Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 424 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473113
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha?
Vloženo Pondělí, 06. listopad 2006 @ 13:31:12 CET Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal akceS

Ježíš sám prohlašuje:

"Mé ovce slyší můj hlas a já je znám a následují mě. Já jim dávám věčný život a nezahynou navěky a nikdo je nevytrhne z mé ruky. Můj Otec, který mi je dal, je větší nade všechny a nikdo je nemůže vytrhnout z ruky mého Otce. Já a Otec jsme jedno." Jan 10,27-30

Všimni si: Ježíš říká, že dává, ne že dá věčný život. Když čteme v Bibli o věčném životě, shledáváme, že věřící lidé mají věčný život již nyní, za svého života na této zemi. Věčný život není hudba budoucnosti. Věčný život začíná už dnes. Pro věřícího člověka začíná věčný život ve chvíli, kdy se vírou obrací k Pánu Ježíši jako ke svému Spasiteli od hříchů a všech jeho následků.

Ježíš říká:

"Amen, amen, říkám vám: Kdo slyší mé slovo a věří Tomu, který mě poslal, má věčný život a nepřijde na soud, ale již přešel ze smrti do života"' Jan 5,24

Všimněme si zde tří skutečností. Věřící člověk, podle slov Pána Ježíše, má život věčný. Tady se neříká: Bude mít, nýbrž "má" - již nyní má věčný život. Každý věřící člověk bez rozdílu.

Za druhé, věřící člověk nepodléhá soudu: "na soud nepřijde". Soud je teprve v budoucnosti. Nevěřící člověk však, člověk bez Krista, již je odsouzen, pokud se skrze víru nesmíří s Bohem.

A konečně za třetí: Věřící člověk již přešel ze smrti do života. Minulý čas: již přešel, již se to stalo, je to hotová věc.

Ježíš říká: "Amen, amen, říkám vám: Kdo věří ve mne, má věčný život." Jan 6,47

Jan píše: "Kdo má Syna, má život, kdo nemá Syna Božího, nemá život. Tyto věci píšu vám, kteří věříte ve jméno Božího Syna, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste i nadále věřili ve jméno Božího Syna." 1. Jan 5,11-13

Bůh nám tedy ve svém slově jasně ukazuje, že můžeme a máme vědět, že jsme účastníky věčného života. Důraz je na slově vědět, ne doufat, ne myslet si, nýbrž vědět!

Spasení není výsledkem našeho úsilí, naší činnosti a práce. Kdyby bylo spasení - tedy záchrana před hříchem a všemi jeho následky - výsledkem naší činnosti a našich dobrých skutků, pak bychom je docela jistě dříve nebo později ztratili. Avšak spasení není výsledkem našich dobrých skutků, našich zásluh, našeho úsilí. Proto je nemůžeme ztratit. Člověk, který se spoléhá na Boží přízeň a odpuštění, jako na důsledek svého dobrého života, dobrého chování, který si mysli, že si spasení musí u Boha něčím zasloužit, že se musí "polepšit", aby ho Bůh vůbec nějak přijal a s ním jednal, takový člověk neporozuměl významu Božího slova, nechápe evangeliu a se vší pravděpodobnosti ani není spasen.

Apoštol Pavel píše: "Milostí jste skrze víru spaseni. Není to z vás - je to Boží dar; není to ze skutků, aby se někdo chlubil. Jsme přece Jeho dílo." Ef 2,8-10a

Tento biblický verš mluví o spasení v minulém čase. Spasení bylo již bylo vykonáno a dokonáno. To, čeho bylo ke spasení člověka zapotřebí, všechno to se již stalo. Dokonalé a hotové dílo spasení pak přijímáme vírou.

Spasení tedy není proces nějakého vylepšování, zdokonalování. Spasení je vykonaný čin, jehož platnost ve svých životech přijímáme vírou. "Milostí tedy jste spaseni", píše apoštol Pavel. Co je to milost? Milost v této souvislosti je nezasloužená Boží přízeň. Bůh jedná, aniž by požadoval jakou odměnu za to, co pro člověka vykonal. Milost automaticky a naprosto logicky vylučuje platnost jakýchkoli zásluh z naší strany. Když hovoříme o milosti, také tím předpokládáme, že se jedná o někoho vinného, o člověka, který se vůči Bohu provinil, jemuž Bůh svou milost projevuje.

"Milostí jste skrze víru spaseni…" Ef 2,8

Je důležité abychom si uvědomili, že apoštol neříká: "milostí budete spaseni", ale "jste spaseni". Moje spasení je již hotovo, vykonáno jednou provždy. Tak to vidí Bůh a tak musíme na své spasení pohlížet i my.

"Skrze víru". Víra je zprostředkovatelem přijetí Božího spasení. Není to něco, čím bychom Bohu za naše spasení platili, protože jinak bychom nemohli hovořit o spasení z milosti. Víra není nic jiného, než to, že se člověk cele a bezvýhradně spolehne na Ježíše Krista. Ve víře se člověk obrací na Boha, aby při něm vykonal to, co on sám ve své síle vykonat nemůže. Když nám v rodině onemocní dítě, voláme lékaře. Tím uznáváme svou neschopnost dítěti pomoci a ve víře se obracíme na toho, kdo pomoci může. Lékaři tím dáváme jen příležitost, aby ukázal, co dovede. Vírou dáváme Bohu příležitost, aby nás zachránil, aby z nás učinil nové lidi.

"Jsem si jist, - píše apoštol Pavel - že Ten, který ve vás začal dobré dílo, je dovede až do konce v den Ježíše Krista." Fil 1,6

Ten samý Bůh, který v nás začal "dobré dílo", Ten ho také dokoná. Boží dílo je naprosto nezávislé na našem jednání. Není podmíněno tím, co uděláme nebo neuděláme my. Nezáleží vůbec na nás, ale záleží pouze na něm, co On koná a vykoná. Jestliže Bůh začal své dílo při tobě, pak ho také dokoná. Tím si můžeš být jednou provždy jist. Bůh tě už nespustí ze zřetele. Bůh není jako člověk, neodvádí poloviční práci. Nemusíš být zoufalý, když se podíváš na svou slabost a nedokonalost. Velká útěcha spočívá v tom, když si uvědomíme, že to není naše dílo, ale Boží dílo. My to nezvládneme, ale Bůh to s námi zvládne. On přijde s námi k cíli, On své dobré dílo při nás dokoná.

Jiří Sečka, KCO Náchod


" Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 55 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 15:40:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Diky za skvely clanek,

ktery se vlastne doplnuje s clankem predchozim.

Nezbyva nez souhlasit.

zdravi
reformovany



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 16:30:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj akceS, naprostý souhlas. Až na jednu větu, kterou jsi napsal: ///Člověk, který se spoléhá na Boží přízeň a odpuštění, jako na důsledek svého dobrého života, dobrého chování, který si mysli, že si spasení musí u Boha něčím zasloužit, že se musí "polepšit", aby ho Bůh vůbec nějak přijal a s ním jednal, takový člověk neporozuměl významu Božího slova, nechápe evangeliu a se vší pravděpodobnosti ani není spasen./// Toto se vztahuje pouze na člověka, který, by tímto způsobem chtěl přijít ke Kristu, aniž byl před tím již spasen. Ale na příkladu Galatských a Židů vidíme, že tito věřící, přestože se obrátili ke svým skutkům, nepřestali být spasenými bratry. Spaseni byli na základě prvního jednání víry. Byli znovuzrozeni a proto již o svoji spásu nemohou přijít ani obrácením se k zákonu. Zhřešili vážným hříchem nevěry, za který mohou být přísně potrestáni v OHNI, ale nepřestali být spasenými. Pokud by totiž byla pravda, že všichni křesťané, kteří se spoléhají na své vlastní skutky ohledně spásy nebyli spaseni, pak by na př. na zde na Granu bylo jen několik málo spasených, protože většina zde věří, že svými případnými zlými skutky mohou o spásu přijít, což je také popření Boží milosti a neporozumění dílu Páně na kříži. Skutečnost je ale taková, že mnozí z nás jsme prošli touto cestou, kdy jsme doufali sami v sebe ohledně naší spásy a přesto jsme ( pokud jsme znovuzrozeni ), byli spaseni. Teprve zjevení od Boha z Jeho Slova, této naší pošetilosti učinilo konec. Měj se dobře



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 16:49:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
A co tento text braři?
Tehdy se jasně pozná, čí jistota spasení byla domýšlivá.

Zjevení Janovo 14.kapitola, následující verše:
9 Za nimi letěl třetí anděl a volal mocným hlasem: "Kdo kleká před šelmou a před její sochou, kdo přijímá její cejch na čelo či na ruku,
10 bude pít víno Božího rozhorlení, které Bůh nalévá neředěné do číše svého hněvu; a bude mučen ohněm a sírou před svatými anděly a před Beránkem.
11 A jeho muka neuhasnou na věky věků a dnem ani nocí nedojde pokoje ten, kdo kleká před šelmou a jejím obrazem a nechal si vtisknout její jméno.
12 ZDE SE UKÁŽE VYTRVALOST SVATÝCH, KTEŘÍ ZACHOVÁVAJÍ BOŽÍ PŘIKÁZÁNÍ A VĚRNOST JEŽÍŠI."
13 A SLYŠEL JSEM HLAS Z NEBE: "PIŠ: OD TÉTO CHVÍLE JSOU BLAHOSLAVENI MRTVÍ, KTEŘÍ UMÍRAJÍ V PÁNU.
Ano, praví Duch, ať odpočinou od svých prací, neboť jejich skutky jdou s nimi."

Právě tyto verše posilovaly (a posilují) křesťanské mučedníky ve všech staletích a na všech místech světa, aby Krista nezradili.

Mám velkou obavu, že jakmile si křesťan, žijící v časech té hrozné Šelmy, začne sebevědomně říkat: "Já jsem předurčený, vyvolený, spasený, mě přijetí znamení Šelmy nemůže navěky ohrozit!", tak právě tento křesťan pravděpodobně přijme znamení Šelmy a podle verše č.11: " jeho muka neuhasnou na věky věků".

Ne nadarmo píše apoštol Pavel: Kdo stojíš, hleď abys nepadl!
Jinde je psáno, že s bázní a třesením máme konat své spasení.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 16:55:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já přídám taky jeden text: "A proto ten, kdo si myslí, že stojí, ať si dá pozor, aby nepadl." (1 Corinthians 10:12), pokud by to bylo všechno tak jasné, měl by smysl tento text?

Karels



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: Olin v Pondělí, 06. listopad 2006 @ 20:50:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Jiří, to cos sem poslal, je bez debat. To je i moje evangelium, udělals mi tím radost.

Přesto je moje evangelium s tím, co sem píší reformovaný a gregorius, nekompatibilní. přitom i oni s tebou souhlasí.

Jak je to možné? Podle mě je to tím, že to, co "se" tu poslední dobou neustále rozebírá o "předurčení" a "věčné spáse", jsou jen prázdné spekulace nad biblickými verši. Nic to neznamená.
Co naopak platí a znamená: Jaký přístup k Písmu a jaký přístup k životu s Bohem osobně a prakticky máme?

Olin



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Úterý, 07. listopad 2006 @ 03:11:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro Gregoria i Olina,

když jsem odcházel z křesťanských sborů, tak jsem si vzal za záminku jako jeden z mnoha důvodů odchodu tady tu teologii - jednou spasen, provždy spasen. Je jasné, že to byla jenom záminka. Teologie většinou nebývá důvodem odchodu z církve, tím pravým důvodem jsou mezilidské vztahy...

Otázka, kterou se už i ptal Olin. Co ta teologie vypůsobí? Mně skoro připadá, mám jenom takový dojem, že teologie, jednou spase pro vždy spasen působí laxnost mezi křesťany. Pokud uvěřím, už to nemůžu ztratit, pokud někdo odpadne, tak neměl tu správnou víru - což podle mě vede k nezájmu o spásu svého sourozence ve víře, boj o víru druhého člověka, bratra, sestry.

Ale mohu se mýlit...

Karels



Re: Existuje jistota spasení, nebo je to jen pouhá domýšlivost a duchovní pýcha? (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Úterý, 07. listopad 2006 @ 08:24:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Promiňte, že se zde vnutím se svým poněkud nesouhlasným tvrzením.

Věřím, že člověk, který uvěřil může padnout a přijít o své spasení z Boží milosti. Pozbyde-li totiž to, co je podmínkou spasení, totiž víru v Krista Ježíše, která není mrtvá jen tehdy, pokud je potvrzována skutky milosti, pak nutně přichází o své spasení a o Boží milost. bez víry není spásy. A víra to není jen tlachání, ale život. Kdo vskutku uvěřil, ten již nemůže žít jako by nevěřil. Jeho víra by nebyla pravá.

Srovnejte tedy tyto verše Písma:

Židům 2,1-3 (EKUM)

2,1 Proto se tím více musíme držet toho, co jsme slyšeli, abychom nebyli stržení proudem.
2,2 Jestliže už slovo zákona, které vyslovili andělé, bylo pevné a každý přestupek i každá neposlušnost došla spravedlivé odplaty,
2,3 jak bychom mohli uniknout my, pohrdneme-li tak slavným spasením? První je zvěstoval sám Pán, a ti, kdo uslyšeli, dosvědčili toto spasení i nám;

Židům 6,4-9 (EKUM)

6,4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
6,5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6,6 a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch.
6,7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
6,8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.
6,9 I když takto mluvíme, jsme o vás přesvědčeni, milovaní, že jste na dobré cestě ke spáse.

Židům 10,26-31 (EKUM)

10,26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
10,27 ale jen s hrozným soudem a "žárem ohně, který stráví Boží odpůrce".
10,28 Už ten, kdo pohrdne zákonem Mojžíšovým, nedojde slitování a propadá smrti na základě svědectví dvou nebo tří svědků.
10,29 Pomyslete, oč hroznějšího trestu si zaslouží ten, kdo zneuctí Božího Syna a za nic nemá krev smlouvy, jíž byl posvěcen, a tak se vysmívá Duchu milosti.
10,30 Vždyť víme, kdo řekl: "Já budu trestat, má je odplata." A jinde: "Pán bude soudit svůj lid."
10,31 Je hrozné upadnout do ruky živého Boha.

Římanům 6,15-23 (EKUM)

6,15 Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!
6,16 Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti.
6,17 Díky Bohu za to, že jste sice byli služebníky hříchu, ale potom jste se ze srdce přiklonili k tomu učení, které vám bylo odevzdáno.
6,18 A tak jste byli osvobozeni od hříchu a stali jste se služebníky spravedlnosti.
6,19 Mluvím názorně z ohledu na vaši lidskou slabost: Jako jste se dříve propůjčovali k službě nečistotě a nepravosti k bezbožnému životu, tak se nyní dejte do služby spravedlnosti k posvěcení.
6,20 Když jste byli služebníky hříchu, měli jste svobodu od spravedlnosti;
6,21 jaký jste tehdy měli užitek z toho, zač se nyní stydíte? Konec toho všeho je přece smrt.
6,22 Avšak nyní, když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
6,23 Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.

Uvedel jsem především oddílky z listu Židům, ale zcela záměrně na závěr z listu Římanům.

Jak si můžete myslet, že poté, co jsme uvěřili, můžeme si žít jak se nám zachce a přesto budeme ospravedlněni od hříchů? Můžeme snad získat věčný život u Boha, když si žijeme jak se nám zachce? Hroznému trestu a odsouzení dojde ten, kdo takto smýšlí a jedná. Nikdo neunikne trestu! Jakbychom mohli uniknout my? Proč počítáte s obětí za své hříchy, když svévolně zhřešíte? Ale já mám v každém z vás doufání, že takto nesmýšlíte. Jestliže se rozhodnete žít ve svévoli, pak zapomeňte na Kristovu oběť. Je to pohrdáním jeho oběti. Daleko většího odsouzení si zaslouží ten, kdo takto začne žít poté, co uvěřil. Není možno s takovým znovu začínat. Není snad zneuctěním Kristovy krve a těla, jeho oběti, když člověk začne žít svévolným životem? Jak si můžete myslet, že takový bude žít na věky s Bohem?

Jistě, nikdo nepřijde o věčný život, ale záleží na tom, kde tento věčný život stráví.

A nezapomeňte, že každé prorocké slovo musí dojít naplnění. A naplní se při těch, kdo v době jeho naplnění budou shledáni věrni (či nevěrni) slovu, které bylo předpovězeno od Boha. Do té doby máme věčný život v naději a v naději a víře jej žijeme, ale co je nyní nadějí a vírou, jednou se stane skutečností, ale jen při těch, kdo zachovali onu víru a naději, tedy žili nyní to, co jednou se stane skutečností. Tak ten, kdo nyní takto žije, ten vskutku má život věčný. A neznamená to žít ze své vlastní síly, ale z moci Ducha Kristova. Ale kdo začal poté žít svévolně, ten nežije životem věčným, neboť jím pohrdl. Rozhodl se žít jinak. Ne podle přikázání Božích, která jsou věčným životem. Rozhodl se žít svévolně, tedy v hříchu, a tak nemá život věčný a neobdrží jej na věčnosti, již nyní žije ve smrti a život v hříchu, který vede ke smrti si vyvolil. Měl na výběr, ale sám si zvolil. Zvolil si hřích a smrt.

Kdo uvěřil, nemůže žít svévolně. Kdo uvěřil má žít ve spravedlnosti, jestliže takto žije, pak již vskutku přešel ze smrti do života.

Nemyslete si, že člověk který v Krista věří, smí žít svévolně v hříchu a nepočítat s hrozným žárem ohně, který stráví Boží odpůrce.

Jestliže takto vnímáte Boží milost, že každý na koho Bůh ukáže prstem, bude spasen, a klidně si potom může žít, jak se mu zachce, pak tím zle skreslujete Boží milost. A z Boha činíte nespravedlivého soudce.

Promiňte mi mé rozhořčení, nemyslím to zle.

Ale rozhodně pro mne platí: Kdo říká že věří, a třebas vskutku je mu i dosvědčeno, že kdysi žil v milosti Boží a nesl ovoce Ducha, pakli by tento se rozhodl pro život ve svévoli a stále tvrdil, že věří v Krista a že bude spasen, pak tento člověk je namyšlený, domýšlivý, pyšný a pohrdá Boží milostí. Takový pozbyl věčného života a ztratil to, co zprvu měl. Jak život věčný u Boha, tak spasení, tak víru.... Přišel o vše, co kdysi měl. Jako pes se vrátil k vlastním zvratkům. Odvrátil se od zrcadla a zapoměl na svůj vzhled. Jako podsvinče zase se válí v bahně.

Platí pro něho tato slova Písma:
Ř11,20 ...., ty však stojíš vírou. Nepovyšuj se, ale boj se!
11,21 Jestliže Bůh neušetřil přirozených větví, tím spíše neušetří tebe!
11,22 Považ dobrotu i přísnost Boží: přísnost k těm, kteří odpadli, avšak dobrotu Boží k tobě, budeš-li se jeho dobroty držet. Jinak i ty budeš vyťat......

Je v Písmu dosti varování.....

Omlouvám se, nechci se s nikým přít, Bůh rozsuď.

Když tak uvažujete o druhých..... zkuste to přirovnat k sobě. Myslíte si, že získáte věčný život u Boha a nebudete odsouzeni s hříšníky, ale budete sdílet úděl se spravedlivými, když si začnete žít, jak se vám zlíbí? Zkuste to, a odpovězte si. Snad i svědomí a Duch svatý vás zarazí. Zkuste si žít v hříchu a myslet na Boží spásu a odpuštění vašich hříchů Kristovou obětí. Hřešte a pijte z kalicha jeho krve a jezte jeho tělo pod způsobami vína a chleba, a myslete na Boží milost a ne na odsouzení. Chlácholte se jak chcete, snad se vám podaří umlčet svědomí a Ducha. A až se vám to podaří, pak snad pochopíte.

Petr Šíma





Logické důvody proč nelze ztratit věčný život (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Úterý, 07. listopad 2006 @ 09:08:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Logické důvody proč nelze ztratit věčný život

Zatím jsme si uváděli biblické verše, které nám ukazují, že věčný život nelze ztratit. Nyní si uveďme i několik důvodů logických.
Život věčný trval pět let
K takovémuto absurdnímu závěru musíme dospět, když se o někom prohlásí, že byl 5 let Božím služebníkem, ale pak ztratil věčný život. 5 let – to je na věčnost dost málo.

Co by se muselo stát, aby opravdu obrácený křesťan ztratil věčný život?
Když už někdo z Boží milosti uvěřil v Pána Ježíše Krista, co by ho mohlo přimět, aby své rozhodnutí radikálně změnil a Krista se zřekl? Snad nějaká životní situace? Ale vždyť je psáno:

Ř 8,28
Víme, že všechno napomáhá k dobrému těm, kdo milují Boha, kdo jsou povoláni podle jeho rozhodnutí.

Nebo snad falešné učení? Ale vždyť jsme výše uváděli verš, který ukazuje, že vyvolené není možné svést (Mt 24,24). Nebo si snad někdo myslí, že člověk, který se jeden den rozhodne pro Krista, se o pět let později probudí a jen tak bez příčiny se rozhodne proti Kristu? Pokud by bylo možné, aby se jeden a ten samý člověk rozhodl bez příčiny jinak v čase B, než se předtím rozhodl v čase A, pak jsou lidská rozhodnutí produktem nějakého generátoru náhody. A říká-li se takovému generátoru náhody „svobodná vůle“ a tvrdí-li se, že jí člověk bude mít i v Božím království, tak potom bude možné ztratit spasení i na věčnosti a být pak z ráje uvržen do ohnivého jezera.

A jestliže Bůh ví, že někdo ztratí věčný život v 87, tak proč ho nenechá jednoduše zemřít třeba v 85, kdy ještě spasen je? A není vlastně nejlepší věc, která právě uvěřivšího křesťana může potkat, to, že ho ihned na ulici srazí auto? Co kdyby odpadl už zítra? Doufám, že výše položenými otázkami se podařilo ukázat, jak je absurdní představa, že by někdo snad „ztratil život věčný.“




Stránka vygenerována za: 0.87 sekundy