Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Syntezator
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477801
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče
Vloženo Středa, 08. listopad 2006 @ 16:29:21 CET Vložil: Bolek

Zkoušky poslal Nepřihlášený

Seminář pro poradce a kouče NCD   ČEA si dovoluje pozvat stávající i potenciální kouče NCD na setkání, které se uskuteční 2. prosince 2006.

Na programu bude mimo jiné: Moderovaná diskuse na téma – Práce se staršovstvy/vedením sborů – příčiny úspěchů a neúspěchů, Informační blok (tvorba nové národní normy, novelizace dotazníku NCD, nový online systém získávání profilů NCD, představení nově vydané literatury k NCD a možném dotisku materiálů v češtině nebo překladu dalších titulů, představení a možné využití nabídky na koučovaní českých sborů Christophem Schalkem, Moderovaná diskuse ve skupinách – nejnižší faktory – Evangelizace zaměřená na potřeby, Vroucí zbožnost, Inspirativní bohoslužba, atd. Více informací a přihlášku najdete na /NCD/Skoleni


"ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče" | Přihlásit/Vytvořit účet | 56 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Středa, 08. listopad 2006 @ 17:59:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V pondělí jsem potkal kamaráda, bratra Jarka V. ze Slova života. Když jsem se ho zeptal na koučování, tak nevěděl, co to je.

Slovo života je prokazatelně charismatická církev...

Karels



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Středa, 08. listopad 2006 @ 18:30:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluvil jsem na tohle téma s lidma z jednoho AC a taky nevěděli, je to jen vykonstruovaná mediální bublina.



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 00:06:59 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Celý výšeuvedený rozhovor dokumentuje, co je Pastýř za manipulátora!

- 22:59 se objevuje Vladislavova glosa k tématu, adresovaná Karlovi

- 23:05 odpovídá Pastýř ironickou poznámkou o smíření

- 23:14 mu pokojně odpovídá Vladislav toto:
"Křesťan má získávat další učedníky a poslouchat své vedoucí, to je biblické. Jestliže získá dva nové křesťany, pak Haleluja."
Zdůrazňuji slovo SVÉ vedoucí.

- 23:32 se mu snaží podsunout Pastýř myšlenku, že vedoucím je tzv. kouč

- 23:39 mu oponuje Vladislav, že to neřekl, a dodává, že to "spíš by se dalo uvažovat o apoštolech."

- 23:54 ho Pastýř obvinil, že se "prořekl" a ptá se ho na "naddenominační" apoštoly.

- 00:07 to opět uvádí Vladislav na pravou míru a připomíná, že přece reagoval na Karla. Kromě toho vyznává, že skutečně věří tomu, že lidé mohou mít apoštolské pomazání.

- 00:29 už Pastýř svými kejklemi zamotal hlavu všem, takže tvrdí, že tento rozhovor mezi nimi začal Vladislav, ačkoli si každý může ověřit, že je to obráceně.
A dál se snaží chytit nezkušeného a v rozhovoru poctivého Vladislava do pavučin své apologetiky, rozvíjeje svou oblíbenou ideu o naddenominačnosti.

A JÁ SE PTÁM:

Opravdu si musíme nechat líbit, aby takoví inkvizitoři zasévali do Božího lidu černé myšlenky, kdy se má zdát, že je zlé povolávat učedníky, je zlé rozmnožovat, co nám Bůh svěřil, a člověk by se asi měl stydět, že ještě věří na apoštolské pomazání?

A nikdo si nevšimne, že tento dávno profláknutý naddenominační apologeta se snaží všechno, co Bůh působí MEZI námi, diskvalifikovat slovem "naddenominační"? Člověk, který pomlouvá všechny církve, jen vlastní denominace se svou klávesnicí nedotkne?
"Apoštol apartheidu" že neustále vrtá do hlav těch, od kterých chce býti oddělen?

Olin




Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 07:09:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oline,
Moc děkuji za zastání. V mnohém s tebou souhlasím (tady na Granu), v tomto případě bych ale celý rozhovor mezi mnou a pastýřem nepovažoval (zatím?) za manipulaci, ale za vyjasňování pojmů. Možná už máte častými diskuzemi na sebe vybudovanou určitou alergii, proto bych sem rád přispěl svou emocionálně nezaangažovanou troškou do mlýna.
To pastýř:
1. Nebráním se spojovat termín kouč a vedoucí. V mnoha církvích se ale (a na tom se shodneme s Karlem a asi i s Olinem) výraz kouč nepoužívá a přesto mají své vedoucí, a to je biblické. A ty je třeba poslouchat. Koučové nejspíš neexistují a pokud ano, tak je to jen provozní výraz pro člověka, který má zájem a pečuje o ovce (např. zavolá, jak se jim vede- ty asi řekneš „koučink po telefonu“).
2. Uplatňování autority je zase zavádějící termín. Nikdy jsem nezažil apoštola, který by prosazoval nějaké své vidění věcí v konkrétním sboru. Vždy se snaží povzbudit, podpořit, přinést pohled zvenčí. Naddenominační je pouze v tom smyslu (ne že by byl co do významu nad denominacemi), že navštíví sbor bez ohledu na jeho nálepku u vchodu. Důležité je, mají-li o jeho návštěvu v tom sboru zájem.



Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 09. listopad 2006 @ 17:02:48 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Vladimíre,

přepisuji Ti tedy bez jakýchkoliv vysvětlivek, či vsuvek, originál naší diskuse:


Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 22:59:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Koučink je opředen podivnou hysterií a přitom, jak se zdá, se málokde praktikuje. Kritici už zase cedí komára, místo aby se smířili s bratříma.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v23:05:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Smíření. Moje řeč! Jeho projevem by podle mne mělo být to, že každý kritik dobrovolně požádá o osobního kouče a do konce roku se minimálně dvakrát zmultiplikuje.

Pastýř

Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 23:14:04 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Používáš jen zdiskreditovanou (a možná neprávem) terminologii na to, co je správné. Křesťan má získávat další učedníky a poslouchat své vedoucí, to je biblické. Jestliže získá dva nové křesťany, pak Haleluja.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v 23:32:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Takže je to tedy pravda, že kouč je vedoucím, kterého bychom měli poslouchat? Že by ti kritici měli přeci jenom pravdu, že naddenominační koučové nás chtějí vést?

Pastýř

Od vladislav v Středa, 08. listopad 2006 v 23:39:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

O naddenominačních koučích nebyla řeč- to snad by se dalo uvažovat spíš o apoštolech, kteří slouží v různých sborech a denominacích- myslel jsem vedoucí v místním sboru.

Od Pastýř v Středa, 08. listopad 2006 v 23:54:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Tak si to tedy zrekapitulujme:

1) Článek popisuje naddenominačního kouče, který je nabízen církvi.

2) Ty jsi napsal o potřebě smíření mezi kritiky a patrně žastánci koučinku.

3) Já jsem napsal, že smíření by se mělo projevit přijetím osobního kouče a multiplikací ze strany kritiků.

4) Ty jsi řekl, že používám možná neprávem zdiskreditované pojmy. Podle Tebe křesťan má získávat další učedníky (tedy multiplikace) a poslouchat své vedoucí (tedy kouče), to je biblické.

5) Já jsem se tedy zeptal, zda jsou naddenominační koučové onimi vedoucími, které jsi zmiňoval?

Předpokládám tedy, že jsi si své prořeknutí velmi dobře uvědomil a nyní mluvíš o vedoucích ve sboru. Budeš-li chtít, můžeš to tvrdit. Otázkou ale je, proč jsi zmiňoval vedoucí sboru, když řeč byla o koučích?

Pastýř

P. S. Ty také zastáváš učení naddenominačních apoštolech?

Od vladislav v Čtvrtek, 09. listopad 2006 v 00:07:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Reagoval jsem na poznámku uživatele Karelse, který psal, že se s koučinkem jeho známý v charismatické církvi nesetkal. Myslím si, že kritici multiplikace a koučinku se ho bojí neprávem- vždyť v církvi nejsou manažeři, ale bratři a sestry a vše je přizpůsobováno pro potřeby církve (ne naopak). Pak tyto techniky mohou pomoci k šíření Božího království i k získání duchovní disciplíny. Věřím na osoby, které mají zvláštní apoštolské pomazání a slouží ve více sborech povzbuzením a podporou, nebo zakládají nové sbory.

Od Pastýř v Čtvrtek, 09. listopad 2006 v 00:29:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Milý Vladislave,

dík za odpověď. Tak to já i v manažerovi (koučovi - vždyť koučink je manažerskou technikou) vidím bratra, byť s ním nesouhlasím. Přesto bych se tedy rád zeptal:

1. Reagoval jsi evidentně na mne, nikoliv na Karla! Ani Karel však nemluvil o vedoucích v církvi. Proč jsi je tedy zmiňoval, když se nyní bráníš spojovat titul "kouč" s úřadem vedoucího?

2. Když jsem mluvil o naddenominační službě, a Ty jsi vzpomenul apoštoly (předpokládám, že osoba s "apoštolským pomazáním" je kulantněji řečeno totéž), domníváš se, že tito apoštolové uplatňují svoji autoritu i nad denominacemi ve kterých nejsou členy?

Nechci být konfrontační, ale nezačal jsem si já.

Pastýř
------------------------------------------------------------------------------------------------

Podle mne po celou dobu šlo o navazující diskusi, kde každý může posoudit návaznost. Nerad bych Ti křivdil, ale zdá se mi, že diskuse byla logická, návazná.

Nicméně svojí poznámkou o apoštolech jsi mne přivedl na zajímavou myšlenku:

Apoštolové u nás též působili naddenominačně, šlo jim o vztahy, neuznávali denominace a chtěli směřovat církev. Vytvořili paracírkevní organizaci, která se realizovala prostřednictvím různých skupinek, školení, seminářů, zakládala regiony a nakonec chtěla sloučit círve a stále hledala nějaké zahraniční apoštoly.

Koučové u nás též působí naddenominačně, jde jim o vztahy a skrze své materiály chtějí školit vedoucí církví a tím je de facto směřují. Též vytvořili paracírkevní organizaci, která se realizuje prostřednictvím různých skupinek, školení, seminářů, chce zakládat regiony a stále jsou zde nějací zahraniční koučové.

I tato vlna samozřejmě opadne, ale je mi líto těch mladých lidí, kteří se snadno nadchnou. Co s nimi, až vlna opadne a oni budou zklamaní, když další instantní metoda, široce aplikovaná na církev, nepřinese slibované užitky?

S pozdravem,

Pastýř










Re: ČEA nabízí českým církvím zkušeného kouče (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Pátek, 10. listopad 2006 @ 22:52:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Přeci jen, Vladislave, když jsem se hlouběji zamyslel, jedno mi zde nesedí. Jako že nevěřím na novodobé apoštoly resp. nevěřím, že ti, které jsem poznal a kteří se za ně vydávají, jimi ve skutečnosti jsou, mám jeden problém. Do pravomoci a odpovědnosti apoštolů patřilo mimo jiné ustanovování do služby (Tt 1,5) a vykonávání kázně (1 Tim 1,20). Myslíš, že by například kazatel KS (považovaný za apoštola) směl vykonávat kázeň a ustanovovat kazatele v BJB? Nejsem znalcem baptistů, ale jistě zde existují pravidla, za jakých podmínek se tyto věci dějí a kdo je pověřen je například v obecné shodě vysluhovat resp. vykonávat. Nedovedu si představit, že by to nebyl ten, kdo má danou církví potvrzenou zodpovědnost, tedy konkrétní služebník BJB. Pokud by tedy nějaký charismatický naddenominační apoštol chtěl svoji autoritu uplatňovat i za hranicemi své denominace, tedy konkrétně v BJB, pak on, i ti, kteří by takovouto jeho službu přijímali, by se museli provinit vůči svým řádům. Nemyslíš?

Takovýto apoštol má tedy dvě možnosti. 1) Sloužit třeba jakou kouč a jen navazovat vztahy, ovlivňovat, směřovat a vyučovat, aniž by měl konkrétní, svěřenou pravomoc, a je tedy nepolapitelný. Nebo je zde jiná možnost: 2) vstoupit do BJB, projít regulérními volbami a pak ovlivňovat zevnitř. Tam je ovšem milý apoštol korigovatelný a odvolatelný.

První variantu proto považuji za nemístnou manipulaci a přelézání ohrad, aniž by dotyčný byl jakkoliv sám káznitelný nebo dokonce vyloučitelný. Druhou variantu považuji za nereálnou, neboť dnešní apoštolové jsou přeci povolání Bohem a nebudou se snižovat k tomu, aby jim lidé „pod nimi“ nějak vyjadřovali důvěru nebo je dokonce mohli káznit. Správný, dnešní apoštol, vstupuje na cizí půdu a směřuje a ovlivňuje, školí a získává, ale má ze své podstaty proti nucené korekci a případnému vyloučení imunitu.

Pastýř



Stránka vygenerována za: 0.60 sekundy