Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 559 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482463
přístupů od 17. 10. 2001

Tvorba: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf)
Vloženo Sobota, 24. březen 2007 @ 17:38:04 CET Vložil: bolek

Povídky poslal Kojot

Byl horký letní podvečer a Maria v té chvíli nemyslela na nic určitého. Neklidně se procházela po prázdném domě svých rodičů, kteří slavili ve vesničce nedaleko Nazaretu obřízku syna jejího strýce. Maria zůstala doma, protože jí trápil úžeh. Potila se a snažila se nemyslet na bolest hlavy.

Jestli bude takové vedro na mé svatbě s Josefem, nejsem si jista, nakolik jej mé vnady okouzlí, pomyslela si kriticky, když přičichla k podpaždí. Takové vedro může pokazit svatební noc... Při myšlence na svatební noc letmo sklouzla rukou níž, k podbřišku. Těšila se. Těšila se, až ji budou laskat silné Josefovy ruce, až ji budou líbat jeho poctivá ústa... Najednou ucítila za svými zády přítomnost někoho dalšího. Strnula. Neslyšela, že by někdo vešel. Přesto vnímala přítomnost toho za svými zády velmi zřetelně. Vlasy se jí v zátylku zježily. Pomalu se otočila.

„Buď zdráva, milostí zahrnutá, Pán s tebou,“ řekl lehce zvonivým hlasem vysoký muž s dokonale souměrnou tváří, tmavými vlasy a pronikavým pohledem. Oděn byl do temně modré řízy. Z celého těla mu vycházela jasná záře, která za ním vytvářela obrys připomínající křídla. Anděl!, blesklo Marii hlavou a v téže chvíli pokorně klesla na kolena. Tohle nezvládnu! zaúpěla v duchu. Anděl. Tady. U mě. Proč? Proč já? Maria moc dobře věděla, že pošle-li Pán k někomu anděla, obrátí mu tím obvykle život naruby. Nebyla si jista, zda o to stojí. Ale neměla na vybranou. Anděl byl tu a nezdálo se, že by ji chtěl pouze pozdravit a odejít. Milostí zahrnutá... Už jen ta slova zněla nebezpečně...

„Neboj se, Maria, vždyť jsi nalezla milost u Boha.“ Klidný hlas anděla přerušil proud jejích zmatených a úzkostných myšlenek. „Hle, počneš a porodíš syna a dáš mu jméno Ježíš. Ten bude veliký a bude nazván synem Nejvyššího a Pán Bůh mu dá trůn jeho otce Davida. Na věky bude kralovat nad rodem Jákobovým a jeho království nebude konce.“ Maria zalapala po dechu. „Jak... jak se to může stát?“ zeptala se rozechvělým hlasem. „Vždyť nežiji s mužem. Tedy ještě, my s Josefem... jen jsme se trošku políbili, ale jinak nic, opravdu... Jen trošku, cudně, víš?“

„Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní;“ odpověděl jí anděl. „Proto i tvé dítě bude svaté a bude nazváno Syn Boží. Hle, i tvá příbuzná Alžběta počala ve svém stáří syna a již je v šestém měsíci, ač se o ní říkalo, že je neplodná. Neboť u Boha není nic nemožné.“

Maria vnímala ta slova, ale jejich význam jí docházel teprve postupně. Duch svatý? Přítomnost samotného Boha? Copak jsem Mojžíš? povzdechla si v duchu. Nebo Elijáš? Jak mám já obcovat s Bohem? Ztuhla. Mám obcovat s Bohem jako... žena. Ta myšlenka byla šílená a přesto, nebo snad právě proto, pravdivá. Věděla to. „Hle, jsem služebnice Páně,“ zašeptala. „Staň se mi podle tvého slova...“

Anděl se jemně rozplynul.

V první chvíli měla Maria v hlavě jen prázdno. Ani si nepovšimla, že palčivá bolest hlavy, která ji celý den sužovala, byla ta tam. Seděla na dřevěné lavici a civěla do zdi. Po chvíli zalapala po dechu. Sestoupí na tebe Duch svatý, zazněla jí v mysli andělova slova. Pro Boha! Bože! Kdy?! Já se nezeptala kdy! Dnes? Teď? Dům byl prázdný. Rodiče se vrátí až druhý den. Dávalo to smysl. „Musím se vykoupat!“ vyjekla do ticha.

Vběhla do komory pro vědro a utíkala ke studni. Stmívalo se. Nabrala vodu a odvlekla ji do domu. Zpotila se ještě víc. „Odporné vedro,“ povzdechla. Doufala, že Bůh počká, až bude připravena. To by se načekal, pomyslela si. Bože, počkej prosím, dokud nebudu alespoň... připravenější než teď. Svlékla se, vkročila do vědra a začala se omývat chladnou vodou. V tom horku to bylo příjemné. Modlit se! Já se zapomněla modlit! uvědomila si, když smývala z těla pot a prach. Její ústa začala odříkávat modlitby, ale do mysli se jí vtíraly jiné myšlenky... Mám pěkná ňadra a boky... běželo jí hlavou, když se dotýkala svého těla. Možná se budu Bohu líbit... Pane Bože! Na co to myslím? Já hříšná! okřikla se a modlila se ještě usilovněji. Venku zapadlo slunce.

Jaké to vlastně bude? Té myšlenky se nedokázala zbavit. Jaké to bude...?

Vystoupila z vědra a nejistým krokem odešla do postele. Lehla si. Čekala.

Možná se pletu. Možná to nebude dnes, anděl mi neřekl kdy...

Vstala. „Co mám dělat?“ zasténala. Klekla si, modlila se, ale nedokázala se soustředit. Opět si lehla.

Vtom se najednou prostor kolem ní rozzářil zlatavým světlem.

„Je to tady!“ vydechla Maria a neměla v té chvíli daleko k mdlobám.

Cítila, jak její nahé tělo pomalu stoupá vzhůru, jakoby je nějaké neviditelné ruce uchopily pod zády a pozvedly. Její ruce i nohy volně visely dolů. Zlatavá záře zesílila. Maria pocítila vzrušení, jaké nepoznala nikdy předtím, ani ve chvílích, kdy o samotě myslela na Josefa a laskala přitom své tělo. Toto bylo jiné. Cítila to nejen v těle, ale i v duši – vnímala to celou svou bytostí. Vznášela se nad svým lůžkem a poddávala se tomu nepopsatelně krásnému pocitu. Cítila, že je dole vlhká, ale nestyděla se. Staň se Tvá vůle, pomyslela si a pokoj se s tou myšlenkou rozzářil proudem jasného bílého Světla, které do ní vniklo. Maria vykřikla, údy se jí napjaly a celé tělo se rozechvělo v křečích rozkoše tak nesmírné, že byla téměř nesnesitelná. Její tělo zářilo a jemně pulsovalo. Cítila Jeho ve svém těle, cítila vibrující Světlo, které jí procházelo a naplňovalo ji. Bylo to stále silnější. Pak už nebylo nic než jen Světlo. Všechny smysly je vnímaly. Viděla Světlo, chutnala je i slyšela, hmatala je i cítila rozechvělým tělem. Vnímala Světlo stejnou měrou i svou duší, jež plesala nevypověditelnou radostí. Snad to byl okamžik, snad to byla Věčnost. Pak začalo Světlo slábnout, opouštět ji. Mariino tělo se pomalu snášelo na lůžko. Napětí v jejím těle se uvolňovalo a procházely jí vlny nevýslovného blaha. Záře zmizela, něžné zlatavé světlo Boží Slávy však zůstalo a v jeho objetí Maria zvolna klesala do náruče spánku...


Podobná témata

Povídky

"Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Sialeny je v prvom rade clovek co toto pisal ... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Sobota, 24. březen 2007 @ 18:09:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Maria vnímala ta slova, ale jejich význam jí docházel teprve postupně. Duch svatý? Přítomnost samotného Boha? Copak jsem Mojžíš? povzdechla si v duchu. Nebo Elijáš? Jak mám já obcovat s Bohem? Ztuhla. Mám obcovat s Bohem jako... žena. Ta myšlenka byla šílená ...

Cítila, že je dole vlhká, ale nestyděla se. Staň se Tvá vůle, pomyslela si a pokoj se s tou myšlenkou rozzářil proudem jasného bílého Světla, které do ní vniklo. Maria vykřikla, údy se jí napjaly a celé tělo se rozechvělo v křečích rozkoše tak nesmírné, že byla téměř nesnesitelná. Její tělo zářilo a jemně pulsovalo. Cítila Jeho ve svém těle, cítila vibrující Světlo, které jí procházelo a naplňovalo ji.



G: Sialeny je v prvom rade clovek co toto napisal, aj ked si myslim ze bratia katolici su schopni verit aj takymto  bludom.

Text mi skor pripomina okultny/satanisticky ritual po ktorom ... - citujem Genesis 6:4

 ...synovia Boží vchádzali k ľudským dcéram a ony im rodili, boli obrami na zemi. To sú hrdinovia, čo boli povestnými mužmi za starodávna.

Velmi "dakujem" bratom katolikom, ako zmenili evanjelium na okultizmus babylonskej semiramis ....







Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: joker v Sobota, 24. březen 2007 @ 19:04:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A to je co? Pokus o erotickou povídku? Katolické porno?



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Neděle, 25. březen 2007 @ 06:55:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ani jsem to necetla cele, protoze se nehodlam zabyvat takovou hnusobou, ale uz jednou jsem poukazala na to, ze se sem vetrel zly duch a plno jeho sluzebniku. A jak je videt, odradil nas od zacinajicich vztahu a poznavani.Zustavaji zde vytrvalci jako Gojim, Pastyr, Pattre, reformovany a diky Panu Bohu za ne. ( a mnozi jini: krytyk, atd..)



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 08:09:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kojote, jsi pěkný sprosťák, pro takové umění nemám ani to nejmenší pochopení... a nominuju tenhle článek na Zlatou slzu. (máme sice svobodu slova, ale to neznamená, že se vším budu souhlasit)





A co na to Kojot? (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 17:43:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Pro přehlednost nebudu odpovídat každému z Vás zvlášť, ale učiním tak v jednom bloku. Takže postupně:


Ad Gojim a Karels:

Když se Vám nelíbí text, zaútočíte na autora tím, že jej označíte za „šíleného“ a „věnujícího se magii“(Gojim) respektive za „sprosťáka“ (Karels). Tomuto postupu se říká argumentace „ad hominem“ (Útok na člověka (argumentum ad hominem). Místo argumentace hodnotí jejího předkladatele.) Korektní by bylo prohlásit něco ve smyslu „mně se tento text jeví jako šílený/sprostý“ etc. Argumentaci ad hominem nepokládám za korektní a slušnou. „Nesuďte a nebudete souzeni; nezavrhujte, a nebudete zavrženi...“ (Luk. 6:37)



Ad Gojim ve věci 6606: Dobrý postřeh, já si toho nevšiml, dokud mě na to neupozornila přítelkyně. Ale jestli to má nějakou validitu, musel by 666 článek v pořadí být obzvláště ďábelský. Bohužel nevím, zda se dá článek s tímto pořadovým číslem na GS vystopovat, pokud někdo víte jak, mohli bychom ověřit případnou ďábelskost i dalších „šestkových“ článků ;-)



Ad Joker: Erotično nepopírám, ale porno? Věř mi, že porno by bylo napsáno opravdu podstatně jinak. Pokud by je někdo na toto téma napsal. Já to nebudu...



Ad Libby: „Hnusoba“ je moc hezké slovo, zapamatuji si je. Díky!

Na Tvůj příspěvek není možné zareagovat, je příliš obecný.



Ad Karel:

1) Ad Zlatá slza: Ano, vyvěsil bych si ji tam.

2) Ad Tvůj vzkaz k adminům:

GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství.“

Jsem zaregistrovaný uživatel a téma, o kterém jsem naspal, se nepochybně týká křesťanství.



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 19:46:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Článek nemá s křesťanstvím nic společného! co kdybychom Kojote - když už jsme u toho, začali diskutovat o tvojí matce, jak byla dole vlhká, než do ní tvůj otec vstoupil (případně další pikantnosti... ztvrdlé bradavky atd.) - jak by ses cítil - pokud bychm vzali na pranýř tvoji mámu - neuráželo by tě to? (pokud ne, tak jsi jenom bezcharakterní guma)

Už ti to dochází..?



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Neděle, 25. březen 2007 @ 21:44:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Četl jsem pouze komentáře a srovnal jsem je s fejetonem, nechápu proč Joker uráží k vůli tomu katolickou církev. Podle mě to je  nějaká washovina.



Ocenění (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 22:45:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Dodatečně oceňuji všechny, kteří to přečetli (dočetli), ať už dali najevo jakýkoli postoj a názor.



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Neděle, 25. březen 2007 @ 23:35:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Budu tady za nemravu, ale…

Sexualita patří do života člověka, není nic krásnějšího než spojení mezi mužem a ženou, ve kterém je vyjádření jejich souznění. Člověk věci nebeské posuzuje filtrem svého pozemského vidění a tak spojení toho, co nalézáme v Bohu..Krásu, dokonalost, intimitu, blízkost, spravedlnost, svatost, atd.  a toho, co pozemsky jako krásné ….atd. vyhodnocujeme, je nasnadě. Přičemž je třeba poznamenat, že ono spojení nevynalezl Kojot. Poezie je plná toho, kdy se milostnému zážitku připisují Božské či duchovní atributy.. Tady je to trochu naopak.. zážitku, který bývá pojímán spíše duchovně je připisován pozemský rozměr.

Jak to bylo s Marií, nevíme.

To, proč Kojot pobouřil..je asi jiná otázka..Ta povídka je erotická. Zajímalo by mě, kolik křesťanských  manželů si čte (pro zpestření manželského života) erotické povídky, asi moc ne. Protože ty povídky (pokud si je nepíšou manželé sami o sobě) vzbuzují představy o souloži jiných lidí. A to je právě to pro křesťany nepřípustné. Kdo hledí na ženu chtivě... (doufám, že teď kojot nezačne psát, že Marii ale nenakreslil, je snad jasné, že žena se dá vykreslit i verbálně).

 Popisovat tedy Marii, jak dole vlhne a jánevimcoještě je pro křesťany nepřijatelné. (a tys to kojote věděl, proto jsi to sem napsal. Myslím, že se ti líbí nejen to, že křesťanům předhodíš erotično a narušíš tak jejich tabu, ale ještě navíc pobouříš jejich náboženské cítění. To je dvojí zásah.)

Je třeba ale mít na mysli, že tento křesťanský server navštěvují i lidé žijící v celibátu (a usilují o čistotu) a lidé, kteří nemají partnery (a chtěli by mít) nebo lidé, kteří se sexem čekají do manželství (ti, kojote, taky ještě nevyhynuli). Takovýto článek pro ně musí být utrpením (i kus, než zjistí, oč jde).

Nemyslím, že je vhodné tento článek tady publikovat. Máš-li potřebu četby či psaní erotických povídek, je to tvé rozhodnutí. Ale měl bys to publikovat na nějakém erotickém serveru.  Lidé se za normálních okolností nechodí na GS vzrušovat. Tohle je tak trochu rána pod pás.


P.S. Že se ti líbí, když se lidi pohoršujou?



Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: jakobin (jakobin@zelo.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 09:52:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.zelo.cz
Kojote, děkuji za otevřenost. Při vší úctě k tvému bezpochyby pozitivnímu zážitku při psaní této povídky, bych prosila adminy, aby ji přesunuli do rubriky ULTRAS či OFF topic...neboť se dotýká duchovní problematiky jen okrajově a může být pro někoho problémem.




Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) byl stále Duch svatý nehmotný, že ? (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 11:26:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu, aby se počal zárodek člověka, je potřebí, aby se spustil proces, ve kterém se vajíčko dělí, tak zvané rýhování vajíčka, kde jsou napřed dvě buňky, pak čtyři (blastula), pak osm (morula) atd a podle nepatrných rýh na povrchu se pozná že uvnitř je nashromážděných více buněk v jednom obsahu. To začnutí dělení se děje od jedné sperie. není k tomu ale zapotřebí vzrušení.
Samovolné dělení ajíčka je také možné, ale vzácné. Říká se tomu parthenogeneze (vznik z panny).
Je zaznamenané také v epose Kalevala. Dívka Mirja nechtěla mít nic společného s muži, mluvila jen s ženami, hlavně s matkou a řekla své matce, že nebude ani pít mléko (od kobyly), protože nejdříve byla kobyla obskočena hřebcem, a potom měla mléko.
Přesto Mirja otěhotněla - bez muže - podle eposu snědla brusinky (kterých tam ve Finsku roste planě hodně, jako u nás borůvky). Podle moderní vědy by to nebylo tak nemožné, brusinky obsahují látky podobné testosteronům a to mohlo spustit proces rýhování (dělení) vajíčka.
Nikdo jí ale nevěřil, rodina ji opustila, bratr jí vynadal a musela sama porodit v ústraní a ještě potom považovali jejího syna za nemanželského -to sice bylo bez manželství, ale nebyl přesto počat žádným mužem. jako matka nemanželského dítěte byla v nemilosti, i když syn se stal zázračným pěvcem, znalým tajemství.
Marie Izraelská také byla v nebezpečí, že ji společnost bude odsuzovat a proto anděl řekl Josefovi ´neboj se přijmout svou snoubenku´ a Josef uvěřil, že to nemá od jiného muže.my si často neuvědomujeme, jak to bylo v Izraeli. Po zasnoubení trvalo rok, než se vezmou, přes den mohli být spolu, ale každý večer šli snoubenci domů spát ke svým rodičům. Josef musel povědět ostatním, že si ji bere dříve, než uplynul rok, jako by těhotenství bylo od něho. Podle Tóry když mládenec ležel s pannou, musel si ji vzít za manželku. Tedy Josef se tvářil, že s ní spal a proto si jbere dříve,než uplynul rok. A udělal to, jak mu anděl řekl.
Zatím jediné, co Marie poznala, byl nehmotný Duch Boží.
Tady v článku se popisuje fyzický stav ženy jako při počínání od muže. Ale uvědomme si, že kdyby byla žena uměle oplodněná ze zkumavky, nemusí mít žádné pocity, začátek dělení vajíčka nepotřebuje vzrušení ženy. A tady autor nepopisuje početí, ale stav ženy při orgasmu a to je rozdíl.
Copak Duch svatý nutně potřebuje uvést ženu do orgasmu?
Duchovní skutečnost následující po aktivaci vajíčka nemusí být vůbec tělesného rázu.
Uvádí se také rozdílnost vlivu těla a ducha, jako že nedostatek tělesné čilosti překáží při modlitbě (duch je jistě připravený, ale tělo je slabé) a  přísloví, že ´tělo žádá proti duchu a duch žádá proti tělu´, a z toho se může odvozovat, že vliv Ducha Svatého může být vůbec mimo projevy tělesných šťáv, o které se tak pečlivě stará pan kojot., jemu asi nedošlo, že Duch není hmota.




Off Topic - Registrace (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 19:27:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Dva mí přátelé si s vámi zde chtěli popovídat, ale nedaří se jim zaregistrovat se. Jak je to s registrací na GS? (Já měl identitu Kojot zaregistrovanou už dávno. Díky Bohu...)




Jestlize sachovy casopis (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Pondělí, 26. březen 2007 @ 21:44:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
odmitne otisknout clanek o fotbale, jedna se o cenzuru?

Mozna by stalo za to se zamyslet, co censura je a co neni. Admini by si meli ujasnti, kam chteji GS vest a podle toho take mimo jine uverejnovat clanky. Kazdy ma pravo poslat k posouzeni jakykoliv clanek, ktery je v souladu s jeho svedomi, admini vsak nemaji povinnost jakykoliv clanek uverejnit.

Kam povedeme GS?



Závěrem (Skóre: 1)
Vložil: Kojot (kojot@magick.cz) v Úterý, 27. březen 2007 @ 20:37:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://kojot.name
Příspěvek je již převrstvem příspěvky novými a diskuse o něm se nejspíš chýlí ke konci. Snad bych tedy měl něco říci závěrem.
Děkuji všem, kdo se tak či onak přispěli. Děkuji těm, kteří si text přečetli a přemýšleli o něm. Děkuji i těm, kdo text nedočetli nebo četli jen komentáře - vím, že nemohli jinak.
Musím říci, že jsem nebyl vašimi komentáři překvapen. Nemohl jsem si nepovšimnout, kolik z Vás mne soudilo. Zaujala mne verbální agrese vůči katolicismu ("katolické porno" atd.) - upřímně řečeno, myslím, že můj text je opravdu silné kafe i pro katolíky. Všiml jsem si ostatně i nelaskavosti, kterou jste místy zahrnovali sebe navzájem... Smutno mi bylo ze spojování tělesné rozkoše se slovem "hnus". Vede mě to k úvahám, zda podle těch, kteří tak činili, stvořil lidské tělo opravdu Bůh...

A úplně na závěr trocha erotiky:

Jak krásná, jak líbezná jsi, lásko, při hrách milostných!

Postavou se podobáš palmě a svými prsy hroznům datlí.

Řekl jsem: "Vystoupím na palmu, abych se zmocnil plodů." Tvé prsy ať jsou hrozny révovými, dech tvého chřípí ať jablky voní,

patro tvých úst ať je jako nejlepší víno. Jedině pro mého milého stéká, plyne i ve spánku ze rtů.

Já jsem svého milého, on dychtí jen po mně.

Pojď, můj milý, vyjděme na pole, přenocujeme v keřích henny.

Časně zrána půjdeme do vinic, pohledíme, zda pučí vinná réva, zda její květ se rozvil, zda rozkvetly granátové stromy. Tam tě zahrnu laskáním.

(Píseň Písní, 7:7-13)




Re: Den, kdy Maria počala Ježíše (apokryf) (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 28. březen 2007 @ 11:02:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Umělecké dílo je třeba hodnotit s odstupem času.
S odstupem čtyř dnů se mi to nezdá zase tak špatné...



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy