Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 425 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116467588
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Anathema sit!
Vloženo Úterý, 02. leden 2007 @ 21:48:28 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal lukin

ANATHEMA SIT! Tak pro všechny: Formulace ANATHEMA SIT (překládáno jako "buď proklet" či "ať je proklet") vyjadřuje, že zastáváním církví odmítnutrého bludu se bludař sám vyděluje ze společenství, které takto hájí a vyjadřuje orhodoxii. Není to aktivní svolávání zla na dotyčného člověka, nýbrž negativní konstatování o volním rozhodnutí a svévolném vydělení dané osoby ze společenství a jeho víry, kterou (tzn. víru) toto společenství od počátku vyznává a tímto vyjádřením ji v danou chvíli jednoznačně potvrzuje, obzvláště na základě aktuální teologické reflexe, která dochází k hlubšímu pochopení dané pravdy od počátku věřené a ve srovnání aktuálního protichůdného bludu tak více zjevné.

Podle Písma má Církev moc svazovat a rozvazovat (např. Mt 18,18), je tedy zcela legitimní ve sporných obzvláště věroučných záležitostech tuto Kristem danou moc použít pro ochranu čisté víry, která je Církvi od počátku svěřená.


"Anathema sit!" | Přihlásit/Vytvořit účet | 48 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Anathema sit! PROKLETÉ VĚTY MODERNISTŮ (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 02:33:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Následujících 65 VĚT bylo papežem Piem X. PROKLETO, zavrženo COBY BLUD MODERNISTŮ.

Pius X. úřadoval v letech 1903-1914 a po své smrti byl prohlášen, jako jeden z mála papežů, za vzor, za svatého.

"Se skutečně politováníhodnými důsledky naše doba, odhazující hledání nejzákladnějších příčin našich věcí nebo se v něm omezující, často provozuje novoty tak zaníceně, že zavrhuje dědictví lidského rodu. Tím upadá do velmi závažných bludů, které jsou ještě závažnější, když se dotýkají posvátné autority, výkladu Písma svatého a zásadních mystérií víry. Zvláště je hodno politování to, že meze stanovené církevními otci a církví samotnou překračují i mnozí katoličtí autoři. Ve jménu vyššího vědění a historického výzkumu, jak říkají, hledají onen pokrok dogmat, který ve skutečnosti není ničím jiným než kažením týchž dogmat."

"Tyto bludy jsou denně šířeny mezi věřícími. Aby se nezmocňovaly jejich mysli a nerozkládaly čistotu jejich víry, rozhodla se Jeho Svatost Pius X., božím řízením papež, že úřad této Svaté římské a univerzální inkvizice má nejvýznamnější omyly zaznamenat a odsoudit."

"Proto po velmi důkladném zkoumání a poradách se ctihodnými přísedícími vyslovili nejvznešenější a nejctihodnější páni kardinálové, generální inkvizitoři v otázkách víry a morálky, zatracení a odvržení následujících myšlenek. Ty jsou tímto generálním dekretem fakticky zatraceny a odvrženy."

(Vybírám následující věty z 65 - ty nejvíce zavrženíhodné):

9. PŘEHNANOU PROSTOTU NEBO NEVĚDOMOST PROKAZUJÍ TI, KDO VĚŘÍ, ŽE AUTOREM PÍSMA SVATÉHO JE SKUTEČNĚ BŮH.

11. BOŽSKÁ INSPIRACE SE NEVZTAHUJE NA VEŠKERÉ KNIHY PÍSMA SVATÉHO TAK, ABY KAŽDÁ Z JEHO ČÁSTÍ BYLA ZBAVENA SEBEMENŠÍHO MOŽNÉHO OMYLU.

15. AŽ DO DOBY, KDY BYL DEFINOVÁN A USTAVEN KÁNON, SE EVANGELIA ROZRŮSTALA O DODATKY A OPRAVY. PROTO V NICH ZŮSTALA JEN MÁLO ZNATELNÁ A NEJASNÁ STOPA KRISTOVY VĚROUKY.

16. JANOVA VYPRÁVĚNÍ NEJSOU VE VLASTNÍM SLOVA SMYSLU HISTORIÍ, NÝBRŽ MYSTICKÝM ROZJÍMÁNÍM NAD EVANGELIEM. ROZPRAVY OBSAŽENÉ V JEHO EVANGELIU JSOU TEOLOGICKÝMI MEDITACEMI, KTERÉ NEOBSAHUJÍ HISTORICKOU PRAVDU A TÝKAJÍ SE MYSTÉRIA SPASENÍ.

36. ZMRTVÝCHVSTÁNÍ SPASITELE NENÍ V PRAVÉM SLOVA SMYSLU SKUTEČNOST HISTORICKÉHO ŘÁDU. JE TO FAKT ČISTĚ NADPŘIROZENÉHO ŘÁDU (ANI PROKÁZANÝ, ANI PROKAZATELNÝ), KTERÝ SI KŘESŤANSKÉ SVĚDOMÍ POSTUPNĚ ODVODILO Z JINÝCH SKUTEČNOSTÍ.

62. ROZHODUJÍCÍ ČLÁNKY APOŠTOLSKÉHO KRÉDA NEMĚLY PRO KŘESŤANY PRVNÍCH DOB STEJNÝ SMYSL JAKO PRO KŘESŤANY V NAŠICH ČASECH.

"Všechny tyto záležitosti (tj. 65 vět-bodů) byly v následující čtvrtek, čtvrtý den téhož měsíce a roku, přesně referovány našemu Nejsvětějšímu Pánu, papeži Piovi X. Jeho Svatost dekret nejctihodnějších otců potvrdila a schválila a nařídila, aby jeden každý ze shora uvedených článků byl všemi považován za zavržený a proskribovaný."

"PETR PALOMBELLI, notář Svaté římské a univerzální inkvizice"

Všech 65 vět je na: http://crux.lightbb.com/portal.forum?article=5&pid=1



Re: Anathema sit se od r.1965 téměř vůbec neprovádí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 02:42:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Od 2.Vatikánského koncilu r.1965 se bludné věty v Katolické církvi téměř vůbec neproklínají, a proto tam nastalo to, co popisuje PhDr. Radomír Malý v článku "Musí katolík přijímat církevní nauku?"
(R.Malý učí na katolické teologické fakultě jihočeské univerzity)

Nedávno zemřelý belgický teolog, osobní přítel a spolužák nynějšího Svatého otce, Gustaaf Joos, jehož Jan Pavel II. jmenoval kardinálem, si stěžoval v rozhovoru pro Pur-magazin 3/2004, že jen menšina katolíků jeho země věří přesně tomu, co učí Církev. Značná část věřících je přesvědčena o posmrtné
reinkarnaci, mnoho jich popírá panenské zrození Ježíše Krista, většina mladých odmítá nauku o hříšnosti mimomanželského sexu a o antikoncepci. Kardinál Joos řekl: „Toto je veliká krize Církve... Chci říci:
Dříve jsme 30-40 let v Evropě pracovali s mottem: žádná polarizace. Dnes vidíme výsledek: sotva o 10 procentech věřících lze říci, že jsou praví katolíci. Věřím ale, že přijde čas, kdy bude třeba zase «přiznat barvu». Musíme lidem jasně sdělit: «Jestli jste přesvědčený katolík, tak musíte věřit to a to. Když v to nevěříte, tak nejste žádný katolík.»“
Víru je ovšem třeba ukázat i v konkrétní praxi. Pokud např. politik tvrdí, že je katolíkem, a dokonce ostentativně chodí do kostela, přitom ale hlasuje pro potraty, tak platí o něm to, co prohlásil arcibiskup z amerického Denveru Charles Chaput: „Žádný katolík, který působí jako zákonodárce, nesmí podporovat,
prosazovat a bránit takový zákon, který vede k úmyslné likvidaci nevinného lidského života. Naopak je zavázán usilovat o jeho změnu. Jinak nemá právo nazývat se katolíkem.“
Proti takovému zásadovému postoji se ihned ozývají námitky od tzv. „liberálních“ katolíků: toto prý je „fundamentalismus“, který odporuje oprávněnému pluralismu v Církvi. Pluralismus je samozřejmě pozitivní hodnotou. Proto v dějinách Církve vznikla řada nejrůznějších řeholních řádů a kongregací,
proto existuje různost spiritualit a laických společenství. To dokazuje, že Církev je opravdu pluralistická a akceptuje každé duchovní zaměření a každý přístup s výjimkou takového, který odporuje zjevené
nauce. Chtít ale „pluralismus“ té formy, kdy lze „pluralitně“ věřit v Kristovu přítomnost v Eucharistii, nebo v ni nevěřit, „pluralitně“ věřit v realitu Kristova zmrtvýchvstání, nebo jenom v „subjektivní zážitky učedníků“, „pluralitně“ věřit v panenství Mariino, nebo je odmítat, „pluralitně“ věřit v neomylnost
papeže, nebo ji popírat, „pluralitně“ věřit v hříšnost antikoncepce, nebo naopak v její prospěšnost... co potom zbude z takové „církve“? Pán Ježíš přece jasně prohlásil: „Království proti sobě rozdělené zpustne.“
Každý spolek, jenž považuje za legitimní i názory, které principiálně odporují jeho stanovám, ztrácí na věrohodnosti.
Takovou představu Církve mnozí mají a šíří ji. Katolická církev vždycky vydržela a přečkala všechna pronásledování a ohrožení díky jednotě své nauky, díky tomu, co vyjádřil už v 5. století opat sv. Vincenc z Lerina ve své definici katolicismu: „Katolickým je to, co vždy, všude a ode všech bylo věřeno.“ Tato věta se stala článkem víry. Proto pluralismus nauky, kdy přestává platit závaznost dogmatu, je v rozporu s celou dlouhou tradicí Církve a její dějinnou zkušeností.
Z: http://immaculata.minorite.cz/Files_pdf/IM77.pdf



Nerozumím (Skóre: 1)
Vložil: jirikrupa v Středa, 03. leden 2007 @ 07:25:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.joelnet.cz
Ahoj Lukine

Když tedy je anathema sit čistě o učení a nejedná s lidmi, kdy jak ty říkáš, čistě jen označuje, že dotyčný se odděluje sámod Božího lidu.

..Proč tedy praxe, kterou "Otcové" někdejších dob nezavrhli a neoznačili jako bludnou , myslím třeba upalování heretiků, vypovídá o jiném porozumění toho, jak se má jednat s "bludaři či heretiky", než jak teď vysvětluješ?

Měl jsem dojem, že inkvizice dbala na čistotu víry , ale rozuměli "oddělování od Božího lidu" (i bez anathemat) trošku jinak.

Pro mne je podstatné, co by se se mnou v jistém x tém století stalo, když bych jejich poučky odmítl.

Upálili by mne. Tím je pro mne zjeveno! I kdybych Ti chtěl uvěřit, že ti na Tridentu to takto "jemně" a čistě v rámci "učení" chtěli předložit jen ve svobodě a dobrovolně přijímané poslušnosti. (čemuž nevěřím)

Nevím, proč to obhajuješ ?

Navíc by to pak blbě překládali. Ať je proklet, či buď proklet ..je aktivní svolávání prokletí, nikoli že ne.

Když, bych o Tobě řekl, ať jsi proklet, protože já nevím co, pak prostě říkám, a´t jsi proklet, nikolik , je prokletý nebo něco takového pasivního, co vysvětluješ.

No ale řekněme, že bych se zeptal takto, o co se ve svém výkladu tohoto slova opíráš?






Re: Lukine! Prave jsi krasne ilustroval rimskokatolickou (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 03. leden 2007 @ 08:41:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Lukine! Prave jsi krasne ilustroval rimskokatolickou "apologetickou" demagogii! Dokonce i nacisticti nebo komunisticti ideologove by mohli takovouto demagogii rimskokatolicke cirkvi zavidet. Muzes jiste pokracovat dal na ceste lzi, ale rad bych Te predtim varoval slovy Pisma: 2 Te 2,9-12
Ten zlý přijde v moci satanově, bude konat kdejaký mocný čin, klamná znamení a zázraky a všemožnou nepravostí bude svádět ty, kdo jdou k záhubě, neboť nepřijali a nemilovali pravdu, která by je zachránila. Proto je Bůh vydává do moci klamu, aby uvěřili lži.Tak budou odsouzeni všichni, kdo neuvěřili pravdě, ale nalezli zalíbení v nepravosti.





Myslím, že je lepší být katolík, než komunista. (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 09:19:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Předchůdci toho celosvětového zlého Antikrista (ad Reformovaného 2Tes2,9-12) už přišli. Byli to ve 20.století sovětští komunisté a němečtí nacisté.
Většině průměrných lidí to připadalo, že konají kdejaký mocný čin, klamná znamení a zázraky. Rozšířili totiž mezi masy na tehdejší dobu "zázračný" film. Budovali jako houby po dešti v každém městečku i vesnici kina, biografy za účelem ovládnutí mas pracujících propagandistickým filmem. Dobrovolně povinná filmová ideologická představení přesvědčila masy o údajné pravdivosti nacismu a komunismu. Obojí propagovali ateismus (nacisté i pohanské prvky) s jeho vlajkovou lodí evolučního darwinismu. Když komunisté k tomu přidali na tehdejší dobu "zázrak" Gagarinova prvního letu do vesmíru, i čeští do té doby katoličtí věřící, kteří tvořili zhruba 90% obyvatelstva, ateismu uvěřili. Opustili katolickou víru a stali se zastánci ateismu.
Tito odpadlíci od křesťanství v katolické formě však byli vedle, jak ta jedle. Brzy se ukázalo, že věřící křesťané z USA dokáží větší věci. Že přitom neztrácejí křesťanskou víru a že první výstup člověka na Měsíci nebyl "zázrak" ateismu.
V té době však už bylo běžně dostupné nejen kino, ale i televize v bytě. Lidé na ni chtěli "čučet", když v neděli dopoledne dávali tak pěkné pohádky, a tak už neměli zájem chodit v neděli ráno na bohoslužby. To jejich velké odpadnutí z předchozích let zůstalo proto věcí trvalou, i když už zjistili, že technické "zázraky" nedělají jen a pouze ateisté.
Milý Reformovaný, myslím si, že je daleko lepší, když jsou Češi křesťany-katolíky, než když jsou pohodlnými a sprostými ateisty. Nebo se podle Tebe mýlím?

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Neco o (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Středa, 03. leden 2007 @ 09:41:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
PŘIPOMEŇME SI OBĚTI ŘÍMSKÉHO KATOLICISMU






Myslím si, že není dobré být katolík, pravoslavný, ODS a ani komunista. (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Středa, 03. leden 2007 @ 10:20:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je potřeba také mimo jiné sdělit, že to byl právě kapitalismus, který lidstvu přinesl dvě světové války. Je potřeba sdělit, že právě v kapitalismu se velmi dobře daří pornoprůmyslu, pornografii a prostituci. Jak kapitalismus tak i bolševismus mají na svědomí mnoho lidských životů a způsobily mnoho tragédií. Oba dva systémy nejsou pro opravdové věřící cestou, kterou by měli jít. Cesta po níž bychom se měli ubírat vede ke Kristu.

Podívejte se pane Halíku jak se daří těm, které strana jejíž jste členem, chrání a podporuje. Pane Halíku styďte se, čiňte velké pokání a zpytujte se své svědomí! Máte-li vůbec nějaké.


http://209.85.129.104/search?q=cache:-S8HnXSEvFEJ:spolecnost.blesk.cz/Clanek55539.htm+Rosenberg+Blesk&hl=cs&gl=cz&ct=clnk&cd=1


http://www.play.cz/rozhovory/rozhovor-s-pornohercem-robertem-rosenbergem





Ten clanok je ciste klamstvo !!! (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Středa, 03. leden 2007 @ 13:14:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ten clanok je ciste klamstvo. Jedna z veci, ktore katolicizmus primarne vyuziva je dvojtvarnost. Napriklad cely ich katechizmus, sa da chapat a vysvetlit rozne a neda sa nicim dolozit. To je proste metoda, ktorou je napisany. Vyraz Anathema je nieco podobne. Katolici tvrdia, ze to nieje preklinanie, ale "svojvolne vydeleni", :-))). Otazka potom je, preco to tam takto priamo nieje naformulovane??? Preco to takto aj priamo nenapisu? Preco musia pouzivat vyraz zhodny zo zarieknutim??? Pricom najvyssi jezuiti velmi dobre vedia, ze kliatba je duc***** sila, ktora sa da zneuzit a aj to robia.

To je nieco podobne ako mnohe anglicke vyrazy. Ako by ste prelozili napr. slovo "defeat" ? To sa proste neda... Ma asi 15 vyznamov a ten spravny je dany jeho polozenim vo vete. Ked poviem napriklad slovne spojenie "concede defeat", nemusim hned hovorit o pripusteni porazky ale aj o uznani, ze je to nad moje sily. Na niecom podobnom su postavene dogmy katolicizmu a o tom istom je aj anathema. Aby sme pochopili, ze su to ciste kliatby, ktore pochadzaju s katolickeho temneho stredoveku, mali by sme si precitat napriklad nieco zo zaverov tridentskeho koncilu, ktori je v podstate dodnes stale v platnosti.

Jestliže někdo říká, že svatá svátost eucharistie, Kristus, jednorozený Syn Boží, nemá být uctíván nejvyšším uctíváním a s okázalostí navenek a vlastně vůbec nějak se jí klanět se slavnostní vážností, také nemá být s vážností nesena v procesí s velebením a vší obřadností a zvyky Svaté církve nebo nemá být předkládána lidem k uctívání a říká, že kdo takto uctívají jsou modláři, budiž anathema.. Canons and Decrees of the Council of Trent, Original Text with English Translation, by Rev. H. J. Schroeder, O. P., B. Herder Book Co., 1960, s. 80, Canon 6.
to znamena, ze ak hovorite o tomto modlarstve pravdu - ste anathema. Tieto kliatby nemaju ziadnu moc, pokial ste pod ochranou Kristovej krve a zijete co vyznavate. Ale ak nie, moze to mat ucinok. Moze sa vam vazne stat nieco zle, o com si budete mysliet ze je to od Boha a ono to bude zastrasenie z uplne opacnej strany... To je zaroven najcastejsi dovod, preco si mnohi evanjelikalni krestania mnohe veci alebo nestastia v ich zivotoch nevedia vysvetlit. Katolicke Anathema je tazka forma zarieknutia, a jej ucinky moze zlomit jedine Jezisova moc. Okrem katolicizmu tieto metody pouzivaju aj rozne okultne spolky alebo ludia poviazani spiritizmom. To je zaroven dovodom, preco katolicizmus nema s krestanstvom nic spolocne.



Podobná prokletí se naplňují na křesťanech, co ZTRATILI SLANOST: (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 16:24:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Podobná prokletí jako na Izraelcích se naplňují na křesťanech, kteří ZTRATILI křesťanskou SLANOST. Dle slov Ježíše Krista, jsme a ještě budeme pošlapáni. (Bez pokání a napravení přece není odpuštění)

Matoušovo evangelium 5,13 (EKUM):
"Vy jste sůl země; jestliže však sůl pozbude chuti, čím bude osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní šlapali."

Deuteronomium (V.Mojžíšova) 28,15-69 (EKUM)
28,15 Jestliže však nebudeš Hospodina, svého Boha, poslouchat a nebudeš bedlivě dodržovat všechny jeho příkazy a nařízení, která ti dnes udílím, dopadnou na tebe všechna tato zlořečení:
28,16 Prokletý budeš ve městě a prokletý budeš na poli.
28,17 Prokletý bude tvůj koš i tvá díže.
28,18 Prokletý bude plod tvého života i plodiny tvé role, vrh tvého skotu i přírustek tvého bravu.
28,19 Prokletý budeš při svém vcházení a prokletý při svém vycházení.
28,20 Hospodin na tebe pošle prokletí, zděšení a zmar ve všem, k čemu přiložíš ruku a co budeš dělat, dokud nebudeš zahlazen. Zanikneš rychle pro své zlé jednání, protože jsi mě opustil.
28,21 Hospodin způsobí, že se tě bude držet mor, dokud s tebou neskoncuje v zemi, kterou přicházíš obsadit.
28,22 Hospodin tě bude bít úbytěmi a zimnicí, palčivou horečkou, mečem, obilnou rzí a snětí; ty tě budou pronásledovat, dokud nezanikneš.
28,23 Nebe nad tvou hlavou bude měděné a země pod tebou bude železná.
28,24 Místo deště dá Hospodin tvé zemi písek a prach; budou na tebe padat z nebe, dokud nebudeš zahlazen.
28,25 Hospodin dopustí, že budeš před svými nepřáteli poražen. Jednou cestou proti nepříteli vytáhneš a sedmi cestami budeš před ním utíkat. Budeš obrazem hrůzy ve všech královstvích země.
28,26 Tvá mrtvola bude pokrmem všemu nebeskému ptactvu i zemskému zvířectvu a nikdo je nezaplaší.
28,27 Hospodin tě raní egyptskými vředy a boulemi, svrabem a prašivinou, které nebudeš moci vyléčit.
28,28 Hospodin tě raní šílenstvím, slepotou a pomatením mysli.
28,29 O poledni budeš tápat jako tápe slepý ve tmě. Na svých cestách nebudeš mít zdar, stále budeš týrán a odírán, po všechny dny, a nikdo tě nezachrání.
28,30 Zasnoubíš se s ženou, a jiný muž ji zneuctí, vystavíš si dům, a nebudeš v něm bydlet, vysázíš vinici, a nebudeš z ní sklízet.
28,31 Tvůj býk bude poražen před tvýma očima, avšak jíst z něho nebudeš. Tvůj osel ti bude uchvácen před očima, a nevrátí se ti. Tvůj brav bude vydán tvému nepříteli, a nikdo tě nezachrání.
28,32 Tvoji synové a tvé dcery budou vydány jinému lidu; tvé oči se na to budou dívat, po celé dny se budou pro ně rozplývat v slzách, ale nic nezmůžeš.
28,33 Plodiny tvé role i veškerý tvůj výtěžek pozře lid, který jsi neznal, napořád budeš týrán a utiskován, po všechny dny.
28,34 Zešílíš z podívané, na kterou se budeš muset dívat.
28,35 Hospodin tě raní na kolenou i na stehnech, od chodidla až po temeno zlými vředy, které nebudeš moci vyléčit.
28,36 Hospodin od tebe odvede i tvého krále, jehož nad sebou ustanovíš, k pronárodu, který jsi neznal ty ani tvoji otcové. Tam budeš sloužit jiným bohům, dřevu a kameni.
28,37 Budeš předmětem úděsu, pořekadel a posměchu mezi všemi národy, kam tě Hospodin odvleče.
28,38 Vyseješ na poli mnoho osiva, ale sklidíš málo, neboť to ožerou kobylky.
28,39 Vysázíš a obděláš vinici, avšak víno pít ani uskladňovat nebudeš, neboť to sežerou červi.
28,40 Všude po svém území budeš mít olivy, ale olejem se nepomažeš, neboť olivy ti opadají.
28,41 Zplodíš syny a dcery, ale tobě nezůstanou, neboť půjdou do zajetí.
28,42 Všechno tvé stromoví a plodiny tvé role napadne hmyz.
28,43 Bezdomovec, který je ve tvém středu, bude stoupat stále výš nad tebe, ty pak budeš klesat čím dál tím níž.
28,44 On ti bude půjčovat, ale ty mu nebudeš moci půjčit. On bude tvou hlavou, a ty budeš chvostem.
28,45 Dopadnou na tebe všechna tato zlořečení a budou tě pronásledovat, dokud nebudeš zahlazen, neboť jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha, a nedbal jsi na jeho příkazy a nařízení, která ti udělil.
28,46 Budou na tobě a na tvém potomstvu navěky znamením a zázrakem.
28,47 Zato, že jsi měl hojnost všeho, ale nesloužil Hospodinu, svému Bohu, s radostí a vděčným srdcem,
28,48 budeš otročit svým nepřátelům, které na tebe pošle Hospodin, v hladu a žízni, v nahotě a v nedostatku všeho. On ti vloží na šíji železné jho, dokud tě nevyhladí.
28,49 Hospodin na tebe přivede pronárod zdaleka, od konce země, jako přilétá orel, pronárod, jehož jazyku nebudeš rozumět,
28,50 pronárod kruté tváře, který nebere ohled na starce a nad chlapcem se nesmiluje.
28,51 Bude požírat plod tvého dobytka i plodiny tvé role, dokud nebudeš zahlazen. Nenechá ti obilí ani mošt ani olej, vrh tvého skotu ani přírustek tvého bravu, dokud tě nevyhubí.
28,52 Sevře tě ve všech tvých branách, dokud nepadnou tvé vysoké a pevné hradby, na něž spoléháš po celé své zemi. Sevře tě ve všech tvých branách po celé zemi, kterou ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
28,53 A v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel, budeš jíst plod svého života, maso svých synů a dcer, které ti dal Hospodin, tvůj Bůh.
28,54 Změkčilý a zhýčkaný mezi vámi bude nepřejícně hledět na svého bratra i na svou vlastní ženu a na syny, kteří mu ještě zbyli,
28,55 aby nemusel některému z nich dát z masa svých dětí, které pojídá, ze strachu, že by jemu nezbylo nic v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve všech tvých branách.
28,56 Ta změkčilá a zhýčkaná mezi vámi, která se pro zhýčkanost a změkčilost ani nepokusila postavit nohou na zem, bude nepřejícně hledět na svého vlastního muže i na svého syna a na svou dceru,
28,57 i na své plodové lůžko, které z níd vychází, i na své děti, které porodí. Tajně je sní pro nedostatek všeho v tísni obležení, kterým tě bude tísnit tvůj nepřítel ve tvých branách.
28,58 Jestliže nebudeš bedlivě dodržovat všechna slova tohoto zákona, napsaná v této knize, a bát se toho slavného a hrozného jména Hospodina, svého Boha,
28,59 dopustí Hospodin na tebe i na tvé potomstvo neobyčejné rány, rány veliké a vytrvalé i nemoci zlé a vytrvalé.
28,60 Obrátí na tebe všechny egyptské choroby, jichž se lekáš, a ony na tobě ulpí.
28,61 Hospodin na tebe uvede též každou nemoc a každou ránu, o níž není psáno v knize tohoto zákona, dokud nebudeš zahlazen.
28,62 I zbude vás maličko, ač vás bylo mnoho jako nebeských hvězd, protože jsi neposlouchal Hospodina, svého Boha.
28,63 A jako se Hospodin nad vámi veselil, když vám prokazoval dobro a rozmnožoval vás, tak se bude Hospodin nad vámi veselit, když vás bude hubit a zahlazovat. Budete vyrváni ze země, kterou přicházíte obsadit.
28,64 Hospodin tě rozptýlí do všech národů od jednoho konce země do druhého. Tam budeš sloužit jiným bohům, které jsi neznal ty ani tvoji otcové, dřevu nebo kameni.
28,65 Mezi těmi pronárody nebudeš mít klidu, ani tvá noha si neodpočine. Hospodin ti tam dá chvějící se srdce, pohaslé oči a zoufalou duši.
28,66 Tvůj život bude viset na vlásku, v noci i ve dne se budeš chvět strachem a nebudeš si jist svým životem.
28,67 Ráno budeš říkat: "Kéž by byl večer!" a večer budeš říkat: "Kéž by bylo ráno!" pro strach tvého srdce, kterým se budeš chvět, a pro podívanou, na kterou se budeš muset dívat.
28,68 Loděmi tě Hospodin přivede zpátky do Egypta; vydáš se cestou, o níž jsem prohlásil, že ji už nespatříš. Tam se budete nabízet na prodej svým nepřátelům za otroky a otrokyně, ale nikdo vás nekoupí.
28,69 Toto jsou slova smlouvy, o které Hospodin přikázal Mojžíšovi, aby ji uzavřel se syny Izraele v moábské zemi, kromě té smlouvy, kterou s nimi uzavřel na Chorébu.



Re: Další prokletí Bible jsou zde. Anathema sit! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 03. leden 2007 @ 16:31:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Další prokletí Bible jsou zde. Pravděpodobně se uplatňují i na křesťanech, kteří tyto ohavnosti provádějí:
Deuteronomium (V.Mojžíšova) 27,15-26 (EKUM)
27,15 "Buď proklet muž, který zhotoví tesanou nebo litou sochu, ohavnost před Hospodinem, výrobek rukou řemeslníka, a uloží ji v úkrytu." A všechen lid odpoví a řekne: "Amen."
27,16 "Buď proklet, kdo zlehčuje svého otce a svou matku." A všechen lid řekne: "Amen."
27,17 "Buď proklet, kdo posouvá mezník svého bližního." A všechen lid řekne: "Amen."
27,18 "Buď proklet, kdo svádí slepce z cesty." A všechen lid řekne: "Amen."
27,19 "Buď proklet, kdo převrací právo bezdomovce, sirotka a vdovy." A všechen lid řekne: "Amen."
27,20 "Buď proklet, kdo obcuje se ženou svého otce, neboť odkryl cíp pláště svého otce." A všechen lid řekne: "Amen."
27,21 "Buď proklet, kdo obcuje s nějakým zvířetem." A všechen lid řekne: "Amen."
27,22 "Buď proklet, kdo obcuje se svou sestrou, dcerou svého otce nebo dcerou své matky." A všechen lid řekne: "Amen."
27,23 "Buď proklet, kdo obcuje se svou tchyní." A všechen lid řekne: "Amen."
27,24 "Buď proklet, kdo tajně ubije svého bližního." A všechen lid řekne: "Amen."
27,25 "Buď proklet, kdo vezme úplatek, aby ubil člověka a prolil nevinnou krev." A všechen lid řekne: "Amen."
27,26 "Buď proklet, kdo nebude plnit slova tohoto zákona a dodržovat je." A všechen lid řekne: "Amen."



O Semiramis kontra Marie (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 05. leden 2007 @ 14:54:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý Gojime!
Abych Tvé uvažování pochopil, pročetl jsem si na anglickém internetu nějaké informace o historické královně Semiramis, prý zakladatelce Babylona. Je tam, že byla posmrtně uctívána jako bohyně plodnosti a války. Něco jako bohyně Kálí, kterou uctívají hinduisté dodnes. Nemyslím si však, že by Semiramis či bohyně Kálí měly něco společného s Marií.
Marie byla před porodem Božího Syna Ježíše Krista čistou pannou a po porodu zase zůstala pannou, sexuálně nedotčenou žádným člověkem mužem. Ty pohanské bohyně však byly bohyněmi plodnosti, bohyněmi neustálého sexu. V tom se od Panny Marie, v pravoslavném a katolickém chápání jejího ustavičného panenství, radikálně liší.
Pohané někdy kromě těch zvrhlých bohyň plodnosti a války, uctívali i neznámou ženu, která porodí Spasitele světa. Zobrazovali ji v podobě matky a jejího Syna. Proč?
Protože pohané byli těmi potomky pravověrného Noeho, kteří se nechali lhářem Satanem přelstít. Oni přidali k slovům Božím miliony nepravdivých informací o bozích, bohyních apod. Avšak některé pravdivé informace, které Bůh už Adamovi zjevil a Noe si je pamatoval, i v tom „starozákonním“ pohanství přetrvaly. Podobně, avšak v daleko větší míře přetrvávají pravdivé starozákonní i novozákonní informace v dnešní Katolické církvi poté, když se skrze 2.Vatikánský koncil r.1965 a mezináboženská setkávání v Assisi po r. 1986 nakazila pohanstvím hinduismu, budhismu, šamanismu, totemismu, židovskou kabalou, islámským mohamedánstvím, ateismem atd.
Bůh už v Ráji zaslíbil příchod Spasitele světa. Řekl to hlasitě Satanovi, zamaskovanému v hadovi, tak že to slyšeli Eva i Adam. Je to v Genesis 3,15: „Mezi tebe a ŽENU položím nepřátelství, i mezi símě tvé a SÍMĚ JEJÍ. ONO ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu." My křesťané víme, že zaslíbené „ono símě ženy“ je Spasitel, syn Panny Marie. Věděli to i mudrci od východu, neizraelci, kteří - viz:
2,1 Když se narodil Ježíš v judském Betlémě za dnů krále Heroda, hle, mudrci od východu se objevili v Jeruzalémě a ptali se:
2,2 "Kde je ten právě narozený král Židů? Viděli jsme na východě jeho hvězdu a přišli jsme se mu poklonit."
2,11 Vešli do domu a uviděli dítě s Marií, jeho matkou; padli na zem, klaněli se mu a obětovali mu přinesené dary - zlato, kadidlo a myrhu.
(Matouš 2.kapitola, EKUM)
Izraelští mudrci z Jeruzelema, zákoníci ani kněží se nepřišli poklonit Spasiteli, pohanští se však poklonit přišli. Z Izraele se přišli poklonit jen ti nejméně vzdělaní – betlémští pastýři. Pravděpodobně těm pohanským mudrcům z východu pomohly k ochotě poklonit se nemluvněti v náručí ženy Marie právě některé pohanské sochy a obrazy ženy se svým synem v náručí. Bůh byl k pohanům milosrdný a připravil pro ně cestu možná právě tím obrazem ženy se synem v náručí. Ten originální obraz (nezkažený pozdějším přetvořením v bohyně plodnosti a války) totiž čerpal inspiraci z Božího slova v Genesis 3,15. Je to první zobrazení Boha, které neporušuje přikázání Desatera o nezobrazování Boha, protože vtělením se očím neviditelný Bůh Syn stal viditelným, zobrazitelným Bohočlověkem Ježíšem Kristem.
Tolik Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve, čili Serafím



Kto je Tvojim Bohom? Jezis alebo Maria? (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 11. leden 2007 @ 15:08:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Serafin!

My mame respektovat Bozie slovo! A nie ludske tradicie, v tomto pripade priamo - fantazie.

Marná je zbožnost, kterou mne ctí, učíce naukám, jež jsou jen příkazy lidskými. Opustili jste přikázání Boží a držíte se lidské tradice. A ještě řekl: "Jak dovedně rušíte Boží přikázání, abyste zachovali svou tradici. "(Mk 7,7-9)

Kolosenským 2:8  Hľaďte, aby vás niekto nestrhol mudráctvom a prázdnym mámením podľa ľudského podania, podľa živlov sveta, a nie podľa Krista ...

Serafin, Mariansky kult je cloveku velmi prijemny, ale je to faloš. Vsak prave preto tak uporna snaha katolicizmu - zdovodnit nezdovodnitelne, kde rozne katolicke zdovodnovania marianskeho modlarstva su smiesne a uplne protibiblicke. Vzdy budu po duchovnej stranke moc Tvojej sluzby umensovat a kazit. Nie nahodou, je prave preto, snaha zaviest v krestanstve prave starobabylonsky kult Bohyne-Matky, nakolko cirkev v ktorej je Bohynou Maria, nieje Bohom Jezis.
Co sa tyka Troch mudrcov, podme si precitat co na to hovori Bozie Slovo, preco traja mudrci prisli a za kym vlastne prisli.

Matúš 2:1  Keď sa Ježiš narodil v judskom Betleheme za čias kráľa Herodesa, ajhľa, mudrci od východu prišli do Jeruzalema 2  a pýtali sa: Kde je ten narodený kráľ židovský? Videli sme totiž Jeho hviezdu na východe a prišli sme sa Mu pokloniť.

Kde su tam, mily Serafin, tebou spominane fantazie???
Pozrime sa s cim sa zahravame, pokial sme smiesali Marianstvo a krestanstvo do jedneho celku.Dovolim si citat s clanku: Učení katolické církve ve světle Božího slova (pre cely clanok klikni na modry nadpis)
1) První praktikou, která vzešla po tomto spojení bylo uctívání svatých, především panny Marie. Tisíce pohanů, kteří nebyli plně Křesťany, vstoupili do církve v těch časech, kdy bylo obyčejem uctívání bohů měst nebo míst. Pocta svatým lidem se stala uctíváním. Svatí byli považováni za menší božstva, jejichž přímluva dosahovala k Bohu. Místa spojená s životy svatých byla považována za posvěcená a začaly poutě. Věřilo se, že pozůstatky nebo kosti svatých měli zázračnou moc. Uctívání pany Marie bylo založeno v roce 381 n.l., tři roky poté, co se Damasus stal hlavou Babylónského kultu.

Stejně jako Babylónský kult uctíval "Královnu Nebes" a jejího Syna a neuctíval Nejvyššího Otce protože on, pravděpodobně, se nesetkával se smrtelnými záležitostmi, tak Římská Cirkev měla podobné uctívání v tom, že uctívali Matku Boží a jejího Syna. Obraz matky a dítěte byl předmětem uctívání v Babylóně již dlouho před Kristem. Z Babylónu se toto rozšířilo do všech koutů Země. Původní matkou byla Semiramis, krásná královna Nimroda, který byl ideálem neovladatelné chtivosti a nevázanosti. V "záhadách", při stvoření v kterých ona hrála hlavní úlohu, byla uctívána jako Rhea - velká "Matka Bohů" s nelidskými a strašnými obřady, které ji stotožňovaly s Venuší, matkou veškeré nečistoty. Zatímco vládla, pozvedla Babylón k tomu, že byl známý mezi všemi národy jako velké sídlo modlářství a soustředěné prostituce. Symbol nevěstky s pohárem v ruce ze Zjevení pocházel z jedné modly ze starobylého Babylónu, jak byly vystaveny v Řecku, protože takto byla původně představena Řecká Venuše.

Římská církev si to převzala za svůj symbol. V r.1825 byla vytištěna mince nesoucí obraz Papeže Lea XII. na jedné straně, a na druhé straně byl Řím symbolizován ženou s křížem v levé ruce a s pohárem v pravé ruce, kolem ní byl nápis "Sedet Super Universum", což znamená "Celý svět je její stolicí". Z této původní praktiky si v podstatě všechny národy převzaly podobné uctívání, ale v každé zemi je ta stejná postava známá pod různými jmény. V Egyptě je matka a dítě známa jako Isis a Osiris, v Indii je to Isi a Iswaa, ve východní Asii pak Cybele a Deoius, v pohanském Římě - Fortuna a Jupiter-puer, v Řecku Ceres nebo Irene s Plutem v náručí, atd. V Tibetu, Číně a Japonsku byli Jezuité překvapeni tím, když našli kopii madony (Italský název pro pannu) a jejího dítěte nábožně uctívanou stejně tak jako v samotném Římě. Shing Moo, matka Číny, je tam představována s dítětem v náručí a slávou kolem přesně tak, jako by ji namalovali katoličtí umělci. Odkud vzaly tyto národy společné uctívání jestliže ne z Babylónu ještě před rozehnáním za dnů Nimroda? (Gn 11) Tedy uctívání Marie ve spojení s jejím Synem je Babylónského původu, protože žádné podobné uctívání není zmíněno v Písmu.
pokracovanie: Učení katolické církve ve světle Božího slova



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy