Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 624 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116493865
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Dogmata liberální židovské i křesťanské teologie
Vloženo Neděle, 28. leden 2007 @ 20:38:44 CET Vložil: Bolek

Studijní materiály poslal Seraphim

Liberální Židy s liberálními křesťany pojí nevíra v Boží inspiraci Starého zákona. Úkolem Židů i křesťanů je žít v souladu s Boží vůlí. Známe však Boží vůli? Ortodoxní víra Židů i křesťanů je v následujícím shodná:

Ortodoxní rabínský judaismus i ortodoxní křesťanství (pravoslavné, katolické, protestantské) odpovídá: „Ano. Známe Boží vůli, protože Bůh nám ji zjevil. Zjevil nám jaká morální pravidla máme dodržovat. Jak tedy vidí ortodoxní křesťanství i ortodoxní rabínský judaismus proces Zjevení: Nejdřív Bůh oznámil jisté základní zásady chování prapředkům lidského plemene, Adamovi a Noachovi. Pak sdělil další pravidla praotcům židovského lidu, tj.patriarchům. Nakonec celý proces uzavřel na hoře Sinaj, kde vyhlásil své Desatero přikázání shromážděným Izraelitům a zjevil zbytek Tóry Mošemu (Mojžíšovi), jenž to zapsal podle Božího diktátu. Z toho vznikla psaná „Tóra“, obsahující 613 příkazů a zákazů s doprovodnými příběhy a tvořící dohromady Pentateuch. Tím byl proces Zjevení v zásadě ukončen, neboť proroci, kteří se objevili po Mojžíšovi, jen zdůrazňovali, co již bylo řečeno na Sinaji a vyzývali lid, aby to uposlechl, nic zásadně nového nepřidali. Přesto jsou knihy proroků a všechny zbývající knihy hebrejské Bible také naprosto hodnověrné, poněvadž všechny byly zapsány pod vedením „Svatého ducha“ (ruach ha kodeš), a v širším pojetí mohou také být zvány Tórou. Po Ageovi, Zachariáši a Malachiášovi pak proroctví ustala. Takže knihy sepsané později, či jinak postrádající známky Boží inspirace, jsou z kánonu Písma vyloučeny. Liberální víra: Od Boha zčásti odpadávajících, tzv. liberálů, od počátku 20. století přibývalo. Tváří v tvář sebevědomým komunistickým ateistům přestávali věřit tradičnímu přesvědčení, že každý z biblických příkazů a tvrzení je doslovným zápisem nadpřirozeného zjevení od Boha. Vydání Encyclopaedia judaica ukázalo, že v r.1972 prakticky všichni akademičtí židovští „biblisté“ nevěřili v Božskou inspiraci Písma (Podobně křesťanští „biblisté“). Tito lidé kompromisů přeformulovali, přeprogramovali židovské i křesťanské náboženství jako celek. Pokládali se za muže zlaté střední cesty. Definovali tato LŽIVÁ kompromisní dogmata liberalismu: 1) Autoři Bible byli inspirováni Bohem, ale není záruka, že Jím byli inspirováni ve všem, co napsali. 2) I kdyby inspirováni byli, nelze předpokládat, že vždy správně pochopili a zapsali, co jim Bůh sdělil, neboť mluvili řečí své kultury a doby. 3) Bible tedy obsahuje „prvky božské i lidské“ a v zápisu Božího zjevení je „omyl i pravda“. 4) Jestliže však Bible není tak neomylná, jak se dříve myslelo, pak je méně významný rozdíl mezi ní a jinými knihami. 5) Na Zemi je v současnosti Boží vůle nepoznatelná. Z toho vidíme, že liberálové nejsou ateisté. Jsou agnostiky. Nevěří, že lze znát Boží vůli pro morální život jednotlivců, společnosti, národů. Podobají se Pilátovi, který namítl Kristu: Ale, co je to pravda? Nahrávají sebejistějším, nemilosrdným ateistům-komunistům a nemilosrdným muslimským teroristům, kteří, podobni židovským velekněžím Kaifášovi a Ananiášovi, umí vyžadovat smrt nevinného. Liberálové nemají sílu odporovat zlému. Nad zlem si myjí ruce. Informoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve


"Dogmata liberální židovské i křesťanské teologie" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Liberálové nemají sílu odporovat zlému. Neměli ji ani za Hitlera. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 29. leden 2007 @ 08:59:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Mein Kampfem Hitler oklamal mnohé Němce. Tehdejší papež Pius XI., který na rozdíl od papežů z let 1962-2007 nebyl modernistický leberál, však před ním varoval.


Nejtěžším jablkem sváru mezi Katolickou církví a Německým nacistickým státem byla encyklika papeže Pia XI. „S palčivou bolestí“ r. 1937, napsaná nikoli latinsky, jak velí tradiční zvyk, nýbrž německy pod originálním názvem „Miz brennender Sorge“. Papež zde nazývá nacismus „novopohanstvím“ a odsuzuje zejména rasismus a antisemitismus jako neslučitelné s křesťanstvím. Objevuje se zde věta „My všichni jsme podle ducha semité…“, čímž má být zdůrazněno, že evropská kultura a civilizace jsou nemyslitelné bez Starého zákona. Učení nacionálního socialismu, jak je obsaženo v Rosenbergově „Mýtu 20. století“, charakterizuje papež jako „pyšné odpadnutí od Ježíše Krista, popření Jeho učení a Jeho vykupitelského díla, kult násilí, zbožňování rasy a krve, potlačování svobody a lidské důstojnosti“. V neděli 21. března 1937 byl tento papežský dokument přečten z kazatelen v 11 500 kostelech, to znamená v absolutní většině farností. Všechny soukromé tiskárny, které měly odvahu tuto encykliku vytisknout, byly ihned bez náhrady německým státem vyvlastněny a jejich majitelé zatčeni. Do vězení putovalo také mnoho duchovních a laiků za šíření této papežské encykliky.
PhDr. Radomír Malý, člen Charty 77, v knize Katolíci ve stínu hákového kříže, Michael s.a, 2006, str.30-31


Hitler se stal přízrakem až po válce. DŘÍVE SE PEČLIVĚ MASKOVAL DOKUD NAZAČAL VÁLKU, ABY MU VĚŘILI, JINAK BY HO NEZVOLILI.
S odstupem dějin vidíme, jak to bylo. Tehdy mu (Němci) věřili.
Zmenšil nezaměstnanost, která po válce v letech 1920 až 1930 byla katastrofální, zastavil inflaci, dal vybudovat síť dálnic, která sloužila spojení, obchodu a hospodářství a podporoval ze svého úřadu průmysl.
To vše udělal proto, aby nakonec zabral armádou většinu území ve svém okolí.
(Zkopíroval jsem z místního komentáře "miliko" o Tisovi)

Takže se stalo, že protikatoličtí protestanté spolu s těmi katolíky, kteří nevěřili jejich tehdejšímu papeži Piovi XI., který nebyl liberálním modernistou, společně více věřili ulhanému a lstivému liberálnímu a modernistickému jakoby katolickému židobijci Hitlerovi. Bohu žel.
Brzy se situace židovského holocaustu, Bohu žel, může opakovat, neboť mnozí palestinští muslimové a jejich spojenci na celém světě chtějí vyhladit Židy na území Izraele. Veřejně to prezentují. Až stále více liberalismu propadající na západě (USA, záp. Evropa) křesťané a židovští teologové se ještě více odkloní od židovského semitského Starého zákona, novodobí Hitlerové budou mít cestu otevřenou.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.14 sekundy