Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 520 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479888
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Práva homosexuálů versus práva křesťanů
Vloženo Středa, 21. březen 2007 @ 15:05:10 CET Vložil: bolek

ULTRAS poslal paganus

„…nyní přišel polský ministr školství Roman Giertych s dalším kontroverzním návrhem. Chce zakázat propagování homosexuality ve vzdělávacích zařízeních. Pokud se učitel agitace týkající se gayů či lesbiček dopustí, hrozí mu podle nového návrhu zákona vyhození ze školy, peněžitý trest, či dokonce vězení.“ (Zmíní se o gayích, vyhodí ho ze školy, Lidové noviny 21. března 2007, str. 9) „Probuď se Ameriko! Svoboda křesťanské víry je ohrožena! Kam se propadá svoboda náboženského projevu, když se dostane do konfliktu se zákony hájícími práva gayů?... svoboda projevu je tak vydána na milost a nemilost jakémusi srovnávacímu procesu, v němž kterýkoliv soud může dojít k závěru, že práva homosexuálů převažují nad právem svobody projevu. (Čí váhy však při tom budou používány?)… A můžeme si být jisti, že se nevzdají, dokud homosexualita nebude zákonem chráněná a křesťanské označení homosexuality jako hříchu nebude kriminalizováno.“ (Smith, J. LaGard, Hnutí homosexuálů, Praha 2004, str. 142-147.)

Ty dva úryvky velmi dobře vystihují snahy, nebo tendence v hnutí protihomosexuálních bojovníků. Vyjádříme li to otevřeně pak podle nich má "právo na práva" jen někdo. Samozřejmě v ukázce z Lidových novin se o právech nehovoří přímo, jak by se ale tvářili Američané ve své svobodné zemi na někoho kdo by se snažil zakázat přednášky o tom, že černoši nejsou žádní podlidé, nebo nehorázní kriminálníci, jak by se to společnosti snažili namluvit Jižané. Jsou skutečně tyto dvě oblasti, práva homosexuálů a práva křesťanů v tak nesmiřitelném rozporu jak tvrdí LaGard Smith a masa dalších bojovníků?

Argumentem těžkého kalibru je tvrzení, že homosexuálové nemají žádná práva jako jiné komunity, nebo menšiny, prý je to to samé jako bychom přiznávali práva komunitě cizoložníků, zlodějů nebo vrahů. Je čestné řadit homosexuály mezi vrahy, cizoložníky a nejrůznější devianty? Komu, čím a jak homosexuál ubližuje? Na všechny tři otázky lze odpovědět záporně! Pokud je chování homosexuála hříšné, pak je stejně hříšné, nebo hříšné stejným způsobem jako jednání heterosexuála. V tomto celý problém neleží, Smith tvrdí, že homosexuálové svými právy ruší práva jiných, rozumějme práva křesťanská, a právě proto je nemůžeme řadit do kategorie menšin. Navíc homosexuálové jsou bez výjimky nemravní (což u jiných skupin není, tam je různá koncentrace lidí mravných i nemravných).

Je tomu skutečně tak? Práva žen (zejména feminismus, který je pro některé fundamentalisty synonymem pro vulgarismy nejhoršího ražení), lidé žijící „na hromádce“, jiná náboženství; tolerance toho všeho neruší křesťanská práva, nedeptá to slušného křesťana? Ženská práva nemusíme líčit v tak temných barvách jak to dělají feministické autorky, nicméně žena byla chápána jako něco méněcenného (v křesťanských zemích jako kdekoliv jinde), nesezdané páry už nejsou stigmatizovány a právně šikanovány, jak se to dělo v Evropě posledního tisíciletí, naše země se staly prostory, kde je povoleno hlásat jakékoliv náboženství a žádné není bráno jako přednostní. Co se stalo s křesťanskou morálkou? Jak to, že dokázala skousnout tyto nebetyčné nemravnosti? Ano homosexualita je něco trochu odlišného, jenže nejde jen o to, co je VÝSLOVNĚ řečeno v Mojžíšovo knihách a novém zákoně. Odpůrci homosexuality se snaží o racionální zpochybnění homosexuality (což je relikt novověkého chápání světa a fundamentálního scientismu), proto se dopouštějí takových nehorázností jako jsou tvrzení o propojení homosexuality s nejrůznějšími deviacemi, snaží se tak násilně napasovat rozum na dogmatické chápání světa (ukazuje to, že i ve jménu barbarství ducha lze psát fundované traktáty, které lze jen těžko odlišit od skutečně hodnotných děl- příkladem za všechny je Melleus Maleficarum).

Nezbytně nutné je také dokázat, že homosexualita je věcí vůle (jak jinak by totiž mohla být označena za mravně závadnou?) děje se to dvěma způsoby:

a) jejich sexuální orientace není geneticky daná;

b) orientace je sice daná, ale chování lze přeci ovládat.

Ad b) to lze tvrdit jen když bereme chování a vědomí jako věc, jako sumu charakteristik uchopitelných rozumem a vůlí- jde prostě jen o to jinak nastavit kombinatoriku chování. Jenže od doby založení psychoanalýzy víme, že některé věci prostě změnit nelze- z cholerika se nemůže stát flegmatik. Navíc: když je homosexuální orientace daná (jako že je) pak kdo jí dal? Bůh nebo ďábel? Práva obou stran existují a jsou si naprosto rovnocenná, není dobře když jedni šikanují druhé, jenže leckteří jedinci se nás snaží přesvědčit, že právě to se děje. V čem spočívá onen konflikt?

Je řečeno: „Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.“ Myslím, že ta první osoba tam nebyla použita náhodou, jeden každý křesťan nebude obcovat s mužem jako se ženou, protože pro křesťana a křesťanské společenství je to ohavnost. Bůh se zde obrací k jednotlivcům, jenže odpůrci homosexuality se snaží o její státní zákaz. Chtějí všem bez rozdílu nařídit své mínění a svou vůli, chtějí vytvořit klony sebe sama a odlišnosti ubít zákazy. Nařídit víru to je silné pokušení, protože lidé se přeci o sebe neumí postarat, jsou od přírody pomýlení a my vlastníci pravdy je musíme i proti jejich vůli zachránit.

Navíc je zde více jak tisíciletá tradice sepjetí církve se světskou mocí (obzvlášť silné v pravoslaví), to je asi také jeden z důvodů boje o Práva, někteří příslušníci církve se stále domnívají, že stát je stále organicky spojen církví a křesťanstvím jako takovým.


Podobná témata

ULTRAS

"Práva homosexuálů versus práva křesťanů" | Přihlásit/Vytvořit účet | 10 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Pane Gietrychu! Jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám, a ještě přidá ! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 21. březen 2007 @ 16:17:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nesnášenlivost šéfa ultrakatolické Ligy polských rodin Gietrycha vůči homosexuálům loni v červnu ve své rezoluci odsoudil Evropský parlament. 


Jak řeší nesnášenlivost Písmo svaté?


Marek


12,30 miluj Hospodina, Boha svého, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své myli a z celé své síly'!

12,31 Druhé je toto: 'Miluj svého bližního jako sám sebe!' Většího přikázání nad tato dvě není."


Matouš


18,21  Tehdy přistoupil Petr k Ježíšovi a řekl mu: "Pane, kolikrát mám odpustit svému bratru, když proti mně zhřeší? Snad až  
            sedmkrát?"


18,22  Ježíš mu odpověděl: "Pravím ti, ne sedmkrát, ale až sedmdesátkrát sedmkrát."


Židům


12,14 Usilujte o pokoj se všemi a o svatost, bez níž nikdo nespatří Pána.


A jakou odměnu dostanou ti kdo se k svým bližním stavějí nesnášenlivě a s pohrdáním?


Marek


4,24 Řekl jim také: "Dávejte pozor na to, co slyšíte! Jakou měrou měříte, takovou Bůh naměří vám, a ještě přidá.







Re: Práva homosexuálů versus práva křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: Marek2 v Středa, 21. březen 2007 @ 16:24:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Proč je tento článek v ULTRAS? Jako že Giertych je ULTRAS? To by souhlasilo, ale článek samotný není žádným ultra-názorem.
I když ... na GS možná ano.



Re: Práva homosexuálů versus práva křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Středa, 21. březen 2007 @ 16:34:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Církev se má starat o hříchy uvnitř vlastních hranic. Nepřísluší jí starat se o hříchy tohoto světa. Tak to psal apoštol Pavel a tak to chce po nás Bůh ( 1Kor 5,9-13 ). Prvotní Církev se o hříchy světa nestarala.

Podle tohoto místa klidně mohu společně stolovat a jíst s homosexuálem, který nepatří do Církve.
Nemohu si však dovolit jíst s tím, kdo se nazývá bratr a praktikuje homosexualitu ( nebo jiný hřích ) a nečiní z toho pokání
a považuje to za normální jednání.



Souhlasím s Gregem (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 07:03:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám na tuto záležitost stejný názor jako Greg. Chtěl bych jen doplnit, že to odmítnutí stolovat bych rozšířil o modláře, tmáře a fanatické propagátory herezí a projevů nenávistí vůči druhým lidem.




Re: Práva homosexuálů versus práva křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 07:23:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Nemohu stolovat s křesťanským homosexuálem,ani s křesťanským potratářem
Psáno jest: 1. Korintským 5,11
"Měl jsem však na mysli, abyste se nestýkali s tím, kdo si sice říká bratr, ale přitom je smilník nebo lakomec nebo modlář nebo utrhač nebo opilec nebo lupič; s takovým ani nejezte."
Homosex je jedním velmi ohavným typem smilstva, které bylo trestáno ohněm padajícím v podobě sirných koulí přímo z nebe. Viz o archeologických nálezech ze Sodomy, fotodokumentace i text:

















Proto souhlasím s touto větou Gregoria777: "Nemohu si však dovolit jíst s tím, kdo se nazývá bratr a praktikuje homosexualitu ( nebo jiný hřích ) a nečiní z toho pokání a považuje to za normální jednání."
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Práva homosexuálů versus práva křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: paganus v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 09:00:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S Gregoriem777 rovněž souhlasím. Je tu ovšem nebezpečí co ještě pokládáme za ten společný stůl, právě v Polsku za něj vydávají celý stát. Zde to co bylo nařízeno křesťanům a církvi překračuje toto obecenství. Může se namítnout, že křesťané jsou rovněž členy státu a jako takoví mají právo ovlivňovat jeho podobu, jenže v tomto případě to co je určeno jako osobní přesvědčení a osobní praxe nemůže určovat obecné soužití překračující náboženské hranice. Různé obavy z prohomosexuálních zákonů patří do sféry zbytečného strachu (popřípadě prachsprosté demagogie). Občany státu spíš než společný jazyk a kultura spojuje podobný druh smýšlení, vyrostlý ze společné historie, slovy Erazima Koháka: národ je „označení určitého obcujícího společenství lidí, kteří si jsou vědomi své vzájemnosti- společných zájmů, sdílených vzpomínek a nadějí…“. Přiznání práv homosexuálům ve státu neohrozí práva křesťanů.



Díky Bohu za nehomosexuálního křesťanského ministra i prezidenta v Polsku (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 11:34:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Díky Bohu za normálního nehomosexuálního ministra i prezidenta, kteří jsou křesťany!
Polský ministr školství chce zakázat propagaci homosexuality ve školách. Pokud se učitel agitace týkající se gayů či lesbiček dopustí, hrozí mu podle nového návrhu zákona vyhození ze školy, peněžitý trest, či dokonce vězení. Podle Miroslawa Orzechowského, Giertychova náměstka, by zákon mohl být polským parlamentem přijat již do měsíce. Polský prezident Lech Kaczynski nový zákon podporuje. Giertych doufá, že bude podobný zákaz zaveden i v dalších zemích Evropské unie.

TEREZA ŠUPOVÁ: Zmíní se o gayích, vyhodí ho ze školy 21. března 2007, Lidové noviny





ŠÍŘENÍ HOMOSEXUALITY JE ZABÍJENÍM LIDSKÝCH DUŠÍ (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 11:46:30 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Posedlost démonem homosexuality rozhodně není zdravá, Paganusi. Proto není správné ji šířit mezi děti a ještě neposedlé další lidi. Nikdo nemá právo šířit ďábelskou posedlost! Je to v rozporu se zásadou "Miluj bližního svého jako sebe samého" a s přikázáním "Nezabiješ". ŠÍŘENÍ HOMOSEXUALITY JE ZABÍJENÍM LIDSKÝCH DUŠÍ. To by nemělo nikomu procházet jen tak zcela beztrestně.



Re: Práva homosexuálů versus práva křesťanů (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 22. březen 2007 @ 12:21:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je zcela jasné a zřejmé, že br. Paganus zde pouze informoval členy a čtenáře GS o nekřesťanských a nezdravých poměrech v Polsku. Díky Bohu, že žijeme ve svobodné a demokratické společnosti, kde právo na svobodu slova a informací je zaručeno zákony i Ústavou ČR. Díky Bohu, že naše společnost není řízena fanatickými tmáři a heretiky s názory blízkými hnědým košilím a bílým podkolenkám. Jakékoliv šíření nenávisti a pohrdání člověkem se nesmí nikdy opakovat. Bůh láska jest. Nesuďme, abychom jednou nebyli souzeni. Spravedlivý soud náleží jen Bohu! 






Stránka vygenerována za: 0.22 sekundy