Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 276, komentářů celkem: 429611, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 260 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509973
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA
Vloženo Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 16:53:36 CET Vložil: Bolek

O Bibli poslal miloslav

NANEBEVZATÁ PANNA MARIA  Milovaní to nevadí, že na nebevzetí Panny Marie není odkaz Jan 16, 12 říká:

Ještě mnoho jiného bych vám měl povědět, ale nyní byste to neunesli.
M.P: Kdyby bylo v knihách Písma Svatého vše napsané nebylo by místa pro tak velkou knihu v našich knihovnách. Jestli byl na nebe vzat i s tělem Eliáš a navíc ještě na ohnivém kočáře nepochybujme, že je tam v nebi i Panna Maria. 2kr 2 I stalo se, když Hospodin chtěl vzít Eliáše ve vichru vzhůru do nebe, že Elijáš s Elíšou se právě ubírali z Gilgálu. 2Královská 2,11 Pak šli dál a rozmlouvali. A hle, ohnivý vůz s ohnivými koni je od sebe odloučil a Elijáš vystupoval ve vichru do nebe.


"NANEBEVZATÁ PANNA MARIA" | Přihlásit/Vytvořit účet | 54 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

To je spolehani se (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 17:00:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
na vlastni usudek, na vlastni rozumnost, na vlastni logiku na vlastni inteligenci, ne na Slovo Bozi.

Ano, v Bibli neni vsechno, ale je tam vsechno to, co tam chce mit Buh. Neni li tam neco, znamena to, ze to tam Buh mit nechtel. Nechtel li mit Buh neco v Bibli, znamena to, ze mel duvod, proc to tam chtit nechtel. A mel li k tomu duvod, kdo jsem ja, abych odkryval, co Buh zakryl?

O ucte k Panne Marii neni v apostolskych listech ani zminka. Prvni krestane Pannu Marii vubec neresili. Nevedeli nic o tom, ze Panna Maria se za nas primlouva u Primluvce, nevedeli nic o tom, ze kazda Milost je nam posilana skrze Marii a nevedeli nic o tom, ze ke Kristu Jezisi neni zadne jine cesty nez skrze Pannu Marii.

Jestlize by byla otazka ucty k Panne Marii tak dulezita, za jakou ji ma katolicka cirkev, urcite by se v nejakem liste tato otazka objevila. Ale prvni krestane Pannu Marii vubec neresi. Dokonce se da rici, ze ji IGNORUJI..

Ze Panna MAria vstoupila na nebesa je tak dobre tajemstvi, ze o nem neveddeli ani Pavel, ani Petr, Jan, Lukas, Juda, Marek... A dalsi informace o tom, kdo je ci neni v nebi, Buh vyslovne zapecetil. Kdo jsme my, aybchom odstranovali Bozi Pecete?

Nebudme Pysni! Nechtejme jako Adam znat vsechna tajemstvi! Pkorne se spokojme s tim, co nam Buh v Bibli rika!

S pozdravem demagog...



ADMINŮM (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 17:11:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz
Děkuji adminům za zveřejnění a mám dotaz proč cenzůrujete svědectví Libora Halíka od porodnice v Brně, které jsem sem včera večer vložil před tímto příspěvkem?



O celibatu... (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz) v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 17:31:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Jeden bratr napadl katolickou cirev v otazce s celibatu, odkazoval na list Timoteovi a rikal, ze je to prave cirkev, ktera zakazuje lidem se zenit.

Omlouvam se, ze reaguji tady, ale nemohu ten prispevek ted najit. Myslim, ze jej napsal bratr reformovany.

Chtel bych tomuto bratru vzkazat: Bratre, jestlize druheho obvinujes z toho, ze ucelove krouti Bibli, nekrut sam ucelove Bibli! Nebot kdo byl jednim z nejvetsim propagatorem zivotu v celibatu? Apostol Pavel!

7,1 Pokud jde o to, co jste psali: Je pro muže lépe, když žije bez ženy.
7,2 Abyste se však uvarovali smilstva, ať každý má svou ženu a každá svého muže.
7,3 Muž ať prokazuje ženě, čím je jí povinen, a podobně i žena muži.
7,4 Žena nemá své tělo pro sebe, ale pro svého muže. Podobně však ani muž nemá své tělo pro sebe, ale pro svou ženu.
7,5 Neodpírejte se jeden druhému, leda se vzájemným souhlasem a jen na čas, abyste byli volni pro modlitbu. Potom zase buďte spolu, aby vás satan nepokoušel, když byste se nemohli ovládnout.
7,6 To ovšem říkám jako ústupek, ne jako příkaz.
7,7 Přál bych si totiž, aby všichni lidé byli jako já; ale každý má od Boha svůj vlastní dar, jeden tak, druhý jinak.




Libor Halík přece není Usáma Bin Ladin : Tak proč ta cenzura ? (Skóre: 1)
Vložil: likvid v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 17:33:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato situace je již nenejvýš trapná !



Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA (Skóre: 1)
Vložil: lumik v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 17:34:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, tak možná, že není ani podstatné to nanebevzetí Marie, ale to modlářství. Pokud věříš v to co se stalo s Elíjášem a dáváš to do souvislostí Marii, tak proč se nemodlíš také k Eliáší, proč on pro tebe není tim prostředníkem mezim Bohem a člověkem tak jako Marie, nebo je ??? Jinak já si panny Marie vážím pro její víru a pokoru. Ale je jen jeden prostředník mezi Bohem a námi a to Syn Boží Ježíš Kristus !



Mariánská dogmata (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 18:04:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
431-koncilem v Efezu označena za Bohorodičku.

692-na koncilu v Trullo bylo rozhodnuto,že je pannou navždy (bez ohledu na to,že v NZ je na několika místch uvedeno,že Ježíš měl sourozence
(Matouš 13,55; Lukáš 2,7; Matouš 1,25; Lukáš 2,27; Matouš 13,56; Marek 6,3)
Už jaksi tragikomicky pak působí pozdější snaha tvrdit,že to byli Josefovi děti z prvního manželství.

1854- v bule „Ineffabilis Deus“, vyhlásil papež
Pius IX. jako dogma nauku o „neposkvrněném početí“ P. Marie.

1950-nanebevstoupení P.Marie

1965-vyhlášená Matkou církve




Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 18:48:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Miloslave, Jan 16,12 mluví o tom, co bude jako Písmo zjeveno později. Zejména tím myslí určitě službu a zjevení apoštola Pavla. Jan 16,12 říká, že NYNÍ byste to neunesli. Později to však unesou. Nyní však ještě nebyli duchovní a proto mohli přijímat jen mléko Slova Božího, tak jako Korintští ve 3. kap. Hutný pokrm přišel až později. Takto vyložený verš ve tvém podání by znamenal, že si k učení apoštolů můžeme přidat v podstatě COKOLIV a skrýt to pod tento verš, což také ŘKC vytrvale už mnoho staletí dělá. Nanebevzetí Marie ve smyslu vytržení Eliáše, je pouze katolickou fantazií.



PANNA MARIA NANEBEVZATÁ NIKDY NEBYLA, PANE PLETÁNKU! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 19:20:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pletánek:

Jestli byl na nebe vzat i s tělem Eliáš a navíc ještě na ohnivém kočáře nepochybujme, že je tam v nebi i Panna Maria.

Standa:

Jestli bylo dnes pěkně, nepochybujeme, že zítra bude také. Jestli nám dnes přijde dopis, nepochybujeme, že zítra přijde také. A když přijde opět pán Ježíš, tak si své vyvolené nevezme, protože už jsou v nebi. Dobrá rada nad zlato. Pane Pletánku přestaňte myslet dvěma půlkama a nemyslete pořád na homosexuály. Mysl svou neobracejte stále jen na ně. A raději spěchejte do chrámu Páně.



Lukin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 20:30:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
-Je psano, ze Marie je matkou techto sourozencu?-

Pokud byly vlastní pak je nesmyslné tuto informaci vůbec uvádět.Když řekneš že máš sourozence také spíše předpokládám,že vlastní a ale především- je snad někde psáno,že by Josef byl vdovec a měl z prvního manželství děti?-evangelia na nic takového neukazují proto se dá předpokládat, že Ježíš byl jejich první dítě a pak měli ty jeho sourozence,kteří jsou zmiňováni na několika místech.Taky když by měla být Marie pannou navždy jak si církev za 600 let od Ježíšova působení ustanovila dogmatem tak vlastně říká,že Josef se svou ženou nikdy neprovozoval manželský sex a do konce života oba žili v celibátu...





Prečo Maria place .... (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 22. únor 2007 @ 23:58:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dovoľujem si Vám dať do pozornosti brožúrku s názvom: "Prečo Mária plače ..." vydavateľstva Jack Chick v slovenčine, ktorá je pôvodne uverejnená v katalógu jeho slovenských a českých titulov. (Prosím, kliknite na modrý odkaz)



Lukin (Skóre: 1)
Vložil: nula v Pátek, 23. únor 2007 @ 06:46:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
--V židovství výrazy bratři a sestry značí kohokoliv z blízkých příbuzných: bratry a sestry, bratrance a sestřenice, tetičky a strýčky...--

O hebrejštině (či aramenjštině) je zbytečné se bavit,protože evangelia byla napsána jak známo řecky.Tetička- strýček je už úplný nesmysl a pro bratrance a sestřenici existovali v řečtině jiná slova
navíc doporučuji porovnat tyto pasáže

Což to není syn tesaře? Což se jeho matka nejmenuje Maria a jeho bratři Jakub, Josef, Šimon a Juda?

Mt 13:55

mezi nimi Marie z Magdaly, Marie, matka Jakubova i Josefova, a matka synů Zebedeových.

Mt 27:56

Zkrátka celé je to o tom v 6 století se vytvořilo dogma,prakticky na základě ničeho a které církve samozřejmě nikdy nezpochybní tak se udržuje všelijak při životě i za cenu dalších výmyslů.






Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 23. únor 2007 @ 08:26:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je třeba si uvědomit, že všechna náboženství včetně židovství i křesťanství se vyvíjejí. Tak tomu vždy bylo, je a bude. Kulty bohyně matky jsou staré jako lidstvo samo, s tím prostě nic nenaděláme. Ve starověkém Efezu byl chrám bohyně Artemidy, měl tam problémy i apoštol Pavel. Když se i Efez stal křesťanským, přece jen tam duchovní atmosféra ženského božského kultu zůstala. Když se ta konal tuším v roce 411 církevní koncil, Efezští biskupové se celou vahou zasadili o to, aby byl vyzdvižen kult Marie, která tak vlastně překryla tuhle touhu po ženském božstvu a tak je tomu stále. Nebo si někdo myslí, že Pán Bůh Stvořitel je muž? To bych se docela zasmál. Vtělil se v Kristu to ano, ale to jen díky převládající patriarchální kultuře, jinde by to stejně dobře mohla být žena. Teologové sice rozlišují mezi úctou ke svatým, veleúctou k Marii a klaněním Bohu, ale praktická lidová zbožnost Marii v podstatě jako bohyni bere, ať se nám to líbí nebo ne a to bohyni nesmírně populární. Ženský princip božství je odjakživa vyhledáván v touze člověka po božském. Jako katolíci o tento princip nejsme ochuzeni a je to tak dobře.



Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA - Proc k tomu mlci Seraphim? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 23. únor 2007 @ 08:55:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Proc k tomu mlci Seraphim?

Pravoslavni prece ve fyzicke nanebevzeti Marie neveri. Nebo uz jsou uplne stejni jako rimsti katolici.

K Miloslavovym dedukcim snad ani nema smysl se vyjadrovat. Ale alespon kratce. Bible zaznamenava nanebevzeti Eliase. Kdyby to bylo s Marii podobne, byla by to tak podstatna udalost, ze si nedovedu predstavit, ze by ji Bible zamlcela.

zdravi
reformovany



Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA (Skóre: 1)
Vložil: Manciny v Pátek, 23. únor 2007 @ 10:29:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když vezmeme v úvahu velká světová náboženství, tak právě v katolictví a v hinduismu je ženský božský princip dobře definovaný a prožívaný. V hinduismu, kde se nám v transformované podobě uchovaly ty nejstarší kulty, má každý bůh svou družku - bohyni představující činný ženský princip šaktí. V katolicismu je mariánský kult něčím obdobným i když hodně odlišným - dochází k nahrazení ducha ruach (v hebr. ženský rod, v řečtině nikoliv) právě mariánskou úctou, přechází na ní i řada atributů snad původně určených Kristu - Boží Sofia, Moudrost apod. V mariánské úctě dostaly svou "křesťanskou podobu" starobylé kulty ženských bohyní dávnověku Evropy a středomoří. Já sám vyznavačem tohoto ženského principu nejsem, ale milony poctivých katolíků nacházejí právě přes "křesťanský šaktismus" svou cestu víry. Mě je přece jen bližší maskulinní podoba Boha, ale to jsou všechno jen symboly a naše špatné představy. Kristus a v Kristu i Maria, to jsou tváře našeho Boha, stejně jako ji mohu poznat v přírodě (ovšem hodně zdálky) nebo v bližních.



Panna Marie - centrální bod jezuitů (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Úterý, 27. únor 2007 @ 15:13:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
19.2 Panna Marie - centrální bod jezuitů

Podívejme se nyní, jakým způsobem jezuité formují tyto “ elitní křesťany”. Sledujme, jaký druh mysticismu se “dostává” (přesněji je naočkován) do učitelů a jak se “infiltruje” neboli “pumpuje” do dětí, které jsou podřízeny jejich výchovnému systému.
Předně zde nacházíme - a to je pro jezuitský řád charakteristické - Pannu Marii.

“Loyola pokládal Pannu ve svém životě za nejdůležitější ze všeho. Uctívání Marie bylo východiskem pro jeho náboženské obřady a předal je celému řádu. Rozvinulo se natolik, že se často říkalo, a mělo to svůj důvod a své opodstatnění, že teprve toto je to pravé jezuitské náboženství.” (J. Huber: Les Jesuites, str. 98-99) To nenapsal protestant, ale J. Huber, jezuitský profesor katolické teologie!

Sám Loyola byl stoprocentně přesvědčen, že Panna Marie ho inspirovala, když sepisoval svá Duchovní cvičení. Jeden jezuita měl vidění, jak Marie přikrývá tovaryšstvo svým pláštěm na znamení své zvláštní ochrany. Další jezuita, Rodrigue de Gois, byl natolik okouzlen její nevyslovitelnou krásou, že byl viděn, jak se vznáší ve vzduchu. Jeden řádový nováček, který zemřel v roce 1581 v Římě, zažil podporu Panny ve svém boji proti ďábelským pokušením. Aby ho posilnila, dala mu čas od času ochutnat skutečnou krev svého Syna a umožnila mu “ útěchu na svých prsou”. (J. Huber: Les Jesuites, str. 98-99)


19.3 Kult jezuitů - uctívání Panny Marie

Kult uctívání Panny Marie najdeme už v noviciátu. Mezi povinnou jezuitskou literaturou jsou kromě jiného i životopisy tří svatých, kteří byli uctíváním Marie tak prosyceni, že se stali vzorem dalším novicům až do dnešní doby. Jejich fanatický přístup k noviciátní praxi a způsob uctívání Panny Marie je nakonec vynesl do “věčné slávy svatých”.
Tyto životopisy museli novicové číst stále dokola, znát je zpaměti a co nejvíce se světcům v jejich prožitcích podobat.

Exjezuitský kněz A. Tondi k nim píše:
“Vyvolení světci noviciátu byli tři jezuité: Stanislav Kostka, který zemřel jako novic, nedoživ se osmnáctého roku svého věku, Jan Berchmans, který zemřel během studií, ve věku dvaadvaceti let a Alois Gonzaga, třiadvacetiletý, který rovněž zemřel před vysvěcením na kněze.
“Stanislav Kostka se narodil 28. října 1550 v Rostkowě, ve vévodství mazurském, a zemřel v Římě, po necelých deseti měsících noviciátu, 15. srpna 1568. ... Jan Berchmans, narozený 13. března 1599 v Diestu ve Flandrech, vstoupil do tovaryšstva 24. září 1616 v Malines; zemřel 13. srpna 1621. ... Alois Gonzaga pocházel z královské rodiny a narodil se 9. března 1568 v Castiglione v Itálii. Do jezuitského řádu vstoupil 25. listopadu 1585 a zemřel 21. června 1591 ... ” (Alighiero Tondi: Jezuité, str.174-175, 179-180)

Berchmans zemřel za necelých pět let novicátu, Gonzaga za necelé tři roky a Kostka dokonce už za necelých deset měsíců noviciátní praxe. Chování těchto “svatých” v noviciátu může mnohým, kteří nechápou skutečné noviciátní zákulisí posloužit jako odstrašující příklad. Všimněte si, jakou kladli tito “svatí” důležitost kultu uctívání Panny Marie.

O Janu Berchmansovi vypráví jezuita Virgilio Cepari v díle: Život blahoslaveného Jana Berchmanse z Tovaryšstva Ježíšova, vyd. Prato, 1882, který ho osobně znal. Popisuje ho jako chlapce milujícího nade všechno mše, které si i sám sobě sloužil a dále píše:
»Často ho domácí přistihli, že se po půlnoci modlívá, kleče holými koleny na zemi a leckdy po modlitbách usínal na holé podlaze.« (str.40)
»Bděl nad sebou tak přísně, že v takovém místě a v takové poloze, v jaké ulehl zvečera do postele, probouzel se i ráno, aniž se jen o poznání pohnul, a to ani mrazem, ani horkem. A tak si počínal, dokud žil.« (str.59)
»Před ulehnutím rozděloval různé části svého lůžka různým světcům, svým ochráncům a přímluvcům a mezi ně umisťoval do nohou lůžka ukřižovaného Krista, aby, probudiv se zrána, mohl ho ihned uctívat a líbat mu nohy.« (str.59)
»Každého večera, když uléhal ..., brával si zbožný jinoch knížku pravidel a pro svou zbožnost si ji kladl na podušku a maje tuto knihu pod hlavou, spal spokojeně a klidně. A když umíral, dal si přinést knihu pravidel a chtěl zemřít, drže ji v rukou.« (str.100)
»Na konci modlení měl ve zvyku líbat vášnivě a často obraz nejsvětější Panny s jezulátkem, který měl pověšený na stěně, a to činíval desetkrát nebo dvanáctkrát za sebou s radostnou a usměvavou tváří.« (str.171)
»Když v době odpočinku pobýval s některým druhem, oddaným Panně, těšíval se z toho, kdo dokáže dát více a krásnějších pojmenování nejblahoslavenější Panně. S radostí pronášel ta nejkrásnější. A když ostatní umlkali, nevědouce již, co říci, říkal další a další, a měl jich tolik, že by mu spíše došel čas než jména.« (178)
»V posledním roce svého života učinil tento slib Panně: ‘Já, Jan Berchmans, nejnehodnější syn Tovaryšstva Ježíšova, slibuji vám a vašemu synu, kterého uznávám přítomným v této nejvznešenější svátosti oltářní, že budu vždy, nerozhodne-li církev jinak, neustálým obráncem a stoupencem vašeho neposkvrněného početí. Na důkaz toho se podepisuji vlastní krví a přikládám jméno Ježíšovo, pečeť tovaryšstva. R. 1620. Jan Berchmans, I H S.’ « (179-180)

»Pokud jde o tělesná pokání s důtkami a jinými nástroji mučení i dnes užívanými v tovaryšstvu, Jan prováděl kázeň (bičování) třikrát, ba čtyřikrát týdně a o některých hlavních svátcích nosíval roucho kajícníka.« (str.167)
»Při modlení nevnímal štípání a bodání blech a much.« (str.169)”
(Alighiero Tondi: Jezuité, str.175-179)

Aby bylojiž brzy po přijetí nováčků do řádu dosaženo poslušnosti, a aby byl dán tím i dobrý předpoklad k přetvoření člověka v jezuitu, jsou nováčkové vychováváni pod neustálým psychickým tlakem a pod takovým despotismem, že chlapci se slabší povahou a slabší tělesnou schránkou v noviciátu často těžce onemocní. Není výjimkou, že nakonec i zemřou. Tondi popisuje, jak novicové se slabší povahou například náhle a naprosto nečekaně propukali v pláč nebo naopak v šílený smích a chechot. Doznává, že nervová soustava noviců zažívá v noviciátu takových otřesů a takového náporu, že není žádnou vzácností, když se novic úplně nervově zhroutí. Tři mladí lidé na následky noviciátu zemřeli, ale dnes jsou za to řádem nazýváni svatými.
To vše se pochopitelně děje k “vyvýšení důstojnosti řádu a k oslavení Boha” nebo “ke slávě Boží”. Tak to můžeme číst na každé stránce jezuitských spisů obhajujících řád tovaryšstva. Nervové vypětí, stres, strach, zoufalství, podlomené, častěji však úplně zničené zdraví, stesk po domově, po skutečných přátelích, po zdravém životě, po radosti a štěstí - to všechno má kompenzovat především uctívání Panny Marie. V jezuitském pojetí je léčitelkou, opatrovnicí, přímluvcem, orodovnicí, ochránkyní, matkou - prostě vším, čím jsou každému člověku jeho rodiče, rodina a jeho skuteční přátelé a čím je v biblickém pojetí věřícímu člověku samotný Ježíš Kristus.

Pokracovanie: Edmond Paris - Tajné dějiny jezuitů



Re: NANEBEVZATÁ PANNA MARIA (Skóre: 1)
Vložil: lukin v Úterý, 27. únor 2007 @ 17:41:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.theofil.cz
Sněhurka a sedm trpaslíků
26.5.2006 19:14 | A trocha pohádek - Z babiččiny truhličky
- Pověz mi, zrcadlo, jsem v království nejkrásnější?
- Ne, má paní, nejkrásnější je Sněhurka.


Královna Sněhurku vyhnala a nařídila myslivci, aby ji zabil.

- Královna mi nařídila, abych tě zabil, Sněhurko, ale neudělám to, řekl myslivec.
- Uteč, dokud je čas.

Sněhurka se dvakrát nerozmýšlela a začala utíkat, dokud ji nohy stačily, až nakonec doběhla k chaloupce.

- V té malé chaloupce si odpočinu, pomyslela si Sněhurka, když uviděla domeček.
- Tady je to hezoučké! Je tu sedm židlí, sedm misek a také sedm postýlek.

Žilo tam sedm trpaslíků, kteří holčičce nabídli, ať u nich zůstane.



Když se královna dozvěděla o Sněhurčině útěku, vydala se za ní do chaloupkya dala ji otrávené jablko.



Sněhurka zemřela a všech sedm trpaslíků velmi truchlilo.
Vtom jel kolem princ.Polibkem probudi Sněhurku ze zakletí, odvezl si ji na zámek a tam se s ní oženil.





Stránka vygenerována za: 0.33 sekundy