Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 234, komentářů celkem: 429550, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Willy
gregorios777
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116468467
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Maria - matka Boží
Vloženo Pátek, 22. prosinec 2006 @ 14:47:52 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal lukin

Maria - matka Boží      Vyjádření, že Maria je matka Boží, je jedním ze stěžejních vyjádření křesťanského pravověří, a vyznat opak znamená vyznávat herezi. Tento výrok však není ani tak vyznáním o Marii, matce Ježíše z Nazareta, nýbrž o samotném Ježíši, o tom, kým je on, o jeho osobě. Proto je pro křesťanství toto vyjádření tolik důležité a proto se stalo v  r. 431 v Efezu i dogmatickým vyjádřením křesťanské víry. Středem tohoto vyznání je tedy Ježíš Kristus, dle křesťanské víry Syn Boží a Spasitel světa.

Jedná se tedy o to, kým je Ježíš z Nazareta: je Bohem a nebo není? Je nasnadě a logické říci, že je-li Bohem, jeho matka Maria je matkou Boha. Není-li však Bohem, je logické vyznat, že Maria je matkou pouze člověka Ježíše, který byl pouhým člověkem. Nebo je to jinak? Kým je Ježíš? Člověkem? Bohem? Bohem i člověkem? V samém nitru křesťanského vyznání všech konfesí (a kdo toto nevyznává, nemůže se považovat za křesťana) je vyznání, že Ježíš je dokonalý Bůh i dokonalý člověk, nikoliv však tak, že by toto spojení zahrnovalo 2 osoby: osobu Boží (coby druhou Božskou osobu – Syna) a osobu lidskou (člověka Ježíše), to by znamenalo dvě osoby, tedy jistou schizofrenii. V Ježíši Kristu je jen jeden subjekt, jen jedna osoba, a to druhá osoba Trojjediného Boha. Je to úchvatné tajemství, které křesťan skrze přijatou víru nemůže odmítnout. Osoba je středem vtělení Syna, osoba je „soudružnicí“ boholidství Ježíše Krista – je tedy tím, co spojuje lidství i božství Božího Syna. Jeden jediný Syn nebeského Otce v Marii na sebe bere „naše“ lidství, aby nám mohl zjevit svoji věčnou a krásnou tvář. Neviditelný Bůh na sebe bere viditelnou podobu, abychom ho mohli spatřit (viz Jan 1,14), abychom mu mohli naslouchat a dokonce abychom se ho mohli dotýkat (srov. 1Jan 1,1). Skrze osobu Syna tak dochází ke sjednocení lidské i božské přirozenosti, aniž by vznikla jedna přirozenost boholidská (což je hereze monofyzitismu) – Ježíš Kristus je celý člověk i celý Bůh a tyto dvě přirozenosti jsou sjednoceny jednou osobou, a to osobou Božího Syna. Mluvíme-li o Ježíši Kristu, mluvíme o „něm“ (tedy o Boho-člověku), nikoliv o „nich“ (tedy o člověku a o Bohu), neboť je jen jeden subjekt, jen jedna osoba – osoba Božího Syna. A tady se dotýkáme i Ježíšova vztahu s Marií. Maria také porodila „ho“, nikoliv „je“. Přijala do svého lůna a porodila Božího Syna. Nebo chcete snad říci, že Maria porodila člověka Ježíše a nikoliv osobu Syna? Ale vždyť v Ježíši je jen jeden subjekt, jen jeden „On“ – Boží Syn, a právě tohoto „jednoho“, Boha i člověka zároveň, Maria porodila. Ano, je jisté, že Maria porodila Boha, neboť Syn Boží je Bůh – neporodila jen tělo, ale porodila celého Ježíše, včetně jeho osoby, neboť osoba je od lidské přirozenosti neoddělitelná, stejně jako od Božské přirozenosti, včetně osoby, která je Boží. Můžeme tedy směle vyznat, že Maria porodila Boha, to však neznamená, že ona je příčinou Boha. Maria je Bohem stvořena, Bohem vykoupena, ale také Bohem omilostněna, neboť Ježíš sám je Milost – zdarmadaný dar shůry. Je to jeden z nejvýraznějších paradoxů křesťanství – podobně jako nezpodobnitelný Bůh na sebe přijal viditelnou podobu, tak dalším paradoxem souvisejícím s předchozím je to, že Stvořitel se „svěřil“ svému stvoření, kdy on sám ve svém Synu se stal skrze přijaté lidstvím závislým na svém stvoření, v tomto případě na Marii, která Ježíše kojila, krmila, učila prvním krůčkům, učila ho číst, modlit se… Bůh nebyl na Marii závislý co se týče božství, nýbrž ve svém lidství. Ale i tím nám chce Bůh něco říci. Je to možná pro mnohé pohoršení jako tehdy pro mnoho z Židů („jak Bůh může být člověkem?“, srov. Jan 10,33) , ale to už ke křesťanství patří, zjevovat nepochopitelného a vždy překvapujícího Boha, který se ukazuje být stále jiný, než jak si ho my sami představujeme, Boha, který překračuje všechny naše definice, protože se nám chce ukázat takový jaký je. A nebude nám stačit celá věčnost, abychom se na něj vynadívali. Je až rouháním říci – „Boha znám“, neboť jsme na cestě k němu a „nyní poznáváme částečně“ (srov. 1 Kor 13,12). Ještě se sluší říci, že vyznáním Božího mateřství panny Marie se z Marie nečiní bohyně. Ona byla, je a bude stvořením, které bylo taktéž vykoupeno drahou a vzácnou Kristovou krví. Bůh ji však pro nás všechny (pro naši spásu) obdařil darem, kterého se nikdy předtím ani nikdy potom nedostalo nikomu jinému – svěřil jí svého jediného a milovaného Syna a Maria se s ním, tj. s Božím Synem, ocitla v „lůně“ (řecky „kolpos“, v ekum. překladu „v náručí“, viz Jan 1,18) Otce, v němž věčně spočívá Syn. Lůno zde znamená skutečnou intimitu nitra Otce a intimitu vztahu Otce a Syna. Maria byla tak po svém „ano“ vtažena do intimního vztahu Otce a Syna, z nějž pro ni prýštilo tolik milostí, z nichž největší bylo ve svém lůně nosit Boha, aniž by tím bylo jeho božství umenšeno – nebylo umenšeno, ale bylo vtěleno, a to silou jeho nesmírné lásky. Marii nezbožňujeme, nýbrž vyznáváme velkou lásku a moc Boha, který tak moc miluje své stvoření, že kvůli němu vydává na smrt to nejdražší, co má – svého jediného Syna, aby tak ztratil to své jediné kvůli stvoření ztracenému Adamovým hříchem. Zároveň je toto tajemství výpovědí o Boží něze, kdy všemocný a svrchovaný Bůh se kvůli naší spáse stává vůči nám bezbranný – nyní jako dítě, zcela závislé na své matce, později v konečné fázi na kříži. Bůh se nám zcela vydává na pospas a neustupuje z tohoto postoje, i když my ho zraňujeme bičováním a pliváním, hřeby kříže a kopím, posměchy a pohrdáním. Ano, toto je náš Bůh – zcela vydaný pro naši spásu, zcela se nám dávající. To je tvář Lásky, která se neodvrací, i když my ji zabíjíme, ale stále nám, i ve smrtelných bolestech, vyznává svoji důvěru vůči nám: „Člověče, věřím, že můžeš být dobrý a dávám proto svůj život za tebe, aby ty jsi mohl žít, neboť tě miluji.“ Tuto důvěru nejsilněji tedy vyjadřuje na kříži, ale vyslovuje ji i svým odevzdáním se do lidských rukou v Marii, s důvěrou, že se o něj v jeho lidství postará. A toto je poselství Vánoc – Bůh přichází do našeho světa, důvěřuje nám, stává se vůči nám bezbranným a zcela se nám vydává, protože „Bůh je láska“ a „Láska nezná strach“ (1 Jan 4,16.18). Hospodinovo jméno ať je velebeno! Pro GRANO SALIS napsal Lukin


"Maria - matka Boží" | Přihlásit/Vytvořit účet | 215 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Maria - matka Ježíše (ne Boží)! (Skóre: 1)
Vložil: Standa v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 15:14:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učení z Písma:

Jan 14:1  "Vaše srdce ať se nechvěje úzkostí! Věříte v Boha, věřte i ve mne.
2  V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo.
3  A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.
4  A cestu, kam jdu, znáte."
5  Řekne mu Tomáš: "Pane, nevíme, kam jdeš. Jak bychom mohli znát cestu?"
6  Ježíš mu odpověděl: "Já jsem ta cesta, pravda i život. Nikdo nepřichází k Otci než skrze mne.
7  Kdybyste znali mne, znali byste i mého Otce. Nyní ho již znáte, neboť jste ho viděli."
8  Filip mu řekl: "Pane, ukaž nám Otce, a víc nepotřebujeme!"
9  Ježíš mu odpověděl: "Tak dlouho jsem s vámi, Filipe, a ty mě neznáš? Kdo vidí mne, vidí Otce. Jak tedy můžeš říkat: Ukaž nám Otce?
_____________________________________


Z Marie se stala Boží matka, prostřednice rozhodnutím efezského koncilu r. 431, ačkoliv bible jasně učí, že jediný prostředník je Ježíš. Pán Ježíš nikdy neřekl já a moje matka, ale vždy jen: "Já jsem ta cesta... dveře... nikdo nepřichází k Otci než skrze mne." Přesto člověk, Lev XIII. v r. 1891 nadekretoval, že nikdo nemůže ke Kristu jinak, než skrze Marii. V r. 1896 se z Marie "úředně" stala prostřednice k prostředníkovi - Mediatrix. Kdyby lidé četli bibli!

Je totiž jeden Bůh a jen prostředník mezi Bohem a lidmi, člověk Kristus Ježíš. (1Tm 2,5)

Marie o sobě dobře věděla, že potřebuje spasitele, jako každý hříšný člověk.

Duše má velebí Pána a můj duch jásá v Bohu, mém spasiteli... (L 1,46-47)

Pán Ježíš postavil každého znovuzrozeného křesťana na roveň své matky - panny Marie.

Neboť kdo činí vůli mého Otce v nebesích, to je můj bratr, má sestra i matka. (Mt 12,50)

Přesto, člověk, Pius IX, v r. 1854 nadekretoval, že Marie se narodila bez dědičného hříchu. Poněvadž

...Bůh poslav Syna svého v podobnosti těla hřícha (hříšného těla)... (Ř 8,3 - kral.bible),

Marie musela být normálním, hříšným, smrtelným člověkem. Od koho by Ježíš zdědil podobnost hříšného těla? Kdyby se Marie odlišovala od ostatních lidí bezhříšnou podstatou, Ježíš by nás ani nemohl spasit, protože by s námi nebyl propojen lidskostí. Ježíš zdědil po své matce podobu normálního člověka, ale byl současně Bohem po otci - Duchu svatém. Bible neučí, že Ježíš měl hříšné tělo, bible učí, že Ježíš měl podobnost hříšného těla.

Další člověk, Pius XII. v r. 1950 nadekretoval, že tělo panny Marie po její smrti bylo vyneseno do nebe. Proto v některých krajích vytahují na provaze sádrovou sošku Marie ke stropu kostela.

Jak je možné, že kult matky s dítětem je tak silně zakořeněn v římské církvi? Více než dvě tisíciletí před Kristem babylónští pohané zbožňovali sošky královny nebes a jejího syna. Z Babylónu se tento kult rozšířil do nejzazších koutků Země. Původní matka byla Semiramis, překrásná Nimrodova žena, která byla dokonalý vzor bezuzdné rozkoše a prostopášnosti. Byla zbožňována jako Rhea, velká matka bohů. Vyzvedla Babylón nad všechny národy a udělala z něj trůn modlářství a "posvěcené" prostituce. Symbol nevěstky s kalichem v ruce byla babylónská modla, kterou převzali Řekové a jejich Venuše držela kalich rovněž. Římská církev přirozeně převzala tento symbol o něco později, aby uspokojila pohany, kteří se Konstantinovým dekretem, ne vlastním srdcem, stali "křesťany". V r. 1825 byla vyražena medaile s papežem Lvem XII. na jedné straně a na druhé straně byl Řím symbolizovaný ženou s křížem v levé a s kalichem v pravé ruce. Nápis "Sedet Super Universum" znamená, že její trůn je nad celým světem. Nad celým světem, jak bible učí, trůní přece Satan! Z Babylónu, protože z něj byly všechny národy rozptýleny, zná matku s dítětem celý pohanský svět. V Egyptě jsou to Isis a Osiris, v Indii Isi a Iswara, v Asii Cybela a Deoius, v pohanském Římě Fortuna a Jupiter, v Řecku Irena s Plutem atd. V Tibetu, Číně a Japonsku byli Jezuité šokováni, když nalezli matku s dítětem stejně zbožňovanou jako doma. Šing Mu, matka Číny s dítětem v náručí a svatozáří by mohla být bez sebemenší úpravy přemístěna do kteréhokoliv katolického kostela. Italská "Madona" znamená "Má paní", což zdůrazňuje Mariin "božský status". Člověk přece nemůže být bohyní! "Můj Pán" je Bůh - JEŽÍŠ KRISTUS!



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: cristiano v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 16:07:19 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://prokrestany.cz
Milý Lukine,
Nemysli si, že bych taky neuměl udělat tak "překrásné" filozofické studie a výplody, které pokornou Marii z Nazareta by vynesly do exaltace podobné té Tvoji.

Nicméně je zde autorita. Nikoliv církevní, ale Bohem inspirované Písmo Svaté, které takové věci zakazuje.

Jsou jen dvě možnosti. Buď se budeme řídit autoritou Boží, nebo lidskou. Jak vidím, Ty sis vybral. Já riskovat hřích modlářství nemíním. V takový lodičce si jeď sám.

Mou jedinou cestou k Bohu je jen Ježíš Kristus. Nikdo není s ním v kooperaci jak paralelně, tak ani sériově.

Cristiano



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: noname (cnemo@seznam.cz) v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 18:01:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj lukine, v předvánoční době, moc hezké zamyšlení.
Tak díky a požehnané Vánoce.
Honza



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 20:02:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Děkuji Lukinovi za milé pojednání k vánocům.
Škoda, že někteří protestanté si stále pletou maminku Pána Ježíše Krista s pohanskou bohyní. Je to zbytečné nedorozumění.
To, že občas existují nepravá poselství údajné Panny Marie, není důkazem, že pravá Panna Marie není hodna naší úcty a lásky. Skutečná Panna Marie je Bohorodičkou (matkou Boží), neboť Ježíš nebyl pouhým člověkem prorokem, jak učí muslimové, ale byl i je Bohem, existujícím od věčnosti, daleko dřív než se narodila Marie Panna.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Boh nema matku, a Jezis Mariu za svoju Matku nikdy neoznacil (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Pátek, 22. prosinec 2006 @ 20:25:46 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahý Lukin.

Cieľom Satana bolo vždy postaviť sa nad Boha, a vyjadrenie Matka Bozia, je iba vyjadrenim jeho snahy. Je to uctievanie demona a hlavnej katolickej modly, ktory sa prezentuje ako "Matka Bozia", cim sa stavia nad Boha, ktoreho bez akehokolvek skumania Pisma alebo rozsudzovania uctievate. Ako len katolicizmus prekrucuje Pismo a uraza Boha !!!

Boh nema matku, a Jezis Mariu za svoju Matku nikdy neoznacil. Babylonska pohanska podstata katolicizmu, je vyrazom Matka Bozia uplne vyjadrena, zvlastne je, ze katolici maju nutkanie hned hovorit o Bozej matke a nie o Marii, pokornej sluzobnici Pana, ktora sa stala pozemskou mamou Pana Jezisa. Katolicizmus je ruhanie presvatemu Bohu a prekrucanie Pisma.

Je nespocetne vela zmienok v Pisme, ktore toto ucenie neviestky kategoricky popieraju:

Napriklad Zidom 7:3

Nemá otca, nemá matku, nemá rodokmeň, jeho dni sú bez počiatku, jeho život bez konca; podobný je Synovi Božiemu a zostáva kňazom navždy.

Vyborny clanok k teme: Rouhá se římskokatolická Marie se svolením církve?



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: ianka v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 00:51:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nie Maria nie je Matka Bozia. Toto pomenovanie znova vyvysuje cloveka nad Boha. Je to tak, ze Pan Jezis bol od vecnosti a to ze vzal na seba ludske telo, bolo dane Duchom Svätym. Nie to, z koho sa narodil, ale z akej moci, a to Ducha Sväteho, urcuje to, kym je. Maria nie je Matka Bozia. Kto sa klania Marii, klania sa demonom. Prajem ti, aby ti v tomto boli otvorene oci.



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Libby v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 11:14:38 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Procpak ti urciti lide se stale snazi vnutit jinym, aby uctivali modly? Kdyby se drzeli Pisma a nechali Marii cest, ktera ji prinalezi a nedelali z ni to vsechno o cem psal Gojim, ukazali by svoje porozumeni a uctu. Uz asi rozumim kdo a proc a ze existuji synove a dcery of perdititon. A nemohou rict, ze je nikdo nevaroval.



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 11:48:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vždyť jsem to říkal, že to bude nepřekonatelný rozpor - až do konce světa. Já vám katolickým spoluvěřícím neberu vaše poznání v této oblasti, podobně věřím, že zase nebude brát naše, protestantské poznání písem.

Věřím, že u Boha není žádné rozdělení - ale to se žel dozvíme až u něj. Obdivuju křesťany, kteří si myslí, že se církev sjednotí - to není možné už jenom kvůli rozdílné teologii.

Karels



Odkazy na souvisejíci články a stránky: (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Sobota, 23. prosinec 2006 @ 16:23:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odkazy na souvisejíci články a stránky: Ježíš Kristus už nestačí? Aneb ”Kde se uctívá Maria tam není Církev Kristova II. Římský katolicismus versus Bible Zprávy z nebes



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: EdPilgrim v Neděle, 24. prosinec 2006 @ 00:09:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Lukine, přečetl jsem si pozorně Tvůj příspěvek a celou diskusi, a pro doplnění jakým způsobem uvažuješ jsem si našel i jiné Tvé příspěvky abych zjistil jaké jsou hodnoty Tvého poznání.Musím Ti v bratrské lásce sdělit následující. Obsahem Tvých "prací" není v žádném případě touha po poznání skutečného charakteru našeho Spasitele a Pána Ježíše Krista, ale právě naopak k oloupení Jeho božské výjimečnosti. Na stránkách granosalis jsi mnohokrát měl možnost se setkat s výkladem míst v bibli, které se z nejrůznějších důvodů v ŘKC zkreslují nebo nezmiňují vůbec, takže nemáš žádnou výmluvu. Tvoje příspěvky neslouží k zbudování církve, ale k jejímu rozkladu! Bereš si na sebe velkou zodpovědnost ze svých pohnutek. Jde Ti jenom o provokaci, ne o poznání. Bratr Gojim ale i mnoho jiných se snaží Tě vyvést z Tvého omylu, ale jak je vidět jsi zatvrzelého srdce . Uvědomuješ si vůbec, že Ti jde o Tvůj vlastní krk na věčnosti? Jak zdůvodníš svoje chybné poznání před Božím trůnem? Kdo se za Tebe postaví? Připadáš mi a ostatně všichni, co odmítají Boží Slovo, jako námořníci, kteří na rozbouřeném moři vyhodili kompas a všechny navigační pomůcky a rozhodli se používat k určení směru plavby virguli. Podávám Ti to bez servítků ale s láskou, protože je mi líto každého člověka. Budeš-li volat ke Kristu s upřímným srdcem a vyznáš mu všechno, určitě Tě vyslyší a ukáže Ti cestu pravdy. Přeji pokoj Tobě.



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Neděle, 24. prosinec 2006 @ 00:53:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Lukin velmi správně napsal:
"Je z Písma jasné, že osoba Krista je božskou osobou, a to druhou osobou, která je však zároveň neoddělitelná od toho "lidského" v Ježíši. Na tomto základě a (jak věříme) v souladu s Písmem můžeme tvrdit, že Maria porodila Boha, neboť porodila to "lidské", které je však neoddělitelné od oné osoby, jež je zcela jistě Boží.
A znovu zdůrazňuji, že toto označení neznamená, že Maria je příčinou Boha, nýbrž, že porodila skrze ono Ježíšovo lidství i jeho osobu, a to druhou božskou osobu, tj. Syna."

Doplňuji pro přesnost:
Druhá Božská osoba tj. Bůh Syn od věčnosti byl, je a bude, On je alfou i omegou, prvním i posledním.
Termínem Marie matka Boží nikdy žádný normální pravoslavný ani katolický teolog v dějinách Církve od 1. do 21. století NEmyslel to, že by Marie existovala dříve než Bůh Syn a že by bez Marie Bůh Syn nemohl existovat. Samozřejmě, že žádného normálního pravoslavného a katolíka ani ve snu nenapadla taková nesmyslnost, že by Marie porodila Boha Otce nebo Ducha Svatého. Všechny 3 uvedené možnosti by zajisté byly pohanstvím, čili modloslužbou. Tuto modloslužbu nám připisují neprávem někteří protestanté asi proto, že nějaký protestant před více než 400 lety tuto pomluvu vymyslel. Oni tomu pomluvači od té doby věří a vůbec si nenamáhají ověřit fakta. Proto se nás pravoslavných a katolíků podvědomě bojí coby zakuklených pohanů a myslí si, že sami sebe tím od pohanství a pohanského čarování chrání. Proto se občas někteří spojí i s ateisty proti nám, neboť ateisté podle nich nejsou modláři, neboť nevěří vůbec v nic. Přitom nezkoumají, co my myslíme pod určitými starobylými teologickými termíny. Nemají zájem naučit se náš starý teologický jazyk. Jednají podobně jako kdysi Češi, když potkali Němce a na něco se ho česky zeptali. On mlčel, česky nerozuměl. A tak Češi začali nazývat Němce Němci, neboli němými. Proto spory o Marii zde na Granu mezi protestanty a katolíky jsou ze strany protestantů sporem pouze EMOCIONÁLNÍM. Tito protestanté nám (starobyle a biblicky věřícím pravoslavným a katolíkům) nesmírně křivdí a my jim neustále všechny ty nesmyslné křivdy trpělivě odpouštíme. Oni si přitom naivně myslí, že nám těmi křivdami pomáhají. Kéž je konečně Duch svatý osvítí a ze zajetí známého či neznámého hypnotizéra, který žil před více než 400 lety vysvobodí! To by byl nejlepší dárek k Štědrému dni, který by dostali.

Přitom my pravoslavní a katolíci věříme a veřejně učíme, že Bůh Syn byl daleko dříve, než se narodila pouhopouhý člověk Marie.
Po zvěstování archanděla Gabriela, když Maria řekla "Ať se mi stane podle Tvého slova", došlo k zázračnému početí a Bůh Syn se stal i skrze Mariino lůno člověkem. Když se stal člověkem, tak nepřestal být současně Bohem Synem. Kvůli tomu je používán termín Marie matka Boží (Bohorodička). Termín vysvětluje, že po porodu Ježíše, nedošlo ke ztrátě Božství Syna.
Od konce 20. století, doby velkého odpadnutí, existují i blázniví odpadličtí teologové, kteří tvrdí, že po porodu z Marie, došlo ke ztrátě Ježíšova Božství. Proti těmto bludařům nám pomáhá starobylý termín Bohorodička, matka Boží.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Úterý, 26. prosinec 2006 @ 13:38:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Byla tu debata:
Marek 3,21 "Když to uslyšeli jeho příbuzní, přišli, aby se ho zmocnili; říkali totiž, že se pomátl."
Nějak jsem tam nenašel jmenovanou Marii, můžeš mi ji tam najít?

Od Gojim :-)))))))))))))))))))
... no nech je podla Teba :-)))) a predstavme si, ze to boli vsetci Jeho pribuzni okrem Marie :-)))), sice je to dost nepravdepodobne ale nech ...

Otazka stale zostava, ako je to cele mozne ??? Vsak najblizsi clen Jezisovej rodiny bola jeho Matka, ktora PODLA VASEHO KATECHIZMU JE PRESVATA BOHORODICKA S PRAVOM ODPUSTAT HRIECHY !!! Ako je mozne ze tato zena s Bozskymi vlastnostami sa proti tomu nijako nepostavila a medzi tymi ktorych Jezis oznacil za svoju matku a bratov vobec nesedela ??? To je na presvatu Bohorodicku a Matku cirkví poriadny pluser :-))))


Odpovídám:
Gojime, prosím, cituj mi ten katechismus. Myslím, že ten s podobnou větou vůbec neexistuje. Kde jsi na takový nesmysl Gojime přišel? Každý ví, že BOHORODIČKA MARIE NEMÁ, ANI NIKDY NEMĚLA PRÁVO ODPOUŠTĚT HŘÍCHY. Odpouštět hříchy může pouze Ježíš Kristus Bůh. To učila a dodnes učí jak Pravoslavná, tak Katolická církev a také všechny protestantské denominace.
Nedivím se, že tak zbrojíš proti mariánské úctě, když věříš, že oficielní pravoslavná a katolická teologie v katechismu učila a učí takové bludy.
Kdybych věřil o Mariánské úctě tomu, čemu věříš Ty, také bych proti tomu brojil. Možná jsi se s těmi bludy setkal u teologicky nevzdělaných cikánů-Romů. Ti však opravdu často míchají indické pohanské tradice s křesťanstvím do jednoho pytle. Oni však nejsou učiteli teologie.

Panna Marie nikdy neměla a dosud nemá Božské vlastnosti. Je člověkem, který byl spasen Spasitelem Ježíšem Kristem, který ji pak vzal k sobě do Ráje. Nikdy nebyla a není jako Bůh vševědoucí, všudypřítomná, nekonečná, bez počátku, věčná apod.

Panna Marie nikdy nebyla lepší než Ježíš Bůh. Ani není s Pánem Ježíšem rovnocenná. Nemůže ani nemohla svému Synu od okamžiku, kdy dospěl a začal konat své kazatelské dílo, poroučet. Když mu v Káni naznačila, že chybí víno, tak On řekl, že ještě nepřišel Jeho čas. Ona to respektovala. Řekla služebníkům: Učiňte, co Vám On přikáže. Ona za svého pozemského života nevykonala v Božím a Ježíšově jménu pravděpodobně žádný zázrak. Zázrakem bylo pouze početí a porod Božího Syna. Podobně nevykonal ani 1 zázrak sv. Jan Křtitel, největší prorok.

Panna Marie nebyla a není milosrdnější ani spravedlivější než Bůh. Ona je pouhý člověk a co v ní bylo a je dobrého, je darem, který dostala od svého Stvořitele a Spasitele Boha.
Současně si myslím, že je neposkvrněná hříchem, čili že je jako Eva před pádem do hříchu. Eva před pádem do hříchu také nebyla bohyní, čili ani Marie panna, bohyní není.
To, že Kristus o sobě řekl, že jako prorok nemá cti ve svém vlastním domě, podle mého názoru se vztahovalo na jeho příbuzné kromě maminky a nevlastního otce Josefa, který byl již po smrti. O ní je totiž v evangeliích psáno, že zachovávala slova Boží o Ježíši ve svém srdci, i když je hned nechápala. Nebyla totiž vševědoucí jako Bůh.
Myslím si, že Ježíšovi bratři i sestra byli bratranci, neboť u Židů neexistoval vlastní termín pro bratrance oddělující bratry od bratranců. Kdyby Marie s Josefem měli více dětí, tak by o nich byla řeč, když prchali do Egypta - pokud by Josef byl vdovcem s dětmi z předchozího manželství. Pokud by Marie porodila děti po narození Krista, tak by o nich byla řeč, když se vraceli z Egypta, nebo když šli s 12 letým Ježíšem z chrámu. Myslím, že Mariino lůno bylo truhlou Nové smlouvy, kterého se nesměl dotýkat žádný smrtelný muž. Vzpomeň si na truhlu Staré smlouvy, jak se jí dotkl, kdo na to neměl právo a padl mrtev k zemi. Ano Marie panna je "růže" tajemná, odlišující se tímto od všech žen. Neposkvrněností hříchem, početím a porodem Syna Božího a vírou, neboť jako jediná nešla k hrobu Krista, - jako jediná věřila, že její a Boží Syn třetího dne zmrtvýchvstane. Tím se liší od všech žen. Není však vševědoucí a všemohoucí bohyní, je pouze ženou, druhou Evou - člověkem takovým, jak měl být, kdyby nezhřešil v Ráji.
V Ráji Bůh stvořil Adama z prachu a vdechl do něj ducha (duši) a pak z Adamova žebra ženu Evu. Když chtěl Bůh sám přijít na Zem v lidském těle, stvořil si napřed hříchem neposkvrněnou ženu, druhou Evu jménem Maria, a z této přečisté ženy stvořil v jejím lůně lidství Ježíše Krista.
O stvoření Marie jako druhé Evy jsem v Bibli přímou větu nenašel, ale myslím si, že to z Bible logicky vyplývá, neboť svatý Bůh nemohl přijmout lidství z hříšné ženy. To by přestal být svatým, zdědil by z hříšné ženy náklonnost ke zlému, infikoval by se hříchem.

Odpověděl: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 27. prosinec 2006 @ 09:18:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Milý bratře!
Pro přesnost: Citoval jsi katechismus katolický, ovlivněný i 2.Vatikánským koncilem. Nešlo o katechismus pravoslavný.
V citátech jsi však neuvedl nic z toho, oč jsem Tě prosil. Není tam žádná věta o tom, že by Marie měla být bohyní, odpouštějící lidem hříchy. Pouze v Bonuse pre Serafina je něco, co ale nedokazuje, že by katolíci přímo prosili Marii o odpuštění hříchů.
Viz: #2677 “...Keď žiadame Pannu Máriu, aby za nás prosila, uznávame, že sme úbohí hriešnici a obraciame sa na ‘Matku milosrdenstva’, na tú, ktorá je celá svätá.”
Zde je: "žiadame Pannu Máriu, aby za nás prosila"
To znamená, že kdo žádá Pannu Marii, aby za něj prosila u Boha, ten NEžádá Pannu Marii o odpuštění hříchů. Prosí Marii jen a pouze o přímluvnou modlitbu. PROSBA O MODLITBU NENÍ ODPOUŠTĚNÍM HŘÍCHŮ. ČILI I KATOLÍCI V TOMTO KATECHISMU NEPROSÍ PANNU MARII O ODPUŠTĚNÍ HŘÍCHŮ, neboť velmi dobře vědí, že odpouštět hříchy může pouze Bůh.

Co je špatné na tom "uznávame, že sme úbohí hriešnici a obraciame sa na ‘Matku milosrdenstva’, na tú, ktorá je celá svätá.”?
Nemáme uznávat, že jsme hříšníci, že jsme potomci Adama a Evy?
Já věřím, že Marie je ze všech lidských matek tou nejlepší matkou, čili matkou milosrdenství. Věřím však zároveň, že je i ze všech lidských matek tou matkou nejspravedlivější, neboť ona Krista nerozmazlovala. Kristus, ač Boží Syn, musel být Marii a Josefovi jako dítě poddán. Viz Lukášovo evangelium:
2,51 Pak se s nimi vrátil (dvanáctiletý Ježíš) do Nazareta a poslouchal je. Jeho matka uchovávala to vše ve svém srdci.
2,52 A Ježíš prospíval na duchu i na těle a byl milý Bohu i lidem.
Věřím, že skrze Boží obdarování, které Maria - nová Eva neztratila hříchem, je nejlepším člověkem hned po Bohočlověku Kristu.
V tom katechismu je srovnání mezi námi a Pannou Marií. My vypadáme jako ubozí pozemští hříšníci, ale ona v nebi je svatá. Jako každé porovnávání se s člověkem, který je morálnější nežli my, tak nás to zahanbuje a zároveň nabádá k touze po zdokonalení, po zapření sebe sama a následování Krista, včetně nesení kříže každého dne.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Co si myslím o dnešních katechismech (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 09:14:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Pro přesnost:
Katechismus je knížka otázek a odpovědí o tom, co se pokládá a co už ne za pravou křesťanskou víru.
Existují katechismy pravoslavné, katolické, evangelické luterského i kalvínského vyznání.
Existuje jich řada, v každém století několik. V poslední době se stal asi nejznámějším mezinárodní katolický z r.1994 kvůli sporům o homosexualitu, kde se mluví, Bohu žel, stylem ano i ne zároveň.
Katechismus je kvalitní či nekvalitní podle toho, kdo ho napsal. Napsali-li celý katechismus lidé skutečně svatého života je užitečnou pomůckou, něco jako křesťanská encyklopedie.
Moderní katechismy však mlčí o některých důležitých věcech, nebo nedávají praktické odpovědi na aktuální věci, nebo o důležitých věcech mluví stylem ano i ne zároveň. V těchto katechismech bývají zároveň zbytky, jakási torza, ze starých kvalitnějších katechismů. Bohu žel, hledat v nich pravdu bývá někdy jako hledání jehly v kupce sena. Jen ta torza starých katechismů se dají upotřebit. Rozlišovat duchy je však nezbytností. Starobylé katechismy jasněji rozlišovaly zlo od dobra, hřích od svatosti, moderní katechismy stále větší měrou překypují relativismem.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



ad katechismy, Bible, modlitba (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 09:40:14 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Kvůli relativistickému mlžení řady moderních katechismů a lidí těmi katechismy ovlivněných, rozumím Gojimově nedůvěře, ba až pohrdání katechismy.
Avšak moderní teologie na teologických fakultách mlží a relativizuje daleko víc než nejhorší katechismy. Proto se domnívám, že víra laiků, kteří čtou katechismus a nikoliv vysokoškolská skripta, bývá daleko přímočařejší, a proto čistší, než víra vysokoškolsky vzdělaných duchovních.
V minulých staletích stačilo, aby se věřící laici modlili, jak jim radila Církev, znali víceméně zpaměti katechismus (tj. stručné vysvětlení celé Bible) a konali z víry dobré skutky lásky.
Dnes je třeba znát celou Bibli a modlit se po vzoru Žalmů, neboť v moderních církevních modlitbách schází respekt před svatým Bohem a z Boha se dělá pouhý "kámoš", čili kamarád, kterého mohu přemluvit a který mi stejně musí vše prominout. Z moderních katechismů se též vypařila úcta k Bohu, zmizel strach těžce a ohavně hřešit.
Proto je třeba se vrátit k původnímu zdroji všech katechismů, k Starému a Novému zákonu. Bibli je opět třeba číst celou a poznat tak jejího Ducha, v němž je napsána. Znalost pouhých několika veršů v dnešní odpadlické době nestačí.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Čtvrtek, 28. prosinec 2006 @ 22:43:05 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Drahy Lukin


Len som chcel vediet, ci viec comu vlastne veris. Zistil som, ze si iba dalsim katolikom, ktori vobec nevie zdovodnit svoje ucenie. Nevies vysvetlit ani zakladne katolicke herezie.
Pokial nevies ako odpovedat, pytas sa na to iste dookola, zahovaras, alebo pouzivas osobne vypady a urazky. Len aby si ochranil pohansky kult Bohyne - Matky.

Tu je zoznam otazok na ktore som od Lukina nikdy nedostal priamu odpoved, napriek asi 10 vyzvam a viem ze ani nikdy nedostanem:

1.Jezisovy bratia podla Lukina neboli jezisovy bratia. A koho teda boli??? respektive koho boli potom synovia?
2. Kde je v Pisme presne napisane ze maria je bohorodicka? (Vyraz matka mojho pana nieje to iste ako bohorodicka)
3.Nemal Jozef intimny pomer s vlastnou manzelkou Mariou, t.j Maria nemala vlastne dalsie deti s Jozefom? A kde je takato vazna vec napisana?
4.Ako je mozne ze Maria zrovna nebola medzi ucenikmi ktorych Jezis oznacil za svoju Matku a bratov? A to vsetko vtedy, ked by mal vlastne svoju Matku oznacit za blahoslavenu, prehlasil svoje rodisko za uplne bez viery.
5.V case ked Jezis svoj dom oznacil ako bez viery, tam maria podla Lukina ani nebola alebo sa jej to ani netykalo. Kde potom bola? Nebola Maria Jezisova matka? ... a dokonca Lukin tvrdi, ze Marino pochybovanie o Jezisovom bozstve je normalne, a zmiesal Jezisov boj v getsemanskej zahrade s marinymi pochybnostami.

Nevidis Lukin, ako katolicizmus hnusne prekruca Bozie slovo?



Maria - matka Boží byla Synem varována (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 11:35:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Proč Pán Ježíš jistého dne mluvil málo uctivě o své mamince "Kdo je má matka?"
Protože tím dal jasně najevo, že v Božím královstí On Mesiáš nikomu, ani tomu kdo ho kojil, nenadržuje. Tam platí pro každého stejné podmínky. Blízkým tak jako rodina, matka, bratři jsou Mesiášovi všichni, kteří plní Boží vůli. Kdo neplní Boží vůli, i když Kristu říká Pane, Pane, toho Kristus nikdy nepoznal - tzn. ten nepatří do jeho rodiny.
Neuctivou odpovědí chtěl Kristus ukázat, že počít, porodit, kojit Mesiáše, to k spáse nestačí. Pravděpodobně tím svou maminku Marii varoval, aby nepadla do hříchu. Ona se varovat nechala a zůstala neposkvrněnou druhou Evou, tou ženou zaslíbenou v Ráji. Viz Genesis 3,15: „Mezi tebe a ženu položím nepřátelství, i mezi símě tvé a símě její. Ono ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu."

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 12:21:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Ježíš Kristus byl bezhříšností druhým Adamem. Marie byla bezhříšností druhou Evou.
Kristus byl kromě bezhříšnosti zároveň i Synem Božím, druhou Boží osobou v Boží Trojici. Bůh se vtělením do lůna Marie Panny stal i člověkem. Takže od okamžiku zázračného početí je Ježíš Kristus Bohočlověkem. Maria zůstala pouze ženou, nestala se Bohočlověkem. Bůh Syn v jejím těle přebýval jen a pouze 9 měsíců těhotenství. Pak po porodu žil Bůh Syn od těla Marie odděleně. Marie byla faktickou Bohonosičkou 9 měsíců, Bohorodičkou pouze v okamžiku porodu. Protože však žádná jiná žena neporodila Ježíše Krista, tak tento 1 skutek dobře odlišuje Marii od všech ostatních žen. Tak jako byl rybář Šimon-třtina pojmenován Kefasem-Petrem-skálou či částí skály, tak se Marie dá pracovně pojmenovat Bohorodičkou za podmínek, že přesně definujeme, co se tím myslí a nemyslí.

Bezhříšný Bohočlověk Kristus byl pokoušen na poušti Satanem k hříchu. Nezhřešil.
Marie, maminka Krista byla pokoušena Satanem skrze vlastní rodinu - bratry (bratrance) Ježíšovy. Když to vedlo téměř k hříchu, Kristus jí varováním pomohl a ona nepadla, zůstala přečistou.

Myslí si Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 12:56:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Někteří tvrdí, že Josef byl ženat jen s Marií Pannou. A ti bratři (de facto bratranci) Ježíšovi, byli synové Alfeovi = Kleofášovi.

Výraz Kleofáš byl v ekumenickém překladu nalezen celkem 2-krát:

Jan 19,25
U Ježíšova kříže stály jeho matka a SESTRA JEHO MATKY, MARIE KLEOFÁŠOVA a Marie Magdalská.

Lukáš 24,18
Jeden z nich, jménem Kleofáš, mu odpověděl: "Ty jsi asi jediný z Jeruzaléma, kdo neví, co se tam v těchto dnech stalo!"


Výraz Alfe byl v ekumenickém překladu nalezen celkem 5-krát:

Lukáš 6,15
Matouše, Tomáše, Jakuba Alfeova, Šimona zvaného Zélóta,

Marek 2,14
A když šel dál, viděl Leviho, syna Alfeova, jak sedí v celnici, a řekl mu: "Pojď za mnou!" On vstal a šel za ním.

Marek 3,18
Ondřeje, Filipa, Bartoloměje, Matouše, Tomáše, Jakuba Alfeova, Tadeáše, Šimona Kananejského

Matouš 10,3
Filip, Bartoloměj, Tomáš, celník Matouš, Jakub Alfeův, Tadeáš,

Skutky 1,13
Když přišli do města, vystoupili do horní místnosti domu, kde pobývali. Byli to Petr, Jan, Jakub, Ondřej, Filip a Tomáš, Bartoloměj a Matouš, Jakub Alfeův, Šimon Zélóta a Juda Jakubův.



Maria mohla vstát z mrtvých a být nanebevzata (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 15:55:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Četl jsem výzkum jistých archeologů adventistického vyznání, čili nekatolíků, kteří zkoumali hrobky Abrahama, Izáka a Jákoba. Jejich kosti však v hrobkách nenalezli. Oni jsou přesvědčeni, že Abraham a další praotcové Izraele vstali tělesně z mrtvých podle evangelia, kde je psáno
Matouš, 27.kapitola:
27,50 Ale Ježíš znovu vykřikl mocným hlasem a skonal.
27,51 A hle, chrámová opona se roztrhla vpůli odshora až dolů, země se zatřásla, skály pukaly,
27,52 hroby se otevřely a mnohá těla zesnulých svatých byla vzkříšena;
27,53 vyšli z hrobů a po jeho vzkříšení vstoupili do svatého města a mnohým je zjevili.

Je logické, že po vzkříšení se už do hrobu tito lidé nevrátili, ale odešli spolu se vzkříšeným Kristem. Čili v Nebi je už 2000 let s Kristem dost svatých Izraelců.
Proto nepokládám za problém, aby Bůh vzkřísil a nanebevzal Pannu Marii dříve než většinu ostatních křesťanů. Vždyť ona patřila do skupiny Izraelitů. Tam jsou trochu jiná pravidla - viz např. těch 144 000 izraelských paniců ze Zjevení.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Katolíci postavili sochy P.Marii, baptisté B.Grahamovi (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 16:16:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Katolíci postavili sochy, pravoslavní nakreslili ikony ztvárňující přibližnou podobu Panny Marie až poté, co ze Země Maria odešla do věčné slávy dle Zjevení 12.kapitoly.
Zjevení 12,1-18 (EKUM)

12,1 A ukázalo se veliké znamení na nebi: Žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy.
12,2 Ta žena byla těhotná a křičela v bolestech, neboť přišla její hodina.
12,3 Tu se ukázalo na nebi jiné znamení: Veliký ohnivý drak s deseti rohy a sedmi hlavami, a na každé hlavě měl královskou korunu.
12,4 Ocasem smetl třetinu hvězd z nebe a svrhl je na zem. A drak se postavil před ženu, aby pohltil její dítě, jakmile se narodí.
12,5 Ona porodila dítě, syna, který má železnou berlou pást všechny národy; ale dítě bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu.
12,6 Žena pak uprchla na poušť, kde jí Bůh připravil útočiště, aby tam o ni bylo postáráno po tisíc dvě stě šedesát dní.
12,7 A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
12,8 Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.
12,9 A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
12,10 A slyšel jsem mocný hlas v nebi: "Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
12,11 Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
12,12 Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá."
12,13 Když drak viděl, že je svržen na zem, začal pronásledovat ženu, která porodila syna.
12,14 Ale té ženě byla dána dvě mocná orlí křídla, aby mohla uletět na poušť do svého útočistě, kde ukryta před hadem byla zachodávna při životě rok a dva roky a polovinu roku.
12,15 A had za ní vychrlil ze chřátnu proud vody jako řeku, aby ji smetl.
12,16 Ale země přispěla ženě na pomoc, otevřela ústa a pohltila tu řeku, kterou drak vychrlil.
12,17 Drak v hněvu vůči té ženě rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
12,18 A drak se postavil na břeh moře.

Jsem přesvědčen, že kdyby Panna Maria odpadla od víry a měla být zavržena (čemuž nevěřím, ač Ty Gojime tomu možná věříš), tak by o tom byla v Bibli zpráva.

Baptisté zhruba před půl rokem postavili sochu Billyho Grahama v USA. Byla to tehdy velká sláva, zúčastnili se Grahamovci, slavní evangelikálové i bývalý prezident Bush starší.
Vše se koná k slávě B. Grahama, ač není vůbec jisté, zda se do nebe dostane. Viz ty hereze o spasení nekřesťanů, které v posledních 10-15 letech veřejně hlásal. Sami baptisté ty jeho bludy v USA i zde v Čechách kritizují.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Starobylý pravoslavný a katolický komár, moderní liberální velbloud (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 16:56:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Termín Maria královna vesmíru, sošky, ikony
Od Seraphim na...

Termín Maria královna vesmíru, pokud ho katolíci používají, pravděpodobně vyplývá z textu Zjevení 12.kapitoly.
Zjevení 12,1 (EKUM)
"A ukázalo se veliké znamení na nebi: Žena oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy."

V Evropě katolíci někdy nosí sošky Panny Marie, v Rusku někdy pravoslavní ikony Panny Marie v průvodu. Proč?
Dnes se to dělá zřídka, v minulosti kdy byly národy negramotné, to bylo běžné. Negramotní lidé potřebovali viditelný obraz či sochu (nosili a nosí se také obrazy a sochy Ježíše Krista), povzbuzovalo to jejich víru. Tak jako dnes povzbuzuje naši víru obrázková dětská Bible, zfilmovaný životopis Mojžíše či apoštola Pavla, zfilmovaný příběh Krista, nebo apoštola Pavla.
Že někdo sošku Krista či Panny Marie políbil či pohladil? No a co!
Hlavní, že se neklaněl soše Antikrista a nepřijal znamení 666 na své čelo či ruku.
Nepokládám sochy či ikony Panny Marie za sochy Antikrista. Ten Antikrist (Šelma) totiž ještě veřejně nepřišel.
Nepopírám, že některé sošky Panny Marie někdo vyrobil třeba i podle falešného vidění, či si je zcela vymyslel. Takže nejsou přesně takové, jak Marie vypadala či vypadá. Jsem však přesvědčen, že skoro každý dospělý katolík ví, že nejde o fotografii či prostorovou fotografii Panny Marie, takže ta vnější nepřesnost tak moc nevadí.
Kdo z malířů dětských protestantských Biblí měl pravé vidění Krista? Asi skoro nikdo, přesto ho malují a negramotným dětem to pomáhá k víře. Když dítě spontánně políbí v knížce Pána Ježíše, také to není modloslužba.
Jsem přesvědčen, že protestanté vidí modloslužbu tam, kde není, ale tam kde skutečně je, ji nevnímají. Cedí katolického a pravoslavného prastarého komára, ale modernímu liberálnímu velbloudu klidně umožní projít.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Mariánsky nemariánská zbožnost dnešních Slováků (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 17:55:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Problémem dnešních katolíků jsou falešná zjevení údajné Panny Marie. Ta falešná mariánská zjevení nastala ve 20.století. My pravoslavní neuznáváme ani fatimské zjevení údajné Panny Marie ve Fatimě r.1917, ani zjevování se údajné Panny Marie v Medžugorje od r.1981.
Podle mého poznání je na fatimském zjevení bludné to, že údajná Panna Marie tam slíbila katolíkům, že když aspoň jednou za život absolvují 5 svatých přijímání během 5 po sobě následujích měsíců každou 1.sobotu a pomodlí se k tomu růženec tak na 100% nebudou v budoucnu zavrženi. Takovéto sliby předem pokládám za blud, neboť svádí k nezodpovědnosti, k nenásledování Krista každého dne, včetně každodenního nesení svého kříže. Dalším fatimským bludem je podle mého názoru fatimský přídavek k růženci: "Pane Ježíši odpusť nám naše hříchy, uchraň nás od pekelného ohně a PŘIVEĎ DO NEBE VŠECHNY DUŠE, ZVLÁŠTĚ TY, KTERÉ TVÉHO MILOSRDENSTVÍ NEJVÍCE POTŘEBUJÍ." To co jsem zvýraznil velkými písmeny pokládám za blud, neboť katolíky modlící se růženec to svádí k víře v liduprázdné Peklo. Proč prosit Pána Ježíše, aby přivedl do nebe všechny duše, když Kristus řekl, že mnoho lidí půjde po široké cestě vedoucí do zavržení? Je třeba modlitebně zápasit za obrácení konkrétních lidí v konkrétních národech. Obrácení všech do jednoho, čili vyprázdnění Pekla však Kristus neslíbil. I větu ZVLÁŠTĚ TY, KTERÉ TVÉHO MILOSRDENSTVÍ NEJVÍCE POTŘEBUJÍ pokládám za záměrně matoucí. Milosrdenství Boží přece potřebuje úplně každý člověk, neboť každý je nesvatým, každý je hříšníkem, každému chybí sláva Boží - čili věta je opět zamaskovaným bludem liduprázdného Pekla.

Medžugorje pokládám za blud proto, že tam údajná Panna Maria slíbila, že těm kteří zemřou coby muslimové nehrozí věčné zavržení.
To je lež.
Muslimové přece potřebují ke své spáse uvěřit, že skutečně zemřelý Kristus vstal z mrtvých, protože je Bohem Synem. Muslimové však pokládají Krista za zázračně narozeného pouhého člověka proroka a nic víc. Křesťany, kteří vyznávají, že Kristus je nejen člověk, ale i Bůh pokládají za lháře a občas je kvůli tomu popravují.

Slovenští katolíci velmi uctívají právě fatimskou Marii a medžugorskou Marii. Tyto 2 Marie, však nejsou skutečnou biblickou Marií Pannou. Protože víra v blud škodí, tak tato víra Slovákům škodí. Když slepý (anděl světlosti - Satan je zaslepený, slepý nenávistí k Bohu a lidem) vede slepého, oba do jámy padnou - pravil Pán Ježíš v evangeliu.

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Maria a Zjevení 12.kapitola (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pátek, 29. prosinec 2006 @ 23:29:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Je to velmi prosté. Jestliže Ježíš Kristus je z Jeho vlastního láskyplného rozhodnutí bratrem všech upřímných křesťanů, pak je Bůh Otec jejich adoptivním otcem skrze Ježíše Krista, pak Ježíšova maminka Marie je opět adoptivně i maminkou naší - nás křesťanů. Sám Ježíš to naznačil, když na kříži mluvil k Janovi a své mamince: "To je Tvá matka (adoptivní, neboť vlastní matka Janova tehdy žila - nedávno přemlouvala své syny Jakuba a Jana, aby si u Krista vyžádali to nejlepší postavení v Božím království), ženo, to je Tvůj syn."
Kvůli tomuto velmi jednoduchému přímočarému výkladu nemám žádný problém chápat 12.kapitolu Zjevení, že mluví o Panně Marii. Doplním to do textu velkými písmeny v závorce - pro názornost:
Zjevení 12,1-18 (ekum)

12,1 A ukázalo se veliké znamení na nebi: Žena (MARIE) oděná sluncem, s měsícem pod nohama a s korunou dvanácti hvězd kolem hlavy.(MARIA JE KORUNOU DOKONALOSTI 12 IZRAELSKÝCH POKOLENÍ)
12,2 Ta žena byla těhotná (MARIE PŘED PORODEM JEŽÍŠKA) a křičela v bolestech, neboť přišla její hodina.
12,3 Tu se ukázalo na nebi jiné znamení: Veliký ohnivý drak s deseti rohy a sedmi hlavami, a na každé hlavě měl královskou korunu.
12,4 Ocasem smetl třetinu hvězd z nebe a svrhl je na zem. A drak se postavil před ženu (MARII), aby pohltil její dítě, jakmile se narodí (HERODES INSPIROVÁN SATANEM PLÁNOVAL VRAŽDU JEŽÍŠKA).
12,5 Ona (MARIA) porodila dítě, syna (JEŽÍŠE KRISTA), který má železnou berlou pást všechny národy; ale dítě (PO VZKŘÍŠENÍ A NANEBEVZETÍ) bylo přeneseno k Bohu a jeho trůnu.
12,6 Žena (MARIE BYLA PRONÁSLEDOVÁNA ŽIDY, KTEŘÍ CHTĚLI ZAVRAŽDIT MATKU VZKŘÍŠENÉHO MESIÁŠE, A PROTO) pak uprchla na poušť, kde jí Bůh připravil útočiště, aby tam o ni bylo postáráno po tisíc dvě stě šedesát dní.
12,7 A strhla se bitva na nebi: Michael a jeho andělé se utkali s drakem.
12,8 Drak i jeho andělé bojovali, ale nezvítězili, a nebylo již pro ně místa v nebi.
12,9 A veliký drak, ten dávný had, zvaný ďábel a satan, který sváděl celý svět, byl svržen na zem a s ním i jeho andělé.
12,10 A slyšel jsem mocný hlas v nebi: "Nyní přišlo spasení, moc a království našeho Boha i vláda jeho Mesiáše; neboť byl svržen žalobce našich bratří, který je před Bohem osočoval dnem i nocí.
12,11 Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti.
12,12 Proto jásejte, nebesa a všichni, kdo v nich přebýváte! Běda však zemi i moři, neboť sestoupil k vám ďábel, plný zlosti, protože ví, jak málo času mu zbývá."
12,13 Když drak viděl, že je svržen na zem, začal pronásledovat ženu (MARII), která porodila syna (JEŽÍŠE).
12,14 Ale té ženě byla dána dvě mocná orlí křídla, aby mohla uletět na poušť do svého útočistě, kde ukryta před hadem byla zachodávna při životě rok a dva roky a polovinu roku. (DÉLKA JE PODOBNÁ JAKO DÉLKA DOBY PRONÁSLEDOVÁNÍ ZA BUDOUCÍHO ANTIKRISTA)
12,15 A had za ní vychrlil ze chřátnu proud vody jako řeku, aby ji smetl.
12,16 Ale země přispěla ženě na pomoc, otevřela ústa a pohltila tu řeku, kterou drak vychrlil.
12,17 Drak v hněvu vůči té ženě (MARII) rozpoutal válku proti ostatnímu jejímu potomstvu, proti těm, kdo zachovávají přikázání Boží a drží se svědectví Ježíšova.
12,18 A drak se postavil na břeh moře. (A NÁSLEDUJE INFORMACE O PRONÁSLEDOVÁNÍ V BUDOUCÍM ČASE ANTIKRISTA)

Je vhodné doplnit protoevangeliem z Genesis 3,15 "Mezi tebe (SATANE) a ženu (MARII) položím nepřátelství, i mezi símě tvé (SÍMĚ SATANOVO - LHÁŘE) a símě její (DÍTĚ MARIINO, ČILI KRISTA, KTERÝ JE PRAVDOU A MILOVNÍKY PRAVDY- ADOPTIVNÍ DĚTI MARIE). Ono (JEŽÍŠ KRISTUS) ti rozdrtí hlavu a ty jemu rozdrtíš patu." (NA KŘÍŽI A PAK V PRÁZDNÉM HROBU VZKŘÍŠENÉHO KRISTA BYLA ROZDRCENA SATANOVA HLAVA. ROZDRCENOU PATOU BYLO ZMUČENÉ A PO 3 DNY USMRCENÉ JEŽÍŠOVO TĚLO)

Je logické, že Satan nesmírně nenávidí nejen Bohočlověka Krista, ale i toho pouhého člověka, který Krista porodil, čili Marii.
Proto se snaží skutečnou zbožnost ke Kristu a úctu k Marii co nejvíc pošpinit, znehodnotit. Proto tak rád vymýšlí falešná zjevení údajného Krista i údajné Marie. Tím se vysmívá Bohu i Marii drze do tváře.

Možná mi namítneš: A kde je místo pro Ducha svatého? Inu, v této pasáži textu Bible (Zjevení 12, Genesis 3,15) se o Duchu svatém mlčí. Avšak jistě i tam působí, neboť Duch svatý inspiroval tuto pasáž. Duch svatý je náš učitel i Utěšitel, jak řekl Pán Ježíš.

Napsal: Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Rozdíl mezi Duchem svatým a Marií, falešná vidění připravují vládu islámu (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Sobota, 30. prosinec 2006 @ 08:23:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Rozdíl mezi Duchem svatým a Marií Pannou je nekonečně velký.
Duch svatý je Bůh, třetí osoba Boží Trojice. Maria je pouhým člověkem, Bohu věrnou ženou, která počala a porodila lidství Ježíše Krista. Kristus i když se narodil jako člověk, tak zůstal Bohem, druhou osobou Boží Trojice. Protože Kristus zůstal Bohem, tak jen a pouze kvůli tomu pravoslavní a katolíci označují Marii termínem matka Boží, Bohorodička.

Podle slov Pána Ježíše ze 3.kapitoly Janova evangelia dochází ke znovuzrození do stavu Božího dítěte skrze Ducha svatého.
Kdo nebyl skrze Ducha svatého znovuzrozen, ten ještě není křesťanem.
Jan 3
1 Mezi farizeji byl člověk jménem Nikodém, člen židovské rady.
2 Ten přišel k Ježíšovi v noci a řekl mu: "Mistře, víme, že jsi učitel, který přišel od Boha. Neboť nikdo nemůže činit ta znamení, která činíš ty, není-li Bůh s ním."
3 Ježíš mu odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit království Boží."
4 Nikodém mu řekl: "Jak se může člověk narodit, když už je starý? Nemůže přece vstoupit do těla své matky a podruhé se narodit."
5 Ježíš odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího.
6 Co se narodilo z těla, je tělo, co se narodilo z Ducha, je duch.
7 Nediv se, že jsem ti řekl: Musíte se narodit znovu.
8 Vítr vane kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha."
9 Nikodém se ho otázal: "Jak se to může stát?"
10 Ježíš mu řekl: "Ty jsi učitel Izraele, a tohle nevíš?
11 Amen, amen, pravím tobě, že mluvíme o tom, co známe, a svědčíme o tom, co jsme viděli, ale vy naše svědectví nepřijímáte.
12 Jestliže nevěříte, když jsem vám mluvil o pozemských věcech, jak uvěříte, budu-li mluvit o nebeských?
13 Nikdo nevstoupil na nebesa, leč ten, který sestoupil z nebes, Syn člověka.
14 Jako Mojžíš vyvýšil hada na poušti, tak musí být vyvýšen Syn člověka,
15 aby každý, kdo v něho věří, měl život věčný.
16 Neboť Bůh tak miloval svět, že dal svého jediného Syna, aby žádný, kdo v něho věří, nezahynul, ale měl život věčný.
17 Vždyť Bůh neposlal svého Syna na svět, aby soudil, ale aby skrze něj byl svět spasen.
18 Kdo v něho věří, není souzen. Kdo nevěří, je již odsouzen, neboť neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
19 Soud pak je v tom, že světlo přišlo na svět, ale lidé si zamilovali více tmu než světlo, protože jejich skutky byly zlé.
20 Neboť každý, kdo dělá něco špatného, nenávidí světlo a nepřichází k světlu, aby jeho skutky nevyšly najevo.
21 Kdo však činí pravdu, přichází ke světlu, aby se ukázalo, že jeho skutky jsou vykonány v Bohu."

Dle slov Pána Ježíše v Jan 3,5 Ježíš odpověděl: "Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a z Ducha, nemůže vejít do království Božího."

K novému - věčnému životu se my křesťané rodíme z Ducha svatého, nikoliv z Marie Panny. Takže Duch svatý je pak naší porodní matkou. Staneme-li se však znovuzrozenými křesťany, pak jsme se stali bratry a sestrami Ježíše Krista a to znamená, že jsme se jistým způsobem automaticky stali také dětmi Panny Marie. Marie nás neznovuzrodila, neporodila. Marie porodila jen a pouze Ježíše Krista. Avšak kdo je znovuzrozením a konáním Boží vůle bratrem a sestrou Ježíše Krista, ten je automaticky i dítětem, síměm Panny Marie, ženy z Genesis 3,15 a ze Zjevení 12,17. O znovuzrozeném automaticky platí to, co řekl umírající Pán Ježíš apoštolu Janovi: "Hle, matka tvá". NIC VÍC, ŽÁDNÝ TAJEMNĚ SKRYTÝ ĎÁBELSKÝ OKULTISMUS V TOM NEVIDÍM. Okultismus vidím jen a pouze ve Fatimě a v Medžugorji, kde se dle mého vědomí a svědomí biblická Panna Marie nezjevila. Zjevila se tam pouze její falešná kopie, doprovázená i komplexem ďáblem zinscenovaných zázraků. Podobně jako kouzelníci v Egyptě dokázali okopírovat některé Mojžíšovy zázraky, stejně tak je tomu i ve 20.století ve Fatimě a Medžugorji. Proč? To jsem vysvětlil už v jiném komentáři. Styl obou těchto zjevení je velmi profesionální, ale je to styl farizejského ANO i NE zároveň. Ve Fatimském zjevení se pravdivě mluví o Pekle plném lidí, ale vzápětí jsou křesťané tímto zjevením nabádáni, aby toto Peklo svými modlitbami fatimsky pozměněného růžence zcela vyprázdnili. Cílem je tedy nastolit mezi katolíky modernistickou bludnou víru v liduprázdné Peklo.
Medžugorje opakuje toto ANO i NE zároveň ohledně Pekla. Zároveň připravuje nástup vládnoucího islámu do Evropy, když tvrdí, že nekřesťanští muslimové vstupují smrtí do Nebe. Nápadné je i to, že Fatima je také název nejoblíbenější dcery (či manželky-prosím upřesněte mě) zakladatele islámu Mohameda.
Informoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Miloslav v Sobota, 13. leden 2007 @ 17:12:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://miloslav.pletanek@prolife.cz

"Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na trůn" (Zjev 3,21).

V růženci se za slovem Ježíš v modlitbě Zdrávas Maria říká "který tě v nebi korunoval"

Mnohým vadí, že na to nenajdou odkaz v Písmu Svatém, ale moji milovaní je přece psáno , že by bylo možno toho říci více, ale nerozuměli bychom tomu. Nicméně pokud máme i my šanci usednout na trůn se všemi anděli i svatými oč větší místo na trůnu má Panna Maria o které je řečeno "že ji budou blahoslavit... proto nemám problém věřit, že je Panna Maria královnou, která byla na nebi korunovaná a má přední místo u Božího trůnu a to před všemi živími anděli a svatými.



Re: Maria - matka Boží (Skóre: 1)
Vložil: Gojim v Neděle, 14. leden 2007 @ 19:46:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ta lahkost a bravurnost s akou prekrucas Bozie slovo:

Nikdy si necital:

Jeremiáš 7:18  Deti zbierajú drevo a otcovia zakladajú oheň, kým ženy miesia cesto, aby pripravili koláče kráľovnej nebies a obetujú úliatby iným bohom, aby ma zarmucovali.

Porovname to s protibiblickym katolickym katechizmom:

# 966 „Napokon bola Nepoškvrnená Panna – uchránená nedotknutá od akejkoľvek škvrny dedičného hriechu – po skončení pozemského života vzatá s telom i dušou do nebeskej slávy a Pán ju povýšil za Kráľovnú vesmíru, aby sa tak plnšie pripodobnila svojmu Synovi, Pánovi pánov a víťazovi nad hriechom a smrťou.“
­526 Nanebovzatie presvätej Panny je výnimočnou účasťou na zmŕtvychvstaní jej Syna a anticipovaním vzkriesenia ostatných kresťanov:
“Pri svojom pôrode si si zachovala panenstvo, pri svojom usnutí si neopustila svet, dosiahla si prameň života, ty, ktorá si počala živého Boha a svojimi modlitbami oslobodíš naše duše od smrti.



Stránka vygenerována za: 1.12 sekundy