pomilovat. Jak zjistil psycholog a křesťan Theodore Bovet, ženy si stejně těch mužů, kteří jim neumí i poručit, časem přestávají vážit a opouští je. Potřebné verše, že manželka se má svého muže i bát, jako se církev má bát rozhněvaného Krista, jistě v Novém zákoně i sám najdeš. Dokud si Kristus nepřijde pro svou církev, tak má trvale bez výjimky platit: Genesis 3,16 Ženě (Bůh) řekl: "Velice rozmnožím tvé trápení i bolesti těhotenství, syny budeš rodit v utrpení, budeš dychtit po svém muži, ale on nad tebou bude vládnout." I Kristus má vládnout nad svou církví, proto i muž nad ženou. Žena, či církev, která se muži, či Kristu vzpírá, je svévolná. Ženě vzpurnost sluší tak, jako zlatý kroužek na rypáku vepře. Nepokorná církev ztratila svou slanost a jak jí slíbil Kristus, bude za to pošlapána. Pošlapání zažila nejsilněji ve 20.století Ruská pravoslavná církev. Šlapateli byli bolševičtí komunisti.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.44 sekundy