Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 241, komentářů celkem: 429557, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 583 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481159
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Kdo jsou činitelé nepravosti?
Vloženo Čtvrtek, 14. září 2006 @ 08:15:59 CEST Vložil: Bolek

Zamyšlení poslal Karels



Kdo jsou činitelé nepravosti?

Vzal jsem si za cíl zodpovědět nesnadnou otázku. Vzal jsem si za cíl zodpovědět, kdo jsou činitelé nepravostí פעלי און [poale aven]. Nesnadnou otázkou je z toho důvodu, že i v komentářích o činitelích nepravosti jsem se toho moc nedozvěděl. Asi jedním z nejústřednějších textů, nejznámějších textů, který hovoří o činitelích nepravosti je: „A tehdyť jim vyznám, že jsem vás nikdy neznal. Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.“ (Matouš 7:23; Bible kralická) Je to řeč Našeho Pána a Spasitele Ježíše Krista o činitelích nepravosti.

V dnešní společnosti, společnosti dneška se všeobecné mínění toho, co je morálka zcela určitě posunulo oproti morálce člověka žijícího v dobách dávno minulých, v dobách z před 2000 roků. Ale naši morálku, křesťanskou morálku neutváří svět ve kterém žijeme, nýbrž Boží slovo. Naše morálka, křesťanská morálka je „formovaná“ Božím slovem, přesněji pochopením Božího slova. Osobně si nemyslím, že mám patent na nejsprávnější výklad Božího slova, ale pokusím se Boží slovo spolu s vámi vyložit. Při vyslovení spojení – „činitelé nepravosti“, co si pod tím můžeme představit, bratři a sestry? Zcela určitě to, co zmínil ve svém článku Eleazar: Rozbor Galatským 5,19-5,21 ; skutky jako je necudnost, nečistota, bezuzdnost, modlářství, čarodějství, rozbroje, hádky, žárlivost, vášeň, podlost, rozpory, rozkoly, závist, opilství, nestřídmost a podobné věci. Myslím si, domnívám se, že tady tyto skutky by se „vešly“ do kategorie činitel nepravosti. Každý kdo se dopustí necudnosti, nečistoty, bezuzdnosti, modlářství, čarodějství, rozbrojí atd. je činitelem nepravosti. Pomiňme nevěřící svět, slovo o činitelích nepravostí je řečen k nám, kteří patříme Pánu Bohu. Pán Ježíš nás varuje, že pokud se budeme dopouštět nepravostí, tak se k němu nebude Ježíš znát! Jak hrozné je to slovo pro nás pro všechny křesťany. Znám, nebo jsem znal některé, kteří jsou činitelé nepravosti? Jistě! Ještě před svým obrácením jsem se setkal s mužem, který sice tvrdil, že je věřící, vyznávající křesťan a že chodí každou neděli do církve, ale chování tohoto křesťana tomu neodpovídalo. Téměř každý den býval dotyčný křesťan opilý, a tak jistě nedělal čest Pánu Ježíši. Tento bratr je v nebezpečí, že mu Pán Ježíš v Den onen řekne: „Odejděte ode mne, činitelé nepravosti.“ S tímto postřehem, s tímto poznáním jsem se především nechtěl s vámi sdílet, bratři a sestry. Co mě zaujalo mnohem více na kategorii – činitelé nepravosti, je zcela něco jiného, něco odlišného. Když jsem si pročetl všechna místa, kde je výskyt tohoto sousloví činitelé nepravosti, tak jsou to opravdu lidé páchající nějaký konkrétní špatný čin, špatný skutek. Ale co mě překvapilo, co mě téměř šokovalo, že činitelé nepravosti jsou nazváni i lidé, kteří smýšlejí zle o svém bližním. Text z biblické knihy Žalmů to dokládá: „Mezi lidi svévolné mě nezařazuj, mezi pachatele ničemností. S bližním rozmlouvají o pokoji, ale v srdci mají zlobu.“ (Žalm 28:3) Když jsem přemýšlel, kdo s božích mužů a božích žen rozmlouval s bližním o pokoji, ale v srdci měl zlobu, nenapadl mě nejprve nikdo. Po nějaké chvíli mě paradoxně přišel na mysl král David. Proč král David a v které životní situaci s bližním rozmlouval o pokoji a ve svém srdci měl zlobu? David se ve svém životě dopustil zcela jistě mnoha hříchů, ale o některých jeho hříších se můžeme dočíst i ve Svatých textech Bible. Je to hřích smilstva krále Davida s Bat-šebou. Pro tuto úvahu si povšimněme jednání krále Davida s manželem Bat-šeby, jednání krále Davida s Uriášem. Celý příběh je zaznamenaný v 2 Sam 11:1-27. David mluví s Chetejcem Uriášem v pokoji, ale v Davidově srdci se rodí zloba, v Davidově srdci se rodí hřích. David ve svém srdci přemýšlí, jak by se Chetejce Uriáše zbavil. Nakonec to skončilo smrtí Uriáše. Jiný příklad, který můžeme nalézt ve Svatých textech Bible je Jidáš a jeho zrada Pána Ježíše. „Jeho zrádce s nimi domluvil znamení: 'Koho políbím, ten to je; toho zatkněte.' A hned přistoupil k Ježíšovi a řekl: 'Buď zdráv, Mistře', a políbil ho.“ To je konkrétní biblický příklad lstivého chování Jidáše. Jidáš hovoří s Ježíšem docela nevinně, ale přesto v Jidášově srdci pokoj není. Zatímco v Jidášově případě nebylo poskytnuto Jidášovi místo ku pokání, v případě krále Davida ano. David činil pokání, postil se a Pán Bůh mu odpustil jeho těžký hřích. Král David složil řadu Žalmů, krásných Žalmů. V jednom svém Žalmu se král David vyznává ze svého hříchu: „Srdce čisté stvoř mi, ó Bože, a ducha přímého obnov u vnitřnostech mých.“ (Žalm 51:12; Bible kralická) Proseb Davida v tomto Žalmu je celá řada, mě však upoutala tady tato prosba. Král David, hříšník David nám tak dává návod, jak prosit o smilování, jak činit pokání před Bohem. Když se proviníme, když jsme s druhým člověkem nejednali na rovinu, potom máme prosit jako David o odpuštění hříchů (Žalm 51:11), o čisté srdce a o to, aby nám Pán Bůh obnovil přímého ducha v našem nitru. (Žalm 51:12) Může se stát, že v našich životech sice jednáme v našich slovech s druhými lidmi i s nevěřícími lidmi jakoby slušně, korektně. Avšak v našem srdci, v našem smýšlení se skrývá zlost, nenávist, možná i pohrdáme druhými lidmi. Potom jsme ale podle Svatých textů Bible „klasifikováni“ jako činitelé nepravosti. Na to je jediný lék a tímto lékem je modlitba, prosba k Našemu Nebeskému Otci skrze Pána Ježíše. Modlitba o to, aby nám Bůh odpustil hříchy a aby v nás Bůh stvořil srdce čisté a obnovil v nás ducha přímého. Karels


"Kdo jsou činitelé nepravosti?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 12 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo jsou činitelé nepravosti? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 08:33:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemyslím si, že by se do kategorie činitel nepravosti "vešel" ten, kdo se občas rozčílí na svého bližního, nebo je mu někdo nesympatický.

Karels



Re: Kdo jsou činitelé nepravosti? (Skóre: 1)
Vložil: Karels (haohan@seznam.cz) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 10:30:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Chci se omluvit za gramatickou hrubku: Když jsem přemýšlel, kdo s božích mužů a božích žen

Tam má být samozřejmě z. Nevím, zda to jsou vhodné příklady - David a Jidáš, mohl jsem namísto nich třeba uvést krále Saula.

Karels




Re: Kdo jsou činitelé nepravosti? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Čtvrtek, 14. září 2006 @ 13:57:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jen malá poznámka k větě " Zatímco v Jidášově případě nebylo poskytnuto Jidášovi místo ku pokání" . Já na tohle téma měl jednou kázání a myslím si, že Jidáš měl přiležitost k pokání: Jak ve chvíli, kdy odešel od večeřadla, tak i při Ježíšově zatýkání, kdy se ho Ježíš zeptal : "Příteli, nač jsi přišel" . Ježíš věděl co je v jeho srdci, čím se zabývá a znal jeho myšlení viz. Jan 2: 24 - 25. O to víc mě fascinuje Boží láska, která dokáže dát šanci k pokání tím, že zrádce takto osloví. Jidáš měl padnout na kolena a vyznat svůj hřích ! Neudělal to před tím, ani teď. Bůh mu dal několik možností, několik vyhraněných okamžiků, kdy se měl rozhodnout ke skutku smělosti a odvahy a pokání učinit.



Všichni jsme činitelé nepravostí- nedělní nostalgie (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 17. září 2006 @ 16:15:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Karle, díky za článek.

Mám ráda příběhy božích mužů a žen, s kterými se setkáváme v Bibli, které nám ukazují velké pravdy o člověku, jsou studnicí moudrosti a poučením.

Nějak mě to vrací k tomu v článku vzpomínanému známému příběhu Davida a Urijáše, k té Davidově snaze zaretušovat vlastní hřích před druhými.

Takové to "Davidovo" strojení různých intrik, aby před lidmi bylo všechno OK. Taková ta silná snaha, aby naše maska dobrého člověka byla dokonalá, že je třeba před lidmi schovat svůj hřích, své pochybení i za cenu intrik.

Jak jsme ochotni hluboko klesnout? Jak dalece jsme schopni různě intrikovat, ublížit svým bližním, obětovat je, aby si druzí náhodou nevšimli, že my jsme ti špatní.

A pak ještě jedna naše člověčí pošetilost, která nás neustále provází : naše snaha své špatné činy obhajovat před sebou, retušovat před druhými.

Davidova obhajoba by mohla znít asi tak nějak: "V konečném důsledku přece král David vlastně měl panovnické právo poslat svého oddaného vojáka Urijáše do první linie. A jak všichni známe Urijáše, tak můžeme s naprostou jistotou říci, že pro něho to bylo tou největší ctí, moci umřít pro svého krále.

Avšak před Bohem neukryjeme žádné intriky: „Ale v očích Hospodinových to bylo zlé, co David spáchal.“ Milostivý Bůh nastavil Davidovi zrcadlo a on procitnul, padl na kolena, plakal, činil pokání.

To je jediná cesta, jak z nepravosti ven:

-Bůh nám nastavuje zrcadlo, pomáhá s procitnutím.

-My vyznáváme Bohu svou nepravost, bolestným uvědoměním si své hříšnosti, „pláčem před Bohem“.

-Bůh nás slyší a pomáhá nám znovu se zvednout

To je jediný způsob nápravy našich nepravostí.

A zároveň je třebaže být ve vztahu k bližním, k jejich pochybením , těmi, kteří po vzoru Boha odpouštějí, nabízející pomocnou ruku s neodsuzující láskou. Pomocná ruka ukáže na špatnost, ale bližním nepohrdá (1.Kor. 13 kap.). A to je někdy taky hodně těžké a bez Boží pomoci to mnohdy nedokážeme, trvá nám to někdy hodně dlouho.

rive



Re: Kdo jsou činitelé nepravosti? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pondělí, 18. září 2006 @ 00:16:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Ahoj Karelsi,

jednoduše řečeno:

Činitelé nepravosti jsou ti, kdo nečiní vůli Otce nebeského ( Mt 7,21 ), a kdo neplní Ježíšova Slova
( Mt 7, 26 ).

Ahoj



Stránka vygenerována za: 0.21 sekundy