Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 423 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473656
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Bible a homosexualita: zajimavy link
Vloženo Úterý, 15. srpen 2006 @ 22:21:29 CEST Vložil: Bolek

Partnerství poslal aviaf

Dlouho jsem premyslel, zda (a pripadne jak) tento clanek napsat, ale nakonec se ukazalo, ze uz ho nekdo napsal prede mnou a tak ho sem vlastne mohu jen nalinkovat. Je to sice anglicky, ale clovek, kteremu jde o poznani Pravdy (spise nez o prosazeni sveho nazoru), si s tim jiste rad poradi. Naopak ten, kdo mel vzdycky ve vsem prilis jasno, beztak tento clanek nedocte ani na konec pristiho odstavce.  Jak se Bible stavi k homosexualite?

Na Granu se objevilo v minulosti mnoho clanku a komentaru na toto tema. Vetsina krestanu tvrdi, ze Bible je jasne proti homosexualite. Tim evidentne mysli predevsim - ci vyhradne - fyzickou formu tohoto vztahu: necetl jsem napriklad zadny nazor zatracujici hluboky a laskyplny vztah (podle 2S 1:26) Davida s Jonatanem. Jak ale vyplyva z teto male analyzy, situace je precejen trochu komplikovanejsi. Jejim autorem je americky mennonita Loren L. Johns, ktery o sobe tvrdi, ze neprijima "gay agendu". Nejzajimavejsi je podle meho soudu srolovat na uvedene adrese az k prehledne modrosede tabulce asi v jedne petine stranky, kde jsou uvedeny konkretni pasaze k tematu a jejich mozne vyklady. Mnoho z versu, kterymi tady na Granu nejeden homofob mlati tolerantni lidi po hlave, je tam zkoumano z hlediska sirsho kontextu a vzdy jsou k mani jak vyklad PROTI homosexualite, tak PRO ni. Sudte sami podle sveho uvazeni. Aviaf PS Pro pripad, ze ten link v textu nefunguje, jedna se o adresu http://www.ambs.edu/LJohns/Homosexuality.htm


"Bible a homosexualita: zajimavy link" | Přihlásit/Vytvořit účet | 67 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Ďábel nepovažuje homosexualitu za hřích (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 00:21:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Snaživý propagandisto homosexuality "aviafe"!
Pro křesťana jakékoliv denominace je NEJHORŠÍ DEFINITIVNÍ ODPADNUTÍ, o kterém píše sv. apoštol Pavel v

a) Listě Židům, 6. kapitole, následujících verších:
4 Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého
5 a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku,
6 a pak odpadli, s těmi NENÍ MOŽNO ZNOVU ZAČÍNAT A VÉST JE K POKÁNÍ, PROTOŽE ZNOVU KŘIŽUJÍ BOŽÍHO SYNA A UVÁDĚJÍ HO V POSMĚCH.
7 Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání.
8 Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.

b) Listě Židům, 12. kapitole, následujících verších:
15 Dbejte na to, ať nikdo nepromešká Boží milost; AŤ SE NEROZBUJÍ NĚJAKÝ JEDOVATÝ KOŘEN, který by nakazil mnohé.
16 AŤ NIKDO NENÍ NEVĚRNÝ A BEZBOŽNÝ JAKO EZAU, KTERÝ PRODAL PRVOROZENSTVÍ za jediný pokrm.
17 Víte přece, že když se potom chtěl stát dědicem požehnání, byl odmítnut. NEMĚL UŽ PŘÍLEŽITOST K NÁPRAVĚ, AČKOLIV JI S PLÁČEM HLEDAL.

Tím nejvíce jedovatým kořenem je v 21. století především homosexualita, bisexualita, pedofilie, incest a podobné sexuální "vymoženosti", které v současnosti rozšiřují bývalí křesťané. Tyto hříchy byly považovány ve všech staletích od všech křesťanských misionářů, mučedníků i mučednic za sodomské ohavnosti. Byly vždy a všude všemi opravdu zbožnými křesťany odmítány.
Takto tito duchovně posvěcení křesťané všech staletí rozuměli a vysvětlovali Bibli. Texty Písma svatého těm nejvíce inteligentním, těm průměrným, i těm nejméně inteligentním vysvětloval Duch svatý, který v jejich srdci a v těle jako v chrámu přebýval.
Víru svatých apoštolů a proroků nesmíme v 21. století měnit za víru, kterou nám křesťanům nabízejí od Krista odpadlí američtí a britští homosexuálové, kteří s odpadem od Krista k homosexualitě ztratili a už nemají Ducha svatého. Když Kristu citoval Ďábel Bibli s úmyslem překroutit ji, aby ho oklamal, tak se mu to nepovedlo. Modlím se, aby se to klamání nepovedlo ani Vám „aviafe“
Duchovní Pravoslavné církve
Mgr. Libor Halík PhD.



nic až tak nového .... (Skóre: 1)
Vložil: jarda2005 (jvag@centrum.cz) v Středa, 16. srpen 2006 @ 09:15:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře Aviafe,

nemusíš odkazovat na anglické stránky - podobné úvahy předložila i nějaká komise CČE.

Není to nic nového - konec konců Písmo máme tisíce let a není možné vymyslet něco nového, jen se to třeba jinak vykládá.

Např. zničení Sodomy - v textu PRO se naznačuje více možných (a někdy velice krkolomných výkladů), že šlo vlastně jen o 1) negativně zhodnocené homosexuální hromadné znásilnění 2) nebo proto, že chtěli znásilnit anděle a ne lidi 3) homosexuálními akty se sloužilo jiným bohům. Myslím si, že všechny 3 možnosti jsou špatné a aktuální pro všechny časy může zůstávat ta třetí.

Jako nástin podobného uvažování je uvedeno znásilnění Támar jejím nevlastním bratrem, což by mělo vést dle slov PRO-názorů k odosuzení heterosexuality jako takové - to už asi ani ty nemyslíš vážně? Znásilnění byl a je všude zločin nejvyššího stupně a podle Mojžíšova zákona byl pro oba trest smrti (podrobněji si najdi v Písmu). Samotná heterosexualita tj. čistý vztah muže a ženy je v Písmu Bohem mnohokrát požehnána. Stejně tak je zcela zavržena ta nečistá (znásilnění, kultická či jiná prostituce,...) .

Samotná homosexualita není odsuzována v Písmu co do intencí a vztahů (možno přemýšlet nad vztahem Jonatána a Davida - kteří se jako přátelé milovali více nežli nějakou ženu), ale co se týče skutků tak jednoznačně. Podíváš-li se na nějaké stránky pro homosexuály najdeš na nich především informace jak "bezpečně" konat tyto skutky (nějaké články byly uveřejněny dokonce i na GS) případně kde najít vhodnou osobu, o nějakých huchovních a partnerských věcech se tam moc nepočteš. Podívej se na rodinné stránky např. rodina.cz a tam je téma sexuálních praktik velmi okrajové.

To jen můj názor k Tvému odkazu - máme i české úvahy.

jarda



Re: Bible a homosexualita: zajimavy link (Skóre: 1)
Vložil: jdu v Středa, 16. srpen 2006 @ 09:18:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mluví z tebe pýcha, Serafime, i když tady cituješ Slovo Boží. Pýcha je SMRTELNÝ HŘÍCH, to přece víš! Tak se rychle obrať, a čiň pokání, abys neskončil tam, kam odsuzuješ jiné lidi. Tak zmlkni!!



Re: Bible a homosexualita (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 10:51:41 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Anonymní pane skrývající se za zkratkou "jdu" opět jste mne potupil. Zde jsou Vaše dnešní slova: "Ty jsi úplně mimo Serafime, začínáš blouznit, vypláchli ti mozek, skončíš nejspíš na ulici. Slepče, farizeji a zákoníku!hlupáku a tupče, pokrytče!!"
Opět Vám Děkuji. Od Vás je to pro mne čest, neboť Pán Ježíš pravil v Evangeliu sv. Matouše, 5. kapitole, následujících verších:
11 BLAZE VÁM, KDYŽ VÁS BUDOU TUPIT a pronásledovat a lživě mluvit proti vám všecko zlé kvůli mně.
12 RADUJTE SE A JÁSEJTE, protože máte hojnou odměnu v nebesích; STEJNĚ PRONÁSLEDOVALI I PROROKY, kteří byli před vámi.
13 VY JSTE SŮL ZEMĚ; jestliže však sůl pozbude chuti, čím bude osolena? K ničemu již není, než aby se vyhodila ven a lidé po ní šlapali.
14 Vy jste světlo světa. Nemůže zůstat skryto město ležící na hoře.
15 A když rozsvítí lampu, nestaví ji pod nádobu, ale na svícen; a svítí všem v domě.
16 Tak ať svítí světlo vaše před lidmi, aby viděli vaše dobré skutky a vzdali slávu vašemu Otci v nebesích.
17 Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit.
18 Amen, pravím vám,: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani jediné písmenko ani jediná čárka ze Zákona, dokud se všechno nestane.
19 Kdo by tedy zrušil jediné z těchto nejmenších přikázání a tak učil lidi, bude v království nebeském vyhlášen za nejmenšího; kdo by však zachovával a učil, bude v království nebeském vyhlášen velkým.

Proto Vám ještě jednou děkuji, připravujete mi odměnu v nebesích. Z toho mám jen radost.
Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Re: Bible a homosexualita: kdo jsou provokatéři (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Středa, 16. srpen 2006 @ 11:13:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Louskání velkých článků v cizím jazyce mi dělá potíže, a tak napíši jen tak:
K aviafovi: Homosexuálové jsou několika odrůd. Jedni jsou aktivisté, kteří provokují, rozšiřují a svádějí. Poznají se obvykle podle toho, že jsou veselí. Ti šíří nejčastěji. Zakřiknutí mají problémy se sebou a neprovokují.
Karásek ze Lvovic napsal báseň, kde se zmiňuje, že cítí smutek, když najde vedle sebe ráno na loži muže.
Citový problém je, kde je cit srdce a těla obou jsou podobná. Takoví neprovokují.
K jardovi 2005: (….3) homosexuálními akty se sloužilo jiným bohům. …) Je možné, že společná onanie byla částí nějakého kultu, podobně jako heterosexuální vztah pěstovaný v kultech některých bohyň. Zastánci bohů války se možná i kulticky mrskali důtkami. Máme-li věřit románovému zpracování od G. Flauberta (Salambo), pak zasazovali rány důtkami jeden druhému, aby trpěli a uctívali si tak boha války. Potom byli cvičení na bolest a nějaké šrámy ve skutečném boji je nezastavily.
Nemá to ale paralelu ve středověkých mrskačích a sebemrskačích, kteří to dělali jako opravdové sebepokání, ne pro našeho boha vojny, kterého nemáme.
Dále píšeš: ´…Podíváš-li se na nějaké stránky pro homosexuály najdeš na nich především informace jak "bezpečně" konat tyto skutky…´, ano prý liga homosexuálů vydala příručku, kde je popsaných sto (100) poloh nebo způsobů jak dosáhnout ukojení. Já si jako inovaci spíše představím tisknout špičku mužského údu do ucha ale jak dosáhli toho počtu 100 nemám tušení.
Miro



Re: BĚDA PROPAGÁTORŮM HOMOSEXUALITY (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 11:38:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
13 Běda vám, zákoníci a farizeové (PROPAGÁTOŘI HOMOSEXUALITY), pokrytci! Zavíráte lidem království nebeské, sami nevcházíte a zabraňujete těm, kdo chtějí vejít.
15 Běda vám, zákoníci a farizeové, pokrytci! Obcházíte moře i zemi, abyste získali jednoho novověrce (JEDNOHO KŘESŤANA PRO HOMOSEXUALITU); a když ho získáte, učiníte z něho syna pekla, dvakrát horšího, než jste sami.
Podle Evangelia sv. Matouše 23,13+15 v závorce velkými písmeny zpracoval Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



BĚDA PROPAGÁTORŮM HOMOSEXUALITY ! (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Středa, 16. srpen 2006 @ 13:17:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Bratři a sestry, musím vás se smutkem informovat, že v současnosti existuje (zejména na tzv. západě) celá řada křesťanů, nejen liberálních, ale i tzv. znovuzrozených a tzv. pokřtěných Duchem svatým, kteří odpadli, zradili svého Pána, opustili manželku, manžela, církev a nastěhovali se do postele k homosexuálům, k lesbám, přestoupili do homosexuální "křesťanské" denominace. Některé z těchto odpadlých znám osobně, jiné z internetu, kde vábí normální křesťany, aby k nim přestoupili a vyzkoušeli prý "Boží dar" homosexuálního a lesbického sexu. Je zde příliš mnoho zrady! Proto Kristus bědoval: Evangelium sv. Matouše, 18. kapitola, verš 7.:
7 Běda světu, že svádí k hříchu! Svody sice nutně přicházejí, ale běda tomu, skrze koho přijdou.
Proto BĚDA PROPAGÁTORŮM HOMOSEXUALITY !
Duchovní Pravoslavné církve
Mgr. Libor Halík PhD.



Re: Bible a homosexualita: zajimavy link (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Středa, 16. srpen 2006 @ 15:38:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahojte,

kdo trochu jen zná, ví že mám homesexuály rád stejně jako ostatní lidi. Některé znám. Někteří jsou či byli v blízkosti i mé rodiny. Opovrhování jimi není moc na místě. Nic se tímto nevyřeší. Potřebují slyšet o Kristu a ne zavrhovat.

To však ale nesmí nic měnit na tom, že je nepřípustné, aby praktikující homosexuál byl ve vedení církve. Proč praktikující? Znám člověka v představení církve, který se rozhodl nad svým hříchem panovat. Neuvedu zde jeho jméno. Ví o své náklonnosti k mužům, o svém hříchu uvnitř sebe, ale dosud nad ním panuje. Homosexualitu nazývá pravým jménem, ale přesto ví o své orientaci. Lze takového nazvat homosexuálem podle Písma, když nepraktikuje? Hřích spočívá v každém z nás, ač nám bylo odpuštěno. Nyní se však vydáváme do služby spravedlnosti. Kdo kradl, nesmí více krást, kdo cizoložil, nesmí cizoložit, kdo lhal, nemá lhát, kdo žil homosexuálně, nemá tak již žít.

Z bible opravdu není přípustné, aby člověk praktikující homosexualitu, nebo i jinak hřešil a to i třebas jen lží, měl být ve vedoucí pozici církve. Tohle je třeba si uvědomit a na tomto stát. Ono ani "laik" bratr či sestra neměli hřešit a měli být napomínání za jakékoliv prohřešky. Třebas jen i za lež i pomluvu. Jestliže za takové, v očích lidí, malé prohřešky se měli bratří vzájemně napomínat, pak jakto že ne za neopuštěnou homosexualitu či dokonce za tvrdošíjné vzepření se jako je vstoupit do svazku se stejněpohlavním, a to i v úřadu Božího představeného služebníka?

Musím zde podotknout, že i pro tyto hříchy církve protestovali husité a protože představení je neopouštěli a dokonce proti nim vedli ke křížovým výpravám, povstali husité k obraně evangelia.

Kdo skutečně čte bibli, ví že apoštolé již ve své době měli potíže s těmi, kdo tvrdili, že po uvěření jsou lidem smyty hříchy tak, že mohou i nadále hřešit, a čím více hřeší, tím více na sebe rozmnožují Boží milost. A tohle se děje i dnes. A to je zlé.

Tvrdit, že Bohu není homosexualita ohavná je protibiblické. O pohledu Božím na homosexualitu to platí navěky. Bůh však lidem odpouští každý hřích, když člověk činí pokání a odvracuje se od svých zlých cest. Nelze však odpustit zatvrzelost v hříchu. Kdo zatvrzele činí vědomě a neustane, ten nemůže počítat s obětí za své hříchy. Nemůže. Nikdo nesmí říkat, že Bůh miluje a odpouští, a tak můžeme žít jak se nám zlíbí. Vždyť přece jen jediné přestoupení Zákona Božího, vede k porušení Zákona celého. Nikdo nesmí říkat, že mohu žít v tom či onom hříchu, a že mi je pro víru odpouštěno. Takto opět křižuje se Kristus a uvádí v posměch. Boží milost nebyla dána proto, abychom dále žili vědomě v hříchu a dokonce se jím pyšnili, že o to větší bude při mně Boží milost. Boží milost nám byla přeci v Kristu Ježíši dána proto, abychom svým hříchům zemřeli a žili po zbytek svého života ve spravedlnosti.

Ač tedy jiným bráním v jejich tvrdosti srdce, že homosexuál musí pocítit touhu po ženě, nemohu hájit prostopášnost těch, kdo by tvrdili, že homosexuál, který žije věrně ve svazku s jiným mužem, a jinak nehřeší, může být spasen.

Ba, musím pozvednout také svůj hlas proti těm, kdo nejen schvalují a také činí tento hřích. Onen hřích nespočívá v tom, že se tak snad narodili, či byli k tomu přivedeni či donuceni, ale v tom, že onu hříšnou žádostivost dokonávají do skutku, místo aby s tím přestali.

Jsou zbatečné debaty o tom, zda se tak oni rodí, nebo ne. Navždy zůstává v platnosti, že v očích Božíš je homosexualita ohavností a že kdo uvěřil, má umřít svým hříchům a žít pro spravedlnost. Tak jako před uvěřením dávali své tělo do služby hříchu, nyní jej mají dávat do služby spravedlnosti. Tedy přestat od hříchu a činit skutky spravedlivé před Bohem.

S pozdravem

Petr Šíma



Re: Bible a homosexualita: ještě jeden link, biskup Spong (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 01:05:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nemám silu všechno přeložit, ale kdo to chce číst v originále, zde okopíroval jsem to :
(z otázek a odpovědí):

John Ruddick from North Sydney, Australia writes:
'Is it possible that Jesus was inferring that some people were born gay in Matthew 19:12? It reads, 'For there are different reasons why men cannot marry: some because they are born that way, others, because men made them that way and others do not marry for the sake of the Kingdom of Heaven.''
Dear John,
It is very difficult for anyone living in 2006 to say what Jesus meant in the early years of the first century of this Common Era.
First, to the best of my knowledge, Jesus left no written records and there were no tape recorders to record his words for future use. Our best estimates are that the earthly life of Jesus was lived between 4 B.C.E. and 30 C.E. He spoke Aramaic.
Matthew, who is the only gospel writer to record the text you cite, wrote between 80 and 90 C.E. or 50 to 60 years after the life of Jesus. He wrote in Greek not Aramaic. So, if Jesus actually spoke these words that Matthew attributes to him, someone had to remember them and pass them on by word of mouth for 50-60 years, translate them from Aramaic into Greek and finally to the English words that you quote. If that process can be navigated successfully and literally, we might begin to answer your question.
The next thing we need to raise is the issue to which Matthew is speaking when he had Jesus utter these words. The truth is that some people are born gay and others are born straight. Some have powerful libidos and some weak. Some are male and some female. Some are born with an xxy gene and others with only xx or xy. Some are castrated by religious zeal. Some are rendered impotent by sickness and others by surgery.
I find those who think that a particular text in the Bible addresses a specific issue today are operating out of a very superstitious view of the Bible. It is only when the weight of the Bible is employed in a particular human arena that I think it can be legitimately used. By this shall people know that you are my disciples, that you love one another. If you say that you love God and hate your neighbor, you are a liar. Love your neighbor as yourself. Welcome the stranger, care for the weak, embrace the outcast. Jesus is even made to state his purpose in the Fourth Gospel as 'I have come that they might have life and have it more abundantly.' These are some of the biblical texts that have cumulative power, that build a consensus and that counter the limited, mean-spirited prejudices that we human beings have used so often in the name of religion to violate the humanity of another child of God.
I know you probably wanted a yes or no answer. Unfortunately, the Bible does not lend itself to that kind of response.
-- John Shelby Spong
= = =
Not receiving this email newsletter regularly? Sign up to be on our mailing list!

http://secure.agoramedia.com/manage_subscriptions.asp
Waterfront Media is a leading online publisher of self-help and personal-growth websites and newsletters.
Copyright © 2005 Waterfront Media, Inc. All rights reserved.




Re: Bible a homosexualita: zajimavy link (Skóre: 1)
Vložil: amisrtep v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 06:16:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když jsem dnes ráno proletěl v tomto tématu novější příspěvky, narazil jsem na požadavek uveřejnění odkazu na nějakou studii u nás, tedy v Čechách, zmíněna byla studie ČCE.

Tedy jak se dostat k oné studii "Problematika homosexuálních vztahů"?

Takto:
http://www.srcce.cz/
pak záložky: Dokumenty/Sborová zásilka/Archiv 2005/
poté najít: Sborová zásilka 9/2005
otevřít zazipovaný soubor
a otevřít daný dokument.

Protože jsem již někde četl odsuzující výroky na tuto studii, zvláště sem kopíruji její závěry:

4.2.2.3. K využití
Relativizace sexuální určenosti člověka (manželského spojení muže a ženy jako důležitého aspektu naplnění lidského života), jak se s ní v Novém zákoně setkáváme, vede ke dvojímu závěru.
(a) Na jedné straně je tu zřejmé, že sexuální orientace není určujícím měřítkem pravého lidství (a manželský svazek jeho jediným možným naplněním). Tímto měřítkem je podle zvěsti Nového zákona pouze Kristus sám, pravé lidství je v něm darované. To zřetelně otevírá cestu k přijetí homosexuálů v církvi: sexuální orientace není tím, čím by měl být člověk poměřován, podle čeho prověřován a hodnocen.
(b) Na druhé straně je tu také zřetelný korektiv proti absolutizaci sexuální orientace jako naprosté danosti, s níž nelze nic dělat, jen se podřídit jejím puzením. To ovšem platí stejně vůči hetero- i homo-sexuálům. Celibát v tomto světle nelze považovat za překonanou věc prudérní a asketické morálky.

5. Závěrem
Celkový obraz homosexuality a projevů jejího hodnocení je ve Starém i Novém zákoně značně fragmentární a ne zcela zřetelný. To by nás mělo vést k opatrnosti při vyvozování příliš jednoznačných a zásadních hodnotících závěrů.
Pro utváření dnešního autenticky křesťanského postoje vůči homosexuálním partnerským vztahům (či homosexuálním osobám) zřejmě nemohou mít největší váhu starozákonní výroky o kultické (ne)čistotě, a už vůbec ne příběhy odsuzující „sodomské“ jednání, ani novozákonní výroky odsuzující určité homosexuální chování. Principiální roli by měly hrát spíše zásady specificky křesťanské antropologie a soteriologie, tj. kritéria vymezující, co jest „(nový, vykoupený) člověk v Kristu“ a jak má tento člověk „v Kristu“ a současně v plnosti své osobnosti, v úhrnu a integritě svého bytí (duše, ducha i těla) naplňovat svůj život – jak v rozměru „časnosti“, své fyzické existence od narození po smrt (včetně oblasti erotiky), tak i v perspektivě „věčnosti“ („vzkříšení těla“!).

Obzvláště pak ještě jednou zdůrazňuji tuto větu:

Na druhé straně je tu také zřetelný korektiv proti absolutizaci sexuální orientace jako naprosté danosti, s níž nelze nic dělat, jen se podřídit jejím puzením. To ovšem platí stejně vůči hetero- i homo-sexuálům. Celibát v tomto světle nelze považovat za překonanou věc prudérní a asketické morálky.

S pozdravem

Petr Šíma



Re: Homosexualita, Ježíš a násilí (Skóre: 1)
Vložil: Seraphim v Čtvrtek, 17. srpen 2006 @ 23:28:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://cs.gloria.tv/?user=416
Lesbicky sezdané pastorky a homosexuální biskupové korumpují církve

Pro ty, kteří znají Ježíše Krista pouze jednostranně (např.Phoenix) - Evangelium sv. Jana, 2. kapitola, následující verše:
13 Byly blízko židovské velikonoce a Ježíš se vydal na cestu do Jeruzaléma.
14 V chrámu našel prodavače dobytka, ovcí a holubů i penězoměnce, jak sedí za stoly.
15 UDĚLAL SI Z PROVAZŮ BIČ A VŠECHNY Z CHRÁMU VYHNAL, i s ovcemi a dobytkem, směnárníkům rozházel mince, stoly zpřevracel
16 a prodavačům holubů poručil: "Pryč s tím odtud! Nedělejte z domu mého Otce tržiště!"
17 Jeho učedníci si vzpomněli, že je psáno: `Horlivost pro tvůj dům mne stráví.´
18 Židé mu řekli: "Jakým znamením nám prokážeš, že to smíš činit?"
19 Ježíš jim odpověděl: "Zbořte tento chrám a ve třech dnech jej postavím."
20 Tu řekli Židé: "Čtyřicet šest let byl tento chrám budován, a ty jej chceš postavit ve třech dnech?"
21 On však mluvil o chrámu svého těla.
22 Když byl pak vzkříšen z mrtvých, rozpomenuli se jeho učedníci, že to říkal, a uvěřili Písmu i slovu, které Ježíš pověděl.
23 Když byl v Jeruzalémě o velikonočních svátcích, mnozí uvěřili v jeho jméno, protože viděli znamení, která činil.

Jestliže Ježíš Kristus pomocí biče vyhnal z chrámu pouhé prodavače, POMOCÍ ČEHO BY VYHNAL Z CHRÁMU LESBICKÉ FARÁŘKY A HOMOSEXUÁLNÍ BISKUPY, co myslíte ?

Mgr. Libor Halík PhD., duchovní Pravoslavné církve



Stránka vygenerována za: 0.53 sekundy